abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86669855
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:15 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ermee leren omgaan kan, als er ruimte voor is. En die is er vaak dus niet.

@Oompa, cognitieve therpaie helpt mijn inziens alleen het denkgedrag te veranderen. ADHD is biologisch inderdaad, dus het tekort aan stoffen zal nooit worden opgelost. Wel hoe er mee word omgegaan, maar ik blijf het onderdrukking van (voor ADHD-ers) natuurlijk gedrag vinden, dus ook aanpassen.

Ik zou, volgens een ander therapeut, zo'n 35 a 40 neurofeedback trainingen nodig hebben (Cognitieve therapie dus) om beter ermee om te kunnen gaan. die trainingen zijn 120 tot 150 euro per keer, onvergoed.

Naarmate je ouder word, weet je beter wat je wel en niet kan maken, en dan ga je je gedrag veranderen. als je dat 'er mee leren omgaan' mag noemen..De drukte blijft imho.
helemaal mee eens :)

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach kom op zeg, het is niet iets wat pas 10 of 20 jaar voorkomt, het komt al veel langer voor, maar ik geloof niet dat de maatschappij zo enorm te lijden heeft onder al die ADHD'ers die in de jaren, 40, 50, 60 en 70 geboren zijn....

En die hebben geen Ritalin gehad.
die mensen hebben er wel onder geleden...
Zijn genoeg verhalen over te vinden hoor!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86669872
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:57 schreef oompaloompa het volgende:

mijn verzekeraar vergoed dat volgens mij niet, pilletjes wel :p

Maar je kunt wel trainingen volgen bij diverse GGZ instellingen!
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:20:55 #228
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86669885
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach kom op zeg, het is niet iets wat pas 10 of 20 jaar voorkomt, het komt al veel langer voor, maar ik geloof niet dat de maatschappij zo enorm te lijden heeft onder al die ADHD'ers die in de jaren, 40, 50, 60 en 70 geboren zijn....

En die hebben geen Ritalin gehad.
De maatschappij is ook helemaal niet veranderd de afgelopen 20 jaar???

En ik vind dat de maatschappij niet te lijden heeft onder ADHD-ers, maar juist andersom. Nogmaals, de vreemden moeten zich aanpassen. De maatschappij zou juist zoveel meer uit ADHD-ers kunnen halen, zij het dat het hokje ADHD gewoon dermate verkeerd is gecreerd.
  Admin dinsdag 21 september 2010 @ 12:21:16 #229
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86669894
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Schop onder je hol verkopen is lastig wanneer je stijf staat van de zenuwen en stress en je al een moord zou doen om rust aan je hoofd te hebben.

Het werkt zo makkelijk niet. Het is proberen, falen, proberen, falen, proberen, falen. En niet door gebrekkige kennis of kunde.
Je hoeft me niks te vertellen hoor :)
I know,
maar "ik heb ADHD' kun je in mijn optiek niet als excuus gebruiken.
De 'buitenwereld' zal daar steeds intoleranter mee omgaan.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 21 september 2010 @ 12:22:14 #230
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86669917
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:20 schreef danilel het volgende:
[quote]Op dinsdag 21 september 2010 11:57 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

mijn verzekeraar vergoed dat volgens mij niet, pilletjes wel :p
[..][quote]

Maar je kunt wel trainingen volgen bij diverse GGZ instellingen!
Ja nou, sorry maar dikke vette _O-
'teken een boom'
2010
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

dinsdag 21 september 2010 @ 12:23:58 #231
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86669967
Dat doe ik dan ook niet. Ik werk 32 uur, en ben kapot thuis elke dag, maar ik vervul mijn taak in deze maatschappij, en pas mij aan. Ik neem medicatie voor anderen, niet voor mijzelf. Als ik dat niet zou doen, dan word je een outcast inderdaad, 'ik heb ADHD boehoe'. Maar nogmaals, dat word ADHD-ers aangepraat, dat zijn echt mensen die niets willen doen of niet zien hoe, om een beter leven voor zichzelf te creeren, en dus lekker uitkering trekken. Waar ik me dus beledigd door voel, sticker ADHD betekent gelijk vooroordelen. Ik houd mn mond wel!

Het is een verklaring voor mijn verleden, en hoe ik in de toekomst dingen anders kan doen, en meer niet. Ik weet nu wie ik ben, en waarom dat zo is. Voor veel mensen vanzelfsprekend, maar je je hele leven een alien voelen, denken dat je in een gesticht thuishoort, en daar nogal depressief van worden, en dan een verklaring krijgen waarom, is een eyeopener.
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:26:00 #232
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86670020
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:22 schreef yvonne het volgende:

[..]

'teken een boom'
2010
Klopt, en als je na 2 sessies niet verder komt, douwen ze je alsnog vol, of je raakt uitgerangeerd omdat er niets met je te doen valt, en je dus maar in een hoekje een stille dood moet sterven... DAT doet de GGZ imho. :S

De ADHD-cafe's zijn overigens helemaal een lachertje.. 'ja mediteren is wel wat om tot rust te komen' tegen mensen die niet kunnen stilzitten en 100 gedachten in 1 seconde voelen voorbijrazen.. sure ;')
  Admin dinsdag 21 september 2010 @ 12:26:16 #233
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86670028
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:23 schreef Swiffer het volgende:

Het is een verklaring voor mijn verleden, en hoe ik in de toekomst dingen anders kan doen, en meer niet. Ik weet nu wie ik ben, en waarom dat zo is. Voor veel mensen vanzelfsprekend, maar je je hele leven een alien voelen, denken dat je in een gesticht thuishoort, en daar nogal depressief van worden, en dan een verklaring krijgen waarom, is een eyeopener.
Dat is dan weer een positief iets.

dinsdag 21 september 2010 @ 12:26:56 #234
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86670051
En zo moet iedereen die hierachter komt daarmee omgaan, ook kinderen, vind ik.. IPV dus vol medz te douwen...

Het verlkaart een hoop, maar betekent niet dat je er niks meer mee kan..
  Admin dinsdag 21 september 2010 @ 12:28:01 #235
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86670086
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:26 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Klopt, en als je na 2 sessies niet verder komt, douwen ze je alsnog vol, of je raakt uitgerangeerd omdat er niets met je te doen valt, en je dus maar in een hoekje een stille dood moet sterven... DAT doet de GGZ imho. :S

De ADHD-cafe's zijn overigens helemaal een lachertje.. 'ja mediteren is wel wat om tot rust te komen' tegen mensen die niet kunnen stilzitten en 100 gedachten in 1 seconde voelen voorbijrazen.. sure ;')
Laat ik het anders formuleren, incompetent is nog het minste woord dat ik voor ze heb.
De een of twee uitgezonderd, of nee, twee is ook al teveel.

Admin dinsdag 21 september 2010 @ 12:29:28 #236
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86670128
En waar niemand het over heeft hier, maar wat gevaarlijk dan wat ook is,
school gaat op stoel van de arts zitten
school gaat je bijna dwingen
en niet te vergeten: school doet zo een melding bij het AMK als je dwarsligt..

dinsdag 21 september 2010 @ 12:31:13 #237
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86670186
Ik ben er zelf gelukkig weinig mee in aanraking geweest, omdat ik al wel wist hoe die instanties te werk gingen. Sowieso, een week naar amsterdam of limburg moeten omdat ze je een week lang willen onderzoeken of je wel ADHD hebt..

Als ik een aanrader mag doen aan mensen die zich willen laten onderzoeken, zoek een particuliere psychiater via je huisarts, die door je verzekering word vergoed, en ga daarmee aan de slag ipv dan bureaucratische stelletje geitewollesokken dombo's, die dus te pas en te onpas kinderen vol medicijnen proppen. De GGZ en Psyq zijn er nog steeds van overtuigd dat mensen er overheen groeien en alleen kinderen het kunnen hebben, komop!

Mijn buurman is leraar in groep 7, en gelukkig is zijn school er een die gewoon extra aandacht besteed aan 'drukke kinderen', en vooral consequent omgaan met elke leerling persoonlijk.

Scholen die het niet aankunnen, moeten ouders helpen met de juiste leerweg, desnoods op een andere school.

Het zijn vaak de ouders, en niet alleen de school, die een perfect kind willen, drugs erin dan doetie t beter, en dus geen speciale leerweg willen want dan krijgt hun kind, en dus zij, het beeld van onkundige ouders enz. En dat is een wereldramp! Want, prestatiedrang, en perfect zijn, daar draait het tegenwoordig allemaal om! Geld verdienen!
pi_86670202
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:28 schreef yvonne het volgende:

[..]

Laat ik het anders formuleren, incompetent is nog het minste woord dat ik voor ze heb.
De een of twee uitgezonderd, of nee, twee is ook al teveel.
na 3 incompetente psychologen ben ik uiteindelijk bij een terecht gekomen die wel wat kon!
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:35:36 #239
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86670328
Hmm k ga nogal offtopic, ik lees wel weer ff :P
  Admin dinsdag 21 september 2010 @ 12:37:09 #240
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86670376
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:31 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

na 3 incompetente psychologen ben ik uiteindelijk bij een terecht gekomen die wel wat kon!
Dat jij de moed kon opbrengen verder te zoeken, ik zou denken sterf maar met je zootje.

pi_86670379
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:35 schreef Swiffer het volgende:
Hmm k ga nogal offtopic, ik lees wel weer ff :P
oh dan ga je daar zeker ook weer "ik heb adhd dus ik dwaal vaak af" als excuus voor gebruiken :(
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:37:26 #242
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86670386
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:31 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

3 huisartsen, een internist, een viroloog, (misschien lichamelijk iets aan de hand ivm oververmoeidheid) met als gevolg een diagnose chronisch vermoeidheidssyndroom, (wat een kapstok!) een homeopaat, een hypnotherapeut, 2 psychologen en een psychiater. :P

en 5 jaar verder. moet er niet aan denken dat ik het GGZ traject had moeten volgen! Dan was ik idd werkloos in de goot beland.
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:38:05 #243
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86670404
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:37 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

oh dan ga je daar zeker ook weer "ik heb adhd dus ik dwaal vaak af" als excuus voor gebruiken :(
Neuh, ik ben gewoon enthousiast over een onderwerp.. Wat bedoel je verder eigelijk met je opmerking?
pi_86670410
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:37 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat jij de moed kon opbrengen verder te zoeken, ik zou denken sterf maar met je zootje.
Heeft ook in totaal 2 jaar geduurd. Maar gedwongen schroefjes inpakken in een fabriek terwijl je zwaar depressief bent maar niet aan kunt tonen dat er echt iets mis is, is nog net een stukje erger.

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:38 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Neuh, ik ben gewoon enthousiast over een onderwerp.. Wat bedoel je verder eigelijk met je opmerking?
Het was een grapje, daarom ook de knipoog PI er voor :P
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:39:05 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86670434
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:29 schreef yvonne het volgende:
En waar niemand het over heeft hier, maar wat gevaarlijk dan wat ook is,
school gaat op stoel van de arts zitten
school gaat je bijna dwingen
en niet te vergeten: school doet zo een melding bij het AMK als je dwarsligt..
Dat is nogal kwalijk idd, want als je dan als ouder het beste voor je kind probeert te doen door je kind niet te laten drogeren dan ben je een "slechte" ouder.....

Terwijl het de veranderingen in de scholen zijn die ervoor zorgen dat een kind een probleem is, de kinderen zelf zijn niet echt veranderd de afgelopen 50 jaar, maar datgene wat er op school van ze verwacht wordt wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86670439
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:22 schreef yvonne het volgende:

[..]

'teken een boom'
2010
Sorry :@

Ik weet niet precies hoe die trainingen er voor ADHD bij GGZ instellingen er uit zien.

Ik heb alleen de eigen ervaring van trainingen van mijn zoon met ASS, ik moet zeggen dat hij er wel iets van opgestoken heeft.
Zal ook liggen aan de leeftijd waarop je met een training start.
pi_86670474
Geen last van, in de zomer lekker langs het water Jack Johnson op de gitaar spelen en alles moet weg zijn!
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:41:27 #248
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86670497
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:38 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Heeft ook in totaal 2 jaar geduurd. Maar gedwongen schroefjes inpakken in een fabriek terwijl je zwaar depressief bent maar niet aan kunt tonen dat er echt iets mis is, is nog net een stukje erger.
[..]

Het was een grapje, daarom ook de knipoog PI er voor :P
mwehehe ik heb ADHD dus had dat nog niet gezien :P
pi_86670504
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:39 schreef danilel het volgende:

[..]

Sorry :@

Ik weet niet precies hoe die trainingen er voor ADHD bij GGZ instellingen er uit zien.

Ik heb alleen de eigen ervaring van trainingen van mijn zoon met ASS, ik moet zeggen dat hij er wel iets van opgestoken heeft.
Zal ook liggen aan de leeftijd waarop je met een training start.
uiteindelijk heb ik het meeste gehad aan een van de hulpverleners die me gewoon heel praktisch hielp met het plannen.

Ik weet niet of een training voor mij veel zin zou hebben. Ik weet ondertussen wel hoe ik waar op reageer en wat het beste zou zijn te doen. Het lukt me gewoon alleen vaak niet dat ook daadwerkelijk te doen.
pi_86670589
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:41 schreef Swiffer het volgende:

[..]

mwehehe ik heb ADHD dus had dat nog niet gezien :P
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')