NEe hoor, gewoon met huurauto. Alleen als je niet met huurauto de grens over mag; ben ik benieuwd hoe je dat dan wel kan doenquote:@polariteit; Ga je zonder auto naar Cali? Hoe ga je dan rondreizen?
Calico ben ik ook geweest, is wel leuk voor een paar uur. Hebben wij ook bezocht tijdens de rit van LA naar Vegas. Het is inderdaad wel een commercieel gebeuren, maar ja dat risico loop je nou eenmaal als je naar Amerika gaat... als je niet geconfronteerd wilt worden met commercie dan moet je uberhaupt niet naar dat land gaan.quote:Ohja, Miendientje, die ghosttown.. 'Calisto', volgens mij bedoel je 'Calico'.
Dat is dus niets? Ik hoorde al dat het veelste commercieel was. Stond wel op het lijstje om eventueel langs te gaan op weg naar Vegas.
Owja zo hete het inderdaad. Maar in de omgeving is weinig te doen dus zoals polariteit zegt dus wel een leuke break voor tussen door. We waren iets voorbij Yosemite (Oakhurst) vertrokken 's morgens en ons volgende echte doel was eigenlijk Flagstaff. Maar dat is veel te ver om in een dag te rijden. Dit lag mooi in het midden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:19 schreef JK het volgende:
Mja dat is waar, je hebt wel een drugsoorlog, wordt veel geschoten en gemoord daar.
Zorgt wel voor extra spanning op vakantie!
Ohja, Miendientje, die ghosttown.. 'Calisto', volgens mij bedoel je 'Calico'.
Dat is dus niets? Ik hoorde al dat het veelste commercieel was. Stond wel op het lijstje om eventueel langs te gaan op weg naar Vegas.
Tijunana is echt zonde van je tijd. Het is echt een rotzooitje, niks authentiek Mexicaans, criminaliteit, zakkenrollers, en je verpest uren aan de grens, wachten.... wachten... wachten..... om je een ideetje te geven:quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:00 schreef JK het volgende:
Als je dan toch meer wilt doen, van LA naar San Diego is een ruime 2 uur rijden.
En als je in San Diego bent, kan je nog naar Tijuana, Mexico. Mag alleen niet met een huur auto.
Heb je weer een extra stempel in je paspoort.
In California is het in ieder geval:quote:Op maandag 6 juni 2011 14:38 schreef polariteit het volgende:
Nog even een vraag trouwens over de verkeersregels in VS: ik lees her en der dat je langs de weg niet overal mag parkeren; bijvoorbeeld binnen een X aantal meter van een brandkraan vandaan of bij een bepaald kleur stoepband.
Iemand enig idee hoe dit precies zit? Ik zie namelijk vooral alle kleuren stoepband van de regenboog voorbij komen, dus ben benieuwd of het overal hetzelfde is of dat het plaatselijk geregeld is?
Dit is inderdaad wel even wennen, en opletten... Is toch wel iets anders als 'rechts gaat voor'.quote:Ik vond dat met die stopborden wel irritant. In Nederland heb je hooguit van 2 kanten een stopbord. Daar heb je op een kruising van 4 kanten een stopbord. In Nederland heeft dan de weg zonder stopborden voorrang, maar hoe zit dat daar. Gewoon rechts voorrang of wie het eerst bij de kruising aan is gekomen?
Bij Hertz iig niet, maar goed ik bestudeer die verkeersregels liever in het vliegtuig. Heb geen zin om die regels bij het afhalen van de auto nog eens door te moeten gaan nemenquote:Vaak krijg je bij je huurauto wel een boekje met hoe en wat, bij Alamo was dat in elk geval wel zo.
In SF moet je natuurlijk nog je wielen naar of van de stoep draaien op stijle straatjes en in California mag je natuurlijk eigenlijk geen GPS op je voorruit plakken, tenzij je 'm uiterst links onderin doet bij de bestuurders kant of uiterst rechts onderin bij de passagierskant.
Bedankt voor ditquote:Op dinsdag 7 juni 2011 01:22 schreef maartena het volgende:
[..]
In California is het in ieder geval:
-knip-
in Nederland is een stop bord ook echt stopquote:Op dinsdag 7 juni 2011 01:22 schreef maartena het volgende:
[..]
In California is het in ieder geval:
Rood = niet parkeren/niet stoppen. De "wegwezen" kleur. Bushaltes zijn vaak rood, de bus mag er dan wel stoppen.
Geel = niet parkeren, mag wel stoppen om iemand uit/in te laten stappen.
Groen = tijdelijk parkeren en/of laadzone. Zie je vaak bij restaurants of winkels, er staat dan een bordje bij hoe lang dat dan is, (bijv. max. 30 minuten), of het staat op de stoeprand.
Wit = eigenlijk hetzelfde als geel, maar vrachtwagens mogen er niet laden. Alleen voor personen auto's dus. Deze worden doorgaans ook gebruikt bij postkantoren, voor hen die alleen even de post willen deponeren in de brievenbus.
Blauw = alleen voor gehandicapten met een speciaal nummerbord of gehandicapten kaart op het dashboard/aan de spiegel.
Brandkraan: niet parkeren binnen 5 meter van een brandkraan. Het is echter zelden dat je een boete krijgt als je op 4 meter of zo staat. Heb zelf al wel eens een parkeerboete gehad toen ik er 1 meter van parkeerde, dus beboeten doet men wel.
Wat andere weetjes:
- Als je een sirene ziet/hoort: STOPPEN en evt. aan de kant. In Nederland rijdt men aan de andere kant van de weg meestal gewoon door, maar hier moet je dus als de rijbaan NIET gescheiden is echt stoppen. Die brandweerwagen zou namelijk wel eens moeten spookrijden om door verkeer heen te komen, dus als je links rijdt.... hop naar rechts en stoppen.
- Betekenis van een STOP bord:
Nederland: STOP is een suggestie. Als er geen verkeer aan komt, lekker doorkarren.
VS: STOP betekend ook echt STOP. Dus stoppen, rondkijken, doorrijden (als het jouw beurt is).
YIELD betekend voorrang verlenen, maar als er niets aankomt, lekker doorkarren.
- Je mag rechtsaf door rood, als je eerst STOPT. Stop wel volledig de auto, anders krijg je toch een bekeuring. Let op bordjes "No turn on Red", daar mag het dus weer niet.
- Rechts inhalen mag. Linksrijden mag. Irriteer je daar niet aan, maar ga gewoon mee in de cultuur. Integratie heet dat.
Dan heb ik nieuws voor je, GC ligt niet tussen SF/LA/LVquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:51 schreef dapluiz het volgende:
Grote kans dat ik eind september 2 weken rond ga rijden in californie![]()
Ben alleen nog aan het kijken welke plaatsen precies, zowieoz SF, LA en LV, maar gaat me vooral om de plaatsen ertussenEn natuurlijk Grand Canyon e.d.
Volgens mij mag je idd een schoolbus idd niet inhalen als hij stilstaat.quote:En verder neem ik aan dat je bij de schoolbussen indien kinderen aan boord gaan uitstappen, je ook niet mag inhalen maar moet stoppen achter de bus.
Dat had ik al op de kaart gezien jaquote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:06 schreef polariteit het volgende:
[..]
Dan heb ik nieuws voor je, GC ligt niet tussen SF/LA/LVligt ongeveer 5 uur rijden oostelijk van LV. Houd hier rekening mee bij je planning, is zonde als je daar vrij laat pas achter komt
(die fout maakte ik 1,5 jaar geleden ook tijdens onze 10 daagse trip naar LA/LV. uiteindelijk maar niet meer naar de GC geweest)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedoel je phoenix of LA?quote:De meeste standaard rondreizen gaan ook via Phoenix van of naar LA, is dat nog een beetje leuke stad ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |