abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 september 2010 @ 01:16:33 #51
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_86849516
quote:
Op zondag 26 september 2010 00:06 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Mensen die stelen zijn geen knip voor de neus waard.
Je kunt zo bij stichting Brein gaan werken. Die weten de definitie van het woord stelen ook zo leuk aan te passen in hun eigen voordeel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_86849577
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Verklaar?
Speculanten "stelen" de grotere kans op woonruimte, waardoor er maar een kleiner percentage woonruimte beschikbaar blijft.
pi_86849584
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Je kunt zo bij stichting Brein gaan werken. Die weten de definitie van het woord stelen ook zo leuk aan te passen in hun eigen voordeel.
:')

Maar vooruit, vertel?
pi_86849603
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:18 schreef n0r het volgende:

[..]

Speculanten "stelen" de grotere kans op woonruimte, waardoor er maar een kleiner percentage woonruimte beschikbaar blijft.
En de prijzen stijgen enorm waardoor mensen met een gering inkomen nauwelijks rond kunnen komen.
pi_86849629
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:18 schreef n0r het volgende:

[..]

Het staat de overheid vrij om bouwgrond vrij te geven, om die vuile speculanten de pas af te snijden.

Oh wacht, dat gebeurt niet..........

Krakers laten zich leiden door de symptonen, niet door de oorzaak. Typisch kortzichtig gedrag
pi_86849666
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:20 schreef Gulo het volgende:

[..]

En de prijzen stijgen enorm waardoor mensen met een gering inkomen nauwelijks rond kunnen komen.
Want dat ligt aan de speculatie? En niet aan de overheid die bouwgrond schaars houdt, de rente laag houdt én bovendien allemaal extra subsidies aan huiseigenaren geeft :')

Maar nee, de stijging van de huizenprijs komt door de speculant :')
  zondag 26 september 2010 @ 01:23:25 #57
pi_86849706
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:19 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

:')

Maar vooruit, vertel?
Oh kom op zeg. Je gaat me toch niet vertellen dat het verschil in letterlijke betekenis van de begrippen 'stelen' en 'in gebruik nemen' je onbekend is?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_86849766
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Oh kom op zeg. Je gaat me toch niet vertellen dat het verschil in letterlijke betekenis van de begrippen 'stelen' en 'in gebruik nemen' je onbekend is?
Stelen als in dat de rechtmatige eigenaar zijn ruimte niet meer kan gebruiken bedoel je? Ga je je vergelijking met Brein nog even uit leggen?
  zondag 26 september 2010 @ 01:25:40 #59
pi_86849768
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Want dat ligt aan de speculatie? En niet aan de overheid die bouwgrond schaars houdt, de rente laag houdt én bovendien allemaal extra subsidies aan huiseigenaren geeft :')

Maar nee, de stijging van de huizenprijs komt door de speculant :')
Oké, dan is het allemaal de schuld van de overheid. En? Dat maakt het minder logisch om te demonstreren?
pi_86849781
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Oké, dan is het allemaal de schuld van de overheid. En? Dat maakt het minder logisch om te demonstreren?
Och van mij mogen ze demonstreren hoor.
pi_86849815
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:21 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Het staat de overheid vrij om bouwgrond vrij te geven, om die vuile speculanten de pas af te snijden.

Oh wacht, dat gebeurt niet..........

Krakers laten zich leiden door de symptonen, niet door de oorzaak. Typisch kortzichtig gedrag
Grond vrijgeven ja, aan woningbouwcorporaties die er vervolgens dure koopwoningen op gaat bouwen ..
Krakers laten zich leiden door woningnood en leegstand. Door oorzaak daarvan zijn leegstaande panden. Als je die kraakt en in gebruik neemt, bestrijdt je toch geen symptomen??

Je zegt het al, de overheid handhaaft 0,0 .. Er is al een leegstandregel waar eigenaren bestraft kunnen worden als ze hun pand lange tijd ongebruikt laten, dit gebeurd ook niet. Kraken was een klein stukje sociale controle, waarin gewone inwoners die leegstaande panden gewoon kraakte. Als dat wegvalt is het helemaal een free-for-all speeltuin voor onze speculanten.
pi_86849846
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Stelen als in dat de rechtmatige eigenaar zijn ruimte niet meer kan gebruiken bedoel je? Ga je je vergelijking met Brein nog even uit leggen?
Gast, het hele punt is dus dat die ruimtes al lange tijd niet meer gebruikt zijn :')
  zondag 26 september 2010 @ 01:29:14 #63
pi_86849861
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Die ruimte is juist ingenomen omdat de eigenaar het meer dan een jaar niet gebruikte. En zodra hij daar verandering in wil brengen kan dat.
De vergelijking met Brein bestaat eruit dat je het begrip stelen op een onjuiste manier toepast.
pi_86849990
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:27 schreef n0r het volgende:

[..]

Grond vrijgeven ja, aan woningbouwcorporaties die er vervolgens dure koopwoningen op gaat bouwen ..
Krakers laten zich leiden door woningnood en leegstand. Door oorzaak daarvan zijn leegstaande panden. Als je die kraakt en in gebruik neemt, bestrijdt je toch geen symptomen??
Ik zie weinig krakers in onverkochte casco nieuwbouwpanden

quote:
Je zegt het al, de overheid handhaaft 0,0 .. Er is al een leegstandregel waar eigenaren bestraft kunnen worden als ze hun pand lange tijd ongebruikt laten, dit gebeurd ook niet. Kraken was een klein stukje sociale controle, waarin gewone inwoners die leegstaande panden gewoon kraakte. Als dat wegvalt is het helemaal een free-for-all speeltuin voor onze speculanten.
Dus diefstal van vastgoed is sociale controle? Je weet het wel mooi te verpakken, dat moet ik je nageven.

Het feit dat iemand beboet kan worden voor het leeg laten staan van zijn eigendom is natuurlijk al belachelijk genoeg
pi_86850011
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Die ruimte is juist ingenomen omdat de eigenaar het meer dan een jaar niet gebruikte. En zodra hij daar verandering in wil brengen kan dat.
De vergelijking met Brein bestaat eruit dat je het begrip stelen op een onjuiste manier toepast.
Waarna hij die ruimte dus niet kan gebruiken als het gekraakt is.

En hoe pas ik het begrip diefstal op een onjuiste manier toe. Kom op, word eens concreet?
  zondag 26 september 2010 @ 01:37:58 #66
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_86850054
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Helden zijn het.
Eens. :D

Ik ben zelf te verwend vrees ik om ook op de Dam te gaan slapen in de kou, maar ik heb echt respect voor deze helden. O+
Sorry dat ik niet meedoe, ik ben net als alle anderen hier op dit forum slechts een internetheld met straatvrees. ;(

+1 voor de krakers! :P
pi_86850099
Hebben ze de Internationale al collectief gezongen?
pi_86850181
Het is geen diefstal, omdat je de waarde, het eigendom wordt niet afgenomen of toe-geeigend.
Ook de eigenaar weet dat het na een jaar zonder gebruik gekraakt kan worden, het is dus zijn of haar eigen risico ..

En ja, je ziet weinig kraken in nieuwbouwpanden. Ik denk omdat er genoeg oudere leegstaande panden zijn, waar je als kraker waarschijnlijk weer meer kans van slagen hebt.

Maargoed, de eigenaar laat het dus 1+ jaar leegstaan, zeg 3 jaar bijvoorbeeld, dan wordt het gekraakt. En dan zijn de krakers het tuig omdat de eigenaar, met zijn of haar o-zo heilige eigendomsrecht, niet per direct zijn of haar pand ineens kan gebruiken?
Please, als het niet gekraakt was geweest had het gewoon zoals de voorgaande 3 jaar zonder plannen leeggestaan ..
pi_86850564
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:43 schreef n0r het volgende:
Het is geen diefstal, omdat je de waarde, het eigendom wordt niet afgenomen of toe-geeigend.
Ook de eigenaar weet dat het na een jaar zonder gebruik gekraakt kan worden, het is dus zijn of haar eigen risico ..
Economie is niet jouw ding begrijp ik

quote:
En ja, je ziet weinig kraken in nieuwbouwpanden. Ik denk omdat er genoeg oudere leegstaande panden zijn, waar je als kraker waarschijnlijk weer meer kans van slagen hebt.
Nieuwbouw bevind zich meestal niet op A-locaties, net als dat je geen krakers tegenkomt in Wymbritseradiel ;)

quote:
Maargoed, de eigenaar laat het dus 1+ jaar leegstaan, zeg 3 jaar bijvoorbeeld, dan wordt het gekraakt. En dan zijn de krakers het tuig omdat de eigenaar, met zijn of haar o-zo heilige eigendomsrecht, niet per direct zijn of haar pand ineens kan gebruiken?
Please, als het niet gekraakt was geweest had het gewoon zoals de voorgaande 3 jaar zonder plannen leeggestaan ..
Waarom moet je gebruik maken van je eigendom?
pi_86850685
quote:
Op zondag 26 september 2010 02:00 schreef tjoptjop het volgende:
Economie is niet jouw ding begrijp ik
Je kunt een perfect economisch systeem hebben waarbij eigendomsrechten minder of meer vanzelfsprekend zijn dan in het tegenwoordige geval. Economie gaat over de globale waardebalans in het licht van de huidige regels, het zegt niets over de wenselijkheid of zinnigheid van die regels.
pi_86850726
Lekker laten zitten/liggen. Ze verdwijnen vanzelf wel als de herfst op stoom komt.
pi_86850846
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:43 schreef n0r het volgende:
Ook de eigenaar weet dat het na een jaar zonder gebruik gekraakt kan worden, het is dus zijn of haar eigen risico.
Zo werkt het natuurlijk niet, of althans zo zou het natuurlijk niet moeten werken. Er is nog zoiets als een eigendomsrecht, een recht dat recht geeft om eigendommen te mogen gebruiken op de wijze waarop de eigenaar dat wenst. Vers twee is of de overheid de zorg voor eigendommen de eigenaar uit handen moet nemen, daar heb ik zo mijn vraagtekens bij, primair zijn eigendommen de zorg van de eigenaar. Aan de andere kant zie je op veel gebieden dat de overheid het eigendomsrecht handhaaft, diefstal is bijvoorbeeld verboden, met de anti-kraakwet doet de overheid dat nu ook voor vastgoed.
pi_86850913
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:27 schreef n0r het volgende:
Er is al een leegstandregel waar eigenaren bestraft kunnen worden als ze hun pand lange tijd ongebruikt laten, dit gebeurd ook niet.
Dat soort rommelwetgeving moet natuurlijk gelijk de wereld uit. Een boete krijgen omdat je je eigendom een tijdje niet gebruikt, het moet niet gekker worden. :')
pi_86850926
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wel als je tegen het verkeerde gaat demonstreren.
pi_86851194
Wat van een ander is, daar blijf je af. De rest is flauwekul.

Kraakverbod. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')