quote:Lag echt aan jezelf. Verkeerde projecttype waarschijnlijk. Ik krijg gewoon 1 exe en (alleen in debugmode) een PDB.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:51 schreef Green1 het volgende:
Wat me ook zo irriteerde was, wanneer ik zelfs een simpel hello world maakte. Dat er dan op de één of andere manier een installer bij kwam te zitten, die allerlei zooi eromheen zette. Ik weet de extensies van de bestanden niet meer, maar dat wil ik gewoon niet. Ik wil gewoon een .exe en klaar. Als ik een installer zou willen, dan wil ik dat zelf wel leren, en niet zo'n automatisch voorgekauwd ding..
Maar ik weet niet of dat nu iets van C# is, of van visual studio?
quote:Een OS 'draait' helemaal geen C++. Het 'draait' een executable, en of het oorspronkelijk C++ was daar heeft het OS geen weet van.Op donderdag 28 oktober 2010 16:38 schreef netolk het volgende:
Mac en Windows draaien zeker C++, en volgens mij word C++ op de andere bekende besturingssystemen ook ondersteund maar dat weet ik niet helemaal zeker
quote:Omdat GUIs in native C++/Win32 maken een hel is, je moet lopen klooien met hwnds en device contexts en weet ik veel, is gewoon ontzettend veel code.
quote:Als het gewoon een console programmatje is hoef je je code niet aan te passen, maak je echter een window ed. dan moet je het wel aanpassen omdat window's bij Windows anders werken dan bijv. bij macOp vrijdag 29 oktober 2010 21:34 schreef minibeer het volgende:
[..]
Ik heb hier niet zo veel verstand van, maar is het niet zo dat je de code in de praktijk alsnog moet aanpassen, omdat je een andere compiler nodig hebt?
quote:Was het maar zo'n feest. Zo'n beetje alle systeemfunctionaliteit werkt in Windhoos anders dan in Linux. En C++ is niet een taal die op dergelijke porteerbaarheid gefocust is.Op zaterdag 30 oktober 2010 11:20 schreef netolk het volgende:
[..]
Als het gewoon een console programmatje is hoef je je code niet aan te passen.
quote:volgens mij is int i = 4; i+= 8; nog steeds i=12 of dit nou op windows of op linux draaitOp zaterdag 30 oktober 2010 11:25 schreef thabit het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Zo'n beetje alle systeemfunctionaliteit werkt in Windhoos anders dan in Linux. En C++ is niet een taal die op dergelijke porteerbaarheid gefocust is.
Wat denk je van Java? Voordeel van Java ten opzichte van .NET is dat Java wel op alle platforms draait (als er maar een JVM voor dat platforn is). En je hoeft je niet bezig te houden met dingen als het vrijgeven van geheugen, dat doet Java voor je! In C++ kunnen fouten ontstaan door verkeerd gebruik van pointers, in Java en C# heb je die moeilijkheden niet.quote:Op donderdag 28 oktober 2010 14:11 schreef Green1 het volgende:
Zou C++ iets voor mij zijn om me in te verdiepen? Ik wil gewoon wat simpele tooltjes maken.. En ik wil in de (verre) toekomst ook wat andere talen gaan leren.. Ik heb al eens een boekje over C# gekocht, maar dat ging vooral over visual studio. En dit betrof vooral wat je precies aan moest klikken om visual studio de code voor je te laten maken, en dat vond ik niks. Dus C# als taal viel voor mij af.. ook omdat het, volgens mij, vooral voor windows is..
Maar ik wil dus kleine commandline tooltjes voor linux en windows maken.
Ik heb nog niet echt een concreet idee.. Misschien een backup programma'tje ofzo.
Maar is het verstandig om hiervoor C++ te leren, zodat ik daar later verder mee kan, of kan iemand een andere taal aanraden?
Ik heb vrij veel, al zeg ik het zelf, ervaring met php..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | class Program { static void Main() { Func<int, int> func1 = x => x + 1; Console.WriteLine(func1.Invoke(1)); } } |
1 |
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:37 schreef whosvegas het volgende:[/b]
[..]
Wat denk je van Java? Voordeel van Java ten opzichte van .NET is dat Java wel op alle platforms draait (als er maar een JVM voor dat platforn is). En je hoeft je niet bezig te houden met dingen als het vrijgeven van geheugen, dat doet Java voor je! In C++ kunnen fouten ontstaan door verkeerd gebruik van pointers, in Java en C# heb je die moeilijkheden niet.
En wat betreft snelheid hoef je C# of Java ook niet te laten, alleen als je zeer kritische applicaties gaat maken, die veel berekeningen moet doen, zal C++ in het voordeel zijn. In het bedrijfsleven, wordt hoofdzakelijk gebruik gemaakt van Java of C#. C++ wordt gebruikt in de wetenschappelijke wereld (samen met Fortran) of om drivers ofzo te maken. Ook in de game wereld wordt nog veel C++ gebruikt. Maar als je voor deze banen in aanmerking wilt komen, ben je zo'n guru, dat je de vraag niet hoeft te stellen.
Dus als je begint met programmeren, vergeet C++ maar. Met C# of Java kun je als beginner meer dan genoeg.
Ja. Maar dit zal wel niet voor alle code gelden.quote:[img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 30 oktober 2010 15:34 schreef netolk het volgende:
[..]
volgens mij is int i = 4; i+= 8; nog steeds i=12 of dit nou op windows of op linux draait
Ja, maar zo makkelijk is het niet, dat weet je zelf ook wel. Afgezien van de standaard libraries is C++ compleet niet platformonafhankelijk.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:34 schreef netolk het volgende:
volgens mij is int i = 4; i+= 8; nog steeds i=12 of dit nou op windows of op linux draait
Hij kent "Func" niet, staat er letterlijk. Zorg dat je die .DLL waar deze in zit include in je project en ook de namespace include.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:33 schreef minibeer het volgende:
even een kleine c# vraag.
[ code verwijderd ]
>
[ code verwijderd ]
Wat doe ik verkeerd?
er zit allebei een c inquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:19 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, maar zo makkelijk is het niet, dat weet je zelf ook wel. Afgezien van de standaard libraries is C++ compleet niet platformonafhankelijk.
[..]
Hij kent "Func" niet, staat er letterlijk. Zorg dat je die .DLL waar deze in zit include in je project en ook de namespace include.
Er is overgeins een .Net topic. C# heeft geen hol met C++ te maken.
C# is .Net, vragen daarover horen gewoon in het .Net topic. In ieder geval niet hier.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:28 schreef minibeer het volgende:
er zit allebei een c in
nee ik heb het .net topic niet gezien, maar dit is ook niet echt .net geloof ik, lamba expressies horen gewoon bij c# 3.0
ikkannemnietvindenquote:Op zondag 31 oktober 2010 00:25 schreef Catbert het volgende:
[..]
C# is .Net, vragen daarover horen gewoon in het .Net topic. In ieder geval niet hier.
klopt is idd weg... wel raarquote:Op zondag 31 oktober 2010 00:54 schreef minibeer het volgende:
[..]
ikkannemnietvinden![]()
en ja ik heb al de zoekfunctie gebruikt
Voor kleine commandline tooltjes kun je beter een scripttaal (python is een aanrader) gebruiken. Dat scheelt weer wat compileer gedoe en je hebt betere string manipulatie methoden.quote:Op donderdag 28 oktober 2010 14:11 schreef Green1 het volgende:
Zou C++ iets voor mij zijn om me in te verdiepen? Ik wil gewoon wat simpele tooltjes maken.. En ik wil in de (verre) toekomst ook wat andere talen gaan leren.. Ik heb al eens een boekje over C# gekocht, maar dat ging vooral over visual studio. En dit betrof vooral wat je precies aan moest klikken om visual studio de code voor je te laten maken, en dat vond ik niks. Dus C# als taal viel voor mij af.. ook omdat het, volgens mij, vooral voor windows is..
Maar ik wil dus kleine commandline tooltjes voor linux en windows maken.
Ik heb nog niet echt een concreet idee.. Misschien een backup programma'tje ofzo.
Maar is het verstandig om hiervoor C++ te leren, zodat ik daar later verder mee kan, of kan iemand een andere taal aanraden?
Ik heb vrij veel, al zeg ik het zelf, ervaring met php..
ligt eraan, als je ook wat cpu intensievere taken doet zou ik toch al snel gaan compileren, dan moet je die string methoden zelf maar schrijven als je ze nodig hebtquote:Op zondag 31 oktober 2010 12:27 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Voor kleine commandline tooltjes kun je beter een scripttaal (python is een aanrader) gebruiken. Dat scheelt weer wat compileer gedoe en je hebt betere string manipulatie methoden.
Je kan ook Cython gebruiken om Pythoncode te versnellen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 14:29 schreef minibeer het volgende:
[..]
ligt eraan, als je ook wat cpu intensievere taken doet zou ik toch al snel gaan compileren, dan moet je die string methoden zelf maar schrijven als je ze nodig hebt
quote:
op 16-bit systemen kon je dacht ik nog in een graphics mode komen door middel van interrupts, maar ik geloof dat dat soort dingen er nu niet meer inzitten, en de console window dus idd alleen voor tekst is (maar ik ben ook niet van alles op de hoogte hoorquote:Op zondag 31 oktober 2010 17:11 schreef netolk het volgende:
in console mode kon je de pixels niet apart aansturen toch? Dan heb je in Windows toch zo'n winapi ding voor nodig?
Tja daar was ik al bang voorquote:Op zondag 31 oktober 2010 18:12 schreef minibeer het volgende:
[..]
op 16-bit systemen kon je dacht ik nog in een graphics mode komen door middel van interrupts, maar ik geloof dat dat soort dingen er nu niet meer inzitten, en de console window dus idd alleen voor tekst is (maar ik ben ook niet van alles op de hoogte hoor)
Is nogal logisch, aangezien de command line puur command line is. Iedereen ziet het als een soort van DOS, maar dat is dus niet zo.quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:12 schreef minibeer het volgende:
[..]
op 16-bit systemen kon je dacht ik nog in een graphics mode komen door middel van interrupts, maar ik geloof dat dat soort dingen er nu niet meer inzitten, en de console window dus idd alleen voor tekst is (maar ik ben ook niet van alles op de hoogte hoor)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | private: int[][] array; public: Test( int, int ); }; Test::Test( int y, int x ) { this -> array = int[y][x]; } |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |