Ik heb daarmee mijn aandrijfas een keertje door midden gebrokenquote:Op maandag 20 september 2010 22:02 schreef Rosbief het volgende:
Koppeling in, starten, 1ste versnelling, gas vol intrappen en dan koppeling loslaten.
quote:Op maandag 20 september 2010 22:01 schreef trovey het volgende:
Rustig je koppeling op laten komen en tegelijk rustig gas geven....niet meteen je gaspedaal tot de grond toe intrappen.
quote:Op maandag 20 september 2010 22:02 schreef Rosbief het volgende:
Koppeling in, starten, 1ste versnelling, gas vol intrappen en dan koppeling loslaten.
dit is de beste oefeningquote:Op maandag 20 september 2010 22:03 schreef caspervc het volgende:
probeer ook eens heel rustig met alleen de koppeling (dus zonder gas) op gevoel weg te rijden.
De auto zal 10x afslaan, maar als je het eenmaal door hebt, voel je ook veel beter hoe de koppeling werkt. Dan kan je op het kritische moment dat de koppeling aangrijpt precies een klein beetje extra gas geven om het allemaal wat soepeler te laten lopen...
Dat zal je wel zeggen ja, maar meestal is net die ene kleine tip de tip waarbij het lampje branden gaat.quote:Op maandag 20 september 2010 22:07 schreef FransDeens het volgende:
Ga gewoon heel veel oefenen. Het lijkt me bijzonder niet-voor-de-hand-liggend dat iemand op een forum je iets gaat vertellen waardoor je ogen plots geopend worden en je ineens vloeiend kunt optrekken.
Je je moet ook de betekenis van al de lampjes wetenquote:Op maandag 20 september 2010 22:08 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Dat zal je wel zeggen ja, maar meestal is net die ene kleine tip de tip waarbij het lampje branden gaat.
Om te leren koppelen heb je per se een instructeur nodig, dat kan iedereen je wel leren. Gewoon een kwestie van oefenen, de meeste tips die hier voorbij komen zal een instructeur ook geven als het je niet goed lukt.quote:Op maandag 20 september 2010 22:09 schreef gateway het volgende:
niet met je pa oefenen, gewoon wachten tot de instructeur het je leert. Het woord zegt het al: INSTRUCTEUR
Dat. En wegrijden leer je in 10 minuten de eerste les, daar hoef je geen uren voor te oefenenquote:Op maandag 20 september 2010 22:09 schreef gateway het volgende:
niet met je pa oefenen, gewoon wachten tot de instructeur het je leert. Het woord zegt het al: INSTRUCTEUR
Tja, we zijn niet allemaal zo goed dat we zo makkelijk weg kunnen rijden. Ik had in het begin ook aardig wat moeite met soepel wegrijden.quote:Op maandag 20 september 2010 22:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat. En wegrijden leer je in 10 minuten de eerste les, daar hoef je geen uren voor te oefenen
Ik ben anders heen en weer gereden van Twente naar Amsterdam, was een hartstikke goede oefening. Alleen je merkt wel dat er vet veel agressie in het verkeer is.quote:Op maandag 20 september 2010 22:09 schreef gateway het volgende:
niet met je pa oefenen, gewoon wachten tot de instructeur het je leert. Het woord zegt het al: INSTRUCTEUR
Dat zou je wel zeggen, maar alle tips zijn in je vorige topic al voorbij gekomen: De koppeling voorzichtig op laten komen tot je voelt dat de auto wil gaan rollen en/of de motor begint te trillen of iets terugzakt in toeren, voorzichtig een klein beetje gas bijgeven en de koppeling voorzichtig verder laten opkomen.quote:Op maandag 20 september 2010 22:08 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Dat zal je wel zeggen ja, maar meestal is net die ene kleine tip de tip waarbij het lampje branden gaat.
Lekker verantwoord.quote:Op maandag 20 september 2010 22:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik ben anders heen en weer gereden van Twente naar Amsterdam, was een hartstikke goede oefening. Alleen je merkt wel dat er vet veel agressie in het verkeer is.
10 minuten is misschien overdreven, maar mijn punt is dat leren wegrijden in geen verhouding staat tot het leren van de rest van de vaardigheden.quote:Op maandag 20 september 2010 22:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja, we zijn niet allemaal zo goed dat we zo makkelijk weg kunnen rijden. Ik had in het begin ook aardig wat moeite met soepel wegrijden.
Dat lukt hem dus blijkbaar niet goed, in dat geval is het verstandig om gelijk al wat gas bij te geven (en dus niet teveel, maar genoeg zodat hij niet afslaat). En dan niet gelijk die koppeling vol op laten komen, maar met beleid.quote:Op maandag 20 september 2010 22:16 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Dat zou je wel zeggen, maar alle tips zijn in je vorige topic al voorbij gekomen: De koppeling voorzichtig op laten komen tot je voelt dat de auto wil gaan rollen en/of de motor begint te trillen of iets terugzakt in toeren, voorzichtig een klein beetje gas bijgeven en de koppeling voorzichtig verder laten opkomen.
Daarin worden de problemen met terugschakelen behandeld.quote:Op maandag 20 september 2010 22:18 schreef Piles het volgende:
En ga je nu voor de 3e keer autorijden weer een nieuw topic openen?
de vierde keer wordt het rijgedrag op de autobahn behandeldquote:Op maandag 20 september 2010 22:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daarin worden de problemen met terugschakelen behandeld.
Ik begrijp het probleem, maar je mag toch aannemen dat vader die naast hem in de auto zat in grote lijnen dezelfde tips heeft gegeven. Vandaar dat ik het nut van dit topic durf te betwijfelen.quote:Op maandag 20 september 2010 22:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat lukt hem dus blijkbaar niet goed, in dat geval is het verstandig om gelijk al wat gas bij te geven (en dus niet teveel, maar genoeg zodat hij niet afslaat). En dan niet gelijk die koppeling vol op laten komen, maar met beleid.
Bedoel je niet andersomquote:Op maandag 20 september 2010 23:18 schreef 08gnoT. het volgende:
In een benzine is het een stuk makkelijker wegrijden dan in een diesel vind ik, voor ik begon met lessen had ik onze oude benzineauto geprobeerd en die sloeg niet af wat ik ook deed, terwijl het 'pakstukje' op een diesel nauwer is. Weet neit waarin je het probeerde?
Enfin, alles is hierboven al gezegd
Ik heb een benzine nog nooit laten afslaan, kan nog komen natuurlijkquote:Op maandag 20 september 2010 23:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Bedoel je niet andersomAnders ben je wel een uitzondering denk ik
Nee. In dit geval is het gewoon gevoel.quote:Op maandag 20 september 2010 22:08 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Dat zal je wel zeggen ja, maar meestal is net die ene kleine tip de tip waarbij het lampje branden gaat.
Stoer man. Mag ik je alsjeblieft een keer aanraken?quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:52 schreef r8ality het volgende:
Bij mijn intake geloofden ze niet dat ik toch echt voor het eerst in een auto zat.
Oja, TS is een faler zonder autogevoel die over tien weken in de weg gaat rijden.
De slag van de koppeling en het werkzame gedeelte verschilt per auto en hoeft niet per se diesel/benzine gerelateerd te zijn. Wat er bedoeld wordt met makkelijker weg kunnen rijden met een diesel is dat een diesel niet zo makkelijk afslaat. Je kunt de koppeling verder op laten komen zonder dat een dieselmotor meteen begint met protesteren, dus puur het wegrijden op de koppeling zelf is makkelijker. Over het algemeen moet je met een benzinemotor de koppeling langer laten slippen als je het gas niet zou gebruiken.quote:Op maandag 20 september 2010 23:18 schreef 08gnoT. het volgende:
In een benzine is het een stuk makkelijker wegrijden dan in een diesel vind ik, voor ik begon met lessen had ik onze oude benzineauto geprobeerd en die sloeg niet af wat ik ook deed, terwijl het 'pakstukje' op een diesel nauwer is. Weet neit waarin je het probeerde?
Enfin, alles is hierboven al gezegd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |