...want?quote:Op zondag 19 september 2010 19:36 schreef spermanent het volgende:
Ze is vandaag met de pil gestopt, dus over een paar dagen zouden we het moeten weten
Het laatste sowieso.quote:Op zondag 19 september 2010 19:45 schreef spermanent het volgende:
[..]
Want als ze dan ongesteld wordt, dan is ze dus niet zwanger. Of ben ik nou gek?
Ow ze heeft gewoon een stopweekquote:Op zondag 19 september 2010 19:45 schreef spermanent het volgende:
[..]
Waar krijgt iedereen tegenwoordig z'n voorlichting? Stopweek =/= ongesteld zijn.quote:Op zondag 19 september 2010 19:45 schreef spermanent het volgende:
[..]
da's inderdaad veel makkelijker, betrouwbaarder en sneller dan even een testje halen jaquote:Op zondag 19 september 2010 19:45 schreef spermanent het volgende:
[..]
Dat dus, dat is een kunstmatige bloeding in werking gezet door de pil zelf, niet door het lichaam.quote:Op zondag 19 september 2010 19:50 schreef Skochsela het volgende:
[..]
Waar krijgt iedereen tegenwoordig z'n voorlichting? Stopweek =/= ongesteld zijn.
Hoppa, TS in volledige paniek-modequote:Op zondag 19 september 2010 20:12 schreef Tegan het volgende:
Sterker nog. Er bestaan vrouwen die gewoon hun hele zwangerschap licht bloeden maandelijks, was dus kan lijken op ongesteld zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anticonceptiepil en dan bij regelend effectquote:Op zondag 19 september 2010 20:58 schreef spermanent het volgende:
Mijn vriendin stopt normaal elke 4 weken 1 week met de pil (stopweek dus) en krijgt dan na een paar dagen de menstruatie die een dag of 4-5 duurt.
Althans, dat dacht ik dus altijd... Ik hoor hier van mensen dat ik het fout heb? En dat dat helemaal geen menstruatie is, maar een 'neppe' bloeding veroorzaakt door de pil? Klopt dit?
Dan hebben zowel ik als mijn vriendin het altijd verkeerd begrepen...
De pil zorgt ervoor dat ze helemaal geen eisprong krijgt, dus het is alleen bloed itt menstruatie dat bloed is met een eicel. Ofzo?quote:Op zondag 19 september 2010 20:58 schreef spermanent het volgende:
Mijn vriendin stopt normaal elke 4 weken 1 week met de pil (stopweek dus) en krijgt dan na een paar dagen de menstruatie die een dag of 4-5 duurt.
Althans, dat dacht ik dus altijd... Ik hoor hier van mensen dat ik het fout heb? En dat dat helemaal geen menstruatie is, maar een 'neppe' bloeding veroorzaakt door de pil? Klopt dit?
Dan hebben zowel ik als mijn vriendin het altijd verkeerd begrepen...
Dankjewel.quote:Op zondag 19 september 2010 21:00 schreef Debsterr het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anticonceptiepil en dan bij regelend effect.
Die conclusie kun je nooit met zekerheid stellen, evenals dat je niet zwanger kan worden terwijl je zwanger bent. Als je twijfelt, is een test gewoon het beste.quote:Op zondag 19 september 2010 21:04 schreef spermanent het volgende:
[..]
Dankjewel.
Maar kun je nou wel of niet concluderen, dat als die bloeding in de stopweek komt, dat er geen sprake is van zwangerschap?
en heb je ten tijde van sexuele voorlichting wle opgelet? Als je de pil nauwkeurig slikt en je slikt hem door, is de kans op zwangerschap kleiner dan 1quote:
Maar er is wel een kans. Dus wie is er dan naïef?quote:Op zondag 19 september 2010 21:24 schreef MartiniRosso het volgende:
[..]
en heb je ten tijde van sexuele voorlichting wle opgelet? Als je de pil nauwkeurig slikt en je slikt hem door, is de kans op zwangerschap kleiner dan 1
Als je hem goed slikt is de kans 99.9 procent.quote:Op zondag 19 september 2010 21:24 schreef MartiniRosso het volgende:
[..]
en heb je ten tijde van sexuele voorlichting wle opgelet? Als je de pil nauwkeurig slikt en je slikt hem door, is de kans op zwangerschap kleiner dan 1
Ik heb er niks mee te maken hoor. I swear.quote:Op zondag 19 september 2010 19:36 schreef spermanent het volgende:
Mijn vriendin heeft een tijdje de pil door blijven slikken en nu zijn we bang dat ze misschien toch zwanger is. Ze is vandaag met de pil gestopt, dus over een paar dagen zouden we het moeten weten, maar ik ben benieuwd wat jullie denken.
Ze heeft een iets dikkere buik gekregen de laatste tijd, die heel erg laag begint (net boven de venusheuvel). Haar borsten lijken ook ietsie groter, maar het kan paranoia zijn. Ze heeft verder geen symptomen zoals ochtendmisselijkheid of iets anders naar wij denken...
Als ze zwanger is, dan is het zo'n 6-8 weken... Lijkt dit er op?
Niet waar.quote:Op zondag 19 september 2010 21:26 schreef drumminggod het volgende:
[..]
Als je hem goed slikt is de kans 99.9 procent.
Meeste gevallen zijn verkeerd slikken, vergeten, ziekte, medicijnen etc.
Ik ken ook iemand waar geen één pil op aanslaat. Dat merkte ze doordat de onregelmatig zwanger was. Was ze wel regelmatig?
http://www.sexwoordenboek.nl/anticonceptie_veiligheid.htmlquote:Op zondag 19 september 2010 21:27 schreef Tegan het volgende:
[..]
Niet waar.
http://www.anticonceptiep(...)/betrouwbaarheid.asp
Dat is nog altijd 1 op de 1000. En ik weet niet of die kans per jaar of per keer is, maar het is nooit 100%. Dan moet je gewoon geen seks hebben.quote:Op zondag 19 september 2010 21:30 schreef drumminggod het volgende:
[..]
http://www.sexwoordenboek.nl/anticonceptie_veiligheid.html.
En ik kan de site niet meer vinden... Maar bij goed slikken is ie 99.9
Dat lijkt me erg vervelendquote:Op zondag 19 september 2010 21:26 schreef drumminggod het volgende:
Als je hem goed slikt is de kans 99.9 procent.
Meeste gevallen zijn verkeerd slikken, vergeten, ziekte, medicijnen etc.
Ik ken ook iemand waar geen één pil op aanslaat. Dat merkte ze doordat de onregelmatig zwanger was. Was ze wel regelmatig?
En de heilige maagd Maria dan?quote:Op zondag 19 september 2010 21:50 schreef alors het volgende:
[..]
Dat is nog altijd 1 op de 1000. En ik weet niet of die kans per jaar of per keer is, maar het is nooit 100%. Dan moet je gewoon geen seks hebben.
dat kloptquote:Op zondag 19 september 2010 21:50 schreef alors het volgende:
[..]
Dat is nog altijd 1 op de 1000. En ik weet niet of die kans per jaar of per keer is, maar het is nooit 100%. Dan moet je gewoon geen seks hebben.
nogalquote:
Een kans van 1 betekent 100%quote:Op zondag 19 september 2010 21:24 schreef MartiniRosso het volgende:
[..]
quote:
Je hebt de reacties hierboven niet gelezen?quote:Op maandag 20 september 2010 13:46 schreef spermanent het volgende:
Nog even ter controle.
Ze neemt dus nu een stopweek. Als ze dan over een paar dagen ongesteld wordt, betekent dat dan dat ze (waarschijnlijk) niet zwanger is? Of betekent dat helemaal niets?
Gewoon die van het Kruidvat, 2 testen voor ¤ 5,= en nog zo ongeveer de gevoeligste test ook.quote:Op maandag 20 september 2010 13:57 schreef Saphia het volgende:
Doe gewoon even een zwangerschapstest man.Kost je een tientje,scheelt je een hoop gestress(als vriendin niet zwanger is) en ons dom gelul
Laten we het op Fok vragen en dan ongeacht de antwoorden besluiten dat we toch niet zwanger zijn.quote:Op maandag 20 september 2010 13:49 schreef Oksel het volgende:
Wat! Misschien zwangern? Oh. Wat moet ik doen? Uhh.. geen idee. Oh, ik weet het! Wat? We vragen het op Fok! Ja!! Goed idee! Of moeten we toch een testje kopen? Morgenvroeg, in de apotheek? Nee joh, op Fok! vragen is beter. Oh, okay!
Als het goed is wordt je wanneer je een stopweek neemt wel ongesteld hoor.quote:Op zondag 19 september 2010 19:50 schreef Skochsela het volgende:
[..]
Waar krijgt iedereen tegenwoordig z'n voorlichting? Stopweek =/= ongesteld zijn.
Ongesteld = bloed en eicel, stopweekbloeding = alleen bloed.quote:Op maandag 20 september 2010 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als het goed is wordt je wanneer je een stopweek neemt wel ongesteld hoor.
Oh op die manier.quote:Op zondag 19 september 2010 21:03 schreef Tegan het volgende:
[..]
De pil zorgt ervoor dat ze helemaal geen eisprong krijgt, dus het is alleen bloed itt menstruatie dat bloed is met een eicel. Ofzo?
Wacht het is een heel boeiend verhaal. Ik zoek even een bron.quote:Op maandag 20 september 2010 14:06 schreef Breathtaking het volgende:
Maar waarom zorgt de pil er dan niet voor dat je helemaal niet meer bloedt als de stopweekbloeding ook eigenlijk niet echt ergens voor nodig is?
Ja ik snapte het nu. Maar alleen bloed zie ik ook als ongesteld, vandaar het misverstand.quote:Op maandag 20 september 2010 14:05 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ongesteld = bloed en eicel, stopweekbloeding = alleen bloed.
I know. Maar ik moest even reageren omdat het verwarrend was. Ik noem het bij mezelf ook wel ongesteld zijn, maar feitelijk is het de verkeerde term.quote:Op maandag 20 september 2010 14:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja ik snapte het nu. Maar alleen bloed zie ik ook als ongesteld, vandaar het misverstand.
Je krijgt geen eisprong, maar het baarmoederslijmvlies (?) moet zich wel afbreken en vervolgens weer opbouwen in die periode. Waarom weet ik dan ook niet, maar dat is wel wat er gebeurt. Zal idd ergens goed voor zijn...quote:Op maandag 20 september 2010 14:06 schreef Breathtaking het volgende:
Maar waarom zorgt de pil er dan niet voor dat je helemaal niet meer bloedt als de stopweekbloeding ook eigenlijk niet echt ergens voor nodig is?
quote:Op maandag 20 september 2010 14:07 schreef Tegan het volgende:
[..]
Wacht het is een heel boeiend verhaal. Ik zoek even een bron.
Bron: http://gerardbremer.blogspot.com/2009/01/blog-post.htmlquote:Vijftig jaar geleden werd de pil geïntroduceerd. De uitvinders van de pil, Gregory Pincus en John Rock, voegden een stopweek toe om een maandelijkse onttrekkingbloeding te induceren. De pilcyclus lijkt hiermee op de normale cyclus zodat vrouwen eerder geneigd zijn de pil te gebruiken. Ongesteldheid stelt vrouwen gerust dat ze niet zwanger waren. Ook de Katholieke Kerk speelde op de achtergrond een belangrijke rol. In 1958 keurde Paus Pius XII de pil voor katholieken goed. Deze opmerkelijke stap kwam doordat de uitvinders het Vaticaan aanvankelijk konden overtuigen van de 'natuurlijkheid' van deze vorm van geboortebeperking: er werd immers geen zaad verspild en de vrouw had nog steeds een maandelijkse bloeding. En de kunstmatige hormonen in de pil, progestageen en oestrogeen, werden ook al door het lichaam zelf aangemaakt, zij het in mindere mate. In 1968 werd de pil overigens weer verboden, toen de paus erachter kwam dat er bij pilgebruik geen eisprong plaatsvindt.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Anticonceptiepilquote:Het is ook mogelijk de pil te slikken zonder stopweek: pil-continue. Dit kan uitsluitend met de eenfasige pil. Er zijn geen maandelijkse bloedingen meer, maar er kunnen wel af en toe spontane bloedingen ('doorbraakbloedingen') optreden. Eén of twee keer per jaar is normaal. Ook is het mogelijk dat een bloeding optreedt nadat de pil op een afwijkend tijdstip is ingenomen. Dit type gebruik is niet onveilig en verhoogt de kans op baarmoederkanker niet. Er zijn gynaecologen die deze methode voorstaan: zij wijzen erop dat een vrouw in haar natuurlijkste toestand niet maandelijks menstrueert, immers vóór de moderne tijd had een vrouw in de vruchtbare leeftijd geen keuze: ze was of zwanger, of ze ovuleerde niet omdat ze borstvoeding gaf. Toch wordt deze methode maar in een minderheid van de gevallen toegepast, zelfs nu dat de mening dat het noodzakelijk is om af en toe een week te stoppen, om een onttrekkingsbloeding te kunnen krijgen, bij wijze van grote schoonmaak, onjuist is gebleken. De meeste artsen zien geen voordeel in het verdedigen van die grote schoonmaak.
Deze bron heeft ook nog meer interessante feiten zoals:quote:Op maandag 20 september 2010 14:12 schreef Tegan het volgende:
Bron: http://gerardbremer.blogspot.com/2009/01/blog-post.html
quote:De afgelopen eeuw is het aantal keren dat een vrouw menstrueert in haar leven toegenomen tot gemiddeld 450 keer. Ter vergelijking: de Australische Aboriginals die gemiddeld zes kinderen krijgen en hen drie jaar zogen, zijn slechts 160 keer in hun leven ongesteld (vergelijkbaar met ons leven ruim een eeuw geleden).
quote:Het boek Is Menstruation Obsolete? dat al in 2000 in de Verenigde Staten op de markt kwam, deed veel stof opwaaien. Maandenlang besteedden de media en wetenschappelijke tijdschriften er aandacht aan. De voors en tegens van pilgebruik werden zorgvuldig afgewogen. Tegenstanders van de pil benadrukten de verhoogde kans op trombose (vooral in combinatie met roken) en bij doorslikken dat het slijmvlies in de baarmoeder wordt opgebouwd zonder dat het wordt afgebroken.
Voorstanders stelden dat de voordelen ruim opwegen tegen de nadelen. Het verhoogde risico op trombose bij pilgebruik klopt, maar er bestaat geen extra risico met doorslikken. Na een stopweek wordt het baarmoederslijmvlies opgebouwd, maar na enkele weken stopt dit. Na 6 maanden doorslikken ziet het baarmoederslijmvlies er hetzelfde uit als na drie weken. Dit is ook zo voor vrouwen die borstvoeding geven. Geen onnatuurlijke situatie dus. Er zijn geen onderzoeken bekend waaruit blijkt dat doorslikken slecht is.
quote:Op maandag 20 september 2010 13:46 schreef spermanent het volgende:
Nog even ter controle.
Ze neemt dus nu een stopweek. Als ze dan over een paar dagen ongesteld wordt, betekent dat dan dat ze (waarschijnlijk) niet zwanger is? Of betekent dat helemaal niets?
Je kunt ook gewoon de prikpil nemen, maarja das wel 2 dagen zere billen in de 3 maanden.quote:Op maandag 20 september 2010 15:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Oh, dan ga ik de pil ook maar eens doorslikken dan, als het toch geen kwaad kan.
Klein tipje die ik ook nog net las in die ene bron.quote:Op maandag 20 september 2010 15:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Oh, dan ga ik de pil ook maar eens doorslikken dan, als het toch geen kwaad kan.
En dan als het goed is maar twee keer per jaar bloedingenquote:Bij tussentijds bloedverlies is het raadzaam om gedurende één week te stoppen. Anders blijft het bloedverlies doorgaan.
Lijkt mij maar niets, maar goed ik ben dan ook een manquote:Op dinsdag 21 september 2010 00:52 schreef Breathtaking het volgende:
Bedankt voor de informatie Tegan! Erg interessant. Al ben ik het wel eens met het 'veilige' gevoel van elke maand bloeden
Voor het eerst gezien dat iemand ook echt wat doet met het advies hier en het terugkoppelt.quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:19 schreef spermanent het volgende:
Inmiddels test gedaan: Niet zwanger.
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:19 schreef spermanent het volgende:
Inmiddels test gedaan: Niet zwanger.
Wel weer wat geleerd in ieder geval![]()
De apotheker vermeldde er ook nog bij dat wanneer je de pil langer door blijft slikken, je onderbuik op kan zwellen door vocht.
Nu weten we de volgende keer in ieder geval wat er aan de hand is.
mazzels
Ik voel het altijd wel aan buikpijn, ook bij tussentijdse bloedingenquote:Op maandag 20 september 2010 15:26 schreef Tegan het volgende:
[..]
Klein tipje die ik ook nog net las in die ene bron.
[..]
En dan als het goed is maar twee keer per jaar bloedingen.
Ik vind zelf dat er wel een nadeel aan zit, je weet namelijk niet meer wanneer je gaat bloeden, gebeurt gewoon spontaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |