abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88422772
godver kut users, zogenaamde illegale bak..
er zit gewoon een andere motor in, en alles is er voor aangepast ook nog. -O-

Het is niet dat ik rij op 318i schijfjes en trommeltjes op de achter as :{

achterlijke kut moraalridders wat er ook rondzwerven op het forum :r
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_88423061
Je beklag mag je in het feedbacktopic van V&A uiten. Of niet.
pi_88423242
quote:
14.gif Op zondag 7 november 2010 02:01 schreef Anne het volgende:
Je beklag mag je in het feedbacktopic van V&A uiten. Of niet.
Kom op Anne, je zag zelf hoe het er aan ging..
Ik MOET haar niet kwijt, ze mag weg.. Ze praten daar alsof ik het aan mensen wil aansmeren ofzo.. :{
Alsof ik zeg van KOOP!! VERLOS MIJ ER VAN.. }:|

Laat maar zitten trouwens, mensen weten hier dattie te koop staat... als iemand een leuk project autotje wilt voor een mooi prijs hou ik me aanbevolen, tot die tijd blijft ze lekker in me tuin slapen met de autohoes er over heen.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 7 november 2010 @ 11:41:39 #179
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_88427540
quote:
Op zondag 7 november 2010 01:46 schreef Turquaz52 het volgende:
godver kut users, zogenaamde illegale bak..
er zit gewoon een andere motor in, en alles is er voor aangepast ook nog. -O-
Maak eens een foto van de kenteken papieren waarop staat dat hij een 6 cil motor heeft met 134kW dan.

Zo niet is het inderdaad een "illegale" bak die bij de volgende -correct uitgevoerde- APK er niet meer doorkomt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_88428424
Jaa wat, 5 tientjes heb je dat er op staan. Legaal en al.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 7 november 2010 @ 12:27:36 #181
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_88428902
Het staat er dus niet op.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_88429336
Wil je dat zo graag dan? Koop em, keur em om en verkoop hem voor het dubbele :|W

Zo niet gaat het je geen ruk aan wat er op de kentekenbewijs staat. Stelletje moraalridders.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_88429696
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:41 schreef Turquaz52 het volgende:
Wil je dat zo graag dan? Koop em, keur em om en verkoop hem voor het dubbele :|W

Zo niet gaat het je geen ruk aan wat er op de kentekenbewijs staat. Stelletje moraalridders.
Hou toch op man en reageer bovendien niet zo aangebrand. Dat ding komt niet eerlijk door de APK. En al kwam 'ie dta wel, dan is het nog steeds een barrel. Nee, een gevaar op de weg. Daarbij mag ie op dit moment niet de weg op. Dat ding moet gewoon naar de sloop.
  zondag 7 november 2010 @ 13:09:41 #184
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_88430170
Goh, sinds die melding van 'niet flamen bla bla' weg is bij het quickreply gedeelte lijkt het hier vliegen aan te trekken als een mesthoop. Gelul hier allemaal met APK en papieren. Zoals idd gemeld word, kun je deze auto zo om laten keuren zonder verdere problemen, ze zullen hier verder dan ook geen probleem van maken buiten wat standaard APK punten. Hier ben ik het overigens echt met Turq over eens; Moraalridder, dit is echt weer Nederland als je die comments zo ziet.. 'het is een gevaar op de weg'.. Ga eens kijken wat je vaak tegen komt op straat, hier is helemaal niks mis mee. Bevalt het niet, maak het gezeik en Hollands mierengeneuq dan aub af via PM.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_88431956
Mensen doen alsof ze hebben gereden in mijn auto.. Geen gepiep, geen gekraak. Alles is 100% en er op af gesteld, remmerij, ophanging en zelfs de koeling en de motor steunen.. :')

'haalt de apk niet', 'gevaar op de weg', 'levensgevaarlijk', 'barrel' wehehehehhe.. yessur.. Allemaal bullshit. Auto mist alleen een kleurtje op de motorkap & de bumper mag vervangen worden voor.
That's it, leuk om zo snel conclusies te trekken ^O^

Wat een barrel zeg, deze mag ook gelijk door na de sloop dan:
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 7 november 2010 @ 14:45:25 #186
251119 Rainesz
flets outz
pi_88433069
Ik wil de eerste keurmeester nog zien die het blok match'd aan wat er op kentekenbewijs staat.
Rijden zoveel auto's rond in nl met een volgens rdw papiertje verkeerde motor.

Mensen moeten gewoon niet bitchen,kijk liever naar onverzekerde wagens die nl rijk is en gewoon rond rijden. Daar zou ik me drukker om maken.
Kan zelfs zeggen dat mocht turq een ongeluk krijgen. ( niet te hopen hoor)
En dat er een schade expert komt kijken naar zijn auto,dat hij er nog niet eens oplet welk blok erin ligt.
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_88434310
Bij de meeste blokken niet, maar 4 tov 6 cilinder merk je toch snel genoeg lijkt me?
Facts don't care about your feelings
  zondag 7 november 2010 @ 15:28:13 #188
251119 Rainesz
flets outz
pi_88434627
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij de meeste blokken niet, maar 4 tov 6 cilinder merk je toch snel genoeg lijkt me?
Meeste monteurs interesseert het geen zak. Steekproefmeneer ook niet.
Heel erg krom aan de ene zijde,maar aan de andere kant zolang het goed gebeurt who cares.
Maar zien ze dat blok niet goed gemonteerd is gaan er misschien alarmbelletjes rinkelen ;)
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_88434888
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maak eens een foto van de kenteken papieren waarop staat dat hij een 6 cil motor heeft met 134kW dan.

Zo niet is het inderdaad een "illegale" bak die bij de volgende -correct uitgevoerde- APK er niet meer doorkomt.
Als de auto goed is dan komt deze gewoon door de APK heen, geen APK monteur die er naar kijkt of de motor code klopt met het chassis nummer.

Ik heb jaren gereden met een andere motor in mijn auto, hell mijn apk monteur had zelf een ander blok met turbo in zijn auto hangen..
pi_88434985
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:41 schreef Turquaz52 het volgende:
Wil je dat zo graag dan? Koop em, keur em om en verkoop hem voor het dubbele :|W

Zo niet gaat het je geen ruk aan wat er op de kentekenbewijs staat. Stelletje moraalridders.
Waarom doe je hem eigenlijk weg? en waarom niet even legaal op kenteken?(dan is vraag prijs misschien een stukje realistischer)
pi_88440114
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:38 schreef bietelboer het volgende:

[..]



Waarom doe je hem eigenlijk weg? en waarom niet even legaal op kenteken?(dan is vraag prijs misschien een stukje realistischer)
Ik doe hem weg omdat ik de gele BMW wil rijden. MAAR ik heb er geen haast mee, ik wil ze beide wel houden hoor.. no problem.. Alleen tja, als ik een mooi bod kan krijgen, waarom niet?

Nogmaals, ik wil hem aan niemand aansmeren.. Hij gaat weg als er iemand is die met de juiste aantal flappen aan komt en haar ook graag wilt.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_88441346
Help even, wat is het verschil in tussen die 2 auto's?
pi_88441549
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:47 schreef bietelboer het volgende:
Help even, wat is het verschil in tussen die 2 auto's?
een wereld.. ;)
Full options 323i M-Tech 176PK uit 98 vs. kale 318i 2.5 200PK.. :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_88441643
Waarom hang je die 2,5L niet in die M-tech? dagje klussen en je hebt 200 pk
pi_88441792
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:56 schreef bietelboer het volgende:
Waarom hang je die 2,5L niet in die M-tech? dagje klussen en je hebt 200 pk
Omdat ik een 2.8L uit een 7 serie in de M-Tech wil lepelen, dan heb ik 193PK.. Met een Custom uitlaat met 2.5 einddemper+/-200 en met een 2.5L inlaatspruitstuk +/- 220-230PK.. (ivm. zwaar begrenst)..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 7 november 2010 @ 19:41:57 #196
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_88443223
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Omdat ik een 2.8L uit een 7 serie in de M-Tech wil lepelen, dan heb ik 193PK.. Met een Custom uitlaat met 2.5 einddemper+/-200 en met een 2.5L inlaatspruitstuk +/- 220-230PK.. (ivm. zwaar begrenst)..
Dat is toch echt een mooie toename door dat spruitstuk :o En gezien je voorliefde voor het sleutelen en olie e.d. zou ik dus ook zeggen, go for it :) Zijn die 2.8'jes van de 7 overigens anders dan de blokken uit de 328? Of was het gewoon vanwege het feit dat hij toevallig in een 7-serie zat?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_88444285
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:41 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dat is toch echt een mooie toename door dat spruitstuk :o En gezien je voorliefde voor het sleutelen en olie e.d. zou ik dus ook zeggen, go for it :) Zijn die 2.8'jes van de 7 overigens anders dan de blokken uit de 328? Of was het gewoon vanwege het feit dat hij toevallig in een 7-serie zat?
Bij toeval, en heb eerder een blok uit een 5 (zoals nu in mijn 318i) of een 7 serie, gezien het feit dat 3 series (worden bereden door jongeren) velen malen eerder afgetrapt worden dan grote 5 of 7 series (worden bereden door ouderen mensen/ouwelullen)..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_88458792
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Omdat ik een 2.8L uit een 7 serie in de M-Tech wil lepelen, dan heb ik 193PK.. Met een Custom uitlaat met 2.5 einddemper+/-200 en met een 2.5L inlaatspruitstuk +/- 220-230PK.. (ivm. zwaar begrenst)..
30/40 pk door een spruitstuk???
pi_88460152
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 23:58 schreef bietelboer het volgende:

[..]



30/40 pk door een spruitstuk???
20-30 door de inlaatspruitstuk ja.. :)

Een 2.5 doet 192PK, een 2.8 maar 193PK? Beetje gek he?
dit om de kloof tussen M3 en 328i beetje groot te houden, want een M3 blok is niets meer of minder dan een opgefokte M50/M52 blok(320/323/325/328i).. En dat is een 3.0/3.2 met 321PK..

iig, de inlaatspruitstuk van de 328i is begrensd:


qoute van een ander forum:

quote:
Engine/Under bonnet

- Inlet manifold from a BMW 325i, with smoothed and enlarged throttle bodies. This is a very common modification to the 328i as the standard heads are very restrictive due to German emissions standards. This gives improved response throughout the rev range. Picture further below shows the size difference from standard
te vinden @ http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/showthread.php?164872-E36-BMW-328i-Touring-with-a-few-mods...

&
quote:
Size difference of 325i manifold compared to the standard size (where the cover has the cut-outs)
Maare achteraf gezien denk ik me te hebben vergist en dat het 20/30PK extra is icm. de complete uitlaat. (al beweren er gasten op het interwebz dat ze 30PK met puur alleen de inlaatspruitstuk er bij krijgen..)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_88460243
Ook wel interessant: http://www.m50manifold.com/ :)
En in hun FAQ staat:

http://m50manifold.com//index.php?option=com_simplefaq&task=display&Itemid=39&catid=20&page=1#FAQ14
-Will a large amount of upper end horsepower be gained?
- Yes. 15-30 RWHP.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')