Ik heb daarmee mijn aandrijfas een keertje door midden gebrokenquote:Op maandag 20 september 2010 22:02 schreef Rosbief het volgende:
Koppeling in, starten, 1ste versnelling, gas vol intrappen en dan koppeling loslaten.
quote:Op maandag 20 september 2010 22:01 schreef trovey het volgende:
Rustig je koppeling op laten komen en tegelijk rustig gas geven....niet meteen je gaspedaal tot de grond toe intrappen.
quote:Op maandag 20 september 2010 22:02 schreef Rosbief het volgende:
Koppeling in, starten, 1ste versnelling, gas vol intrappen en dan koppeling loslaten.
dit is de beste oefeningquote:Op maandag 20 september 2010 22:03 schreef caspervc het volgende:
probeer ook eens heel rustig met alleen de koppeling (dus zonder gas) op gevoel weg te rijden.
De auto zal 10x afslaan, maar als je het eenmaal door hebt, voel je ook veel beter hoe de koppeling werkt. Dan kan je op het kritische moment dat de koppeling aangrijpt precies een klein beetje extra gas geven om het allemaal wat soepeler te laten lopen...
Dat zal je wel zeggen ja, maar meestal is net die ene kleine tip de tip waarbij het lampje branden gaat.quote:Op maandag 20 september 2010 22:07 schreef FransDeens het volgende:
Ga gewoon heel veel oefenen. Het lijkt me bijzonder niet-voor-de-hand-liggend dat iemand op een forum je iets gaat vertellen waardoor je ogen plots geopend worden en je ineens vloeiend kunt optrekken.
Je je moet ook de betekenis van al de lampjes wetenquote:Op maandag 20 september 2010 22:08 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Dat zal je wel zeggen ja, maar meestal is net die ene kleine tip de tip waarbij het lampje branden gaat.
Om te leren koppelen heb je per se een instructeur nodig, dat kan iedereen je wel leren. Gewoon een kwestie van oefenen, de meeste tips die hier voorbij komen zal een instructeur ook geven als het je niet goed lukt.quote:Op maandag 20 september 2010 22:09 schreef gateway het volgende:
niet met je pa oefenen, gewoon wachten tot de instructeur het je leert. Het woord zegt het al: INSTRUCTEUR
Dat. En wegrijden leer je in 10 minuten de eerste les, daar hoef je geen uren voor te oefenenquote:Op maandag 20 september 2010 22:09 schreef gateway het volgende:
niet met je pa oefenen, gewoon wachten tot de instructeur het je leert. Het woord zegt het al: INSTRUCTEUR
Tja, we zijn niet allemaal zo goed dat we zo makkelijk weg kunnen rijden. Ik had in het begin ook aardig wat moeite met soepel wegrijden.quote:Op maandag 20 september 2010 22:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat. En wegrijden leer je in 10 minuten de eerste les, daar hoef je geen uren voor te oefenen
Ik ben anders heen en weer gereden van Twente naar Amsterdam, was een hartstikke goede oefening. Alleen je merkt wel dat er vet veel agressie in het verkeer is.quote:Op maandag 20 september 2010 22:09 schreef gateway het volgende:
Dat zou je wel zeggen, maar alle tips zijn in je vorige topic al voorbij gekomen: De koppeling voorzichtig op laten komen tot je voelt dat de auto wil gaan rollen en/of de motor begint te trillen of iets terugzakt in toeren, voorzichtig een klein beetje gas bijgeven en de koppeling voorzichtig verder laten opkomen.quote:Op maandag 20 september 2010 22:08 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Dat zal je wel zeggen ja, maar meestal is net die ene kleine tip de tip waarbij het lampje branden gaat.
Lekker verantwoord.quote:Op maandag 20 september 2010 22:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik ben anders heen en weer gereden van Twente naar Amsterdam, was een hartstikke goede oefening. Alleen je merkt wel dat er vet veel agressie in het verkeer is.
10 minuten is misschien overdreven, maar mijn punt is dat leren wegrijden in geen verhouding staat tot het leren van de rest van de vaardigheden.quote:Op maandag 20 september 2010 22:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja, we zijn niet allemaal zo goed dat we zo makkelijk weg kunnen rijden. Ik had in het begin ook aardig wat moeite met soepel wegrijden.
Dat lukt hem dus blijkbaar niet goed, in dat geval is het verstandig om gelijk al wat gas bij te geven (en dus niet teveel, maar genoeg zodat hij niet afslaat). En dan niet gelijk die koppeling vol op laten komen, maar met beleid.quote:Op maandag 20 september 2010 22:16 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Dat zou je wel zeggen, maar alle tips zijn in je vorige topic al voorbij gekomen: De koppeling voorzichtig op laten komen tot je voelt dat de auto wil gaan rollen en/of de motor begint te trillen of iets terugzakt in toeren, voorzichtig een klein beetje gas bijgeven en de koppeling voorzichtig verder laten opkomen.
Daarin worden de problemen met terugschakelen behandeld.quote:Op maandag 20 september 2010 22:18 schreef Piles het volgende:
En ga je nu voor de 3e keer autorijden weer een nieuw topic openen?
de vierde keer wordt het rijgedrag op de autobahn behandeldquote:Op maandag 20 september 2010 22:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daarin worden de problemen met terugschakelen behandeld.
Ik begrijp het probleem, maar je mag toch aannemen dat vader die naast hem in de auto zat in grote lijnen dezelfde tips heeft gegeven. Vandaar dat ik het nut van dit topic durf te betwijfelen.quote:Op maandag 20 september 2010 22:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat lukt hem dus blijkbaar niet goed, in dat geval is het verstandig om gelijk al wat gas bij te geven (en dus niet teveel, maar genoeg zodat hij niet afslaat). En dan niet gelijk die koppeling vol op laten komen, maar met beleid.
Bedoel je niet andersomquote:Op maandag 20 september 2010 23:18 schreef 08gnoT. het volgende:
In een benzine is het een stuk makkelijker wegrijden dan in een diesel vind ik, voor ik begon met lessen had ik onze oude benzineauto geprobeerd en die sloeg niet af wat ik ook deed, terwijl het 'pakstukje' op een diesel nauwer is. Weet neit waarin je het probeerde?
Enfin, alles is hierboven al gezegd
Ik heb een benzine nog nooit laten afslaan, kan nog komen natuurlijkquote:Op maandag 20 september 2010 23:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Bedoel je niet andersomAnders ben je wel een uitzondering denk ik
Nee. In dit geval is het gewoon gevoel.quote:Op maandag 20 september 2010 22:08 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Stoer man. Mag ik je alsjeblieft een keer aanraken?quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:52 schreef r8ality het volgende:
Bij mijn intake geloofden ze niet dat ik toch echt voor het eerst in een auto zat.
Oja, TS is een faler zonder autogevoel die over tien weken in de weg gaat rijden.
De slag van de koppeling en het werkzame gedeelte verschilt per auto en hoeft niet per se diesel/benzine gerelateerd te zijn. Wat er bedoeld wordt met makkelijker weg kunnen rijden met een diesel is dat een diesel niet zo makkelijk afslaat. Je kunt de koppeling verder op laten komen zonder dat een dieselmotor meteen begint met protesteren, dus puur het wegrijden op de koppeling zelf is makkelijker. Over het algemeen moet je met een benzinemotor de koppeling langer laten slippen als je het gas niet zou gebruiken.quote:Op maandag 20 september 2010 23:18 schreef 08gnoT. het volgende:
In een benzine is het een stuk makkelijker wegrijden dan in een diesel vind ik, voor ik begon met lessen had ik onze oude benzineauto geprobeerd en die sloeg niet af wat ik ook deed, terwijl het 'pakstukje' op een diesel nauwer is. Weet neit waarin je het probeerde?
Enfin, alles is hierboven al gezegd
En daarmee heb je vast genoeg ervaring opgedaan ja, je hebt vast meer omstandigheden meegemaakt dan iemand die een normale cursus doetquote:Op woensdag 22 september 2010 13:39 schreef r8ality het volgende:
Niet geschikt voor 10 weken?.
Ik heb het in tien dagen gehaald.
Waarom?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Ervaring doe je op in de jaren NA het behalen van je rijbewijs, niet tijdens je rijlessen. Maar ik snap wat je bedoelt, ik zou ook iedereen afraden zo'n spoedcursus te doen.
Dat hadden wij al door na je topicstart.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:56 schreef FruitenCo het volgende:
Zojuist dus les gehad en helaas niet geschikt voor de 10 weken![]()
![]()
In principe heb je hetzelfde aantal lesuren hoor, ook rijd je met die snelcursussen over het algemeen langere tijd aan 1 stuk ipv telkens ongeveer hetzelfde stuk van een uur. Lijkt mij niet heel veel uit te maken.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Omdat je veel meer leert als je je cursus over een langere tijd uitspreid. Dan blijft het allemaal beter hangen en zul je waarschijnlijk ook meer situaties tegenkomen. Het hoeft allemaal niet 'gehaast', dus wordt het kwaliteit boven kwantiteit in plaats van andersom.
Wat interesseert mij dat nou wat jij er van denkt of wat andere mensen er van denken, ik heb niks hoog te houden hierquote:Op woensdag 22 september 2010 13:48 schreef Lightning_NL het volgende:
Bwahahaha, dikke fail!!! Hoe durf je dat hier op het forum te zetten! Ik zou me verrot schamen.
Het is totaal niet opvallend hoe vaak jij "patst" met je superprofessionele autorij skills, man.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:39 schreef r8ality het volgende:
Niet geschikt voor 10 weken?.
Ik heb het in tien dagen gehaald.
Vooral in het begin zul je teveel info krijgen tegelijk, zonder dat je tijd hebt dit te verwerken. De zogeheten spons die vol zit. Daarom kun je het beter over de tijd spreiden, zodat dingen verwerkt kunnen worden in je bovenkamer en je het beter onthoudt voor de volgende keer.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:44 schreef Boe-man het volgende:
[..]
In principe heb je hetzelfde aantal lesuren hoor, ook rijd je met die snelcursussen over het algemeen langere tijd aan 1 stuk ipv telkens ongeveer hetzelfde stuk van een uur. Lijkt mij niet heel veel uit te maken.
Nou... Wat een slechte smoes... Na fucking 2 maanden al je auto verrot rijden is gewoon een ontzettend dikke fail. Had je toen maar een fatsoenlijke cursus moeten nemen.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:42 schreef r8ality het volgende:
Ik heb 2 maanden na behalen van mijn rijbewijs een auto getotalled. Heeft geen fuck met 10 dagen of 10 weken te maken, alleen met gebrek aan ervaring...
Kijk, dit bedoel ik. Kan je opscheppen dat je in 10 dagen je rijbewijs hebt gehaald, maar de ervaring leert gewoon dat je dan echt nog weinig ervaring hebt.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:42 schreef r8ality het volgende:
Ik heb 2 maanden na behalen van mijn rijbewijs een auto getotalled. Heeft geen fuck met 10 dagen of 10 weken te maken, alleen met gebrek aan ervaring...
quote:Op woensdag 22 september 2010 17:23 schreef Luchtkoker het volgende:
Waarom dat? Dan leer je toch niet wegrijden? Dan kán je wegrijden, maar daar leer je niet van omgaan met de koppeling-gas combinatie, en dat is juist wat de TS wilt.
Dan ben je gewoon sowieso fout bezig. Een goede automobilist met verantwoordelijkheidsgevoel had zichzelf gerealiseerd dat dat nou niet de beste omstandigheden zijn om in een auto te stappen.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:08 schreef r8ality het volgende:
Auto uit 1972, was in Amsterdam en 2 uur geslapen die nacht, inclusief aanhanger. Als je dan al weinig ervaring hebt, gaat het snel fout. Waarvan akte.
idd, wat een kk domme actie zeg, + een oldtimer geslooptquote:Op woensdag 22 september 2010 19:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon sowieso fout bezig. Een goede automobilist met verantwoordelijkheidsgevoel had zichzelf gerealiseerd dat dat nou niet de beste omstandigheden zijn om in een auto te stappen.
Carburateur auto die benzine? Mijn eerste was ook een met carburateur in een jaar misschien een keer afgeslagen. Bij de auto die ik nu heb liet ik eens de koppeling perongeluk schieten toen ik snel weg wou bij het stoplicht. Mn radio lag er uit en mijn telefoon en portomonee voor de achterbank, man dat ging wildquote:Op maandag 20 september 2010 23:25 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik heb een benzine nog nooit laten afslaan, kan nog komen natuurlijk, maar diesel in het begin wel een paar keer als ik de koppeling te snel liet opkomen.
Het is ook weer zo dat dingen na 2 of meer uren hard concentreren dat je alles wat je daarna leert niet opneemt. Gewoon 2 of 3 keer per week een blok van 2 uur doen. Dan kan je redelijk snel je rbw halen.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:43 schreef r8ality het volgende:
I beg to differ. Juist als je tien dagen in 1 keer bezig bent blijft alles hangen. Anders ben je iedere week weer vergeten wat je geleerd had. Situaties kom je genoeg tegen en na het behalen van je rijbewijs kom je er wel ff meer tegen ook al les je tien weken. En geen situatie is meestal hetzelfde...
Haast is er sowieso niet bij, want tien halve dagen rijden is stiekem nog best veel.
Agressie valt wel mee hoor, je reed waarschijnlijk 70 over de middelste rijbaan, terwijl vrachtwagens je links en rechts tegelijk inhalen. Dat zou ik ook als agressief ervaren.quote:Op maandag 20 september 2010 22:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik ben anders heen en weer gereden van Twente naar Amsterdam, was een hartstikke goede oefening. Alleen je merkt wel dat er vet veel agressie in het verkeer is.
Zou best kunnen, Mazda uit 92 en een Mitsubishi uit 96, en nog heel even een mazda uit 2005 maar dat mag geen naam hebben. Misschien dat de koppelingsplaten ook ver versleten waren, want ik laat hem vrij ver opkomen voor ik gas geef. Sowieso heb ik alleen op eigen terrein gereden met de 3 benzinesquote:Op woensdag 22 september 2010 21:13 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Carburateur auto die benzine? Mijn eerste was ook een met carburateur in een jaar misschien een keer afgeslagen. Bij de auto die ik nu heb liet ik eens de koppeling perongeluk schieten toen ik snel weg wou bij het stoplicht. Mn radio lag er uit en mijn telefoon en portomonee voor de achterbank, man dat ging wild
TS: Laat het ontkoppelingspedaal langzaam opkomen tot je voelt dat de auto gaat bewegen. Geef dan iets gas bij en laat, zodra je op gang bent, het ontkoppelingspedaal los.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:42 schreef r8ality het volgende:
Ik heb 2 maanden na behalen van mijn rijbewijs een auto getotalled. Heeft geen fuck met 10 dagen of 10 weken te maken, alleen met gebrek aan ervaring...inzicht.
Ik láát mijn eikel poetsen terwijl ik aan het autorijden ben.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:45 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Wat interesseert mij dat nou wat jij er van denkt of wat andere mensen er van denken, ik heb niks hoog te houden hier![]()
Stelletje eikelpoetsers hier man
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |