abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86664867
Het vorige deel: Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 51

20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86664953
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:05 schreef ymme het volgende:
Misschien word Niels ziek en voelt hij dit nu. Of puur en alleen de tanden.
Konden ze af en toe alleen maar even zeggen wat er aan de hand is. Dat zou wel erg gemakkelijk zijn :D

Van het CB mogen we fietsen met Mart. Omdat hij gewoon echt al stevig zit.Maar voor mijn gevoel wacht ik hier nog even 2 á 3 weken mee. Morgen komt de fietsstoel binnen. Deze gaat dan al wel vast bevestigd worden op mijn fiets. Kan ik alvast wennen aan het opstappen en afstappen. Geen idee hoe ik dat allemaal ga flikken haha.

Iemand nog tips? :D
pi_86665014
FF in de herhaling!

Hellow!

Haha, die Tirza, knap hoor! *O*

Trix, balen van die tandjes, zeg! Maar wat schattig dat ie in die loopkar ging zitten! Dat is eigenlijk wel filmpjeswaardig, toch? O-)

Leuk hè, Takkambah, die interactie? Ik had het er gister toevallig nog met een collega over, dat ik Lente steeds leuker ga vinden naarmate ze ouder wordt, juist vanwege de interactie. Toen ze nog kleiner was vond ik ‘r ook heel lief, hoor, maar ik ben geloof ik niet zo’n echte baby’tjesmama.

Wauw, Isabeau! :o Ik sta er elke keer weer van te kijken hoeveel woordjes ze al kan, Sorbo. Echt ongelooflijk!

Aaaah, arme Niels. Misschien heeft ie wel last van z’n oor, Twink. Gaat vaak samen met verkoudheid.

Lente is gister weer goedgekeurd en heeft d'r prikjes gehad (de herhaling van de laatste vaccinatie). Maakte ik me eerst nog een beetje zorgen om d'r groei, vooral omdat ze niet zo'n grote eter is, dat is weer helemaal bijgetrokken!

pi_86665034
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:53 schreef Sorbootje het volgende:
Haha die Alexa, wel lekker duidelijk! _O-

Wat heeft Tirza een knappe show gegeven! Wat kun je je dat trots voelen hè Elmo?

Verder GOEDEMORGEN ALLEMAAL :D

Ik heb gisteren zo gelachen om Isabeau (what else is new?). B. had me samen met haar uit LWD gehaald en toen we thuiskwamen wees ze naar een schilderij dat in onze hal hangt. Er staat een koe op, maar niet bijster herkenbaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze begon te roepen BOE BOE BOE! Dat heb ik haar dus echt niet geleerd en B. ook niet. Vervolgens kroop ze naar haar little people boerderij en ze pakte feiloos de koe en riep weer boe boe :o O+
Misschien iets wat ze op het KDV heeft geleerd.. Ik vond het knap!
Sowieso, volgens mij ligt haar focus momenteel heel erg op taalontwikkeling, want het lijkt wel of ze er elke week weer een paar woordjes bijleert. Ze zegt nu papa, mama, poes, poesje, poetse poetse, boe, opa, baby... ik kan bijna niet geloven dat ze al zo groot wordt, maar ik vind het zó mooi!

Pff...als ik nog iets trotser wordt schoppen jullie me het topic uit :P
En ik wilde nog even juichen voor de prachtige lijntjes van Lente *O* Fijn dat ze weer goed groeit!
pi_86665050
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:33 schreef Ssserpente het volgende:
Leuk hè, Takkambah, die interactie? Ik had het er gister toevallig nog met een collega over, dat ik Lente steeds leuker ga vinden naarmate ze ouder wordt, juist vanwege de interactie. Toen ze nog kleiner was vond ik ‘r ook heel lief, hoor, maar ik ben geloof ik niet zo’n echte baby’tjesmama.
Ik heb precies hetzelfde :D

Ja, oorpijn heb ik ook aan gedacht. Maar ik mag wel gewoon aan zijn oortjes komen, heb ik net even getest. Zijn er nog meer manieren om uit te vinden of het oorpijn is?

Wat volgt Lente de curve precies zeg! Wow :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_86665061
dan doe ik de last post ook ff in de herhaling :)

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:24 schreef simmu het volgende:
ben er weer :)
boel zieke kindjes hier ook al.

ik constateer hier een megagroot verschil tussen ravi en selene! selene kan niet goed tegen drukte. die is net vannacht pas neergeklomen van de drukte en slaapt weer. ravi ging zaterdag letterlijk van schoot naar schoot en..... kan daar gewoon tegen. vindtie leuk! eerlijk waar geen dol mee gehad. toen de mensen weg waren ging hij gewoon lekker slapen (dit itt zn zus dus ;( ) en ik heb er niks bijzonders aan gemerkt sindsdien! ventje vindt al die aandacht megagaaf. ik zweer het je, ik kan hem bij iedereen in diens handen duwen (hier, hou eens vast!) en hij vindt het leuk.

ben ik niet gewend :o
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86665074
Wat gaat Isabeau snel met d'r taalontwikkeling!! :o O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_86665215
Simmu, heerlijk toch, dat hij daar zo makkelijk in is? :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:43:00 #9
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_86665240
ymme, lekker fietsen met Mart! Echt heerlijk is dat. In het begin was Alexa na vijf minuten al echt moe, maar toch is dat super gezellig en fijn!

ssserpente, ik ben ab-so-luut geen baby-mama ook....Ik vind ze gewoon saai.

Niels :*... niet fijn als je ergens last van hebt...

Hmmzz Isabeau en haar taalontwikkeling gaan echt hard. Binnenkort een mooi filmpje???
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_86665279
Dat herken ik heel erg Twinkly en Ssserpente. Die interactie is het leukste wat er is! Daar heb ik in de eerste maanden echt naar verlangd!

Twinkly, ik sta er zelf ook van te kijken hoe snel dat gaat. Geen idee of het zo is, maar misschien heeft ze het taalgevoel van haar vader. B. heeft een enorme talenknobbel. Die spreekt 7 of 8 talen vloeiend. Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn...
pi_86665352
Takkembah, ik probeer het al dagen te filmen, maar zodra ze de camera ziet of hoort gaat ze gek doen en komt er geen zinnig woord meer uit, maar ik blijf proberen!
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:48:37 #12
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_86665372
7 of 8 talen :o

Holy crap!!!!!

Nou ja, blijkbaar pikt Isabeau wel heel snel taal/klanken op!
Alexa en Seth zijn lief
pi_86665437
Ja ik vind dat ook wel een beetje overdreven van hem :D Ik heb geteld en als ik nederlands niet meereken spreekt hij 8 talen goed en een beetje Russisch. Uitslover.

Wel handig op vakantie
pi_86665501
8 talen :D Ben al blij met mijn 2 talen. Ned en Eng. En dan woon je al je hele leven naast de Duitse grens.
pi_86665525
Ymme, je hebt toch alleen een voorzitje? Dan kun je toch ook je been over je zadel gooien zeg maar. Ik heb er nog een achterzitje op en geen mamafiets, dus hier vond ik het wel lastig om erop te komen.

Lente wat groei je goed!! Het lijkt een klein fijn meisje, maar dat is dus niet zo? :D

Isabeau is zeker snel met het praten zeg!!
Hier komen we nog niet verder als dada, tata, baba etc :P

Kids net weggebracht naar kdv (moet voor half 10) en ik heb nog een uurtje voor mezelf voordat ik naar mn werk moet. Tot 20 uur werken, dus zie de kids helaas niet meer vandaag.
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:58:50 #16
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_86665638
Meimeltje werk ze!

8 talen is inderdaad handig op vakantie. Zit je over 5 jaar dat ze samen Spaans praten en dat jij er niks van snapt _O- ;)

Hier houdt onze dame het op het begin van het woord. Sok=ssssssooo Eten=eeeeeettttt.

Oh en gisteren beet ze in mijn gezicht :') Dus ik :? , maar toen zei ze Uuuuuusssss. Dus ze wilde me een kus geven. Liefde met gevoel, enzo.
Alexa en Seth zijn lief
pi_86665649
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:30 schreef ymme het volgende:

[..]

Je linkerbeen op de trapper zetten en steppen met je rechterbeen, als je vaart gemaakt hebt je rechterbeen tussen het zitje en zadel door naar de trapper brengen en fietsen. Je kunt ook je rechterbeen over je zadel zwaaien (zoals een man).
Ik heb een fiets met een terugtraprem, dat is net even lastiger, ik moet eerst de linkertrapper in de goede stand brengen voor ik kan gaan steppen. Erg handig als je voor een stoplicht staat wat te snel op groen springt }:|
pi_86665676
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:58 schreef Takkembah het volgende:
Oh en gisteren beet ze in mijn gezicht :') Dus ik :? , maar toen zei ze Uuuuuusssss. Dus ze wilde me een kus geven. Liefde met gevoel, enzo.
O+ O+
Toevallig beet Niels me gisteren steeds in mijn neus }:|
pi_86665710
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:54 schreef Meimeltje het volgende:
Ymme, je hebt toch alleen een voorzitje? Dan kun je toch ook je been over je zadel gooien zeg maar. Ik heb er nog een achterzitje op en geen mamafiets, dus hier vond ik het wel lastig om erop te komen.

Lente wat groei je goed!! Het lijkt een klein fijn meisje, maar dat is dus niet zo? :D

Isabeau is zeker snel met het praten zeg!!
Hier komen we nog niet verder als dada, tata, baba etc :P

Kids net weggebracht naar kdv (moet voor half 10) en ik heb nog een uurtje voor mezelf voordat ik naar mn werk moet. Tot 20 uur werken, dus zie de kids helaas niet meer vandaag.
Ja alleen voorzitje. Maar ik stap normaal nogal 'krom' op. Ga eerst zo staan dat de fiets zich tussen mijn benen bevind. Dan ga ik met een voet op de trapper staan en dan hup op het zadel. Tja en dat kan niet meer met stoeltje. Dus moet ik eerst oefenen met het been achterlangs overheen gooien. :D
pi_86665736
Ik kan 3 talen O-) Nederlands, Fries en wat Engels. En als ik lang genoeg in Duitsland ben kan ik Duits :Y

Lente wat een mooi lijntje! *O*

Isabeau! Ik ga je gauw mijn naam leren als ik je weer zie! Knappe meid! O+

Simmu, wat fijn dat Ravi zo makkelijk is zeg! Rienk is het niet. Die vind ter plekke alles wel best, maar als het dan weer rustig is is hij van slag. :{

Ymme, je moet je zadel even naar achteren laten zetten. Dat scheelt weer 4 cm ;)

Hier alles goed. Rienk slaapt :Z Heeft vanochtend tot 06:40 geslapen en dat vond ik te vroeg, dus speen er in en muziekding weer aan en toen was het 07:15 Scheelt toch een half uur aan brakheid :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:06:56 #21
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_86665830
Lente! ^O^ Heeft ze geen last gehad van de prikjes Ssserpente?

Nielsje toch! Kon je maar vertellen wat je dwars zat kereltje.

Isabeau is lekker aan het kletsen! Ik blijf dat zoiets bijzonders vinden, het zo natuurlijk oppikken van een taal. Spreken jullie eigenlijk ook nog Fries thuis?

Voor mama's die eventueel een dialect (of Fries :D ) spreken: Gaan jullie je kindjes dat ook leren?
Mijn ouders spreken een dialect maar hebben mij dat nooit geleerd. (Oudere, zwaaaar slechthorende zus die al meer dan genoeg moeite heeft met het Nederlands, het zou voor haar te verwarrend worden om dialect te leren.) Ergens vind ik dat best jammer, het is toch onderdeel van je cultuur eigenlijk.

Ymme, fijn dat het met Mart zo goed gaat! Blijf je, ondanks/dankzij het advies van het CB, wel je gezonde verstand volgen met betrekking tot het fietsen? Alleen doen als meneertje er klaar voor is he. ;)

Simmu: Emma is ook zo makkelijk met het vastgehouden worden door andere mensen. Mijn theorie is dat dat een overblijfsel is uit de couveusetijd; toen is zo door zoveel verschillende mensen verzorgd dat ze wat dat betreft niet echt eenkennig is en ook veel gewend is.

Emma is dwars momenteel. }:|
álles is interessanter dan een fles leegdrinken. Heel hard lachen bijvoorbeeld, of naar je buik draaien en dan proberen te tijgeren/wurmen/iets wat daar op lijkt. Of de lamp bekijken, aan mama's haar trekken, kraaien, verzin het maar. Hetzelfde geldt trouwens voor slapen.
Heb je, omdat ze zo hard gilt van de honger dat je denkt dat het wel echt, echt, echt erg moet zijn een fles gemaakt, drinkt ze 30 cc en vervolgens gaat ze haar eigen ding doen. Om na een half uur weer tot de ontdekking te komen dat ze honger heeft etc.
Ach, als ze honger heeft eet ze vanzelf wel denk ik dan maar. Maar irritant is het wel! :D
A grand adventure has begun.
pi_86665858
Fijn dat Rienk goed geslapen heeft :)

En zadel naar achteren laten zetten. Kan dat met elke fiets dan? Nog nooit van gehoord :D Maar klinkt inderdaad super zeg!
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:09:10 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86665872
mijn baby'tje is ziekjes ;( voor de eerste keer in dr leventje heeft ze koorts ;(
en keiharde ontlasting. doet haar echt zeer...
dus maar weer ff op dieet van bv. hadden we van het weekend ook gedaan, maar nu maar ff wat langer volhouden. jammer van de bijvoeding, komt wel weer.

en ze gaat hier ook los op taal, zo leuk! ieder laatste woordje wat je zegt wordt nageaapt O+
aviva grijpt naar dr voet
"ja dat is je voetje!"
"boe"
"en daar zitten je teentjes"
"tee"

keischattig O+

enneh, sorbo, leuk toch, zo trots! is alleemaar fijn om te lezen. :)

verder zal ik binnenkort weer eens bijlezen :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_86666017
Eviva, beterschap meisje :*

Niels, neusbijter :D Is vast ook bedoeld als een kusje. :)

Emma, netjes je flesje opdrinken hoor :)
Mart heeft dat hier ook een poosje gedaan. Toen hebben we speen 4 van avent erop gedaan en sindsdien gaat het wel weer goed. Maar Mart drinkt dan ook erg snel enzo. En verder, zelf proberen rustig te blijven ;) Is lastig.
pi_86666090
Ik stap altijd op dezelfde manier op mijn fiets, ymme. Als ik normale proporties zou hebben zou het me nu nog wel lukken, maar de zwangere buik gooit roet in het eten. Met een beetje oefenen lukt het je wel. Heb je een moederfiets? Ik vind het wel fijn dat die zo ontzettend stabiel voelt.

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:06 schreef Keshet het volgende:

Voor mama's die eventueel een dialect (of Fries :D ) spreken: Gaan jullie je kindjes dat ook leren?
Mijn ouders spreken een dialect maar hebben mij dat nooit geleerd. (Oudere, zwaaaar slechthorende zus die al meer dan genoeg moeite heeft met het Nederlands, het zou voor haar te verwarrend worden om dialect te leren.) Ergens vind ik dat best jammer, het is toch onderdeel van je cultuur eigenlijk.
Nee, dat ga ik niet doen. Mijn ouders spraken ook een dialect, hebben mij er niets van geleerd en ik ben er geen moment rouwig om geweest. Sterker nog, ik ben ze er dankbaar om. :+ Ik zou Ivan bovendien het dialect niet eens kúnnen leren omdat ik het zelf niet beheers. De vriend van mijn moeder gaat misschien wel Limburgs tegen hem spreken en dat maakt me niet zo uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')