quote:
Op zondag 6 maart 2011 00:12 schreef ebeaydojraes het volgende:er wordt een vergelijking gemaakt tussen de Leica X1 en de Fuji X100. Dat prijsverschil is 500 euro. De lens die daarop zit is gelijkwaardig aan het M objectief en wel degelijk een flink stuk scherper. dat dat ding traag is en bij hoge iso's minder scoort is weer wat anders.
Ik ga hem nog steeds halen want voor mij is hij perfect (weinig licht, betere focus dan x1, klein genoeg en niet verwisselbaar voor festivals), al vindt ik die 100 euro het eigenlijk niet helemaal waard. 700 ofzo had beter geweest qua objectief als ik dit zo lees.
Ik vind het knap dat je al zo stellig kunt zijn op basis van één reviewtje. Zelfde geldt voor de prijs. Hij wordt inderdaad vooral vergeleken met de M9. Dat 'ie dat niet wint lijkt me vanzelfsprekend. De X1 laat 'ie grotendeels achter zich, zo lijkt het. Overigens is de test ook nog gebaseerd op de JPG output... Die gebruik ik sowieso al niet...
Ik denk dat je je vooral baseert op de commentaren onder de review. Die zijn van van Leica-fanboys. Qua fanatisme vergelijkbaar met Apple fanboys. Ik las daar al dingen als "Serieus teleurgesteld" en zo.
Dit soort quotes vatten het wel samen:
quote:
Having owned an X1 and being blown away by the quality (even holds up to my M9), Id be surprised if the X100 can compare. Its a Fuji after all. That FinePix marque has a bit of a stigma in my eyes.
Tegen dit soort meningen kun je nooit op.
Verder zijn het vooral twee mensen in de commentaren in de commentaren die dat ding kraken met dit soort termen:
quote:
I think they have failed with this particular lens, though. Its very obvious to me now.
Knap, op basis van wat jpg'jes van een versie 1.0 camera... Ik vind dat vooral veel zeggen over de poster

Maar goed nog een maandje of zo wachten en dan heb ik 'm... Ga ik er lekker mee stoeien en als het dan idd een hok is, staat 'ie vrij rap in V&A