NEe hoor, gewoon met huurauto. Alleen als je niet met huurauto de grens over mag; ben ik benieuwd hoe je dat dan wel kan doenquote:@polariteit; Ga je zonder auto naar Cali? Hoe ga je dan rondreizen?
Calico ben ik ook geweest, is wel leuk voor een paar uur. Hebben wij ook bezocht tijdens de rit van LA naar Vegas. Het is inderdaad wel een commercieel gebeuren, maar ja dat risico loop je nou eenmaal als je naar Amerika gaat... als je niet geconfronteerd wilt worden met commercie dan moet je uberhaupt niet naar dat land gaan.quote:Ohja, Miendientje, die ghosttown.. 'Calisto', volgens mij bedoel je 'Calico'.
Dat is dus niets? Ik hoorde al dat het veelste commercieel was. Stond wel op het lijstje om eventueel langs te gaan op weg naar Vegas.
Owja zo hete het inderdaad. Maar in de omgeving is weinig te doen dus zoals polariteit zegt dus wel een leuke break voor tussen door. We waren iets voorbij Yosemite (Oakhurst) vertrokken 's morgens en ons volgende echte doel was eigenlijk Flagstaff. Maar dat is veel te ver om in een dag te rijden. Dit lag mooi in het midden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:19 schreef JK het volgende:
Mja dat is waar, je hebt wel een drugsoorlog, wordt veel geschoten en gemoord daar.
Zorgt wel voor extra spanning op vakantie!
Ohja, Miendientje, die ghosttown.. 'Calisto', volgens mij bedoel je 'Calico'.
Dat is dus niets? Ik hoorde al dat het veelste commercieel was. Stond wel op het lijstje om eventueel langs te gaan op weg naar Vegas.
Tijunana is echt zonde van je tijd. Het is echt een rotzooitje, niks authentiek Mexicaans, criminaliteit, zakkenrollers, en je verpest uren aan de grens, wachten.... wachten... wachten..... om je een ideetje te geven:quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:00 schreef JK het volgende:
Als je dan toch meer wilt doen, van LA naar San Diego is een ruime 2 uur rijden.
En als je in San Diego bent, kan je nog naar Tijuana, Mexico. Mag alleen niet met een huur auto.
Heb je weer een extra stempel in je paspoort.
In California is het in ieder geval:quote:Op maandag 6 juni 2011 14:38 schreef polariteit het volgende:
Nog even een vraag trouwens over de verkeersregels in VS: ik lees her en der dat je langs de weg niet overal mag parkeren; bijvoorbeeld binnen een X aantal meter van een brandkraan vandaan of bij een bepaald kleur stoepband.
Iemand enig idee hoe dit precies zit? Ik zie namelijk vooral alle kleuren stoepband van de regenboog voorbij komen, dus ben benieuwd of het overal hetzelfde is of dat het plaatselijk geregeld is?
Dit is inderdaad wel even wennen, en opletten... Is toch wel iets anders als 'rechts gaat voor'.quote:Ik vond dat met die stopborden wel irritant. In Nederland heb je hooguit van 2 kanten een stopbord. Daar heb je op een kruising van 4 kanten een stopbord. In Nederland heeft dan de weg zonder stopborden voorrang, maar hoe zit dat daar. Gewoon rechts voorrang of wie het eerst bij de kruising aan is gekomen?
Bij Hertz iig niet, maar goed ik bestudeer die verkeersregels liever in het vliegtuig. Heb geen zin om die regels bij het afhalen van de auto nog eens door te moeten gaan nemenquote:Vaak krijg je bij je huurauto wel een boekje met hoe en wat, bij Alamo was dat in elk geval wel zo.
In SF moet je natuurlijk nog je wielen naar of van de stoep draaien op stijle straatjes en in California mag je natuurlijk eigenlijk geen GPS op je voorruit plakken, tenzij je 'm uiterst links onderin doet bij de bestuurders kant of uiterst rechts onderin bij de passagierskant.
Bedankt voor ditquote:Op dinsdag 7 juni 2011 01:22 schreef maartena het volgende:
[..]
In California is het in ieder geval:
-knip-
in Nederland is een stop bord ook echt stopquote:Op dinsdag 7 juni 2011 01:22 schreef maartena het volgende:
[..]
In California is het in ieder geval:
Rood = niet parkeren/niet stoppen. De "wegwezen" kleur. Bushaltes zijn vaak rood, de bus mag er dan wel stoppen.
Geel = niet parkeren, mag wel stoppen om iemand uit/in te laten stappen.
Groen = tijdelijk parkeren en/of laadzone. Zie je vaak bij restaurants of winkels, er staat dan een bordje bij hoe lang dat dan is, (bijv. max. 30 minuten), of het staat op de stoeprand.
Wit = eigenlijk hetzelfde als geel, maar vrachtwagens mogen er niet laden. Alleen voor personen auto's dus. Deze worden doorgaans ook gebruikt bij postkantoren, voor hen die alleen even de post willen deponeren in de brievenbus.
Blauw = alleen voor gehandicapten met een speciaal nummerbord of gehandicapten kaart op het dashboard/aan de spiegel.
Brandkraan: niet parkeren binnen 5 meter van een brandkraan. Het is echter zelden dat je een boete krijgt als je op 4 meter of zo staat. Heb zelf al wel eens een parkeerboete gehad toen ik er 1 meter van parkeerde, dus beboeten doet men wel.
Wat andere weetjes:
- Als je een sirene ziet/hoort: STOPPEN en evt. aan de kant. In Nederland rijdt men aan de andere kant van de weg meestal gewoon door, maar hier moet je dus als de rijbaan NIET gescheiden is echt stoppen. Die brandweerwagen zou namelijk wel eens moeten spookrijden om door verkeer heen te komen, dus als je links rijdt.... hop naar rechts en stoppen.
- Betekenis van een STOP bord:
Nederland: STOP is een suggestie. Als er geen verkeer aan komt, lekker doorkarren.
VS: STOP betekend ook echt STOP. Dus stoppen, rondkijken, doorrijden (als het jouw beurt is).
YIELD betekend voorrang verlenen, maar als er niets aankomt, lekker doorkarren.
- Je mag rechtsaf door rood, als je eerst STOPT. Stop wel volledig de auto, anders krijg je toch een bekeuring. Let op bordjes "No turn on Red", daar mag het dus weer niet.
- Rechts inhalen mag. Linksrijden mag. Irriteer je daar niet aan, maar ga gewoon mee in de cultuur. Integratie heet dat.
Dan heb ik nieuws voor je, GC ligt niet tussen SF/LA/LVquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:51 schreef dapluiz het volgende:
Grote kans dat ik eind september 2 weken rond ga rijden in californie![]()
Ben alleen nog aan het kijken welke plaatsen precies, zowieoz SF, LA en LV, maar gaat me vooral om de plaatsen ertussenEn natuurlijk Grand Canyon e.d.
Volgens mij mag je idd een schoolbus idd niet inhalen als hij stilstaat.quote:En verder neem ik aan dat je bij de schoolbussen indien kinderen aan boord gaan uitstappen, je ook niet mag inhalen maar moet stoppen achter de bus.
Dat had ik al op de kaart gezien jaquote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:06 schreef polariteit het volgende:
[..]
Dan heb ik nieuws voor je, GC ligt niet tussen SF/LA/LVligt ongeveer 5 uur rijden oostelijk van LV. Houd hier rekening mee bij je planning, is zonde als je daar vrij laat pas achter komt
(die fout maakte ik 1,5 jaar geleden ook tijdens onze 10 daagse trip naar LA/LV. uiteindelijk maar niet meer naar de GC geweest)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedoel je phoenix of LA?quote:De meeste standaard rondreizen gaan ook via Phoenix van of naar LA, is dat nog een beetje leuke stad ?
Calico ja daar ben ik toen ook geweestquote:Op woensdag 8 juni 2011 06:44 schreef polariteit het volgende:
ha dat ziet er al stukken meer uit als een ghosttown dan Calico. Daar zijn de meeste gebouwen nog 'heel'.
[..]
Bedoel je phoenix of LA?
wij hebben hem gehuurd via www.usareisen.de en dan bij dollar rentalcar. was voor de periode dat wij daar zijn de voordeligste optie die ik heb kunnen vinden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:10 schreef nelisb het volgende:
Waar huren jullie je auto?
En wanneer doen jullie dat? Ter plaatse, of ruim van te voren?
Zijn de verzekeringen etc dan ook precies hetzelfde? Ik heb het even bekeken met mijn periode, en extra vakje GPS systeem aangevinkt en dat is dan precies 8 euro duurder dan wat ik betaal bij usareisen.de. En dan is het bij de door jou genoemde site voor mij nog onduidelijk of er een 2e berijder bij zit.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:50 schreef nelisb het volgende:
Dank je.
Usareisen.de is ongeveer 125 euro duurder als ik het vergelijk met http://www.economycarrentals.com/
Ik heb zo goed als precies dezelfde route afgelegd 2 jaar gelden, erg tofquote:Op woensdag 8 juni 2011 15:39 schreef RichardRichard het volgende:
Over een weekje ook naar de US voor een rondreis van 21 dagen. Heb er echt super veel zin in en alle hotels al geboekt. Ook de huurauto staat op de 3e dag klaar. We beginnen in San Francsisco en blijven daar 3 dagen. Op de derde dag dus huur auto ophalen en rijden naar Montery. We gaan door Yosemite waar we ook een aantal dagen blijven. Dan door naar Las Vegas door Lone Pine en Death Valley. Dan gaan we naar Zion, Bryce Canyon, Page, Monument Valley, Grand Canyon, dan naar Twentynine Palms en zo naar Los Angeles. En dan vliegen we vanaf LA weer terug naar Amsterdam.
Sommige stukken is het echt ver rijden en als de Tioga Road nog afgesloten is moeten we 700kilometer omrijden via Fresno (dacht ik). Totale afstand is iets van 3500km maar zal wel meer worden natuurlijk.
Veel dingen al besproken, zoals de boot naar Alcatraz en we hebben al tickets voor The Blue Man Group in Las Vegas (In The Venetian).
Heb er echt super veel zin in!
Wij hebben ook voor een groot gedeelte dezelfde route gedaan, echt een super mooie reis gaan jullie tegemoet! Wat gaan jullie in Page bezoeken / doen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:39 schreef RichardRichard het volgende:
Over een weekje ook naar de US voor een rondreis van 21 dagen. Heb er echt super veel zin in en alle hotels al geboekt. Ook de huurauto staat op de 3e dag klaar. We beginnen in San Francsisco en blijven daar 3 dagen. Op de derde dag dus huur auto ophalen en rijden naar Montery. We gaan door Yosemite waar we ook een aantal dagen blijven. Dan door naar Las Vegas door Lone Pine en Death Valley. Dan gaan we naar Zion, Bryce Canyon, Page, Monument Valley, Grand Canyon, dan naar Twentynine Palms en zo naar Los Angeles. En dan vliegen we vanaf LA weer terug naar Amsterdam.
Sommige stukken is het echt ver rijden en als de Tioga Road nog afgesloten is moeten we 700kilometer omrijden via Fresno (dacht ik). Totale afstand is iets van 3500km maar zal wel meer worden natuurlijk.
Veel dingen al besproken, zoals de boot naar Alcatraz en we hebben al tickets voor The Blue Man Group in Las Vegas (In The Venetian).
Heb er echt super veel zin in!
Page nemen we als tussenstop. En kijken bij Lake Powell. En ik zal het in mn achterhoofd houden over die ezel tripquote:Op woensdag 8 juni 2011 16:26 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wij hebben ook voor een groot gedeelte dezelfde route gedaan, echt een super mooie reis gaan jullie tegemoet! Wat gaan jullie in Page bezoeken / doen?
Alcatraz is erg indrukwekkend, je krijgt overigens zelfs een Nederlandstalige uitleg mee op je walkman![]()
Zorg dat je op tijd bent voor de zonsopgang in Bryce! En maak ook een wandeling (of een tocht met muilezel naar beneden, tussen de hoodoos. De weg terug omhoog was behoorlijk inspannend maar het was echt de moeite waard.
Lake Powell is echt mooiquote:Op woensdag 8 juni 2011 19:00 schreef RichardRichard het volgende:
[..]
Page nemen we als tussenstop. En kijken bij Lake Powell. En ik zal het in mn achterhoofd houden over die ezel trip. Bedankt voor de tip
.
Lake Powell is mooi, wij hebben een tocht gedaan over het meer naar de Rainbow Bridge, erg mooi. Als je daar toch bent zou ik antelope canyon niet overslaan!quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:00 schreef RichardRichard het volgende:
[..]
Page nemen we als tussenstop. En kijken bij Lake Powell. En ik zal het in mn achterhoofd houden over die ezel trip. Bedankt voor de tip
.
Antelope Canyon stond ook op ons verlanglijstje ja, gaan we waarschijnlijk ook doenquote:Op woensdag 8 juni 2011 19:10 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Lake Powell is mooi, wij hebben een tocht gedaan over het meer naar de Rainbow Bridge, erg mooi. Als je daar toch bent zou ik antelope canyon niet overslaan!
Bedankt voor de tip! Ik wil ook naar antelope canyon nu ik de foto's zie.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:10 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Lake Powell is mooi, wij hebben een tocht gedaan over het meer naar de Rainbow Bridge, erg mooi. Als je daar toch bent zou ik antelope canyon niet overslaan!
Maar als je het mooi genoeg vindt om er foto's van te maken, dan is het toch ook mooi genoeg om met je eigen ogen te zienquote:Op donderdag 9 juni 2011 14:22 schreef staticdata het volgende:
Wil wel even een remark maken. Antelope canyon is eigenlijk alleen maar als je foto's gaat maken vond ik. Het is leuk om door een grot te lopen hoor, maar je gaat daar naartoe vanwege de kleurrijke foto's. Als je zonder camera loopt zal je daar dus barweinig van meekrijgen.
Dan is het gelijk minder leuk.
Lijkt mij ook ja.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:28 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Maar als je het mooi genoeg vindt om er foto's van te maken, dan is het toch ook mooi genoeg om met je eigen ogen te zien
Ja dat las ik ook. Water Holes Slot Canyon schijnt enigszins vergelijkbaar, maar een stuk rustiger te zijn. Qua lichtinval iets minder mooi, maar wellicht de moeite waard als je niet van drukte houdtquote:Op donderdag 9 juni 2011 14:31 schreef polariteit het volgende:
[..]
Lijkt mij ook ja.
Ik hoorde trouwens wel van iemand dat je er wel letterlijk struikelt over de fotografen
De sluitertijd van de camera zorgt dat er meer licht kan worden opgevangen wat voor mooie kleuren zorgt op de foto. Met je oog kan je dit niet zien.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:28 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Maar als je het mooi genoeg vindt om er foto's van te maken, dan is het toch ook mooi genoeg om met je eigen ogen te zien
Klopt ookquote:Op donderdag 9 juni 2011 14:31 schreef polariteit het volgende:
[..]
Lijkt mij ook ja.
Ik hoorde trouwens wel van iemand dat je er wel letterlijk struikelt over de fotografen
Pff.. die foto met al die fotografen.. Ben al bijna bij voorbaat geneigd om naar die water holes slot te gaan ipv deze druktequote:Op donderdag 9 juni 2011 15:33 schreef staticdata het volgende:
[..]
De sluitertijd van de camera zorgt dat er meer licht kan worden opgevangen wat voor mooie kleuren zorgt op de foto. Met je oog kan je dit niet zien.
misschien een goede beschrijving.
http://artsonearth.com/2008/09/amazing-antelope-canyon.html
De 3e foto is hoe je het ongeveer zal zien met het blote oog. als je dat prima vindt ok. De rest wordt dus gecreeerd door te spelen met de sluitertijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |