Er hing zeker genoeg verf aan de roller, ik heb een overschot uit de vorige pot en een pot van 60m² tegen het plafond gerold terwijl mijn plafond maar een 50m² isquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:30 schreef AceOfSpades_ het volgende:
[..]
Floetrol is om de verwerkingstijd langer te maken, blijft de verf langer nat.
Jammer van het plafond Jack, plafonds sausen is ook niet het makkelijkste werk, laat staan het mooiste werk![]()
Als je het plafond weer eens gaat sausen, gebruik dan een speciale spack muurverf, die blijft veel langer nat, die strepen en vlakken zijn er gekomen puur doordat de verf te snel droogt.
(of je gooit er floetrol in,)
En je moet je roller goed vol muurverf houden, lekker dik rollen.
Het is en blijft een zwaar en lastig klusje zelfs voor een schilder als ik
Na 2e laag ziet het er weer als nieuw uit! En idd, op die achter het bed kan je een blindplaat zetten, kan je er later altijd nog bij en is toch strak.quote:Op zondag 26 september 2010 20:20 schreef Jack. het volgende:
hehe bedankt![]()
Heb vandaag de opengebroken slaapkamermuur een eerste laagje stuc gegeven. Gelijk ook de eerste keer dat ik dat doe. Verder dan wat gaatjes dichtplamuren had ik tot vandaag nog niet gedaan. Dus ook geen idee of ik het goed doe, maar het ziet er wel ok uit vind ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen de 2de laag erop
Voor de oude stopcontacten enzo moet ik nog wat verzinnen om het afgedekt te krijgen. Ik denk dat ik de stopcontacten gewoon laat zitten, dus dat ik er 4 aan elke kant heb waarvan ik er dan 2 niet kan gebruiken (want zitten achter plaat van bed/nachtkastje). Maar voor de lichtschakelaar ben ik er nog niet helemaal uit. Die kan ik ook laten zitten (zit ook achter het bed), maar dan vind ik het niet meer estetisch in ordeAls er ooit een ander bed ofzo komt zit je daar met zo'n lullig geplaatste lichtschakelaar...
Ik mag het volgens mij ook niet zomaar dichtstuccen, want als er ooit een probleem zou zijn met die bekabeling moet ik m'n muur gaan openkappen. Dus denk dat ik daar een doosje met deksel moet stoppen dat ik dan nadien kan overschilderen in dezelfde kleur als de muur.
Je had beter de oude doos eruit kunnen hakken, pijp verlengen en nieuwe draad erin.quote:Op zondag 26 september 2010 20:20 schreef Jack. het volgende:
hehe bedankt![]()
Heb vandaag de opengebroken slaapkamermuur een eerste laagje stuc gegeven. Gelijk ook de eerste keer dat ik dat doe. Verder dan wat gaatjes dichtplamuren had ik tot vandaag nog niet gedaan. Dus ook geen idee of ik het goed doe, maar het ziet er wel ok uit vind ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen de 2de laag erop
Voor de oude stopcontacten enzo moet ik nog wat verzinnen om het afgedekt te krijgen. Ik denk dat ik de stopcontacten gewoon laat zitten, dus dat ik er 4 aan elke kant heb waarvan ik er dan 2 niet kan gebruiken (want zitten achter plaat van bed/nachtkastje). Maar voor de lichtschakelaar ben ik er nog niet helemaal uit. Die kan ik ook laten zitten (zit ook achter het bed), maar dan vind ik het niet meer estetisch in ordeAls er ooit een ander bed ofzo komt zit je daar met zo'n lullig geplaatste lichtschakelaar...
Ik mag het volgens mij ook niet zomaar dichtstuccen, want als er ooit een probleem zou zijn met die bekabeling moet ik m'n muur gaan openkappen. Dus denk dat ik daar een doosje met deksel moet stoppen dat ik dan nadien kan overschilderen in dezelfde kleur als de muur.
Dat dus. Als jij (of een volgende bewoner) ooit een nieuwe of extra draad wil trekken, kan je hem niet meer zomaar doorsteken. Omdat je dan ergens in een verborgen lasdoos uitkomt. Zie die nog maar eens terug te vinden als je niet van het bestaan afweet.quote:Op zondag 26 september 2010 22:01 schreef Ml-etje het volgende:
Je had beter de oude doos eruit kunnen hakken, pijp verlengen en nieuwe draad erin.
Kwestie van de leiding te volgen? Daar moet je niet de volledige muur voor openbreken. Sowieso zie ik niet hoe je dmv een buis wel een extra draad kan trekken zonder te gaan breken. Zelfs met de bestaande punten zou ik niet weten waar mijn draad zou uitkomen en wellicht zit ik dan na een tiental cm vast in eoa bocht.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:40 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat dus. Als jij (of een volgende bewoner) ooit een nieuwe of extra draad wil trekken, kan je hem niet meer zomaar doorsteken. Omdat je dan ergens in een verborgen lasdoos uitkomt. Zie die nog maar eens terug te vinden als je niet van het bestaan afweet.
Het dichtstoppen van een contactdoos met een stuk kartonquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:36 schreef Jack. het volgende:
Gisteren alle keukenkastjes schoongemaakt, lijmresten en potloodmarkeringen van tijdens de bouw nog weggehaald, dus was de eerste keer dat ze schoongemaakt werden![]()
Gisteren ook nog het stucwerk afgewerkt, en heb uiteindelijk maar besloten om de oude contactpunten dicht te smeren (wel eerst wat karton voor gestopt om niet op de elektriciteit zelf te smeren). Dat was het eenvoudigste en de kans dat ik ooit nog aan de doorschakelpunten moet zijn is zo goed als nihil.
Klein detail: NEN is Nederlands Normalisatie-instituut. TS is Belg. Ik weet niet wat in België de regeltjes zijn, maar ik heb vaak het idee dat er voor dit soort zaken in Nederland meer regels bestaan dan in België.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:18 schreef Vincentkemper het volgende:
[..]
Het dichtstoppen van een contactdoos met een stuk karton, dat lijkt mij niet de bedoeling! Deze dozen moeten te allen tijde bereikbaar kunnen zijn, lees goed de NEN normen 2010 door!
Die afgedekte contacten zitten achter het bed. Enkel die van de lichtschakelaar kwam half boven het hoofdeinde van het bed uit. Dus zo snel zal ik er niet door zitten, en mocht dat zo zijn kan ik er alsnog een hard plaatje op steken. Het gaat me nu puur om het estetische, ik wilde geen half afdekplaatje boven het hoofdeinde van het bed zien uitsteken. Het is overigens niet enkel karton, ik heb stucwerk op het karton aangebracht. Gisteren al eens getikt en zit wel stevig, al moet je er idd niet met voorwerpen hard tegenaan stoten wsl.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:35 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Klein detail: NEN is Nederlands Normalisatie-instituut. TS is Belg. Ik weet niet wat in België de regeltjes zijn, maar ik heb vaak het idee dat er voor dit soort zaken in Nederland meer regels bestaan dan in België.
Al lijkt me gezond verstand gebruiken ook niet gek.
Een keer stoten tegen het karton, en je zit in je lasdoos. Dan zou ik het transparante plaatje dat er bij een nieuwe altijd opzit eerst er opschroeven.
Bij het verplaatsen van een lasdoos zou ik de oude lasdoos loskappen, de pvcpijp verlengen, nieuwe lasdoos inbouwen, en alles dichtsmeren met cement.
Een extra draad trekken geeft dan geen problemen, want dit doe je altijd van de ene lasdoos naar de andere. En een bochtje is meestal geen probleem met een trekveer, of je probeert het de andere richting uit. Met een verstopte lasdoos komt je draad tot daar, en zal je nooit meer verder komen.
quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:03 schreef Jack. het volgende:
Vandaag de kleerkast helemaal afgewerkt en de matras erop gelegd![]()
Heb wel een kapitale fout gemaakt bij het opstellen van de kleerkast. Ik wilde perse alles netjes symmetrisch hebben, dus een smalle kast links en rechts en het brede deel in het midden. Maar ik heb ook zo'n rek voorzien voor broeken op te hangen, maar dat kan ik er dus niet uitschuiven zoals de bedoeling is want er zit altijd een halve deur voor![]()
Dus dan maar zonder uitschuiven
Om dat op te lossen zou ik alles weer moeten afbreken en daar heb ik geen zin meer in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |