Dat dus, eerst BMR + activiteitcorrectie voor een gemiddelde schatting. En dan dagelijks je gewichtsverlies meten, afzetten tegen wat je opeet. Je verliest vet doordat je een energiedeficiëntie creëert.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja die ken ik wel, maar ik vind ze niet heel erg nauwkeurig..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat is dan toch niet je basisbehoefte want daar mag je toch weer niet onder gaan zittenquote:Op woensdag 22 september 2010 23:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat dus, eerst BMR + activiteitcorrectie voor een gemiddelde schatting. En dan dagelijks je gewichtsverlies meten, afzetten tegen wat je opeet. Je verliest vet doordat je een energiedeficiëntie creëert.
Ik heb heel bewust vanaf mei geprobeerd elke dag gemiddeld -400 tot -500 kcal aan te houden op mijn basisbehoefte (rond de 2100 kcal) en je ziet bij mij een vrijwel kaarsrechte lijn die idd overeenkomt met een dagelijkse energiedeficientie van -400 tot -500 kcal per dag gemiddeld.
Kwestie van definitie. Ik definieer 'basisbehoefte' in deze zin als de hoeveelheid energie die ik moet innemen zodat mijn lichaam 0 gram opgeslagen vet hoeft te gebruiken en 0 gram vet als energie op hoeft te slaan.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch niet je basisbehoefte want daar mag je toch weer niet onder gaan zitten
Pff, klinkt heel logisch, maar daar ben ik echt te lui voor. Gewoon minder eten en dan merken dat mijn riem een gaatje strakker moet. Werkt prima voor mij! Ik heb trouwens niet eens een weegschaal, mijn kleren en gevoel zijn de beste graadmeter!quote:Op woensdag 22 september 2010 23:23 schreef Stereotomy het volgende:
Ik pak de bankrekening analogie er weer bij.
Stel ik heb 1000 EUR op m'n bankrekening staan. Da's mijn 'vetreserve'op mijn lichaam. Ik wil binnen 5 maanden slechts 500 EUR op m'n bankrekening hebben staan, terwijl ik wel inkomen ontvang op die rekening. Nou, hoe doe je dat? Door ervoor te zorgen dat je elke maand 100 EUR méér uitgeeft dan dat je binnenkrijgt. Na één maand staat er dan 900 EUR op je rekening, na twee maanden 800 EUR en voila, na 5 maanden ben je op je streefgewicht 500 EUR.
Nu is het in de praktijk erg moeilijk om bij te houden hoeveel kcal je eet, en om precies de hoeveelheid verbrand vet te meten bij gewichtsverlies, maar ik ben best wel een fanatieke nerd daarin en tot nu toe klopt het allemaal erg aardig.
Nee oke dan snap ik hoe je het gebruiktquote:Op woensdag 22 september 2010 23:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Kwestie van definitie. Ik definieer 'basisbehoefte' in deze zin als de hoeveelheid energie die ik moet innemen zodat mijn lichaam 0 gram opgeslagen vet hoeft te gebruiken en 0 gram vet als energie op hoeft te slaan.
'Balansbehoefte' zou je het ook kunnen noemen.
Dat klopt hoor, dat je een bepaalde fascinatie voor getalletjes en nerderigheid ervoor moet hebben. Maar ik moet vaak aan jou denken Tezz als ik hier mee bezig ben. Weet je nog dat je een tijdje geleden zo ijverig aan het uitrekenen was wat jullie inkomsten en uitgaven waren, bij jullie thuis? En dat je daardoor precies wist hoeveel je aan boodschappen uit kon geven enzo?quote:Op woensdag 22 september 2010 23:25 schreef Tezz het volgende:
[..]
Pff, klinkt heel logisch, maar daar ben ik echt te lui voor. Gewoon minder eten en dan merken dat mijn riem een gaatje strakker moet. Werkt prima voor mij! Ik heb trouwens niet eens een weegschaal, mijn kleren en gevoel zijn de beste graadmeter!
Jij onthoudt echt alles he! Goede eigenschap van je Steer!quote:Op woensdag 22 september 2010 23:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat klopt hoor, dat je een bepaalde fascinatie voor getalletjes en nerderigheid ervoor moet hebben. Maar ik moet vaak aan jou denken Tezz als ik hier mee bezig ben. Weet je nog dat je een tijdje geleden zo ijverig aan het uitrekenen was wat jullie inkomsten en uitgaven waren, bij jullie thuis? En dat je daardoor precies wist hoeveel je aan boodschappen uit kon geven enzo?
Dit is eigenlijk precies hetzelfde. Ik reken uit hoeveel ik uit te geven heb aan eten als ik dagelijks gemiddeld -400 tot -500 kcal wil verbranden aan lichaamsvet.
Trusten!quote:Op woensdag 22 september 2010 23:30 schreef Stereotomy het volgende:
En nu ga ik naar bed.
En als ik zeg dat ik nog maagd ben, geloven jullie me dan?![]()
Slaap lekkerquote:Op woensdag 22 september 2010 23:30 schreef Stereotomy het volgende:
En nu ga ik naar bed.
En als ik zeg dat ik nog maagd ben, geloven jullie me dan?![]()
Dat vond ik echt top van je dat je niet uit losse pols geld ging uitgeven 'omdat je dat gewend was', maar dat je echt zeker wilde weten dat jullie rond zouden komen. En soms moet je dan dingen even opschrijven en uitrekenen, hoe 'nerderig' dat ook is.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:30 schreef Tezz het volgende:
[..]
Jij onthoudt echt alles he! Goede eigenschap van je Steer!
Misschien wordt dat gewicht ook nog wel een obsessie van me, wie zal het zeggen, haha! Hoewel ik altijd een Bourgondier zal blijven in hart en nieren.......
En net heb ik nog gezondigd, die stomme seranoham was me telkens aan het roepen vanuit de koelkast....
Mijn reputatie, wat doe je.quote:
Bellen is niehiet simpul!!!quote:Op woensdag 22 september 2010 23:33 schreef Tezz het volgende:
Tis net als met bellen Steer. Iets heel simpels, maar sommige mensen moeten er eerst drie boeken over schrijven en twee therapiesessies voor volgens voordat ze het doen!![]()
![]()
Want je hebt MeMo 'gezien'?quote:Op woensdag 22 september 2010 23:35 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
MeMo
Kan ik eindelijk mijn bedje eens opzoeken
D_Hquote:Op woensdag 22 september 2010 23:35 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
MeMo
Kan ik eindelijk mijn bedje eens opzoeken
Onder die 2216quote:Op woensdag 22 september 2010 23:44 schreef Bluezz het volgende:
BMR is : 1583
Op peil houden van gewicht : 2216
Dus als ik af wil vallen moet ik eronder zitten dus
Volgens mij zit ik daaronder, maar dat zal wel niet als ik niet afvalquote:Op woensdag 22 september 2010 23:45 schreef Sarabi het volgende:
Onder die 2216maar niet onder je BMR
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingenquote:Op woensdag 22 september 2010 23:48 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Volgens mij zit ik daaronder, maar dat zal wel niet als ik niet afval
En ik zit al 2,5 jaar in die f***ing overgangquote:In de overgang wordt de BMR ook lager.
Hoeveel kcal krijg je elke dag binnen dan?quote:Op woensdag 22 september 2010 23:51 schreef Bluezz het volgende:
Dus als ik eronder zit val ik niet afIk eet dus nog te weinig?
Oh en :
[..]
En ik zit al 3 jaar in die f***ing overgang
Ik heb net even de caloriechecker voor morgen gedaan, wat ik ong. ga eten met alles erbij en ik zit op 1120quote:Op woensdag 22 september 2010 23:52 schreef Sarabi het volgende:
Hoeveel kcal krijg je elke dag binnen dan?
En onder je BMR zitten kan ook een reden zijn waarom je niet afvalt
Dat zou voor een 'normaal ' mens veel en veelste weinig zijn (je lichaam gaat eerder in spaarstand en gaat moeilijker afvallen)quote:Op donderdag 23 september 2010 00:04 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb net even de caloriechecker voor morgen gedaan, wat ik ong. ga eten met alles erbij en ik zit op 1120
Ik heb het niet over medicijnen, alleen over afwijking qua overgangquote:Op donderdag 23 september 2010 00:06 schreef Sarabi het volgende:
Dat zou voor een 'normaal ' mens veel en veelste weinig zijn (je lichaam gaat eerder in spaarstand en gaat moeilijker afvallen)
Maar zoals hierboven genoemd weet ik niet van medicijngebruik en/of afwijkingen
Okequote:Op donderdag 23 september 2010 00:07 schreef FutureFairytale het volgende:
sarabi lees nu pas terug; nog nooit gemaild maar dat kun je best doen hoor. Normaal geven ze hun kaartjes af dus hoef ik nooit te mailen maar als je alleen op t podium gestaan hebt ist logisch dat je geen kaartje hebt. Gewoon vragen, het staat echt niet stom
Ik heb vanavond ook nog lekker een half stokbroodje op zitten etenquote:Op donderdag 23 september 2010 00:06 schreef golfer het volgende:
Ik denk dat ik morgen eens flink ga vreten. Krijg trek van al die slanktopic-posts van jullie.
Begin je al medelijden met mij te krijgen?quote:Op donderdag 23 september 2010 00:09 schreef FutureFairytale het volgende:
2,5 jaar al overgang Bluezz? Helleuhhh
met wat?quote:Op donderdag 23 september 2010 00:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb vanavond ook nog lekker een half stokbroodje op zitten eten
Ehm ja...quote:Op donderdag 23 september 2010 00:09 schreef FutureFairytale het volgende:
2,5 jaar al overgang Bluezz? Helleuhhh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Story of my lifequote:Op donderdag 23 september 2010 00:10 schreef Sarabi het volgende:
@Bluezz als je in de overgang zit zal het allemaal ook wel iets anders werken maar dan nog denk ik dat je gewoon lekker iets meer moet eten
Morgen 8 uur beginnen, dus nu maar naar bedje toe![]()
haha. Van mn moeders overgang heb ik weinig gemerkt. Paar keer ineens heel chagrijnig maar dat was t gelukkig!quote:Op donderdag 23 september 2010 00:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Begin je al medelijden met mij te krijgen?
Met niksquote:Op donderdag 23 september 2010 00:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
met wat?ik heb gelukkig toch maar bij 1x avondeten gehouden ondanks aanhoudende trek. Alleen nog een sneeuwwitje gegeten daarna en toen naar bed (en nu voor 2e x wakker zoals gewoonlijk)
Hij ziet mijn opvliegers, die kan ik niet verborgen houden (knalrood gezicht en zweten 's nachts) verder laat ik sjaggo buien niet toequote:Op donderdag 23 september 2010 00:16 schreef FutureFairytale het volgende:
haha. Van mn moeders overgang heb ik weinig gemerkt. Paar keer ineens heel chagrijnig maar dat was t gelukkig!en wat merk jij?
Ik wil zo nooit in de overgang gaanquote:Op donderdag 23 september 2010 00:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hij ziet mijn opvliegers, die kan ik niet verborgen houden (knalrood gezicht en zweten 's nachts) verder laat ik sjaggo buien niet toe
ik werd om 22u met n bezweet hoofd en nek wakkerquote:Op donderdag 23 september 2010 00:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hij ziet mijn opvliegers, die kan ik niet verborgen houden (knalrood gezicht en zweten 's nachts) verder laat ik sjaggo buien niet toe
Ja, da's bijna slechts 50% van wat je nodig hebt.quote:Op donderdag 23 september 2010 00:04 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb net even de caloriechecker voor morgen gedaan, wat ik ong. ga eten met alles erbij en ik zit op 1120Eet dus gewoon te weinig... de carbs doe ik al zo weinig mogelijk trouwens...dus moet nog iets anders gaan verzinnen om Steer in te halen
Helemaal niets. Ik ben een INTJ-er en dus ongevoelig voor dat soort signalen.quote:Op donderdag 23 september 2010 00:16 schreef FutureFairytale het volgende:
haha. Van mn moeders overgang heb ik weinig gemerkt. Paar keer ineens heel chagrijnig maar dat was t gelukkig!en wat merk jij?
Ja, ik snap ut, meer eten, maar low carb blijven bloesquote:Op donderdag 23 september 2010 00:31 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, da's bijna slechts 50% van wat je nodig hebt.Als je -50% van je eigenlijke behoefte zit, dan kan je lichaam dus aan de noodrem trekken en veel minder gaan verbranden, zodat je dus netto weer evenveel verbrandt als dat je inneemt.
-20-25% is doorgaans wel een goeie, da's dus op basis van je 2200 kcal ongeveer 450 - 550 kcal minder, dus 1750 tot 1850 kcal per dag mikken.
Da's ook een reden waarom ik af en toe rekenen prettig vind. Je gevoel kan wel zeggen dat je goed zit, maar dan blijk je toch veel te weinig (of teveel) te eten voor je doen. Dus dan weet je nu iig dat je dagelijks best nog wat meer mag eten dan dat je deed.![]()
Liegbeestquote:Op donderdag 23 september 2010 00:35 schreef golfer het volgende:
Helemaal niets. Ik ben een INTJ-er en dus ongevoelig voor dat soort signalen.![]()
aah dat verhaal! jemig. links zei dat het niet hun schuld was dat ze weg zijn gehaald, jajaquote:Op donderdag 23 september 2010 08:22 schreef flying-dutchman het volgende:
In Utrecht word het verhaal van de familie Flodder gewoon werkelijkheid..
lekker asociaal doen en dan in een dikke villa gestopt worden
haha oh merk je veel van 1 kg? bij mij gaat het om de dag met 0,1 kg omhoog doordeweeks. in het weekend 0,5 eraf dus blijf zo stabielquote:Op donderdag 23 september 2010 08:37 schreef TAV74 het volgende:
Goedemorgen![]()
Mijn campagne minder koffie, geen suiker, geen schranspartijen tussendoor en geen cola doordeweeks helpt eigenlijk best wel. Uiteraard fluctueert het gewicht 's ochtends, maar het zakt heel gestaag wel. Van een gewicht tussen de 85 en 85,5 naar een gewicht tussen 84,0 en 84,4 nu. En ik hoef er dus eigenlijk niets voor te doen, alleen de uitspattingen beperken. Nu nog een beetje afname van buikvet en ik ben blij.
(moet ook wel met al die slim fit overhemden)
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/261888quote:Op donderdag 23 september 2010 08:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
aah dat verhaal! jemig. links zei dat het niet hun schuld was dat ze weg zijn gehaald, jaja![]()
goedemorgen btw!ieder 1,5 uur een half uur wakker gelegen maar gelukkig lag ik al om 20.30u dus valt te compenseren
Zoals ik al zei: het schommelt altijd, alleen nu wel een kilo lager. En ik merk er altijd al heel snel iets van, maar dat komt omdat ik gewoon dun ben en het "overgewicht" alleen op een paar plaatsen gaat zitten.quote:Op donderdag 23 september 2010 08:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
haha oh merk je veel van 1 kg? bij mij gaat het om de dag met 0,1 kg omhoog doordeweeks. in het weekend 0,5 eraf dus blijf zo stabiel
klopt. bij mij schommelt het ook maar komt er op neer dat ik ong 0,1 kg aankom in de dagen. zit altijd tussen de ,1 en ,5.quote:Op donderdag 23 september 2010 08:57 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: het schommelt altijd, alleen nu wel een kilo lager. En ik merk er altijd al heel snel iets van, maar dat komt omdat ik gewoon dun ben en het "overgewicht" alleen op een paar plaatsen gaat zitten.
precies andersomquote:Op donderdag 23 september 2010 09:49 schreef Den_Haag het volgende:
Succes daarmee krakke
Komt altijd in het weekend 1 a 2kg aan die doordeweeks er weer af gaan
Check, lange dag @ work ook, gaat wel een uur of zeven worden voor ik hier weg kan.quote:
quote:Op donderdag 23 september 2010 09:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
precies andersommaar zo zit het bij de meesten wel ja. in het weekend lekker eten en bierrrr
Bier werkt heel goed voor een extra weekendkilo of twee inderdaadquote:Op donderdag 23 september 2010 09:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
precies andersommaar zo zit het bij de meesten wel ja. in het weekend lekker eten en bierrrr
Administratieve dingen vooralquote:Op donderdag 23 september 2010 09:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wat allemaal? succes!!
Je moet ook heel precies de goede vragen stellen bij dat sort mensen. Dus zoiets als "Hoe kan het dan dat het op de brief die ik ontvangen heb niet goed staat?"quote:Op donderdag 23 september 2010 10:07 schreef Stereotomy het volgende:
Oh, en vanochtend watermaatschappij opgebeld, omdat mijn naam nog steeds als accounthouder stond op de bevestigingsbrief, ondanks mijn poging tot wissel naar mijn huisgenootje.
'Maar hier staat het goed op het scherm, meneer'
'Ja, maar op de brief die ik van jullie kreeg niet.'
'Maar hier staat alles goed.'
'Ja, ik geloof u, maar op de brief die ik van jullie kreeg staat het nog steeds op mijn naam'
'Maar hier...'
etc. etc.helpdeskmedewerkers
"Oh, nou, meneer dat weet ik eigenlijk niet"quote:Op donderdag 23 september 2010 10:11 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Je moet ook heel precies de goede vragen stellen bij dat sort mensen. Dus zoiets als "Hoe kan het dan dat het op de brief die ik ontvangen heb niet goed staat?"
Tjakkaaaaquote:Op donderdag 23 september 2010 10:14 schreef DarkElf het volgende:
whoei! goeie uitslagen van mijn nieren! Ze zijn in 2 jaar niet zo gezond geweest (nierfunctie is 60-70%), ik reageer blijkbaar erg goed op de medicijnen
Precies, en daar moet je ze hebbenquote:Op donderdag 23 september 2010 10:15 schreef Stereotomy het volgende:
Processen zijn zo vastgezet dat als daar vanaf geweken moet worden er paniek ontstaat.
Super DEquote:Op donderdag 23 september 2010 10:14 schreef DarkElf het volgende:
whoei! goeie uitslagen van mijn nieren! Ze zijn in 2 jaar niet zo gezond geweest (nierfunctie is 60-70%), ik reageer blijkbaar erg goed op de medicijnen
Yay!quote:Op donderdag 23 september 2010 10:14 schreef DarkElf het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |