abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86894044
quote:
DEN HAAG - Colombia heeft de Nederlandse autoriteiten vrijdag gevraagd om de vingerafdrukken en gebitsgegevens van Tanja Nijmeijer. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft maandag een bericht daarover in de Twentsche Courant Tubantia bevestigd.

De Colombiaanse overheid heeft contact gezocht met Nederland, omdat één van de FARC-strijders die is omgekomen bij het bombardement van een kamp van de guerrillabeweging nog niet is geïdentificeerd. Nijmeijer strijdt aan de zijde van de rebellenbeweging FARC. Zij is mogelijk om het leven gekomen bij een militaire actie van het Colombiaanse leger.

Identificatie
De meeste lichamen van de omgekomen FARC-strijders zijn geïdentificeerd. Buitenlandse Zaken heeft geen aanwijzingen dat Nijmeijer daarbij is, aldus de zegsman. Over de vraag of de Nederlandse tijdens de legeractie aanwezig was op de locatie, doen volgens hem veel tegenstrijdige berichten de ronde. Het ministerie kan hier maandag nog steeds geen uitsluitsel over geven.

Bij het offensief tegen de FARC werden de militaire leider van de guerrillastrijders, Mono Jojoy, en circa twintig andere rebellen gedood. Het Colombiaanse weekblad Semana en de journalist Juan Manuel Ruiz, die in het gebied is en als eerste de dood van Mono Jojoy meldde, berichtten dat Nijmeijer bij de commandant was toen het kampement werd aangevallen. Het is onzeker of zij wist te ontsnappen, aldus Ruiz.

Nijmeijer vecht mee met de FARC. Dat werd bekend toen in de nazomer van 2007 haar dagboek werd gevonden na een bombardement van het Colombiaanse leger op het kampement waar ze was.
Deel 1 --> 'Tanja Nijmeijer zou dood zijn na aanval op FARC'

Mijn eerste reactie: huh? Hoezo zou BuZa haar vingerafdrukken en dental records hebben?

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 28-09-2010 10:01:46 ]
pi_86894116
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:37 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Mijn eerste reactie: huh? Hoezo zou BuZa haar vingerafdrukken en dental records hebben?
dat

en ik vind het gek dat nederland zegt dat er geen aanleiding is om te denken dat ze dood is, waarom vraagt colombia die gegevens dan op?
  maandag 27 september 2010 @ 11:40:55 #3
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_86894141

[ Bericht 100% gewijzigd door deedeetee op 27-09-2010 11:42:16 (ging iets fout) ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 27 september 2010 @ 11:41:34 #4
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_86894158
Haar familie zal wel weten bij welke tandarts ze gegevens kunnen opvragen, zal me benieuwen of ze nu echt gesneuveld is. :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_86894323
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:39 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

dat

en ik vind het gek dat nederland zegt dat er geen aanleiding is om te denken dat ze dood is, waarom vraagt colombia die gegevens dan op?
Zij weten net zou weinig als wij. Kijk bv. ook naar het zinken van dat Zuid-Koreaanse schip, eerst was het vrijwel zeker getorpedeerd, toen waarschijnlijk niet, toen zeker niet, toen misschien toch wel, en na een grondig onderzoek bleek het zeker zo te zijn. Het zou mij niets verbazen als we over een paar dagen toch nog horen dat Tanja is omgekomen.
pi_86894377
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:45 schreef Louis22 het volgende:

Het zou mij niets verbazen als we over een paar dagen toch nog horen dat Tanja is omgekomen.
En dan halen we allemaal onze schouders op en gaan verder waarmee we bezig waren.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_86894383
quote:

[..]

Zij weten net zou weinig als wij. Kijk bv. ook naar het zinken van dat Zuid-Koreaanse schip, eerst was het vrijwel zeker getorpedeerd, toen waarschijnlijk niet, toen zeker niet, toen misschien toch wel, en na een grondig onderzoek bleek het zeker zo te zijn. Het zou mij niets verbazen als we over een paar dagen toch nog horen dat Tanja is omgekomen.
maar ze vragen niet zomaar om die gegevens lijkt me
pi_86894404
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:41 schreef deedeetee het volgende:
Haar familie zal wel weten bij welke tandarts ze gegevens kunnen opvragen, zal me benieuwen of ze nu echt gesneuveld is. :)
Het zit er zo langzamerhand wel eens aan te komen. Ik ben ook benieuwd...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_86894541
Goed nieuws, is ze misschien toch uitgeschakeld!
pi_86894550
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:39 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

dat

De ambassade is niet op de hoogte gesteld van haar eventuele overlijden. Dus zegt Nederland dat er geen reden is om aan te nemen dat ze overleden is. Ze gaan namelijk echt niet zelf de bush in om te kijken :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_86894633
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En dan halen we allemaal onze schouders op en gaan verder waarmee we bezig waren.
Had je er een stille tocht voor willen houden dan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_86894914
quote:

[..]

Die hebben ze zeker niet, maar Colombia heeft toch zeker niet het adres van haar directe familie of tandarts. Dit lijkt me toch gewoon een normale gang van zaken?
  maandag 27 september 2010 @ 12:06:08 #13
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_86894956
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:04 schreef Reintji het volgende:

[..]

Die hebben ze zeker niet, maar Colombia heeft toch zeker niet het adres van haar directe familie of tandarts. Dit lijkt me toch gewoon een normale gang van zaken?
Hm, die dental records, oké, maar vingerafdrukken? Voor zover ik zelf weet heb ik nergens kopieën van mijn vingerafdrukken.
pi_86895251
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:06 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Hm, die dental records, oké, maar vingerafdrukken? Voor zover ik zelf weet heb ik nergens kopieën van mijn vingerafdrukken.
Eén goede criminele daad, en onze overheid heeft ze wel, de vraag is, hebben ze die van Tanja ook? Maar, niet geschoten is sowieso mis. En daar vragen ze om. En verder kan onze overheid ondersteunen om toch iets van gebits informatie te leveren. Kortom, dé gang van zaken in zo'n situatie.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_86896108
Tandarts gegevens mogen niet gegeven worden, dit valt onder medisch beroepsgeheim, DNA van ouders kan wel, dan kan 100 procent worden vastgesteld of ze onder de slachtoffers bevind.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_86896209
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:47 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

maar ze vragen niet zomaar om die gegevens lijkt me
Dat dus, dan isset al voor 99% zeker
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_86896276
*O* *O* *O*
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_86896659
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:41 schreef raptorix het volgende:
Tandarts gegevens mogen niet gegeven worden, dit valt onder medisch beroepsgeheim,
Goh, hoe doen ze dat altijd bij slachtoffer identificatie? (vliegrampen, tsunami, 9/11 etc)
pi_86896799
Als ze trouwens niet omgekomen is, maar de meeste leidingevende figuren cq 'commandanten' in de FARC wél... zou het dan kunnen zijn dat Tanja opeens de nieuwe 'Leider' wordt van FARC...

en zou dat ook niet de populariteit van FARC doen toenemen in nederland? Nederlanders zijn dol op landgenoten die in het buitenland succesvol zijn en hoger opklimmen...

Guus Hiddink, Leo Beenhakker, Louis van Gaal en straks ook Tanja Niemeijer die internationale topteams coachen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_86932673
quote:
Tanja leeft zeer waarschijnlijk niet meer
ROTTERDAM - Het is 'zeer waarschijnlijk' dat Tanja Nijmeijer een van de dodelijke slachtoffers is van de legeraanval op FARC-commandant Mono Jojoy. Dat zegt de Nederlandse FARC-kenner Liduine Zumpolle vandaag in de Volkskrant.

Mensenrechtenactiviste Zumpolle woont in Colombia en schreef eerder een boek over Nijmeijer. Volgens Zumpolle was de Nederlandse guerrrillastrijdster bijna dag en nacht bij Jojoy in de buurt. ,,Ze was erg close met hem omdat ze naar het schijnt een relatie met zijn neef had'', aldus Zumpolle in de krant.

Aan de Telegraaf laat Zumpolle weten dat het niet ondenkbaar is dat er nooit iets duidelijk wordt over het exacte lot van Nijmeijer. Er is weliswaar een aantal lijken van slachtoffers van de legeraanval gevonden, maar volgens Zumpolle begraaft FARC gedode medestrijders meestal zonder identificatie in een massagraf.
pi_86933333
Ze wisten eerst toch ook al niet zeker of ze nog leeft en het kan toch zijn dat ze al een jaar of langer dood is?
pi_86934291
Nu zal het FARC best slachtoffers in massagraven gooien maar het zou wel vreemd zijn dat ze prominente leiders + aanhang laten liggen en een minder belangrijke Nijmeijer wel begraven. Dan lijkt me toch dat je eerst je prominente leiders wegwerkt.
pi_86935378
:'(
  dinsdag 28 september 2010 @ 14:00:45 #24
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_86940412
quote:

[..]

Ik zei het toch. Godverdomme :(
pi_86940592
quote:
Omdat ze lid is van een terroristische organisatie en ze daarom wel een dossiertje (incl. haar gebitsgegevens etc) zal hebben bij de veiligheidsdiensten?
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 28 september 2010 @ 14:09:58 #26
111528 Viajero
Who dares wins
pi_86940746
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:05 schreef Northside het volgende:

[..]

Omdat ze lid is van een terroristische organisatie en ze daarom wel een dossiertje (incl. haar gebitsgegevens etc) zal hebben bij de veiligheidsdiensten?
Ik vraag me af hoezeer de Nederlandse veiligheidsdiensten interesse hadden in een opstandig krakersmeisje...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_86941327
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoezeer de Nederlandse veiligheidsdiensten interesse hadden in een opstandig krakersmeisje...
Dat dus, denk dat ze gewoon de gegevens via haar ouders hebben gekregen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_86941680
quote:
FARC staat op de zwarte lijst van veiligheidsdiensten, dus leden ook. Dus is de kans op een dossier wel aanwezig. Ik denk dat ze, als ze naar Nederland zou zijn gevlogen, op het vliegveld (al dan niet op verzoek van Colombia) uit de rij zou zijn gehaald bijvoorbeeld.
Ja, ik generaliseer.
pi_86941688
quote:

[..]

Die zich begeeft in de hoogste regionen van een buitenlandse terroristische organisatie. Zal voor Buza toch wel een persoon zijn waar iets meer van is vastgelegd dan alleen de naam.
  dinsdag 28 september 2010 @ 14:40:43 #30
111528 Viajero
Who dares wins
pi_86941761
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:38 schreef Ericr het volgende:

[..]

Die zich begeeft in de hoogste regionen van een buitenlandse terroristische organisatie. Zal voor Buza toch wel een persoon zijn waar iets meer van is vastgelegd dan alleen de naam.
Nu wel ja, maar daar kwamen we pas achter toen ze al in de jungle zat. Ik denk niet dat de Nederlandse veiligheidsdiensten zo in de FARC geinfiltreerd zijn dat ze haar vingerafdrukken uit de jungle hebben kunnen smokkelen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_86945789
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:40 schreef Viajero het volgende:
Nu wel ja, maar daar kwamen we pas achter toen ze al in de jungle zat. Ik denk niet dat de Nederlandse veiligheidsdiensten zo in de FARC geinfiltreerd zijn dat ze haar vingerafdrukken uit de jungle hebben kunnen smokkelen.
Maar wel bestaande gegevens heeft kunnen opvragen, bijvoorbeeld bij de tandarts. En een opstandig krakersmeisje zou in het verleden best wel eens in aanraking met politie kunnen zijn geweest en daarbij vingerafdrukken moeten hebben afgeven.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:39:11 #32
111528 Viajero
Who dares wins
pi_86946079
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:30 schreef Northside het volgende:

[..]

Maar wel bestaande gegevens heeft kunnen opvragen, bijvoorbeeld bij de tandarts. En een opstandig krakersmeisje zou in het verleden best wel eens in aanraking met politie kunnen zijn geweest en daarbij vingerafdrukken moeten hebben afgeven.
Dat zou goed kunnen inderdaad.
pi_86953523
http://www.lafm.com.co/no(...)holandesa-fue-abatid

Op deze foto zou het lijk van Nijmeijer te zien zijn.....
pi_86954318
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:56 schreef _The_General_ het volgende:

Lijkt er wel op, maar moeilijk met zekerheid te zeggen.
pi_86954490
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:56 schreef _The_General_ het volgende:

Zou fantastisch zijn! :Y _O_
pi_86954593
Tsja, dat is... mogelijk... als je je bij een guerilla(/criminele/terroristische)groep aansluit. Als het nou nog een sympathieke, rechtvaardige groep was, maar dat kun je hiervan nou ook weer niet zeggen. Al met al een treurig verhaal, met een mogelijk treurig en zo onnodig einde.
pi_86954952
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:11 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Lijkt er wel op, maar moeilijk met zekerheid te zeggen.
Moeilijk te zeggen, kan ook een 'local' zijn.
pi_86955011
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen, kan ook een 'local' zijn.
Het lijkt toch verdacht veel op Tanje. Laten we hopen dat ze het is.
pi_86955039
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zou fantastisch zijn! :Y _O_
Fantastisch....voor wie..voor haar ouders..?? :N
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:26:55 #40
111528 Viajero
Who dares wins
pi_86955169
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:24 schreef Maron het volgende:

[..]

Voor Colombia! *O*
pi_86955209
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het lijkt toch verdacht veel op Tanje. Laten we hopen dat ze het is.
Kun je moeilijk zeggen hoor. Het gezicht is bont en blauw en opgezwollen en het haar van die vrouw lijkt krullerig en kort. Maar het zou kunnen.
De gebitsgegevens/vingerafdrukken zullen wel de uitkomst geven.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:29:56 #42
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_86955333
quote:

[..]

Nee natuurlijk niet voor haar ouders. Wel voor het Colombiaanse volk. Elke uitgeschakelde terrorist is er eentje.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_86955646
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:16 schreef Monidique het volgende:
Tsja, dat is... mogelijk... als je je bij een guerilla(/criminele/terroristische)groep aansluit. Als het nou nog een sympathieke, rechtvaardige groep was, maar dat kun je hiervan nou ook weer niet zeggen. Al met al een treurig verhaal, met een mogelijk treurig en zo onnodig einde.
Treurig einde inderdaad, nu moeten die FARC-commandanten een nieuw Nederlands matras gaan zoeken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86955689
quote:

[..]

Fantastisch voor Colombia, voor Nederland, voor de hele wereld. Fuck haar ouders. Dat ze die teef maar wat beter hadden opgevoed.
pi_86955695
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef Viajero het volgende:

[..]

Voor Colombia! *O*
Sorry hoor, maar zou het met haar dood beter worden met de mogelijkheden voor de straatarme bevolking aldaar..?
Okay, dat ze daar niets te zoeken heeft/had is een ander verhaal, maar in haar plaats komen er 20 anderen..en dat kan alleen maar slechter worden voor Colombia.. :{w
pi_86955719
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:37 schreef waht het volgende:

[..]

Treurig einde inderdaad, nu moeten die FARC-commandanten een nieuw Nederlands matras gaan zoeken.
Uit de dagboeken van Tanja bleek dat ze al een nieuw hoertje hadden. Die met die hele dikke tieten.
pi_86955760
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:27 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Kun je moeilijk zeggen hoor. Het gezicht is bont en blauw en opgezwollen en het haar van die vrouw lijkt krullerig en kort. Maar het zou kunnen.
De gebitsgegevens/vingerafdrukken zullen wel de uitkomst geven.
De neus, de kaaklijn en de mond lijken op die van die troela.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:40:57 #48
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_86955849
Iemand de foto? Kom niet op die site.
pi_86955974

edit: foto op tinypic gezet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:45:16 #50
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_86956048
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:43 schreef waht het volgende:
[ afbeelding ]
Foto laad ook niet. Misschien tinypic even uploaden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')