Ik wil jullie een klein kijkje in mijn leven geven en hoe het is om een uitkering te hebben.
Doormiddel van een geilustreerd werrkstuk zal ik laten zien dat uitkeringtrekken helemaal zo slecht nog niet is. Mocht het nieuwe extreem rechtse kabinet besluiten de kranen dicht te draaien naar aanleiding van mijn topic dan heb ik inmiddels al werk gevonden aangezien de sociale dienst een opleiing van 8000 euro voor mij heeft betaald.
Allereerst wil ik mijn plasma Tv laten zien uit april 2010. deze is voor het overgrote deel door de sociale dienst gefinancieerd. Ik heb er onlangs een blue ray speler bij gekocht. De plasma tv is 127 cm, het is een echte thuisbioscoop.

(energiezuinig is deze tv met intelligent sensor)
![]()
vervolgens heb ik onlangs de Logitech Z5500 erop aangesloten, dit is een dolbysurroundset met een maximaal vermogen van 1000 watt. deze heb ik mij de mediamarkt gekocht. je ziet hier de subwoover met het bedieningspaneel, er zitten nog 5 extra speakers bij, het is een 5.1 dolby surround system. Omdat ik mijn stagevergoedingen altijd mag houden van de sociale dienst na wat briefjes schrijven kon ik mij deze veroorloven.
![]()
Omdat je elk jaar een nieuw artikel mag aanvragen bij de sociale dienst maak ik hier ook dankbaar gebruik van, aanschouw en bewoner mijn BOSH wasmachine met 1600 touren. echt een juweeltje, volledig vergoed door de sociale dienst.
Omdat het een A plus wasmachine is en dus energiezuinig krijg ik aan het eind van het jaar ook nog eens lekker veel geld terug van het energiebedrijf.
![]()
Natuurlijk valt ook de koelkast onder duurzame gebruiksgoederen, deze kreeg ik dan ook voor het grootste gedeelte vergoed door de sociale dienst, ook energiezuinig een A plus van Bosh.
![]()
Een aantal maanden terug heb ik ook een nieuwe pc aan kunnen schaffen van HP, 1 terrabite harde schijf en vele geile specifiaties. deze kon ik aanschaffen omdat ik elk jaar langdurigheidstoeslag aanvraag, dat is een extra uitkering omdat je zo lang in de uitkering zit en dus zo zielig en arm bent.
![]()
Tevens heb ik dit appartementje gekregen met urgentie met een heel lulverhaal omdat ik niet op kamers wilde wonen. Ik zei dat ik niet kon samen leven met andere mensen en dat mijn psychische klachten dan toenamen. Ik kreeg urgentie toen.
Ik was eigenlijk allang blij dat ik een huisje kreeg, maar zag dat de muren niet mooi afgewerkt waren, ik belde de woningbouw en zei dat dit huis nog niet opgeleverd mocht worden, ze hebben al mijn muren toen gestuct. Ik was heel blij dat ze dat gedaan hadden, maar er was wel 3 weken een bouwvakker in mijn huis bezig, dus ik vroeg of ik voor die maand de huur terug mocht doormiddel van een klacht. Ik kreeg vervolgens een gehele maand huur terug op mijn rekening.
ook heb ik de gehel woninginrichting vergoed gekregen van de sociale dienst, circa 1800 euro. Dit omdat ik het erop gooide dat ik astamtisch ws en dat het noodzakelijk was dat ik laminaat in mijn huiskamer kreeg, naar de huisarts gegaan om dat zwart op wit te laten zetten, en hoppa ik had weer 18000 euro erbij.
Voor de mensen die denken dat uitkeringtrekkers lui zijn wil ik die vooroordelen wel wat weg proberen te nemen. Zie hier mijn fitnesskamer waar ik 4 dagen per week in train.
![]()
Daarnaast wil ik er nog bij vermelden dat ik er natuurlijk voor zorg dat ik alle vergoedingen mag houden, altijd kwijtschelding aavraag en alle verdere toeslagen waar ik recht op heb ook aanvraag. de opleiding die de sociale dienst voor mij betaald heeft kostte 8000 euro.
Ik ben dus geen gemiddelde uitkeringtrekker, noem mij maar geniaal. Veel mensen die een uitkering hebben weten niet eens hoe ze langdurigheidtoeslag aan moeten vragen of hoe ze kwijtschelding aan moeten vragen. Het is jammer dat deze mensen afhankelijk zijn van de voedselbank.