Laatste lange vlucht van mij was naar Singapore vanaf Schiphol. Gewoon een nachtje doorhalen van tevoren. Wij vlogen met Singapore Airlines, dus al het drinken was gratis. Paar biertjes gehad en een whisky , dus ik sliep als een roosjequote:Op zondag 26 september 2010 12:32 schreef o.us het volgende:
Wie heeft er moeite of ervaring mee? Lange vluchten zijn meestal kut of vallen best mee, dat verschilt per eigen inzicht en vliegtuigmaatschappij (belangrijk).
Ergens vind ik het wel chill. Gewoon heel weinig slapen en vroeg opstaan, naar Schiphol rijden, inchecken, een beetje eten en drinken voor je vlucht begint (geen koffie of cola), winkeltjes checken, buitenlandse kranten lezen die je in normale boekhandelaren nooit ziet, inchecken, opstappen, slapen, beetje met de entertainmentsysteem kloten, iPod of laptop aan, kanen, pitten, uitchecken en je bent weer op je bestemming.
Althans, zo deed ik dat bij iedere vlucht die ik moest maken naar LA. Ik ga binnenkort weer een lange vlucht maken (Beijing) dus ik denk dat ik hetzelfde ga meemaken.
De jetlag is wel vervelend. Per tijdzone is toch een dag last van jetlag was de vuistregel toch?
Is dat zo? Ik heb met de tijd mee of tegen de tijd in eigenlijk nooit last van jetlags...quote:Op zondag 26 september 2010 12:32 schreef o.us het volgende:
De jetlag is wel vervelend. Per tijdzone is toch een dag last van jetlag was de vuistregel toch?
Ligt er aan waar je zit. Bij het raam kan ik nooit pitten, bij het gangpad slaap ik als een roos + alle ruimte van de wereld totdat er een stewardess komt aankakken met magentronvoer.quote:Op zondag 26 september 2010 12:36 schreef Zwansen het volgende:
Weinig slapen? Ik vind het verschrikkelijk om helemaal kapot in een vliegtuig te zitten want ik kan vrijwel nooit slapen in een vliegtuig. (waarom in een trein wel?)
Ik ga dan liever helemaal uitgerust zitten en een beetje films kijken.
Die zijn gewoon verkrijgbaar bij de drogist of op recept bij de apotheek?quote:Op zondag 26 september 2010 12:41 schreef capricia het volgende:
Ik neem altijd een slaappilletje mee op lange vluchten. Kan ik je aanraden. Slaapt heerlijk en je komt 'fris' aan.
Mag ik weten over welke lekkernijen je het over hebtquote:Op zondag 26 september 2010 12:37 schreef Copycat het volgende:
Ik neem volgende week maandag een lange vlucht, naar Bali, maar ik probeer de vlucht altijd te beschouwen als onderdeel van de vakantie. Mijn iPad gaat mee, heb ik onderweg boeken, magazines, spelletjes en tekstverwerken bij de hand, voldoende lekkers in de tas en ik vergeet ook zeker mijn slaapmasker niet.
Schiphol is gewoon Shophol, dus dat is nooit een straf.
En na het uitchecken staat de hoteltaxi me op te wachten.
Op eet- en drinkgebied. Om nu samen met de elektrische melkboer tot de Mile High Club te gaan behoren is ook zo sneu.quote:Op zondag 26 september 2010 12:43 schreef o.us het volgende:
Mag ik weten over welke lekkernijen je het over hebt?
Inderdaad relax, gewoon ergens gaan zitten met wat te drinken en te eten en dan mensen kijkenquote:Op zondag 26 september 2010 12:44 schreef o.us het volgende:
Maar hangen en het vliegveld verkennen bij het overstappen is wel chill. Alleen jammer van de woekerprijzen maarja, luchthavens zijn luchthavens.
Gewoon Kruidvat. Het kan zijn dat je er in andere landen een recept voor nodig hebt. Dus let op.quote:Op zondag 26 september 2010 12:42 schreef o.us het volgende:
[..]
Die zijn gewoon verkrijgbaar bij de drogist of op recept bij de apotheek?
Je moet wel even langs de huisarts voor een recept, maar het is heerlijk spul!quote:Op zondag 26 september 2010 12:42 schreef o.us het volgende:
[..]
Die zijn gewoon verkrijgbaar bij de drogist of op recept bij de apotheek?
Lekker hoor, snoepgoed!quote:Op zondag 26 september 2010 13:05 schreef Individual het volgende:
Na een lange vlucht ben ik meestal wel wat brak als ik niet slaap onderweg. De beste lange vlucht ooit was van Lima naar Amsterdam toen ik tamazepam bij me had en na het eten de hele vlucht geslapen. Bij aankomst op Schiphol moest ik overstappen en ik was helemaal euforisch. Wist ik veel dat tamazepam meer dan alleen een slaappil is.
Wat is er positief om naar Dubai te vliegen voor een tussenlanding?quote:Op zondag 26 september 2010 13:18 schreef ThePianoMan het volgende:
Wanneer ga je naar Beijing o.us? Misschien hebben we dezelfde vlucht
OT: laatste lange vlucht duurde 9 uur.. Heenweg met een 777, prachtig interieur met je eigen screen etc. Heb me erg vermaakt, daarom niet geslapen. Terugweg was een 747.. er was niks te doen, dus heb maar geslapen. Na de landing werd John Mayers "In Your Atmosphere" gedraaid, ook een pluspunt.
Met welke maatschappij ga je vliegen o.us?
Aeroflot (via Moskou) is wel cheap, maar met Emirates vlieg je én naar Dubai én je vliegt met een A380.
Wat ga je in Beijing doen?
wie zegt dat het een tussenlanding is?quote:Op zondag 26 september 2010 13:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat is er positief om naar Dubai te vliegen voor een tussenlanding?
Dat dacht ik op te maken uit je postquote:Op zondag 26 september 2010 13:33 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
wie zegt dat het een tussenlanding is?
quote:Met welke maatschappij ga je vliegen o.us?
Aeroflot (via Moskou) is wel cheap, maar met Emirates vlieg je én naar Dubai én je vliegt met een A380.
Daarmee bedoel ik, voor het geval je Dubai wilt bezoeken.. 2 dagen eruit en dan door naar Beijing. Bovendien, wat moet je anders doen in die 8 uur?quote:Op zondag 26 september 2010 13:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat dacht ik op te maken uit je post
[..]
Mag je dan wel van het vliegveld af? Af brengt dat ook weer extra kosten met zich mee?quote:Op zondag 26 september 2010 13:39 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik, voor het geval je Dubai wilt bezoeken.. 2 dagen eruit en dan door naar Beijing. Bovendien, wat moet je anders doen in die 8 uur?(stiekem wel een tussenlanding dan
)
waarom zou je niet het vliegveld afmogen? Je hebt geen visum nodig om Dubai in te komen... je krijgt ad locum een stempeltje dat als visum fungeert.quote:Op zondag 26 september 2010 13:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Mag je dan wel van het vliegveld af? Af brengt dat ook weer extra kosten met zich mee?
Ik ga eind december naar Baliquote:Op zondag 26 september 2010 12:37 schreef Copycat het volgende:
Ik neem volgende week maandag een lange vlucht, naar Bali, maar ik probeer de vlucht altijd te beschouwen als onderdeel van de vakantie. Mijn iPad gaat mee, heb ik onderweg boeken, magazines, spelletjes en tekstverwerken bij de hand, voldoende lekkers in de tas en ik vergeet ook zeker mijn slaapmasker niet.
Schiphol is gewoon Shophol, dus dat is nooit een straf.
En na het uitchecken staat de hoteltaxi me op te wachten.
beantwoord mijn vraag eens o.usquote:Op zondag 26 september 2010 20:04 schreef o.us het volgende:
Ik ga denk ik ook slaappillen opvragen bij de huisarts.
Dat is dan toch echt slechts het idee. In Economy zit het niet beter dan in een ander toestel met nieuw interieur, de beenruimte is hetzelfde, en de service is prcies dezellfde als op iedere andere vlucht van Emirates. Pas nog DXB-BKK in een A380 gevlogen met zo'n 60 passagies in Economy, dan heb je dus wel vier stoelen op een rij voor jezelf. En dat ICE entertainment system is wel erg goed. Maar overstappen in Dubai.... nooit nooit meer. Wat een rampen vliegveld is dat zeg. Verschrikkelijk druk, geen loopbanen en als je een peuk wilt roken moet je dus meestal een godsgruwelijk eind lopen voordat je bij de Irish Pub bent.quote:Op zondag 26 september 2010 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo'n A-380 lijkt me ook wel een keer gaaf. Helaas heeft Cathay ze niet besteld.
Dat zijn prima vluchten, niet echt te lang, geen overstap, top.quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:05 schreef Miss_paraplu het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het mij gaat verlopen een lange vlucht. Ik vlieg a.s. zondag naar india, vertrek om 10.25 en kom Nederlandse tijd in India 19.30 aan ..
Miepen is ook een optiequote:Op dinsdag 28 september 2010 11:50 schreef Moro het volgende:
het slapen opzich is geen probleem het wakker worden en je benen niet meer voelen is wel minder.
Ja dan heb je gewoon mazzel dat je niet met je knieen tegen de stoel voor je zit, als ik in slaap val in economy voel ik gegarandeerd mijn benen niet als ik wakker word.quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Miepen is ook een optie![]()
Ik vlieg gewoon veel en vind het altijd prima, zowel economy als business.
Gewoon benen onder de stoel strekken (kan soms) of meer op je zij liggen. Mijn broertje is 2.02m en redt het ook prima.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:07 schreef Moro het volgende:
[..]
Ja dan heb je gewoon mazzel dat je niet met je knieen tegen de stoel voor je zit, als ik in slaap val in economy voel ik gegarandeerd mijn benen niet als ik wakker word.
ben je zo ontzettend populair dan?quote:Op maandag 27 september 2010 17:08 schreef Drive-r het volgende:
Niks lekkerders dan lange vluchten. Eindelijk 10 uur geen telefoon of email, echt perfect. Filmpje erbij, muziekje, twee uurtjes dutten en ik voel me top bij aankomst. Op korte trips wel zorgen dat ik de jetlag niet toe laat, dus blijven leven in de eigen tijdszone.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |