abonnement Unibet Coolblue
pi_45765341
Ik ben dit weekend in Milaan geweest en het was leuk!!!

Hoogtepunten:
Naar het ballet in het Scala theater! Ontzettend mooi gebouw en wat een geweldig systeem om aan kaartjes te komen. Tenminste, als je geen zin hebt om 231 euro te betalen voor 2 kaartjes!
Wat je dus moet doen om voor 10 euro naar het Scala te kunnen gaan is het volgende:
- Ga rond half 5 (uiterlijk half 5 eigenlijk, het kan wel eens druk zijn) naar het Scala en meld je aan de linkerkant van het gebouw bij de deur waar boven een groot bord hangt met de tekst "biglieteri de scala" ofzo. Er staan vast al mensen te wachten, maar je zoekt dus een aantal specifieke oudere heren. Eén van die heren staat met een stapeltje groene papiertjes in zijn handen waar nummers op staan, één andere heer staat met een agenda waar hij namen achter nummers schrijft. Jouw naam moet achter één van die 140 nummers komen te staan. Er worden namelijk iedere avond 140 Galleria tickets verkocht voor 10 euro en dat gaat dan op nummer.
- Om 5 uur beginnen de heren de nummers en namen af te roepen (geeft een erg leuk effect als je een typisch nederlandse en dus onuitspreekbare naam hebt zoals ik ) en dan krijg je dus van de man met de nummers een nummer toegewezen.
- Om 6 uur moet je je dan weer melden bij diezelfde deur, want dan mag je voor 10 euro een kaartje halen.
Je ziet, het is nogal wat moeite, maar wat een geweldig systeem hebben ze daar! En je moet er natuurlijk iets voor over hebben om voor 10 euro naar het Scala te kunnen gaan.
Let op, de tijden kunnen verschillen. Bij diezelfde deur hangen briefjes waarbij staat vermeld hoe laat het nummeren begint iedere dag.

Het resultaat is een geweldige avond op de meest krappe stoelen die je je kunt bedenken (ik ben maar niet gaan zitten, want dan zag ik niets en ik kon echt mijn benen niet kwijt!), maar wat een ambiance hangt daar! Foto's maken mag eigenlijk niet, maar daar luister ik nooit zo goed naar.


Het beeld wat iedereen kent van Milaan is natuurlijk de Duomo. Geweldig mooi bouwwerk en je mag dus ook op het dak! En dat is wel heel erg tof, want zeg nou eerlijk, hoe vaak ben jij op het dak van een kerk geweest? Kosten voor een onvergetelijke dak-ervaring zijn 4 euro als je met de trap gaat, 6 euro als je met de lift gaat. Alleen al de moeite waard als je naar huis wilt bellen en heel cool wilt kunnen zeggen dat je op het dak van de kerk staat.
Alhoewel deze plaatjes er natuurlijk ook niet om liegen:

Op het plein voor de duomo


Op het dak van de duomo

Glas in lood in de Duomo

Bijzonder tof vond ik ook de Cimenterio Monumentale. Al was het maar omdat je geen zin hebt om 8 euro te betalen om 10 minuten naar het laatste avondmaal van Leonardo da Vinci te mogen kijken met 24 mensen die in je nek staan te hijgen. Op de cimenterio vind je namelijk een beeldhouwwerk van het laatste avondmaal!


Het is echt geweldig om op de begraafplaats rond te lopen en je te verwonderen over de kunstwerken die hier zijn neergezet. Deze bijvoorbeeld:


Verder bijzonder tof:
Galleria Vittorio Emanuele II

Castello Sforezesco inclusief de daar aanwezige musea!

En natuurlijk windowshoppen bij alle grote designers en als je het lef hebt ergens binnen stappen en een beetje rondkijken! Ik voelde me niet echt op mijn plaats met mijn bergschoenen aan en rugzak om bij Gucci! Maar het was wel tof!

Leuke stad dus om een weekendje door te brengen!
pi_45774555
Leuke foto's, Liejannuh.
I intend to live forever, or die trying.
pi_45780217
Toffe foto's!

Ben er afgelopen december ook een weekendje geweest. Precies genoeg tijd om de hele stad te zien!

Heb je het nachtleven ook nog bezocht??
pi_45782276
Leuke foto's Liejannuh!
Je hebt ook nog geluk gehad want tot afgelopen Vrijdag was het hier nog rot weer, maar dit weekend was het echt lekker weer!
Wel koud, maar met een heerlijk zonnetje en een blauwe lucht!!

Staat de Duomo trouwens nog steeds met de voorkant ingepakt ivm restauratie?
Dit is al meer dan drie jaar zo!! Best jammer voor de toeristen, want de voorkant is echt heel erg mooi..
Forza Juve!
pi_45783047
Leuk, Liejannuh. Je hebt ongeveer dezelfde dingen gedaan als ik een paar jaar geleden.

Alleen was het dak van de Duomo toen spekglad doordat het gesneeuwd had. Sneeuw, marmer en een dak op grote hoogte zijn best een enge combinatie!
pi_45802182
De Duomo staat nog steeds in de steigers:

En het dak ging pas om 13.00 uur open in verband met het ijs dat er op lag.

Het nachtleven hebben we over geslagen. Ik wilde om 11 uur 's avonds nog maar 1 ding en dat was slapen!!!
pi_45802477
Daar was het zo te zien ook mooi zonnig en koud weer?net als in Florence waar ik was
Ga die tip van de Scala zeker nog eens gebruiken
pi_45831143
Verkapte kijk-mij-eens-in-Florence-geweest-zijn post.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:05:51 #59
104963 ETA
European Travel Author
pi_45834877
ff tvp'tje, zal zo ff wat verhalen en fotos van mijn avonturen in Milaan en omstreken postten
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_45840544
Geweldig inderdaad, deze overige foto's!
De entree naar het dak valt nog mee, in Florence kost de oploop naar de koepel 6 euro... (en daar is geen lift!).
Oh jaaaa Milaan is de stad van de designers. Volgens mij komen er dagelijk heel erg veel toeristen een kijkje nemen daar, hoor!
Ik was in Rome in Prada geweest, wat een prachtmerk.
Als ik later groot ben en heel erg veel geld heb dan ga ik alleen maar Prada dragen
maar goed, wat mooi zeg!
Billie Holiday is Lady Day!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:50:56 #61
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_46262918
Ah een Milaan topic

We willen met de klas misschien een paar dagen naar Milaan gaan om zo aan een vrij studiepunt te komen

Hebben jullie nog tips wat hotels betreft en het uitgaansleven? Ik lees hier ook dat ryanair goedkoop is?
Jawel, je keek.
pi_46263108
Ziet er allemaal goed uit zeg. Ook maar eens kijken of ik deze zomer nog een klein citytripje naar milaan kan plannen.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:02:31 #63
104871 remlof
Europees federalist
pi_46263362
ik ga volgende week vrijdag ook maar weer eens een weekje naar milaan
pi_46713516
En ik ga volgende week Dinsdag

Iemand nog tips voor hostels?! We hebben tot nog toe alleen vliegtickets geboekt namelijk...

En nog leuke tenten om uit te gaan? Vriend van me en ik hebben ons voorgenomen om ons voor te stellen als Nederlandse profvoetballers die een contract proberen af te dwingen bij de plaatselijke AC, om het spitsenprobleem aldaar op te lossen. Dat moet toch gegarandeerd 'n hoop vrouwtjes opleveren!
pi_46718649
Je kunt naar de Hollywood gaan, daar zouden regelmatig voetballers zitten. De prijzen zijn er wel navenant
pi_46721126
Bij club Hollywood moet je je sowiezo niet voor 12 uur naar binnen laten lullen door een gladde italiaan die zegt dat je er vroeg bij moet zijn...dan sta je namelijk in een lege club met 10 andere gestrikte toeristen....en je kan 't ook niet op een zuipen zetten want je betaalt naast je entree van ¤25,- nog eens ¤ 10,- per drankje (wel half om half gemixxed ).

entree is trouwens wel inclusief 1 consumptie..

Enjoy
  vrijdag 2 maart 2007 @ 21:08:55 #67
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_46859772
La Banque is een echte aanrader. Vlak in het centrum-centrum (pfff...hoe heette dat metrostation in het zakelijk district ook alweer??) en echt een relaxte sfeer!

Verder zijn de Old Fashion en Casablanca ook goed te doen!
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_46862344
* Dizzee leest mee.

weekendje pakken moet te doen zijn.
pi_47154093
Afgelopen week een aantal dagen in Milaan geweest; alhoewel 't door de vele duizenden Celtic-supporters en druilerige weer soms meer aan Glasgow deed denken. Maar al met al erg leuke stad, en de laatste dag nog met 25 graden in 't zonnetje op het dakterras vd Duomo gelegen!

Uitgaan vond ik er eerlijk gezegd niet zo briljant. Het is overal tyfusduur (10 euro voor 'n drankje is eerder regel dan uitzondering) en er hangt 'n nogal dedaine en stijve sfeer in de meeste tenten. Weinig interactie; t is daar meer zien en gezien worden. Alleen The Old Fashion vond ik nog wel de moeite waard. En gelukkig waren er ook nog wat Nederlandse meisjes in Milaan
  zondag 11 maart 2007 @ 23:39:41 #70
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_47175505
Als het goed is, waren die nederlandse meisjes van mijn vereniging
Anyway, uitgaan daar... sja, tis iets aparts. 20 euro entree, en 10 euro per drankje, is voor mij niet echt uitgaan. Maar zal wel gebruikelijk zijn.

En La Banque niet gevonden?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_47181872
Hehe... iets met journalistiek uit Enschede? Was daar een grote groep van aanwezig in San Siro, stonden achter ons bij Milan-Celtic.

En La Bangue wel gevonden, maar daar stond zo'n ongelofelijk lange rij voor dat we die uiteindelijk toch maar geskipt hebben
pi_47191468
Ja, crossmediale journalistiek, en nog veel meer
Ik ben nog wel in de Snollywood geweest...kuttent.

Even verderop aan de andere kant van Corso Como zit wel aan de zijkant een relaxt cafeetje, met goeie prijzen!
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 18:10:17 #73
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_47719587
Heeft er hier iemand ervaring met Ostello Piero Rotta? Wat ik zou snel kan vinden is dat de enige goedkope optie om te overnachten...
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_47722349
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:10 schreef Lips het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met Ostello Piero Rotta? Wat ik zou snel kan vinden is dat de enige goedkope optie om te overnachten...
Geen ervaring, maar staat volgens mij niet echt goed bekend. Paar jaar geleden waren er iig alleen negatieve verhalen over te horen (smerig, slechte locatie, onvriendelijk personeel), vandaar dat ik toen gewoon voor een hotel heb gekozen. Weet niet hoe het nu is, maar het is inderdaad wel een van de weinige budget-accommodaties. Ik zou ff research doen op internet, zoeken naar reviews etc.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_47738267
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:10 schreef Lips het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met Ostello Piero Rotta? Wat ik zou snel kan vinden is dat de enige goedkope optie om te overnachten...
Jup! daar zaten we 3 weken geleden.
Het zit vlakbij het San Siro en de metro. Maar de weg voor het ostello is een tippelzone, althans zover dat kan en mag in italie. Hostel is verder erg basic om het maar zo te noemen. Wij (mannenvleugel) deelden 6 douches en 5 wc's met zon 75 man. Op de kamer stonden alleen 3 hoogslapers that's it.
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:31:44 #76
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_47758633
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:08 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

Jup! daar zaten we 3 weken geleden.
Het zit vlakbij het San Siro en de metro. Maar de weg voor het ostello is een tippelzone, althans zover dat kan en mag in italie. Hostel is verder erg basic om het maar zo te noemen. Wij (mannenvleugel) deelden 6 douches en 5 wc's met zon 75 man. Op de kamer stonden alleen 3 hoogslapers that's it.
Ehm... een tippelzone dus Is het daar wel veilig als meisje / vrouw alleen? Het is maar voor hooguit 2 nachten namelijk.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_47780183
Joah denk het wel, alhoewel groepen meisjes van ons ook werden aangesproken door langsrijdende auto's
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_51593232
Even een kick.

Ik ga van de aanbieding van Ryanair gebruik maken (retour Eindhoven-Milaan/Bergamo voor 20 euro), maar ben er alleen nog niet over uit hoelang ik zou moeten gaan. Zit nu aan woensdag-zaterdag te denken, maar lees aan het begin van deze topic dat Milaan wel in een dag te doen is. Dan is die drie nachten wat overdreven en is donderdag-zaterdag ook lang genoeg. Of is dat inmiddels veranderd?

Daarnaast vlieg je op Bergamo. Ik zie op de kaart dat dat een behoorlijk eindje weg is van Milaan. Is het makkelijk om Milaan vanaf het vliegveld van Bergamo te bereiken of moet je daar halsbrekende toeren voor uithalen?
pi_51593613
2 volle dagen is ideaal voor Milaan. Dan kun je ook nog ergens lekker op een bankje zitten en wat winkelen, naast het bekijken van de culturele hoogtepunten.

En er rijden bussen tussen Bergamo en Milaan. Niet zo duur, geloof 7 euro voor een enkele reis. Tickets kun je in het vliegtuig kopen of op het vliegveld.
pi_51594150
Dat is natuurlijk ook wel weer zo, in deze topic staan genoeg tips om de dagen door te komen. Mocht je één volle dag hebben, moet je je haasten en dat is ook niet wat ik wil. Bedankt voor de info. Vanavond maar eens boeken dan
  woensdag 18 juli 2007 @ 21:26:10 #81
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51606612
Ik ben er toen 2 nachten geweest en had 't langer ook wel vol gehouden hoor
Bus duurt een uurtje en kost inderdaad iets van 7 euro. Kaartje koop je gewoon op vliegveld Bergamo.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_51641660
Ik ben 8,9 en 10 augustus in Milaan en het leek me leuk om dan Het Laatste Avondmaal van Leonardo da Vinci te gaan bekijken in de Santa Maria delle Grazie. Ik hoorde dat je moest reserveren, dus dat doe ik dan maar even. Het duurt nog wel even, maar dan ben ik in ieder geval op tijd, waarschijnlijk is er nog plaats zat, Italianen zijn niet zo reserveerderig. Dacht ik. Als ik de site moet geloven zitten ze gewoon al helemaal vol op 9 augustus, de dag dat ik wilde gaan. Ik kan het bijna niet geloven, maar dit klopt dus? Of is er nog een mogelijkheid om ter plekke een kaartje te kopen?
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:20:12 #83
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_51641933
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:13 schreef NAKZ het volgende:
Ik ben 8,9 en 10 augustus in Milaan en het leek me leuk om dan Het Laatste Avondmaal van Leonardo da Vinci te gaan bekijken in de Santa Maria delle Grazie. Ik hoorde dat je moest reserveren, dus dat doe ik dan maar even. Het duurt nog wel even, maar dan ben ik in ieder geval op tijd, waarschijnlijk is er nog plaats zat, Italianen zijn niet zo reserveerderig. Dacht ik. Als ik de site moet geloven zitten ze gewoon al helemaal vol op 9 augustus, de dag dat ik wilde gaan. Ik kan het bijna niet geloven, maar dit klopt dus? Of is er nog een mogelijkheid om ter plekke een kaartje te kopen?
Hahaha, dat zou je denken he. Het Laatste Avondmaal zit al maanden van tevoren volgeboekt, dus ik vrees dat je echt te laat bent. Ook vervelend is dat je alleen telefonisch kunt boeken en alleen met creditcard, dus dat maakt 't allemaal extra onhandig.

Gelukkig is er nog wel meer te zien hoor . O ja, als je zo graag Het Laatste Avondmaal wilt zien, dan moet je naar het Cimitero Monumentale, een zeer imposant kerkhof. Daar staat namelijk een replica ervan in de vorm van een graf. Je ziet het weinig in de toeristenboekjes, maar zeker wel de moeite waard om te bezoeken!

Groeten van een oud-Milanees!
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_51642318
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:20 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:

[..]

Hahaha, dat zou je denken he. Het Laatste Avondmaal zit al maanden van tevoren volgeboekt, dus ik vrees dat je echt te laat bent. Ook vervelend is dat je alleen telefonisch kunt boeken en alleen met creditcard, dus dat maakt 't allemaal extra onhandig.

Gelukkig is er nog wel meer te zien hoor . O ja, als je zo graag Het Laatste Avondmaal wilt zien, dan moet je naar het Cimitero Monumentale, een zeer imposant kerkhof. Daar staat namelijk een replica ervan in de vorm van een graf. Je ziet het weinig in de toeristenboekjes, maar zeker wel de moeite waard om te bezoeken!

Groeten van een oud-Milanees!
Bedankt voor je snelle antwoord! Dat verwacht je inderdaad niet, dat het zo snel uitverkocht is. Nouja, jammer. Ik ga dan wel even naar dat Cimitero, dat is dan misschien ook wel mooi. Bedankt voor de tip!
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
pi_51643411
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:20 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Groeten van een oud-Milanees!
Als oud-Milanees weet je vast nog meer leuke dingen die niet in de toeristenboekjes staan...
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_51644777
Voetbalfans moeten zeker San Siro bezoeken !
  vrijdag 20 juli 2007 @ 00:30:13 #87
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51646854
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:20 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Gelukkig is er nog wel meer te zien hoor . O ja, als je zo graag Het Laatste Avondmaal wilt zien, dan moet je naar het Cimitero Monumentale, een zeer imposant kerkhof. Daar staat namelijk een replica ervan in de vorm van een graf. Je ziet het weinig in de toeristenboekjes, maar zeker wel de moeite waard om te bezoeken!

Groeten van een oud-Milanees!
Ik ben in mei op het kerkhof geweest, was erg onder de indruk! Vond het prachtig.
Mocht je nou niet gaan kijk je gewoon naar deze foto, heb je 't ook gezien

Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_51793678
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:19 schreef Grunner het volgende:

Daarnaast vlieg je op Bergamo. Ik zie op de kaart dat dat een behoorlijk eindje weg is van Milaan. Is het makkelijk om Milaan vanaf het vliegveld van Bergamo te bereiken of moet je daar halsbrekende toeren voor uithalen?
heel simpel, vanaf het vliegveld rijden gemiddeld om het half uur bussen. staat heel duidelijk aangegeven. je betaalt ongeveer 6 tot 7 euro, vaak heb je 3 voor de prijs van 2 actie. busrit duurt ongeveer een uur.
pi_51878258
Volgende week ga ik dan ook lekker in Milaan kijken,
Lijkt me zeer foto genieke stad!

Heb zin om lekker te eten daar! Iemand onlangs nog leuke dingen gezien daar?
Of..dingen die nog niet zijn vermeld hier?

Hoop in elk geval dat het weer meezit..
pi_52106117
Iemand nog uitgaanstips voor Milaan, Florence en Siena? Ik ga namelijk woensdag naar deze steden. Leuke kroegen of clubs?
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
pi_52117583
Gewoon naar de Corso Como gaan, zitten genoeg goeie clubs schrik niet van de prijzen!
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_52196903
Ik ga eind september voor 5 dagen en wil graag 1 dag van Milaan naar Rome. weet iemand mij vertellen wat de voordeligste manier is (ik heb tot nu toe alleen Ryan air gevonden die vrij voordelig vliegt maar dat is van Milaan Bergamo (BGY). Allitalia is vreselijk duur voor een binnenlandse vlucht, nl. meer dan 300 ¤ !!! met de trein duurt het maar liefst 4,5 uur dus dat is relatief zonde van de tijd.
Help, weet iemand wat de beste manier is.....???
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:35:51 #93
104963 ETA
European Travel Author
pi_52197901
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:04 schreef ririndra het volgende:
Ik ga eind september voor 5 dagen en wil graag 1 dag van Milaan naar Rome. weet iemand mij vertellen wat de voordeligste manier is (ik heb tot nu toe alleen Ryan air gevonden die vrij voordelig vliegt maar dat is van Milaan Bergamo (BGY). Allitalia is vreselijk duur voor een binnenlandse vlucht, nl. meer dan 300 ¤ !!! met de trein duurt het maar liefst 4,5 uur dus dat is relatief zonde van de tijd.
Help, weet iemand wat de beste manier is.....???
minder dagen in milaan blijven, meer in Rome, dan gewoon de trein nemen. Is het zeker waard!
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_52198733
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:35 schreef ETA het volgende:

[..]

minder dagen in milaan blijven, meer in Rome, dan gewoon de trein nemen. Is het zeker waard!
dat is nou juist niet de bedoeling omdat ik al een keer eerder in Rome ben geweest. DUs daarom specifiek voor MIlaan gezocht. Daarom vroeg ik speciaal naar die mogelijkheden om van MIlaan naar Rome te komen. MIlaan zelf ben ik nog
nooit geweest, in Rome 9 dagen. Alleen ga ik nu met mijn partner en die is uberhaupt nog niet in Italie geweest dus
die wil graag ook naar Rome gaan. Om 1 dag daar alles te zien wat wel mogelijk is maar dan moet het wel de moeite
waard sijn om in 1 dag op en neer te gaan. Dus dat advies sla ik in de wind.
pi_52286867
Ben net terug uit Milaan.
Leuke stad! 5 dagen totaal.
Ik denk, dat je aan 2 dagen echt genoeg hebt om het te zien. Het centrum is het gewoon leuk, maar daar buiten vond ik het gewoon drama. Vies en totaal niet boeiend.
Als uitstapje hebben we een trein tochtje naar Como gedaan. Heerlijk, lekker aan het water zitten.
Terrasjes pikken etc. 13 euro voor een retourtje.
Milaan is wel echt heel erg duur. Zeker op de leuke pleintjes.
  zaterdag 10 november 2007 @ 00:29:51 #96
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_54496393
Even een schopje, Ik ga 23 - 28 januari naar Milaan, tenminste, als mijn moeder mee wil. Ik heb namelijk zo'n vlucht van ryanair geboekt voor 4ct 2 personen retour. Misschien is het wat lang voor alleen Milaan maar dan gaan we gewoon nog wat uitstapjes maken. Ik denk dat we ook wel even de tijd nemen om Bergamo te bekijken, daar komen we toch aan.

Zo, en nu maar eens opzoek naar een hostel ofzo.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_54497153
Dan zal ik je twee dagen later gaan aflossen. 30 januari vertrek ik voor vier dagen naar Milaan, ook met Ryanair. Ik heb gisteren de bevestiging van mijn hotel ontvangen

[ Bericht 13% gewijzigd door Grunner op 10-11-2007 01:24:53 ]
pi_54768692
Ik ga zaterdag weer naar Milaan en heb er megaveel zin in, vind het echt een leuke stad. Verder niets nuttigs te melden
Ik zoek niet, ik vind.
pi_58096114
UP !

Ik ben reeds drie keer in Milaan geweest, maar met m'n ouders en/of voor het voetbal. Nu ga ik wellicht met enkele vrienden in mei voor een viertal dagen (en terwijl als Milan-fan ook Milan - Udinese meepikken).

Nu heb ik dus de Duomo en omliggende straten/gebouwen al gezien (mijn vrienden niet, dus dat doen we sowieso wel), net als dat grote kerkhof.
Maar nu één van m'n vragen: wat is er nog te zien in Milaan (qua iets minder bekende zaken missch) ? Hier zitten wel enkele kenners, dus ik neem aan dat ze mij dit kunnen vertellen ? En zijn die zaken dan ih centrum of er buiten ?

En verder, vermits we met enkele vrienden gaan, een logische vraag : what about het nachtleven ?
Ik ken de Hollywood en dergelijke disco's, maar dat is allemaal zeer duur. Kun je op een bepaalde plaats ook betaalbaar uitgaan ? Zo ja, waar ? In het centrum of niet ?
En is er zoiets als een vaste 'uitgaansbuurt' of ligt alles nogal verspreid ?
Ik weet dat ik wel in wat betaalbare en leuke cafeetjes ben geweest, maar waar die weer waren ...

Ons hotel is aan de corso buenos aires, nr het schijnt heb je daar wel veel restaurants, cafes, pubs, clubs, ... ?

Wat ik wel weet, is dat je best die happy hour aperitieven beleeft, dat je dan een drankje bestelt én nog es kan eten ook erbij.
De Navigli-buurt ziet er ook wel gezellig uit, aan dat water. Iemand die hier meer over weet ? En kent iemand de Beach Solaire ? Ik heb dit gevonden op internet, lijkt een disco-loungebar pal aan het water, met beachstoelen enzo. Ziet er wel cool uit. Is dit ver vh centrum ?

En hoe zit het met de prijzen van taxi's ? Ik veronderstel nl dat je niet de hele nacht metro's hebt ?

Alle nuttige info is welkom ! Zowel zaken om overdag te doen als 's avonds. Grazie !

[ Bericht 12% gewijzigd door BramKVO op 16-04-2008 22:09:51 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')