abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86652388
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:02 schreef Granaatappel het volgende:
Ik zit dus met een boek van 650 pagina's in 2 maanden, echt geen idee hoe ik dit ga doen ...
Ik heb er 3 van 650 pags in 2 maanden :P
pi_86652394
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:02 schreef Granaatappel het volgende:
Ik zit dus met een boek van 650 pagina's in 2 maanden, echt geen idee hoe ik dit ga doen ...
Zelfde probleem..
Zoek het gewoon al niet om het boek open te slaan, laat staan te leren/lezen want het is gewoon té dik. :{
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_86652399
tvp wil toch maar eens mijn cijfers een keertje verbeteren, als ik niet nutteloos aan het fokken ben ga ik dit topic eens aandachtig doorlezen
pi_86653031
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:04 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Ik heb er 3 van 650 pags in 2 maanden :P
Ja ik een van 650 en twee van om en nabij de 400.
Ik kan het wel doorbladeren maar daar kom je ook niet ver mee.
De studievereniging waarbij ik ben aangesloten verkoopt wel samenvattingen, echter weet ik niet of dit wel genoeg is om voor een tentamen te leren.

Wat ik van plan ben voor het tentamen van dit vak:
- Powerpoint slides doornemen
- Samenvatting kopen en aantal keren lezen
- Eventueel dingen die ik niet snap ik het boek opzoeken

We zullen zien wat ik dan ga halen.
pi_86761703
Technische Bedrijfskunde
Gemiddelde: 7,7

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2010 19:51:39 ]
  donderdag 23 september 2010 @ 20:13:16 #56
256829 Sokz
Livin' the life
pi_86762917
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:49 schreef The_Yakuza het volgende:
Technische Bedrijfskunde
boeit ons niet?
pi_86764241
Meende dat men op de eerste twee pagina's dat postte? ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2010 20:40:20 ]
pi_86764414
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:40 schreef The_Yakuza het volgende:
Meende dat men op de eerste twee pagina's dat postte? ;)
:')

Hint: het topic heet "jullie gemiddelde, leertechniek en studie?"
pi_86869630
Studie: Economie (2ejaars)
Gemiddelde van vorig jaar: 7,4xx
Leertechniek: 5 Weken vrij weinig doen, de (vrije) week voor de tentamens oefententamens voor elk vak uitprinten en oefenen en die als basis voor de leerstof gebruiken.

Eventueel hoorcolleges online terugkijken en hoorcollegesheets leren.

Best :') als ik het zo teruglees eigenlijk.
  zondag 26 september 2010 @ 19:55:48 #60
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_86871699
Studie: HBO Maatschappelijk Werk & Dienstverlening
Gemiddelde: 7,8

Ten eerste wil ik even zeggen dat de gemiddeldes echt hoog zijn bij de WO studies, ik heb sociologie gestudeerd en daar had iedereen dus gemiddeld rond de 6 en een enkeling hoger.

Mijn leertechnieken hangen af van mijn energie, motivatie en eventuele opstartproblemen. Na een vakantie vind ik het altijd moeilijker om weer te beginnen. Als ik weer eenmaal in mijn studieritme zit is het als volgt:
1. Moeilijke boeken samenvatten met kutfeitjes, wazige onnodig moeilijke zinnen om iets uit te leggen wat eigenlijk heel simpel is, makkelijke boeken onderstreep ik <- belangrijk: ik leer alles meteen in 1 keer door het bewust te lezen
2. Ik print vervolgens 1 a 2 weken vantevoren alle powerpoints uit, leg deze op tafel samen met mijn aantekeningen, mijn eigen samenvattingen en alle boeken die ik moet leren en dan ga ik aan de slag.
3. Ik wissel de vakken af waardoor ik gemotiveerd blijf.
4. Ik doe liever 1 boek goed, dan alle boeken slecht. Kwaliteit van leren is belangrijker dan als een malle gestresst door alles heen gaan bladeren. Uiteindelijk red ik het dan toch wel.
5. Ik ga alles doorlezen, zet belangrijke definities op papiertjes die ik op de WC hang en als ik nog niks aan een boek heb gedaan stamp ik gewoon direct de leerstof uit het boek uit tijdsgebrek.
6. Vlak voor het tentamen lees ik alle stamprijtjes en belangrijke/moeilijk te onthouden definities nog even door en stop ze in mijn korte termijn geheugen door ze nog even te stampen.

Bij sociologie was de lesstof echt zo veel dat ik er vrijwel direct altijd verlamd van angst van werd en ik vervolgens niks productiefs kon doen omdat ik stijf stond van de faalangst (het lukt me toch niet om zoveel moeilijke tekst te gaan 'leren'). Vanuit het HBO zou ik dat nu veel beter kunnen denk ik, ik heb echt studeren moeten leren door kleine stapjes te zetten, dingen kwalitatief in me op te nemen, niet te veel van mezelf te eisen en gewoon aan een boek te beginnen.
pi_86871988
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:01 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Studie: Economie (2ejaars)
Gemiddelde van vorig jaar: 7,4xx
Leertechniek: 5 Weken vrij weinig doen, de (vrije) week voor de tentamens oefententamens voor elk vak uitprinten en oefenen en die als basis voor de leerstof gebruiken.

Eventueel hoorcolleges online terugkijken en hoorcollegesheets leren.

Best :') als ik het zo teruglees eigenlijk.
Lucky you dat je de week vóór je tentamens vrij hebt :) Wij hebben gewoon nog college in de week dat we ook tentamens hebben.
pi_86875100
quote:
Lucky you dat je de week vóór je tentamens vrij hebt :) Wij hebben gewoon nog college in de week dat we ook tentamens hebben.
Ik heb die week ook gewoon college ;(

Verder ben ik eerstejaars (geneeskunde) dus heb ik nog niet echt een strategie over hoe ik zoveel stof in mijn hoofd ga krijgen. Wel nuttig iig om in dit topic een beetje de strategieën van anderen te kunnen lezen :)
pi_86875757
Ik heb nog een herfstvakantie en daarna 3 tentamens, dus dat is wel relax, wel weer zonde van de vakantie maarja.
pi_86876566
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:49 schreef The_Yakuza het volgende:
Technische Bedrijfskunde
Zelf doe ik ook TBK. Hogeschool of Universiteit? En je leertechniek dan?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  maandag 27 september 2010 @ 21:39:02 #65
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_86919879
dit jaar wederom 5 VWO

vorig jaar gemiddelde: 4.93
dit jaar gemiddelde tot nu toe: 9.2 :+

ik weet niet wat er is gebeurd dit jaar, maar opeens wil ik me voor de 100% inzetten en loopt het heel makkelijk en goed, terwijl ik vorig jaar niet vooruit te branden was en alleen maar spijbelde en aan het gamen was :')
  dinsdag 28 september 2010 @ 09:41:54 #66
235608 Deer
Loopt hard, maar rent niet.
pi_86932200
Studie: Geneeskunde (VU)
Gemiddelde: 8,0
Leertechniek: Alles doorlezen en afhankelijk van het onderwerp vooral de plaatjes goed doornemen. Verder collegesheets voor het tentamen doorlezen en aanvullen met eigen kennis. Zelf vind ik het prettig verschillende leermethoden af te wisselen, anders raak ik mijn concentratie kwijt. Dus: uurtje lezen, gerelateerde youtube filmpjes kijken, studieopdrachten doornemen, weer lezen, plaatjes kijken etc.
pi_86959803
@Deen. Ik studeer ook geneeskunde (tweedejaars) en zou graag meer tips van je willen hebben. Kun je mijn vragen beantwoorden?

Hoeveel uur leer je op een doordeweekse dag?
Hoeveel uur leer je op een vrije dag?
Wat doe je het weekend voor het tentamen?
Leer je door samen te vatten of alleen te lezen?
Hoevaak lees je de stof?
Met wat plan je de weken in (bijv eerste week lezen, tweede week samenvatten).

Echt goed van die 8, ben er erg jaloers op hoor!
pi_86959923
@Deen, ik studeer ook aan de Vu. Dus heb eigenlijk nog wat vragen :P

Leer je de studieopdrachten ook?
Beluister je de colleges erna of leer je alleen de sheets?
Hoe pak je de grote hoeveelheid stof aan? *want bij de vu moet je echt alles hebben gelezen
pi_86961360
quote:
Op zondag 19 september 2010 22:34 schreef ThierryNL het volgende:
Sowieso als je eenmaal van school thuiskomt eventjes snel doorlezen wat je die dag hebt gedaan doet wonderen. Verder schrijf ik veel samenvattingen.
Dat zou ik ook eens moeten doen. :o

Ik maak aantekeningen en sla ze dicht, om ze pas weken of maanden later weer te bekijken.
pi_86968710
Gem. 7

Op maandag denken aan leren
Op dinsdag aanstalten maken om uiteindelijk toch maar niet te gaan leren
Op woensdagavond om 22:00 het boek er bij pakken, en na 5 minuten wegleggen omdat je het toch wel kent.
Donderdag toets en nog bijna te laat komen, omdat je lekker bent wezen stappen^^
"En mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen."
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:39:28 #71
235608 Deer
Loopt hard, maar rent niet.
pi_87064237
@ GianLorenzo:
Hoeveel uur leer je op een doordeweekse dag? Ongeveer 3uur, afhankelijk van hoeveel ik werk.
Hoeveel uur leer je op een vrije dag? Zie bovenstaan antwoord, als ik weinig tijd heb gehad, haal ik het op een vrije dag in.
Wat doe je het weekend voor het tentamen? Plaatjes in het boek doorkijken, collegesheets doorkijken, SO's doorlezen, oude CAT's doorlezen, beetje onderwerp gerelateerd internet afstruinen.
Leer je door samen te vatten of alleen te lezen? Ligt aan het onderwerp en aan hoeveel tijd ik heb. Bij Pathologic Basis of Disease lees ik de tussenkopjes & plaatjes als samenvatting.
Hoevaak lees je de stof? 1x lezen, daarna beetje bekijken wat ik niet heb onthouden/begrepen.
Leer je de studieopdrachten ook? Ik lees ze in ieder geval door, zodat ik het bij het tentamen kan herkennen.
Beluister je de colleges erna of leer je alleen de sheets? De colleges volg ik op de dag zelf, daarna bekijk ik alleen de sheets. Als ik iets niet helemaal begrijp luister ik alleen naar dat stuk.

Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt. Het belangrijkste voor mij is om steeds na te gaan of ik wel echt begrepen heb waar het over gaat en de kern uit de stof te halen. Je kunt niet álles onthouden!
pi_87065062
quote:
Op woensdag 29 september 2010 03:58 schreef kleinuuh het volgende:
Gem. 7

Op maandag denken aan leren
Op dinsdag aanstalten maken om uiteindelijk toch maar niet te gaan leren
Op woensdagavond om 22:00 het boek er bij pakken, en na 5 minuten wegleggen omdat je het toch wel kent.
Donderdag toets en nog bijna te laat komen, omdat je lekker bent wezen stappen^^
Aha, en de bijbehorende 'studie' (opleiding, gok ik zo) ?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:12:52 #73
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87065556
Bij mijn vorige opleiding: Stond een 7 gemiddeld en mijn leertechniek was als een kip zonder kop door de opleiding rennen :') :D Had mijn eigen studieroute dus moest wel..

Nieuwe opleiding kent een betere planning door echt rustig een hoofdstuk te bestuderen. Daar zelf vragen over op te stellen en deze te beantwoorden. Maar heb nog geen tentamens gehad, dus weet niet of deze leertechniek gaat werken :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Maraca op 01-10-2010 16:18:21 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:55:35 #74
66083 Platina
78th Element
pi_87101271
Ik doe HBO voedingsmiddelentechnologie. Sta gemiddeld een dikke 7.
Lees 1 of 2 dagen voor het tentamen het boek/dictaat door. Bekijk de powerpoints van de colleges en zet eventueel wat formules in mijn rekenmachine.

Ik zoek het echt niet om langer van te voren te beginnen of een samenvatting te typen. besides we hebben echt vaak open boek tentamens. dan vouw ik alleen oortjes bij de pagina's die ik denk nodig te hebben.
pi_87102414
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:55 schreef Platina het volgende:
Ik doe HBO voedingsmiddelentechnologie. Sta gemiddeld een dikke 7.
Lees 1 of 2 dagen voor het tentamen het boek/dictaat door. Bekijk de powerpoints van de colleges en zet eventueel wat formules in mijn rekenmachine.

Ik zoek het echt niet om langer van te voren te beginnen of een samenvatting te typen. besides we hebben echt vaak open boek tentamens. dan vouw ik alleen oortjes bij de pagina's die ik denk nodig te hebben.
Een levend bewijs van de verloedering van het hoger onderwijs in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')