Ik dacht dat we het hier over Nederland hadden.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:27 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Dat scheelt natuurlijk ook nog met land. Heb in een klein dorpje in Amerika gewoond en daar waren ze toch nog flink radicaal, ook de jongeren.
Ja natuurlijk. Maar over je post, je generaliseert net zo erg door te zeggen dat de huidige generatie niet zo is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het hier over Nederland hadden.
Ik ken genoeg mensen in dat 'wereldje'. Het is allemaal tolerantie en vrijheid. Sterker nog, sommigen leggen de bijbel zelfs zo uit dat je in dit opzicht gewoon tolerant moet zijnquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:30 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Maar over je post, je generaliseert net zo erg door te zeggen dat de huidige generatie niet zo is.
Pfff, wel vermoeiend hoor om steeds te zeggen dat ik toch niet alle religieuzen bedoel! Er zijn legio religieuzen die heel vrijdenkend, sociaal, accepterend en fantastisch zijn. Die doen niet zo spastisch over homoseksualiteit. Er zijn er ook een heleboel die bekrompen zijn en alles verhalen op hun geloof a la 1450 en daardoor homofoob zijn, of ernstige trekjes ervan vormen. En die mensen vind ik gewoo jammer, om de eerder genoemde redenen. Klaar.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daar ga je weer met je generalisaties over gelovigen. De huidige generatie gelovigen is echt niet zo, trust me.
Volgens mij is dat gewoon discriminatie.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:34 schreef Lienekien het volgende:
Mensen die vanuit hun geloof homoseksualeit niet kunnen goedkeuren, zijn natuurlijk niet per definitie homofoob. Bij homofoob denk ik toch aan openlijke afkeuring in de vorm van beledigen, uitsluiten en geweld.
Heeft allemaal met elkaar te maken. http://nl.wikipedia.org/wiki/Homofobiequote:Op dinsdag 21 september 2010 12:58 schreef lezzer het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon discriminatie.
Homofobie associeer ik eerder met mensen die gewoon angst hebben voor homo's en ze daardoor afkeuren.
Ik snap je punt niet echt. Ik probeer onderscheid te maken tussen een mening die iemand kan hebben over homo's/homoseksualiteit die wel of niet leidt tot negatief gedrag tegenover homo's. Vind het nogal een verschil tussen die mening hebben maar er niks mee doen en die mening hebben en op straat homo's in elkaar meppen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:06 schreef lezzer het volgende:
NIet dat dit moet verworden tot een woorspel, maar "beledigingen, uitsluiten en geweld" vind ik toch nog wel wat anders dan een tokkie die zegt dat hij geen homo's moet.
En "niet goedkeuren vanuit het geloof" daar heb ik een broertje dood aan hoor, dat je "niet praktiserend homosexueel bent". Sorry daar wordt ik echt zo laaiend van.
Dat is gewoon haat.
Dat bedoel ik, ja.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:11 schreef AgLarrr het volgende:
Wat is er trouwens mis mee als iemand Homo's niet moet, zolang er geen geweld en/of belediging aan te past komt?
Wie zegt dat dan dat daar iets mis mee is?quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:11 schreef AgLarrr het volgende:
Wat is er trouwens mis mee als iemand Homo's niet moet, zolang er geen geweld en/of belediging aan te past komt?
In principe niks, maar er is gewoon geen enkele gegronde reden te vinden waarom je homoseksuelen per definitie niet zou moeten. Goedkeuren hoeft van mij niet, maar accepteer dat er ook mensen zijn die niet zo denken als jij (niet jij per se..) en laat die mensen in hun waarde. Dus ga niet beslissen over hun welzijn en rechten.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:11 schreef AgLarrr het volgende:
Jammer dat je niet op de rest ingaat. Volgens mij gaan we toch echt langs elkaar heen.quote:
Enig idee hoe vaak ik die discussie al gevoerd heb?quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jammer dat je niet op de rest ingaat. Volgens mij gaan we toch echt langs elkaar heen.
Dan wordt het toch een definitiekwestie.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:26 schreef Qebbel het volgende:
Homofobie hoeft niet per se gepaard te gaan met 'haat' of 'geweld'. Homofobie is gewoon een vorm van aversie tegen homoseksuelen (of lesbiennes), op wat voor manier zich dat dan ook mag uiten. Veelal kun je er wel haat uit herleiden ja, want niemand zegt van homo's te houden, maar ze tevens af te keuren. Das een beetje tegenstrijdig, niet?
Gelukkig vinden de meeste "homofoben" geweld ook zeker niet op zijn plaats, maar dat betekent dus niet dat die mensen zo pro homoseksuelen zijn. En dat vind ik dan weer jammer.
Iets niet goedkeuren betekent niet automatisch iets afkeuren en al helemaal niet daar openlijk verzet tegen plegen.quote:Vele verdedigers van homo- en lesborechten gebruiken de term "homofobie" om uitingen of gedragingen te beschrijven die gemotiveerd zijn door verzet tegen de belangen van homoseksuelen. Het kan daarbij gaan om uiteenlopende manifestaties, variërend van minachtende opmerkingen, roddel en het belachelijk maken van homoseksuele personen tot sterkere verbale of fysieke agressie.
Nou, ik zeg maar weer dat ik het jammer vind. Ik vind het juist wél een boeiende discussie. Jammer dat je er geen zin in hebt.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:28 schreef lezzer het volgende:
[..]
Enig idee hoe vaak ik die discussie al gevoerd heb?
Zo fris is het dan niet meer hoor
Jij zegt dat ik je woorden verkeerd uit leg, ik denk dat je niet goed leest wat ik schrijf (het lijkt wel een lesbische relatie) en zo kun je pagina's vol posten. Allemaal zinloos, dus ik stappen even van dit zijstraatje af.
Ben je lesbisch?quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, ik zeg maar weer dat ik het jammer vind. Ik vind het juist wél een boeiende discussie. Jammer dat je er geen zin in hebt.
quote:
Iets niet goedkeuren betekent naar mijn idee dat je het dan wel afkeurt, ookal doet men dat niet overtuigend. De Dikke van Dale zegt: Homofobie is het krampachtig minachten van homoseksualiteit, of alles wat daar schijn van heeft.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan wordt het toch een definitiekwestie.
Dit is wat Wikipedia zegt:
[..]
Iets niet goedkeuren betekent niet automatisch iets afkeuren en al helemaal niet daar openlijk verzet tegen plegen.
In de praktijk leidt het echter wel tot uitsluiting in een geloofsgemeenschap.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:01 schreef Lienekien het volgende:
Maar 'haat' of 'afkeer' vind ik nog net wat verder gaan dan 'niet kunnen goedkeuren vanuit geloof'. Het laatste hoeft niet te leiden tot haat of afkeer.
Dan kan ik me voorstellen dat je anders in zo'n discussie staat.quote:
Het gaat niet over mij? Hoe bedoel je? Ik maak geen deel uit van de Nederlandse samenleving?quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:43 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dan kan ik me voorstellen dat je anders in zo'n discussie staat.
Het gaat niet over jou. Tenzij je een homoman blijkt te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |