Aangezien een omnibus een verzameling verhalen van 1 auteur is, kan dat mijns inziens over het algemeen worden gezien als een verhalenbundel en zo worden genomineerd. En mocht een specifieke titel toch tot vragen leiden, dan meld ik het hierquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:46 schreef simmu het volgende:
vraagje die vast al gesteld is, wat te doen met omnibusboeken?
overmoedige knaapjes die naar mij kijken krijgen het doorgaans zwaar te verduren als ze met mij mee naar huis gaan.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:40 schreef zhor het volgende:
>ICARUS IS WATCHING YOU
>>>ICARUS IS WATCHING YOU
>>>>>ICARUS IS WATCHING YOU
>>>>>>>ICARUS IS WATCHING YOU
>>>>>>>>>ICARUS IS WATCHING YOU
EDIT: je kan kennelijk niet in een quote dikgedrukt doen het gaat om boek 6 John Wyndham - The Day Of The Triffidsquote:Op zaterdag 25 september 2010 18:21 schreef dasWausmaus het volgende:
1. Bram Stoker - Dracula
2. George Orwell - Animal Farm
3. Aldous Huxley - Brave New World
4. George Orwell - 1984
5. J.D. Salinger - The Catcher in the Rye
6 John Wyndham - The Day Of The Triffids
6+1. H.G. Wells - War of the Worlds
7+1. Jules Verne - Journey to the centre of the earth
8+1. H.G. Wells - The Time Machine
9+1. H.G. Wells - The invisible Man
10+1. H.G. Wells - The Island of Dr. Moreau
11+1. H.G. Wells - The Time Machine
12+1. Edwin A Abbott - Flatland
13+1. Douglas Adams - A hitchhykers guide to the galaxy (deel 1)
14+1. J.K. Rowling - Harry Potter and the order of the phoenix.
Dit is het even uit mijn hoofd. Ik ga later wel even in mijn kast kijken wat ik nog meer mooi vind.
Deze twee mogen zeker ook niet meedoen?
Adam Smith - The wealth of nations
John Stuart Mill - On liberty
Ik ga hem toevoegen voor je.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:50 schreef dasWausmaus het volgende:
Een aanpassing van mijn lijstje. Nieuw boek erbij is dik gedrukt.
[..]
EDIT: je kan kennelijk niet in een quote dikgedrukt doen het gaat om boek 6 John Wyndham - The Day Of The Triffids
The TIme Machine van Orwell staat er nog steeds dubbel in, dus ik heb alleen de hoogst genoteerde van die 2 meegeteldquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:50 schreef dasWausmaus het volgende:
Een aanpassing van mijn lijstje. Nieuw boek erbij is dik gedrukt.
[..]
EDIT: je kan kennelijk niet in een quote dikgedrukt doen het gaat om boek 6 John Wyndham - The Day Of The Triffids
Discworld is een boekenserie, en kan niet in zijn geheel worden genomineerd. Misschien kun je anders je favoriete deel/delen van de serie noemen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:08 schreef Manke het volgende:
Niet echt een lijstje, ik lees niet zo veel, maar wat ik wel goed vind:
Discworld Terry Pratchett
This perfect day Ira Levin
Eigenlijk bedoel ik:quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nummer 6 is geen probleem. Ik heb alleen een vraag over nummer 3. Ik begrijp dat dit een serie dagboeken is geweest, die uit lossen delen bestaat? Welk deel nomineer je dan, want een serie mag niet als geheel meedoen.
Het is dus wel gewoon één boek en niet een (gebundelde) reeks gepubliceerde dagboeken? Dat had ik niet uit de informatie gehaald die ik elders vondquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:38 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Eigenlijk bedoel ik:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)#product_description
Maar als dit onhandelbaar is dan schuif het er gemakshalve tussenuit en laat de rest maar stijgen en zet mijn reserve maar in.
Dat lijkt me het zinvolst.
goed dat je het zegt.. ik voeg meteen even wat Snelle Jelle toe aan mijn lijstjequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 03:32 schreef Ensaf het volgende:
Zou Ad van Gils ook opeens extra hoog gaan scoren nu hij overleden is?
Irving, Palliser, Eco, Mulisch, Monaldi & Sorti, Danielewski, Preusslerquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:53 schreef FelinuX het volgende:
Ja, istie dan! Ik probeerde eerst een top 30 te maken, toen een top 10 en uiteindelijk zijn het er 22 geworden. Waarvan 4 echte kinderboeken en een twijfelgeval, best gek eigenlijk dat die boeken van vroeger me altijd zo zijn bijgebleven.
1 John Irving - Bidden wij voor Owen Meany
2 Charles Pallister - De Quincunx
3 Umberto Eco - de Slinger van Foucault
4 Ischa Meijer - De dikke man voor altijd
5 Khaled Hosseini - 1000 schitterende zonnen
6 Patrick Suskind - Het Parfum
7 Harry Mulisch - De procedure
8 Stieg Larsson - Gerechtigheid
9 Jan Terlouw - De kloof
10 Michel van den Ende - Momo en de tijdspaarders
11 Monadi & Sorti - Imprimatur
12 Bret Easton Ellis - American Psycho
13 Mark Z. Danielewski - Het kaartenhuis
14 Robert Anker - Een soort Engeland
15 Harry Mulisch - De ontdekking van de hemel
16 Jan Terlouw - Koning van Katoren
17 Mark Haddon - Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht
18 Alejandro Zambra - Bonsai
19 Otfried Preußler - Meester van de zwarte molen
20 Bret Easton Ellis - Lunar Park
21 Jonathan Safran Foer - Extreem luid & ongelooflijk dichtbij
22 Willem Elsschot - Lijmen/Het been
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tofquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:02 schreef DaMart het volgende:
Zonder in detail te treden, kan ik alvast melden dat we boekenpakketten gaan verloten in het kader van de boekentop 100. Meer informatie volgt binnenkort...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |