Ik was al met m'n inhaalmanoeuvre bezig...Zie twee fietsers voor me naast elkaar fietsen totdat meneer even besluit mij te blokkeren.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:52 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat noemen ze anticiperen. Als jij niet eens binnen een veilige afstand je voertuig normaal tot stoppen kan brengen zit je sowieso fout.
die fietser fietste naast iemand, was niet aan 't inhalen.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Je wou dus iemand inhalen die zelf al aan het inhalen was? Dat heet trippleren. Bij auto's is dat alleen toegestaan als er minimaal 3 rijstroken zijn. Ik kan me goed voorstellen dat het voor jou ook niet toegestaan is.
Dan is het ook makkelijk: Met z'n tweeen naast elkaar fietsen is alleen toegestaan als het geen gevaar en/of hinder oplevert. In dit geval (gevaar!) was het dus niet toegestaan.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:55 schreef Natrium het volgende:
[..]
die fietser fietste naast iemand, was niet aan 't inhalen.
Ja maar het gevaar werd puur veroorzaakt door zijn beslissing. De weg was meer dan breed genoeg (er kunnen 4 a 5 mensen naast elkaar fietsen in principe). De hinder was de drempel, die voor mij als bromfiets geen enkele hinder is. Ik wil er gewoon omheen omdat dat mag en kan, maar de fietser wil er niet overheen en blokker tijdens mijn inhalen mijn weg.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan is het ook makkelijk: Met z'n tweeen naast elkaar fietsen is alleen toegestaan als het geen gevaar en/of hinder oplevert. In dit geval (gevaar!) was het dus niet toegestaan.
Inderdaad. Het is eenzijdig.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het lijkt mij gewoon een eenzijdig ongeluk. Jij schrok van de fietser en ging vervolgens onderuit. Er heeft geen daadwerkelijke aanrijding plaatsgevonden. De fietser kan dus gewoon doen of zijn neus bloedt en daar zal jij niet veel verandering in kunnen brengen lijkt me zo. [..]
zijn vrouw, en twee bouwvakkers maar of die er morgen ook zittenquote:Op donderdag 23 september 2010 16:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Heb je getuigen? Anders wordt het een welles-nietes spelletje.
Maar dan nog...jij bent gevallen uit 'eigen beweging' om het zo maar te zeggen.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:00 schreef Natrium het volgende:
[..]
zijn vrouw, en twee bouwvakkers maar of die er morgen ook zitten...
Zoals hierboven gezegd wordt, moet fietser zoveel mogelijk rechtshouden.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:03 schreef Sjeen het volgende:
Wat ik niet begrijp... Waarom is TS van mening dat de fietser niet links om de drempel heen mag en hij wel.
En dat heeft er mee te maken omdat?quote:Op donderdag 23 september 2010 17:06 schreef Sjeen het volgende:
Dus als jij pas was gaan inhalen na de drempel, was er niets aan de hand geweest.
Ik was te 'upset' om te herrineren of hij een kind achterop had. Wat ik wel weet is dat z'n vrouw naast 'm fietste met een kind achterop.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:08 schreef capricia het volgende:
Het betrof dus ook nog een fietser die kinderen achterop en voorop had zitten?
Verkeersinzichtquote:Op donderdag 23 september 2010 17:08 schreef Natrium het volgende:
[..]
En dat heeft er mee te maken omdat?
Ook al lager een dode op zijn pad, waar hij met een bocht om heen wilde, deed dezelfde situatie zich voor
ah, dus bij zulke situaties moet ik dus altijd zorgen dat ik diegene raak.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het lijkt mij gewoon een eenzijdig ongeluk. Jij schrok van de fietser en ging vervolgens onderuit. Er heeft geen daadwerkelijke aanrijding plaatsgevonden. De fietser kan dus gewoon doen of zijn neus bloedt en daar zal jij niet veel verandering in kunnen brengen lijkt me zo. Daarnaast hoor jij ook niet aan de linkerkant de drempel te passeren. Waarom ben je niet gewoon over de drempel gereden? Met 30 km/h lijkt me dat geen probleem of heeft jouw brommer geen vering?
Zoals ik al zei in dit topic, het had geen verschil gemaakt aangezien de fietser die beslissing al genomen had. Aangezien hij het hele horizontale wegdeel (van bovenaf gezien) opvult met zijn beweging naar links, had ik hem sowieso geraakt. Zijn beslissing is gewoon fout....quote:Op donderdag 23 september 2010 16:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het lijkt mij gewoon een eenzijdig ongeluk. Jij schrok van de fietser en ging vervolgens onderuit. Er heeft geen daadwerkelijke aanrijding plaatsgevonden. De fietser kan dus gewoon doen of zijn neus bloedt en daar zal jij niet veel verandering in kunnen brengen lijkt me zo. Daarnaast hoor jij ook niet aan de linkerkant de drempel te passeren. Waarom ben je niet gewoon over de drempel gereden? Met 30 km/h lijkt me dat geen probleem of heeft jouw brommer geen vering?
Jouw gebrek aan anticipatievermogen eveneens.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:12 schreef Natrium het volgende:
[..]
Zoals ik al zei in dit topic, het had geen verschil gemaakt aangezien de fietser die beslissing al genomen had. Aangezien hij het hele horizontale wegdeel (van bovenaf gezien) opvult met zijn beweging naar links, had ik hem sowieso geraakt. Zijn beslissing is gewoon fout....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |