abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_98423644
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:42 schreef Vitapientje het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Mijn biefstukje ga ik denk ik ook wel missen. Maar als ik dan denk aan de slacht... Bij mij is de schakel om gegaan na het lezen van het boek "dieren eten" en toen was voor mij ook duidelijk dat ik geen vis meer wilde eten (want ik was al minder vlees gaan eten, maar meer vis)

Maar bovenal is het belangrijk dat je eet waar je je prettig bijvoelt. Want eten moet vooral ook lekker zijn.

Ik heb nu 2 weken vegetarisch gegeten en ik heb het vlees nog niet gemist, juist omdat je creatiever moet koken. Aardappelen en groente zonder vlees is bijvoorbeeld geen aanrader...
ik ben dus vrij creatief met koken. Daarom heb ik soms niet door dat ik soms een week vegatarisch kook :D ik ben trouwens anti dat valess spul....rill daar krijg ik van dat supermarkt sateschnitzel of gehakt cordon bleu gevoel van.
kloddert maar een eind weg....
EEN KAMEEL KIJKT NOOIT ACHTEROM.
pi_98423861
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:43 schreef PiRANiA het volgende:
Het is wel een vrouwentopic dit :o.
eleusis is volgens mij nog steeds een mannentje :7 laatste x dat ik foto van hem op mijn fb/hyves zag nog wel iig :P
pi_98424084
Ik heb besloten om vanaf nu geen vlees meer te eten. Ik ga het gewoon proberen :) ik kan een redelijk potje koken dus ik ga ervoor!
  maandag 20 juni 2011 @ 19:09:10 #204
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98424263
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:05 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik heb besloten om vanaf nu geen vlees meer te eten. Ik ga het gewoon proberen :) ik kan een redelijk potje koken dus ik ga ervoor!
^O^.
pi_98424359
quote:
Ik zou dat ècht niet kunnen :o Maar succes! *O* Ik heb mijn vleesinname wel drastisch teruggebracht, maar er helemaal mee stoppen. Moeilijk moeilijk :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 20 juni 2011 @ 19:11:25 #206
136730 PiRANiA
pi_98424391
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zou dat ècht niet kunnen :o Maar succes! *O* Ik heb mijn vleesinname wel drastisch teruggebracht, maar er helemaal mee stoppen. Moeilijk moeilijk :@
Dat is ook al goed toch :s). De term "Cold turkey" is niet echt toepasselijk eigenlijk :+.
pi_98424443
Ik zit nu toevallig wel aan een vegetarische linzensoep 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98424568
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

deze winter kom ik natuurlijk met de meest geniale tahoe-stoofpotjes in het stoofpottentopic :7 :')
  maandag 20 juni 2011 @ 19:15:14 #209
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98424595
quote:
Mijn ervaring was dat als je de keuze heel bewust maakt en weet waarom je het doet, het eigenlijk alles meevalt om het vol te houden. Succes ;)
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_98424739
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit nu toevallig wel aan een vegetarische linzensoep 8-)
ik heb ook bergen linzen in alle kleuren :9 ik stop btw niet met vis eten maar dat at ik toch al niet zoveel. En de vis die ik kan betalen vind ik niet lekker :P
pi_98424904
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:15 schreef Lips het volgende:

[..]

Mijn ervaring was dat als je de keuze heel bewust maakt en weet waarom je het doet, het eigenlijk alles meevalt om het vol te houden. Succes ;)
Tnx! Ik ga mijn weekmenu maar eens aanpassen want de komende 3 dagen zou ik sowieso vlees eten ...
  maandag 20 juni 2011 @ 19:23:34 #212
136730 PiRANiA
  maandag 20 juni 2011 @ 19:23:50 #213
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_98425098
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:29 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Juist ja. In mijn mening spreekt dat zich iid tegen.

"Wij danken u hartelijk voor uw interesse in onze Alpro soya producten en het sturen van uw e-mail.

Alle Alpro soya producten zijn 100% plantaardig. Dit wil zeggen dat er geen ingrediënten van dierlijke oorsprong worden toegevoegd. De vitamine B12 die wordt toegevoegd aan de Alpro soya producten is van bacteriologische afkomst, namelijk van de bacterie Psedumonad denitrificans. Vitamines geproduceerd door bacteriën of schimmels worden niet geclasificeerd als dierlijke producten.

