abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87421402
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:17 schreef minibeer het volgende:

[..]

classes wel ja, structs niet
standaardtypes niet nee
dus ik denk dat het idd alleen met class-objecten kan
Ben geen C# wiz maar je kan volgens mij expliciet aangeven dat je iets by ref wilt sturen, dus ik neem aan dat je het ook met primitives en structs kan.
pi_87423562
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:05 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Ben geen C# wiz maar je kan volgens mij expliciet aangeven dat je iets by ref wilt sturen, dus ik neem aan dat je het ook met primitives en structs kan.
:Y

maar helaas kan je geen reference returnen als waarde van een methode op die manier..
Finally, someone let me out of my cage
pi_87447149
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:00 schreef minibeer het volgende:

[..]

:Y

maar helaas kan je geen reference returnen als waarde van een methode op die manier..
Als je functie een class returnt is het altijd by value dan (snap ik voor scope vars, maar ook als je in de functie bijv. een new doet?) En als je dan een class maakt met daarin een class reference en die returnt?
pi_87455872
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:31 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Als je functie een class returnt is het altijd by value dan (snap ik voor scope vars, maar ook als je in de functie bijv. een new doet?) En als je dan een class maakt met daarin een class reference en die returnt?
Left side of an expression must be a variable or object ofzoiets kreeg ik de vorige keer. Dus nee, het zit er niet in op die manier :N
pi_87456410
Als ik zo even snel google dan kan het wel gewoon :P
pi_87463375
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:17 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Als ik zo even snel google dan kan het wel gewoon :P
wat zijn je bronnen? :P
pi_87463518
Misschien toch maar een apart C#-topic maken? ;)
pi_87463744
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:33 schreef thabit het volgende:
Misschien toch maar een apart C#-topic maken? ;)
:@
ik ben de enige die vragen stelt dan ben ik bang...
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:41:00 #73
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_87463767
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:59 schreef thabit het volgende:
Ik ken C# niet zo goed, maar is het niet zo dat daar objecten per definitie reference-typed zijn? Dan zou het op zich met objecten moeten kunnen (mogelijk niet met built-in types).
Wat zou kunnen is als je een ValueObject hebt met daarin een value, is dat je iets als dit doet:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
public ValueObject Grootste(ValueObject v1, ValueObject v2)
{
   if(v1.value > v2.value)
      return v1;
   else 
      return v2;
}

Grootste(v1, v2).value = 5;
Dit is typisch iets waar je pointers voor nodig hebt, en die heeft C# niet.

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:40 schreef minibeer het volgende:

[..]

:@
ik ben de enige die vragen stelt dan ben ik bang...
Tja, maar C# heeft echt geen hout met C++ te maken.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_87463874
Kan je niet gewoon

MyClass functie (MyClass a, MyClass b)
{
if (a.waarde > b.waarde) return a; else return b;
}
Of maakt hij bij returnen dan altijd een kopie?
En zo ja, hoe return je dan een nieuw gemaakt object vanuit een functie zonder extra kopieren? of kan dat gewoon niet. :)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:47:50 #75
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_87463970
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:44 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Kan je niet gewoon

MyClass functie (MyClass a, MyClass b)
{
if (a.waarde > b.waarde) return a; else return b;
}
Of maakt hij bij returnen dan altijd een kopie?
En zo ja, hoe return je dan een nieuw gemaakt object vanuit een functie zonder extra kopieren? of kan dat gewoon niet. :)
Wat is je vraag precies? Jouw functie doet exact hetzelfde als mijn "grootste" functie?

