abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:31:44 #76
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_47758633
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:08 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

Jup! daar zaten we 3 weken geleden.
Het zit vlakbij het San Siro en de metro. Maar de weg voor het ostello is een tippelzone, althans zover dat kan en mag in italie. Hostel is verder erg basic om het maar zo te noemen. Wij (mannenvleugel) deelden 6 douches en 5 wc's met zon 75 man. Op de kamer stonden alleen 3 hoogslapers that's it.
Ehm... een tippelzone dus Is het daar wel veilig als meisje / vrouw alleen? Het is maar voor hooguit 2 nachten namelijk.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_47780183
Joah denk het wel, alhoewel groepen meisjes van ons ook werden aangesproken door langsrijdende auto's
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_51593232
Even een kick.

Ik ga van de aanbieding van Ryanair gebruik maken (retour Eindhoven-Milaan/Bergamo voor 20 euro), maar ben er alleen nog niet over uit hoelang ik zou moeten gaan. Zit nu aan woensdag-zaterdag te denken, maar lees aan het begin van deze topic dat Milaan wel in een dag te doen is. Dan is die drie nachten wat overdreven en is donderdag-zaterdag ook lang genoeg. Of is dat inmiddels veranderd?

Daarnaast vlieg je op Bergamo. Ik zie op de kaart dat dat een behoorlijk eindje weg is van Milaan. Is het makkelijk om Milaan vanaf het vliegveld van Bergamo te bereiken of moet je daar halsbrekende toeren voor uithalen?
pi_51593613
2 volle dagen is ideaal voor Milaan. Dan kun je ook nog ergens lekker op een bankje zitten en wat winkelen, naast het bekijken van de culturele hoogtepunten.

En er rijden bussen tussen Bergamo en Milaan. Niet zo duur, geloof 7 euro voor een enkele reis. Tickets kun je in het vliegtuig kopen of op het vliegveld.
pi_51594150
Dat is natuurlijk ook wel weer zo, in deze topic staan genoeg tips om de dagen door te komen. Mocht je één volle dag hebben, moet je je haasten en dat is ook niet wat ik wil. Bedankt voor de info. Vanavond maar eens boeken dan
  woensdag 18 juli 2007 @ 21:26:10 #81
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51606612
Ik ben er toen 2 nachten geweest en had 't langer ook wel vol gehouden hoor
Bus duurt een uurtje en kost inderdaad iets van 7 euro. Kaartje koop je gewoon op vliegveld Bergamo.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_51641660
Ik ben 8,9 en 10 augustus in Milaan en het leek me leuk om dan Het Laatste Avondmaal van Leonardo da Vinci te gaan bekijken in de Santa Maria delle Grazie. Ik hoorde dat je moest reserveren, dus dat doe ik dan maar even. Het duurt nog wel even, maar dan ben ik in ieder geval op tijd, waarschijnlijk is er nog plaats zat, Italianen zijn niet zo reserveerderig. Dacht ik. Als ik de site moet geloven zitten ze gewoon al helemaal vol op 9 augustus, de dag dat ik wilde gaan. Ik kan het bijna niet geloven, maar dit klopt dus? Of is er nog een mogelijkheid om ter plekke een kaartje te kopen?
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:20:12 #83
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_51641933
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:13 schreef NAKZ het volgende:
Ik ben 8,9 en 10 augustus in Milaan en het leek me leuk om dan Het Laatste Avondmaal van Leonardo da Vinci te gaan bekijken in de Santa Maria delle Grazie. Ik hoorde dat je moest reserveren, dus dat doe ik dan maar even. Het duurt nog wel even, maar dan ben ik in ieder geval op tijd, waarschijnlijk is er nog plaats zat, Italianen zijn niet zo reserveerderig. Dacht ik. Als ik de site moet geloven zitten ze gewoon al helemaal vol op 9 augustus, de dag dat ik wilde gaan. Ik kan het bijna niet geloven, maar dit klopt dus? Of is er nog een mogelijkheid om ter plekke een kaartje te kopen?
Hahaha, dat zou je denken he. Het Laatste Avondmaal zit al maanden van tevoren volgeboekt, dus ik vrees dat je echt te laat bent. Ook vervelend is dat je alleen telefonisch kunt boeken en alleen met creditcard, dus dat maakt 't allemaal extra onhandig.

Gelukkig is er nog wel meer te zien hoor . O ja, als je zo graag Het Laatste Avondmaal wilt zien, dan moet je naar het Cimitero Monumentale, een zeer imposant kerkhof. Daar staat namelijk een replica ervan in de vorm van een graf. Je ziet het weinig in de toeristenboekjes, maar zeker wel de moeite waard om te bezoeken!

Groeten van een oud-Milanees!
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_51642318
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:20 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:

[..]

Hahaha, dat zou je denken he. Het Laatste Avondmaal zit al maanden van tevoren volgeboekt, dus ik vrees dat je echt te laat bent. Ook vervelend is dat je alleen telefonisch kunt boeken en alleen met creditcard, dus dat maakt 't allemaal extra onhandig.

Gelukkig is er nog wel meer te zien hoor . O ja, als je zo graag Het Laatste Avondmaal wilt zien, dan moet je naar het Cimitero Monumentale, een zeer imposant kerkhof. Daar staat namelijk een replica ervan in de vorm van een graf. Je ziet het weinig in de toeristenboekjes, maar zeker wel de moeite waard om te bezoeken!

Bedankt voor je snelle antwoord! Dat verwacht je inderdaad niet, dat het zo snel uitverkocht is. Nouja, jammer. Ik ga dan wel even naar dat Cimitero, dat is dan misschien ook wel mooi. Bedankt voor de tip!
pi_51643411
quote:
Als oud-Milanees weet je vast nog meer leuke dingen die niet in de toeristenboekjes staan...
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_51644777
Voetbalfans moeten zeker San Siro bezoeken !
  vrijdag 20 juli 2007 @ 00:30:13 #87
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51646854
quote:

Ik ben in mei op het kerkhof geweest, was erg onder de indruk! Vond het prachtig.
Mocht je nou niet gaan kijk je gewoon naar deze foto, heb je 't ook gezien

Miauw
pi_51793678
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:19 schreef Grunner het volgende:

Daarnaast vlieg je op Bergamo. Ik zie op de kaart dat dat een behoorlijk eindje weg is van Milaan. Is het makkelijk om Milaan vanaf het vliegveld van Bergamo te bereiken of moet je daar halsbrekende toeren voor uithalen?
heel simpel, vanaf het vliegveld rijden gemiddeld om het half uur bussen. staat heel duidelijk aangegeven. je betaalt ongeveer 6 tot 7 euro, vaak heb je 3 voor de prijs van 2 actie. busrit duurt ongeveer een uur.
pi_51878258
Volgende week ga ik dan ook lekker in Milaan kijken,
Lijkt me zeer foto genieke stad!

Heb zin om lekker te eten daar! Iemand onlangs nog leuke dingen gezien daar?
Of..dingen die nog niet zijn vermeld hier?

Hoop in elk geval dat het weer meezit..
pi_52106117
Iemand nog uitgaanstips voor Milaan, Florence en Siena? Ik ga namelijk woensdag naar deze steden. Leuke kroegen of clubs?
pi_52117583
Gewoon naar de Corso Como gaan, zitten genoeg goeie clubs schrik niet van de prijzen!
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_52196903
Ik ga eind september voor 5 dagen en wil graag 1 dag van Milaan naar Rome. weet iemand mij vertellen wat de voordeligste manier is (ik heb tot nu toe alleen Ryan air gevonden die vrij voordelig vliegt maar dat is van Milaan Bergamo (BGY). Allitalia is vreselijk duur voor een binnenlandse vlucht, nl. meer dan 300 ¤ !!! met de trein duurt het maar liefst 4,5 uur dus dat is relatief zonde van de tijd.
Help, weet iemand wat de beste manier is.....???
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:35:51 #93
104963 ETA
European Travel Author
pi_52197901
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:04 schreef ririndra het volgende:
Ik ga eind september voor 5 dagen en wil graag 1 dag van Milaan naar Rome. weet iemand mij vertellen wat de voordeligste manier is (ik heb tot nu toe alleen Ryan air gevonden die vrij voordelig vliegt maar dat is van Milaan Bergamo (BGY). Allitalia is vreselijk duur voor een binnenlandse vlucht, nl. meer dan 300 ¤ !!! met de trein duurt het maar liefst 4,5 uur dus dat is relatief zonde van de tijd.
Help, weet iemand wat de beste manier is.....???
minder dagen in milaan blijven, meer in Rome, dan gewoon de trein nemen. Is het zeker waard!
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_52198733
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:35 schreef ETA het volgende:

[..]

minder dagen in milaan blijven, meer in Rome, dan gewoon de trein nemen. Is het zeker waard!
dat is nou juist niet de bedoeling omdat ik al een keer eerder in Rome ben geweest. DUs daarom specifiek voor MIlaan gezocht. Daarom vroeg ik speciaal naar die mogelijkheden om van MIlaan naar Rome te komen. MIlaan zelf ben ik nog
nooit geweest, in Rome 9 dagen. Alleen ga ik nu met mijn partner en die is uberhaupt nog niet in Italie geweest dus
die wil graag ook naar Rome gaan. Om 1 dag daar alles te zien wat wel mogelijk is maar dan moet het wel de moeite
waard sijn om in 1 dag op en neer te gaan. Dus dat advies sla ik in de wind.
pi_52286867
Ben net terug uit Milaan.
Leuke stad! 5 dagen totaal.
Ik denk, dat je aan 2 dagen echt genoeg hebt om het te zien. Het centrum is het gewoon leuk, maar daar buiten vond ik het gewoon drama. Vies en totaal niet boeiend.
Als uitstapje hebben we een trein tochtje naar Como gedaan. Heerlijk, lekker aan het water zitten.
Terrasjes pikken etc. 13 euro voor een retourtje.
Milaan is wel echt heel erg duur. Zeker op de leuke pleintjes.
  zaterdag 10 november 2007 @ 00:29:51 #96
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_54496393
Even een schopje, Ik ga 23 - 28 januari naar Milaan, tenminste, als mijn moeder mee wil. Ik heb namelijk zo'n vlucht van ryanair geboekt voor 4ct 2 personen retour. Misschien is het wat lang voor alleen Milaan maar dan gaan we gewoon nog wat uitstapjes maken. Ik denk dat we ook wel even de tijd nemen om Bergamo te bekijken, daar komen we toch aan.

Zo, en nu maar eens opzoek naar een hostel ofzo.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_54497153
Dan zal ik je twee dagen later gaan aflossen. 30 januari vertrek ik voor vier dagen naar Milaan, ook met Ryanair. Ik heb gisteren de bevestiging van mijn hotel ontvangen

[ Bericht 13% gewijzigd door Grunner op 10-11-2007 01:24:53 ]
pi_54768692
Ik ga zaterdag weer naar Milaan en heb er megaveel zin in, vind het echt een leuke stad. Verder niets nuttigs te melden
Ik zoek niet, ik vind.
pi_58096114
UP !

Ik ben reeds drie keer in Milaan geweest, maar met m'n ouders en/of voor het voetbal. Nu ga ik wellicht met enkele vrienden in mei voor een viertal dagen (en terwijl als Milan-fan ook Milan - Udinese meepikken).

Nu heb ik dus de Duomo en omliggende straten/gebouwen al gezien (mijn vrienden niet, dus dat doen we sowieso wel), net als dat grote kerkhof.
Maar nu één van m'n vragen: wat is er nog te zien in Milaan (qua iets minder bekende zaken missch) ? Hier zitten wel enkele kenners, dus ik neem aan dat ze mij dit kunnen vertellen ? En zijn die zaken dan ih centrum of er buiten ?

En verder, vermits we met enkele vrienden gaan, een logische vraag : what about het nachtleven ?
Ik ken de Hollywood en dergelijke disco's, maar dat is allemaal zeer duur. Kun je op een bepaalde plaats ook betaalbaar uitgaan ? Zo ja, waar ? In het centrum of niet ?
En is er zoiets als een vaste 'uitgaansbuurt' of ligt alles nogal verspreid ?
Ik weet dat ik wel in wat betaalbare en leuke cafeetjes ben geweest, maar waar die weer waren ...

Ons hotel is aan de corso buenos aires, nr het schijnt heb je daar wel veel restaurants, cafes, pubs, clubs, ... ?

Wat ik wel weet, is dat je best die happy hour aperitieven beleeft, dat je dan een drankje bestelt én nog es kan eten ook erbij.
De Navigli-buurt ziet er ook wel gezellig uit, aan dat water. Iemand die hier meer over weet ? En kent iemand de Beach Solaire ? Ik heb dit gevonden op internet, lijkt een disco-loungebar pal aan het water, met beachstoelen enzo. Ziet er wel cool uit. Is dit ver vh centrum ?

En hoe zit het met de prijzen van taxi's ? Ik veronderstel nl dat je niet de hele nacht metro's hebt ?

Alle nuttige info is welkom ! Zowel zaken om overdag te doen als 's avonds. Grazie !

[ Bericht 12% gewijzigd door BramKVO op 16-04-2008 22:09:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')