abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:47:03 #276
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_88066999
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 13:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als aliens 1 van hun naar aarde sturen en de mens schrijft daar een fantasy-boek over dat die alien de zoon van God is, dan heeft die bijbel niets met de werkelijkheid te maken. Het feit dat Jezus een alien is (en niet de zoon van God) bewijst dat. Jij ziet dat feit als een complot om de bijbel te dissen. :')

Misschien heb je gewoon een probleem met de realiteit.
De interpetatie van wie GOD nou is door de gehele bijbel, is in mijn inziens natuurlijk ook discutabel aangezien we meerdere boeken hebben, dus dat punt is natuurlijk zo ver door te verdelen tot je een ons weegt.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_88090976
Er was gisternacht nog een interessant stukje vrij uitgebreid over Ufo's en het hele Ufo fenomeen.
Het was op de zender: National Geographic.

^O^
pi_88101622
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 13:30 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dus een leugen is geen leugen als mensen hem geloven ? :?

Als er vanmiddag iemand naar je toe komt die zegt dat we allemaal lief moeten zijn en dat hij de zoon van God is, geloof je hem dan ?

Zo niet, waarom geloof je dat dan wel van iemand die je uberhaupt nooit persoonlijk ontmoet hebt ?
Ergo: Jezus was een speciaal geval.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:38:30 #279
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88103583
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat jij een speciaal geval bent. Jij doet zo je best om de werkelijkheid in je droomwereld te wringen dat het lachwekkend wordt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:46:31 #280
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88106030
Vlgs mij raken we hier offtopic zo..
Niet dat ik een vloot ufo's waargenomen heb op 13 oct, is er verder nog nieuws naar voren gekomen van die datum af?
The truth was in here.
pi_88108668
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:46 schreef Bastard het volgende:
Vlgs mij raken we hier offtopic zo..
Niet dat ik een vloot ufo's waargenomen heb op 13 oct, is er verder nog nieuws naar voren gekomen van die datum af?
Even serieus Bastard, wat denk je nou zelf? :|W
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:56:21 #282
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88108698
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Even serieus Bastard, wat denk je nou zelf? :|W
Dat er nog nieuwe video's gepost zijn later dan de bewuste dag, meer nieuws is gekomen over de bewuste dag.
The truth was in here.
pi_88150111
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom hebben alle aliens een ding gemeen, namelijk dat de autoriteit van de bijbel ontkennen? Ook nu weer een alien invloed die ineens met een nieuwe doctrine over Jezus Christus aan komt zetten.
Dat doen niet alle aliens. De doctrine van J.C. is van alle tijden;

intelligente aliens zijn op de hoogte van God en J.C.

De Bijbel is trouwens behoorlijk verminkt door de Illuminati.

quote:
Jezus wordt altijd aangevallen en herschreven, hergedefinieerd, ofwel hij is een ascended master, of gewoon een man als allen, en nu weer een 'figuur gebracht door de pleiadiers'.
Dat schreef ik niet, die Pleiadiers hebben een persoon op Aarde geplaatst die de "persoon J.C". benadert; en Talmud of Jmmanuel is Christelijker dan de officiele Bijbel zelf.

quote:
Nooit wordt Hij op Zijn woord geloofd, steeds weer wordt er iets aangepast wat de bijbelse Jezus, die liefde voor God en naastenliefde tot de dood toe preekte, tot een leugenaar maakt.
Nogmaals de Bijbel is verminkt, aangepast door de Illuminati.

quote:
Waarom is dat?
De boodschap van liefde/geloof in God en naastenliefde is niet anders in Talmud of J.
pi_88150158
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 19:55 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Dat doen niet alle aliens. De doctrine van J.C. is van alle tijden;

intelligente aliens zijn op de hoogte van God en J.C.

De Bijbel is trouwens behoorlijk verminkt door de Illuminati.
[..]

Dat schreef ik niet, die Pleiadiers hebben een persoon op Aarde geplaatst die de "persoon J.C". benadert; en Talmud of Jmmanuel is Christelijker dan de officiele Bijbel zelf.
[..]

Nogmaals de Bijbel is verminkt, aangepast door de Illuminati.
[..]

De boodschap van liefde/geloof in God en naastenliefde is niet anders in Talmud of J.
:')
pi_88153839
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 13:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als aliens 1 van hun naar aarde sturen
Nee, Jmmanuel was normaal mens van vlees en bloed, geen alien.

De Pleiadiers hebben wel invloed gehad in de conceptie/bevruchting; De vader (Josef) en moeder (Maria) hebben onder hypnose/somnabule toestand gemeenschap gehad.

quote:
en de mens schrijft daar een fantasy-boek over dat die alien de zoon van God is, dan heeft die bijbel niets met de werkelijkheid te maken. Het feit dat Jezus een alien is (en niet de zoon van God) bewijst dat. Jij ziet dat feit als een complot om de bijbel te dissen. :')
De Bijbel of Talmud of J, is geen fantasy boek.
pi_88154838
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 21:43 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Nee, Jmmanuel was normaal mens van vlees en bloed, geen alien.

De Pleiadiers hebben wel invloed gehad in de conceptie/bevruchting; De vader (Josef) en moeder (Maria) hebben onder hypnose/somnabule toestand gemeenschap gehad.
[..]

De Bijbel of Talmud of J, is geen fantasy boek.
bewijs graag.
pi_88196079
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom hebben alle aliens een ding gemeen, namelijk dat de autoriteit van de bijbel ontkennen? Ook nu weer een alien invloed die ineens met een nieuwe doctrine over Jezus Christus aan komt zetten. Jezus wordt altijd aangevallen en herschreven, hergedefinieerd, ofwel hij is een ascended master, of gewoon een man als allen, en nu weer een 'figuur gebracht door de pleiadiers'. Nooit wordt Hij op Zijn woord geloofd, steeds weer wordt er iets aangepast wat de bijbelse Jezus, die liefde voor God en naastenliefde tot de dood toe preekte, tot een leugenaar maakt.

Waarom is dat?
Ali, wat vind jij van Jesaja 7:14,16 :

Zie, de jonkvrouw zal zwanger worden en een zoon baren; en zij zal hem de naam Immanuel geven.(...)

en

en Matteüs 1:20-23 ? :

Dit alles is geschied, opdat VERVÚLD zou worden hetgeen de Here door de profeet gesproken heeft, toen hij zeide: Zie, de maagd zal zwanger worden en een zoon baren, en men zal Hem de naam Immanuel geven, hetgeen betekent: God met ons.

Naar:

http://www.goedbericht.nl/OT/Jesaja/7-alma.html
pi_88323920
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 23:52 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ali, wat vind jij van Jesaja 7:14,16 :

Zie, de jonkvrouw zal zwanger worden en een zoon baren; en zij zal hem de naam Immanuel geven.(...)

en

en Matteüs 1:20-23 ? :

Dit alles is geschied, opdat VERVÚLD zou worden hetgeen de Here door de profeet gesproken heeft, toen hij zeide: Zie, de maagd zal zwanger worden en een zoon baren, en men zal Hem de naam Immanuel geven, hetgeen betekent: God met ons.

Naar:

http://www.goedbericht.nl/OT/Jesaja/7-alma.html
Ik denk dat terecht terugverwezen is naar Jesaja door Mattheus. Waarom?
  donderdag 4 november 2010 @ 16:08:17 #289
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_88329727
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ergo : je kunt geen antwoord geven waarom je de een wel zou geloven en de ander niet, dus denk je er liever niet over na omdat dat je wereldbeeld zou verstoren.
zzz
pi_88345408
quote:
Op donderdag 4 november 2010 16:08 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ergo : je kunt geen antwoord geven waarom je de een wel zou geloven en de ander niet, dus denk je er liever niet over na omdat dat je wereldbeeld zou verstoren.
Wat doe je gefrustreerd. Ik heb je antwoord gegeven, begrijp je het niet?
pi_88414536
quote:
Op donderdag 4 november 2010 13:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik denk dat terecht terugverwezen is naar Jesaja door Mattheus. Waarom?
DIe verwijzing gebruikte is als dubbele referentie naar de komst van "de Messias" in de bijbel (OT en NT).

Je schreef dat je moeite had met die "zoveelste" Jezus story, daarom was ik zo benieuwd naar jouw visie, m.b.t. in dit geval: de naam Immanuel (voor de Messias).

Ik beschouw jou als deskundige op bijbels gebied en ik waardeer jouw inhoudelijke bijdragen en grote kennis van zaken t.a.v. het Christelijk geloof;

ik probeer te kijken of de Talmud van Jmmauel met het NT te verenigen is, in de essentie van het Christus-bewustzijn (puur geestelijk); ook al komen er aliens aan te pas.
pi_88419211
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 21:35 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

DIe verwijzing gebruikte is als dubbele referentie naar de komst van "de Messias" in de bijbel (OT en NT).

Je schreef dat je moeite had met die "zoveelste" Jezus story, daarom was ik zo benieuwd naar jouw visie, m.b.t. in dit geval: de naam Immanuel (voor de Messias).

In de bijbel veranderen namen naargelang het karakter en de rol van het personage.

Immanuel betekent 'God met ons' en dat is wat de messias was, God onder de mensen.

'Jezus' of 'Yahshua' betekent 'Yahweh redt', want Jezus is God en God heet Yahweh.

Abram veranderde in Abraham en Jakob (oplichter) in Israel (hij die met God heeft geworsteld).

Dus die naam maakt geen verschil, geeft slechts een peroonseigenschap weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')