quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het punt van de herkenbare speelstijl blijft staan. Of je het daar nu wel of niet mee eens bent, het is een valide punt.
Ik heb zelf ook het idee dat de driehoekjes die vroeger werden gepropageerd bij Ajax best weer ingeslepen zouden mogen worden. Maar helaas.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:49 schreef j0rdiiii het volgende:
Die gast geilt op het voetbal van Barcelona, hele tijd de bal rond tikken en tegen Real lukte dat geen eens 3 keer waardoor alles gelijk waardeloos is.
quote:Op woensdag 22 september 2010 00:10 schreef ajacied4lf het volgende:
Cruijff![]()
Snap niet waarom jullie zo negatief over hem zijn, hij probeert gewoon aan te tonen dat er veel mis gaat bij Ajax, misschien dat hij dit op een te harde manier doet, maar hij heeft gelijk.
Allen vind ik dat hij zich meer moet 'bemoeien' met Ajax en niet alles via de media moet doen. Hij moet maar eens tegen Jol etc. Zeggen wat er anders moet en hoe.
Maarja, Cruijff is en blijft een held met soms rare uitspraken.
quote:Op woensdag 22 september 2010 00:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het gaat inderdaad voornamelijk op de manier waarop hij de dingen verkondigt, dat hij geweldige dingen heeft gepresteerd en organisaties naar kan zetten (zie de successen van Barca tegenwoordig) maakt dat hij een oneindig respect verdient, echter zou het hem sieren als hij zijn woorden nou eens omzet in daden en eens een blijk gaat geven aan zijn liefde voor Ajax, ik zal het aanmoedigen als hij technisch directeur, algemeen directeur of voorzitter zou willen worden maar of hij dat wilt...
Nee joh, ik doelde op zijn uitsprakenquote:
Zo is het. Of zoek een nieuwe hobby.quote:Op woensdag 22 september 2010 00:41 schreef Boudibou het volgende:
Keer maar terug Johan, en laat zien hoe het echt moet.
Vertelt.quote:Op woensdag 22 september 2010 01:16 schreef j0rdiiii het volgende:
Hij verteld het wel mooi alleen ik vraag me af of die dat zo even allemaal regelt.
Nog altijd zijn club? als het een beetje tegenstaat is alles toch gelijk niets meer? Beetje tegen gas en meneer is toch weg?quote:Op woensdag 22 september 2010 00:41 schreef Boudibou het volgende:
Ik begrijp Johan aan de ene kant wel. Ajax is nog altijd zijn club en het doet hem gewoon pijn dit Ajax te zien.
Het is makkelijk iemand op zijn fouten wijzen, maar de goede punten mag ie ook wel eens benoemen... en die vergeet hij voor het gemak.quote:Dus zo slecht is het allemaal niet. Denk wel dat Cruijff nog enige 'wrok' koestert nadat hij daar weg is gebonjourd door Van Basten. Zelf zou ik hem graag erbij hebben, zodat hij ook de problemen kan oplossen in plaats van het slechts te benoemen.
Keer maar terug Johan, en laat zien hoe het echt moet.
Beetje tegengas? Als je belangrijkste bondgenoot niet achter je staat kun je er maar beter direct mee stoppen.quote:Op woensdag 22 september 2010 08:30 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Nog altijd zijn club? als het een beetje tegenstaat is alles toch gelijk niets meer? Beetje tegen gas en meneer is toch weg?
[..]
Het is makkelijk iemand op zijn fouten wijzen, maar de goede punten mag ie ook wel eens benoemen... en die vergeet hij voor het gemak.
Dat vind ik ook wel jammer maar het worden zo langzamerhand alleen de ouwe lullen die Ajax nog écht goed hebben zien voetballen, inclusief mezelf.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:29 schreef Robar het volgende:
[..]
Beetje tegengas? Als je belangrijkste bondgenoot niet achter je staat kun je er maar beter direct mee stoppen.
En het is jammer om te zien, dat ook de verwachtingen van de supporters hier "genivelleerd" zijn.
De resultaten zijn goed, dus waar zeuren we over toch?
Tja in 2008 wou diequote:Op woensdag 22 september 2010 09:47 schreef Urquhart het volgende:
Zoals ik al zei, ik zou Johan best een kans willen geven. Maar neem dan verantwoordelijkheid en ga er dan werk van maken. Die vrijblijvende uitspraken elke keer in De Telegraaf kennen we onderhand wel.
Ik blijf erbij dat hij toen ook niet echt wilde toen hij in de gaten kreeg hoe hoog de verwachtingen waren toen hij terugkwam. Bovendien moest Van Basten het maar naar de Ajax-medewerkers verkopen om de gehele jeugdopleiding te ontslaan, evenals die Olde Rielerink die er toen net een maand zat.quote:
Hij reageert vaak en emotioneel als het om Ajax gaat.. dat doe je meestal als je ergens om geeft, dus het doet hem nog heel wat ja.quote:Op woensdag 22 september 2010 08:30 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Nog altijd zijn club? als het een beetje tegenstaat is alles toch gelijk niets meer? Beetje tegen gas en meneer is toch weg?
[..]
Het is makkelijk iemand op zijn fouten wijzen, maar de goede punten mag ie ook wel eens benoemen... en die vergeet hij voor het gemak.
18:40 LIVE Ajax - MVV Maastricht Live 1quote:Op woensdag 22 september 2010 09:58 schreef Urquhart het volgende:
Komt Ajax vanavond trouwens op Eredivisie Live?
Mooiquote:Op woensdag 22 september 2010 10:02 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
18:40 LIVE Ajax - MVV Maastricht Live 1
De verwachtingen zijn niet genivelleerd, maar men is realistisch geworden. Tuurlijk als ik Ajax uit '95 zie, kan ik me niet voorstellen dat we zoveel minder zijn geworden. Maarja, dat was een gouden generatie en we kunnen daar niet eeuwig aan blijven vasthouden en Ajax daarmee vergelijken. We moeten gewoon accepteren dat er genoeg clubs zijn die ons de baas zijn..quote:Op woensdag 22 september 2010 09:29 schreef Robar het volgende:
[..]
Beetje tegengas? Als je belangrijkste bondgenoot niet achter je staat kun je er maar beter direct mee stoppen.
En het is jammer om te zien, dat ook de verwachtingen van de supporters hier "genivelleerd" zijn.
De resultaten zijn goed, dus waar zeuren we over toch?
Bovendien had je toen ook een geheel andere voetbalwereld. Lees: Geen Bosman-arrest, TV-rechten, sjeiks etc. etc. Niet zo gek, dat het nu allemaal anders is.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:04 schreef Boudibou het volgende:
[..]
De verwachtingen zijn niet genivelleerd, maar men is realistisch geworden. Tuurlijk als ik Ajax uit '95 zie, kan ik me niet voorstellen dat we zoveel minder zijn geworden. Maarja, dat was een gouden generatie en we kunnen daar niet eeuwig aan blijven vasthoudn
Ik ben zelf 30, dus ik heb ook alleen de jaren 90 als referentiekader. Maar ik snap best wel, dat we dat niveau niet zo snel meer zullen halen. De Champions league winnen zal er voorlopig echt niet meer in zitten. Geld heeft de overhand en Nederlandse clubs zullen nooit in de buurt kunnen komen van de 6 grote competities (wat betreft geld) (Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Rusland (en zelfs een aantal clubs uit de omliggende landen hebben een gefortuneerd iemand die voor de nodige kapitaalinjecties kan zorgen). Het landskampioenschap, de beker en met enig fortuin de Europa league winnen zal voor lange tijd het hoogst haalbare zijn.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel jammer maar het worden zo langzamerhand alleen de ouwe lullen die Ajax nog écht goed hebben zien voetballen, inclusief mezelf.
Zoals ik in het vorige topic ook al aangaf, het spel dat Ajax pretendeert te spelen wordt enkel en alleen gespeeld door Arsenal en Barcelona. Waarom is het zo enorm moeilijk om zo'n speelstijl te hanteren en implementeren vanaf de jeugd zodat het een normaal verschijnsel is om de bal zoveel mogelijk rond te tikken en te domineren?quote:Op woensdag 22 september 2010 10:19 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik ben zelf 30, dus ik heb ook alleen de jaren 90 als referentiekader. Maar ik snap best wel, dat we dat niveau niet zo snel meer zullen halen. De Champions league winnen zal er voorlopig echt niet meer in zitten. Geld heeft de overhand en Nederlandse clubs zullen nooit in de buurt kunnen komen van de 6 grote competities (wat betreft geld) (Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Rusland (en zelfs een aantal clubs uit de omliggende landen hebben een gefortuneerd iemand die voor de nodige kapitaalinjecties kan zorgen). Het landskampioenschap, de beker en met enig fortuin de Europa league winnen zal voor lange tijd het hoogst haalbare zijn.
Maar mag ik dan als fan (supporters zitten iedere twee weken in het stadion) op zijn minst verlangen dat Ajax verzorgd voetbal speelt? Mag ik op zijn minst verlangen dat Ajax niet hoeft terug te vallen op de grillen van de enige twee echte topspeler in de selectie. Mag ik verlangen dat Ajax op zijn minst in de Nederlandse competitie herkenbaar voetbal speelt met vaste patronen? En mag ik van Ajax verlangen dat ze op zijn minst een team op het veld neerzetten, wat niet zo overlopen wordt door een Europese topclub?
Natuurlijk heeft Ajax vorig seizoen uitstekend gepresteerd en een paar mooie uitslagen neergezet, maar vraag jezelf eens af of dat ook gebeurd zou zijn zonder Suarez en Stekelenburg? Ajax zou in de Nederlandse competitie weer veel meer moeten werken naar de herkenbare speelstijl van Ajax. In de Nederlandse competitie is daar ruimte voor. In Europees verband kun je realistischer spelen.
Wat dit allemaal betreft ben ik het dus eens met Cruijff en ik denk dat daar zeker ook wat aan gedaan kan worden.
Wat Arsenal en Barcelona kunnen op Europees topniveau, dat zou Ajax moeten kunnen in de Nederlandse competitie. Wat er fout gaat is dat de huidige selectie gewoon niet de spelers bevat die dat speltype kunnen spelen. Wat dat betreft is het nu ook logisch dat niet de huisstijl gehanteerd wordt. OK, speel dan inderdaad verzorgt voetbal vanuit een andere stijl. Maar zelfs dat lukt gewoon niet. Ik denk net als Cruijff dat je dat kunt oplossen door inderdaad de jeugdopleiding om te vormen, zodat ze van kleins af aan tot aan Ajax 1 deze stijl meekrijgen. Natuurlijk zullen de echte toptalenten snel weggeplukt worden. Maar wat overblijft is in ieder geval vertrouwd met de huisstijl en zou ook genoeg kwaliteiten moeten herbergen om Ajax landskampioen te maken en in ieder geval naar behoren te presteren op Europees niveau.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Zoals ik in het vorige topic ook al aangaf, het spel dat Ajax pretendeerd te spelen wordt enkel en alleen gespeeld door Arsenal en Barcelona. Waarom is het zo enorm moeilijk om zo'n speelstijl te hanteren en implementeren vanaf de jeugd zodat het een normaal verschijnsel is om de bal zoveel mogelijk rond te tikken en te domineren?
Klaarblijkelijk gaat het ergens fout, en dan haal ik wederom het voorbeeld Heracles van vorig jaar onder Verbeek aan die in een mum van tijd verzorgt voetbal speelden. Is het dan wellicht Jol die het niet implementeerd of is het het gebrek aan kwaliteit, iets wat niet strookt met het feit dat Heracles het wél kon?
Dan is hij gek om te blijven? Tijdens die "crisis" 2 jaar geleden hebben ze om zijn advies gevraagd. Van Basten was het met een aantal dingen eens, maar wilde niet gelijk de hele jeugdopleiding omgooien. Gelijk heeft hij want dat kan niet zomaar ineens.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:01 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Hij reageert vaak en emotioneel als het om Ajax gaat.. dat doe je meestal als je ergens om geeft, dus het doet hem nog heel wat ja.
Beetje tegengas? Hij heeft zich aangeboden, maar Ajax verkoos de eisen van van Basten boven Cruijff, en dan is hij toch wel gek om te blijven..
Cruijff had in 95 ook commentaar op Van Gaal. Toen was er ook van alles niet goed. Zelfs toen...quote:En men denkt altijd in de tijd wat het meest hem/haar heeft geimponeerd. Voor de jonge generatie zal dat dit WK zijn, voor de iets ouderen is dat het Ajax van 95, weer anderen hebben het WK van 74 en 78. Voor Cruijff is dat dus zijn Ajax-tijd en dat van 95, waar Ajax de beste ploeg van Europa was. Hij vergelijkt het daarmee, en ja..dan is dit Ajax wel wat minder he.. Misschien dat hij daarom geen goede punten kan vinden, ik weet het niet.
Klopt allemaal en mijns inziens zou Ajax dit ook na moeten streven.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:34 schreef Robar het volgende:
[..]
Wat Arsenal en Barcelona kunnen op Europees topniveau, dat zou Ajax moeten kunnen in de Nederlandse competitie. Wat er fout gaat is dat de huidige selectie gewoon niet de spelers bevat die dat speltype kunnen spelen. Wat dat betreft is het nu ook logisch dat niet de huisstijl gehanteerd wordt. OK, speel dan inderdaad verzorgt voetbal vanuit een andere stijl. Maar zelfs dat lukt gewoon niet. Ik denk net als Cruijff dat je dat kunt oplossen door inderdaad de jeugdopleiding om te vormen, zodat ze van kleins af aan tot aan Ajax 1 deze stijl meekrijgen. Natuurlijk zullen de echte toptalenten snel weggeplukt worden. Maar wat overblijft is in ieder geval vertrouwd met de huisstijl en zou ook genoeg kwaliteiten moeten herbergen om Ajax landskampioen te maken en in ieder geval naar behoren te presteren op Europees niveau.
Kan iemand mij eens een argument geven waarom je de jeugdopleiding niet helemaal om kunt gooien? Een gemiddelde corporate in Nederland (lijkt me vele malen complexer) reorganiseert 1 maal per 2-3 jaar.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:01 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dan is hij gek om te blijven? Tijdens die "crisis" 2 jaar geleden hebben ze om zijn advies gevraagd. Van Basten was het met een aantal dingen eens, maar wilde niet gelijk de hele jeugdopleiding omgooien. Gelijk heeft hij want dat kan niet zomaar ineens.
Cruijff heeft toen gereageerd van "ok dan niet" en hij is eruit gestapt. Als je even je zin niet krijgt en je stapt gelijk op dan vind ik dat toch wel zwak hoor.
Op het moment dat het hem even niet aan staat geeft hij niet meer thuis. Dat vind ik gewoon zwak. Toen Van Basten grootse plannen had met de manier van spelen bij Ajax was Cruijff zijn vriend, op het moment dat het even tegen zat was dat even over en nu het Jol is, die niet op de manier speelt zoals Cruijff wil, hoor je hem alleen nog maar in de media.
[..]
Cruijff had in 95 ook commentaar op Van Gaal. Toen was er ook van alles niet goed. Zelfs toen...
Je zit natuurlijk ten eerste met een hele zooi jeugdspelers die conform de huidige eisen die gesteld worden aan jeudspelers meer fysieke kwaliteiten bezitten dan technische kwaliteiten, je moet dus flink gaan snoeien in het aanbod of het geleidelijk aan gaan doorvoeren, iets wat Cruijff dus niet wilt.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:04 schreef Robar het volgende:
[..]
Kan iemand mij eens een argument geven waarom je de jeugdopleiding niet helemaal om kunt gooien? Een gemiddelde corporate in Nederland (lijkt me vele malen complexer) reorganiseert 1 maal per 2-3 jaar.
Geld.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:04 schreef Robar het volgende:
[..]
Kan iemand mij eens een argument geven waarom je de jeugdopleiding niet helemaal om kunt gooien? Een gemiddelde corporate in Nederland (lijkt me vele malen complexer) reorganiseert 1 maal per 2-3 jaar.
Ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dit gecombineerd met het feit dat de jeugdtrainers hun best deden om hun imago op te veizelen door veel wedstrijden te winnen en kampioen te worden met de e1 maakt dat de jeugdbegeleiding verre van optimaal is. Jeugdspelers die op fysiek vlak tekort komen worden weggestuurd, spelers die mentaal niet genoeg kunnen brengen worden weggestuurd en spelers die goed zijn kunnen worden weggekocht.
Nee, zo ging het niet helemaal. Van Basten wilde alles gewoon in eigen handen krijgen en alles zelfbepalen, het hele technische beleid, ook omtrent Jong Ajax, en het aankoopbeleid. Dit terwijl Johan Cruijff juist op deze aspecten zijn hand erin wilde leggen, zoals hij ook Barca lang zelf heeft bepaald, en nog altijd van advies voorziet. Het is gewoon geen slimme keuze geweest om Marco carte blanche te geven, terwijl Johan juist wilde helpen. En als Marco je veevolgens afwijst en alles zepf wil doen, begrijp ik dat je dan toedeledoki zegt.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:01 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dan is hij gek om te blijven? Tijdens die "crisis" 2 jaar geleden hebben ze om zijn advies gevraagd. Van Basten was het met een aantal dingen eens, maar wilde niet gelijk de hele jeugdopleiding omgooien. Gelijk heeft hij want dat kan niet zomaar ineens.
Cruijff heeft toen gereageerd van "ok dan niet" en hij is eruit gestapt. Als je even je zin niet krijgt en je stapt gelijk op dan vind ik dat toch wel zwak hoor.
Op het moment dat het hem even niet aan staat geeft hij niet meer thuis. Dat vind ik gewoon zwak. Toen Van Basten grootse plannen had met de manier van spelen bij Ajax was Cruijff zijn vriend, op het moment dat het even tegen zat was dat even over en nu het Jol is, die niet op de manier speelt zoals Cruijff wil, hoor je hem alleen nog maar in de media.
[..]
Cruijff had in 95 ook commentaar op Van Gaal. Toen was er ook van alles niet goed. Zelfs toen...