En nee, hij maakt niet plotseling een kopie. Je krijgt gewoon de reference a of b terug.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_87464003
Ok dus dan kan je gewoon:
functie(A,B).increase() doen? Zeg maar wat er werd gevraagd. :)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:51:15 #77
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_87464083
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:48 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ok dus dan kan je gewoon:
functie(A,B).increase() doen? Zeg maar wat er werd gevraagd. :)
Tuurlijk, maar het ging om primitives, niet om objecten. Dat C++ voorbeeld m.b.t. het ophogen van ints (primitives) werkt niet.
pi_87464272
Ah ik was de hele tijd in de veronderstelling dat het met classes moest gaan werken. Snapte het probleem al niet. :)

Als je impliciete casts kan doen tussen classes en primitives dan kan het nog steeds, maar ik gok dat C# dat niet heeft.
pi_87468748
ik heb weer een vraaag over c# :')
zal ik dan maar gelijk een topic aanmaken?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:42:51 #80
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_87473864
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:57 schreef minibeer het volgende:
ik heb weer een vraaag over c# :')
zal ik dan maar gelijk een topic aanmaken?
Goed plan :)
pi_87479466
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:42 schreef Catbert het volgende:

[..]

Goed plan :)
moet ik dan een OP maken of is er ergens in een grijs verleden al een gemaakt?
(zoeken op "c#" werkt niet zo goed geloof ik...)
pi_87482287
Zo te zien is er een .NET-topic. Daar kun je vast je C#-ei kwijt.
pi_87489416
Nee maak aub een nieuw topic aan. C# is zeker niet gelijk aan .NET. vooral voor beginnersvragen die vooral over de syntax e.d. van de taal zelf zullen gaan :)
pi_87489709
waarom zou je c# niet bij c en c++ doen eigenlijk?
en dan java er ook gelijk bijplempen
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:23:35 #85
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_87491215
Hier voor Micorosft.NET - Deel 2

quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:22 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Nee maak aub een nieuw topic aan. C# is zeker niet gelijk aan .NET. vooral voor beginnersvragen die vooral over de syntax e.d. van de taal zelf zullen gaan :)
Je bedoelt neem ik aan dat C++ niet gelijk is aan C#. Je vergelijkt nu een taal met een platform. C# is .Net, maar .Net is niet perse C#.

quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:32 schreef minibeer het volgende:
waarom zou je c# niet bij c en c++ doen eigenlijk?
en dan java er ook gelijk bijplempen
Omdat C# en C++ geen hol met mekaar te maken hebben. Dat is net zo iets als Java en PHP in een topic pleuren omdat ze toevallig beiden curly braces gebruiken.
pi_87494234
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:23 schreef Catbert het volgende:
Hier voor Micorosft.NET - Deel 2
[..]

Je bedoelt neem ik aan dat C++ niet gelijk is aan C#. Je vergelijkt nu een taal met een platform. C# is .Net, maar .Net is niet perse C#.
[..]

Omdat C# en C++ geen hol met mekaar te maken hebben. Dat is net zo iets als Java en PHP in een topic pleuren omdat ze toevallig beiden curly braces gebruiken.
Nee ik bedoel wat ik schreef. :) .NET is dus een platform, en vragen over C# zullen niet gaan over het .NET platform maar vooral over de taal zelf. Daarom dus een apart topic. Tenzij het .NET topic gewoon een misnomer is en dat het daar stiekem alleen over C# gaat.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:32:53 #87
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_87495649
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:52 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Nee ik bedoel wat ik schreef. :) .NET is dus een platform, en vragen over C# zullen niet gaan over het .NET platform maar vooral over de taal zelf. Daarom dus een apart topic. Tenzij het .NET topic gewoon een misnomer is en dat het daar stiekem alleen over C# gaat.
Een belangrijk onderdeel van de "Hoe doe ik" vragen gaat gewoon over het .Net framework. Vb.net bijvoorbeeld hoort net zoals C# in dat topic.
pi_87497782
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:32 schreef Catbert het volgende:

[..]

Een belangrijk onderdeel van de "Hoe doe ik" vragen gaat gewoon over het .Net framework. Vb.net bijvoorbeeld hoort net zoals C# in dat topic.
een groot deel wel ja maar lang niet alle schat ik zo...
  woensdag 13 oktober 2010 @ 15:51:51 #89
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_87498567
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:30 schreef minibeer het volgende:
een groot deel wel ja maar lang niet alle schat ik zo...
Vragen over bijvoorbeeld "hoe zet ik een socket connectie op in C#" gaan dus over het framework, en niet specifiek alleen over C#. Dat kan prima samen in een topic, het is niet alsof het daar storm loopt ofzo.
pi_87499084
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:51 schreef Catbert het volgende:

[..]

Vragen over bijvoorbeeld "hoe zet ik een socket connectie op in C#" gaan dus over het framework, en niet specifiek alleen over C#. Dat kan prima samen in een topic, het is niet alsof het daar storm loopt ofzo.
Maar vaak willen ze wel C# code voorbeelden zien etc. Mensen die net met C# beginnen zitten denk ik niet te wachten om een abstracte oplossing te krijgen in het .NET domein.

Nouja van mij hoeft het niet, maar ik denk dat onervaren mensen die hulp zoeken met C# echt niet in/naar een .NET topic gaan zoeken.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:52:18 #91
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_87500680
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:08 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Maar vaak willen ze wel C# code voorbeelden zien etc. Mensen die net met C# beginnen zitten denk ik niet te wachten om een abstracte oplossing te krijgen in het .NET domein.
Wie zei er iets over abstract? Voorbeelden in C# maken nog steeds gebruik van het .Net framework.

quote:
Nouja van mij hoeft het niet, maar ik denk dat onervaren mensen die hulp zoeken met C# echt niet in/naar een .NET topic gaan zoeken.
Tja, als ze dat al niet snappen...
pi_87501074
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:52 schreef Catbert het volgende:

[..]

Wie zei er iets over abstract? Voorbeelden in C# maken nog steeds gebruik van het .Net framework.
[..]

Tja, als ze dat al niet snappen...
Jij weet net zo goed als ik dat 90% van de "help!" vragen die we hier krijgen gaan over syntax errors of vragen over classes en instanties e.d. Dat heeft weinig tot niets met .NET te maken.

En veel C# beginners weten wel van het .NET platform af maar zullen nooit naar een .NET thread zoeken om een vraag over een error die de C# compiler opgeeft. En dat is helemaal niet zo'n gekke gedachte.
pi_87501236
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:02 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Jij weet net zo goed als ik dat 90% van de "help!" vragen die we hier krijgen gaan over syntax errors of vragen over classes en instanties e.d. Dat heeft weinig tot niets met .NET te maken.

En veel C# beginners weten wel van het .NET platform af maar zullen nooit naar een .NET thread zoeken om een vraag over een error die de C# compiler opgeeft. En dat is helemaal niet zo'n gekke gedachte.
inderdaad... :)
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 13 oktober 2010 @ 17:08:22 #94
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_87501321
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:02 schreef Cruise.Elroy het volgende:

Dan zet je .Net/C#/Vb.net in de titel, sjeez :')
pi_87501495
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:08 schreef Catbert het volgende:

[..]

:*
pi_87502321
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:08 schreef Catbert het volgende:

[..]

hihi, zie je, zo is overal een oplossing voor :P
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_87739504
Eigenlijk is de pracht van .NET dat de taal losgekoppeld is van het platform. :9~ Gelukkig hebben ze PHP nog niet geport naar .NET, komen al die noobs weer :')
pi_87743300
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:45 schreef TeringHenkie het volgende:
Eigenlijk is de pracht van .NET dat de taal losgekoppeld is van het platform. :9~ Gelukkig hebben ze PHP nog niet geport naar .NET, komen al die noobs weer :')
:')
pi_87743336
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:59 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

:')
Is toch zo? PHP is voor 13-jarigen die "websites maken" als bijbaantje :s)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:38:14 #100
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_87744337
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:45 schreef TeringHenkie het volgende:
Neger aub. :') Ga ergens anders trollen.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_87746179
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:00 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Is toch zo? PHP is voor 13-jarigen die "websites maken" als bijbaantje :s)
Kijk dat je echt geen fuck van het vakgebied weet is helemaal niet erg, maar dat je dan blind mensen loopt te bitchen vind ik dan wel weer jammer.
pi_87746527
Veegt Python tegenwoordig niet gewoon de vloer aan met al die andere scripttalen? Waarom zou je nog Perl of PHP leren als er ook Python bestaat?
pi_87746653
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:30 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Kijk dat je echt geen fuck van het vakgebied weet is helemaal niet erg, maar dat je dan blind mensen loopt te bitchen vind ik dan wel weer jammer.
Heb ik mensen gekwetst ofzo? Ik bedoel alleen maar dat PHP die associatie oproept, het was niet als troll bedoeld. ;(
pi_87747677
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:38 schreef thabit het volgende:
Veegt Python tegenwoordig niet gewoon de vloer aan met al die andere scripttalen? Waarom zou je nog Perl of PHP leren als er ook Python bestaat?
Scripttalen vallen of staan met hun libs en daarin is Python nu echt heer en meester als ik dat mag geloven.
Ik heb zelf heel even in Python gewerkt en ik vond het een nachtmerrie. :P
  woensdag 20 oktober 2010 @ 23:16:23 #105
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_87776590
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:30 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Niet om 't een of 't ander, maar de meeste grote serieuze webapps worden toch echt op basis van Java of .Net gebouwd hoor.

Dus z'n verwoordig was wat trollerig, maar mijn "vakgebied" is consultantje spelen voor een backend bij dit soort projecten, en dat is ongeveer 50% java, 45% .net, 5% PHP.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:25:47 #106
254493 Trollface.
pi_87788233
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:16 schreef Catbert het volgende:

[..]

Niet om 't een of 't ander, maar de meeste grote serieuze webapps worden toch echt op basis van Java of .Net gebouwd hoor.

Dus z'n verwoordig was wat trollerig, maar mijn "vakgebied" is consultantje spelen voor een backend bij dit soort projecten, en dat is ongeveer 50% java, 45% .net, 5% PHP.
Java kan ik nog begrijpen, maar .NET?! :'(
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_87790614
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:16 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik snap je punt niet echt, maar er zijn genoeg degelijke PHP projecten en programmeurs. Ging mij om de generalisatie :)
  donderdag 21 oktober 2010 @ 21:03:14 #108
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_87809226
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:25 schreef Trollface. het volgende:

Java kan ik nog begrijpen, maar .NET?! :'(
Niks mis met .Net.

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:32 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik snap je punt niet echt, maar er zijn genoeg degelijke PHP projecten en programmeurs.
Zal best, maar voor grote projecten wordt het erg weinig gebruikt.
pi_88036776
even iets heel anders, kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van het gebruik van interfaces boven het gebruik van abstracte classes? want eigenlijk heb ik tot nu toe alleen maar nadelen gehoord, ze zijn langzamer etc. En volgens mij is alles wat je met interfaces kan ook met abstract classes te doen, of niet?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 23:11:26 #110
189216 netolk
maar dan andersom
pi_88047139
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:09 schreef minibeer het volgende:
even iets heel anders, kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van het gebruik van interfaces boven het gebruik van abstracte classes? want eigenlijk heb ik tot nu toe alleen maar nadelen gehoord, ze zijn langzamer etc. En volgens mij is alles wat je met interfaces kan ook met abstract classes te doen, of niet?
De interface zorgt er voor dat je alleen dingen met een class kan doen die de programmeur wil dat je er mee kan
Beware of the Raping Zebra's
pi_88058198
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:09 schreef minibeer het volgende:
Zo ver ik weet heb je geen interfaces in C++ omdat C++ gewoon multiple inheritence ondersteunt.

In Java (en C# ?) is het "voordeel" van interfaces dat je er meerdere kan inheriten in één klasse.
Een interface is in C++ gewoon een abstract class met alleen maar virtual abstract functies. En er is geen winst tov. 'normale' abstract classes in C++.

Over waarom je in java en C# geen multiple inheritence hebt maar wel interfaces zijn boeken volgeschreven, dat moet je maar even googlen. Heeft te maken met diepe OOP-zen en rare cases die je daardoor vermijdt.
pi_88061276
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:44 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Zo ver ik weet heb je geen interfaces in C++ omdat C++ gewoon multiple inheritence ondersteunt.

In Java (en C# ?) is het "voordeel" van interfaces dat je er meerdere kan inheriten in één klasse.
Een interface is in C++ gewoon een abstract class met alleen maar virtual abstract functies. En er is geen winst tov. 'normale' abstract classes in C++.

Over waarom je in java en C# geen multiple inheritence hebt maar wel interfaces zijn boeken volgeschreven, dat moet je maar even googlen. Heeft te maken met diepe OOP-zen en rare cases die je daardoor vermijdt.
ah tuuuurlijk
ik had gehoord dat interfaces minder verwarrend zijn (omdat je dan alle methoden moet overnemen ofzo?)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:25:01 #113
189216 netolk
maar dan andersom
pi_88061381
quote:
ah tuuuurlijk
ik had gehoord dat interfaces minder verwarrend zijn (omdat je dan alle methoden moet overnemen ofzo?)
Dat klopt idd, maar het is net wat je handig vind
pi_88065604
Zou C++ iets voor mij zijn om me in te verdiepen? Ik wil gewoon wat simpele tooltjes maken.. En ik wil in de (verre) toekomst ook wat andere talen gaan leren.. Ik heb al eens een boekje over C# gekocht, maar dat ging vooral over visual studio. En dit betrof vooral wat je precies aan moest klikken om visual studio de code voor je te laten maken, en dat vond ik niks. Dus C# als taal viel voor mij af.. ook omdat het, volgens mij, vooral voor windows is..

Maar ik wil dus kleine commandline tooltjes voor linux en windows maken.

Ik heb nog niet echt een concreet idee.. Misschien een backup programma'tje ofzo.

Maar is het verstandig om hiervoor C++ te leren, zodat ik daar later verder mee kan, of kan iemand een andere taal aanraden?

Ik heb vrij veel, al zeg ik het zelf, ervaring met php..
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:16:05 #115
189216 netolk
maar dan andersom
pi_88065759
met C++ is zoiets prima te doen. Ik vind het een fijne taal net zoals veel anderen maar er zijn er ook die het helemaal niks vinden en liever visual studio de code laten maken
pi_88067844
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:11 schreef Green1 het volgende:
Zou C++ iets voor mij zijn om me in te verdiepen? Ik wil gewoon wat simpele tooltjes maken.. En ik wil in de (verre) toekomst ook wat andere talen gaan leren.. Ik heb al eens een boekje over C# gekocht, maar dat ging vooral over visual studio. En dit betrof vooral wat je precies aan moest klikken om visual studio de code voor je te laten maken, en dat vond ik niks. Dus C# als taal viel voor mij af.. ook omdat het, volgens mij, vooral voor windows is..

Maar ik wil dus kleine commandline tooltjes voor linux en windows maken.

Ik heb nog niet echt een concreet idee.. Misschien een backup programma'tje ofzo.

Maar is het verstandig om hiervoor C++ te leren, zodat ik daar later verder mee kan, of kan iemand een andere taal aanraden?

Ik heb vrij veel, al zeg ik het zelf, ervaring met php..
Voor simpele tools met een user interface is C# echt veel makkelijker. En ja dat is het wel waard om je in te verdiepen. :) C++ kan je daarna nog gaan doen als je echt hele zware apps gaat maken ofzo ;)
pi_88068622
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 15:11 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Voor simpele tools met een user interface is C# echt veel makkelijker. En ja dat is het wel waard om je in te verdiepen. :) C++ kan je daarna nog gaan doen als je echt hele zware apps gaat maken ofzo ;)
hoe zit het eigenlijk met comptabiliteit? ik heb hier nooit zo'n beeld van aangezien ik eigenlijk alleen maar op windows draai
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:38:03 #118
254493 Trollface.
pi_88071142
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 15:30 schreef minibeer het volgende:

[..]

hoe zit het eigenlijk met comptabiliteit? ik heb hier nooit zo'n beeld van aangezien ik eigenlijk alleen maar op windows draai
Pure C++ draait gewoon op elk platform. C# daarentegen niet, tenminste niet zonder emulatielagen.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:38:07 #119
189216 netolk
maar dan andersom
pi_88071145
Mac en Windows draaien zeker C++, en volgens mij word C++ op de andere bekende besturingssystemen ook ondersteund maar dat weet ik niet helemaal zeker
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:38:47 #120
254493 Trollface.
pi_88071169
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:38 schreef netolk het volgende:
Mac en Windows draaien zeker C++, en volgens mij word C++ op de andere bekende besturingssystemen ook ondersteund maar dat weet ik niet helemaal zeker
C/C++ werd gebouwd op Unices, dus voeg zowat alle UNIX-based besturingssystemen ook maar toe. :P
pi_88085205
Als ze nou WinForms porten naar native Win32/C++, dan zou sweeeeet zijn :9~
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:35:52 #122
52513 whosvegas
The Trickster
pi_88105685
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 22:31 schreef TeringHenkie het volgende:
Als ze nou WinForms porten naar native Win32/C++, dan zou sweeeeet zijn :9~
Waarom zou je dat willen?
Are you nuts??
pi_88113124
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 15:11 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Wat me ook zo irriteerde was, wanneer ik zelfs een simpel hello world maakte. Dat er dan op de één of andere manier een installer bij kwam te zitten, die allerlei zooi eromheen zette. Ik weet de extensies van de bestanden niet meer, maar dat wil ik gewoon niet. Ik wil gewoon een .exe en klaar. Als ik een installer zou willen, dan wil ik dat zelf wel leren, en niet zo'n automatisch voorgekauwd ding..

Maar ik weet niet of dat nu iets van C# is, of van visual studio?
pi_88113725
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:51 schreef Green1 het volgende:

[..]

Wat me ook zo irriteerde was, wanneer ik zelfs een simpel hello world maakte. Dat er dan op de één of andere manier een installer bij kwam te zitten, die allerlei zooi eromheen zette. Ik weet de extensies van de bestanden niet meer, maar dat wil ik gewoon niet. Ik wil gewoon een .exe en klaar. Als ik een installer zou willen, dan wil ik dat zelf wel leren, en niet zo'n automatisch voorgekauwd ding..

dat hoeft niet hoor, je kan ook de .exe uit de projectmap pakken.
pi_88121511
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:38 schreef netolk het volgende:
Ik heb hier niet zo veel verstand van, maar is het niet zo dat je de code in de praktijk alsnog moet aanpassen, omdat je een andere compiler nodig hebt?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:05:21 #126
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88125548
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 17:51 schreef Green1 het volgende:

Lag echt aan jezelf. Verkeerde projecttype waarschijnlijk. Ik krijg gewoon 1 exe en (alleen in debugmode) een PDB.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:06:26 #127
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88125589
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:38 schreef netolk het volgende:
Een OS 'draait' helemaal geen C++. Het 'draait' een executable, en of het oorspronkelijk C++ was daar heeft het OS geen weet van.
pi_88126876
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:35 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen?
Omdat GUIs in native C++/Win32 maken een hel is, je moet lopen klooien met hwnds en device contexts en weet ik veel, is gewoon ontzettend veel code.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')