abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86855052
quote:
Op zondag 26 september 2010 09:56 schreef eleusis het volgende:
Ik vind het niet vreemd dat hij het zo serieus neemt. Voor hem is het zijn "werk". Think about it, hij heeft geen structuur, hij speelt geen rol in de maatschappij, hij is niet nuttig. In z'n guild is hij goed, wordt hij op prijs gesteld et cetera. Los van de verslavende elementen die het spel sowieso al heeft, zal dit hem extra trekken. Bij de meesten wordt het minder als ze een serieuze baan hebben, bij de gamers in mijn omgeving iig.

Met zo'n gamer is wel te leven denk ik, je moet gewoon afspraken maken. Misschien op een iets kinderachtiger manier dan je zou willen, maar alleen dan is het duidelijk. Voorbeeld: elke donderdagavond en zaterdag niet gamen maar wat samen doen. Dat kan hij dan ook communiceren naar z'n game-matties. Houd je je bezwaren algemeen en theoretisch, dan moet hij elke keer weer nadenken over de praktische invulling.
En laat hem een baan zoeken.

:Y
pi_86855380
Als je al die regels moet gaan maken zoals niet gamen op donderdag avond is het sowieso al hopeloos.
  zondag 26 september 2010 @ 12:05:01 #78
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_86855389
Waarom ga jij altijd naar hem dan?
Hij kan toch ook naar jou komen??
All she wants and needs is just a little taste..
pi_86855453
quote:
Op zondag 26 september 2010 12:04 schreef NietTeVolgen het volgende:
Als je al die regels moet gaan maken zoals niet gamen op donderdag avond is het sowieso al hopeloos.
Daarom moet hij ook werk vinden lijkt me.
pi_86855734
quote:
Ik vind het niet vreemd dat hij het zo serieus neemt. Voor hem is het zijn "werk". Think about it, hij heeft geen structuur, hij speelt geen rol in de maatschappij, hij is niet nuttig. In z'n guild is hij goed, wordt hij op prijs gesteld et cetera. Los van de verslavende elementen die het spel sowieso al heeft, zal dit hem extra trekken. Bij de meesten wordt het minder als ze een serieuze baan hebben, bij de gamers in mijn omgeving iig.

Met zo'n gamer is wel te leven denk ik, je moet gewoon afspraken maken. Misschien op een iets kinderachtiger manier dan je zou willen, maar alleen dan is het duidelijk. Voorbeeld: elke donderdagavond en zaterdag niet gamen maar wat samen doen. Dat kan hij dan ook communiceren naar z'n game-matties. Houd je je bezwaren algemeen en theoretisch, dan moet hij elke keer weer nadenken over de praktische invulling.
Dit dus.

Ik zou zelf trouwens m'n twijfels hebben met een relatie met zo iemand. Of hij er nu iets aan kan doen dat ie psychische problemen heeft of niet, als er geen vooruitgang in komt wil je toch niet de rest van je leven delen met zo iemand?
pi_86855958
WoW :')

Dat is toch wel een van de grootste flutgames ooit gemaakt.
Het is mij dan ook een raadsel waarom het in godesnaam zo populair is :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_86856061
quote:
Op zondag 26 september 2010 12:26 schreef vosss het volgende:

Het verslavende aspect is juist dat je het speelt met andere mensen.
  Moderator zondag 26 september 2010 @ 13:23:19 #83
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_86857613
quote:
Op zondag 26 september 2010 12:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het verslavende aspect is juist dat je het speelt met andere mensen.
Dat doe je met zoveel online games. Het verslavende aspect zit hem in het feit dat jouw character steeds beter wordt, steeds meer abilities heeft. En het teamwork, dat je het met elkaar moet doen. Samen werken om de juiste dingen te verkrijgen zodat je eindelijk die "eindbaas" om kan leggen.

Je hoort wow verslaafden (en ook niet wow verslaafden) vaak zeggen dat het "sociale aspect" in het spel zo leuk is. De interactie met anderen via een virtueel poppetje.

Die factoren in combinatie met elkaar zorgen ervoor dat het een verslavend spel kan zijn voor sommige.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_86864781
quote:
Op zondag 26 september 2010 12:26 schreef vosss het volgende:

Een flutgame die populair is, geloof je het zelf? :')
pi_86864965
Klinkt een beetje als zo'n inhoudsloos, ongemotiveerd typje dat nergens zin in heeft, en niet doen wat 'ie hoort te doen; je weet wel, gewoon netjes een baan zoeken en voor zichzelf (en jou) zorgen.

Hoe ben je in vredesnaam überhaupt op zo iemand gevallen, TS? Ik game zelf ook heel af en toe, maar ken ook genoeg mensen die niets anders doen, dus ik heb een heel goed beeld van hoe zo'n mensen in elkaar steken zullen we maar zeggen. :r
pi_86865237
wat een topic. knap dat er gamers zijn met een relatie.

je zou wel gek zijn als je bij zo iemand blijft. hoe kan je ooit een toekomst hebben met zo iemand. lekkere vader zou je dan zijn...

ik ben nu 24, en heb ook wel veel spellen gespeeld. de usual stuff, online shooters, wat adventure games, gamecube, playstation etc. het is leuk als tiener zijnde, en je kan er goed mee ontspannen maar je wordt ouder en je wilt jezelf toch ontwikkelen lijkt me. dan kan je beter een boek lezen en met andere mensen socializen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Synthesist op 26-09-2010 17:07:35 ]
pi_86867874
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat doe je met zoveel online games. Het verslavende aspect zit hem in het feit dat jouw character steeds beter wordt, steeds meer abilities heeft. En het teamwork, dat je het met elkaar moet doen. Samen werken om de juiste dingen te verkrijgen zodat je eindelijk die "eindbaas" om kan leggen.

Je hoort wow verslaafden (en ook niet wow verslaafden) vaak zeggen dat het "sociale aspect" in het spel zo leuk is. De interactie met anderen via een virtueel poppetje.

Die factoren in combinatie met elkaar zorgen ervoor dat het een verslavend spel kan zijn voor sommige.
Counter-Strike is ook verslavend omdat het gaat om teamwork.
Als je het dan met vrienden of online kenissen speelt, dan kan dat heel verslavend zijn. Je 'guild' rekent op je.
pi_86871755
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Counter-Strike is ook verslavend omdat het gaat om teamwork.
Als je het dan met vrienden of online kenissen speelt, dan kan dat heel verslavend zijn. Je 'guild' rekent op je.
Eeeek.. niks guild, ook geen uitzondering voor mmo fanaten! Je team rekent op je! ;)
En ja helemaal waar. Het is niet alleen verslavend omdat je met vrienden of online kennissen speelt, het is verslavend omdat je als één persoon een heel team kan domineren en de wedstrijd kan bepalen. Ook zeker als je met vier andere fantastische spelers speelt op hoog europees niveau en over allerlei teams heen facerolled onderweg naar glorie. _O_

Goed zijn is gewoon leuk.. *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door D-Industries op 26-09-2010 20:03:54 ]
Altijd aan het dromen...
pi_86871800
Het gaat allemaal om balans te vinden.
pi_86871813
Zeg tegen hem dat hij geld moet gaan verdienen met WOW goud verkopen of goldfarmen. Ik ken iemand die er ¤30.000 per jaar mee heeft verdiend. Hij moet dan wel 8 computers, 100 proxies en een website bouwen. Maar dat hoeft geen probleem te zijn voor iemand met veel vrije tijd.

PS deleten van zijn character is zonde. VERKOPEN is wat je moet doen lvl 70 is minimaal ¤500 waard.
pi_86872947
quote:

Ik denk dat je hier een heel goed punt hebt, dat had ik zelf ook al een keer bedacht, en afspraken maken is niet erg, maar ik ben zijn vriendin en niet zijn moeder, dit weekend zijn we niet samen geweest en vanmiddag had ik hem aan de telefoon en had hij zelf bedacht dat hij een verkeerd ritme heeft, en teveel gamed en te weinig ontspant, misschien heeft hij het begrepen, maar dit weekend veel tijd gehad om na te denken en toch wel tot de conclusie gekomen dat het echt anders moet, en snel ook want anders heb ik er geen zin in, ik steek er heel veel energie in, maar krijg er op dit moment niet veel energie voor terug en dat lijkt mij niet echt een goede balans :X
S. 2014
J. 2016
pi_86873046
quote:
Op zondag 26 september 2010 12:05 schreef Luxuria het volgende:
Waarom ga jij altijd naar hem dan?
Hij kan toch ook naar jou komen??
Hij woont op zichzelf en ik woon nog thuis dus zit ik meer daar dan dat wij bij mij thuis zitten, maar de laatste weken merk ik wel dat ik ook weer behoefte heb aan mijn eigen dingetjes en ruimte, zo af en toe!
S. 2014
J. 2016
pi_86873166
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:52 schreef Tuvai.net het volgende:
Klinkt een beetje als zo'n inhoudsloos, ongemotiveerd typje dat nergens zin in heeft, en niet doen wat 'ie hoort te doen; je weet wel, gewoon netjes een baan zoeken en voor zichzelf (en jou) zorgen.

Hoe ben je in vredesnaam überhaupt op zo iemand gevallen, TS? Ik game zelf ook heel af en toe, maar ken ook genoeg mensen die niets anders doen, dus ik heb een heel goed beeld van hoe zo'n mensen in elkaar steken zullen we maar zeggen. :r
Toen wij elkaar leerde kennen had ik geen idee dat hij zo veel gamede, en toen ik het wel wist, dacht ik dat ik dat wel even kon veranderen ofzo! Ik bedoel in mijn ogen is dingen samen doen veel leuker dan gamen maar dat werkt niet altijd zo voor iedereen! Blijkbaar!
S. 2014
J. 2016
pi_86874767
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Toen wij elkaar leerde kennen had ik geen idee dat hij zo veel gamede, en toen ik het wel wist, dacht ik dat ik dat wel even kon veranderen ofzo! Ik bedoel in mijn ogen is dingen samen doen veel leuker dan gamen maar dat werkt niet altijd zo voor iedereen! Blijkbaar!
Nee okee, je wist in het begin niet letterlijk dat 'ie verslaafd aan gamen was. Maar die mensen heb je toch binnen een paar minuten door? Het kan aan mij liggen, maar ik pik 'dat soort' mensen er zo uit en ik heb echt geen master in de psychologie of een bijzondere gave of zo. :')

Om een paar hele herkenbare en typische trekjes op te noemen: altijd ten koste van alles achter die computer kruipen om even iets te 'moeten' doen, geïrriteerd en zelfs agressief reageren als ze dat eens een keer niet kunnen / mogen, nooit ergens anders zin in hebben dan maar achter die computer te plakken, lusteloos zijn, enzovoorts.

Mij bekruipt een beetje het idee dat jij donders goed van tevoren wist waar jij aan begon, maar dat het je nu wel erg de strot uit begint te hangen na een maar maanden en achteraf toch wel spijt hebt. Dat, of je bent gewoon vreselijk naïef en denkt dat je zo'n persoon even kunt veranderen. :{
pi_86875226
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:00 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Nee okee, je wist in het begin niet letterlijk dat 'ie verslaafd aan gamen was. Maar die mensen heb je toch binnen een paar minuten door? Het kan aan mij liggen, maar ik pik 'dat soort' mensen er zo uit en ik heb echt geen master in de psychologie of een bijzondere gave of zo. :')

Om een paar hele herkenbare en typische trekjes op te noemen: altijd ten koste van alles achter die computer kruipen om even iets te 'moeten' doen, geïrriteerd en zelfs agressief reageren als ze dat eens een keer niet kunnen / mogen, nooit ergens anders zin in hebben dan maar achter die computer te plakken, lusteloos zijn, enzovoorts.

Mij bekruipt een beetje het idee dat jij donders goed van tevoren wist waar jij aan begon, maar dat het je nu wel erg de strot uit begint te hangen na een maar maanden en er toch wel spijt ban hebt. Dat, of je bent gewoon vreselijk naïef en denkt dat je zo'n persoon even kunt veranderen. :{
Nou ik had dat dus niet door, dat heeft wel een paar weken geduurd, zoals ik eerder ook heb gezegd,was het in het begin helemaal niet zo dat hij continue achter de computer zat, dan deed hij echt gamen als ik er niet was, maar in de loop der tijd is het steeds erger geworden, hij is ook nog nooit agressief geweest tegen mij , en uiteindelijk gaat hij ook altijd mee als we ergens heen moeten, maar ik moet er wel altijd om vragen!

En of ik naief was, dat weet ik niet, misschien wel, ik snap gewoon niet dat gamen je leven zo kan beheersen dat al het andere een soort onbelangrijk wordt.
S. 2014
J. 2016
  zondag 26 september 2010 @ 21:14:13 #96
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_86875574
MMORPG's zijn een verslaving.

Als je ergens aan verslaafd bent wordt je gedrag erdoor bepaald. Probeer dat te begrijpen en zie het niet als "een spelletje dat hij gewoon graag speelt en belangrijker vindt dan jou".
  zondag 26 september 2010 @ 21:18:20 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86875792
Ik meen ook eens zo'n youtube filmpje gezien te hebben van een vrouw die het uit wil maken met haar WOW-minnend vriendje. Die dacht een heel drama op te kunnen nemen als ze het uit maakte, maar die kerel was juist bezig met een belangrijke raid
Zij zegt "het is voorbij, ik maak het uit". Die kerel kijkt niet eens op van zijn beeldscherm en mompelt iets als "ok, doe de deur achter je dicht".

Voor die echte WOW-ers is een vrouw toch eigenlijk alleen maar een ongemak. Behalve als het je moeder is die boodschappen voor je doet. Lekker in je drie weken oude onderbroek 18 uur per dag gamen en af en toe naar de winkel voor een maandvoorraad cola, chips en cigaretten.
The End Times are wild
  zondag 26 september 2010 @ 21:30:07 #98
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_86876496
Ik ben misschien dan wel geen Wow spelen en zal ik ook nooit worden .. wel een rpg liefhebber

maar wat betreft de dames die ik in heb gehad die vonden het niet erg als ik achter de pc zat vaak keken ze mee of gingen hun zelf vermaken.
Er kwamen pas problemen toen de dame op zich haar zelf niet kon vermaken.

En vaak is het van beide kanten dat er minder aandacht naar elkaar toe is.
Heb dames gehad daarbij wilde ik dat ik WoW verslaaft was geweest ... ppff
altijd nog beter dan die dames die hun bed uitkomen en de hele dag niets anders doen dan achter de TV te hangen (in hun slaap kleding) en dan s avonds maar even verwachten dat je aandacht geeft aan hun.
Wat dachten ze .....die ga wel even over me heen .. pffff moet er niet aan denken ..
Want soapseries zijn natuurlijk belangrijker .....
maar o wee als een man / vent / jongen maar even te lang zit te gamen.

daarom zeg ik ook kijk niet alleen naar hem maar ook naar hoe je zelf bezig bent..
en nogmaals ik ben geen Wow verslaafde dus weet niet welke invloed dat kan hebben.
Wel zelf LOTRO gespeeld maar ach twee uurtjes en dan even een paar uur iets anders doen ging gemakkelijk ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_86882029
Gamen is hartstikke leuk, maar het moet ook alweer niet te gek worden idd, hahaha
pi_86882764
Ik speel zelf al voor meer dan 6 jaar dezelfde mmorpg, is nu wel niet zo dat ik spijbel of mijn school / werk / vrienden / familie ervoor opzij zet, maar ik speel wel elke dag. (Heb mijn vriend ook via dat spel ontmoet :P). Het is nu wel een heel stuk minder maar heb zelf ook even stil gelegen door ziekte en kon ik ook niet veel meer doen dan gewoon spelen en het huishouden, dus ik snap best (keur het wel niet goed) dat die er zo in opgaat omdat het zowat zijn enige tijdsverdrijf is en misschien, op jou na, zijn enig contact met andere mensen.

Punt met mmorpgs is, doordat je met andere mensen speelt is het enorm verslavend als je niet oplet. Zeker wanneer je in guilds samenwerkt voor de end game content heb je ergens wel het gevoel dat je ook verantwoording aan die mensen moet afleggen omdat het contact toch intensief is.

Jammer genoeg moet die zelf beseffen dat die al over de grenzen gaat wanneer hij zijn 'real life' ervoor opzij zet. Je zegt dat hij niets te doen heeft momenteel, maar misschien kan je een andere hobby of vrijwilligerswerk voorstellen? Of zoals eerder gezegd, maak gewoon een planning met duidelijke afspraken (schrijf het op en hang op een prikbord voor zijn neus!) zodat die daar ook aan herinnerd wordt.

Trouwens, wat is het alternatief als jij er bent? Als het gewoon bankzitten is dan is het ook niet aantrekkelijk voor hem :P Aan zijn kop gaan zeuren zal niet helpen, zorg gewoon dat er duidelijk afspraken zijn en een leuk alternatief waaraan jullie beiden plezier hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')