Nogmaals dank voor uw reactie en wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Dominicus Hollander
Alpro soya klantenservice"
Beetje late reactie, maar wat het kan betekenen is dat ze een bacterie genetisch gemanipuleerd hebben met dieren genen, zodat deze dierlijke B12 aanmaakt. Hier is dus mogelijk 1 dier voor gestorven.
Het gevolg is echter een ongelimiteerde hoeveelheid dierlijk B12 om toe te voegen aan een verder plantaardig product. Bacteriën lijken genetisch gezien meer op planten dan dieren, dus daarom kunnen ze dit soort claims maken, volgens mij.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_98425383
quote:
9s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:23 schreef PiRANiA het volgende:
Mocht iemand nog trek hebben in kip:
Mijn ex-schoonzusje heeft 1 ochtend bij Friki gewerkt in de fabriek en sindsdien nooit meer kip gegeten.
  maandag 20 juni 2011 @ 19:29:42 #215
136730 PiRANiA
pi_98425518
quote:
3s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn ex-schoonzusje heeft 1 ochtend bij Friki gewerkt in de fabriek en sindsdien nooit meer kip gegeten.
Ik vind niet dat iedereen geshocked moet worden door filmpjes, maar mensen kennis laten maken met hun vlees ben ik wel groot voorstander van.
pi_98426037
quote:
3s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:29 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ik vind niet dat iedereen geshocked moet worden door filmpjes, maar mensen kennis laten maken met hun vlees ben ik wel groot voorstander van.
ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet om zoiets zou doen. Dat soort dingen weet je op mijn leeftijd sowieso al jaren. Ik heb niet het idee nl dat als ik stop met vlees eten dat er ook maar iets aan die industrie zal veranderen.
Ik ben nl ook zo als ik eigen kippen zou kunnen slachten voor eigen consumptie ik het zo zou doen. Niet de tjikkies die we nu hebben, dat zijn gewoon huisdieren O+ lekker dubbel he :P
  maandag 20 juni 2011 @ 19:37:54 #217
136730 PiRANiA
pi_98426124
Iets weten en iets gezien hebben is wat anders :+.
pi_98426220
quote:
3s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb ooit een zomer aardbeien geplukt, heb ik daarna in geen jaren meer gegeten :P de lucht alleen al. Bluggg
pi_98426431
quote:
12s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:39 schreef mascara-klodder het volgende:

Ik heb ooit een zomer aardbeien geplukt, heb ik daarna in geen jaren meer gegeten :P de lucht alleen al. Bluggg
Kan je een overdosis aardbeien krijgen? :o Wow!
pi_98426516
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:37 schreef PiRANiA het volgende:
Iets weten en iets gezien hebben is wat anders :+.
ik ga het beter proberen te formuleren: ik doe t natuurlijk wel voor de beestjes en ook voor mezelf omdat ik weet dat je zonder vlees ook heerlijk kan eten. Aan de andere kant heb ik niet de illusie of het idealisme dat er ook maar iets zal veranderen in vlees industrie.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 19:50:05 #221
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98426863
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:43 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

ik ga het beter proberen te formuleren: ik doe t natuurlijk wel voor de beestjes en ook voor mezelf omdat ik weet dat je zonder vlees ook heerlijk kan eten. Aan de andere kant heb ik niet de illusie of het idealisme dat er ook maar iets zal veranderen in vlees industrie.
In je eentje niet, maar als meer mensen vegetarisch zouden worden wel.
Maar ik moet bekennen dat ik het eigenlijk ook niet daarom doe, maar puur voor mezelf en de beesten idd. Ik wil er niet aan meewerken, dus eet ik het niet.
Echter, er blijft altijd een vraag&aanbod concept natuurlijk.
He who fucks nuns will later join the church.
~
the only heaven i'll be sent to
is when i'm alone with you
pi_98426943
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kan je een overdosis aardbeien krijgen? :o Wow!
ik was 17 toen en heb denk ik tot zeker mijn 21ste geen aardbeien gegeten :@ nu vind ik ze al jaren weer zalig behalve als ze erg rijp zijn. Kan niet tegen die sterke lucht :D
pi_98427192
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:50 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

In je eentje niet, maar als meer mensen vegetarisch zouden worden wel.
Maar ik moet bekennen dat ik het eigenlijk ook niet daarom doe, maar puur voor mezelf en de beesten idd. Ik wil er niet aan meewerken, dus eet ik het niet.
Echter, er blijft altijd een vraag&aanbod concept natuurlijk.
ja dat dus. Maar zoals ik al eerder zei: als ik zelf eigen kipje of lam ofzo naar de slacht breng waarvan ik dus weet dat ze als prinsesjes hebben geleefd dan heb ik daar dus geen probleem mee. Ahwell. Eerst maar eens minimaal 2 weken bewust vegetarisch eten volhouden :7

[ Bericht 0% gewijzigd door mascara-klodder op 20-06-2011 19:58:32 (Bluggg t9) ]
pi_98449124
@ mascara-klodder: en dan nog een slachter vinden die het een beetje humaan doet... Kan ook nog weleens misgaan, doordat degene die de ijzeren pin door de kop moet schieten de avond ervoor heeft doorgezakt en nog weleens mis schiet. Of dat de verdoving niet sterk genoeg is... Dat is niet volgens mij ook allemaal lopende band werk.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:41:29 #225
283276 Gesmoltenkaas
Plakkend aan je gehemelte
pi_98490724
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:56 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

ja dat dus. Maar zoals ik al eerder zei: als ik zelf eigen kipje of lam ofzo naar de slacht breng waarvan ik dus weet dat ze als prinsesjes hebben geleefd dan heb ik daar dus geen probleem mee. Ahwell. Eerst maar eens minimaal 2 weken bewust vegetarisch eten volhouden :7
Als je van dat beestje gehouden hebt dan lijkt het mij nog moeilijker om dat te doen.

Ontopic: Vegetariër meldt zich :W
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')