Hopelijk schiet Sulejmani er vanavond eens een paar in.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:23 schreef HenkieVdV het volgende:
Zin in vanavond, jammer genoeg zonder koning Luis.
Ja dat wil ik ook wel weten.quote:
Ja ik vind hem de laatste tijd weer redelijk richting een beetje niveau komen, zou mooi zijn als hij vanavond z'n zelfvertrouwen weer wat kan sterken.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:26 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Hopelijk schiet Sulejmani er vanavond eens een paar in.
Ik geloof je meteen maar dat is toch vreemd omdat ze bij de Ajax jeugd de eerste jaars altijd laten spelen in de competitie tegen tweedejaars van andere ploegen, dit doen ze dan eigenlijk teniet door late eerstejaars op te stellen?quote:Op woensdag 22 september 2010 11:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Klopt allemaal en mijns inziens zou Ajax dit ook na moeten streven.
Echter is er bij Ajax de afgelopen jaren een tendens geweest om spelers te scouten uit bepaalde maanden. Klinkt heel gek maar statistisch was bewezen dat spelers uit de eerste maanden van het jaar Fysiek een voorsprong hadden op hun leeftijdsgenoten uit de laatste maanden van het jaar. De nadruk van het scouten lag dus op de fysiek.
Van Basten kreeg ook carte blanche van de directie. Niet een slimme keuze inderdaad. Een trainer is een passant. Die moet je niet alle macht geven. Maar Van Basten wilde ook niet alles gelijk veranderen.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:41 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Nee, zo ging het niet helemaal. Van Basten wilde alles gewoon in eigen handen krijgen en alles zelfbepalen, het hele technische beleid, ook omtrent Jong Ajax, en het aankoopbeleid. Dit terwijl Johan Cruijff juist op deze aspecten zijn hand erin wilde leggen, zoals hij ook Barca lang zelf heeft bepaald, en nog altijd van advies voorziet. Het is gewoon geen slimme keuze geweest om Marco carte blanche te geven, terwijl Johan juist wilde helpen. En als Marco je veevolgens afwijst en alles zepf wil doen, begrijp ik dat je dan toedeledoki zegt.
Cruijff heeft zo vaak critiek gehad op het team van 95. Natuurlijk, het ging heel lang goed en dat heeft hij ook vaak genoeg laten weten, maar hij was absoluut geen fan van Van Gaal en zijn manier van werken.quote:En Cruijff heeft vaak genoeg het team van '95 geroemd.
Het is een wijze man met een goede visie. Momenteel gaat het niet heel slecht, maar het kan nog wel beter. Een man als Cruijff kan het wel verbeteren, want hij heeft 2 clubs die hem veel doen en dat zijn Ajax en Barca.
Alleen mee laten doen als hij echt meerwaarde kan hebben, anders kan je de hand beter op de knip houden. Zoveel levert een KNVB-beker nu ook weer niet op.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:30 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ja dat wil ik ook wel weten.Misschien kan hij vanavond een paar minuutjes meedoen?
Dit soort wedstrijden zijn juist mooi om hem weer even aan het voetbal te laten proevenquote:Op woensdag 22 september 2010 13:37 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Alleen mee laten doen als hij echt meerwaarde kan hebben, anders kan je de hand beter op de knip houden. Zoveel levert een KNVB-beker nu ook weer niet op.
quote:Op woensdag 22 september 2010 13:41 schreef mash_ het volgende:
Worden de wedstrijden nog op tv uitgezonden?
quote:Op woensdag 22 september 2010 09:58 schreef Urquhart het volgende:
Komt Ajax vanavond trouwens op Eredivisie Live?
En dat allemaal op 1 paginaquote:Op woensdag 22 september 2010 10:02 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
18:40 LIVE Ajax - MVV Maastricht Live 1
Alleen Eredivisie livequote:Op woensdag 22 september 2010 13:41 schreef mash_ het volgende:
Worden de wedstrijden nog op tv uitgezonden?
Ik had nog niks gelezenquote:Op woensdag 22 september 2010 14:00 schreef Komakie het volgende:
[..]
[..]
[..]
En dat allemaal op 1 pagina
Ik ben benieuwd. Als hij daadwerkelijk zelf verantwoordelijkheid wil nemen, mag hij van mij orde op zaken komen stellen. Al moet dan wel het vertrouwen blijven bestaan dat hij niet bij de eerste en beste tegenslag de handdoek in de ring gooit.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef Tarado het volgende:
Volgens Cruijff zijn er genoeg mensen bereid om samen met hem iets in gang te zetten. ''Er zijn genoeg echte Ajacieden die dat samen met mij willen doen. Als ze gevraagd worden, zullen ze zeker komen. Zij zien de gevaren ook, als dit zo doorgaat.
Chill, kan ik het lekker op mijn mobiel tjekken onderweg.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:01 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Alleen Eredivisie live
Als Johan iets wil, gaat hij er ook voor. Maar laten we hopen dat hij ons van advies gaat voorzien.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Als hij daadwerkelijk zelf verantwoordelijkheid wil nemen, mag hij van mij orde op zaken komen stellen. Al moet dan wel het vertrouwen blijven bestaan dat hij niet bij de eerste en beste tegenslag de handdoek in de ring gooit.
Maar goed het is utopisch allemaal, want ik zie Coronel en Van Den Boog die leiding niet uit handen geven.
Dan is Jol weg natuurlijk, want als iets duidelijk is van het aankoopbeleid van Jol is dat hij alleen in zijn netwerk kijkt.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:19 schreef Boudibou het volgende:
[..]
En Jol gewoon als trainer, en hem niet ook nog de verantwoordelijkheid te geven over bv. het aankoopbeleid. Een trainer is inderdaad slechts een passant.
Er is hoopquote:Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef Tarado het volgende:
Cruijff wil nog steeds aan de slag bij Ajax
Uitgegeven: 22 september 2010 14:56
Dan moet Jol maar weg, als hij dat naar eigen hand wil zetten en dit niet wil afstaan. Elke trainer krijgt inspraak, prima, hij dan ook. Maar niet de absolute macht in handen van een trainer leggen.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:20 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dan is Jol weg natuurlijk, want als iets duidelijk is van het aankoopbeleid van Jol is dat hij alleen in zijn netwerk kijkt.
Hier heb je dus veel meer aan dan wat in die column zegt. Als hij daadwerkelijk aan de slag gaat neem ik al mijn woorden terug. Hij heeft absoluut verstand van voetbal en zal ook best het nodige weten van het opzetten van een opleiding.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef Tarado het volgende:
Cruijff wil nog steeds aan de slag bij Ajax
Uitgegeven: 22 september 2010 14:56
Laatst gewijzigd: 22 september 2010 15:04
AMSTERDAM - Johan Cruijff wil nog steeds aan de slag bij Ajax om de club te hervormen. Dat heeft de voormalig vedette van Ajax woensdag op de open dag van de Cruyff Foundation gezegd.
© ANP
In zijn column in De Telegraaf van maandag gaf Cruijff de leiding van Ajax er flink van langs. ''Maar als Ajax dat wil, kunnen ze altijd bij me aankloppen. Dat moet dan niet zo gaan als de vorige keer."
"Halve maatregelen nemen heeft namelijk geen zin'', verwijst hij naar gebeurtenissen van twee jaar geleden. Cruijff wilde toen de jeugdopleiding hervormen, maar werd door toenmalig coach Marco van Basten teruggefloten.
Spookbeeld
Cruijff vreest dat als Ajax niet snel maatregelen neemt, het net als Feyenoord in grote financiële problemen komt.
''Dat is een spookbeeld. Real Mallorca mocht dit jaar daarom niet meedoen aan Europees voetbal. Dat moet Ajax niet overkomen.''
Volgens Cruijff zijn er genoeg mensen bereid om samen met hem iets in gang te zetten. ''Er zijn genoeg echte Ajacieden die dat samen met mij willen doen. Als ze gevraagd worden, zullen ze zeker komen. Zij zien de gevaren ook, als dit zo doorgaat.”
Kwaliteit
De clubleiding van Ajax liet maandag in een reactie op de column van Cruijff weten zich niet te kunnen herkennen in de kritiek van de oud-speler. Zo breekt er volgens Ajax genoeg jeugd door, wordt er veel gescoord en leidt Ajax nog steeds internationals op.
''Dat er zes zelfopgeleide spelers in de basis staan is zo, maar het gaat om de kwaliteit, niet om het aantal”, vindt Cruijff. ''Vroeger leidden we vooral aanvallers op, later vooral middenvelders en nu eigenlijk alleen nog maar verdedigers. Dat vind ik zorgelijk."
Aanvoer
Wel geeft Cruijff toe dat Ajax er weinig aan kan doen dat spelers tegenwoordig sneller naar het buitenland vertrekken.
''Maar dan moet je zorgen dat de aanvoer daarachter goed is. Daarnaast baart het me zorgen hoeveel beter spelers bij andere clubs worden. Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder zijn na hun vertrek pas echte sterren geworden.”
© ANP
Coronel zou daar eigenlijk boven moeten staan omdat hij uiteindelijk gefaald heeft door na het schrijven/ondertekenen van zijn rapport, zelf voorzitter te worden en vervolgens het rapport in de versnipperaar te gooien, het zou hem sieren als hij Cruijff uitnodigt ook al zou dat voor hem consequenties kunnen hebben.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Maar goed het is utopisch allemaal, want ik zie Coronel en Van Den Boog die leiding niet uit handen geven.
Is het niet zo dat Cruijff vooral de jeugdopleiding wil opzetten/veranderen en zich niet als een soort financieel directeur wil gaan werken?quote:Op woensdag 22 september 2010 15:20 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dan is Jol weg natuurlijk, want als iets duidelijk is van het aankoopbeleid van Jol is dat hij alleen in zijn netwerk kijkt.
Misschien is Coronel er wel achter gekomen dat een rapportje schrijven heel wat anders is dan het ook daadwerkelijk uitvoeren.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Coronel zou daar eigenlijk boven moeten staan omdat hij uiteindelijk gefaald heeft door na het schrijven/ondertekenen van zijn rapport, zelf voorzitter te worden en vervolgens het rapport in de versnipperaar te gooien, het zou hem sieren als hij Cruijff uitnodigt ook al zou dat voor hem consequenties kunnen hebben.
v/d Boog is een werknemer en ik kan me van hem inderdaad wel voorstellen dat hij niet op zulke maatregelen zit te wachten, mede omdat hij door zijn Borsato fiasco dermate is beschadigd dat ik hem niet zo snel bij een ander aansprekend bedrijf de leiding zie krijgen
maar inderdaad utopisch
Dat ze weggaan is niet zijn punt, hij erkent dat dat probleem bestaat zelfs in dat artikel, maar dat ze op zo'n leeftijd ineens veel beter worden ipv dat ze dat bij Ajax deden. In 1995 waren Kluivert, Davids enzo geweldige spelers terwijl ze jonger dan het Ajax van nu waren. Blijkbaar kan niet meer het maximale uit een speler gehaald worden terwijl Ajax daar de beste in was. Ik vind het argument 'fysieke training' niet sterk.. Ajax kan dat ook wel geven. Denk dat de staff gewoon minder is.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:25 schreef Komakie het volgende:
[..]
Over spelers als Van der Vaart en Sneijder heeft hij natuurlijk wel gelijk, maar als Ajax 25 miljoen voor Sneijder kan krijgen en hij wil zelf wel weg. Moet je hem dan kosten wat het kost houden? Je loopt geld mis en in het ergste geval zit je met een gedemotiveerde speler. Daar wordt je ook niet wijzer van. Daarnaast worden ze natuurlijk ook wel beter doordat ze in een betere competitie spelen en in het buitenland doen ze veel meer aan fysieke training. Als je ziet hoe fysiek die jongens sterker worden in het buitenland. Dat is niet normaal.
De echt fysiek zware training kom je in Nederland niet tegen. Zelfs Verbeek werd bij Feyenoord al ontslagen omdat de ouderen wat harder moesten lopen.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:36 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dat ze weggaan is niet zijn punt, hij erkent dat dat probleem bestaat zelfs in dat artikel, maar dat ze op zo'n leeftijd ineens veel beter worden ipv dat ze dat bij Ajax deden. In 1995 waren Kluivert, Davids enzo geweldige spelers terwijl ze jonger dan het Ajax van nu waren. Blijkbaar kan niet meer het maximale uit een speler gehaald worden terwijl Ajax daar de beste in was. Ik vind het argument 'fysieke training' niet sterk.. Ajax kan dat ook wel geven. Denk dat de staff gewoon minder is.
quote:Johan Cruijff wil nog steeds instappen bij Ajax om de club te hervormen. Dat heeft de voormalig vedette van Ajax woensdag op de open dag van de Cruyff Foundation gezegd tegen het ANP. In zijn column in De Telegraaf van afgelopen maandag gaf Cruijff de leiding van Ajax er nog flink van langs. Dat betekent echter niet dat hij niet wil helpen.
“Als Ajax dat wil, kunnen ze altijd bij me aankloppen. Dat moet dan niet zo gaan als de vorige keer. Halve maatregelen nemen heeft namelijk geen zin”, verwijst hij naar gebeurtenissen van twee jaar geleden. Cruijff wilde toen de jeugdopleiding hervormen, maar werd door toenmalig coach Marco van Basten teruggefloten. Sindsdien schoot Cruijff zijn oude liefde niet meer te hulp.
Cruijff vreest dat als Ajax niet snel maatregelen neemt, het net als Feyenoord in grote financiële problemen komt. “Dat is een spookbeeld”, sprak de legendarische oud-voetballer woensdag. “Real Mallorca mocht dit jaar daarom niet meedoen aan Europees voetbal. Dat moet Ajax niet overkomen.”
En dan ? Iedereen wil hij ontslaan en dan helemaal opnieuw beginnen. Alsof dat mogelijk is, geld is er ook niet.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:19 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
CruijffAjax moet dit gewoon doen.
Denk je echt dat dat gaat gebeuren?quote:Op woensdag 22 september 2010 16:52 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
En dan ? Iedereen wil hij ontslaan en dan helemaal opnieuw beginnen. Alsof dat mogelijk is, geld is er ook niet.
Nu ben ik zenuwachtigquote:Op woensdag 22 september 2010 17:18 schreef Paul-89 het volgende:
Het kon weleens een vervelend avondje voor jullie gaan worden getuige deze beelden :
http://www.rtl.nl/compone(...)_david.avi_plain.xml
holy sh*t wat een baasquote:Op woensdag 22 september 2010 17:18 schreef Paul-89 het volgende:
Het kon weleens een vervelend avondje voor jullie gaan worden getuige deze beelden :
http://www.rtl.nl/compone(...)_david.avi_plain.xml
Eredivisie Livequote:Op woensdag 22 september 2010 18:42 schreef HansvanOchten het volgende:
Is de beker nog ergens op TV?
UPC kanaal 221quote:Op woensdag 22 september 2010 18:42 schreef HansvanOchten het volgende:
Is de beker nog ergens op TV?
Nee ze laten hem gwn niet toe, want dat betekend voor oa vd Boog dat ie op mag rottenquote:Op woensdag 22 september 2010 18:45 schreef Doublepain het volgende:
Cruijf zal heus niet terug keren naar Ajax... Jammer genoeg, durft hij geen verantwoordelijkheid te nemen...
Als ze hem niet toe laten, dan zou ik me kapot schamen als ik vd Boog of wie dan ook ben... Een legende als Cruijff afwijzen... Ik hoop voor Ajax dat Cruijff de jeugdopleiding beter maakt, zodat er betere talenten doorstromen... Jammer dat er zoveel supertalenten zijn weggestuurd...quote:Op woensdag 22 september 2010 18:58 schreef Rated_RKO het volgende:
[..]
Nee ze laten hem gwn niet toe, want dat betekend voor oa vd Boog dat ie op mag rotten
Van de Jupiler hequote:Op woensdag 22 september 2010 19:08 schreef Ricard0j het volgende:
Zo die spelers van MVV zien er ook afgetraind uit. Die ene gast had gewoon een bierbuik
Hoop dat Jozefzoon of Bonevacia een doelpuntje mee pakken. Zou ze goed doen![]()
Daar is die alquote:Op woensdag 22 september 2010 19:08 schreef Ricard0j het volgende:
Zo die spelers van MVV zien er ook afgetraind uit. Die ene gast had gewoon een bierbuik
Hoop dat Jozefzoon of Bonevacia een doelpuntje mee pakken. Zou ze goed doen![]()
Edit: Minuut later is het raak![]()
Zit veel potentie inquote:Op woensdag 22 september 2010 19:10 schreef Wilskracht het volgende:
Goal Josefzoon de opvolger van Suarez
Jongen balt goed met flairquote:
Dit is MVVquote:Op woensdag 22 september 2010 19:24 schreef Rated_RKO het volgende:
Dat Jol geen verstand heeft blijkt maar weer, hij stelt oleguer op...
Wat een onzin weerquote:Op woensdag 22 september 2010 19:24 schreef Rated_RKO het volgende:
Dat Jol geen verstand heeft blijkt maar weer, hij stelt oleguer op...
100 keer liever Ooijer dan iemand die niet wilt voetballenquote:Op woensdag 22 september 2010 19:34 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Wat een onzin weerhij stelt hem alleen maar op omdat alderweireld rust nodig heeft of geblesseerd is of omdat oleguer zo ook een kans krijgt omdat hij weet dat we tegen mvv toch wel winnen
Ik las te laat dat ze vanmiddag weer kaartjes gingen verkopen, was alles al uitverkochtquote:Op woensdag 22 september 2010 22:39 schreef DJWeisz het volgende:
Vanmiddag snel ff kaartje gekocht voor Ajax - Auxerre op 19 oktober, hoorde dat ik dan in Nederland kan zijn en na Madrid - Ajax toch ook leuk om een thuiswedstrijd mee te pikken ...
33 Euro voor Vak 413 betaald, niet al te slecht voor een CL wedstrijd vind ik toch ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |