Dat waren m'n reflexen, achterrem is niet voldoende om in 1 seconde stil te staan. De situatie liet het niet toe om uit te rollen ofzo.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:39 schreef ThePianoMan het volgende:
je moet ook je achterrem gebruiken he.. en later pas bijspringen met je voorrem, en ja.. allemaal in een seconde.
Pardonquote:Op donderdag 23 september 2010 16:41 schreef DAMH het volgende:
volgens mij ben jij gewoon fout in dit geheel.. als je van achter komt ben je altijd de lul als je niet goed inschat.. dus maw je hebt pech gehad..
Lees het topic? Zie post van mij hierboven?quote:Op donderdag 23 september 2010 16:43 schreef capricia het volgende:
TS, waarom denk je dat jij goed zat??
Ik snap het denk ik niet goed...quote:Op donderdag 23 september 2010 16:42 schreef Natrium het volgende:
[..]
Pardon? Hij hindert mij bij het inhalen waar ik het volste recht op heb? Bovendien kan ik totaal niet verwachten dat hij even aan de volle linkerkant van de weg gaat rijden ZODAT IK DOOR HET MIDDEN KAN...dat is natuurlijk volstrekte onzin.
De fietser ging naar links, en jij kwam achterop door ook naar links te gaan. Dan ben jij toch fout?quote:Op donderdag 23 september 2010 16:44 schreef Natrium het volgende:
[..]
Lees het topic? Zie post van mij hierboven?
waarom denk jij dat ik fout zit?
Rechter fietser heeft geen schuld/invloed in dit.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik snap het denk ik niet goed...
Dus die ene fietser ging links rijden en de ander deed niets en wie is er nu fout?
En waarom gaat de fietser naar links? Hij slaat niet af.. hij blijft op dezelfde weg rijden, maar wil niet over de drempel heen dus gaat aan de linkerkant van de drempel rijden waar ik wilde rijden.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
De fietser ging naar links, en jij kwam achterop door ook naar links te gaan. Dan ben jij toch fout?
Ik kan om de verkeersdrempel HEEN... omdat hij niet over de drempel wil rijden heeft hij het recht om mijn inhaalactie te blokkeren en ik maar moet wachten? Wat een bullshit.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:47 schreef Wokkel het volgende:
De scooter zit fout. Naast te weinig afstand houden is het inhalen op een verkeersdrempel natuurlijk ook niet het meest verstandige.
Whehe, en dan is HIJ foutquote:Op donderdag 23 september 2010 16:46 schreef Natrium het volgende:
[..]
Rechter fietser heeft geen schuld/invloed in dit.
Ik ging inhalen. Fietser wil rechts om de drempel heen, waarmee hij mijn inhaalroute blokkeert. Oftewel hij hindert mijn inhaalmanoeuvre en brengt mij ten val omdat ik hem anders aanrijd.
Jullie wilden toch beiden aan de linkerkant langs de drempel? Dan zie ik niet in waarom de fietser meer fout zou zitten dan jij. Jullie doen hetzelfde.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:48 schreef Natrium het volgende:
[..]
Ik kan om de verkeersdrempel HEEN... omdat hij niet over de drempel wil rijden heeft hij het recht om mijn inhaalactie te blokkeren en ik maar moet wachten? Wat een bullshit.
De fietsers behoeftes spelen toch geen enkele rol? Hij gaat VOL aan de linkerkant van de weg rijden omdat hij de drempel wil vermijden. Ook al wilde ik WEL over de drempel, had ik hem alsnog aangereden.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Jullie wilden toch beiden aan de linkerkant langs de drempel? Dan zie ik niet in waarom de fietser meer fout zou zitten dan jij. Jullie doen hetzelfde.
Alleen kwam jij achterop. En volgens mij zit je daarom fout.
Dat noemen ze anticiperen. Als jij niet eens binnen een veilige afstand je voertuig normaal tot stoppen kan brengen zit je sowieso fout.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:48 schreef Natrium het volgende:
[..]
Ik kan om de verkeersdrempel HEEN... omdat hij niet over de drempel wil rijden heeft hij het recht om mijn inhaalactie te blokkeren en ik maar moet wachten? Wat een bullshit.
ja.Zo is dat wel meestal.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:52 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat noemen ze anticiperen. Als jij niet eens binnen een veilige afstand je voertuig normaal tot stoppen kan brengen zit je sowieso fout.
Ik was al met m'n inhaalmanoeuvre bezig...Zie twee fietsers voor me naast elkaar fietsen totdat meneer even besluit mij te blokkeren.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:52 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat noemen ze anticiperen. Als jij niet eens binnen een veilige afstand je voertuig normaal tot stoppen kan brengen zit je sowieso fout.
die fietser fietste naast iemand, was niet aan 't inhalen.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Je wou dus iemand inhalen die zelf al aan het inhalen was? Dat heet trippleren. Bij auto's is dat alleen toegestaan als er minimaal 3 rijstroken zijn. Ik kan me goed voorstellen dat het voor jou ook niet toegestaan is.
Dan is het ook makkelijk: Met z'n tweeen naast elkaar fietsen is alleen toegestaan als het geen gevaar en/of hinder oplevert. In dit geval (gevaar!) was het dus niet toegestaan.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:55 schreef Natrium het volgende:
[..]
die fietser fietste naast iemand, was niet aan 't inhalen.
Ja maar het gevaar werd puur veroorzaakt door zijn beslissing. De weg was meer dan breed genoeg (er kunnen 4 a 5 mensen naast elkaar fietsen in principe). De hinder was de drempel, die voor mij als bromfiets geen enkele hinder is. Ik wil er gewoon omheen omdat dat mag en kan, maar de fietser wil er niet overheen en blokker tijdens mijn inhalen mijn weg.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan is het ook makkelijk: Met z'n tweeen naast elkaar fietsen is alleen toegestaan als het geen gevaar en/of hinder oplevert. In dit geval (gevaar!) was het dus niet toegestaan.
Inderdaad. Het is eenzijdig.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het lijkt mij gewoon een eenzijdig ongeluk. Jij schrok van de fietser en ging vervolgens onderuit. Er heeft geen daadwerkelijke aanrijding plaatsgevonden. De fietser kan dus gewoon doen of zijn neus bloedt en daar zal jij niet veel verandering in kunnen brengen lijkt me zo. [..]
zijn vrouw, en twee bouwvakkers maar of die er morgen ook zittenquote:Op donderdag 23 september 2010 16:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Heb je getuigen? Anders wordt het een welles-nietes spelletje.
Maar dan nog...jij bent gevallen uit 'eigen beweging' om het zo maar te zeggen.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:00 schreef Natrium het volgende:
[..]
zijn vrouw, en twee bouwvakkers maar of die er morgen ook zitten...
Zoals hierboven gezegd wordt, moet fietser zoveel mogelijk rechtshouden.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:03 schreef Sjeen het volgende:
Wat ik niet begrijp... Waarom is TS van mening dat de fietser niet links om de drempel heen mag en hij wel.
En dat heeft er mee te maken omdat?quote:Op donderdag 23 september 2010 17:06 schreef Sjeen het volgende:
Dus als jij pas was gaan inhalen na de drempel, was er niets aan de hand geweest.
Ik was te 'upset' om te herrineren of hij een kind achterop had. Wat ik wel weet is dat z'n vrouw naast 'm fietste met een kind achterop.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:08 schreef capricia het volgende:
Het betrof dus ook nog een fietser die kinderen achterop en voorop had zitten?
Verkeersinzichtquote:Op donderdag 23 september 2010 17:08 schreef Natrium het volgende:
[..]
En dat heeft er mee te maken omdat?
Ook al lager een dode op zijn pad, waar hij met een bocht om heen wilde, deed dezelfde situatie zich voor
ah, dus bij zulke situaties moet ik dus altijd zorgen dat ik diegene raak.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het lijkt mij gewoon een eenzijdig ongeluk. Jij schrok van de fietser en ging vervolgens onderuit. Er heeft geen daadwerkelijke aanrijding plaatsgevonden. De fietser kan dus gewoon doen of zijn neus bloedt en daar zal jij niet veel verandering in kunnen brengen lijkt me zo. Daarnaast hoor jij ook niet aan de linkerkant de drempel te passeren. Waarom ben je niet gewoon over de drempel gereden? Met 30 km/h lijkt me dat geen probleem of heeft jouw brommer geen vering?
Zoals ik al zei in dit topic, het had geen verschil gemaakt aangezien de fietser die beslissing al genomen had. Aangezien hij het hele horizontale wegdeel (van bovenaf gezien) opvult met zijn beweging naar links, had ik hem sowieso geraakt. Zijn beslissing is gewoon fout....quote:Op donderdag 23 september 2010 16:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het lijkt mij gewoon een eenzijdig ongeluk. Jij schrok van de fietser en ging vervolgens onderuit. Er heeft geen daadwerkelijke aanrijding plaatsgevonden. De fietser kan dus gewoon doen of zijn neus bloedt en daar zal jij niet veel verandering in kunnen brengen lijkt me zo. Daarnaast hoor jij ook niet aan de linkerkant de drempel te passeren. Waarom ben je niet gewoon over de drempel gereden? Met 30 km/h lijkt me dat geen probleem of heeft jouw brommer geen vering?
Jouw gebrek aan anticipatievermogen eveneens.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:12 schreef Natrium het volgende:
[..]
Zoals ik al zei in dit topic, het had geen verschil gemaakt aangezien de fietser die beslissing al genomen had. Aangezien hij het hele horizontale wegdeel (van bovenaf gezien) opvult met zijn beweging naar links, had ik hem sowieso geraakt. Zijn beslissing is gewoon fout....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |