Dat is geen fobie, maar gewoon religieuze intolerantie net als met euthanasie en abortus...quote:Op maandag 20 september 2010 21:48 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Wat ik voornamelijk hoor (en hier in Amerika heb je er een stuk mensen die er voor uit komen dat ze anti gay zijn) is dat het 'tegennatuurlijk' is en dat 'God een ander plan voor de mens had'. Maar vooral dat idee van 'tegennatuurlijke' is wat mensen dwars lijkt te zitten.
Snap er ook niks van, heb liever gewoon verliefde mensen dwars door ale sexes dan mensen die ongelukkig samen zijn hoor
Wat een achterhaald gezwets.quote:Op maandag 20 september 2010 21:54 schreef picardmike het volgende:
Je word gewoon als tabula rasa(onbeschreven blad) geboren en daar word een beeld uit gevormd die mede bepaalt word met je aanleg in stressfactoren en omgeving. Zolang het niet schadelijk is, is er niks aan de hand. Maar homo's die doen alsof ze aangeboren zijn en zelfs mensen gaan lastigvallen omdat ze denken dat ze ook zo geboren zijn(niet dat ik het zelf meemaak, misschien 1 keer meegemaakt ofzo) vindt ik zo achterlijk dat ik de homohaat soms wel kan begrijpen. Elke seksuele voorkeur van een persoon is uniek of je nu van rood,klein,dik of mager houdt en zolang het geen kwaad kan, moet het gewoon kunnen. Alleen homo's hoeven zichzelf en andere echt niet op hun aangeboren aanleg te wijzen die nooit bewezen is.
Dus je wereldbeeld is niet alleen op het gebied van vrouwen zo bijzonderquote:Op maandag 20 september 2010 21:54 schreef picardmike het volgende:
Je word gewoon als tabula rasa(onbeschreven blad) geboren en daar word een beeld uit gevormd die mede bepaalt word met je aanleg in stressfactoren en omgeving. Zolang het niet schadelijk is, is er niks aan de hand. Maar homo's die doen alsof ze aangeboren zijn
In de jaren zeventig blijven hangen?quote:Op maandag 20 september 2010 21:54 schreef picardmike het volgende:
Je word gewoon als tabula rasa(onbeschreven blad) geboren en daar word een beeld uit gevormd die mede bepaalt word met je aanleg in stressfactoren en omgeving. Zolang het niet schadelijk is, is er niks aan de hand. Maar homo's die doen alsof ze aangeboren zijn en zelfs mensen gaan lastigvallen omdat ze denken dat ze ook zo geboren zijn(niet dat ik het zelf meemaak, misschien 1 keer meegemaakt ofzo) vindt ik zo achterlijk dat ik de homohaat soms wel kan begrijpen. Elke seksuele voorkeur van een persoon is uniek of je nu van rood,klein,dik of mager houdt en zolang het geen kwaad kan, moet het gewoon kunnen. Alleen homo's hoeven zichzelf en andere echt niet op hun aangeboren aanleg te wijzen die nooit bewezen is.
Ik ben er gewoon tegen dat een homo op dezelfde manier geaccepteerd moet worden als een iemand van een andere etnisiteit, dit is gewoon een heel groot verschil.
quote:Op maandag 20 september 2010 21:57 schreef Wille_und_Vorstellung het volgende:
[..]
Wat een achterhaald gezwets.
QFT.quote:Op maandag 20 september 2010 21:59 schreef teknomist het volgende:
[..]
In de jaren zeventig blijven hangen?
Ik denk persoonlijk dat geen enkele man 100% hetero is (al zal elke officiele hetero dat ontkennen) en dat iedere man wel een beetje bang is voor zijn homofiele kant. Homofobe mannen en potenrammers zijn eik gewoon hele onzekere mannen die hun mannelijkheid willen bevestigen door homo's lastig te vallen, terwijl ze eik onwijs door de man vallen daardoor.quote:Op maandag 20 september 2010 22:01 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Is 't niet dat mannen denken "Oh hij is homo, en ik ben een man dus straks valt ie op mij en gaat 'ie me seksueel intimideren", en dat ze daar bang voor zijn?
Het onderzoek waar verschillen in de chemische samenstelling in de hersenen gebruikt worden om een homo-aanleg te bewijzen is niet representatief voor alle homo's,. Wijst eerder op een andere beleving van stress die het kan veroorzaken dan dat dit impliciet zegt dat iemand later homo word. Ook hetero's hebben geen samenstelling het gaat gewoon om iets heel anders en niemand is 100% iets. Zelf een afrikaan kan nooit 100% zijn.quote:Op maandag 20 september 2010 21:57 schreef Wille_und_Vorstellung het volgende:
[..]
Wat een achterhaald gezwets.
Hoewel ik het standpunt van menig 'homofoob' niet deel, moet ik toegeven dat het algehele beeld van homoseksualiteit in het openbaar mij erg stoort, tel daarbij het gaypride gebeuren op en de wat 'algemenere' homoseksuelen verdwijnen. Waarom moeten die mensen het altijd zo uiten?quote:Op maandag 20 september 2010 21:46 schreef Re het volgende:
Waarom wordt het gezien als een afwijking met een negatieve lading
Ook in die zin verkondig je grotendeels onzin, maar vooral dat onbeschreven blad is zo achterhaald en ik snap ook niet waarom je die 'theorie' anno 2010 nog loopt te verdedigen.quote:Op maandag 20 september 2010 22:04 schreef picardmike het volgende:
[..]
Het onderzoek waar verschillen in de chemische samenstelling in de hersenen gebruikt worden om een homo-aanleg te bewijzen is niet representatief voor alle homo's,. Wijst eerder op een andere beleving van stress die het kan veroorzaken dat dit impliciet zegt dat iemand later homo word.
Door alleen deze vraag expliciet te stellen insinueer je dat homo's een bepaalde uitzonderingspositie hebben waarin ze hun gedrag moeten verantwoorden. Stel je deze vraag ook als het om oranje-supporters of carnavalvierders gaat?quote:Op maandag 20 september 2010 22:06 schreef Robby87 het volgende:
Waarom moeten die mensen het altijd zo uiten?
Dat is het denk ik. Niets meer en niets minder. Eigenlijk nog wel logisch ookquote:Op maandag 20 september 2010 22:01 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Is 't niet dat mannen denken "Oh hij is homo, en ik ben een man dus straks valt ie op mij en gaat 'ie me seksueel intimideren", en dat ze daar bang voor zijn?
Het probleem is toch juist dat de man het wel kent, en er zich ongemakkelijk bij voelt. Dan is afstoten het logische gevolg.quote:Op maandag 20 september 2010 22:13 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Intolerantie komt vaak voort uit een gesloten geest, een gesloten geest is vaak bang voor dingen die hij niet kent, en zal argwaan hebben als zich iets voor hem zich manifesteert, hij zal het afdoen als gevaarlijk of minderwaardig, om zijn gedachten met zijn gevoel in overeenstemming te krijgen, maar eigenlijk is het dus een angst voor dingen die anders zijn.
Die uitzonderingspositie leidt ik af uit het feit dat er zoveel homofoben zijn, dus dat maakt mij ook een homofoob? Nee!quote:Op maandag 20 september 2010 22:10 schreef teknomist het volgende:
[..]
Door alleen deze vraag expliciet te stellen insinueer je dat homo's een bepaalde uitzonderingspositie hebben waarin ze hun gedrag moeten verantwoorden. Stel je deze vraag ook als het om oranje-supporters of carnavalvierders gaat?
Niet dat het verkeerd is om vragen te stellen hierover, maar het is een beetje vermoeiend dat iedere keer die Gay Pride erbij gehaald wordt. Ieder 'soort' zijn eigen feestje.
Ah, homofobie is een afwijking.quote:Op maandag 20 september 2010 21:54 schreef Westerling het volgende:
Dat t een afwijking is, moge duidelijk zijn toch?
Mja dingen die anders zijn dan, als het afwijkt is het eng. Denk dat de meeste mensen met homofobie toch wel over hun aversie tegenover die persoon komen als ze hem langer kennen. Of als er gewoon vreselijk veel homo's in hun omgeving zijn.quote:Op maandag 20 september 2010 22:16 schreef daftme het volgende:
[..]
Het probleem is toch juist dat de man het wel kent, en er zich ongemakkelijk bij voelt. Dan is afstoten het logische gevolg.
Dat is uiteraard niet wat ik bedoelde.quote:Op maandag 20 september 2010 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ah, homofobie is een afwijking.
Nee, dat is andersom; sommige homoseksuelen vinden het nodig om hun seksualiteit enorm te 'flaunten', die in-your-face mentaliteit stoort mij best wel eens. Ik loop ook niet te koop met mijn heteroseksualiteit, dus heb er van anderen ook geen behoefte aan.quote:Op maandag 20 september 2010 22:10 schreef teknomist het volgende:
Door alleen deze vraag expliciet te stellen insinueer je dat homo's een bepaalde uitzonderingspositie hebben waarin ze hun gedrag moeten verantwoorden.
Dat is appels met peren vergelijken. Carnavalvierders vieren een feest, uitbundig. Homo's vieren uitbundig hun seksualiteit. De enige reden voor een gaypride is hun bedpartner.quote:Stel je deze vraag ook als het om oranje-supporters of carnavalvierders gaat?
Het is wel opvallend dat er een Gay Pride en Gay Olympics, etc zijn. Is er ook een Straight Pride? Of Straight Olympics? Of een apart afgezet stuk park waar alleen hetero's mogen neuken?quote:Niet dat het verkeerd is om vragen te stellen hierover, maar het is een beetje vermoeiend dat iedere keer die Gay Pride erbij gehaald wordt. Ieder 'soort' zijn eigen feestje.
In die zin is een vreselijk ordinair ventje als Joling een slechte zaak voor de homogemeenschap.quote:Op maandag 20 september 2010 22:28 schreef Misstique het volgende:
Nee, dat is andersom; sommige homoseksuelen vinden het nodig om hun seksualiteit enorm te 'flaunten', die in-your-face mentaliteit stoort mij best wel eens. Ik loop ook niet te koop met mijn heteroseksualiteit, dus heb er van anderen ook geen behoefte aan.
Onbedoeld een goede opmerking gemaakt.quote:Op maandag 20 september 2010 22:27 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat is uiteraard niet wat ik bedoelde.
Dat, ja. Dat soort typetjes zorgen voor een ontzettende sterotypering, waar homo's bepaald niet bij gebaat zijn lijkt me.quote:Op maandag 20 september 2010 22:30 schreef Wille_und_Vorstellung het volgende:
[..]
In die zin is een vreselijk ordinair ventje als Joling een slechte zaak voor de homogemeenschap.
Veel hetero's vinden het bij een homo al flaunten als hij/zij regelmatig met gepast enthousiasme zijn of haar partner bij het passende geslacht noemt. Hoe vaak heb jij het over je man/ vriend?quote:Op maandag 20 september 2010 22:28 schreef Misstique het volgende:
Nee, dat is andersom; sommige homoseksuelen vinden het nodig om hun seksualiteit enorm te 'flaunten', die in-your-face mentaliteit stoort mij best wel eens. Ik loop ook niet te koop met mijn heteroseksualiteit, dus heb er van anderen ook geen behoefte aan.
Er is legio straight shit. Denk bijvoorbeeld aan zomercarnaval.quote:Het is wel opvallend dat er een Gay Pride en Gay Olympics, etc zijn. Is er ook een Straight Pride? Of Straight Olympics? Of een apart afgezet stuk park waar alleen hetero's mogen neuken?
Sterker nog, als je een Olympische Spelen zou houden voor alleen hetero's dan zou de wereld te klein zijn. Maar andersom moet het allemaal maar door de strotten heengedouwd en normaal gevonden worden.
Nee, je hebt gelezen wat je wilde lezen. Maar ga je gang hoor, als je daar blij van wordt.quote:Op maandag 20 september 2010 22:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onbedoeld een goede opmerking gemaakt.
Maar er wordt toch niet gezegd dat homo's hun seksualiteit geheim dienen te houden? Ik denk dat het probleem helemaal niet ligt bij het seksuele gebeuren. Ik denk dat het probleem de vérdere way of life is. Jeweetwel, de homo's die aan het sterotype voldoen. Veel mensen voelen zich daar ongemakkelijk bij. Sommigen ook niet. Ik voel me ook ongemakkelijk bij heteroseksuelen die het cónstant over seks hebben, of de aandacht daarop moeten vestigen.quote:Op maandag 20 september 2010 22:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Veel hetero's vinden het bij een homo al flaunten als hij/zij regelmatig met gepast enthousiasme zijn of haar partner bij het passende geslacht noemt. Hoe vaak heb jij het over je man/ vriend?
Misschien komt daarnaast wat voor jou normaal gedrag is op homo's over als te koop lopen met je heteroseksualiteit. Zo werkt het twee kanten op.
Mag iemand alleen zichzelf zijn als ie is zoals jij?
Ik denk dat je dat behoorlijk tegenvalt.quote:Op maandag 20 september 2010 22:28 schreef Misstique het volgende:
Ik loop ook niet te koop met mijn heteroseksualiteit
Dat slaat natuurlijk nergens opquote:Op maandag 20 september 2010 22:39 schreef Vanyel het volgende:
Er is legio straight shit. Denk bijvoorbeeld aan zomercarnaval.
Vrijwel elke gelegenheid is voornamelijk hetero om de simpele reden dat er stikveel meer hetero's zijn dan homo's. De meeste hetero's omringen zich structureel met hetero's. Laat homo's dat ook een paar keer per jaar doen..
Misschien moet je nog ff lezen wat ik zeg, ik heb het over het te koop lopen met de seksualiteit. Uiteraard is dat niet als iemand het over zijn/haar vriend/vriendin heeft.quote:Op maandag 20 september 2010 22:39 schreef Vanyel het volgende:
Veel hetero's vinden het bij een homo al flaunten als hij/zij regelmatig met gepast enthousiasme zijn of haar partner bij het passende geslacht noemt. Hoe vaak heb jij het over je man/ vriend?
Dat lijkt mij heel sterk eerlijk gezegd, aangezien ik totaal niet met mijn seksualiteit te koop loop en public. Ik hoef het van anderen niet, dát werkt twee kanten op.quote:Misschien komt daarnaast wat voor jou normaal gedrag is op homo's over als te koop lopen met je heteroseksualiteit. Zo werkt het twee kanten op.
Deze conclusie is belachelijk natuurlijk.quote:Mag iemand alleen zichzelf zijn als ie is zoals jij?
Die afficheren zich niet als heterofeesten. Er staat niet bij 'dit is het Heterocarnaval' en iedereen is daar welkom. En wederom, het gaat bij dat soort feesten NIET om seksualiteit.quote:Er is legio straight shit. Denk bijvoorbeeld aan zomercarnaval.
Vrijwel elke gelegenheid is voornamelijk hetero om de simpele reden dat er stikveel meer hetero's zijn dan homo's. De meeste hetero's omringen zich structureel met hetero's. Laat homo's dat ook een paar keer per jaar doen..
quote:Op maandag 20 september 2010 22:52 schreef Misstique het volgende:
Die afficheren zich niet als heterofeesten. Er staat niet bij 'dit is het Heterocarnaval' en iedereen is daar welkom. En wederom, het gaat bij dat soort feesten NIET om seksualiteit.
Waarom erger je je eraan dan?quote:Op maandag 20 september 2010 22:52 schreef Misstique het volgende:
[..]
Misschien moet je nog ff lezen wat ik zeg, ik heb het over het te koop lopen met de seksualiteit. Uiteraard is dat niet als iemand het over zijn/haar vriend/vriendin heeft..
Bah, misschien doet hij alleen maar stoer, binnen groepen wordt afwijkend gedrag vaak niet getolereerd, lijkt me een erg vernederde situatie :S.quote:ik ben zelf van de verkeerde kant maar dat weten ze dan niet. zo is er een jongen waar ik altijd mee optrek, maar die zegt dus dat hij vind dat alle homo's een nekschot zouden moeten krijgen. ik vraag me dan wel af of hij dat van mij ook zou vinden als hij het wist...
Iemand waar je zeer geregeld mee optrekt weet niet dat je homoseksueel bent? Je hoeft er niet mee te koop te lopen, maar dat het nooit ter sprake is gekomen, vind ik ongeloofwaardig.quote:Op maandag 20 september 2010 22:53 schreef A-noniem het volgende:
het valt me op dat er zoveel jongens zijn die het er altijd over hebben wie homo is en wie niet. ik snap niet waarom ze zich daar steeds zo in moeten verdiepen.
ik ben zelf van de verkeerde kant maar dat weten ze dan niet. zo is er een jongen waar ik altijd mee optrek, maar die zegt dus dat hij vind dat alle homo's een nekschot zouden moeten krijgen. ik vraag me dan wel af of hij dat van mij ook zou vinden als hij het wist...
Genoeg homo's die zelf ook een absolute hekel hebben aan dat overdreven gedoe.quote:Op maandag 20 september 2010 22:06 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Hoewel ik het standpunt van menig 'homofoob' niet deel, moet ik toegeven dat het algehele beeld van homoseksualiteit in het openbaar mij erg stoort, tel daarbij het gaypride gebeuren op en de wat 'algemenere' homoseksuelen verdwijnen. Waarom moeten die mensen het altijd zo uiten?
ik kom er niet voor uit. dus als iemand mij ooit zou vragen of ik op mannen of op vrouwen val zeg ik dat ik op vrouwen val.quote:Op maandag 20 september 2010 22:55 schreef Wille_und_Vorstellung het volgende:
[..]
Iemand waar je zeer geregeld mee optrekt weet niet dat je homoseksueel bent? Je hoeft er niet mee te koop te lopen, maar dat het nooit ter sprake is gekomen, vind ik ongeloofwaardig.
Voor de zoveelste keer: dat te koop lopen met de seksualiteit vind ik vervelend. En dan gaat het er mij niet eens om welke variant dat is.quote:
Voor de tweede keer, waarom vind je dat vervelend?quote:Op maandag 20 september 2010 22:57 schreef Misstique het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: dat te koop lopen met de seksualiteit vind ik vervelend. En dan gaat het er mij niet eens om welke variant dat is.
ik zelf vind het gewoon niet prettig als mensen zich nichterig gedragen. ik vind dat gedrag gewoon storend. zo overdreven en nep. en ik houdt gewoon niet van overdreven en neppe mensen.quote:
Volgens mij zijn die er gewoon hoor. Festivals met specifiek multiculti of gekleurde doelgroep waar blanken ook gewoon mogen komen. Net als op homofeesten, waar hetero's vaak ook gewoon welkom zijn.quote:Op maandag 20 september 2010 22:52 schreef Trommeldaris het volgende:
Dus je zou een neger-festival mogen hebben omdat er op "normale" festivals veel meer blanken zijn?
Voor jou blijkbaar niet. Ik heb ook wel eens anders gehoord. Wat vind jij te koop lopen met je seksualiteit?quote:Op maandag 20 september 2010 22:52 schreef Misstique het volgende:
Misschien moet je nog ff lezen wat ik zeg, ik heb het over het te koop lopen met de seksualiteit. Uiteraard is dat niet als iemand het over zijn/haar vriend/vriendin heeft..
Ik had het uit opperste verbazing al gequote, maar dit zie ik anders. De seks die van de aankondigingen etc. afspat is wel degelijk extreem hetero. Als 99% van je publiek sowieso hetero is, hoef je ze daar dan ook niet speciaal mee te lokken. Voor veel homo's is het ook wel eens leuk om bijv. een stad vol 'gelijkgestemden' mee te maken. Al was het alleen omdat dan niet de halve tent je staat aan te staren (of erger) als je je liefje zoent.quote:Die afficheren zich niet als heterofeesten. Er staat niet bij 'dit is het Heterocarnaval' en iedereen is daar welkom. En wederom, het gaat bij dat soort feesten NIET om seksualiteit.
Waarom niet?quote:Op maandag 20 september 2010 22:58 schreef A-noniem het volgende:
[..]
ik zelf vind het gewoon niet prettig als mensen zich nichterig gedragen. ik vind dat gedrag gewoon storend. zo overdreven en nep. en ik houdt gewoon niet van overdreven en neppe mensen.
Ik begrijp dat wel. Ik vind het absoluut niet storend, maar ik snap wel waarom je het irritant vind.quote:Op maandag 20 september 2010 22:58 schreef A-noniem het volgende:
[..]
ik zelf vind het gewoon niet prettig als mensen zich nichterig gedragen. ik vind dat gedrag gewoon storend. zo overdreven en nep. en ik houdt gewoon niet van overdreven en neppe mensen.
Geef wel toe dat het soms wel opbeurend kan zijn. Ze zijn teminste altijd vrolijk zoquote:Op maandag 20 september 2010 23:00 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik begrijp dat wel. Ik vind het absoluut niet storend, maar ik snap wel waarom je het irritant vind.
Ik heb veel homovrienden, ook een paar ''nichten'', heb er totaal geen problemen mee.quote:Op maandag 20 september 2010 23:01 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Geef wel toe dat het soms wel opbeurend kan zijn. Ze zijn teminste altijd vrolijk zo
waarom niet? dat is hetzelfde als me vragen waarom ik niet van kiwi houd. nou omdat ik vind het niet lekker. en ik vind nichterig gedrag niet leuk.quote:
Dat zegt nog niets, emo's zijn ook niet mijn 'soort' maar dat betekent niet meteen dat ik hun gedrag vervelend vind. Weet je echt niet waarom je die afkeer voelt?quote:Op maandag 20 september 2010 23:06 schreef A-noniem het volgende:
[..]
waarom niet? dat is hetzelfde als me vragen waarom ik niet van kiwi houd. nou omdat ik vind het niet lekker. en ik vind nichterig gedrag niet leuk.
emo's moeten ook maar hun eigen ding doen. maar het is gewoon niet het type mens waar ik zoiets van heb: ''o leuk, daar trek ik mee op'''.
mensen hebben altijd groepsvorming. je hebt gewoon verschillende soorten types, en die types zoeken elkaar op. en op die manier krijg je al snel groepjes met mensen die soortgelijke kleding dragen en soortgelijk gedrag vertonen.
soort zoekt soort. en die nichterige mannen zijn niet mijn soort.
Omdat ik dat vind, is dat zo gek? Ik hoef niet met overdadig gepronk met iemands seksualiteit geconfronteerd te worden. Van die leernichten met opengewerkte konten die staan te tongen in de rij bij de bioscoop, get a room, laat de rest van de wereld daarbuiten.quote:Op maandag 20 september 2010 22:58 schreef Avey het volgende:
Voor de tweede keer, waarom vind je dat vervelend?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op maandag 20 september 2010 23:08 schreef Misstique het volgende:
[..]
Omdat ik dat vind, is dat zo gek? Ik hoef niet met overdadig gepronk met iemands seksualiteit geconfronteerd te worden. Van die leernichten met opengewerkte konten die staan te tongen in de rij bij de bioscoop, get a room, laat de rest van de wereld daarbuiten.
Of moet ik dat maar gewoon accepteren?
Ja, dat is het wel en dat is ook al het antwoord dat je krijgt.quote:Op maandag 20 september 2010 23:09 schreef Avey het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Waarom voel jij de behoefte om dit als een afkeer te bestempelen? Of ga jij consequent met alle soorten mensen met alle hobby's en alle eigenaardigheden om alsof je er vroeger mee in de zandbak hebt zitten spelen?quote:Op maandag 20 september 2010 23:08 schreef Avey het volgende:
[..]
Dat zegt nog niets, emo's zijn ook niet mijn 'soort' maar dat betekent niet meteen dat ik hun gedrag vervelend vind. Weet je echt niet waarom je die afkeer voelt?
Misschien een verkeerde woordkeusquote:Op maandag 20 september 2010 23:10 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Waarom voel jij de behoefte om dit als een afkeer te bestempelen?
nou er is gewoon een verschil tussen homo's die zich nichterig gedragen omdat dat in hun aard zit, en homo's die zich nichterig gedragen om er aandacht mee te trekken.quote:Op maandag 20 september 2010 23:08 schreef Avey het volgende:
[..]
Dat zegt nog niets, emo's zijn ook niet mijn 'soort' maar dat betekent niet meteen dat ik hun gedrag vervelend vind. Weet je echt niet waarom je die afkeer voelt?
Absoluut. Want afkeer doet denken aan walging, en dat doet weer denken aan homofobie. Terwijl dit gewoon een kwestie is van 'sja, het zijn mijn soort mensen niet dus ik ga er niet mee om'. Zegt verder niets over geaardheid, des te meer over persoonlijkheid. Dat sommige mensen van hun geaardheid hun persoonlijkheid maken, is weer een tweede.quote:
is dat echt gebeurd?quote:Op maandag 20 september 2010 23:08 schreef Misstique het volgende:
[..]
Omdat ik dat vind, is dat zo gek? Ik hoef niet met overdadig gepronk met iemands seksualiteit geconfronteerd te worden. Van die leernichten met opengewerkte konten die staan te tongen in de rij bij de bioscoop, get a room, laat de rest van de wereld daarbuiten.
We gaan een beetje oftopic, ik wil gewoon simpelweg weten waarom je blijkbaar enigszins afkeurend bent over het soort nichterige mensen.quote:Op maandag 20 september 2010 23:13 schreef A-noniem het volgende:
[..]
nou er is gewoon een verschil tussen homo's die zich nichterig gedragen omdat dat in hun aard zit, en homo's die zich nichterig gedragen om er aandacht mee te trekken.
er zijn wel homo's die zich nichterig gedragen maar waarbij je zier dat ze gewoon zo zijn. en dan heb ik zoets van ''je bent zoals je bent''. maar er zijn van die figuren die leggen het er zo dik bovenop om zichzelf maar vooral interessant voor te doen, en dat vind ik gewoon belachelijk. ik houd niet van zulke aanstellers.
daarbij moet ik ook toegeven dat ik meer afkeer voel naar nichten sinds dat ik heb ontdekt dat ik zelf homo ben. en ik wil inderdaad niet op één hoop met die types gegooid worden. ik ben hun niet en zij zijn mij niet. maar in de ogen van veel mensen heb ik meteen een of andere connectie met die mensen omdat hun ook homoseksueel zijn. terwijl dat natuurlijk onzin is.
zeg nou zelf. zou je het prettig vinden om geassocieerd te worden met mensen die in je eigen ogen nogal raar zijn?
nou volgens mij heb ik dat met mijn laatste post op jou toch wel héél duidelijk omschreven. hoe ver moet ik gaan om me duidelijk te maken?quote:Op maandag 20 september 2010 23:15 schreef Avey het volgende:
[..]
We gaan een beetje oftopic, ik wil gewoon simpelweg weten waarom je blijkbaar enigszins afkeurend bent over het soort nichterige mensen.
Nee hoor, je hebt een cirkelredenatie. Het zijn niet jouw 'soort' mensen. Ik vraag waarom niet, waar komt dat vandaan?quote:Op maandag 20 september 2010 23:16 schreef A-noniem het volgende:
[..]
nou volgens mij heb ik dat met mijn laatste post op jou toch wel héél duidelijk omschreven. hoe ver moet ik gaan om me duidelijk te maken?
Wat zou je er van vinden als het een man en een vrouw waren?quote:Op maandag 20 september 2010 23:08 schreef Misstique het volgende:
Wat is daar logisch aan?? Alsof iemand die op mannen valt, dan ook op álle mannen valt. Dan zouden vrouwen ook altijd bij alle heteromannen bang moeten zijn voor seksuele intimidatie, en andersom. Die gedachte "Ieuw hij is homo, dan wil ie het natuurlijk ook met mij doen!!" is juist verre van aannemelijk, als je er éven over nadenkt.quote:Op maandag 20 september 2010 22:12 schreef daftme het volgende:
[..]
Dat is het denk ik. Niets meer en niets minder. Eigenlijk nog wel logisch ook
Waarom trek je daar in vredesnaam mee op??quote:Op maandag 20 september 2010 22:53 schreef A-noniem het volgende:
(...)ik ben zelf van de verkeerde kant maar dat weten ze dan niet. zo is er een jongen waar ik altijd mee optrek, maar die zegt dus dat hij vind dat alle homo's een nekschot zouden moeten krijgen. ik vraag me dan wel af of hij dat van mij ook zou vinden als hij het wist...
zoals ik al zei. net zoals je niet kunt uitleggen waarom je een kiwi niet lekker vind, kun je ook niet uitleggen waarom mensen niet jouw soort mensen zijn. dat is gewoon een gevoel dat je hebt.quote:Op maandag 20 september 2010 23:17 schreef Avey het volgende:
[..]
Nee hoor, je hebt een cirkelredenatie. Het zijn niet jouw 'soort' mensen. Ik vraag waarom niet, waar komt dat vandaan?
Je hebt dus een bepaald gevoel maar je kunt niet uitleggen waar dat vandaan komt. Best jammer, ik had het wel interessant gevonden.quote:Op maandag 20 september 2010 23:10 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ja, dat is het wel en dat is ook al het antwoord dat je krijgt.
Idd, heel hypocriet.quote:Op maandag 20 september 2010 23:18 schreef capricia het volgende:
Wat ik ook bojzonder irritant vind is dat mannen je echt lastig vallen als je als 2 vrouwen bij het uitgaan gaat zoenen.
Opeens is het dan niet meer zo afstotend.
Terwijl het evengoed homo-gedrag is.
Kennelijk bekijken we homoseksuele vrouwen heel anders dan mannen...
Ik probeer simpelweg zo diep mogelijk te gaan (quote:Op maandag 20 september 2010 23:22 schreef A-noniem het volgende:
[..]
zoals ik al zei. net zoals je niet kunt uitleggen waarom je een kiwi niet lekker vind, kun je ook niet uitleggen waarom mensen niet jouw soort mensen zijn. dat is gewoon een gevoel dat je hebt.
volgens mij als ik tegen jou zou zeggen dat ik niet van seriemoordenaars houd, zou je me nog vragen of ik dat zou willen uitleggen.
ergens houd de uitleg toch op lijkt me zo.
omdat ik het goed met die jongen kan vinden. als ik alle jongens die anti-homo zijn moet afwijzen is er geen enkele jongen meer waarmee ik kan optrekken.quote:Op maandag 20 september 2010 23:21 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Waarom trek je daar in vredesnaam mee op??
Ik ken geen een man die echt walgt van homo's.quote:Op maandag 20 september 2010 23:25 schreef A-noniem het volgende:
[..]
omdat ik het goed met die jongen kan vinden. als ik alle jongens die anti-homo zijn moet afwijzen is er geen enkele jongen meer waarmee ik kan optrekken.
Als dat waar is, vind ik dat het aardig slecht gesteld is met de mensheid. Liever niet met nichten omgaan, en vinden dat ze een nekschot moeten krijgen, zijn nogal verschillende dingen, en ik hoop dat je nu gewoon een beetje overdrijft.quote:Op maandag 20 september 2010 23:25 schreef A-noniem het volgende:
[..]
omdat ik het goed met die jongen kan vinden. als ik alle jongens die anti-homo zijn moet afwijzen is er geen enkele jongen meer waarmee ik kan optrekken.
nou leg eens uit dan waarom jij een kiwi niet lekker vind zou ik dan zeggenquote:Op maandag 20 september 2010 23:25 schreef Avey het volgende:
[..]
Ik probeer simpelweg zo diep mogelijk te gaan () En ik kan prima uitleggen waarom ik een kiwi niet lekker zou vinden, waarom kan jij dat niet? Uiteindelijk zit er inderdaad een stop want dan kom je op het gebied waar je zou moeten weten hoe je persoonlijkheid ontstaat, maar daar zit jouw antwoord nog niet.
nou hier walgt het merendeel van de jongens er volgens mij toch echt van. zo praten ze in elk geval wel.quote:Op maandag 20 september 2010 23:26 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik ken geen een man die echt walgt van homo's.Maar zal wel ander klimaat zijn.
Dat vind ik dus interessant, waarom Gerard Joling niet maar anderen wel? Ik wil er graag achter komen hoe dat werktquote:Op maandag 20 september 2010 23:27 schreef A-noniem het volgende:
[..]
nou leg eens uit dan waarom jij een kiwi niet lekker vind zou ik dan zeggen
nou ik vind gerard joling altijd wel grappig en aardig, ondanks zijn nichterige gedrag. ik snap eigenlijk niet waarom, want normaal voel ik een weerzin naar dat gedrag. maar gerard joling is dan ook een van de weinige nichten die ik wel mag. hij stoort me op de een of andere manier gewoon helemaal niet.
Waar is dat dan?quote:Op maandag 20 september 2010 23:28 schreef A-noniem het volgende:
[..]
nou hier walgt het merendeel van de jongens er volgens mij toch echt van. zo praten ze in elk geval wel.
nee zo heeft hij dat echt gezegd. en niet één keer maar herhaaldelijk. dus eigenlijk zou ik volgens hem tegen de muur moeten.quote:Op maandag 20 september 2010 23:26 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Als dat waar is, vind ik dat het aardig slecht gesteld is met de mensheid. Liever niet met nichten omgaan, en vinden dat ze een nekschot moeten krijgen, zijn nogal verschillende dingen, en ik hoop dat je nu gewoon een beetje overdrijft.
Ja ik snap niet dat je dat pikt. Ik zou het niet eens pikken als een vriend van mij dat zou zeggen, en ik ben niet lesbisch.quote:Op maandag 20 september 2010 23:30 schreef A-noniem het volgende:
[..]
nee zo heeft hij dat echt gezegd. en niet één keer maar herhaaldelijk. dus eigenlijk zou ik volgens hem tegen de muur moeten.
Dit. Plus, ik neem aan dat homofobe personen stiekem ook gewoon de gedachtekronkels van anderen aannemen. Als in door: leeftijdsgenoten, opvoeding.quote:Op maandag 20 september 2010 22:13 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Intolerantie komt vaak voort uit een gesloten geest, een gesloten geest is vaak bang voor dingen die hij niet kent, en zal argwaan hebben als zich iets voor hem zich manifesteert. Hij zal het afdoen als gevaarlijk of minderwaardig om zijn gedachten met zijn gevoel in overeenstemming te krijgen, maar eigenlijk is het dus een angst voor dingen die anders zijn.
ik kan het je niet uitleggen. misschien omdat gerard joling best een gespierde bouw heeft. onderbewust compenseert dat voor mij misschien de vrouwelijke trekjes, en komt hij daardoor weer ietsje mannelijker over. het is maar een theorie hoor. ik weet niet waarom ik gerard joling niet irritant vind. ik kan het je gewoon niet uitleggen.quote:Op maandag 20 september 2010 23:28 schreef Avey het volgende:
[..]
Dat vind ik dus interessant, waarom Gerard Joling niet maar anderen wel? Ik wil er graag achter komen hoe dat werkt
PS ik vind kiwi's best lekker
Nou ja, dat is dus wel zo. Is bewezen...quote:Op maandag 20 september 2010 21:46 schreef Re het volgende:
Ik geloof er niets van dat homofoben daadwerkelijk latente homofielen zijn, dat is veels te gemakkelijk dus kom maar op met de juiste argumenten.
Bron?quote:Op maandag 20 september 2010 23:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nou ja, dat is dus wel zo. Is bewezen...
Zoals ik al in een eerdere post schreef, is het maar de vraag of dit wel echt uit jou zelf komt. Homohaat is echt absoluut iets wat we elkaar aanpraten, en waar we elkaar in feite mee opvoeden. Als je ziet dat kinderen van 8 jaar elkaar tegenwoordig al voor homo uitmaken is het helemaal schrikken. Let dus eens op in hoeverre die gevoelens van jou echt uit jezelf komen. Ik vind dat je er wat gemakkelijk op reageert.quote:Op maandag 20 september 2010 23:22 schreef A-noniem het volgende:
[..]
zoals ik al zei. net zoals je niet kunt uitleggen waarom je een kiwi niet lekker vind, kun je ook niet uitleggen waarom mensen niet jouw soort mensen zijn. dat is gewoon een gevoel dat je hebt.
volgens mij als ik tegen jou zou zeggen dat ik niet van seriemoordenaars houd, zou je me nog vragen of ik dat zou willen uitleggen.
ergens houd de uitleg toch op lijkt me zo.
zijn het trouwens bij uitstek mannen, die homofoob zijn?quote:Op maandag 20 september 2010 23:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nou ja, dat is dus wel zo. Is bewezen...
ik denk omdat ik me er niet door voel aangevallen. als hij dat zegt voelt het voor mij net alsof hij het over iemand anders heeft. ik heb niet het gevoel dat hij het ook over mij heeft. in theorie weet ik dat wel. maar toch...quote:Op maandag 20 september 2010 23:32 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Ja ik snap niet dat je dat pikt. Ik zou het niet eens pikken als een vriend van mij dat zou zeggen, en ik ben niet lesbisch.
Tsja, bij veel mensen is dat ook grootspraak heur, en verandert het ineens als er een homo in z'n vriendenkring blijkt te zitten. Hoeft overigens niet, kan wel. Ik had een vriend die echt ontzéttend antihomo was, tot z'n beste vriend het bleek te zijnquote:Op maandag 20 september 2010 23:30 schreef A-noniem het volgende:
[..]
nee zo heeft hij dat echt gezegd. en niet één keer maar herhaaldelijk. dus eigenlijk zou ik volgens hem tegen de muur moeten.
Jammerquote:Op maandag 20 september 2010 23:35 schreef A-noniem het volgende:
[..]
ik kan het je niet uitleggen. misschien omdat gerard joling best een gespierde bouw heeft. onderbewust compenseert dat voor mij misschien de vrouwelijke trekjes, en komt hij daardoor weer ietsje mannelijker over. het is maar een theorie hoor. ik weet niet waarom ik gerard joling niet irritant vind. ik kan het je gewoon niet uitleggen.
Groepsdruk is extreem en beïnvloedt mensen sterker in hun gedrag dan dat de meesten durven toe te geven. Degenen die het hardst roepen zijn dan vaak degenen die het bangst zijn om door de groep uitgestoten te worden. Pesten is daar ook een uiting van. Degenen die het hardste pesten zijn ook degenen die het bangst zijn om gepest te worden (en dus door de groep verstoten te worden)quote:Op maandag 20 september 2010 23:32 schreef friekin_ het volgende:
Dit. Plus, ik neem aan dat homofobe personen stiekem ook gewoon de gedachtekronkels van anderen aannemen. Als in door: leeftijdsgenoten, opvoeding.
ik ben zelf homo. ik weet niet of je dat wel hebt begrepen netquote:Op maandag 20 september 2010 23:36 schreef keste010 het volgende:
[..]
Zoals ik al in een eerdere post schreef, is het maar de vraag of dit wel echt uit jou zelf komt. Homohaat is echt absoluut iets wat we elkaar aanpraten, en waar we elkaar in feite mee opvoeden. Als je ziet dat kinderen van 8 jaar elkaar tegenwoordig al voor homo uitmaken is het helemaal schrikken. Let dus eens op in hoeverre die gevoelens van jou echt uit jezelf komen. Ik vind dat je er wat gemakkelijk op reageert.
Zo vind ik in het algemeen al die opmerkingen hier over tongende nichten echt belachelijk. Sowieso zijn dit natuurlijk de opvallende uitersten, je zou eens moeten weten hoeveel homo's gewoon gedrag vertonen of zelfs kotsen van dit gedrag. Daarentegen denk ik zelfs dat hetero's op dit gebied nog veel kleffer zijn in het openbaar. Alleen de reden dat mensen zo graag dit soort homo's willen aanstippen, is dat ze op deze manier zichzelf kunnen verdedigen! Onbewust hebben ze totaal geen grond om homo's te haten, en daarom gaan ze maar voor de makkelijke manier, namelijk de opvallende verschijningen wegzetten als 'van die nichten waar je nu eenmaal een hekel aan hebt'. Mensen, zo kan ik ook wel een hekel hebben aan mensen die in de bios lopen te bekken in het algemeen, maar daarom hoef je homo's nog niet zo weg te zetten. Open your eyes! Homo's zijn een verrijking voor onze wereld!
Ik vind kiwi niet lekker omdat het zurig is, waar ik nare associaties mee heb, en omdat de pitjes tussen mijn tanden blijven zitten en dat voelt vervelend.quote:Op maandag 20 september 2010 23:22 schreef A-noniem het volgende:
[..]
zoals ik al zei. net zoals je niet kunt uitleggen waarom je een kiwi niet lekker vind,
ja dat is waarquote:Op maandag 20 september 2010 23:37 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Tsja, bij veel mensen is dat ook grootspraak heur, en verandert het ineens als er een homo in z'n vriendenkring blijkt te zitten. Hoeft overigens niet, kan wel. Ik had een vriend die echt ontzéttend antihomo was, tot z'n beste vriend het bleek te zijn. Mijn beste vriend is fervent PVV-stemmer, terwijl ik moslima ben. Vriendschappen kunnen rare bruggen slaan.
http://www.google.com/sea(...)f%20homo%20onderzoekquote:
hahaquote:Op maandag 20 september 2010 23:38 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik zie je vrijdag wel bij Laveloss
Absoluut niet, vooral moeders kunnen zeer homofoob zijn. Meestal omdat ze voor hun eigen kroost het zo makkelijk mogelijk willen maken en een leven als homo is dat niet per se. Rationeel niet te onderbouwen maar wel begrijpelijk.quote:Op maandag 20 september 2010 23:36 schreef capricia het volgende:
[..]
zijn het trouwens bij uitstek mannen, die homofoob zijn?
quote:Op maandag 20 september 2010 23:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
http://www.google.com/sea(...)f%20homo%20onderzoek
Drie weken terug uitgebreid in het nieuws geweest.
lesbisch heeft hij niks tegen, dat is allang geil!quote:Op maandag 20 september 2010 23:42 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Zuid limburg dus, dorpje zeker? Vandaar... Maar dat het voelt alsof ie 't niet over jou heeft, tja... als iemand zoiets tegen mij zegt heb ik dus juist het gevoel dat die het ook over mij heeft, want stel dat ik lesbisch zou zijn.....
Nja, ik hoop dat je er goed mee kunt leven, op wat voor manier je er ook mee omgaat.
Dat vind ik dus echt vreemd...quote:Op maandag 20 september 2010 23:45 schreef A-noniem het volgende:
[..]
lesbisch heeft hij niks tegen, dat is allang geil!
Dat vind ik echt te erg, homo's haten maar wel geilen op lesbo's.quote:Op maandag 20 september 2010 23:45 schreef A-noniem het volgende:
[..]
nou ik ga er niet naartoe hoor. ik ga andere dingen doen vrijdagquote:Op maandag 20 september 2010 23:43 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Neem een bordje met FOK erop mee, ik ben er met meerdere fokkers![]()
Ik zal aan je denken als ik lol trapquote:Op maandag 20 september 2010 23:47 schreef A-noniem het volgende:
[..]
nou ik ga er niet naartoe hoor. ik ga andere dingen doen vrijdag
Komt waarschijnlijk omdat vrouwelijke homoseksualiteit over het algemeen veel minder serieus genomen wordt.quote:
er zit geen logica in. het is gewoon dom en hypocriet. maar ondanks dat mag ik die jongen toch graag. ik vind het gewoon gezellig om met hem op te trekken, ondanks dat ik weet dat hij me eigenlijk niet zou moeten als hij meer over me wist.quote:Op maandag 20 september 2010 23:46 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Dat vind ik echt te erg, homo's haten maar wel geilen op lesbo's.
Dat is echt in- en intriest... Dat zou er dan imo rustig zoéén kunnen zijn als in dat onderzoek waar ik net over lees.quote:Op maandag 20 september 2010 23:45 schreef A-noniem het volgende:
[..]
haha, doe datquote:Op maandag 20 september 2010 23:48 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik zal aan je denken als ik lol trap
Is het ook moeilijker voor lesbo's om geaccepteerd te worden, ten opzichte van homo's denk je?quote:Op maandag 20 september 2010 23:48 schreef Avey het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk omdat vrouwelijke homoseksualiteit over het algemeen veel minder serieus genomen wordt.
Waarschijnlijk denkt hij zelfs dat die vrouwen hem graag erbij willen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |