abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 september 2010 @ 13:33:14 #26
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_86857933
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 21:30 schreef AceOfSpades_ het volgende:

[..]

Floetrol is om de verwerkingstijd langer te maken, blijft de verf langer nat.

Jammer van het plafond Jack, plafonds sausen is ook niet het makkelijkste werk, laat staan het mooiste werk :{
Als je het plafond weer eens gaat sausen, gebruik dan een speciale spack muurverf, die blijft veel langer nat, die strepen en vlakken zijn er gekomen puur doordat de verf te snel droogt.
(of je gooit er floetrol in, :9~ )
En je moet je roller goed vol muurverf houden, lekker dik rollen.
Het is en blijft een zwaar en lastig klusje zelfs voor een schilder als ik :P
Er hing zeker genoeg verf aan de roller, ik heb een overschot uit de vorige pot en een pot van 60m² tegen het plafond gerold terwijl mijn plafond maar een 50m² is :)
Maar ik denk dat ik hem nu eerst moet gaan afschuren als ik hem nog een keer wil gaan schilderen om op een egale ondergrond te kunnen starten, en dat zie ik de eerstkomende jaren toch niet meer zitten. Ik denk dat ik gewoon iemand laat komen die het kan hetzij door beroep hetzij door het genoeg gedaan te hebben.

Wat betreft interieur heb ik alles her en der verzameld dus dat gaat in het begin niet echt allemaal samen, maar het zal wel functioneel zijn voor de eerste paar jaren door te komen zonder grote uitgaven aan interieur te moeten doen ;)
pi_86865153
Jack, die vegen in je plafond gaan niet meer weg of je moet de handel schuren maar troost je, heb ik heel mijn leven al veel plafonds mogen aanschouwen en heb nog nooit een egaal plafond gezien, in ons vorige huis had de eerdere bewoner er |'wolkjes" in geverfd, ons huidige plafond heeft ook veegjes, ook nadat het vorig jaar professioneel geschilderd is. het hoort erbij. Denk maar zo, wit is wit en netjes is netjes. Moet het eerste totaal egale plafond nog zien.
Mijn ouders hadden een gipsplafond: vegen
Ons plafond is gespoten, ooit, : vegen
Buren hebben het vers laten stucken en laten spuiten en na, na een aantal jaren weer schilderen: vegen
Denk dat 90% van nederland met een veegjesplafond zit.
Joh, je hebt een prachtig huis dus ach, die veegjes...
Je ziet het enkel bij strijklicht, toch?
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  zondag 26 september 2010 @ 19:14:24 #28
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_86870049
Dat er vegen in zitten ok, maar bij mij is het wel meer dan hier en daar een veegje zoals je bij anderen ziet ;)
Je ziet de strepen als je expliciet naar het plafond kijkt, en helemaal als je naar het schuifraam kijkt of vanaf het schuifraam naar binnen kijkt (dus met het licht mee zeg maar). Als je gewoon binnen staat let ik er eig niet meer op, dus stoor me er ook niet aan. Nu valt het natuurlijk ook extra op omdat er nog niets van meubels ofzo binnenstaat, dus je kijkt automatisch rond en naar het plafond. Eens het wat meer aangekleed is met meubels enzo zal het wel minder "aanwezig" zijn. Ik moet nog kijken wat het geeft als de verlichting er hangt, nu heb ik enkel met licht overdag gewerkt en kale lampen die er nu tijdelijk hangen. Er komen spots te hangen dus ik denk dat het dan ook weer minder opvalt als je 's avonds het licht aan hebt.
pi_86871906
Geloof mij nou maar, als je de boel hebt ingericht ziet geen hond (zelfs de mijne :P) het meer.
Nu is idd alles nog kaal en kijk je self naar hetgeen je gedaan hebt en ben je daarop gefixeerd. Staan je meubels er dan wordt alle aandacht daar naartoe getrokken en kijkt niemand meer naar het plafond.
Heb je een riem? Dat steek ik er even dus een hart onder _O_ Komt helemaal goed.
Enne, met zo'n keuken kijkt toch geen mens meer naar boven w/
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  zondag 26 september 2010 @ 20:20:45 #30
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_86872658
hehe bedankt ^O^

Heb vandaag de opengebroken slaapkamermuur een eerste laagje stuc gegeven. Gelijk ook de eerste keer dat ik dat doe. Verder dan wat gaatjes dichtplamuren had ik tot vandaag nog niet gedaan. Dus ook geen idee of ik het goed doe, maar het ziet er wel ok uit vind ik :)

Morgen de 2de laag erop :)

Voor de oude stopcontacten enzo moet ik nog wat verzinnen om het afgedekt te krijgen. Ik denk dat ik de stopcontacten gewoon laat zitten, dus dat ik er 4 aan elke kant heb waarvan ik er dan 2 niet kan gebruiken (want zitten achter plaat van bed/nachtkastje). Maar voor de lichtschakelaar ben ik er nog niet helemaal uit. Die kan ik ook laten zitten (zit ook achter het bed), maar dan vind ik het niet meer estetisch in orde :) Als er ooit een ander bed ofzo komt zit je daar met zo'n lullig geplaatste lichtschakelaar...
Ik mag het volgens mij ook niet zomaar dichtstuccen, want als er ooit een probleem zou zijn met die bekabeling moet ik m'n muur gaan openkappen. Dus denk dat ik daar een doosje met deksel moet stoppen dat ik dan nadien kan overschilderen in dezelfde kleur als de muur.
pi_86873205
:D Wat ziet het er gaaf uit...en die tegels, prachtig! O+
Ik ga dit volgen :D
pi_86877625
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:20 schreef Jack. het volgende:
hehe bedankt ^O^

Heb vandaag de opengebroken slaapkamermuur een eerste laagje stuc gegeven. Gelijk ook de eerste keer dat ik dat doe. Verder dan wat gaatjes dichtplamuren had ik tot vandaag nog niet gedaan. Dus ook geen idee of ik het goed doe, maar het ziet er wel ok uit vind ik :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Voor de oude stopcontacten enzo moet ik nog wat verzinnen om het afgedekt te krijgen. Ik denk dat ik de stopcontacten gewoon laat zitten, dus dat ik er 4 aan elke kant heb waarvan ik er dan 2 niet kan gebruiken (want zitten achter plaat van bed/nachtkastje). Maar voor de lichtschakelaar ben ik er nog niet helemaal uit. Die kan ik ook laten zitten (zit ook achter het bed), maar dan vind ik het niet meer estetisch in orde :) Als er ooit een ander bed ofzo komt zit je daar met zo'n lullig geplaatste lichtschakelaar...
Ik mag het volgens mij ook niet zomaar dichtstuccen, want als er ooit een probleem zou zijn met die bekabeling moet ik m'n muur gaan openkappen. Dus denk dat ik daar een doosje met deksel moet stoppen dat ik dan nadien kan overschilderen in dezelfde kleur als de muur.
Na 2e laag ziet het er weer als nieuw uit! En idd, op die achter het bed kan je een blindplaat zetten, kan je er later altijd nog bij en is toch strak. ^O^
pi_86878506
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:20 schreef Jack. het volgende:
hehe bedankt ^O^

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Je had beter de oude doos eruit kunnen hakken, pijp verlengen en nieuwe draad erin.
Maar soit, dichtstuccen kan en als je dan met een meetlat ernaast foto's maakt dan weet je voortaan waar hij zit.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:36:09 #34
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_86948195
Gisteren alle keukenkastjes schoongemaakt, lijmresten en potloodmarkeringen van tijdens de bouw nog weggehaald, dus was de eerste keer dat ze schoongemaakt werden :{
Gisteren ook nog het stucwerk afgewerkt, en heb uiteindelijk maar besloten om de oude contactpunten dicht te smeren (wel eerst wat karton voor gestopt om niet op de elektriciteit zelf te smeren). Dat was het eenvoudigste en de kans dat ik ooit nog aan de doorschakelpunten moet zijn is zo goed als nihil.

Vandaag dan begonnen met de keukenkasten in te laden. De hele dag staan afwassen (glazen) en de borden enzo heb ik in drie afwasmachine beurten ook schoongemaakt. Afwasmachine had ook wel een luchtje dus was nodig dat die een paar keer zou draaien en heb de filters van de afzuigkap er tijdens de drie wasbeurten in laten zitten zodat die ook weer proper genoeg zijn (was ook niet gedaan door vorige bewoner).

Al het keukenmateriaal zit nu in de kasten :) Voor de overige spullen moet ik eerst wachten tot de slaapkamer klaar is zodat ik mijn kleerkast in elkaar kan zetten, en tot mijn eetkamer en dressoir enzo komen.

Als iemand nog glazen zoekt, deze verzameling wacht op een nieuwe eigenaar. Allerhande soorten bierglazen (de doos dekt niet de inhoudt, heb dozen hergebruikt) en jeneverglaasjes.

Koelkast is ook stankvrij nu! :D
Tijdens het schoonmaken van de keukenkasten wilde ik de koelkast ook gelijk een keer schoonmaken, en eventueel er eens uithalen om te kijken of de stank van achter de koelkast kwam. En dan vond ik dat alles wel heel vuil was om gekuist te zijn, dus was gewoon niet gekuist... Vorige bewoner vond het blijkbaar allemaal niet zo nodig om al die zaken schoon achter te laten. Ik heb zo'n glazen plaat onderaan (waaronder de fruit/groentebakjes zitten) en daar zit een plastic boordje aan vooraan. Dat was wat vuil aan de randen dus ik check of ik die eraf kan halen en toen ik dat deed ging ik zowat lopen van de stank. Zat een geurrijk sapje tussen en de stank kwam dus daar vandaan. Heb alles schoongemaakt en koelkast staat nu open om te luchten en inhoud ligt in de woonkamer te luchten :)
pi_86962365
Je fototjes zijn te groot (bij mij althans) dus ken ze nie zien...
  woensdag 29 september 2010 @ 08:45:11 #36
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_86969753
Beter nu ?

Vandaag ga ik shoppen voor een wasmachine/strijkijzer/microgolfoven :)
pi_86972364
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:01 schreef Ml-etje het volgende:

Je had beter de oude doos eruit kunnen hakken, pijp verlengen en nieuwe draad erin.
Dat dus. Als jij (of een volgende bewoner) ooit een nieuwe of extra draad wil trekken, kan je hem niet meer zomaar doorsteken. Omdat je dan ergens in een verborgen lasdoos uitkomt. Zie die nog maar eens terug te vinden als je niet van het bestaan afweet.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_86979307
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:45 schreef Jack. het volgende:
Beter nu ?

Ja!
  donderdag 30 september 2010 @ 09:34:07 #39
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_87011174
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:40 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Dat dus. Als jij (of een volgende bewoner) ooit een nieuwe of extra draad wil trekken, kan je hem niet meer zomaar doorsteken. Omdat je dan ergens in een verborgen lasdoos uitkomt. Zie die nog maar eens terug te vinden als je niet van het bestaan afweet.
Kwestie van de leiding te volgen? Daar moet je niet de volledige muur voor openbreken. Sowieso zie ik niet hoe je dmv een buis wel een extra draad kan trekken zonder te gaan breken. Zelfs met de bestaande punten zou ik niet weten waar mijn draad zou uitkomen en wellicht zit ik dan na een tiental cm vast in eoa bocht.
pi_87012403
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:36 schreef Jack. het volgende:
Gisteren alle keukenkastjes schoongemaakt, lijmresten en potloodmarkeringen van tijdens de bouw nog weggehaald, dus was de eerste keer dat ze schoongemaakt werden :{
Gisteren ook nog het stucwerk afgewerkt, en heb uiteindelijk maar besloten om de oude contactpunten dicht te smeren (wel eerst wat karton voor gestopt om niet op de elektriciteit zelf te smeren). Dat was het eenvoudigste en de kans dat ik ooit nog aan de doorschakelpunten moet zijn is zo goed als nihil.
Het dichtstoppen van een contactdoos met een stuk karton :'( , dat lijkt mij niet de bedoeling! Deze dozen moeten te allen tijde bereikbaar kunnen zijn, lees goed de NEN normen 2010 door!
pi_87012884
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:18 schreef Vincentkemper het volgende:

[..]

Het dichtstoppen van een contactdoos met een stuk karton :'( , dat lijkt mij niet de bedoeling! Deze dozen moeten te allen tijde bereikbaar kunnen zijn, lees goed de NEN normen 2010 door!
Klein detail: NEN is Nederlands Normalisatie-instituut. TS is Belg. Ik weet niet wat in België de regeltjes zijn, maar ik heb vaak het idee dat er voor dit soort zaken in Nederland meer regels bestaan dan in België.

Al lijkt me gezond verstand gebruiken ook niet gek.
Een keer stoten tegen het karton, en je zit in je lasdoos. Dan zou ik het transparante plaatje dat er bij een nieuwe altijd opzit eerst er opschroeven.

Bij het verplaatsen van een lasdoos zou ik de oude lasdoos loskappen, de pvcpijp verlengen, nieuwe lasdoos inbouwen, en alles dichtsmeren met cement.

Een extra draad trekken geeft dan geen problemen, want dit doe je altijd van de ene lasdoos naar de andere. En een bochtje is meestal geen probleem met een trekveer, of je probeert het de andere richting uit. Met een verstopte lasdoos komt je draad tot daar, en zal je nooit meer verder komen.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:52:05 #42
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_87013342
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:35 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Klein detail: NEN is Nederlands Normalisatie-instituut. TS is Belg. Ik weet niet wat in België de regeltjes zijn, maar ik heb vaak het idee dat er voor dit soort zaken in Nederland meer regels bestaan dan in België.

Al lijkt me gezond verstand gebruiken ook niet gek.
Een keer stoten tegen het karton, en je zit in je lasdoos. Dan zou ik het transparante plaatje dat er bij een nieuwe altijd opzit eerst er opschroeven.

Bij het verplaatsen van een lasdoos zou ik de oude lasdoos loskappen, de pvcpijp verlengen, nieuwe lasdoos inbouwen, en alles dichtsmeren met cement.

Een extra draad trekken geeft dan geen problemen, want dit doe je altijd van de ene lasdoos naar de andere. En een bochtje is meestal geen probleem met een trekveer, of je probeert het de andere richting uit. Met een verstopte lasdoos komt je draad tot daar, en zal je nooit meer verder komen.
Die afgedekte contacten zitten achter het bed. Enkel die van de lichtschakelaar kwam half boven het hoofdeinde van het bed uit. Dus zo snel zal ik er niet door zitten, en mocht dat zo zijn kan ik er alsnog een hard plaatje op steken. Het gaat me nu puur om het estetische, ik wilde geen half afdekplaatje boven het hoofdeinde van het bed zien uitsteken. Het is overigens niet enkel karton, ik heb stucwerk op het karton aangebracht. Gisteren al eens getikt en zit wel stevig, al moet je er idd niet met voorwerpen hard tegenaan stoten wsl.

Het is trouwens een Nederlander die de leiding heeft doorgetrokken en besloot dat het uitbreken van de oude contactdoos niet nodig was en vervolgens kwam aanzetten met een grote ronde plastic afdekplaat voor elke contactdoos. Daarop heb ik besloten om ze gewoon dicht te smeren, omdat ik geen tijd/zin meer had om die dozen er eerst nog een keer uit te slopen en weer zoveel dagen langer te wachten op dat stucwerk voor ik de slaapkamer klaar heb. De perfecte oplossing is het niet, maar het volstaat.
pi_87015607
Mooi huis! In eerste instantie vond ik het jammer dat je dat zwarte vlak ging overschilderen, maar het resultaat is toch ook erg mooi!
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:40:06 #44
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_87031324
Pff, zo'n verst stuclaagje duurt echt lang om te drogen :(
Het is nog niet halfweg met drogen, dus ik denk dat ik die muur pas volgende week ergens kan gaan schilderen. Vandaag m'n stopcontacten vastgedraaid in die muur, de garage geschuurd en paar lampen opgehangen. Niet zo heel spannend dus :)
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:27:07 #45
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_87390632
Is weer tijdje stil geweest, maar ik moest deze week terug gaan werken, dus dan gaat het allemaal niet meer zo vlot helaas :)
Weer tijd voor een foto update:

Afgelopen woensdag was het stucwerk ein-de-lijk droog, dus kon ik de laatste muur beginnen schilderen :)
Dit is de 1ste laag van de 2de kleur in de slaapkamer. Was nog even spannend, want toen het pas geschilderd was zag je de vers gestucte delen er heel hard door (waren diepdonkere plekken op de muur), maar dat is na het drogen gelukkig allemaal vanzelf opgelost geworden :)

Vrijdag de 2de laag erop gezet, en de muur is eindelijk ook klaar :)
Alle muren zijn nu geschilderd die ik op de planning had staan.

Een deur (voordeur van het appartement) retoucheren die 2 jaar geleden geschilderd is, blijkt niet echt te werken...

... dus dan maar de deur eruit gehaald en heel het vlak opnieuw geschilderd. Het was mooi weer vandaag en ik was heel de dag daar, dus kwam mooi uit om het dan zo op te lossen.

Malm bedframe met lodingen lattenbodem in elkaar geknutseld :)
De Malm slaapkastjes die ik ook gekocht had blijken alsnog te veel plaats in te nemen (stopcontacten zouden nog steeds helemaal bedekt zijn dan), dus ik moet op zoek naar andere nachtkastjes, die max 45cm breed zijn (dan is maar 1 stopcontact bedekt).

Pax kleerkast in opbouw, hele dag mee bezig geweest (en nog niet klaar nu) met 2 personen...

Karton van het slaapkamerinterieur, gelukkig wordt over een week het oud papier opgehaald :)

Vandaag nog wat verder geknutseld aan de kleerkast. Plankjes erin gelegd, deuren helemaal in elkaar gezet. Maar was alleen, dus de deuren erin hangen wordt iets voor woensdagavond wanneer ik weer een helper heb.

Voordeur appartement weer helemaal in orde :)

Het eind komt nu in zicht, de woonkamer/eetkamer is helemaal geinstalleerd. Daar moet ik nog een keer foto's van maken, maar het staat nu nog wat wanordelijk omdat ik er mijn tijdelijke werkruimte voor de kleerkast deuren van heb gemaakt.
Verder moet ik nog doen:
- deuren in de kleerkast hangen
- Plafondlamp slaapkamer vastmaken (m'n trapje was niet hoog genoeg om fatsoenlijk te boren :))
- Verhuisdozen slaapkamer uitpakken
- Verhuisdozen badkamer uitpakken
- Bureau thuis demonteren en verhuizen, en installeren in de kleine slaapkamer (waar nu alle verhuisdozen staan)
- Laatste spullen van thuis meenemen (zoals kleren die ik nu nog dagelijks gebruik enzo)
- Deurstijlen afkitten zodat die ook netjes afgewerkt zijn
- Enkele spleten in de keuken afkitten zodat dat ook mooi afgewerkt is en er geen water in kan lopen.

En dan hoop ik er komende vrijdag voor de eerste keer te kunnen slapen ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Jack. op 10-10-2010 18:33:42 ]
pi_87393698
Ziet er zeer goed uit!
Wat een heerlijk uitzicht heb je.

Spannend vrijdag! *O*
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:17:22 #47
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_87409246
Ja dat uitzicht is inderdaad top, ik kan het volgende dorp zien liiggen achter alle velden. En de komende 10 jaar blijft dat ook zo, want er zijn momenteel geen verkavelingsplannen voor al die velden (en hopelijk blijft dat ook zo).
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:03:56 #48
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_87437093
Vandaag de kleerkast helemaal afgewerkt en de matras erop gelegd ^O^
Heb wel een kapitale fout gemaakt bij het opstellen van de kleerkast. Ik wilde perse alles netjes symmetrisch hebben, dus een smalle kast links en rechts en het brede deel in het midden. Maar ik heb ook zo'n rek voorzien voor broeken op te hangen, maar dat kan ik er dus niet uitschuiven zoals de bedoeling is want er zit altijd een halve deur voor :') |:( Dus dan maar zonder uitschuiven :P Om dat op te lossen zou ik alles weer moeten afbreken en daar heb ik geen zin meer in :)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:10:30 #49
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_87454070
tvp - prachtig appartement, klus ze ! :Y
Ex nihilo nihil fit
pi_87454296
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:03 schreef Jack. het volgende:
Vandaag de kleerkast helemaal afgewerkt en de matras erop gelegd ^O^
Heb wel een kapitale fout gemaakt bij het opstellen van de kleerkast. Ik wilde perse alles netjes symmetrisch hebben, dus een smalle kast links en rechts en het brede deel in het midden. Maar ik heb ook zo'n rek voorzien voor broeken op te hangen, maar dat kan ik er dus niet uitschuiven zoals de bedoeling is want er zit altijd een halve deur voor :') |:( Dus dan maar zonder uitschuiven :P Om dat op te lossen zou ik alles weer moeten afbreken en daar heb ik geen zin meer in :)
_O-

Kun je de linkerdeur niet half naast de kast schuiven, of gaan ze maar tot de rand van de kast open?

Als nachtkastje bij ons Malmbed hebben we deze staan, zijn precies 40cm breed.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')