Lotte je mist echt het punt waneer het gaat om echte designklassiekers ten opzichte van het design wat jij bedoeld waar alle matige woonbladen vol mee staan. Lees je even in her en der ipv nog tig van zulke teksten te posten.quote:
Niet iedere stoel zit lekker voor iedereenquote:Op maandag 20 september 2010 22:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ja,maar, zít het dan ook lekker?
Die naam is pas zo'n 43 keer voorbij gekomen in dit topic. Eigenlijk best knap dat je er dan nog in slaagt om 'm fout te spellen. Volgens mij doe je het erom.quote:Op maandag 20 september 2010 22:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
Mijn nicht heeft zo'n Eams-stoel (hoop dat ik het goed spel)
Ik vind het een waardeloze stelling van iemand die een domme aankoop doet zonder voorkennis.quote:Op maandag 20 september 2010 22:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
Mijn nicht heeft zo'n Eams-stoel (hoop dat ik het goed spel) op een veiling gekocht voor veel en ze zit er voor geen meter in dus ze zet hem weer op een veiling. Volgens haar is het een rotstoel die enkel geschikt is als interessante vulling in een enorm huis, zolang je dat ding maar niet hoeft te gebruiken.
ik vind het een leuke, frisse en degelijke stelling.
Gelukkig is één ding, smaken verschillen
Inderdaad geïnspireerd op een sculptuur, en honderdmiljoenmiljard keer duurder, maar ook honderdmiljoenmiljard keer mooier dan de slechte Chinese kopie:quote:Op maandag 20 september 2010 22:50 schreef Rapaille het volgende:
[..]La Chaise van Eames. Dat is ook meer een sculptuur dan een stoel.
This is starting to get freaky, dat huis ken ik, en dat had ik net ook in een ander topic (Opmerkelijk mooie foto's van Funda).quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:42 schreef tjoptjop het volgende:
Weet iemand trouwens wat dit voor bank is
[ afbeelding ]
Dezelfde poster ook nog eensquote:Op dinsdag 21 september 2010 00:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
This is starting to get freaky, dat huis ken ik, en dat had ik net ook in een ander topic (Opmerkelijk mooie foto's van Funda).
Die bank? Geen idee...
die eames chair is meer dan 50 jaar oud, een ontwerp dat zijn sporen wel heeft verdiend, net als de Barcelona Chair van van der Rohe trouwens, die komt uit 1929 en is nog steeds een bloedmooie stoel, na ruim 80 jaar...quote:Op maandag 20 september 2010 22:32 schreef Lottekoekkie het volgende:
nou, nou, meubels zijn tijdelijk en smaakgevoelig, ik wil wel meubels welke ik niet verplicht tot aan mijn dood wil moeten hebben enkel omdat er een label aan zit. Zie mezelf al ik het bejaardenhuis in een Eams-stoel zitten en als ik dan dood ga dat-die dan in het kerk-opvang-tehuis gaat staan![]()
Heb wel het nodige design in huis maar of dat nou gelukkiger maakt ? I
ik doe het dan liever met teder design, waarmee bedoeld design (het woord alleen al) wat na 10 jaar de kliko in mag omdat ik het spuugbeu ben. ga echt niet 5000 euro uitgeven voor één stoel omdat dat design of hip is, ben je ff mal, straks moet ik vanuit mijn rollator in zo'n stoel proberen te klunen![]()
Ikke is blij met "design"wat nou niet zo duur is dat ik niet over een jaar of wat me de ogen uit de kop moet schamen om het weg te doen. Wonen is genieten en dat kan ook zonder al te veel bombarie en overdreven uitspattingen.
Design is wat je er zelf van maakt en relatief, één idioot bedenkt het en de andere idioten betalen er voor![]()
Ga nog een stoel ontwerpen van rollen pleepapier en vóór je het weer ben ik binnen want ik ga het dan verkopen als zijnde "design" (heb ik meteen iemand in dienst om die rollator voort te duwen tegen die tijd)
(en ga nu even op mijn design hangen om te ontdekken dat zelfs de hondenmand nog heerlijker ligt)
Ik vrees eerder dat het bij jou nogal wat moeite kost voor dingen tot je doordringen. Hoe vaak moet je nog uitgelegd worden wat er mis is met namaak? Lees het topic nog eens terug voor je voor de tiende keer dezelfde vraag stelt.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:34 schreef Lottekoekkie het volgende:
Even off-topic maar tegen k-man, de kwinkslag in mijn opmerkingen is je, vrees ik, ontgaan, jammer,.
Wat maakt het nou toch uit, echt of nep, iemand ontwerpt meubels welke voor goud geld verkocht worden, niks mis mee hoor maar is er iets mis met een kloon (hoewel dat niet netjes is) maar welke anderen zich dan kunnen permiteren?
Het is natuurlijk niet voor niets dat het klassiekers zijn geworden. In de loop der jaren zijn er duizenden in vergetelheid geraakt, enkelen blijven overeindquote:Op dinsdag 21 september 2010 18:05 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
die eames chair is meer dan 50 jaar oud, een ontwerp dat zijn sporen wel heeft verdiend, net als de Barcelona Chair van van der Rohe trouwens, die komt uit 1929 en is nog steeds een bloedmooie stoel, na ruim 80 jaar...
Goed design blijft altijd mooi
Je bent uitgenodigd!quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:34 schreef Lottekoekkie het volgende:
Even off-topic maar tegen k-man, de kwinkslag in mijn opmerkingen is je, vrees ik, ontgaan, jammer,.
Wat maakt het nou toch uit, echt of nep, iemand ontwerpt meubels welke voor goud geld verkocht worden, niks mis mee hoor maar is er iets mis met een kloon (hoewel dat niet netjes is) maar welke anderen zich dan kunnen permiteren?
Kom op zeg, we hebben het over meubels en niet over een écht belangrijk, levensbedreigend iets.
Maakt mij geen drol uit wat iemand in zijn huis zet, echt of namaak, ikea of een gewone meubelzaak-toestand. Is niet interessant.
Dat er pareltjes van ontwerpen zijn waar je voor moet dokken is logisch maar punt 1 niet voor iedereen weggelegd en punt twee, als je de handel zát bent is het toch iets lastiger de handel te vervangen vanwege de investering.
Wou het maar even uitleggen.
Ieder voor zich en smaak is net zo min te koop als de inhoud van je beurs eeuwigdurend is.
Hele faculteit is wel de moeite om eens doorheen te lopen..net de vitra-showroom.quote:
Idd, toen ik hoorde hoeveel die standaard stoelen die daar staan kostten, hield ik het bijna. En dan staan die stoelen ook écht OVERAL. Misschien maar 'ns zo'n stoel 'meenemen'quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:17 schreef martinus- het volgende:
[..]
Hele faculteit is wel de moeite om eens doorheen te lopen..net de vitra-showroom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |