haha eerlijk gezegd denk ik dat het gezeur dan pas begint! om te beginnen met het feit dat hij dan niet vrolijker wordt!quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:19 schreef HTrockstar het volgende:
delete gewoon zijn WoW characters ben je gelijk van het gezeur..!! opnieuw beginnen in WoW is niet zo leuk..
Hij geeft aan dat het voor hem ontspannend werkt, en hij hoeft van mij niet te stoppen, maar minderen zou wel fijn zijn, en hij speelt al andere spelletjes naast WoW, maar ik denk inderdaad dat hij verslaafd isquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:19 schreef mirved het volgende:
WoW is een MMORPG. Deze games zijn erg verslavend voor veel mensen. Het zit zo in elkaar dat je constant maar bezig ermee moet blijven. Het is simpelweg een verslaving geworden voor hem dus.
Probleem is hij vind het waarschijnlijk leuk dus zeggen dat hij ermee moet stoppen/minderen zal hij niet zien zitten. Hem laten inzien dat het maar tijdverspilling is zou een optie zijn of hem overhalen andere spellen te spelen die niet zoveel tijd vereisen lijkt me het beste.
WoW kost geld per maand. Waar haalt 'ie dat geld vandaan dan?quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn vriend en ik zijn nu 4 maanden samen en vanaf het begin heb ik geweten dat hij WoW speelde, maar ik wist niet dat hij zo fanatiek was,In het begin speelde hij ook niet zoveel meer of was in ieder geval volgens zijn broer zijn gamegedrag aan het veranderen,maar nu is het weer heel erg en verteld hij mij ook af en toe dat hij echt dingen MOET doen in het spelOp smsjes krijg ik vaak geen reactie omdat hij druk aan het gamen is en dan geen tijd heeft om te antwoorden
![]()
Hij is werkloos en heeft dus de hele dag de tijd om te gamen en op de dagen dat ik er niet ben vind ik dat prima, moet hij lekker doen, maar op de dagen dat wij samen zijn wil ik ook graag dingen samen doen, dat had ik al een aantal keer tegen hem gezegd, maar volgens mij was het nooit echt doorgedrongen, tot vorige week, toen was ik het zo zat dat ik alles eruit heb gegooid wat mij irriteerde en ook gezegd dat ik op deze manier niet verder kan, en daar was hij volgens mij wel een beetje van geschrokken, ik moet voor mijn gevoel een soort strijd aangaan met de computer om een beetje 'aandacht' en dat doe ik gewoon niet, Ik verwacht echt niet dat hij de hele dag bij mij op schoot gaat zitten maar naar mijn idee moet er wel een balans zijn, nadat we vorige week ruzie hadden gehad, is er wel verbetering en had hij afgelopen woensdag gekookt en daarna hebben we samen film gekeken en dat was gewoon fijn! Nu zijn we dit weekend niet bij elkaar omdat ik afspraken had staan in mijn stad, en ik had hem net aan de telefoon en dan zegt hij dat hij mij zo mist, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat gevoel helemaal niet zo heftig heb, op andere dagen heb ik dat wel maar dit weekend nog niet eigenlijk, en heel eerlijk gezegd vind ik het wel lekker om niet te 'strijden' met de pc en de virtuele wereld van WoW!
Hebben jullie ervaringen met een gamende partner, of is er iemand die dit herkent?
Pas op hoor, anderen gingen je voor en werden dood gestoken. Gamers vergeten wel eens dat hun vriendin niet respawned.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
haha eerlijk gezegd denk ik dat het gezeur dan pas begint! om te beginnen met het feit dat hij dan niet vrolijker wordt!
Nou vooral dat ik hem niet zo mis, het is wel even raar want normaal ga ik in het weekend naar hem toe en dat was vooral gisteren even raar dat ik na mijn werk niet hoefde te stressen enz, maar vandaag heb ik mij prima vermaakt, en niet eens zoveel aan hem gedachtquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Toen je zei dat je "dat gevoel" niet zo heftig hebt, bedoel je dat je hem niet mist, of dat je het gevoel hebt dat hij je niet mist?
Niet doen, want dan vermoord hij je! Het zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:19 schreef HTrockstar het volgende:
delete gewoon zijn WoW characters ben je gelijk van het gezeur..!! opnieuw beginnen in WoW is niet zo leuk..
Hij krijgt een uitkering hé! hij is een aantal jaar geleden afgekeurd, dus het is niet zomaar een tijdelijk overschot aan tijd, dat heeft ie al jaren.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:27 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
WoW kost geld per maand. Waar haalt 'ie dat geld vandaan dan?
lol dat is een klein risico dat je loopt... op eigen risico dus zijn accounts deleten!quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:28 schreef BlackFrancis het volgende:
[..]
Pas op hoor, anderen gingen je voor en werden dood gestoken. Gamers vergeten wel eens dat hun vriendin niet respawned.
Kan gebeuren. Als je na een week hem nog steeds niet mis dan moet je hem dumpen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nou vooral dat ik hem niet zo mis, het is wel even raar want normaal ga ik in het weekend naar hem toe en dat was vooral gisteren even raar dat ik na mijn werk niet hoefde te stressen enz, maar vandaag heb ik mij prima vermaakt, en niet eens zoveel aan hem gedacht
true! een poosje terug had hij een ban gekregen die in eerste instantie permanent zou zijn, nou daar was ie echt door van slag, Ik heb hem vorige week ook verweten dat hij leeft in een wereld die niet bestaat, en dat ik wel in de grote enge boze buitenwereld leef, maar dat graag met hem zou doen, Hij heeft best een grote vriendenkring maar 90% daarvan speelt ook!quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Niet doen, want dan vermoord hij je! Het zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt.
Game-nerds zijn namelijk erg ontoerekeningsvatbaar als hun virtuele wereld instort, de enige wereld waarin ze blijken te leven.
Werkt sowieso niet, wordt op verzoek gewoon terug gezetquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:19 schreef HTrockstar het volgende:
Begint zijn naam met een J?quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
true! een poosje terug had hij een ban gekregen die in eerste instantie permanent zou zijn, nou daar was ie echt door van slag, Ik heb hem vorige week ook verweten dat hij leeft in een wereld die niet bestaat, en dat ik wel in de grote enge boze buitenwereld leef, maar dat graag met hem zou doen, Hij heeft best een grote vriendenkring maar 90% daarvan speelt ook!
nee, tenminste zijn echte naam niet, van zijn karakters weet ik het niet allemaal!quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:35 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Begint zijn naam met een J?
Ik bedoelde zijn echte naam.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
nee, tenminste zijn echte naam niet, van zijn karakters weet ik het niet allemaal!
hij was gehackt ofzo, verder weet ik het ook niet, weet alleen nog dat na een week alles teruggezet is, en dat hij in die week behoorlijk gestrest was, ik snap dat hele game gebeuren niet hoor, en al helemaal niet dat je je daar zo in kan inleven dat het je leven bepaalt, op vrijdag heeft hij altijd een raid? en als dat niet goed gaat dan is hij pischagrijnig!quote:
Nee dat weet ik en hij moet ook niet veranderen omdat IK dat nodig vindt want dat gaat tegen mij werken maar het zo fijn zijn als hij zelf gaat inzien dat het anders moet!quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:38 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik bedoelde zijn echte naam.
Vriend van mij speelt ook wow. Is laatst gebanned. Zou permanent zijn. Heeft ook een zeikwijf als vriendin. Ik dacht: "Het zal toch niet?"
En inderdaad. Het zal niet.
Iemand veranderen omdat JIJ dat wilt gaat nooit werken.
het grote probleem met WoW is dat je er helemaal in op gaat.. nog even dit doen, nog even dat item kopen enzovoort!quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
hij was gehackt ofzo, verder weet ik het ook niet, weet alleen nog dat na een week alles teruggezet is, en dat hij in die week behoorlijk gestrest was, ik snap dat hele game gebeuren niet hoor, en al helemaal niet dat je je daar zo in kan inleven dat het je leven bepaalt, op vrijdag heeft hij altijd een raid? en als dat niet goed gaat dan is hij pischagrijnig!
Als ik het goed heb begrepen spelen ze dan met zn 10-en( een guild ofzo) op hetzelfde moment aan hetzelfde doel, beesten verslaan enz!quote:
Een of meerdere bazen doden in een groep. Vaak 10 man of 25 man.quote:
Nou dat was ik ook niet van plan, Het echte leven is mij al ingewikkeld genoegquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:42 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
het grote probleem met WoW is dat je er helemaal in op gaat.. nog even dit doen, nog even dat item kopen enzovoort!
btw is het geen oplossing om ook lekker te gaan wow-en, kun je elke vrijdagavond gezellig met hem op vrijdag een raid doen..
Daar heb je gelijk in, en dat is dus ongeveer wat ik vorige week gedaan heb, nu is het voornamelijk even afwachten of hij het inderdaad oppikt of dat het een bevlieging is dat hij weer wat beter de tijd verdeeld, het is lastig omdat het wel een hele lieve zorgzame goeduitziende en intelligente man is die ook nog humor heeft! Hij heeft alleen een vervelende hobbyquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:45 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Een of meerdere bazen doden in een groep. Vaak 10 man of 25 man.
gewoonmezelf87, stel een ultimatum met jouw wensen en eisen.
Hij hoeft niet jouw leven te verpesten. Als je je hier nu al druk over maakt, zul je over een jaar zeker flippen.
En daar stopte ik met lezen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn vriend en ik zijn nu 4 maanden samen en vanaf het begin heb ik geweten dat hij WoW speelde, maar ik wist niet dat hij zo fanatiek was,In het begin speelde hij ook niet zoveel meer of was in ieder geval volgens zijn broer zijn gamegedrag aan het veranderen,maar nu is het weer heel erg en verteld hij mij ook af en toe dat hij echt dingen MOET doen in het spelOp smsjes krijg ik vaak geen reactie omdat hij druk aan het gamen is en dan geen tijd heeft om te antwoorden
![]()
Hij is werkloos en heeft dus de hele dag de tijd om te gamen en op de dagen dat ik er niet ben vind ik dat prima, moet hij lekker doen, maar op de dagen dat wij samen zijn wil ik ook graag dingen samen doen, dat had ik al een aantal keer tegen hem gezegd, maar volgens mij was het nooit echt doorgedrongen, tot vorige week, toen was ik het zo zat dat ik alles eruit heb gegooid wat mij irriteerde en ook gezegd dat ik op deze manier niet verder kan, en daar was hij volgens mij wel een beetje van geschrokken, ik moet voor mijn gevoel een soort strijd aangaan met de computer om een beetje 'aandacht' en dat doe ik gewoon niet, Ik verwacht echt niet dat hij de hele dag bij mij op schoot gaat zitten maar naar mijn idee moet er wel een balans zijn, nadat we vorige week ruzie hadden gehad, is er wel verbetering en had hij afgelopen woensdag gekookt en daarna hebben we samen film gekeken en dat was gewoon fijn! Nu zijn we dit weekend niet bij elkaar omdat ik afspraken had staan in mijn stad, en ik had hem net aan de telefoon en dan zegt hij dat hij mij zo mist, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat gevoel helemaal niet zo heftig heb, op andere dagen heb ik dat wel maar dit weekend nog niet eigenlijk, en heel eerlijk gezegd vind ik het wel lekker om niet te 'strijden' met de pc en de virtuele wereld van WoW!
Hebben jullie ervaringen met een gamende partner, of is er iemand die dit herkent?
En jij moet volhouden. Als je terug gaat krabbelen straks, leert hij er sowieso niet van.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, en dat is dus ongeveer wat ik vorige week gedaan heb, nu is het voornamelijk even afwachten of hij het inderdaad oppikt of dat het een bevlieging is dat hij weer wat beter de tijd verdeeld, het is lastig omdat het wel een hele lieve zorgzame goeduitziende en intelligente man is die ook nog humor heeft! Hij heeft alleen een vervelende hobby
Op het moment dat hij als een verkleedde elf in het bos rondt gaat lopen dan is deze dame weer single! er zijn echt grenzen!quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:49 schreef DemonRage het volgende:
Op een gegeven moment hebben ze gewoon een reïntegratiecursus nodig voordat ze na WoW met z'n allen het bos in gaan om te gaan LARP'en:
Dan is het dieptepunt zo ongeveer bereikt.
Deze shit moet je niet gelovenquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Op het moment dat hij als een verkleedde elf in het bos rondt gaat lopen dan is deze dame weer single! er zijn echt grenzen!
Http://www.youtube.com/CjYLENy73wIaLQmXOuwsI-zqYRMYESARFEIJbXYtZ29vZ2xlSARSBXdhdGNoYJSwmNbn0-OyTAw=/0/0/0/video.3gp;connectionuid=WAP2%20transquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:19 schreef HTrockstar het volgende:
Ik was waarschijnlijk aan het werkquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:50 schreef Gamesua het volgende:
Wow... waar was jij toen ik verslaafd was aan een MMORPG, ik was onmiddelijk gestopt.
Lijkt mij de moeite niet waard, als er niets is dat hem van WoW af kan krijgen blijft hij gewoon terug gaan. Voor mij was het een soort toevlucht en ik ben gestopt toen ik een leven kreeg. Als hij zelfs blijft doorspelen als hij een vriendin heeft en genoeg vrienden, kan ik me niets voorstellen dat hem nog genoeg interesseert om te stoppen.
Waarom ben je uberhaupt met hem gegaan als hij een gamenerd is?
op het even simpel te houdenquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:54 schreef Tja..1986 het volgende:
Hij is afgekeurd maar kan wel de hele dag WoW'en? Waarom is hij afgekeurd?
Onder andere omstandigheden (in een ontwikkelingsland bijvoorbeeld) zou hij dus gewoon gewerkt hebben omdat hij geen andere keuze had. Nu heeft hij de keuze tussen uitkering trekken en WOW-en of werken voor zijn geld.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
op het even simpel te houdenhij is afgekeurd op psychische gronden, vind het niet nodig om daar verder over uit te wijden, In de toekomst is er wel een kans dat hij een reintegratie-traject in kan, maar nu nog niet!
Misschien is hij gewoon verslaafd.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:10 schreef Catkiller het volgende:
Hoe meer ik hier over na denk hoe meer ik denk laat hem lekker in zijn WoW zakken en ga alleen verder
Je hebt net 4 maanden iets en een spel is al weer interessanter blijkbaar dan iets samen doen. Niet reageren op een sms van je (nog niet zo lang) vriendin omdat je zo druk bezig bent met een spel, dan heb je echt wel problemen hoor![]()
En hij is afgekeurd en volgens mij doen ze dat niet zomaar he dus om daar aan te gaan twijfelen zie ik geen reden toe.
Nou daar denk ik dus wel eens over na, we zijn PAS 4 maanden samen en nu al ben ik soms zwaar geiiriteerd door het gamegedrag, maar daar staat wel tegenover dat als hij achter dat stomme ding vandaan is, hij heel lief en zorgzaam is, we het heel leuk hebben met elkaar, maar het voelt soms als een soort driekhoeksverhouding alleen dan met een computerspel ipv een andere vrouw of man!quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:10 schreef Catkiller het volgende:
Hoe meer ik hier over na denk hoe meer ik denk laat hem lekker in zijn WoW zakken en ga alleen verder
Je hebt net 4 maanden iets en een spel is al weer interessanter blijkbaar dan iets samen doen. Niet reageren op een sms van je (nog niet zo lang) vriendin omdat je zo druk bezig bent met een spel, dan heb je echt wel problemen hoor![]()
En hij is afgekeurd en volgens mij doen ze dat niet zomaar he dus om daar aan te gaan twijfelen zie ik geen reden toe.
Misschien gaat hij, nu je hem duidelijk hebt gemaakt dat als hij zo door gaat hij zijn vriendin zal verliezen, zijn leven weer op orde zetten.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nou daar denk ik dus wel eens over na, we zijn PAS 4 maanden samen en nu al ben ik soms zwaar geiiriteerd door het gamegedrag, maar daar staat wel tegenover dat als hij achter dat stomme ding vandaan is, hij heel lief en zorgzaam is, we het heel leuk hebben met elkaar, maar het voelt soms als een soort driekhoeksverhouding alleen dan met een computerspel ipv een andere vrouw of man!
en wat betreft het afkeuren, dat doen ze inderdaad niet zomaar, en het is allemaal heftig genoeg, en het gamen zal ook best een manier zijn (geweest) om te ontsnappen aan de heftige realiteit, maar hij blijft erin hangen, en ik leef wel in de echte wereld, en mijn instelling is gewoon anders denk ik. Een mens kan op zn bek gaan en daarna maak je de keuze of je blijft liggen of dat je weer overeind komt en terugvecht, maarja zo is niet iedereen!
Nou weet je, ik had hem vandaag dus aan de telefoon en toen zei hij zelf dat hij zoveel mogelijk probeert te doen als ik er niet ben, zodat hij dan niet persé hoeft te gamen, dat was dus eerst niet zo, dus in die zin is hij wel bezig om dingen anders te doen, Ik heb hem van de week ook gevraagd of hij bereid is om dingen te veranderen als dat onze relatie ten goede zou komen waarop hij antwoorde: Ja dat wil ik, zal niet makkelijk zijn/worden maar ik wil het wel! Dus ik wacht het gewoon maar even af, op het moment dat ik er echt niet meer mee om kan gaan, tja dan moeten er keuzes gemaakt wordenquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:32 schreef Catkiller het volgende:
Gewoon een afspraak er over maken dat hij niet bij zijn computer (of enkel WoW) komt wanneer jij er bent, en als hij aan geeft dat hij dat niet wilt dat je dan wel niet meer langs komt?En dat lijkt me enkel een tijdelijke oplossing, want wanneer je dagelijks samen bent en hij zit alsnog veel op WoW zal je er wss nog steeds niet vrolijk van worden en denken gast ga is wat nuttigs doen met je tijd
Dit herken ik wel van mijn exquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik moet voor mijn gevoel een soort strijd aangaan met de computer om een beetje 'aandacht' en dat doe ik gewoon niet, Ik verwacht echt niet dat hij de hele dag bij mij op schoot gaat zitten maar naar mijn idee moet er wel een balans zijn, nadat we vorige week ruzie hadden gehad, is er wel verbetering en had hij afgelopen woensdag gekookt en daarna hebben we samen film gekeken en dat was gewoon fijn!
Dat herken ik wel ja, al duurt het bij hem dan hooguit 10 minuten, maar goed ik wil het nu nog niet opgeven en dat ga ik dus ook niet doen, moet wel even duidelijk een beeld hebben of mijn tiradequote:Op zaterdag 25 september 2010 22:59 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Dit herken ik wel van mijn ex.
Hij speelde geen WoW maar Omerta, ook echt zo vaak mogelijk (hij had wel een baan). En als ik er wat van zei was het: "Nog heel even dit en dan kom ik eraan." ... waarbij dat nog heel even soms gewoon anderhalf uur inhield!
En toen ik er dus ook erg boos over geworden was, weekend erna voor me koken enz. Maar daarna ging het snel weer bergafwaarts. En tja, ben ook heel blij dat hij m'n ex is.
Heb verder niet het hele topic doorgelezen dus weet niet of je al een oplossing hebt, maar zou nogmaals goed met hem praten en zeggen dat het zo echt niet door kan gaan volgens jou. Probeer zo vaak mogelijk iets leuks te organiseren voor jullie samen, maar laat dat ook eens van hem afhangen. Mocht hij er geen moeite voor doen dan (omdat hij teveel tijd in WoW steekt) weet je ook wel beter hoe het zit...
Dat is wel positief ja dat hij voor jou gekozen heeft ipv dat weekend.quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat herken ik wel ja, al duurt het bij hem dan hooguit 10 minuten, maar goed ik wil het nu nog niet opgeven en dat ga ik dus ook niet doen, moet wel even duidelijk een beeld hebben of mijn tiradevan vorige week ook zin heeft gehad, en we zien elkaar gemiddeld 3 x per week dus ik zal het snel genoeg merken
Wel is het zo dat hij een maand geleden een of ander weekend had met andere gamers, ook uit het buitenland, dan gamen ze het hele weekend, maar daar is hij toen niet geweest omdat hij geen zin had en liever tijd doorbracht met mij, wel weer een positief punt
quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:19 schreef PancakeBunny het volgende:
Blokkeer WOW of verlaat hem , luister naar Kelly Clarkson's behind those hazel eyes en ga met de zoveelste ander...
Hey wat leuk, omertaquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:59 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Dit herken ik wel van mijn ex.
Hij speelde geen WoW maar Omerta, ook echt zo vaak mogelijk (hij had wel een baan). En als ik er wat van zei was het: "Nog heel even dit en dan kom ik eraan." ... waarbij dat nog heel even soms gewoon anderhalf uur inhield!
En toen ik er dus ook erg boos over geworden was, weekend erna voor me koken enz. Maar daarna ging het snel weer bergafwaarts. En tja, ben ook heel blij dat hij m'n ex is.
Heb verder niet het hele topic doorgelezen dus weet niet of je al een oplossing hebt, maar zou nogmaals goed met hem praten en zeggen dat het zo echt niet door kan gaan volgens jou. Probeer zo vaak mogelijk iets leuks te organiseren voor jullie samen, maar laat dat ook eens van hem afhangen. Mocht hij er geen moeite voor doen dan (omdat hij teveel tijd in WoW steekt) weet je ook wel beter hoe het zit...
Wat eerder werd gezegd van 'hij kan wel stoppen maar dan vindt ie wel wat anders' is gelul, ik heb 't hem ook geflikt =D na 1,5 jaar de deur uit gezet en toch maar voor 't studentenleven gekozen. Heb nu ook geen zin meer om zoiets te beginnen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat herken ik wel ja, al duurt het bij hem dan hooguit 10 minuten, maar goed ik wil het nu nog niet opgeven en dat ga ik dus ook niet doen, moet wel even duidelijk een beeld hebben of mijn tiradevan vorige week ook zin heeft gehad, en we zien elkaar gemiddeld 3 x per week dus ik zal het snel genoeg merken
Wel is het zo dat hij een maand geleden een of ander weekend had met andere gamers, ook uit het buitenland, dan gamen ze het hele weekend, maar daar is hij toen niet geweest omdat hij geen zin had en liever tijd doorbracht met mij, wel weer een positief punt
Als WoW voor hem een verslaving is, is het dan misschien niet tegelijkertijd een preoccupatie? Daar is (afhankelijk van de klachten) soms best lastig van af te komen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
op het even simpel te houdenhij is afgekeurd op psychische gronden, vind het niet nodig om daar verder over uit te wijden, In de toekomst is er wel een kans dat hij een reintegratie-traject in kan, maar nu nog niet!
Ik denk als je hem dat flikt, dat hij het uitmaakt. Serieus.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:19 schreef HTrockstar het volgende:
Dan krijg je ditquote:Op zondag 26 september 2010 01:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk als je hem dat flikt, dat hij het uitmaakt. Serieus.
Sowieso is dat echt extreem lullig om te doen, bij een verslaafde of niet.
Volgens mij is dat dezelfde als deze: http://www.dumpert.nl/med(...)ount_van_vriend.html ?quote:
Wat hij zegt, volgens mij valt hier niets meer aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:41 schreef LXIV het volgende:
Werkeloos en de hele dag WoW spelen?
Aan je manier van schrijven te zien ben je niet dom. Je verdient dus wat beters. Dumpen en IRL een beter vriendje zoeken.
Want zelfs al komt hij ooit over zijn WoW heen (wat vast ooit zal gebeuren), dan vind hij weer iets soortgelijks, anders.
Alle tijd die je nog aan hem besteed is in wezen weggegooid. Zoek gewoon een slimme, knappe man die werk heeft en daarnaast tijd voor jou.
Ze weet precies wat ze doetquote:
Mijn epics, wat doe je?quote:Op zondag 26 september 2010 01:48 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ze weet precies wat ze doet![]()
Die gedelete items krijg je namelijk NIET terug.
quote:Op maandag 5 juli 2010 21:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zal een poging doen om het verhaal kort te houden:
Ik heb een hele leuke vriend, en ben dan ook echt gek op hem, maar er zijn wel een paar dingen die mij dwars zitten
Hij is een paar jaar geleden afgekeurd om psychische redenen, Nu is het al een hele tijd stabiel en is zijn psychische gesteldheid ook niet het probleem, wat wel een probleem is, is dat er voor mijn gevoel een grote vorm van ongelijkwaardigheid heerst, ik werk de hele week en hij doet niet zo veel, hij zit hele dagen achter de computer, het zij om te gamen of om met zijn muziek bezig te zijn, maar verder doet hij niet zoveel. Nu verwacht ik niet dat hij gelijk 40 uur gaat werken maar is het echt zo oneerlijk van mij om te verwachten dat hij ook iets doet? Zijn leven weer een beetje oppakt?
Hij ontvangt natuurlijk een uitkering en heeft het daardoor niet zo breed, en ik vind het geen probleem om meer te betalen dan hij, ik verdien ook meer, maar als ik naar de toekomst kijk dan zie ik op dit moment dingen echt een beetje zwaar, Ik heb geen zin om hem te onderhouden als hij niet gemotiveerd is om zelf een bijdrage te leveren, een zekere gelijkwaardigheid vind ik wel belangrijk!
Ik ben alleen bang dat als ik dit echt bespreekbaar maak, het de dingen wel op scherp zet en dat is niet wat ik wil, ik weet wel zeker dat ik met hem verder wil!
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
graag serieuze reacties!
Living the dream...quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hij krijgt een uitkering hé! hij is een aantal jaar geleden afgekeurd, dus het is niet zomaar een tijdelijk overschot aan tijd, dat heeft ie al jaren.
En laat hem een baan zoeken.quote:Op zondag 26 september 2010 09:56 schreef eleusis het volgende:
Ik vind het niet vreemd dat hij het zo serieus neemt. Voor hem is het zijn "werk". Think about it, hij heeft geen structuur, hij speelt geen rol in de maatschappij, hij is niet nuttig. In z'n guild is hij goed, wordt hij op prijs gesteld et cetera. Los van de verslavende elementen die het spel sowieso al heeft, zal dit hem extra trekken. Bij de meesten wordt het minder als ze een serieuze baan hebben, bij de gamers in mijn omgeving iig.
Met zo'n gamer is wel te leven denk ik, je moet gewoon afspraken maken. Misschien op een iets kinderachtiger manier dan je zou willen, maar alleen dan is het duidelijk. Voorbeeld: elke donderdagavond en zaterdag niet gamen maar wat samen doen. Dat kan hij dan ook communiceren naar z'n game-matties. Houd je je bezwaren algemeen en theoretisch, dan moet hij elke keer weer nadenken over de praktische invulling.
Daarom moet hij ook werk vinden lijkt me.quote:Op zondag 26 september 2010 12:04 schreef NietTeVolgen het volgende:
Als je al die regels moet gaan maken zoals niet gamen op donderdag avond is het sowieso al hopeloos.
Dit dus.quote:Op zondag 26 september 2010 09:56 schreef eleusis het volgende:
Ik vind het niet vreemd dat hij het zo serieus neemt. Voor hem is het zijn "werk". Think about it, hij heeft geen structuur, hij speelt geen rol in de maatschappij, hij is niet nuttig. In z'n guild is hij goed, wordt hij op prijs gesteld et cetera. Los van de verslavende elementen die het spel sowieso al heeft, zal dit hem extra trekken. Bij de meesten wordt het minder als ze een serieuze baan hebben, bij de gamers in mijn omgeving iig.
Met zo'n gamer is wel te leven denk ik, je moet gewoon afspraken maken. Misschien op een iets kinderachtiger manier dan je zou willen, maar alleen dan is het duidelijk. Voorbeeld: elke donderdagavond en zaterdag niet gamen maar wat samen doen. Dat kan hij dan ook communiceren naar z'n game-matties. Houd je je bezwaren algemeen en theoretisch, dan moet hij elke keer weer nadenken over de praktische invulling.
Het verslavende aspect is juist dat je het speelt met andere mensen.quote:Op zondag 26 september 2010 12:26 schreef vosss het volgende:
WoW
Dat is toch wel een van de grootste flutgames ooit gemaakt.
Het is mij dan ook een raadsel waarom het in godesnaam zo populair is
Dat doe je met zoveel online games. Het verslavende aspect zit hem in het feit dat jouw character steeds beter wordt, steeds meer abilities heeft. En het teamwork, dat je het met elkaar moet doen. Samen werken om de juiste dingen te verkrijgen zodat je eindelijk die "eindbaas" om kan leggen.quote:Op zondag 26 september 2010 12:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het verslavende aspect is juist dat je het speelt met andere mensen.
Een flutgame die populair is, geloof je het zelf?quote:Op zondag 26 september 2010 12:26 schreef vosss het volgende:
WoW
Dat is toch wel een van de grootste flutgames ooit gemaakt.
Het is mij dan ook een raadsel waarom het in godesnaam zo populair is
Counter-Strike is ook verslavend omdat het gaat om teamwork.quote:Op zondag 26 september 2010 13:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat doe je met zoveel online games. Het verslavende aspect zit hem in het feit dat jouw character steeds beter wordt, steeds meer abilities heeft. En het teamwork, dat je het met elkaar moet doen. Samen werken om de juiste dingen te verkrijgen zodat je eindelijk die "eindbaas" om kan leggen.
Je hoort wow verslaafden (en ook niet wow verslaafden) vaak zeggen dat het "sociale aspect" in het spel zo leuk is. De interactie met anderen via een virtueel poppetje.
Die factoren in combinatie met elkaar zorgen ervoor dat het een verslavend spel kan zijn voor sommige.
Eeeek.. niks guild, ook geen uitzondering voor mmo fanaten! Je team rekent op je!quote:Op zondag 26 september 2010 18:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Counter-Strike is ook verslavend omdat het gaat om teamwork.
Als je het dan met vrienden of online kenissen speelt, dan kan dat heel verslavend zijn. Je 'guild' rekent op je.
Ik denk dat je hier een heel goed punt hebt, dat had ik zelf ook al een keer bedacht, en afspraken maken is niet erg, maar ik ben zijn vriendin en niet zijn moeder, dit weekend zijn we niet samen geweest en vanmiddag had ik hem aan de telefoon en had hij zelf bedacht dat hij een verkeerd ritme heeft, en teveel gamed en te weinig ontspant, misschien heeft hij het begrepen, maar dit weekend veel tijd gehad om na te denken en toch wel tot de conclusie gekomen dat het echt anders moet, en snel ook want anders heb ik er geen zin in, ik steek er heel veel energie in, maar krijg er op dit moment niet veel energie voor terug en dat lijkt mij niet echt een goede balansquote:Op zondag 26 september 2010 09:56 schreef eleusis het volgende:
Hij woont op zichzelf en ik woon nog thuis dus zit ik meer daar dan dat wij bij mij thuis zitten, maar de laatste weken merk ik wel dat ik ook weer behoefte heb aan mijn eigen dingetjes en ruimte, zo af en toe!quote:Op zondag 26 september 2010 12:05 schreef Luxuria het volgende:
Waarom ga jij altijd naar hem dan?
Hij kan toch ook naar jou komen??
Toen wij elkaar leerde kennen had ik geen idee dat hij zo veel gamede, en toen ik het wel wist, dacht ik dat ik dat wel even kon veranderen ofzo! Ik bedoel in mijn ogen is dingen samen doen veel leuker dan gamen maar dat werkt niet altijd zo voor iedereen! Blijkbaar!quote:Op zondag 26 september 2010 16:52 schreef Tuvai.net het volgende:
Klinkt een beetje als zo'n inhoudsloos, ongemotiveerd typje dat nergens zin in heeft, en niet doen wat 'ie hoort te doen; je weet wel, gewoon netjes een baan zoeken en voor zichzelf (en jou) zorgen.
Hoe ben je in vredesnaam überhaupt op zo iemand gevallen, TS? Ik game zelf ook heel af en toe, maar ken ook genoeg mensen die niets anders doen, dus ik heb een heel goed beeld van hoe zo'n mensen in elkaar steken zullen we maar zeggen.
Nee okee, je wist in het begin niet letterlijk dat 'ie verslaafd aan gamen was. Maar die mensen heb je toch binnen een paar minuten door? Het kan aan mij liggen, maar ik pik 'dat soort' mensen er zo uit en ik heb echt geen master in de psychologie of een bijzondere gave of zo.quote:Op zondag 26 september 2010 20:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Toen wij elkaar leerde kennen had ik geen idee dat hij zo veel gamede, en toen ik het wel wist, dacht ik dat ik dat wel even kon veranderen ofzo! Ik bedoel in mijn ogen is dingen samen doen veel leuker dan gamen maar dat werkt niet altijd zo voor iedereen! Blijkbaar!
Nou ik had dat dus niet door, dat heeft wel een paar weken geduurd, zoals ik eerder ook heb gezegd,was het in het begin helemaal niet zo dat hij continue achter de computer zat, dan deed hij echt gamen als ik er niet was, maar in de loop der tijd is het steeds erger geworden, hij is ook nog nooit agressief geweest tegen mij , en uiteindelijk gaat hij ook altijd mee als we ergens heen moeten, maar ik moet er wel altijd om vragen!quote:Op zondag 26 september 2010 21:00 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Nee okee, je wist in het begin niet letterlijk dat 'ie verslaafd aan gamen was. Maar die mensen heb je toch binnen een paar minuten door? Het kan aan mij liggen, maar ik pik 'dat soort' mensen er zo uit en ik heb echt geen master in de psychologie of een bijzondere gave of zo.
Om een paar hele herkenbare en typische trekjes op te noemen: altijd ten koste van alles achter die computer kruipen om even iets te 'moeten' doen, geïrriteerd en zelfs agressief reageren als ze dat eens een keer niet kunnen / mogen, nooit ergens anders zin in hebben dan maar achter die computer te plakken, lusteloos zijn, enzovoorts.
Mij bekruipt een beetje het idee dat jij donders goed van tevoren wist waar jij aan begon, maar dat het je nu wel erg de strot uit begint te hangen na een maar maanden en er toch wel spijt ban hebt. Dat, of je bent gewoon vreselijk naïef en denkt dat je zo'n persoon even kunt veranderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |