Niet echt bijzonder. Dit soort stoelen bestaat al een behoorlijke tijd, alleen dan mooier gemaakt (zonder de achterpootjes, met een betere buisframe-constructie)quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:51 schreef Estolan het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik in het rood leer
Gelderland 5770 by Jan des Bouvrie
Gekocht voor 3500gulden, nu vanaf 1350euro
Wat een onzin!quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:56 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Niet echt bijzonder. Dit soort stoelen bestaat al een behoorlijke tijd, alleen dan mooier gemaakt (zonder de achterpootjes, met een betere buisframe-constructie)
I see what you did therequote:Op dinsdag 21 september 2010 23:17 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik wilde net gaan zeggen dat die stoel van Jan des Kopie nogal lelijk is en al helemaal geen design-klassieker. Nou ja, dan hou ik m'n mond wel.
Idd..lijkt op een kruising tussen de vroege Starck modellen (achterover leunend op zn pootjes) en marcel breuers stoelen. Wel typisch een stoel uit die tijd.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:17 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik wilde net gaan zeggen dat die stoel van Jan des Kopie nogal lelijk is en al helemaal geen design-klassieker. Nou ja, dan hou ik m'n mond wel.
Probeer jij maar eens 4 fijne Gispen 201 / 101's te krijgen voor minder dan 1000quote:Op woensdag 22 september 2010 11:31 schreef Estolan het volgende:
Ook weer kant en klare onzin
2ehands is design ook gewoon veel minder waard
bedoel je de vergader stoel??? die kan je al krijgen voor 400equote:Op woensdag 22 september 2010 11:35 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Probeer jij maar eens 4 fijne Gispen 201 / 101's te krijgen voor minder dan 1000
Stel dat je ze zelf voor die prijs op de kop tikt (dus het spul niet nieuw kopen) dan loop je vrijwel geen verlies als je het ooit weer zult verkopen.
Design is toegepaste kunst. Vergelijk het met een schilderij; het maakt niet uit hoeveel eigenaren er zijn geweestquote:Op woensdag 22 september 2010 11:31 schreef Estolan het volgende:
Ook weer kant en klare onzin
2ehands is design ook gewoon veel minder waard
Ik denk dat Vitra ook doet zoals Rolex dat doet qua prijzen. Gewoon ieder jaar de prijzen 1 a 2 procentpunt boven inflatie verhogen. Zo wordt het gunstig om het nu te kopen (volgend jaar is het weer duurder) en vanwege de tijdloosheid en kwaliteit van de horloges schrijven ze dus ook nauwelijks af.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:49 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Design is toegepaste kunst. Vergelijk het met een schilderij; het maakt niet uit hoeveel eigenaren er zijn geweestZo is het ook met designmeubels; als de staat gewoon nog goed is dan is er vrijwel altijd een liefhebber voor te vinden.
In sommige gevallen worden de meubels zelfs meer geld waard. Dat komt over het algemeen omdat er iets in het ontwerp is veranderd. Een purist of een museum wil graag het oorspronkelijke ontwerp, maar dat is lastig als een stoel 50 jaar geleden is ontworpen. Weinig aanbod en wel vraag = stijgende prijzen.
Ook waren veel stoelen vroeger natuurlijk goedkoper. De 20-30-40 jaar oude stoelen kan je helemaal opknappen en dan ze nog steeds goedkoper als de nieuwe variant van diezelfde stoel. Dan is dat natuurlijk een interessant alternatief. Een stoel die vroeger over de toonbank ging voor 1000 gulden kan nu best verkocht worden voor 1000 euro. Makkelijk zelfs. Geen idee wat een Eames Lounge Chair of een EA124 30-40 jaar gelden moest kosten, maar ik denk een fractie van de prijs die ze er nu voor durven vragen.
per stuk inderdaad, goedzo! Ik bedoel 4 stuks voor 1000. Het is mij gelukt, in goede staat (wel tweedehands dus). Deze kan ik sowieso binnen nu en 10 jaar (de bekleding slijt uiteraard wel) voor minimaal deze kooprijs weer verkopen...quote:Op woensdag 22 september 2010 12:08 schreef Estolan het volgende:
[..]
bedoel je de vergader stoel??? die kan je al krijgen voor 400e
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |