abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88275461
quote:
11s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:43 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Republikein Schwarzenegger laat inderdaad een zooitje achter.
Daar heeft het weinig mee te maken denk ik. Eerder met een overmaat aan democratie en referenda. "Wilt u dat de overheid meer doet?" Ja/Nee. "Wilt u meer belasting betalen?" Ja/Nee. Dan kan je de uitkomst natuurlijk wel raden. Focus op lagere belastingen kan nooit alleen, er moet dan ook gelijk naar de uitgaven kant van de balans worden gekeken, anders wordt het een bende.
pi_88275470
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar heeft het weinig mee te maken denk ik. Eerder met een overmaat aan democratie en referenda. "Wilt u dat de overheid meer doet?" Ja/Nee. "Wilt u meer belasting betalen?" Ja/Nee. Dan kan je de uitkomst natuurlijk wel raden. Focus op lagere belastingen kan nooit alleen, er moet dan ook gelijk naar de uitgaven kant van de balans worden gekeken, anders wordt het een bende.
Klopt heb je al de shit gezien waar Fokker Maartna op moest stemmen.
  woensdag 3 november 2010 @ 02:51:09 #253
2651 svann
night-hawk
pi_88275476
Tot hoe laat nederlandse tijd zijn de stembussen open?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_88275486
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:49 schreef Doler12 het volgende:
Klopt heb je al de shit gezien waar Fokker Maartna op moest stemmen.
Ja, een hele berg mensen dan nog een stapel referenda. Lijkt mij trouwens best leuk. Ik zou mij er een stuk meer betrokken bij de politiek door voelen. ;) Maar je moet wel een mechanisme bedenken waardoor je taken van de overheid en belastingheffing blijft koppelen, misschien wel in een soort grondwet. Er zijn landen (Estland in ieder geval) op de wereld waarin ze in de grondwet regelen dat uitgaven en inkomsten in evenwicht moeten zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 november 2010 @ 02:53:06 #255
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_88275490
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja dat was ook mijn indruk, bovendien kreeg hij toch ook al een zooitje en daarna heeft zijn staat toch ook de nodige rampen gehad. Plus dat ze echt enorm zijn getroffen door de bankencrisis. Zoiets staat me bij
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_88275492
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:51 schreef svann het volgende:
Tot hoe laat nederlandse tijd zijn de stembussen open?
Er zijn nogal wat tijdzones in de VS. ;) In Hawaii zijn de mensen pas net aan het lunchen. :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 november 2010 @ 02:53:46 #257
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_88275497
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, een hele berg mensen dan nog een stapel referenda. Lijkt mij trouwens best leuk. Ik zou mij er een stuk meer betrokken bij de politiek door voelen. ;) Maar je moet wel een mechanisme bedenken waardoor je taken van de overheid en belastingheffing blijft koppelen, misschien wel in een soort grondwet. Er zijn landen (Estland in ieder geval) op de wereld waarin ze in de grondwet regelen dat uitgaven en inkomsten in evenwicht moeten zijn.
Zijn gemeentes dat ook niet officieel verplicht in Nederland?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_88275503
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar misschien is het ook een beetje teveel van het goeden. Hoe moet je dat allemaal nou volgen om een goede keuze te maken.
pi_88275506
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:53 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Geen idee. Maar ik zou het wel verstandig vinden. Ook voor de nationale overheid.
pi_88275509
Mooi.. ook in de VS nu een cleansweep.. Opzouten met dat zooitje Keynes-huggende democraten en tijd voor een stabiel beleid.
pi_88275511
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Teveel om op te noemen. Amerikaanse verkiezingen zijn niet "ik stem voor 1 partij", en daarmee gooi je een hoop door wijze mannen geselecteerde figuren in de Tweede Kamer, maar je stemt hier direct op personen. Gouverneur, Lt. Gouverneur, State Treasurer, Controller, een paar rechters, een paar voor board of education, dan een burgemeester en een stel city council members, een enkele assymblyman, 1 senator en 1 representative, en dan vergeet ik er nog een hele hoop. Oh, en dan ook nog eens 8 referenda. (propositions.)

Voor Gouverneur was ik lange tijd 50/50. Heb vorige keer Republikeins gestemd op Ahhnold. Deze keer op Jerry Brown, en dat kwam voornamelijk omdat Meg Whitman zo'n afgrijselijke Palin-trut is.

In de hele lijst, kom ik denk ik uit op 75% democraten, 25% republikeinen. Ik stem namelijk niet op een partij.... ik loop niet mee met 1 partij en vindt automatisch al hun standpunten goed, WANT de partij is goed.... zo'n simpele stemmer ben ik niet. Ik ga alle kandidaten af, en keur ze op hun sterke en goede punten. Mijn keuze voor city council en assembly zijn bijna allemaal republikeinen, de keuze voor gouverneur en afgevaardigden zijn democraten.

Oh en Ron Paul.....Dat is geen Republikein meer, maar een Libertarier zo onderhand. ;)
  woensdag 3 november 2010 @ 02:56:35 #262
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88275512
quote:
Op woensdag 3 november 2010 02:54 schreef Doler12 het volgende:
Maar misschien is het ook een beetje teveel van het goeden. Hoe moet je dat allemaal nou volgen om een goede keuze te maken.
Keuzevrijheid kan de mens inderdaad ongelukkig maken. :Y
  woensdag 3 november 2010 @ 02:56:47 #263
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88275513
Eindelijk van die irritante politieke ads op tv af. Da's een overwinning voor mij. De rest kan me niet boeien eigenlijk, wie zit er in de play offs?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 november 2010 @ 02:58:31 #264
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_88275517
:o de Democraten verliezen het duidelijk bij de senioren
DeLuna vindt me dik ;(
pi_88275518
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:56 schreef popolon het volgende:
Eindelijk van die irritante politieke ads op tv af. Da's een overwinning voor mij. De rest kan me niet boeien eigenlijk, wie zit er in de play offs?
Honkbal? De Giants zijn door. En die ads zijn zeker irritant lekker je tegenstander totaal belachelijk maken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 november 2010 @ 03:00:54 #266
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_88275526
John McCain mag weer 6 jaar vooruit :')
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 3 november 2010 @ 03:02:03 #267
2651 svann
night-hawk
pi_88275532
quote:
1.gif Op woensdag 3 november 2010 02:53 schreef rubbereend het volgende:

Referenda verplicht? Nope.

In Leiden hebben we een referendum gehad over een sneltram midden door het smalle stadscentrum om een betere verbinding met Gouda te krijgen.
Wie wil er nu naar Gouda? Laat ze liever het spoor naar Utrecht eens uptodate en boemel-af maken.

70% stemde tegen.
De provincie drukt het toch door.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 november 2010 @ 03:02:41 #268
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_88275534
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 03:02 schreef svann het volgende:

[..]

Referenda verplicht? Nope.

In Leiden hebben we een referendum gehad over een sneltram midden door het smalle stadscentrum om een betere verbinding met Gouda te krijgen.
Wie wil er nu naar Gouda? Laat ze liever het spoor naar Utrecht eens uptodate en boemel-af maken.

70% stemde tegen.
De provincie drukt het toch door.
Nee om een sluitende begroting af te leveren
DeLuna vindt me dik ;(
pi_88275535
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 03:00 schreef rubbereend het volgende:
John McCain mag weer 6 jaar vooruit :')
Over een aantal jaar is hij wel dood denk ik
pi_88275537
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:55 schreef en_agua het volgende:
Mooi.. ook in de VS nu een cleansweep.. Opzouten met dat zooitje Keynes-huggende democraten en tijd voor een stabiel beleid.
Gelijk het mandaat van de Fed voor het beheersen van werkloosheid schrappen. Dat zal een hoop Keynesiaans beleid schelen. Het is echt niet meer van deze tijd om een dergelijk mandaat aan de centrale bank te geven. Dat is bij de ECB gelukkig veel beter geregeld.
  woensdag 3 november 2010 @ 03:04:02 #271
2651 svann
night-hawk
pi_88275539
quote:
1.gif Op woensdag 3 november 2010 02:56 schreef popolon het volgende:
Ben je ook door bots opgebeld?
pi_88275542
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 03:04 schreef svann het volgende:

[..]

Ben je ook door bots opgebeld?
Dat is wel erg extreem :D
  woensdag 3 november 2010 @ 03:07:57 #273
2651 svann
night-hawk
pi_88275551
quote:
1.gif Op woensdag 3 november 2010 03:05 schreef Doler12 het volgende:

Amerikanen worden gek van robot-telefoontjes
pi_88275553
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 03:05 schreef Doler12 het volgende:
De VS moet echt de haute-cuisine van de politieke marketing zijn. _O_
pi_88275556
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 03:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De VS moet echt de haute-cuisine van de politieke marketing zijn. _O_
brrrrrr :X
In Colorado krijgen mensen een telefoonopname te horen met oud-presidentskandidate Sarah Palin, die zich uitspreekt voor Tom Tancredo als gouverneur voor Colorado.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')