abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97596912
Plus dat het er min of meer oorlog is, in het noordelijke deel. Ik zou lekker in de VS blijven en als je dan ooit nog eens naar Mexico wilt gewoon naar het zuiden vliegen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 21:19:43 #202
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_97596982
Mja dat is waar, je hebt wel een drugsoorlog, wordt veel geschoten en gemoord daar.
Zorgt wel voor extra spanning op vakantie! :P

Ohja, Miendientje, die ghosttown.. 'Calisto', volgens mij bedoel je 'Calico'.
Dat is dus niets? Ik hoorde al dat het veelste commercieel was. Stond wel op het lijstje om eventueel langs te gaan op weg naar Vegas.

[ Bericht 33% gewijzigd door JK op 01-06-2011 22:52:46 ]
pi_97774744
quote:
@polariteit; Ga je zonder auto naar Cali? Hoe ga je dan rondreizen?
NEe hoor, gewoon met huurauto. Alleen als je niet met huurauto de grens over mag; ben ik benieuwd hoe je dat dan wel kan doen ;)

quote:
Dat is dus niets? Ik hoorde al dat het veelste commercieel was. Stond wel op het lijstje om eventueel langs te gaan op weg naar Vegas.
Calico ben ik ook geweest, is wel leuk voor een paar uur. Hebben wij ook bezocht tijdens de rit van LA naar Vegas. Het is inderdaad wel een commercieel gebeuren, maar ja dat risico loop je nou eenmaal als je naar Amerika gaat... als je niet geconfronteerd wilt worden met commercie dan moet je uberhaupt niet naar dat land gaan.

Een voordeel van calico vond ik dat het redelijk dicht bij de Interstate (5 of 15, 1 van de 2) van LA naar LV ligt, en daarom wel een welkome break was voor ons.

Foto's calico:

Bottles of Calico by Marcel Tuit, on Flickr

ghost building by Marcel Tuit, on Flickr

Hank's hotel by Marcel Tuit, on Flickr

The hideout by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 6 juni 2011 @ 12:29:23 #204
4259 JK
pi_97781044
Ik weet niet in hoeverre Bodie commercieel is, maar bij Las Vegas 'in de buurt' heb je links van Beatty nog een spookstadje 'Rhyolite' en dat was totaal niet commercieel. Had je overigens ook een glassbottle house.

Ennuh Mexico in zou je dan met de bus ofzo moeten doen. :)
pi_97782303
hey dat ligt praktisch langs de route death valley uit. komt op het lijstje 'misschien bekijken' :)
pi_97785645
Nog even een vraag trouwens over de verkeersregels in VS: ik lees her en der dat je langs de weg niet overal mag parkeren; bijvoorbeeld binnen een X aantal meter van een brandkraan vandaan of bij een bepaald kleur stoepband.

Iemand enig idee hoe dit precies zit? Ik zie namelijk vooral alle kleuren stoepband van de regenboog voorbij komen, dus ben benieuwd of het overal hetzelfde is of dat het plaatselijk geregeld is?
  maandag 6 juni 2011 @ 23:20:51 #207
4259 JK
pi_97818093
Vaak krijg je bij je huurauto wel een boekje met hoe en wat, bij Alamo was dat in elk geval wel zo.
In SF moet je natuurlijk nog je wielen naar of van de stoep draaien op stijle straatjes en in California mag je natuurlijk eigenlijk geen GPS op je voorruit plakken, tenzij je 'm uiterst links onderin doet bij de bestuurders kant of uiterst rechts onderin bij de passagierskant.

Daarnaast had ik ergens een goeie link met verkeersregels, maar zie 'm niet meer in m'n favorieten terug. :+

Rhyolite is best een bezoekje waard! Tis niet heel groot en jammer dat bij het treinstation er een hek om heen zit. Heb nog wel ergens foto's liggen, maar die zal ik er van de week ff op zetten dan.
pi_97821001
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:19 schreef JK het volgende:
Mja dat is waar, je hebt wel een drugsoorlog, wordt veel geschoten en gemoord daar.
Zorgt wel voor extra spanning op vakantie! :P

Owja zo hete het inderdaad. Maar in de omgeving is weinig te doen dus zoals polariteit zegt dus wel een leuke break voor tussen door. We waren iets voorbij Yosemite (Oakhurst) vertrokken 's morgens en ons volgende echte doel was eigenlijk Flagstaff. Maar dat is veel te ver om in een dag te rijden. Dit lag mooi in het midden.
Wij waren er een half uur voor sluitingstijd en na 25 minuten hadden we het ook wel gezien. Misschien zijn de oude mijnen wel leuk om van binnen te bekijken maar die waren dus dicht toen wij er waren. Ik geloof dat de entree een euro of 8/9 pp was (zo uit mijn hoofd) dus je kunt voor je zelf bepalen of je dat de moeite waard vind. Wij mochten gelukkig met 4 personen voor de prijs van 1 naar binnen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 01:06:24 #209
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97823686
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:00 schreef JK het volgende:
Als je dan toch meer wilt doen, van LA naar San Diego is een ruime 2 uur rijden.
En als je in San Diego bent, kan je nog naar Tijuana, Mexico. Mag alleen niet met een huur auto.
Heb je weer een extra stempel in je paspoort. ;)
Tijunana is echt zonde van je tijd. Het is echt een rotzooitje, niks authentiek Mexicaans, criminaliteit, zakkenrollers, en je verpest uren aan de grens, wachten.... wachten... wachten..... om je een ideetje te geven:

http://maps.google.com/ma(...)36,0.006341&t=k&z=18

En volg dan even het verkeer terug in de richting van Mexico..... met een beetje pech sta je gewoon 3, 4 uur op een snikheet stuk beton. Ook als je met de bus gaat, want ook die moeten de grens over. Je zou kunnen LOPEN, en dan een taxi nemen aan de Mexicaanse zijde, maar dan nog..... het is het gewoon niet waard.

De enige reden waarom Amerikanen naar grensstadjes gaan zijn o.a. dat je er goedkoop medicijnen kunt krijgen, en je kunt er drinken vanaf 17, dus tieners willen nog wel eens een weekend de grens over gaan om zich te bezatten. En dat is ook een beetje de sfeer in Tijuana, een bar naast een apotheek, naast een mexicaans restaurant met toeristen voer naast een made-in-china toeristen troep winkeltje, naast nog meer barren en apotheken,.

Ik ben er zelf alleen doorheen gereden, ik heb het overgeslagen en ben baha in gereden richting Ensenada. Dat is dan wel weer leuk. Wij gingen destijds met de bus, dus dan hoef je zelf niet te rijden, maar op de terugweg stonden we toch wel weer doodleuk 2 uur bij de grens vast.

Ben sindsdien (1998) ook niet meer terug geweest, en heb de behoefte er ook niet toe. Zoals anderen al zeggen: Vlieg dan gewoon over die grensellende heen, en ga naar een beter gebied in het midden, westen, oosten, of zuiden..... maar alles binnen 50-75 km van de grens, kun je beter overslaan.

Het is het die paspoort stempel niet waard.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 7 juni 2011 @ 01:22:26 #210
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97824230
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:38 schreef polariteit het volgende:
Nog even een vraag trouwens over de verkeersregels in VS: ik lees her en der dat je langs de weg niet overal mag parkeren; bijvoorbeeld binnen een X aantal meter van een brandkraan vandaan of bij een bepaald kleur stoepband.

Iemand enig idee hoe dit precies zit? Ik zie namelijk vooral alle kleuren stoepband van de regenboog voorbij komen, dus ben benieuwd of het overal hetzelfde is of dat het plaatselijk geregeld is?
In California is het in ieder geval:

Rood = niet parkeren/niet stoppen. De "wegwezen" kleur. Bushaltes zijn vaak rood, de bus mag er dan wel stoppen.
Geel = niet parkeren, mag wel stoppen om iemand uit/in te laten stappen.
Groen = tijdelijk parkeren en/of laadzone. Zie je vaak bij restaurants of winkels, er staat dan een bordje bij hoe lang dat dan is, (bijv. max. 30 minuten), of het staat op de stoeprand.
Wit = eigenlijk hetzelfde als geel, maar vrachtwagens mogen er niet laden. Alleen voor personen auto's dus. Deze worden doorgaans ook gebruikt bij postkantoren, voor hen die alleen even de post willen deponeren in de brievenbus.
Blauw = alleen voor gehandicapten met een speciaal nummerbord of gehandicapten kaart op het dashboard/aan de spiegel.

Brandkraan: niet parkeren binnen 5 meter van een brandkraan. Het is echter zelden dat je een boete krijgt als je op 4 meter of zo staat. Heb zelf al wel eens een parkeerboete gehad toen ik er 1 meter van parkeerde, dus beboeten doet men wel.

Wat andere weetjes:

- Als je een sirene ziet/hoort: STOPPEN en evt. aan de kant. In Nederland rijdt men aan de andere kant van de weg meestal gewoon door, maar hier moet je dus als de rijbaan NIET gescheiden is echt stoppen. Die brandweerwagen zou namelijk wel eens moeten spookrijden om door verkeer heen te komen, dus als je links rijdt.... hop naar rechts en stoppen.

- Betekenis van een STOP bord:

Nederland: STOP is een suggestie. Als er geen verkeer aan komt, lekker doorkarren. :P
VS: STOP betekend ook echt STOP. Dus stoppen, rondkijken, doorrijden (als het jouw beurt is).

YIELD betekend voorrang verlenen, maar als er niets aankomt, lekker doorkarren. :P

- Je mag rechtsaf door rood, als je eerst STOPT. Stop wel volledig de auto, anders krijg je toch een bekeuring. Let op bordjes "No turn on Red", daar mag het dus weer niet.

- Rechts inhalen mag. Linksrijden mag. Irriteer je daar niet aan, maar ga gewoon mee in de cultuur. Integratie heet dat. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_97824596
Ik vond dat met die stopborden wel irritant. In Nederland heb je hooguit van 2 kanten een stopbord. Daar heb je op een kruising van 4 kanten een stopbord. In Nederland heeft dan de weg zonder stopborden voorrang, maar hoe zit dat daar. Gewoon rechts voorrang of wie het eerst bij de kruising aan is gekomen?

Volgens mij hebben ze daar ook nog wat andere regels met voetgangers. Ik werd steeds voorgelaten als ik ergens lopend de weg over wilde steken bij een kruising waar geen zebrapad of stoplicht was. Of zijn ze gewoon zo aardig voor voetgangers?
pi_97827677
Ha dank voor de reactie maartena, daar heb ik veel aan. Als ik het goed lees mag je bij geen enkele kleur parkeren? (tenzij tijdelijk bij groen)

Dat van het STOP-bord is wel duidelijk, in nederland betekend het namelijk ook STOP (en is geen suggestie zoals je zegt). Van rechtsaf bij een stoplicht en keep your lane wist ik ook wel; vooral keep your lane is ultra relaxed :)

quote:
Ik vond dat met die stopborden wel irritant. In Nederland heb je hooguit van 2 kanten een stopbord. Daar heb je op een kruising van 4 kanten een stopbord. In Nederland heeft dan de weg zonder stopborden voorrang, maar hoe zit dat daar. Gewoon rechts voorrang of wie het eerst bij de kruising aan is gekomen?
Dit is inderdaad wel even wennen, en opletten... Is toch wel iets anders als 'rechts gaat voor'.

quote:
Vaak krijg je bij je huurauto wel een boekje met hoe en wat, bij Alamo was dat in elk geval wel zo.
In SF moet je natuurlijk nog je wielen naar of van de stoep draaien op stijle straatjes en in California mag je natuurlijk eigenlijk geen GPS op je voorruit plakken, tenzij je 'm uiterst links onderin doet bij de bestuurders kant of uiterst rechts onderin bij de passagierskant.
Bij Hertz iig niet, maar goed ik bestudeer die verkeersregels liever in het vliegtuig. Heb geen zin om die regels bij het afhalen van de auto nog eens door te moeten gaan nemen :P
pi_97829837
Grote kans dat ik eind september 2 weken rond ga rijden in californie :)
Ben alleen nog aan het kijken welke plaatsen precies, zowieoz SF, LA en LV, maar gaat me vooral om de plaatsen ertussen :) En natuurlijk Grand Canyon e.d. :)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:57:08 #214
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_97829943
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 01:22 schreef maartena het volgende:

[..]

-knip-
Bedankt voor dit ^O^
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:23:56 #215
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_97830623
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 01:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Rood = niet parkeren/niet stoppen. De "wegwezen" kleur. Bushaltes zijn vaak rood, de bus mag er dan wel stoppen.
Geel = niet parkeren, mag wel stoppen om iemand uit/in te laten stappen.
Groen = tijdelijk parkeren en/of laadzone. Zie je vaak bij restaurants of winkels, er staat dan een bordje bij hoe lang dat dan is, (bijv. max. 30 minuten), of het staat op de stoeprand.
Wit = eigenlijk hetzelfde als geel, maar vrachtwagens mogen er niet laden. Alleen voor personen auto's dus. Deze worden doorgaans ook gebruikt bij postkantoren, voor hen die alleen even de post willen deponeren in de brievenbus.
Blauw = alleen voor gehandicapten met een speciaal nummerbord of gehandicapten kaart op het dashboard/aan de spiegel.

Brandkraan: niet parkeren binnen 5 meter van een brandkraan. Het is echter zelden dat je een boete krijgt als je op 4 meter of zo staat. Heb zelf al wel eens een parkeerboete gehad toen ik er 1 meter van parkeerde, dus beboeten doet men wel.

Wat andere weetjes:

- Als je een sirene ziet/hoort: STOPPEN en evt. aan de kant. In Nederland rijdt men aan de andere kant van de weg meestal gewoon door, maar hier moet je dus als de rijbaan NIET gescheiden is echt stoppen. Die brandweerwagen zou namelijk wel eens moeten spookrijden om door verkeer heen te komen, dus als je links rijdt.... hop naar rechts en stoppen.

- Betekenis van een STOP bord:

Nederland: STOP is een suggestie. Als er geen verkeer aan komt, lekker doorkarren. :P
VS: STOP betekend ook echt STOP. Dus stoppen, rondkijken, doorrijden (als het jouw beurt is).

YIELD betekend voorrang verlenen, maar als er niets aankomt, lekker doorkarren. :P

- Je mag rechtsaf door rood, als je eerst STOPT. Stop wel volledig de auto, anders krijg je toch een bekeuring. Let op bordjes "No turn on Red", daar mag het dus weer niet.

- Rechts inhalen mag. Linksrijden mag. Irriteer je daar niet aan, maar ga gewoon mee in de cultuur. Integratie heet dat. ;)
in Nederland is een stop bord ook echt stop ;)
niet doorkarren dus :P
A man's got to do what a man's got to do
pi_97831702
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 09:51 schreef dapluiz het volgende:
Grote kans dat ik eind september 2 weken rond ga rijden in californie :)
Ben alleen nog aan het kijken welke plaatsen precies, zowieoz SF, LA en LV, maar gaat me vooral om de plaatsen ertussen :) En natuurlijk Grand Canyon e.d. :)
Dan heb ik nieuws voor je, GC ligt niet tussen SF/LA/LV :P ligt ongeveer 5 uur rijden oostelijk van LV. Houd hier rekening mee bij je planning, is zonde als je daar vrij laat pas achter komt :P

(die fout maakte ik 1,5 jaar geleden ook tijdens onze 10 daagse trip naar LA/LV. uiteindelijk maar niet meer naar de GC geweest)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:24:50 #217
4259 JK
pi_97834061
Miendientje; Dan laat ik Calico lekker voor wat het is. Volgens mij is er ook nog maar 1 mijn open om te zien.

MaartenA: Ik hoorde het al van lange wachtrijen en had de foto's al gezien van die lange rijen. De meneer in de Streetview auto zal ook wel gebaald moeten hebben. Vlieg ik wel een keer naar wat anders. ;)

Heeft California nog een move-over law? En verder neem ik aan dat je bij de schoolbussen indien kinderen aan boord gaan uitstappen, je ook niet mag inhalen maar moet stoppen achter de bus.
Wat betreft move-over: in Florida als je langs de kant van de weg politie, ambulance, hulpdiensten dus, ziet staan, moet je of een baan op zij of je moet de max. snelheid met 20mph verminderen bij het passeren, anders komen ze je achterna en krijg je een boete.

Bij kruispunten (met aan alle kanten stopborden) is het idd wie het eerst komt, die mag rijden. In Nederland zou dat meteen in de soep lopen, in Amerika gaat dat prima!
pi_97835192
quote:
En verder neem ik aan dat je bij de schoolbussen indien kinderen aan boord gaan uitstappen, je ook niet mag inhalen maar moet stoppen achter de bus.
Volgens mij mag je idd een schoolbus idd niet inhalen als hij stilstaat.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:09:47 #219
4259 JK
pi_97842339
Dat zou onhandig zijn als hij geparkeerd staat langs de weg. Mag je niet meer rijden! :+

Er moet dan een licht flitsen en vaak heb je nog borden die uitklappen met 'STOP!' er op.
pi_97845262
Ik ben inderdaad aangehouden omdat ik niet lang genoeg stopte bij een stopbord. Ze zei dat dat 'Californisch stoppen' heette. Gelukkig liet ze het bij een waarschuwing. :P
pi_97852852
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:06 schreef polariteit het volgende:

[..]

Dan heb ik nieuws voor je, GC ligt niet tussen SF/LA/LV :P ligt ongeveer 5 uur rijden oostelijk van LV. Houd hier rekening mee bij je planning, is zonde als je daar vrij laat pas achter komt :P

(die fout maakte ik 1,5 jaar geleden ook tijdens onze 10 daagse trip naar LA/LV. uiteindelijk maar niet meer naar de GC geweest)
Dat had ik al op de kaart gezien ja ;) Zal ook geen dagtripje worden, GC dus, maar eerder daar in de buurt ook overnachten :)
De meeste standaard rondreizen gaan ook via Phoenix van of naar LA, is dat nog een beetje leuke stad ?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:18:28 #222
4259 JK
pi_97863042
Hier even (zoals beloofd) wat foto's van Rhyolite en uiteraard ééntje van de Dodge Charger.
Heb ze tussen spoiltertags gezet om het topic een beetje schoon te houden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97874952
ha dat ziet er al stukken meer uit als een ghosttown dan Calico. Daar zijn de meeste gebouwen nog 'heel'.

quote:
De meeste standaard rondreizen gaan ook via Phoenix van of naar LA, is dat nog een beetje leuke stad ?
Bedoel je phoenix of LA?
pi_97875487
Phoenix, als tussen stop onderweg naar LA :)
Anders word het vanaf de GC wel heel erg lang rijden ;)
En die charger, is dat een full-size auto bij autohuur ? Of meer een aparte klasse ?
pi_97875993
ok, phoenix ken ik niet.

Charger is full-size bij ' Dollar rentalcar', dus geen 'aparte' klasse ;)

* polariteit hoopt dat hij een charger krijgt :D
pi_97877445
Waar huren jullie je auto?
En wanneer doen jullie dat? Ter plaatse, of ruim van te voren?
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:16:16 #227
141104 Patje1987
pi_97877582
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2011 06:44 schreef polariteit het volgende:
ha dat ziet er al stukken meer uit als een ghosttown dan Calico. Daar zijn de meeste gebouwen nog 'heel'.

[..]

Bedoel je phoenix of LA?
Calico ja daar ben ik toen ook geweest :'), vond er niet veel aan overgoten van de toeristen en ja weinig 'ghosttown' :P
pi_97877759
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:10 schreef nelisb het volgende:
Waar huren jullie je auto?
En wanneer doen jullie dat? Ter plaatse, of ruim van te voren?
wij hebben hem gehuurd via www.usareisen.de en dan bij dollar rentalcar. was voor de periode dat wij daar zijn de voordeligste optie die ik heb kunnen vinden.
pi_97878523
Dank je.

Usareisen.de is ongeveer 125 euro duurder als ik het vergelijk met http://www.economycarrentals.com/
pi_97878795
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:50 schreef nelisb het volgende:
Dank je.

Usareisen.de is ongeveer 125 euro duurder als ik het vergelijk met http://www.economycarrentals.com/
Zijn de verzekeringen etc dan ook precies hetzelfde? Ik heb het even bekeken met mijn periode, en extra vakje GPS systeem aangevinkt en dat is dan precies 8 euro duurder dan wat ik betaal bij usareisen.de. En dan is het bij de door jou genoemde site voor mij nog onduidelijk of er een 2e berijder bij zit.

Mijn ervaring is namelijk dat als een site erg veel goedkoper is, dat er dan veelal iets aan verzekering minder is. En persoonlijk wil ik dat wel allemaal goed geregeld hebben.
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:06:37 #231
4259 JK
pi_97879090
In Europa moet je de auto al huren, je hebt in Amerika hele andere verzekeringen. Die gaan bijv. op persoon ipv wat wij kennen op voertuig. Dus ga je in Amerika pas een auto huren, ben je niet voordeliger uit dan dat je vooraf boekt. USAReisen is vaak erg goedkoop, die site die 125 euro goedkoper is zal wel een Amerikaanse site zijn, waar men er van uit gaat dat je al een persoonlijke verzekering hebt die dan nodig is om een auto verzekerd te besturen. Dit bovenstaande even simpeltjes uitgelegd dan he. ;)

Zou gewoon zo'n uitgebreid pakket nemen bij USA reisen, zonder GPS (die kan je goedkoper zelf daar kopen of hier in NL alvast) incl. tank benzine en verder gewoon alle nodige verzekeringen.. CDW (ook wel LDW genoemd), SLI, UMP, diefstal.. en let ook op return fee costs (one-way) als je 'm ergens anders inlevert. Dit kan soms flink oplopen en wordt niet direct vermeld bij de huurprijs.

Sommige mensen tanken 'm vol bij terugkomst, maar vaak zijn er tankstations die hoge bedragen rekenen rondom de vliegvelden. Bij Orlando had je er 2 of 3 rond het vliegveld die 6 dollar per gallon vroegen en niet goed zichtbaar de prijzen hadden staan. Sta je daar.. en je moet 'm wel volgooien omdat je zogenaamd een contact had dat je 'm vol terug zou geven. Terugrijden naar een andere pomp kost je teveel tijd om bij het vliegveld te komen dus lekker aftikken en balen. :) Vandaar dat ik altijd incl. tank brandstof neem en zo leeg mogelijk inlever.
pi_97889551
Over een weekje ook naar de US voor een rondreis van 21 dagen. Heb er echt super veel zin in en alle hotels al geboekt. Ook de huurauto staat op de 3e dag klaar :). We beginnen in San Francsisco en blijven daar 3 dagen. Op de derde dag dus huur auto ophalen en rijden naar Montery. We gaan door Yosemite waar we ook een aantal dagen blijven. Dan door naar Las Vegas door Lone Pine en Death Valley. Dan gaan we naar Zion, Bryce Canyon, Page, Monument Valley, Grand Canyon, dan naar Twentynine Palms en zo naar Los Angeles. En dan vliegen we vanaf LA weer terug naar Amsterdam.

Sommige stukken is het echt ver rijden en als de Tioga Road nog afgesloten is moeten we 700kilometer omrijden via Fresno (dacht ik). Totale afstand is iets van 3500km maar zal wel meer worden natuurlijk.

Veel dingen al besproken, zoals de boot naar Alcatraz en we hebben al tickets voor The Blue Man Group in Las Vegas (In The Venetian).

Heb er echt super veel zin in!
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:48:48 #233
141104 Patje1987
pi_97889947
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:39 schreef RichardRichard het volgende:
Over een weekje ook naar de US voor een rondreis van 21 dagen. Heb er echt super veel zin in en alle hotels al geboekt. Ook de huurauto staat op de 3e dag klaar :). We beginnen in San Francsisco en blijven daar 3 dagen. Op de derde dag dus huur auto ophalen en rijden naar Montery. We gaan door Yosemite waar we ook een aantal dagen blijven. Dan door naar Las Vegas door Lone Pine en Death Valley. Dan gaan we naar Zion, Bryce Canyon, Page, Monument Valley, Grand Canyon, dan naar Twentynine Palms en zo naar Los Angeles. En dan vliegen we vanaf LA weer terug naar Amsterdam.

Sommige stukken is het echt ver rijden en als de Tioga Road nog afgesloten is moeten we 700kilometer omrijden via Fresno (dacht ik). Totale afstand is iets van 3500km maar zal wel meer worden natuurlijk.

Veel dingen al besproken, zoals de boot naar Alcatraz en we hebben al tickets voor The Blue Man Group in Las Vegas (In The Venetian).

Ik heb zo goed als precies dezelfde route afgelegd 2 jaar gelden, erg tof ^O^
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:26:42 #234
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_97891687
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:39 schreef RichardRichard het volgende:

Wij hebben ook voor een groot gedeelte dezelfde route gedaan, echt een super mooie reis gaan jullie tegemoet! Wat gaan jullie in Page bezoeken / doen?

Alcatraz is erg indrukwekkend, je krijgt overigens zelfs een Nederlandstalige uitleg mee op je walkman _O-
Zorg dat je op tijd bent voor de zonsopgang in Bryce! En maak ook een wandeling (of een tocht met muilezel naar beneden, tussen de hoodoos. De weg terug omhoog was behoorlijk inspannend maar het was echt de moeite waard.
pi_97898510
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:26 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wij hebben ook voor een groot gedeelte dezelfde route gedaan, echt een super mooie reis gaan jullie tegemoet! Wat gaan jullie in Page bezoeken / doen?

Alcatraz is erg indrukwekkend, je krijgt overigens zelfs een Nederlandstalige uitleg mee op je walkman _O-
Zorg dat je op tijd bent voor de zonsopgang in Bryce! En maak ook een wandeling (of een tocht met muilezel naar beneden, tussen de hoodoos. De weg terug omhoog was behoorlijk inspannend maar het was echt de moeite waard.
Page nemen we als tussenstop. En kijken bij Lake Powell. En ik zal het in mn achterhoofd houden over die ezel trip :P. Bedankt voor de tip :).
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:06:32 #236
141104 Patje1987
pi_97898812
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:00 schreef RichardRichard het volgende:

[..]

Page nemen we als tussenstop. En kijken bij Lake Powell. En ik zal het in mn achterhoofd houden over die ezel trip :P. Bedankt voor de tip :).
Lake Powell is echt mooi _O_
Ik ben toen ook in page geweest en we zijn meteen naar de glen canyon dam gegaan. Ook wel leuk om te bezoeken.
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:10:37 #237
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_97899047
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:00 schreef RichardRichard het volgende:

[..]

Lake Powell is mooi, wij hebben een tocht gedaan over het meer naar de Rainbow Bridge, erg mooi. Als je daar toch bent zou ik antelope canyon niet overslaan!
pi_97899378
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:10 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Lake Powell is mooi, wij hebben een tocht gedaan over het meer naar de Rainbow Bridge, erg mooi. Als je daar toch bent zou ik antelope canyon niet overslaan!
Antelope Canyon stond ook op ons verlanglijstje ja, gaan we waarschijnlijk ook doen :).
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:18:25 #239
141104 Patje1987
pi_97899465
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:10 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Ik wil ook naar antelope canyon nu ik de foto's zie.
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:19:43 #240
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_97899538
Is iemand hier wel eens bij theWave bij Page geweest? Wij doen mee aan de loterij, hoop dat we erheen kunnen!
pi_97904924
Antelope canyon is echt prachtig. Je kunt er alleen met een gids heen. Je gaat dan met een jeep er heen, kost ongeveer 30 dollar voor 1,5 uur. Wij zijn met Overland tours geweest, dan hoef je er tenminste niet in zo'n open bak met bankjes er heen maar ga je gewoon in een dichte auto. Groep was ook ook lekker klein. Wij waren er met z'n 4-en en verder zatten er alleen nog 2 andere mensen bij.
pi_97925499
Antelope canyon lijkt me erg gaaf zeg! Bewaren wij voor de volgende keer, hebben we een reden om nog een keertje te gaan :D

Even nog een vraag: als we in LA zijn willen we sowieso minimaal 1 studio tour doen bij een film studio. Nu zag ik dat sowieso Warner Bros, Paramount en Sony studio tours aanbieden. Iemand hier in da house aanwezig die ervaring heeft met 1 of meerdere van deze en die kan zeggen welke het meeste de moeite waard is?
pi_97933981
Antelope is inderdaad cool! Is niet altijd open...wij zijn in upper geweest omdat lower die dag gesloten was. Kom je pas ter plekke achter.

Ik vond Page leuk: Horseshoebend, toen naar Page en daar Antelope, we hadden ook een erg leuk appartement. Zo ontzettend fout, dat we er nog steeds om moeten lachen. Iets met Bob in de naam...we hadden 3 slaapkamers, enorm foute bloemetjes gordijnen, alles was oud behalve de gigantische flatscreen. Bob was ook erg aardig en behulpzaam.

Pffff dit topic is echt niet goed voor mij, ik wil terug!
pi_97936480
Wil wel even een remark maken. Antelope canyon is eigenlijk alleen maar als je foto's gaat maken vond ik. Het is leuk om door een grot te lopen hoor, maar je gaat daar naartoe vanwege de kleurrijke foto's. Als je zonder camera loopt zal je daar dus barweinig van meekrijgen.

Dan is het gelijk minder leuk.
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:28:19 #245
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_97936724
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:22 schreef staticdata het volgende:
Wil wel even een remark maken. Antelope canyon is eigenlijk alleen maar als je foto's gaat maken vond ik. Het is leuk om door een grot te lopen hoor, maar je gaat daar naartoe vanwege de kleurrijke foto's. Als je zonder camera loopt zal je daar dus barweinig van meekrijgen.

Dan is het gelijk minder leuk.
Maar als je het mooi genoeg vindt om er foto's van te maken, dan is het toch ook mooi genoeg om met je eigen ogen te zien :?
pi_97936812
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:28 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Maar als je het mooi genoeg vindt om er foto's van te maken, dan is het toch ook mooi genoeg om met je eigen ogen te zien :?
Lijkt mij ook ja.

Ik hoorde trouwens wel van iemand dat je er wel letterlijk struikelt over de fotografen :D
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:50:30 #247
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_97937652
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:31 schreef polariteit het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja.

Ik hoorde trouwens wel van iemand dat je er wel letterlijk struikelt over de fotografen :D
Ja dat las ik ook. Water Holes Slot Canyon schijnt enigszins vergelijkbaar, maar een stuk rustiger te zijn. Qua lichtinval iets minder mooi, maar wellicht de moeite waard als je niet van drukte houdt
pi_97939466
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:28 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

De sluitertijd van de camera zorgt dat er meer licht kan worden opgevangen wat voor mooie kleuren zorgt op de foto. Met je oog kan je dit niet zien.

misschien een goede beschrijving.

http://artsonearth.com/2008/09/amazing-antelope-canyon.html

De 3e foto is hoe je het ongeveer zal zien met het blote oog. als je dat prima vindt ok. De rest wordt dus gecreeerd door te spelen met de sluitertijd.
pi_97939502
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:31 schreef polariteit het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja.

Klopt ook :'). Ik had bijna iemand zijn camera omgedonderd. het was een doolhof van statieven :D
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:37:24 #250
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_97939650
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:33 schreef staticdata het volgende:

[..]

De sluitertijd van de camera zorgt dat er meer licht kan worden opgevangen wat voor mooie kleuren zorgt op de foto. Met je oog kan je dit niet zien.

misschien een goede beschrijving.

http://artsonearth.com/2008/09/amazing-antelope-canyon.html

De 3e foto is hoe je het ongeveer zal zien met het blote oog. als je dat prima vindt ok. De rest wordt dus gecreeerd door te spelen met de sluitertijd.
Pff.. die foto met al die fotografen.. Ben al bijna bij voorbaat geneigd om naar die water holes slot te gaan ipv deze drukte _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')