abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86749611
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:42 schreef PeterSchilte het volgende:

mag je om die reden niet eens ontslagen worden.
Ontslagen worden is echter iets anders dan een contractverlenging mislopen.
  donderdag 23 september 2010 @ 14:47:36 #77
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86749756
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:56 schreef L3IPO het volgende:
Tweede stukje van je beetje onzin trouwens, de collega's (ook directeur etc), de functie etc bevallen erg goed...zou ik dan ontslag moeten nemen omdat ik 1 stomme test moet maken?
Jij moet niets, het is je eigen beslissing.

Maar het gaat in ieder geval niet om het maken van de test. Dat is pas het begin. Het gaat erom hoe de blinde acceptatie door het management en het verwerken van de resultaten, tot gevolg zal hebben dat het werkvolk gediscrimineerd gaat worden op grond van de uitslag.

Er wordt niet geld uitgegeven voor de lol. De uitslag wordt een management-tool. Bepaalde collega's zullen hun kansen zien stijgen, andere collega's hun kansen zien dalen, op basis van een bullshit-test. Bij een functioneringsgesprek of bij je verlenging mag je jezelf verdedigen tegen eventuele negatieve aspecten die de test naar voren heeft gebracht. Jij denkt dat je hem wenselijk hebt ingevuld, maar zoals hierboven aangetoond, zal er waarschijnlijk uitkomen dat je bepaalde problemen hebt. Zo zijn het instrument en het protocol nu eenmaal ontworpen door de maker.

Als die situatie jou zo goed bevalt, waarom begin je dan een topic, zou ik zeggen. Ik vind in ieder geval dat het bedrijf zichzelf heeft gediskwalificeerd. Ik zou niet willen werken bij een bedrijf dat medewerkers beoordeelt op grond van factoren die niets met persoonlijke geschiktheid voor de functie te maken hebben, zoals geslacht, seksuele oriëntatie, geloof, of in dit geval een pseudowetenschappelijke test.

[ Bericht 5% gewijzigd door eleusis op 23-09-2010 14:54:45 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 23 september 2010 @ 14:52:57 #78
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_86749958
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:42 schreef PeterSchilte het volgende:
Die test heeft ALTIJD als resultaat dat er van alles mis is met je. Het is niet eens een erkende test. Aangezien het een test is die deel uit maakt van een "religie" mag je de test weigeren op grond van de vrijheid van godsdienst en mag je om die reden niet eens ontslagen worden.
Wil je meer weten over die OCA-test, lees dan eens hier:
http://www.scamofscientology.nl/pagina35.html

Een paar citaten:

De hoogleraar Pieter Drenth van de Vrije Universiteit in Amsterdam, zelf testpsycholoog,
heeft over deze test gezegd dat "persoonlijkheidstests in handen van niet gekwalificeerde personen bijna altijd op kwakzalverij duiden".

Martin Greuter, senior-adviseur bij een psychotechnisch bureau:
"De OCA-test voldoet bovendien niet aan allerlei testtheoretische criteria.
De test is ontwikkeld voor gebruik in klinische setting,
met name om iemands geestelijke gezondheid te bepalen.
Ten onrechte gebruikt Scientology de test in ongewijzigde vorm
om het functioneren van een persoon binnen een bedrijf te evalueren.
De test is daarvoor niet bedoeld en voor dat doel dus ongeschikt;
de test moet daarvoor aangepast worden.
Dat kan echter pas na gedegen onderzoek,
en dat is bij de OCA-test niet gedaan."

Domme baas heb jij.
Het is niet zo slim om telkens naar jezelf als bron te verwijzen. Met jouw informatie kan ik dan ook niets.
Btw, jij hebt dit topic ook snel gevonden...
Humans dont deserve to live...
  donderdag 23 september 2010 @ 14:55:23 #79
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_86750065
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:47 schreef eleusis het volgende:
Jij moet niets, het is je eigen beslissing.

Maar het gaat in ieder geval niet om het maken van de test. Dat is pas het begin. Het gaat erom hoe de blinde acceptatie door het management en het verwerken van de resultaten, tot gevolg zal hebben dat het werkvolk gediscrimineerd gaat worden op grond van de uitslag.

Er wordt niet geld uitgegeven voor de lol. De uitslag wordt een management-tool. Bepaalde collega's zullen hun kansen zien stijgen, andere collega's hun kansen zien dalen, op basis van een bullshit-test. Bij een functioneringsgesprek of bij je verlenging mag je jezelf verdedigen tegen eventuele negatieve aspecten die de test naar voren heeft gebracht. Jij denkt dat je hem wenselijk hebt ingevuld, maar zoals hierboven als aangetoond, zal er waarschijnlijk uitkomen dat je bepaalde problemen hebt. Zo zijn het instrument en het protocol nu eenmaal ontworpen door de maker.

Als die situatie jou zo goed bevalt, waarom begin je dan een topic, zou ik zeggen. Ik vind in ieder geval dat het bedrijf zichzelf heeft gediskwalificeerd. Ik zou niet willen werken bij een bedrijf dat medewerkers beoordeelt op grond van factoren die niets met persoonlijke geschiktheid voor de functie te maken hebben, zoals geslacht, seksuele oriëntatie, geloof, of in dit geval een pseudowetenschappelijke test.
Daarom hoop ik dat mijn directeur een klein beetje informatie overgenomen heeft wat ik hem heb gestuurd. Dat hij de test als minder valide gaat zien.

Deze situatie bevalt mij zeker niet, maar als er een normaal / goed resultaat uitrolt, ben ik het volgende week weer vergeten.
pi_86750135
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:55 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Daarom hoop ik dat mijn directeur een klein beetje informatie overgenomen heeft wat ik hem heb gestuurd. Dat hij de test als minder valide gaat zien.

Deze situatie bevalt mij zeker niet, maar als er een normaal / goed resultaat uitrolt, ben ik het volgende week weer vergeten.
Totdat de volgende idiote test komt.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:06:35 #81
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_86750509
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:57 schreef Alicey het volgende:
Totdat de volgende idiote test komt.
;(
  maandag 27 september 2010 @ 15:11:26 #82
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_86901731
Volledige testuitslag gekregen en op alle fronten is hij perfect gemaakt :) Moest directeur nog wel even overtuigen dat ik hem eerlijk ingevuld had (had ik ook gedaan), hij dacht dat ik de optimale antwoorden van internet gehaald had :o

Heb overigens meteen een vast contract gekregen ^O^
  maandag 27 september 2010 @ 20:46:31 #83
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_86916705
Gefeliciteerd. Hopelijk blijft het hierbij.
Vampire Romance O+
  maandag 27 september 2010 @ 21:53:05 #84
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_86920802
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee. Ik weet dat ik zo aan een baan kom als het moet.
Ja, als vakkenvuller of iets dergelijks. Als je een redelijk salaris verdient kom je niet zomaar aan een baan met een vergelijkbaar salaris. Vooral niet ten tijde van een economische crisis.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  maandag 27 september 2010 @ 21:53:38 #85
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_86920850
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:11 schreef L3IPO het volgende:
Volledige testuitslag gekregen en op alle fronten is hij perfect gemaakt :) Moest directeur nog wel even overtuigen dat ik hem eerlijk ingevuld had (had ik ook gedaan), hij dacht dat ik de optimale antwoorden van internet gehaald had :o

Heb je toch nog baat gehad bij een scientology test! :P
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_86922596
Loltopic
pi_86922686
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:52 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Het is niet zo slim om telkens naar jezelf als bron te verwijzen. Met jouw informatie kan ik dan ook niets.
Btw, jij hebt dit topic ook snel gevonden...
Peter Schilte is een redelijk betrouwbare bron afaik.

Bijna al zijn posts e.d. zijn te herleiden naar andere feitelijke bronnen.
(overigens verwijst hij in de post die je quotte zelfs door naar andere experts -.-)

quote:
Op maandag 27 september 2010 15:11 schreef L3IPO het volgende:

Nu maar afwachten totdat ze je lastig gaan vallen :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_91062682
Zal zo'n test ooit nog terugkomen? Of is dit iets eenmaligs. Zijn er mensen ontslagen na het maken van de test? Ga hier eens wat meer over lezen.
  zondag 9 januari 2011 @ 13:39:12 #89
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91063099
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2010 21:53 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

Ja, als vakkenvuller of iets dergelijks. Als je een redelijk salaris verdient kom je niet zomaar aan een baan met een vergelijkbaar salaris. Vooral niet ten tijde van een economische crisis.
Als er genoeg vraag is naar wat je doet is het niet moeilijk om een baan met vergelijkbaar salaris te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')