Bron Website 'De Nationale Popquiz'quote:De 14de Nationale Popquiz - 31 oktober 2010
De inschrijving voor de Nationale Popquiz is geopend!
Na een jaartje te hebben overgeslagen vindt in 2010 de 14e Nationale Popquiz plaats in het weekend dat de wintertijd ingaat: op zondag 31 oktober ben je van harte welkom in P60 te Amstelveen.
Hoe en wat
De quiz begint om 13:00 uur en zal rond 18:30 uur afgelopen zijn. Naast het verrassingspakket dat ieder team ontvangt, zijn er ook dit jaar weer fraaie prijzen te winnen.
Schrijf je in
Je kunt je opgeven voor de quiz door het inschrijfgeld, ¤ 17,50 per team van maximaal 4 personen, over te maken op rekeningnummer 3687592 t.n.v. R.J. van der Vaart onder vermelding van je naam, teamnaam en e-mailadres. Wij sturen een bevestiging van je inschrijving per e-mail. De eerste 40 teams hebben zeker een plek in de zaal. Voor de 15 teams die zich daarna aanmelden, is er plaats op het balkon. De volgorde wordt bepaald door de binnenkomst van het inschrijfgeld.
Nakijkers gezocht
Om aan zoveel mogelijk teams ruimte te bieden, is de quiz niet toegankelijk voor publiek. Als je de quiz zonder mee te doen toch een keer wilt meemaken, kun je je opgeven als nakijker. Dan volg je de quiz vanaf het grote podium. Geef je op door een mailtje te sturen naar info@denationalepopquiz.nl.
We gaan een hele leuke quiz maken en hopen op een massale opkomst!
quote:
quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:17 schreef WeezerButler het volgende:
Nationale Popquiz is uitverkocht :-)
En da's ook weer bijgetrokken zo te zienquote:Op woensdag 8 september 2010 18:51 schreef WeezerButler het volgende:
Aantal sponsers is wel erg afgenomen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Dat had je al een keer gezegdquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:28 schreef WeezerButler het volgende:
We !!! zitten op pole position --> startnummer 3
En ook goed nieuws is dat de wintertijd die dag ingaat dus uurtje langer pitten![]()
quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:47 schreef WeezerButler het volgende:
......
Hoorde dat we pole position zitten. inschijfnummer 3.
En dat uurtje extra slaap (wintertijd) is ook van harte welkom
Ik heb een déjà vu, geloof ik...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:28 schreef WeezerButler het volgende:
We !!! zitten op pole position --> startnummer 3
En ook goed nieuws is dat de wintertijd die dag ingaat dus uurtje langer pitten![]()
quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:47 schreef WeezerButler het volgende:
Hoorde dat we pole position zitten. inschijfnummer 3.
En dat uurtje extra slaap (wintertijd) is ook van harte welkom
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 10:37 schreef WeezerButler het volgende:
Voor de Diehards ...
http://www.013.nl/event/3451_rabradio_popduel_on_tour
Ik kan niet eens spontaan invallen, daar ik morgen al in Venlo voor iets vergelijkbaars aan de bak moet... Misschien dat je friekin_ kunt overhalen?quote:[img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 30 oktober 2010 19:37 schreef cafca het volgende:
Morgen is het alweer zover.
TSE is helaas geveld door ziekte, dus wij zoeken een invaller. Iemand zin in een popkwisje morgen?
Wat hij zegt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
friekin_ is zelf ook ziekjes. En als ze weer beter is, moet ze eigenlijk werken.
Nogal. Ik moet een stapje terug doen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:58 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ook geen Nathan Fake dus? Balen...
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:59 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Nogal. Ik moet een stapje terug doen.
Had er op zich wel heen gewild (sowieso, ik woon praktisch naast Doornroosje), maar ik moet aan de bak in Merleyn. Clubavond van 3VOOR12, die ik ook mede organiseer. En naderhand draaien op de indie disco.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:00 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Thnx beeb. Ga jij wel, of niet echt je scene?
Gewoon een paar proefvragen stellen; wie de meeste albums van Hall & Oates kan opdreunen of zo.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:03 schreef cafca het volgende:
Ja, beterschap friekin_!
En ik heb inmiddels 2 invallers gevonden
Sorry, ik heb al een team.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Gewoon een paar proefvragen stellen; wie de meeste albums van Hall & Oates kan opdreunen of zo.
En uiteraard de verliezer uitnodigen.
Hall & Oatesquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Gewoon een paar proefvragen stellen; wie de meeste albums van Hall & Oates kan opdreunen of zo.
En uiteraard de verliezer uitnodigen.
En dan heb je nog mazzel dat ik morgen naar een verjaardag moet. Anders had je er 3 gehad.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:03 schreef cafca het volgende:
Ja, beterschap friekin_!
En ik heb inmiddels 2 invallers gevonden
Als jij had gekund, hadden we niet verder hoeven zoekenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
En dan heb je nog mazzel dat ik morgen naar een verjaardag moet. Anders had je er 3 gehad.
Sorryquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Als jij had gekund, hadden we niet verder hoeven zoeken
Dat dus...quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:24 schreef Diaan73 het volgende:
Heel veel succes allemaal!! Ik hoor vanavond wel hoe het was...
Dank je. Het gaat al een heel stuk beter hoor, maar aangezien ik gisteren nog wat koorts had en ik me vanochtend ook nog wel gammel voelde leek het me toch echt verstandiger om er een pyamadag van te maken zodat ik morgen hopelijk weer 'up and running' ben...quote:
En Fok! Steady Crew?quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:49 schreef cafca het volgende:
Weer thuis, voorlopige uitslag (onder voorbehoud):
1. We !!! Imaginary Boys (WeezerButler)
2. Stop Making Senseo (Newbiedoobiedoo)
3. ConXeurs (Burnett)
...
30(!) Fok-A-Delic (Belsen, Berkery, Bukgeit, Ranja)
38
We hadden in Paul een goede vervanger, maar het grote hiaat bleek toch wel in de hedendaagse Hiphop/rap/R&B meuk te zitten........ Wel weer een aantal erg leuke vragen (ook een paar minder leuke, maar goed....), al met al een gezellige middagquote:Op zondag 31 oktober 2010 20:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ow. Nou ja, ik ben toch trots op ze.
Ik ook!!quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Grappig, dat was juist veruit onze minste ronde.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:49 schreef cafca het volgende:
Weer niet bij de bovenste helft, wel één vraag top 5 gescoord (de plaatsnamen vraag),
Tja, ik vond die producers-vraag ook beduidend minder. Maar gelukig geen video-clip-vraagquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Grappig, dat was juist veruit onze minste ronde.
De minst leuke ronde was trouwens de madiwodovrijdagronde. Te moeilijk en er was bijna geen knap nummer in te vinden. Voor de rest was het wel weer vanouds. Missie (top 3 en dan boven Burnett) is geslaagd.
Ja, dat op zich wel. Maar als je Rick Okasek en Mick Ronson wel weet te herkennen, maar niet weet welke platen zij geproduceerd hebben, heb je aan die kennis verder weinig.......quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee, die vond ik leuk. Beste muziek van de quiz. Veruit.
Niet terecht maar bedanktquote:Op zondag 31 oktober 2010 20:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wij waren 31e... En ook weer thuis, maar dat is voor mij niet zo'n prestatie.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:49 schreef cafca het volgende:
Weer thuis, voorlopige uitslag (onder voorbehoud):
1. We !!! Imaginary Boys (WeezerButler)
2. Stop Making Senseo (Newbiedoobiedoo)
3. ConXeurs (Burnett)
...
30(!) Fok-A-Delic (Belsen, Berkery, Bukgeit, Ranja)
38 () Fok Steady Crew (Gambolputty, Peaceman, Cafca)
Weer niet bij de bovenste helft, wel één vraag top 5 gescoord (de plaatsnamen vraag), bij de andere vragen een hoop punten laten liggen. ( dat beeld......dat is in Parijs.....op Père Lachaise......vlakbij het graf van Jim Morrison.....waar wie is die vrouwl........ bleek het dus gewoon Jim Morrison te zijn
)
Indiaerquote:Op zondag 31 oktober 2010 20:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd hoe iedereen het gedaan heeft, maar ze zullen nog wel bij de Chinees zitten.
Wie zat er bij het eerste team!quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Is de Fokker bij de nummer 1 niet vergeten?
Online geknald, ja. Binnenkort, dat zal wel weer nietquote:Op zondag 31 oktober 2010 22:19 schreef Grobbel het volgende:
Ben wel benieuwd naar de vragen eigenlijk. Worden die binnenkort weer ergens online geknald?
Ik stel de vraag even anders. Staat die van 2009 al online?quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Online geknald, ja. Binnenkort, dat zal wel weer niet
Popquiz in Delft is ook leuk ja!quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:27 schreef Norrage het volgende:
Hehe leuk dat jullie hier aan meedoen
Ik heb wel een aantal keren meegedaan aan de Popquiz in delft, maar dat is vooral voor de gezelligheid..We eindigen bijna altijd bij de laatste 5 ofzo
Maar wat een zotten zitten ertussen zeg, zijn altijd dezelfde winnaars (of tenminste de top 3)... Nu weet ik dat er zelfs fokkers bijzitten!
Yep. Ben altijd weer blij als ik weer een beetje een indie of classic rock inbreng hebquote:
quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Grappig, dat was juist veruit onze minste ronde.
De minst leuke ronde was trouwens de madiwodovrijdagronde. Te moeilijk en er was bijna geen knap nummer in te vinden. Voor de rest was het wel weer vanouds. Missie (top 3 en dan boven Burnett) is geslaagd.
Swie is volgens mij vanaf 2005 ofzo niet meer gesignaleerd bij de Nationale, of ligt t aan mij?quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:40 schreef Burnett het volgende:
[..]
Toch schitterend, dat wilde ik vanaf 1996 met Swie Tio en dat saldo is positief...
Thanx (allen !!)quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:43 schreef Burnett het volgende:
Persoonlijke missie ook geslaagd, voor de 10e keer het podium gehaald.
Weezer en n00biedoobiedoo feli met goud en zilver!
We hadden de Lou Christi en the Scaffold helemaal niet dus dat was al 6 punten minder. En we hadden Only you als 2e hit van the Platters. Dat was later alsnog een puntje. Die MaDiWoDo ronde was pittig, maar gelukkig voor alle teams.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja, hoe kwamen jullie toch aan die matige start? 1e ronde was toch behoorlijk makkelijk?
Nu zal het qua puntenachterstand wel meevallen, het zat echt potdicht aan de top na de 1e ronde.
quote:Weezer en n00biedoobiedoo feli met goud en zilver!
Ai. Als ik niet had hoeven werken was ik de negervragen wel komen doen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:56 schreef cafca het volgende:
[..]
We hadden in Paul een goede vervanger, maar het grote hiaat bleek toch wel in de hedendaagse Hiphop/rap/R&B meuk te zitten........ Wel weer een aantal erg leuke vragen (ook een paar minder leuke, maar goed....), al met al een gezellige middag
Ik zie een duidelijke lijnquote:Op maandag 1 november 2010 08:28 schreef cafca het volgende:
Ik bedacht trouwens dat wij wel degelijk progressie maken:
Het eerste jaar stonden we zo'n 25 punten achter Belsen, vorig jaar 13, en nu maar 7.....
Nee, julle 55stequote:Op maandag 1 november 2010 10:39 schreef Berkery het volgende:
[..]
Nog een paar jaar en dan worden jullie eerste!
En volgens mij was dat het team met de profetische naam: Vluchten Kan Niet Meer, of niet?quote:Op maandag 1 november 2010 12:24 schreef ranja het volgende:
Die zaten vlak voor ons. 3 dames en 1 man geloof ik, waren gevlucht vóór de prijsuitreiking
Voorgaande jaren zat ons team altijd vlak bij de Girls on Top. Dit jaar stonden zij op de gebruikelijke plaatsen (tussen 12 en 20) en wij daar 15 plaatsen onderquote:Op maandag 1 november 2010 12:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ahja, meerendeel vrouwen. Da's ook een verklaring, natuurlijk.
Een paar jaar geleden waren ze het eerste volledige damesteam dat in de top10 stond...quote:Op maandag 1 november 2010 14:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Voorgaande jaren zat ons team altijd vlak bij de Girls on Top. Dit jaar stonden zij op de gebruikelijke plaatsen (tussen 12 en 20) en wij daar 15 plaatsen onder
Klopt... geeft aan dat de quiz makkelijker was en/of meer goede teams aanwezig warenquote:Op dinsdag 2 november 2010 10:02 schreef cafca het volgende:
Klopt op zich wel, voriger keer zat je boven het gemiddelde, nu precies er op. Logisch dat je dan lager eindigt.
Even gevist in de cache van Googlequote:Op dinsdag 2 november 2010 10:02 schreef cafca het volgende:
Ah, jij hed de gemmiddelde score van 2008 nog.
Uiteraard, maar t.o.v. de nummer 1 relatief gezien niets verloren. Ik denk dat het middenveld veel breder is geworden.quote:Klopt op zich wel, voriger keer zat je boven het gemiddelde, nu precies er op. Logisch dat je dan lager eindigt.
Of het lag aan de vervanger...quote:Op dinsdag 2 november 2010 09:15 schreef cafca het volgende:
De uitslag staat online.
http://www.denationalepopquiz.nl/
Wij hadden overigens 69% van het totaal te behalen punten, ten opzichte van 57% vorig jaar, dus toch een duidelijke verbetering
of hij was makkelijker, dat kan ook natuurlijk...
Haha maak je je zorgen of je volgend jaar nog met ons mee mag doen?quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Of het lag aan de vervanger...
Een beetje...quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
Haha maak je je zorgen of je volgend jaar nog met ons mee mag doen?
Zijn er hier nog mensen die deelnemen?quote:@melkweg melkweg
de Popkwis - presented by Fame & Melkweg op zo 9 januari is uitverkocht.
7 minutes ago
N00biedoobiedoo en mijn persoontje.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zijn er hier nog mensen die deelnemen?
Wist van niks, ondanks dat ik gebebonneerd ben op de nieuwsbrief van de Melkweg...
Mocht de mij bekende portier er staan, dan is het geen probleem.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij kom je alleen binnen met een kaartje, dus deelnemer.
En hoe ging het vanmiddag? Leuke kwis??quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:31 schreef Burnett het volgende:
[..]
N00biedoobiedoo en mijn persoontje.
Denk het wel, doe waarschijnlijk mee met een ander team dan de Nat.Popquizquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:21 schreef Da_Smiek het volgende:
Doen hier trouwens nog mensen mee met de Kakkerlakken popquiz 3 April?
Ik ook zoals het er nu naar uitziet.quote:Op zaterdag 17 september 2011 14:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee maar, dan ik zowaar een keer...
MUZ / Wij popquizzen door (met/zonder de Nationale Popquiz)quote:Op maandag 13 januari 2014 22:35 schreef Arcee het volgende:
Vaag, waarom was dit topic actief in MyAT?
quote:Op maandag 13 januari 2014 22:35 schreef Arcee het volgende:
Vaag, waarom was dit topic actief in MyAT?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |