abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86655162
Net heb ik voor de 2e keer even in een auto gereden op een afgelegen weggetje samen met mijn vader, dit om even het gevoel te krijgen van het rijden in een auto.

Zelfs na de 2e keer lukt het mij niet om fatsoenlijk weg te rijden zoals het hoort, ik trek telkens veel te snel op. Nu begin ik aardig aan mijzelf te twijfelen als ik mijn rijbewijs in 10 weken kan halen, deze week word ik voor het eerst opgehaald thuis door mijn rijinstructeur om te kijken als ik geschikt ben voor een 10 weekse rijopleiding.

De reden dat ik mijn rijbewijs in deze (voor mij) korte periode wil halen is omdat ik dan tijdens mijn stage ook eens een keer op pad kan naar buitenlocaties voor dienstverlening.

Omdat ik deze basis dingen maar niet onder de knie kan krijgen werk het niet echt motiverend en begin ik aan mijzelf te twijfelen en baal ik daar ontzettend van.

Kan iemand mij een beetje op weg helpen? De theorie dingen die lijk ik tot nu toe goed te begrijpen en mogen naar mijn mening geen probleem vormen, dingen inschatten wanneer ik een beetje op gang ben lukt ook wel.

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij wil helpen ^O^
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_86655222
Rustig je koppeling op laten komen en tegelijk rustig gas geven....niet meteen je gaspedaal tot de grond toe intrappen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_86655258
Faler... :')
Analyseer wat je fout doet, en bedenk zelf een manier om het beter te doen.
pi_86655276
Gewoon zachtjes de koppeling op laten komen, totdat je voelt dat je beweegt, dan niet meer verder omhoog laten komen, beetje gas erbij en goooooo.
  maandag 20 september 2010 @ 22:02:10 #5
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_86655279
Koppeling in, starten, 1ste versnelling, gas vol intrappen en dan koppeling loslaten.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_86655321
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:02 schreef Rosbief het volgende:
Koppeling in, starten, 1ste versnelling, gas vol intrappen en dan koppeling loslaten.
Ik heb daarmee mijn aandrijfas een keertje door midden gebroken :')
  maandag 20 september 2010 @ 22:03:39 #7
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_86655348
probeer ook eens heel rustig met alleen de koppeling (dus zonder gas) op gevoel weg te rijden.
De auto zal 10x afslaan, maar als je het eenmaal door hebt, voel je ook veel beter hoe de koppeling werkt. Dan kan je op het kritische moment dat de koppeling aangrijpt precies een klein beetje extra gas geven om het allemaal wat soepeler te laten lopen...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_86655353
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:01 schreef trovey het volgende:
Rustig je koppeling op laten komen en tegelijk rustig gas geven....niet meteen je gaspedaal tot de grond toe intrappen.
pi_86655354
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:02 schreef Rosbief het volgende:
Koppeling in, starten, 1ste versnelling, gas vol intrappen en dan koppeling loslaten.
:')
pi_86655436
Zo, wel 2x geprobeerd... Maar goed, lichtelijk gas geven en dan je koppeling op laten komen.
pi_86655477
Je voelt toch wel wanneer de koppeling begint aan te grijpen?
Dan geef je wat gas bij.

Misschien heb je een diesel als leswagen, die gaan vanzelf rollen en vallen niet zo snel stil.
pi_86655481
De grap van het gaspedaal intrappen en dan in een keer koppeling los laten ken ik al.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
  maandag 20 september 2010 @ 22:06:52 #13
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_86655524
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:03 schreef caspervc het volgende:
probeer ook eens heel rustig met alleen de koppeling (dus zonder gas) op gevoel weg te rijden.
De auto zal 10x afslaan, maar als je het eenmaal door hebt, voel je ook veel beter hoe de koppeling werkt. Dan kan je op het kritische moment dat de koppeling aangrijpt precies een klein beetje extra gas geven om het allemaal wat soepeler te laten lopen...
dit is de beste oefening
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_86655530
Koop een automaat.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 20 september 2010 @ 22:07:31 #15
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_86655563
Gewoon lekker blijven fietsen.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_86655586
Ga gewoon heel veel oefenen. Het lijkt me bijzonder niet-voor-de-hand-liggend dat iemand op een forum je iets gaat vertellen waardoor je ogen plots geopend worden en je ineens vloeiend kunt optrekken.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_86655628
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:07 schreef FransDeens het volgende:
Ga gewoon heel veel oefenen. Het lijkt me bijzonder niet-voor-de-hand-liggend dat iemand op een forum je iets gaat vertellen waardoor je ogen plots geopend worden en je ineens vloeiend kunt optrekken.
Dat zal je wel zeggen ja, maar meestal is net die ene kleine tip de tip waarbij het lampje branden gaat.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_86655690
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:08 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

Dat zal je wel zeggen ja, maar meestal is net die ene kleine tip de tip waarbij het lampje branden gaat.
Je je moet ook de betekenis van al de lampjes weten
:')
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  maandag 20 september 2010 @ 22:09:53 #19
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86655694
niet met je pa oefenen, gewoon wachten tot de instructeur het je leert. Het woord zegt het al: INSTRUCTEUR
pi_86655772
Ik denk niet dat je rijinstructeur blij is als je jezelf al een verkeerde techniek hebt aangeleerd. Dan moet hij het je weer proberen af te leren. En afleren is moeilijk dan aanleren. Je kunt dus beter nog helemaal niet oefenen voor je eerste rijles. Die instructeur kan zo ook wel zien of je genoeg talent hebt of niet.
pi_86655785
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:09 schreef gateway het volgende:
niet met je pa oefenen, gewoon wachten tot de instructeur het je leert. Het woord zegt het al: INSTRUCTEUR
Om te leren koppelen heb je per se een instructeur nodig, dat kan iedereen je wel leren. Gewoon een kwestie van oefenen, de meeste tips die hier voorbij komen zal een instructeur ook geven als het je niet goed lukt.
pi_86655812
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:09 schreef gateway het volgende:
niet met je pa oefenen, gewoon wachten tot de instructeur het je leert. Het woord zegt het al: INSTRUCTEUR
Dat. En wegrijden leer je in 10 minuten de eerste les, daar hoef je geen uren voor te oefenen :')
pi_86655849
Rij een diesel, makkelijker.
pi_86655873
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:11 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat. En wegrijden leer je in 10 minuten de eerste les, daar hoef je geen uren voor te oefenen :')
Tja, we zijn niet allemaal zo goed dat we zo makkelijk weg kunnen rijden. Ik had in het begin ook aardig wat moeite met soepel wegrijden.
pi_86655876
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:09 schreef gateway het volgende:
niet met je pa oefenen, gewoon wachten tot de instructeur het je leert. Het woord zegt het al: INSTRUCTEUR
Ik ben anders heen en weer gereden van Twente naar Amsterdam, was een hartstikke goede oefening. Alleen je merkt wel dat er vet veel agressie in het verkeer is.
pi_86655893
Is dit serieus? Je zit twee keer met je pa in de auto en je denkt dat je dan kunt autorijden? Niemand kan dat en het is ook totaal niet belangrijk. Zoiets ontwikkelt zich vanzelf als je lessen gaat nemen, in het begin denk je steeds 'fuck!' en na een stuk of wat keer rijd je soepel weg zonder na te denken. Zo lang je na moet denken over wat je doet gaat het stroef.

Hoe dan ook, met je pa in de auto zitten voor je überhaupt rijles hebt gehad is echt tijdverspilling.
pi_86656126
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:08 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

Dat zal je wel zeggen ja, maar meestal is net die ene kleine tip de tip waarbij het lampje branden gaat.
Dat zou je wel zeggen, maar alle tips zijn in je vorige topic al voorbij gekomen: De koppeling voorzichtig op laten komen tot je voelt dat de auto wil gaan rollen en/of de motor begint te trillen of iets terugzakt in toeren, voorzichtig een klein beetje gas bijgeven en de koppeling voorzichtig verder laten opkomen.

quote:
Op maandag 20 september 2010 22:12 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Ik ben anders heen en weer gereden van Twente naar Amsterdam, was een hartstikke goede oefening. Alleen je merkt wel dat er vet veel agressie in het verkeer is.
Lekker verantwoord.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_86656156
Is het een benzine of een diesel? Dat maakt nogal verschil namelijk. Bij een diesel kun je gewoon de koppeling rustig op laten komen zonder gas te geven, dan gaatie vanzelf rollen. Bij een benzine moet je altijd wat gas bij geven. Hoeveel valt moeilijk te zeggen, dat hangt er vanaf in wat voor auto je rijd.

Verder, de beste tip die ik je kan geven is: veel oefenen, het is een gevoel wat je moet krijgen.
pi_86656176
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:12 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Tja, we zijn niet allemaal zo goed dat we zo makkelijk weg kunnen rijden. Ik had in het begin ook aardig wat moeite met soepel wegrijden.
10 minuten is misschien overdreven, maar mijn punt is dat leren wegrijden in geen verhouding staat tot het leren van de rest van de vaardigheden.
Ga dus gewoon lessen TS, komt vanzelf.
pi_86656224
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:16 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Dat zou je wel zeggen, maar alle tips zijn in je vorige topic al voorbij gekomen: De koppeling voorzichtig op laten komen tot je voelt dat de auto wil gaan rollen en/of de motor begint te trillen of iets terugzakt in toeren, voorzichtig een klein beetje gas bijgeven en de koppeling voorzichtig verder laten opkomen.
Dat lukt hem dus blijkbaar niet goed, in dat geval is het verstandig om gelijk al wat gas bij te geven (en dus niet teveel, maar genoeg zodat hij niet afslaat). En dan niet gelijk die koppeling vol op laten komen, maar met beleid.
pi_86656235
En ga je nu voor de 3e keer autorijden weer een nieuw topic openen?
pi_86656249
rijles nemen, aangezien je, als je nu verkeerde technieken aanleert, je ze er héél moeilijk weer uit krijgt.

verder: feeling krijgen met de auto.
voelen wanneer je de de koppeling over moet pakken met je gaspedaal.
langzaam weg laten glijden en op laten komen is het devies.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_86656260
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:18 schreef Piles het volgende:
En ga je nu voor de 3e keer autorijden weer een nieuw topic openen?
Daarin worden de problemen met terugschakelen behandeld.
pi_86656268
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:16 schreef FransDeens het volgende:
Lekker verantwoord.
Het regende, dus ook wat slipcursussen genomen op de A18.
pi_86656319
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Daarin worden de problemen met terugschakelen behandeld.
de vierde keer wordt het rijgedrag op de autobahn behandeld :+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_86656730
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:18 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat lukt hem dus blijkbaar niet goed, in dat geval is het verstandig om gelijk al wat gas bij te geven (en dus niet teveel, maar genoeg zodat hij niet afslaat). En dan niet gelijk die koppeling vol op laten komen, maar met beleid.
Ik begrijp het probleem, maar je mag toch aannemen dat vader die naast hem in de auto zat in grote lijnen dezelfde tips heeft gegeven. Vandaar dat ik het nut van dit topic durf te betwijfelen.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_86658984
Mijn instructeur liet me wegrijden op de koppeling in z'n 1,2,3 en 4! Als je bij de 4e versnelling, zonder gas bij te geven, het presteert om weg te komen zonder dattie afslaat heb je de koppeling wel onder controle ^O^ Wel een hoop geduld nodig en een lang stuk weg :+ (Benzine auto, trouwens.)

[ Bericht 2% gewijzigd door wormtrein op 21-09-2010 12:02:27 ]
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_86659072
In een benzine is het een stuk makkelijker wegrijden dan in een diesel vind ik, voor ik begon met lessen had ik onze oude benzineauto geprobeerd en die sloeg niet af wat ik ook deed, terwijl het 'pakstukje' op een diesel nauwer is. Weet neit waarin je het probeerde?

Enfin, alles is hierboven al gezegd :s)
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86659143
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:18 schreef 08gnoT. het volgende:
In een benzine is het een stuk makkelijker wegrijden dan in een diesel vind ik, voor ik begon met lessen had ik onze oude benzineauto geprobeerd en die sloeg niet af wat ik ook deed, terwijl het 'pakstukje' op een diesel nauwer is. Weet neit waarin je het probeerde?

Enfin, alles is hierboven al gezegd :s)
Bedoel je niet andersom :? Anders ben je wel een uitzondering denk ik :P
pi_86659346
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:20 schreef Piles het volgende:

[..]

Bedoel je niet andersom :? Anders ben je wel een uitzondering denk ik :P
Ik heb een benzine nog nooit laten afslaan, kan nog komen natuurlijk :P , maar diesel in het begin wel een paar keer als ik de koppeling te snel liet opkomen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86659485
Alweer een topic?

Anyway, probeer de auto eens te laten rijden zonder dat je het gaspedaal gebruikt.
Dan heb je misschien sneller door hoe de koppeling werkt.
pi_86678737
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:12 schreef xaban06 het volgende:
Rij een diesel, makkelijker.
Rij automaat, nog makkelijker :')
Killing as few patients as possible.
pi_86678804
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:08 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

Dat zal je wel zeggen ja, maar meestal is net die ene kleine tip de tip waarbij het lampje branden gaat.
Nee. In dit geval is het gewoon gevoel.
Of toch du vader?
pi_86679209
Bij mijn intake geloofden ze niet dat ik toch echt voor het eerst in een auto zat :').

Oja, TS is een faler zonder autogevoel die over tien weken in de weg gaat rijden :').
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86681908
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:52 schreef r8ality het volgende:
Bij mijn intake geloofden ze niet dat ik toch echt voor het eerst in een auto zat :').

Oja, TS is een faler zonder autogevoel die over tien weken in de weg gaat rijden :').
Stoer man. Mag ik je alsjeblieft een keer aanraken?
Of toch du vader?
pi_86686748
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:18 schreef 08gnoT. het volgende:
In een benzine is het een stuk makkelijker wegrijden dan in een diesel vind ik, voor ik begon met lessen had ik onze oude benzineauto geprobeerd en die sloeg niet af wat ik ook deed, terwijl het 'pakstukje' op een diesel nauwer is. Weet neit waarin je het probeerde?

Enfin, alles is hierboven al gezegd :s)
De slag van de koppeling en het werkzame gedeelte verschilt per auto en hoeft niet per se diesel/benzine gerelateerd te zijn. Wat er bedoeld wordt met makkelijker weg kunnen rijden met een diesel is dat een diesel niet zo makkelijk afslaat. Je kunt de koppeling verder op laten komen zonder dat een dieselmotor meteen begint met protesteren, dus puur het wegrijden op de koppeling zelf is makkelijker. Over het algemeen moet je met een benzinemotor de koppeling langer laten slippen als je het gas niet zou gebruiken.
pi_86687148
2 dingen moet je kunnen/snappen. dan is het een eitje.

1)
koppeling zeer langzaam laten opkomen. vaak tot ongeveer de helft. dan voel je dat je vooruit gaat.
houd je voet goed vast op dit moment. niet bang zijn om iets over het aangrijpingspunt te komen.
als je vooruit gaat kunt je hem nog iets verder laten opkomen om het aangrijpingspunt goed te benutten.
heel langzaam maar het gaat erom dat je het aangrijp punt kent.met een benzine auto is dit lastiger, omdat je langzamer gaat en een tikje te ver is uitvallen. sommige benzine auto's (vaak zware) zullen bijna niet vooruit komen. dan moet je afgaan op het trillen en geluid verandering van de motor)
je gebruikt dus geen gas bij de oefening!
met een diesel auto kan je nu gas geven. zo heb ik geleerd met een diesel rijden.
met een benzine auto is dit enkel een oefening en moet je eerst gas geven zoals hieronder staat.

2)
geef gas, ongeveer een kwart.
koppeling langzaam laten opkomen net zo lang tot je begint te rijden.
als dit gebeurd laat je de koppeling en gas op deze stand. gas heb je dus de hele tijd op de zelfde stand!
die doe je minimaal 2 seconden en kan zolang als je wilt. (voor een beginner dan)
zolang de koppeling niet voorbij het aangrijpingspunt komt zal je niet wegschieten. maar langzaam tot normaal vooruit gaan.
nu is het een kwestie van koppeling los laten (dit kan snel) en direct daarna even een tikje meer gas. (ongeveer 1 seconden)
dan naar 2e versnelling.

kan eigenlijk niet mislukken :D

[ Bericht 3% gewijzigd door fespo op 21-09-2010 20:49:09 ]
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:33:29 #48
53151 T42
Pinball Wizard
pi_86690027
d8 dat ts zou wachten op der 1e rijles :') ivm verkeerde dingen aanleren

w8 nou eens gewoon tot je 1e les daar leer je veel meer van dan nu enorm te zeunuwen
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:42:49 #49
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_86690480
Mwoah, ik vond het persoonlijk wel prettig om het een keer geoefend te hebben. Maar dit is iets wat je zo onder de knie zal hebben en hoe verder je vordert hoe makkelijker het zal gaan.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:47:43 #50
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_86690728
Onzin, onzin, onzin. Benzineauto's rollen ook op de koppeling, allemaal stuk voor stuk.

Stelletje geblaat hier. :r
Oh en tegen die gozer die van Twente naar Amsterdam is gereden zonder rijbewijs: Mislukte idioot. Mensen als jij verdienen niet eens een rijbewijs, laat staan vrijheid. :r
"The meaning of life is 'bucket'."
pi_86706598
Weet niet wat voor misvattingen sommigen hier maken, maar in de regel is een benzineauto dus niet makkeljiker dan een diesel. Puur omdat het toerenbereik van een diesel veel lager begint en je dus bijna geen gas hoeft te geven om die koppeling al los te laten.
pi_86707702
Zojuist dus les gehad en helaas niet geschikt voor de 10 weken :') :'( Jammer dan.... Maar inderdaad, ik heb gevraagd als er veel verschil zat tussen benzine en diesel auto's. Bij benzine auto's moet je meer gassen als je wil wegrijden en bij diesel begint die zelf al te rollen.

En het schakelen ging na 2 keer vrij goed en is makkelijker dan ik dacht.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_86708963
Niet geschikt voor 10 weken?

_O-.

Ik heb het in tien dagen gehaald :').
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86709267
Bwahahaha, dikke fail!!! Hoe durf je dat hier op het forum te zetten! Ik zou me verrot schamen.
pi_86709698
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:39 schreef r8ality het volgende:
Niet geschikt voor 10 weken?

_O-.

Ik heb het in tien dagen gehaald :').
En daarmee heb je vast genoeg ervaring opgedaan ja, je hebt vast meer omstandigheden meegemaakt dan iemand die een normale cursus doet :')
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86709846
Ervaring doe je op in de jaren NA het behalen van je rijbewijs, niet tijdens je rijlessen. Maar ik snap wat je bedoelt, ik zou ook iedereen afraden zo'n spoedcursus te doen.
pi_86710399
Maakt niet uit TS dat je er wat langer over doet...krijg je ook meer te maken met verschillende situaties die je later zal tegenkomen. Gewoon lekker gaan lessen en je komt er wel. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_86710493
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Ervaring doe je op in de jaren NA het behalen van je rijbewijs, niet tijdens je rijlessen. Maar ik snap wat je bedoelt, ik zou ook iedereen afraden zo'n spoedcursus te doen.
Waarom?
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86711040
Omdat je veel meer leert als je je cursus over een langere tijd uitspreid. Dan blijft het allemaal beter hangen en zul je waarschijnlijk ook meer situaties tegenkomen. Het hoeft allemaal niet 'gehaast', dus wordt het kwaliteit boven kwantiteit in plaats van andersom.
  woensdag 22 september 2010 @ 14:42:43 #60
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_86711223
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:56 schreef FruitenCo het volgende:
Zojuist dus les gehad en helaas niet geschikt voor de 10 weken :') :'(
Dat hadden wij al door na je topicstart.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_86711256
I beg to differ. Juist als je tien dagen in 1 keer bezig bent blijft alles hangen. Anders ben je iedere week weer vergeten wat je geleerd had. Situaties kom je genoeg tegen en na het behalen van je rijbewijs kom je er wel ff meer tegen ook al les je tien weken. En geen situatie is meestal hetzelfde...

Haast is er sowieso niet bij, want tien halve dagen rijden is stiekem nog best veel.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86711268
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Omdat je veel meer leert als je je cursus over een langere tijd uitspreid. Dan blijft het allemaal beter hangen en zul je waarschijnlijk ook meer situaties tegenkomen. Het hoeft allemaal niet 'gehaast', dus wordt het kwaliteit boven kwantiteit in plaats van andersom.
In principe heb je hetzelfde aantal lesuren hoor, ook rijd je met die snelcursussen over het algemeen langere tijd aan 1 stuk ipv telkens ongeveer hetzelfde stuk van een uur. Lijkt mij niet heel veel uit te maken.
Ja, schrok je toch even he!
pi_86711320
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:48 schreef Lightning_NL het volgende:
Bwahahaha, dikke fail!!! Hoe durf je dat hier op het forum te zetten! Ik zou me verrot schamen.
Wat interesseert mij dat nou wat jij er van denkt of wat andere mensen er van denken, ik heb niks hoog te houden hier _O-

Stelletje eikelpoetsers hier man _O-
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_86715561
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:39 schreef r8ality het volgende:
Niet geschikt voor 10 weken?

_O-.

Ik heb het in tien dagen gehaald :').
Het is totaal niet opvallend hoe vaak jij "patst" met je superprofessionele autorij skills, man. :W
Of toch du vader?
pi_86715621
Trouwens, een mattie van me deed zo'n 3weekse cursus bij de ANWB, en hij is wel geslaagd maar faalt nu echt fucking hard met rijden. Hij heeft echt superweinig ervaring in verschillende verkeerssituaties en heeft in no time al een paar keer schade gemaakt.

Ik wil niet zeggen dat dit altijd zo is en dat verspreiden over een langere tijd per definitie beter is, maar als ik het zo hoor, ook van verscheidene instructeurs, dan kunnen mensen die over een langere periode leren rijden beter rijden als ze slagen dan mensen die stoomcursussen hebben gevolgd.
Of toch du vader?
pi_86715881
Ik heb 2 maanden na behalen van mijn rijbewijs een auto getotalled. Heeft geen fuck met 10 dagen of 10 weken te maken, alleen met gebrek aan ervaring...
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86716019
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:44 schreef Boe-man het volgende:

[..]

In principe heb je hetzelfde aantal lesuren hoor, ook rijd je met die snelcursussen over het algemeen langere tijd aan 1 stuk ipv telkens ongeveer hetzelfde stuk van een uur. Lijkt mij niet heel veel uit te maken.
Vooral in het begin zul je teveel info krijgen tegelijk, zonder dat je tijd hebt dit te verwerken. De zogeheten spons die vol zit. Daarom kun je het beter over de tijd spreiden, zodat dingen verwerkt kunnen worden in je bovenkamer en je het beter onthoudt voor de volgende keer.
pi_86716061
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:42 schreef r8ality het volgende:
Ik heb 2 maanden na behalen van mijn rijbewijs een auto getotalled. Heeft geen fuck met 10 dagen of 10 weken te maken, alleen met gebrek aan ervaring...
Nou... Wat een slechte smoes... Na fucking 2 maanden al je auto verrot rijden is gewoon een ontzettend dikke fail. Had je toen maar een fatsoenlijke cursus moeten nemen.
pi_86717092
Auto uit 1972, was in Amsterdam en 2 uur geslapen die nacht, inclusief aanhanger. Als je dan al weinig ervaring hebt, gaat het snel fout. Waarvan akte.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86717167
Smoesjes.
pi_86717510
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:42 schreef r8ality het volgende:
Ik heb 2 maanden na behalen van mijn rijbewijs een auto getotalled. Heeft geen fuck met 10 dagen of 10 weken te maken, alleen met gebrek aan ervaring...
Kijk, dit bedoel ik. Kan je opscheppen dat je in 10 dagen je rijbewijs hebt gehaald, maar de ervaring leert gewoon dat je dan echt nog weinig ervaring hebt.

Als je het over een langere periode uitsmeert dan heb je kortere lessen, kan het beter op je inzinken en leer je ook meer puur omdat je gewoon in blokken van 2 uur beter leert dan in blokken van 8 uur.

Bovendien worden er bij stoomcursussen de nadruk voornamelijk gelegd op "het halen van het examen", terwijl bij de meeste degelijke rijscholen de nadruk wordt gelegd op "goed en veilig leren rijden".
Of toch du vader?
pi_86717600
Oefen anders in een automaat ( :') )
pi_86717682
Waarom dat? Dan leer je toch niet wegrijden? Dan kán je wegrijden, maar daar leer je niet van omgaan met de koppeling-gas combinatie, en dat is juist wat de TS wilt. :P
Of toch du vader?
pi_86718637
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:23 schreef Luchtkoker het volgende:
Waarom dat? Dan leer je toch niet wegrijden? Dan kán je wegrijden, maar daar leer je niet van omgaan met de koppeling-gas combinatie, en dat is juist wat de TS wilt. :P
  woensdag 22 september 2010 @ 19:58:11 #75
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_86723869
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:08 schreef r8ality het volgende:
Auto uit 1972, was in Amsterdam en 2 uur geslapen die nacht, inclusief aanhanger. Als je dan al weinig ervaring hebt, gaat het snel fout. Waarvan akte.
Dan ben je gewoon sowieso fout bezig. Een goede automobilist met verantwoordelijkheidsgevoel had zichzelf gerealiseerd dat dat nou niet de beste omstandigheden zijn om in een auto te stappen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_86724422
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:58 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dan ben je gewoon sowieso fout bezig. Een goede automobilist met verantwoordelijkheidsgevoel had zichzelf gerealiseerd dat dat nou niet de beste omstandigheden zijn om in een auto te stappen.
idd, wat een kk domme actie zeg, + een oldtimer gesloopt :r rijbewijs afpakken ~O>
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 22 september 2010 @ 20:12:49 #77
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_86724445
Ik vond het wegrijden overigens het moeilijkste wat er was qua autorijden.
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
pi_86726421
ik ook.
maar dat kwam omdat mijn instructeur niet met zijn poten van zijn eigen pedalen kon afblijven tot een paar dagen voor het examen. zo kreeg ik nooit het juiste gevoel.
pi_86727380
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:25 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ik heb een benzine nog nooit laten afslaan, kan nog komen natuurlijk :P , maar diesel in het begin wel een paar keer als ik de koppeling te snel liet opkomen.
Carburateur auto die benzine? Mijn eerste was ook een met carburateur in een jaar misschien een keer afgeslagen. Bij de auto die ik nu heb liet ik eens de koppeling perongeluk schieten toen ik snel weg wou bij het stoplicht. Mn radio lag er uit en mijn telefoon en portomonee voor de achterbank, man dat ging wild :')
pi_86727622
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:43 schreef r8ality het volgende:
I beg to differ. Juist als je tien dagen in 1 keer bezig bent blijft alles hangen. Anders ben je iedere week weer vergeten wat je geleerd had. Situaties kom je genoeg tegen en na het behalen van je rijbewijs kom je er wel ff meer tegen ook al les je tien weken. En geen situatie is meestal hetzelfde...

Haast is er sowieso niet bij, want tien halve dagen rijden is stiekem nog best veel.
Het is ook weer zo dat dingen na 2 of meer uren hard concentreren dat je alles wat je daarna leert niet opneemt. Gewoon 2 of 3 keer per week een blok van 2 uur doen. Dan kan je redelijk snel je rbw halen.
pi_86729991
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:46 schreef 1299 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
OH ECHT DAT HAD IK NIET DOOR
Of toch du vader?
pi_86732563
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:12 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Ik ben anders heen en weer gereden van Twente naar Amsterdam, was een hartstikke goede oefening. Alleen je merkt wel dat er vet veel agressie in het verkeer is.
Agressie valt wel mee hoor, je reed waarschijnlijk 70 over de middelste rijbaan, terwijl vrachtwagens je links en rechts tegelijk inhalen. Dat zou ik ook als agressief ervaren.

Tip aan TS zoek een GOEDE rijschool/instructeur, daar heb je toch uiteindeljk het meeste aan.
.
pi_86733232
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:13 schreef ibaneX het volgende:

[..]

Carburateur auto die benzine? Mijn eerste was ook een met carburateur in een jaar misschien een keer afgeslagen. Bij de auto die ik nu heb liet ik eens de koppeling perongeluk schieten toen ik snel weg wou bij het stoplicht. Mn radio lag er uit en mijn telefoon en portomonee voor de achterbank, man dat ging wild :')
Zou best kunnen, Mazda uit 92 en een Mitsubishi uit 96, en nog heel even een mazda uit 2005 maar dat mag geen naam hebben. Misschien dat de koppelingsplaten ook ver versleten waren, want ik laat hem vrij ver opkomen voor ik gas geef. Sowieso heb ik alleen op eigen terrein gereden met de 3 benzines

Dat kan ook schelen, oude benzines tegen nieuwe diesels, 2 van m'n 3 lesauto's (allemaal VW) zijn minder dan een jaar oud en de oudere derde sloeg ook nooit af. Die reed wel heel fijn en makkelijk ja.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86777222
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:42 schreef r8ality het volgende:
Ik heb 2 maanden na behalen van mijn rijbewijs een auto getotalled. Heeft geen fuck met 10 dagen of 10 weken te maken, alleen met gebrek aan ervaring...inzicht.
TS: Laat het ontkoppelingspedaal langzaam opkomen tot je voelt dat de auto gaat bewegen. Geef dan iets gas bij en laat, zodra je op gang bent, het ontkoppelingspedaal los.

Ga vooral niet zonder rijbewijs hele einden rijden: je bent niet verzekerd, dus als er iets gebeurt ben je zwaar de Sjaak. Een beetje oefenen op een grote parkeerplaats kan nog wel door de beugel. O-)

Over die spoedcursus: ik vond het zelf fijner om alles verspreid over 3 maanden te leren. Twintig uur les, verdeeld over lessen van twee uur. Tijdens de les pauzeerde ik altijd halverwege, omdat anders de concentratie na anderhalf uur weg zou zakken. Na de les had ik dan een week de tijd om alles even te laten bezinken. :Y

Het helpt ook wel als je al wat inzicht hebt in hoe een auto werkt. ^O^
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_86777245
Waarom rustig? Gewoon gierende banden.
pi_86779671
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:45 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

Wat interesseert mij dat nou wat jij er van denkt of wat andere mensen er van denken, ik heb niks hoog te houden hier _O-

Stelletje eikelpoetsers hier man _O-
Ik láát mijn eikel poetsen terwijl ik aan het autorijden ben. 8-) Dat zie ik jou niet binnen 10 weken voor elkaar krijgen. _O-

ff serieus, doe het gewoon rustig aan, het gevoel krijgt de een net wat sneller in de tenen dan de ander, maar het komt vanzelf wel. :Y
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_86779699
Dat TS trouwens niks hoog te houden heeft komt niet als een verassing :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')