En laat hem een baan zoeken.quote:Op zondag 26 september 2010 09:56 schreef eleusis het volgende:
Ik vind het niet vreemd dat hij het zo serieus neemt. Voor hem is het zijn "werk". Think about it, hij heeft geen structuur, hij speelt geen rol in de maatschappij, hij is niet nuttig. In z'n guild is hij goed, wordt hij op prijs gesteld et cetera. Los van de verslavende elementen die het spel sowieso al heeft, zal dit hem extra trekken. Bij de meesten wordt het minder als ze een serieuze baan hebben, bij de gamers in mijn omgeving iig.
Met zo'n gamer is wel te leven denk ik, je moet gewoon afspraken maken. Misschien op een iets kinderachtiger manier dan je zou willen, maar alleen dan is het duidelijk. Voorbeeld: elke donderdagavond en zaterdag niet gamen maar wat samen doen. Dat kan hij dan ook communiceren naar z'n game-matties. Houd je je bezwaren algemeen en theoretisch, dan moet hij elke keer weer nadenken over de praktische invulling.
Daarom moet hij ook werk vinden lijkt me.quote:Op zondag 26 september 2010 12:04 schreef NietTeVolgen het volgende:
Als je al die regels moet gaan maken zoals niet gamen op donderdag avond is het sowieso al hopeloos.
Dit dus.quote:Op zondag 26 september 2010 09:56 schreef eleusis het volgende:
Ik vind het niet vreemd dat hij het zo serieus neemt. Voor hem is het zijn "werk". Think about it, hij heeft geen structuur, hij speelt geen rol in de maatschappij, hij is niet nuttig. In z'n guild is hij goed, wordt hij op prijs gesteld et cetera. Los van de verslavende elementen die het spel sowieso al heeft, zal dit hem extra trekken. Bij de meesten wordt het minder als ze een serieuze baan hebben, bij de gamers in mijn omgeving iig.
Met zo'n gamer is wel te leven denk ik, je moet gewoon afspraken maken. Misschien op een iets kinderachtiger manier dan je zou willen, maar alleen dan is het duidelijk. Voorbeeld: elke donderdagavond en zaterdag niet gamen maar wat samen doen. Dat kan hij dan ook communiceren naar z'n game-matties. Houd je je bezwaren algemeen en theoretisch, dan moet hij elke keer weer nadenken over de praktische invulling.
Het verslavende aspect is juist dat je het speelt met andere mensen.quote:Op zondag 26 september 2010 12:26 schreef vosss het volgende:
WoW
Dat is toch wel een van de grootste flutgames ooit gemaakt.
Het is mij dan ook een raadsel waarom het in godesnaam zo populair is
Dat doe je met zoveel online games. Het verslavende aspect zit hem in het feit dat jouw character steeds beter wordt, steeds meer abilities heeft. En het teamwork, dat je het met elkaar moet doen. Samen werken om de juiste dingen te verkrijgen zodat je eindelijk die "eindbaas" om kan leggen.quote:Op zondag 26 september 2010 12:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het verslavende aspect is juist dat je het speelt met andere mensen.
Een flutgame die populair is, geloof je het zelf?quote:Op zondag 26 september 2010 12:26 schreef vosss het volgende:
WoW
Dat is toch wel een van de grootste flutgames ooit gemaakt.
Het is mij dan ook een raadsel waarom het in godesnaam zo populair is
Counter-Strike is ook verslavend omdat het gaat om teamwork.quote:Op zondag 26 september 2010 13:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat doe je met zoveel online games. Het verslavende aspect zit hem in het feit dat jouw character steeds beter wordt, steeds meer abilities heeft. En het teamwork, dat je het met elkaar moet doen. Samen werken om de juiste dingen te verkrijgen zodat je eindelijk die "eindbaas" om kan leggen.
Je hoort wow verslaafden (en ook niet wow verslaafden) vaak zeggen dat het "sociale aspect" in het spel zo leuk is. De interactie met anderen via een virtueel poppetje.
Die factoren in combinatie met elkaar zorgen ervoor dat het een verslavend spel kan zijn voor sommige.
Eeeek.. niks guild, ook geen uitzondering voor mmo fanaten! Je team rekent op je!quote:Op zondag 26 september 2010 18:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Counter-Strike is ook verslavend omdat het gaat om teamwork.
Als je het dan met vrienden of online kenissen speelt, dan kan dat heel verslavend zijn. Je 'guild' rekent op je.
Ik denk dat je hier een heel goed punt hebt, dat had ik zelf ook al een keer bedacht, en afspraken maken is niet erg, maar ik ben zijn vriendin en niet zijn moeder, dit weekend zijn we niet samen geweest en vanmiddag had ik hem aan de telefoon en had hij zelf bedacht dat hij een verkeerd ritme heeft, en teveel gamed en te weinig ontspant, misschien heeft hij het begrepen, maar dit weekend veel tijd gehad om na te denken en toch wel tot de conclusie gekomen dat het echt anders moet, en snel ook want anders heb ik er geen zin in, ik steek er heel veel energie in, maar krijg er op dit moment niet veel energie voor terug en dat lijkt mij niet echt een goede balansquote:Op zondag 26 september 2010 09:56 schreef eleusis het volgende:
Hij woont op zichzelf en ik woon nog thuis dus zit ik meer daar dan dat wij bij mij thuis zitten, maar de laatste weken merk ik wel dat ik ook weer behoefte heb aan mijn eigen dingetjes en ruimte, zo af en toe!quote:Op zondag 26 september 2010 12:05 schreef Luxuria het volgende:
Waarom ga jij altijd naar hem dan?
Hij kan toch ook naar jou komen??
Toen wij elkaar leerde kennen had ik geen idee dat hij zo veel gamede, en toen ik het wel wist, dacht ik dat ik dat wel even kon veranderen ofzo! Ik bedoel in mijn ogen is dingen samen doen veel leuker dan gamen maar dat werkt niet altijd zo voor iedereen! Blijkbaar!quote:Op zondag 26 september 2010 16:52 schreef Tuvai.net het volgende:
Klinkt een beetje als zo'n inhoudsloos, ongemotiveerd typje dat nergens zin in heeft, en niet doen wat 'ie hoort te doen; je weet wel, gewoon netjes een baan zoeken en voor zichzelf (en jou) zorgen.
Hoe ben je in vredesnaam überhaupt op zo iemand gevallen, TS? Ik game zelf ook heel af en toe, maar ken ook genoeg mensen die niets anders doen, dus ik heb een heel goed beeld van hoe zo'n mensen in elkaar steken zullen we maar zeggen.
Nee okee, je wist in het begin niet letterlijk dat 'ie verslaafd aan gamen was. Maar die mensen heb je toch binnen een paar minuten door? Het kan aan mij liggen, maar ik pik 'dat soort' mensen er zo uit en ik heb echt geen master in de psychologie of een bijzondere gave of zo.quote:Op zondag 26 september 2010 20:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Toen wij elkaar leerde kennen had ik geen idee dat hij zo veel gamede, en toen ik het wel wist, dacht ik dat ik dat wel even kon veranderen ofzo! Ik bedoel in mijn ogen is dingen samen doen veel leuker dan gamen maar dat werkt niet altijd zo voor iedereen! Blijkbaar!
Nou ik had dat dus niet door, dat heeft wel een paar weken geduurd, zoals ik eerder ook heb gezegd,was het in het begin helemaal niet zo dat hij continue achter de computer zat, dan deed hij echt gamen als ik er niet was, maar in de loop der tijd is het steeds erger geworden, hij is ook nog nooit agressief geweest tegen mij , en uiteindelijk gaat hij ook altijd mee als we ergens heen moeten, maar ik moet er wel altijd om vragen!quote:Op zondag 26 september 2010 21:00 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Nee okee, je wist in het begin niet letterlijk dat 'ie verslaafd aan gamen was. Maar die mensen heb je toch binnen een paar minuten door? Het kan aan mij liggen, maar ik pik 'dat soort' mensen er zo uit en ik heb echt geen master in de psychologie of een bijzondere gave of zo.
Om een paar hele herkenbare en typische trekjes op te noemen: altijd ten koste van alles achter die computer kruipen om even iets te 'moeten' doen, geïrriteerd en zelfs agressief reageren als ze dat eens een keer niet kunnen / mogen, nooit ergens anders zin in hebben dan maar achter die computer te plakken, lusteloos zijn, enzovoorts.
Mij bekruipt een beetje het idee dat jij donders goed van tevoren wist waar jij aan begon, maar dat het je nu wel erg de strot uit begint te hangen na een maar maanden en er toch wel spijt ban hebt. Dat, of je bent gewoon vreselijk naïef en denkt dat je zo'n persoon even kunt veranderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |