abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86629228
Beterschap voor Tyler, wat zielig. En raar dat het niet gemerkt is, je zou toch idd een echt pijnmoment verwachten.

Senna is weer goedgekeurd op het cb. 73 cm (iets te ruim, want ze lag met haar hoofd niet goed tegen de plank en ze hield haar voetjes niet goed recht :') ) en 9626 gram. De arts noteerde "loopt parmantig" haha. Tevens 'geslaagd' voor de geven, nemen, erin en eruit test (wist niet eens dat die er was en dat dat vandaag was). En twee prikjes, zo sneu. Even afwachten of ze reageert, hoop dat het meevalt.

Pas terug met 24 maanden. Voor 18 maanden is alleen voor risicogroepen, en het enige waarin ze een risico zou kunnen zijn is haar lengte, maar met onze lengtes in het achterhoofd, vond de arts dat ook niet echt. Dus we hoeven even niet, mogen wel natuurlijk als er vragen zijn.

Ow ja, ze reageerde positief op de bv 's ochtends en 's avonds. Zolang het voor ons beide fijn was, moesten we dat vooral blijven doen, zei ze.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_86629372
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:12 schreef cattie het volgende:

[..]

Lekkere psz, waterpokken zijn besmettelijk totdat alle blaadjes zijn ingedroogd. Als het waterpokken zijn, zijn andere kindjes wel de klos.
Ja, dat dacht ik dus ook.
pi_86629455
Cattie en Raissa, het zijn richtlijnen van de GGD, kinderen mogen gewoon komen omdat het al besmettelijk is voordat het utbreekt.
Ws zijn er al andere kinderen besmet, die nu ook weer andere kinderen besmetten, en zo heeft het geen zin om kinderen met waterpokken te weren.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 20 september 2010 @ 11:05:28 #54
108648 cattie
lieve moeder
pi_86629501
Is dat nieuw? Ive mocht niet komen 2,5 jaar geleden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 20 september 2010 @ 11:07:53 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86629553
ze zeiden er ook bij dat het vroeger absoluut niet mocht, maar dat dat dus was bijgesteld omdat het idd al besmettelijk is vóór er iets te zien is, en je dus al te laat bent als de pokjes zichtbaar zijn. Ze raden alleen aan om ze thuis te houden als ze zich niet lekker voelen /koorts hebben.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_86629641
Op ons KDV zijn kindjes met waterpokken pas welkom als de blaasjes zijn ingedroogd. Maar oké, ieder z'n eigen regeltjes.
pi_86629768
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:03 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Cattie en Raissa, het zijn richtlijnen van de GGD, kinderen mogen gewoon komen omdat het al besmettelijk is voordat het utbreekt.
Ws zijn er al andere kinderen besmet, die nu ook weer andere kinderen besmetten, en zo heeft het geen zin om kinderen met waterpokken te weren.
Precies, weren van kinderen met blaasjes zal een uitbraak niet voorkomen.

Daarnaast zal ieder kind ze toch een keer moeten krijgen. Ik ben blij dat Lente ze nu al heeft gehad ipv pas op d'r 15e of zo...

Jeumig Tyler, wat een verhaal, zeg. :o Wat sneu! Veel sterkte en beterschap!

Senna weer goedgekeurd, whoei! Lente moet vanmiddag, ook de prikjes. ;( Fijn dat ze positief reageerde op de bv 's ochtends en 's avonds. Ben benieuwd wat ze daar hier over zeggen.

Hoe laat krijgt Senna 's ochtends bv en hoe laat ontbijt ze dan, Miss? Lente drinkt rond 7:30 uur en hoeft dan geen ontbijtje. Ik bied het wel altijd aan om de ontbijtstructuur erin te brengen, maar tnt heeft het weing zin. Dan gaat ze rond 11:00 uur naar bed en pas rond 12:30 uur eet ze max. een boterham.

Oooh zo lief, ze kwam net uit zichzelf naar me toe gerend om me een kus te geven. O+
  maandag 20 september 2010 @ 11:25:19 #58
108648 cattie
lieve moeder
pi_86630075
Ssserpente, ik ben ook blij dat Ive ze heeft gehad, maar soms kun je het beter even niet hebben. Kindjes van onder de 1 kunnen het later weer krijgen bijvoorbeeld.
  maandag 20 september 2010 @ 11:26:28 #59
108648 cattie
lieve moeder
pi_86630109
Fee drinkt 's ochtends vaak nog even bij me, maar eet altijd wel ontbijt.
pi_86630194
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:25 schreef cattie het volgende:
Ssserpente, ik ben ook blij dat Ive ze heeft gehad, maar soms kun je het beter even niet hebben. Kindjes van onder de 1 kunnen het later weer krijgen bijvoorbeeld.
Wat wil je dan? Een datum plannen? ;)

Sommige baby'tjes krijgen maar een paar pokjes op hun lichaam (die zijn dan ook niet echt ziek geweest). Alleen dan kunnen ze het nog een keer krijgen op latere leeftijd. Lente was ook nog geen één, maar zat er zo onder dat ze nu voldoende antistoffen heeft. :)
  maandag 20 september 2010 @ 11:41:38 #61
108648 cattie
lieve moeder
pi_86630591
Ja, hallo, ik zeg toch niet dat je een datum moet plannen? Het komt als het komt, maar soms wil je het misschien even ontwijken.
  maandag 20 september 2010 @ 11:42:06 #62
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86630610
Ingrid, dat zal even schrikken zijn geweest zeg. En wat raar he, dat je niet gemerkt hebt dat er iets met Tyler gebeurd is.
Laat je niet onder de tafel lullen in het ziekenhuis he, het is hun werk om zeker te weten dat er niks is gebeurd qua mishandeling etc. Alhoewel het moeilijk is om te bedenken dat het niet persoonlijk is bedoeld als ze je dat soort dingen vragen. Bij Thomas ten tijde van zijn knieen ook: en hij is ECHT niet gevallen? Dat weet u heel zeker? GRRRR JA dat weet ik zeker!

We gaan straks met Thomas even terug naar de kliniek, er blijft maar pus komen uit zijn linker oor en hij krijgt nu ook wat koorts. Hopelijk is het niks, maar ik ga liever een keer te veel voor de zekerheid.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_86630745
Sserpente, Senna ontijt gewoon mee na de voeding. Soms als we tijd genoeg hebben, is dat iets later, maar meestal is het na de voeding opstaan en de tafel dekken. Vaak eet ze dan een boterhammetje, soms een halve, soms twee. We gaan iig aan tafel zitten en ontbijten zelf en geven haar een boterham en dan moet ze maar kijken hoeveel ze er van eet.

Welke prikjes krijgt Lente vandaag? Senna kreeg de Men C en de BMR. Ze moest wel even heel hard huilen, maar was al snel weer afgeleid. Nu slaapt ze.

De arts vroeg trouwens niets over drinken uit een gewone beker. Ze vroeg alleen hoe het met eten en drinken ging, en toen ik zei dat dat goed ging, was dat klaar. Zew vroeg of ik overgetapt was op halfvolle melk, en toen ik zei dat ze twee bv-voedingen kreeg en een bakje yoghurt na het eten, was dat ook in orde.

De lengte vond ze ook geen probleem. Ze zag een blije jongedame die zich prima ontwikkelde, en dat was belangrijker dan de lengte :)
pi_86631122
Geen idee welke prikjes Lente krijgt. :@ Zal zo ff kijken. Heb je Senna vastgehouden tijdens de prikken?

Senna eet best flink dan, 's ochtends. Tenminste, in vergelijking met Lente. Maar die houdt sowieso niet zo van brood. 's Avonds eet ze wel flink.

Ga hier vanmiddag ook nog eens vragen over drinken uit een gewone beker.

quote:
Op maandag 20 september 2010 11:41 schreef cattie het volgende:
Ja, hallo, ik zeg toch niet dat je een datum moet plannen? Het komt als het komt, maar soms wil je het misschien even ontwijken.
't Was maar een grapje, hoor. Ikzelf zou het niet uitstellen als ik wist dat de waterpokken zouden heersen. Sterker nog, ik denk dat ik Lente er bewust mee in aanraking zou brengen. Ik kan namelijk geen reden benenken waarom het 'even niet uit zo komen' waarmee ik vervolgens het risico zou lopen dat ze het in d'r jeugd helemaal niet krijgt, maar pas op latere leeftijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 20-09-2010 12:10:35 ]
pi_86631596
Senna eet sowieso wel aardig, over het algemeen. Nooit echt heel veel, maar wel voldoende. 1-2 boterhammen ontbijt en lunch, fruit, avondeten en eventueel andere tussendoortjes als dat uitkomt met slapen en eten gedurende de dag :)
pi_86631620
Ik heb momenteel een notiore broodweigeraar. Mevrouw eet het beleg van de boterham af en de rest laat ze liggen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86631700
Ik ken er nog één...
pi_86631744
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:13 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ken er nog één...
ik ga me er niet druk over maken :D Wil ze niet, jammer dan :D

Zo drinkt Tess trouwens uit de beker:

[ Bericht 22% gewijzigd door Vicky op 20-09-2010 12:20:35 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86632307
haha, ja, hier ook hoor. Dan blijft er wat brood liggen dat vakkundig schoongesabbeld/gelikt is :D

Wij maken er nooit een punt van. We bieden altijd aan, ze mag altijd meer, maar ze hoeft niet. Werkt prima. Nu ben ik haar alleen aan het leren dat als ze iets niet hoeft, dat ze dat dan naast haar bordje legt, ipv hapje voor hapje aan ons te geven: "daaank" met uitgestoken handje met afgekeurd (en soms al voorgekauwd :') ) eten.
pi_86632451
Ff snel nu de pc in het ziekenhuis vrij is. De nacht is goed gegaan.
Hij heeft nu onderhoudsdosis zetpil.
Hij wilde alleen bij mij zn flesje drinken. Straalde toen hij mij zag O+
Was druk bezig met tv kijken, nederland 3. :)
De arts nog niet gesproken. Maatschappelijk werk wel.
Het is dus wel protocol, omdat we niet weten wat er gebeurd is en omdat we een dg later zijn gekomen ipv dezelfde avond. Maar goed, toen wisten we het niet, hadden we niks gemerkt.
We zullen er nooit achter komen wat er is gebeurd. Het kan zijn dat Kim het heeft gedaan, of een ander kindje. Volgens de artsen moet het zijn gebeurd door hard trekken aan de arm met een draaiende beweging. Een spilbreuk (?) heet het geloof ik.
Iig wordt er nu wel nog meer spoed op gezet voor hulp bij en voor Kim.
Absoluut niet gezegd dat ze dit heeft gedaan! Maar gezien ze hem wel 1x van de trap heeft geduwd en 1x tegen de tafel aan,waardoor hij een diepe snee kreeg die gelijmd moest worden, is de kans er wel.
Vanmiddag komt de ipg -er samen met gezinshulp van Accare. Dan kaarten we dit nog aan. De ipg-er gaat her overnemen en we horen dan hoe en wat. En vanavond hebben we oudergesprek op school. En maatschappelijk werk neemt iig voor de zekerheid contact met de orthopedagoog op om ht verhaal uit te leggen.

Sorry dat ik verder niet op iedereen reageer.
pi_86632534
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:35 schreef miss_sly het volgende:
haha, ja, hier ook hoor. Dan blijft er wat brood liggen dat vakkundig schoongesabbeld/gelikt is :D

Wij maken er nooit een punt van. We bieden altijd aan, ze mag altijd meer, maar ze hoeft niet. Werkt prima. Nu ben ik haar alleen aan het leren dat als ze iets niet hoeft, dat ze dat dan naast haar bordje legt, ipv hapje voor hapje aan ons te geven: "daaank" met uitgestoken handje met afgekeurd (en soms al voorgekauwd :') ) eten.
hier verdwijnt het gewoon naar de grond :X

Nog een filmpje van Tess:
De viespeuk :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86632815
Wat grappig, Lente maakt hetzelfde gebaar voor 'op'. En dat heb ik 'r niet geleerd. Ze eet trouwens verder precies hetzelfde. Ook met d'r vork meppen en dingen op tafel leggen. Kleine viespeuk. :Y)

Wat een situatie, Ingrid. Goed dat je hulp accepteert! ^O^
pi_86632870
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:52 schreef Ssserpente het volgende:
Wat grappig, Lente maakt hetzelfde gebaar voor 'op'. En dat heb ik 'r niet geleerd. Ze eet trouwens verder precies hetzelfde. Ook met d'r vork meppen en dingen op tafel leggen. Kleine viespeuk. :Y)

Wat een situatie, Ingrid. Goed dat je hulp accepteert! ^O^
wij hebben het Tess wel geleerd :D
Lekker he dat viespeuken _O- Amber was ook zo :D

Oh en Tess is geobsedeerd door ballen! Ze ziet ze dusook echt OVERAL! Dan wijst ze en roept ze bal bal. Vanmorgen had ze er eent je op tafel zien liggen, ik had m zelf nog niet eens gezien :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86634894
Cattie, ik snap wel dat je soms gewoon niet wil dat je kind de waterpokken krijgt.
ik ben het met Lars ook wel echt uit de weg gegaan omdat hij het al zo moeilijk had destijds.
Heb toen nog een fotoshoot met de kids afgeblazen omdat het kindje van de fotograaf waterpokken had (en het was bij hun thuis)

Ingrid, fijn dat het naar omstandigheden goed met Tyler gaat, maar wat een verhaal joh.
Sterkte ermee.....

Lente mag weer voor de prikken.... }:| succes!
Lief dat kusje!

Senna goed gekeurd! *O* Het klinkt als een fijn CB bij jullie Miss :Y

Poeh het is hier snot snot snot en kwijl en af en toe tranen.
Klein vriendje voelt zich niet zo lekker....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_86638567
Och Lars ook niet lekker :{ arm mannetje.

Senna goedgekeurd *O* fijn! en hier staat de 18 maanden afspraak gewoon al voorgedrukt in het cb-boekje :o mijn cb draait volgens mij gewoon alle afspraken standaard af. Ik ga me haast een risicogroep voelen :P

Tyler :{ beterschap, sterkte ermee.

Ik heb toch maar even de HA gebeld voor advies. Hij wil haar morgen even zien. Ze is zo hangerig en niet zichzelf vandaag. Ze zal ook wel moe zijn, vannacht weer een paar keer wakker, maar toch, ik weet het niet. Ze heeft vandaag een paar witte vlekjes aan de binnenkant van haar lippen zitten. De rest van haar mond mag ik niet bekijken maar voor zover ik zo snel kan zien is haar tong wel gewoon schoon. In t 'beste' geval is het spruw (waar ik ook niet bepaald blij mee zou zijn :X) maar in t andere geval misschien wel een keelontsteking ofzo, ik heb zelf ook altijd van die vlekken bij een keelontsteking -O-
het zou wel verklaren waarom ze niets wil eten enzo. Ze klinkt ook schor en sneu nu.

Misschien is er ook wel niets aan de hand en is ze gewoon verkouden, kan natuurlijk ook, maar het voelt anders nu.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')