abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93707355
quote:
19s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:56 schreef BrandX het volgende:

[..]

nou nogmaals mijn serieuze antwoord dan maar:

minder nevenactiviteiten gaan doen, je kan in het leven nou eenmaal niet alles hebben :*

Zei ik overigens ook al in het vorige topic.

Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Of minder nevenactiviteiten, meer studietijd en hogere cijfers, of meer nevenactiviteiten, minder studeren en tevreden zijn met zessen ipv zevens.
Daar heb je gelijk in. Maar door meer nevenactiviteiten ga ik wel beter plannen. En door colleges te volgen leer ik ook al heel veel. Maar ik wil meer gedisciplineerd zijn. Bijv elke dag een uurtje in de bieb zitten leren. Al vanaf dag 1.
pi_93707359
popje..

je opent een topic, met summiere info, een niet passende vraag bij je OP blijkt later :')
dan sluit ik hem, met de opdracht: zoek maar een ouder topic, want ja die zijn er..

en dan kom je nota bene met een van je EIGEN oude topics met precíés hetzelfde onderwerp _O-

maargoed...

succes ermee ^O^
Ja doei.
  Boks-Chick zaterdag 5 maart 2011 @ 22:59:24 #103
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93707420
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:58 schreef GianLorenzo het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Maar door meer nevenactiviteiten ga ik wel beter plannen. En door colleges te volgen leer ik ook al heel veel. Maar ik wil meer gedisciplineerd zijn. Bijv elke dag een uurtje in de bieb zitten leren. Al vanaf dag 1.
als je het antwoord al weet, waarom dan hier vragen? Users hier hebben echt geen gouden tips als in: doe dit en je leert net zo veel in veeeeeel minder tijd!

doe wat je zelf al zegt, et voila, zo blijven je cijfers op pijl ;)
lolwut
pi_93707435
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:58 schreef motorbloempje het volgende:
popje..

je opent een topic, met summiere info, een niet passende vraag bij je OP blijkt later :')
dan sluit ik hem, met de opdracht: zoek maar een ouder topic, want ja die zijn er..

en dan kom je nota bene met een van je EIGEN oude topics met precíés hetzelfde onderwerp _O-

maargoed...

succes ermee ^O^
Ja ik wist wel dat ik er ook een topic over had geopend. Maar die was al zo oud dat ik geen moeite deed om hem te zoeken. Daarom wilde ik er weer een openen. Volgende keer dus maar eerst niet lui doen en mijn topic zoeken.
pi_93707527
quote:
19s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:59 schreef BrandX het volgende:

[..]

als je het antwoord al weet, waarom dan hier vragen? Users hier hebben echt geen gouden tips als in: doe dit en je leert net zo veel in veeeeeel minder tijd!

doe wat je zelf al zegt, et voila, zo blijven je cijfers op pijl ;)
Nou hiervoor hebben ze wel tips gegeven. Maar ik vraag me meer af hoe jullie leren en niet hoe lang. Bijvoorbeeld door samen te vatten? Of juist door vaak te lezen? En wat leren jullie het weekend voor een tentamen?
  zondag 6 maart 2011 @ 01:14:59 #106
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_93713787
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 23:01 schreef GianLorenzo het volgende:

[..]

Nou hiervoor hebben ze wel tips gegeven. Maar ik vraag me meer af hoe jullie leren en niet hoe lang. Bijvoorbeeld door samen te vatten? Of juist door vaak te lezen? En wat leren jullie het weekend voor een tentamen?
Ik combineer het samenvatten met het lezen. Zo ga ik de lesstof door in acht weken(zo lang is een blok op de universiteit). In week vijf en zes koop ik dan een oefenpakket van Joho om oude tentamenvragen te oefenen en te analyseren wat voor soort vragen er gesteld worden in combinatie met de collegeonderwerpen. Voor de aanvulling op mijn aantekeningen koop ik verslagen zodat de aantekeningen die ik heb gemaakt aangevuld worden.

Het weekend voor het tentamen ga ik niet meer stampen. Ik raak bijna geen boek aan. Het enige wat ik nog bekijk zijn de sheets van de hoorcolleges, aantekeningen, het oefenpakket en de verslagen. Het stampen heeft toch helemaal geen in mijn ogen. Als je alles keurig bijhoudt en net op tijd de teugels laat vieren, dan hoef jij je geen zorgen te maken voor het tentamen.
  zondag 6 maart 2011 @ 01:17:57 #107
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_93713852
Hou het bij, doe de opgegeven oefeningen en last but not least: Denk actief na over wat je leert.
Wat is het wat ze willen dat ik leer?
Waarom is dat belangrijk?
Waar hebben we het eigenlijk over?
Wat is de kern ervan?
Waar zijn we hier nou helemaal mee bezig?
pi_93713900
quote:
19s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:56 schreef BrandX het volgende:

[..]

nou nogmaals mijn serieuze antwoord dan maar:

minder nevenactiviteiten gaan doen, je kan in het leven nou eenmaal niet alles hebben :*

Zei ik overigens ook al in het vorige topic.

Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Of minder nevenactiviteiten, meer studietijd en hogere cijfers, of meer nevenactiviteiten, minder studeren en tevreden zijn met zessen ipv zevens.
Dit is het vorige topic! :7
pi_93734272
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 01:14 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik combineer het samenvatten met het lezen. Zo ga ik de lesstof door in acht weken(zo lang is een blok op de universiteit). In week vijf en zes koop ik dan een oefenpakket van Joho om oude tentamenvragen te oefenen en te analyseren wat voor soort vragen er gesteld worden in combinatie met de collegeonderwerpen. Voor de aanvulling op mijn aantekeningen koop ik verslagen zodat de aantekeningen die ik heb gemaakt aangevuld worden.

Het weekend voor het tentamen ga ik niet meer stampen. Ik raak bijna geen boek aan. Het enige wat ik nog bekijk zijn de sheets van de hoorcolleges, aantekeningen, het oefenpakket en de verslagen. Het stampen heeft toch helemaal geen in mijn ogen. Als je alles keurig bijhoudt en net op tijd de teugels laat vieren, dan hoef jij je geen zorgen te maken voor het tentamen.
Hier heb ik veel aan. Wat studeer jij? Ik doe geneeskunde en onze joho's zijn zoo slecht. Je kunt beter samenvattingen zelf maken.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:34:17 #110
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_93735014
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:10 schreef GianLorenzo het volgende:

[..]

Hier heb ik veel aan. Wat studeer jij? Ik doe geneeskunde en onze joho's zijn zoo slecht. Je kunt beter samenvattingen zelf maken.
Zelf studeer ik Rechten. De Joho's en de verslagen zijn van wisselende kwaliteit, dus vertrouw er niet te veel op. Het oefenpakket van Joho wil ik altijd snel hebben, aangezien de opleiding de oefenexamens in mijn ogen te laat online zet. Ik wil ze altijd rond week 6 hebben ipv week 7 of week 8. Sinds dit collegejaar pas ik deze aanpak toe. Op hbo hoefde ik mij nooit echt in te spannen. Ik was altijd blij met een 5,5, maar nu ben ik mij echt gaan realiseren dat ik gewoon het beste uit mezelf wil halen. Op hbo was ik echt lui geworden. Kon ik een tentamen halen met minimale inspanning, dan deed ik ook.
pi_93735171
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:34 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Zelf studeer ik Rechten. De Joho's en de verslagen zijn van wisselende kwaliteit, dus vertrouw er niet te veel op. Het oefenpakket van Joho wil ik altijd snel hebben, aangezien de opleiding de oefenexamens in mijn ogen te laat online zet. Ik wil ze altijd rond week 6 hebben ipv week 7 of week 8. Sinds dit collegejaar pas ik deze aanpak toe. Op hbo hoefde ik mij nooit echt in te spannen. Ik was altijd blij met een 5,5, maar nu ben ik mij echt gaan realiseren dat ik gewoon het beste uit mezelf wil halen. Op hbo was ik echt lui geworden. Kon ik een tentamen halen met minimale inspanning, dan deed ik ook.
Oke. Haal je ook hoge cijfers met je aanpak. En je zegt dat je op tijd leert. Hoeveel uur per dag besteed je aan leren?
pi_93737837
Ik studeer nu HBO Bedrijfseconomie, heb een gemiddelde van hoger dan een 7,5. Laatste periodes bijna alleen maar hoger dan een 8 gehaald. Gewoon opdrachten maken die tot de zelfstudie behoren, voor de rest op tijd leren, colleges volgen en het begrijpen.
Gelukkig heb ik ook een aantal doelvakken, dan neem ik de stof sneller in me op.
Tijd die ik per week aan studeren besteed met colleges inbegrepen: 20-30 uur. Dit verschilt per week.
  zondag 6 maart 2011 @ 19:58:28 #113
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_93738040
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:39 schreef GianLorenzo het volgende:

[..]

Oke. Haal je ook hoge cijfers met je aanpak. En je zegt dat je op tijd leert. Hoeveel uur per dag besteed je aan leren?
In het eerste blok haalde ik een vijf voor een tweedejaarsvak(aangezien ik vrijstellingen had in het eerste blok voor de eerstejaarsvakken). Tevens had ik mijn deeltentamen verknald door slecht lezen. In het tweede blok haalde ik een 7 voor Inleiding Strafrecht en Criminologie en een 8 voor Rechtsgeschiedenis.

Op de universiteit zag ik dat ik veel moest lezen, dus ik begin daar meteen in het eerste week van het blok met lezen/leren zodat ik niet lees/lesstof opstapel van weken en in de stress schiet na vijf weken omdat het te veel is. Als ik colleges volg dan besteed ik niet meer dan 1 tot 1,5 uur aan lezen/leren. Heb ik vrije dagen, dan kan ik makkelijk vier a vijf uur per dag bezig zijn met lezen/leren. Ik moet er wel bij zeggen dat ik alle tijd heb aangezien ik niet werk en geen andere activiteiten ernaast doe.
  maandag 7 maart 2011 @ 16:16:52 #114
337906 DvT1987
Better than cookies
pi_93773832
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2010 09:40 schreef GianLorenzo het volgende:
Wat is jullie gemiddelde cijfer en hoe leren jullie? Ik heb binnenkort een tentamen!

Ik leer zo: eerst alles doorlezen. Zorgen dat ik dat een week voor de toets heb gedaan. Ik vat ook alles samen of markeer. In de laatste week ga ik de samenvattingen, dia's van colleges en markeerstukken in mijn hoofd stampen. Dat doe ik door alles een paar keer over te pennen. En daarna maak ik tentamens om te zien welke info ik nog mis. Daarna ga ik die stukjes nog leren/lezen. Twee dagen voor het tentamen lees ik alle stof nog een keer door en leer ik de dia's. Hoe leren jullie? En wat kan ik verbeteren? Nog gouden tips?

Studie: Geneeskunde
Gemiddelde: 7

(Ik heb vorig jaar mijn lijstje niet zo braaf gevolgd maar ben van plan dit dit jaar wel te doen)
Ik doe bijna hetzelfde als jij, behalve de samenvattingen. Wel markeer ik alles. Het scheelt een hele hoop als je een beetje gevoel hebt voor wat de hoofd- en bijzaken zijn. Ik denk dat dit bij geneeskunde anders is als bij een Letterenstudie ;) Mijn gemiddelde is een 8.
I hope you guys are ready for some pie!
pi_93825969
Woow goed gemiddelde. Wat studeer je? Nog geneeskundemensen in de house?
pi_93851117
Weken van te voren elke dag ong. een half uurtje een beetje doornemen.
pi_94059542
Nog meer tips. Vertel hier in alle geuren en kleuren hoe jij leert. En is het handig om je colleges voor te bereiden?
pi_97468822
Dit topic mag omhoog.
pi_97526188
quote:
Je mocht ook een 3,5 op bepaalde vakken staan, wat een bagger, en voor dat jullie gaan lachen, mijn IQ valt in het spectrum tussen 119 en 139.
Ik zou maar niet teveel waarde hechten aan je IQ, het betekent meestal niet zo veel.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 19:49:45 #120
175950 Marurk
Baggeraar
pi_97553693
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2010 21:02 schreef Granaatappel het volgende:
Ik zit dus met een boek van 650 pagina's in 2 maanden, echt geen idee hoe ik dit ga doen ...
Ik moet er nu een van 350 doornemen voor a.s. maandag :')
pi_97575102
Studie: Informatiekunde
Gemiddelde: 6,5 (ofzo)

Leertechnieken heb ik niet, sorry :'( Ik begin altijd te laat met leren, waardoor ik het altijd nèt wel of nèt niet haal. 'Luchtige' vakken met groepsopdrachten gaan me veel beter af dan de hardcore informatica vakken waarbij je je hersens echt moet gebruiken (terwijl ik die juist veel leuker vind :'))

En dit:
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:27 schreef GianLorenzo het volgende:
... En is het handig om je colleges voor te bereiden?
is fucking belangrijk ja. Meestal wordt er ook van uitgegaan dat je dat doet. Ik heb het een paar keer voor de grap gedaan en ik merkte dat je gelijk veel beter in de stof zit. Bij vakken met een hoge informatiedichtheid is dit bijna noodzakelijk. Heb vaak genoeg bij colleges gezeten waarvan ik achteraf dacht wtf ;(
Prins der kikkers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')