om er wat van te leren ja! iedereen heeft van die dingen die je achteraf dacht dat had ik beter niet zo kunnen doen of zeggen. daar leer je van.quote:
quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
NEE!
Spijt houdt schuld in. En schuld is dom. Religieus. Dom dus.
Dat cognitie minder sterk werkt wil nog niet zeggen dat je altijd emotie nodig hebt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:25 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik ben er wel eens weken, zo niet maanden of jaren later achter gekomen dat ik iets niet had moeten doen. Dus ik had spijt van mijn beslissing toen.
Nu zal ik iets dergelijks nooit meer doen
[..]
Emoties werken vaak sterker dan cognitie.
Over een paar weken kan ik dit ook staven met literatuur
[..]
Dat kan ook heel moeilijk zijn. Maar je hebt het wel gedaan!
Ik zou spijt krijgen van het kniezenquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:27 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dat dus. Maar het is en blijft spijt. Of je gaat kniezen is een tweede.
Dit is dan wel een erg religieuze opmerking van jequote:Op vrijdag 17 september 2010 22:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
NEE!
waardoor je het hopelijk niet meer doet: je hebt geleerd door spijt te hebben!quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:29 schreef YipYip het volgende:
[..]
Ik zou spijt krijgen van het kniezen
Ga maar na. Elke religie kent schuld en boetedoening. Voor een of ander fictief opperwezen.quote:
De dag dat ik iemand sta te kruisigen, mag je me beoordelen. Vooralsnog ben ik vredelievender dan welke religie ook.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:29 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dit is dan wel een erg religieuze opmerking van je
Wijs even de schuld aan in dit voorbeeld:quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
NEE!
Dus jij vindt dat schuld een bedenksel is van een of meerdere religies en niet een menselijke emotie?quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ga maar na. Elke religie kent schuld en boetedoening. Voor een of ander fictief opperwezen.
Ik bedoel: hoe dom ben je dan?
Dank je. Je hebt zojuist mijn punt bevestigdquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:27 schreef Delan het volgende:
[..]
om er wat van te leren ja! iedereen heeft van die dingen die je achteraf dacht dat had ik beter niet zo kunnen doen of zeggen. daar leer je van.
Spijt is dat je jezelf de schuld geeft van wat je gezegd hebt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:31 schreef Yuki het volgende:
[..]
Wijs even de schuld aan in dit voorbeeld:
Ik heb ooit iets heel persoonlijks verteld op TV. Destijds heb ik er niet bij stil gestaan hoe lang zoiets je kan "achtervolgen". Ruim 5 jaar later kwam ik het nog tegen.
Ik heb spijt dat ik dat destijds gedaan heb. Dus ik weet nu dat, als iets dergelijks weer op mijn pad zou komen, ik het niet weer zou doen.
Niet altijd, maar wel vaakquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:28 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat cognitie minder sterk werkt wil nog niet zeggen dat je altijd emotie nodig hebt.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:32 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Ja. Ik heb genoeg emoties enzo gedeeld vandaag. Ik ga dom tvstaren![]()
dat je dit serieus meent kan ik met mijn verstand dus niet bij. laat dus maar: jij jou kijk, ik mijn kijk. even goeie vrienden (of niet).quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ga maar na. Elke religie kent schuld en boetedoening. Voor een of ander fictief opperwezen.
Ik bedoel: hoe dom ben je dan?
Ok kan hier op ingaan, maar ik doe het nietquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De dag dat ik iemand sta te kruisigen, mag je me beoordelen. Vooralsnog ben ik vredelievender dan welke religie ook.
Individualisme versus collectivisme.
Het is eringestampt door religie. Dieren hebben geen schuld. Zo zou het m.i. moeten zijn.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:31 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat schuld een bedenksel is van een of meerdere religies en niet een menselijke emotie?
Ik geef mezelf nergens de schuld vanquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Spijt is dat je jezelf de schuld geeft van wat je gezegd hebt.
Dat vind ik onzin. Dat was een andere tijd en binnen die tijd had JIJ het gevoel dat wat jij TOEN deed, het JUISTE was.
Niks mis mee dus.
Ik niet. Doe niet aan spijt dus knies er lekker op losquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:29 schreef YipYip het volgende:
[..]
Ik zou spijt krijgen van het kniezen
Maar ik leer al op het moment,waardoor ik niet ga kniezen. Ik zie spijt als "kniezend terug kijken hoe ik fouten heb gemaakt" Dus ik leer liever van het moment,op het moment,dan dat ik terug ga zitten denken om alsnog het zelfde te lerenquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:29 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
waardoor je het hopelijk niet meer doet: je hebt geleerd door spijt te hebben!![]()
![]()
Prima.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:33 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
dat je dit serieus meent kan ik met mijn verstand dus niet bij. laat dus maar: jij jou kijk, ik mijn kijk. even goeie vrienden (of niet).
Jawel: van het feit dat je iets gezegd hebt wat je niet had moeten zeggen. Dat zeg je net zelf...quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:33 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik geef mezelf nergens de schuld van
Jij ziet spijt anders dan ik. Dat is hetquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:34 schreef YipYip het volgende:
[..]
Maar ik leer al op het moment,waardoor ik niet ga kniezen. Ik zie spijt als "kniezend terug kijken hoe ik fouten heb gemaakt" Dus ik leer liever van het moment,op het moment,dan dat ik terug ga zitten denken om alsnog het zelfde te leren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |