abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91528783
quote:
Op zondag 16 januari 2011 22:19 schreef morpheus_at_work het volgende:
De Notion Ink is nu officieel FCC goed gekeurd. Deze tablet 10.1 heeft een speciale e-reader stand. Zal de komende maand volop verkrijgbaar worden in Nederland.
Heb dat ding even gegoogeld. Wordt interesant die dingen. Ik lees nogal veel PDF en dan lijkt me een hybride als dit best handig. Dat moet ik even in de gaten houden hoe de prijzen zich gaan ontwikkelen. Ben al in de verleiding geweest om een Icarus Go aan te schaffen (110 euro bij bol.com), blij dat ik dat nog niet gedaan heb.

Overigens was tweakers het eerste wat ik vond, daar hadden ze het alleen maar over films in HD kijken, wat belangrijk was. :') je kan best urenlang lezen vanaf een normaal lcd scherm, was daar de mening. (Van de apple fanboys).
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:02:36 #206
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_91531241
Haha, ik heb dus wel bij de actie op bol.com de icarus besteld. :P

Had als kerstpakket van mijn werkgever een bol.com cadeaubon gehad en had geeeen idee wat ik daarvan moest halen, is hiermee dus opgelost. Ding moet nog binnenkomen, maar laat wel even weten of het wat is.

Een beetje een gok allemaal, wat ik in de review op Fok! over het ding las was e.e.a. wel positief; scherm schijnt ook wel redelijk te zijn voor het geld, alleen de review hier gaat niet echt technisch op het ding in helaas. Dus geen idee of je kan bookmarken, aantekeningen kan maken op een of andere manier of wat dan ook. Dat zal nog even moeten blijken dus. Pluspunt is wel dat het ding zichzelf schijnbaar binnen Windows gedraagt als removable drive dus software als Calibre zou het ook gewoon moeten doen. Vreemd genoeg doet de website van de leverancier net alsof het ding nog uit moet komen wat dan weer weinig hoopvol is en weinig vertrouwen schept..

Overigens wel een beetje verneukelatief; denk je met zo'n snol.com bon helemaal een koopje te hebben, uiteindelijk bestel je weer een hoesje mee, een geheugenkaartje etc etc,m is het toch weer meer geld dan je er aan uit wilde geven. :') Oldest trick in the book, klant stuk laten gaan op overpriced accessoires. ;(
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_91531523
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:02 schreef neo2000 het volgende:
Haha, ik heb dus wel bij de actie op bol.com de icarus besteld. :P

Had als kerstpakket van mijn werkgever een bol.com cadeaubon gehad en had geeeen idee wat ik daarvan moest halen, is hiermee dus opgelost. Ding moet nog binnenkomen, maar laat wel even weten of het wat is.

Een beetje een gok allemaal, wat ik in de review op Fok! over het ding las was e.e.a. wel positief; scherm schijnt ook wel redelijk te zijn voor het geld, alleen de review hier gaat niet echt technisch op het ding in helaas. Dus geen idee of je kan bookmarken, aantekeningen kan maken op een of andere manier of wat dan ook. Dat zal nog even moeten blijken dus. Pluspunt is wel dat het ding zichzelf schijnbaar binnen Windows gedraagt als removable drive dus software als Calibre zou het ook gewoon moeten doen. Vreemd genoeg doet de website van de leverancier net alsof het ding nog uit moet komen wat dan weer weinig hoopvol is en weinig vertrouwen schept..

Overigens wel een beetje verneukelatief; denk je met zo'n snol.com bon helemaal een koopje te hebben, uiteindelijk bestel je weer een hoesje mee, een geheugenkaartje etc etc,m is het toch weer meer geld dan je er aan uit wilde geven. :') Oldest trick in the book, klant stuk laten gaan op overpriced accessoires. ;(
Je zou die vragen altijd onder de review kunnen stellen. Overigens zijn de mensen bij Icarus zeer vlot in reactie en ze bestormen de Nederlandse markt in een merkwaardige manier. Zo hebben ze al met meerdere e-book winkels goede deals gesloten en dat is meestal een goed teken.

Overigens kunnen bijna alle readers bookmarken en noten. Dus zou mij verbazen als deze dat niet heeft.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:21:41 #208
48067 neo2000
pi_91532220
Het lijkt mij ook wel hoor, het stond alleen in de review niet specifiek genoemd. ;)

Verbaasde mij alleen dat 'ie bijvoorbeeld op de eigen site staat als pre-order. :P

http://www.icarusreader.com/?q=go

Lijkt het alsof ie nog uit moet komen. vervolgens staat er wel een firmware update op de site, maar verder ook weinig informatie. Potentiele kopers moeten dus uit gaan van reviews op het web. Gelukkig zijn de meeste reviewers positief verrast, vandaar ook dat ik het aangedurfd heb. :)
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:02:45 #209
332394 Textnicolor
idealitair...
pi_91542366
Ik wil er niet aan. Ze belasten het milieu: er zitten zware en zeldzame metalen in waarvan de winning erg verontreinigend is, daarna kosten ze stroom en weer daarna komen ze terecht op een afvalhoop in de derde wereld.

En nee, mijn computer is niet biologisch afbreekbaar, maar ergens moeten we de grens trekken he.
Palindromen maken, daar is geen kunst aan. (Aat snuk neeg siraad nek amne mordnilap.)
pi_91543170
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:02 schreef Textnicolor het volgende:
Ik wil er niet aan. Ze belasten het milieu: er zitten zware en zeldzame metalen in waarvan de winning erg verontreinigend is, daarna kosten ze stroom en weer daarna komen ze terecht op een afvalhoop in de derde wereld.

En nee, mijn computer is niet biologisch afbreekbaar, maar ergens moeten we de grens trekken he.
Nee, het zou inderdaad stukken milieuvriendelijker zijn als ik een half oerwoud liet omzagen voor de hoeveelheid boeken die ik nu op mijn e-reader heb staan :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:20:02 #211
332394 Textnicolor
idealitair...
pi_91543243
Geef je nou een argument of probeer je op een verkapte manier over te brengen dat je veel boeken in je kast hebt staan?
Palindromen maken, daar is geen kunst aan. (Aat snuk neeg siraad nek amne mordnilap.)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:21:44 #212
332394 Textnicolor
idealitair...
pi_91543324
Hoe dan ook, het winnen van metalen is een bijzonder vervuilende aangelegenheid, hoe je het ook aanpakt. Bovendien is er geen oneindige hoeveelheid van: zie de problemen met de Chinese export van zeldzame-aardemetalen.
Ik heb niet de benodigde kennis om dit weg te strepen tegen gecontroleerde houtkap in productiebossen, maar het lijkt me een punt van overweging.
pi_91545590
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:02 schreef Textnicolor het volgende:

Ik snap niet wat jou reactie hier doet. Je geeft jou visie over e-readers en duidelijk verwacht je een reactie hierop en dan ga je daarna zeggen dat e-readers niks zijn in een topic waar iedereen elkaar kan helpen met e-readers.
pi_91545815
Gewoon een stukje bewustwording. Ik zal er weer mee stoppen, goed?
pi_91546087
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:13 schreef Textnicolor het volgende:
Gewoon een stukje bewustwording. Ik zal er weer mee stoppen, goed?
Ja maar die bewustwording kun je tegenwoordig in alles stoppen.

In lampen -> want ja daar zitten ook stoffen in die zeldzaam zijn.
In auto's -> want tja die rijden op fosiele brandstoffen, en dan niet te spreken over de olie, remvloeistof en dergelijke, bougie etc..
In alle apparaten met een batterij, vooral mobieltjes en apparaten die een Li-on batterij hebben, want daar zijn de stoffen nog zeldzamer van.

In alle smartphones met hun touchscreens want die stof is geschat dat die op dit tempo over 10 jaar op is.

Die bewustwording kun je in KLB plaatsen maar niet in elk topic IMHO. Eén bericht lijkt mij voldoende om een punt te maken.

Anyway back on-topic.
  woensdag 19 januari 2011 @ 01:17:37 #216
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_91547938
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 19:20 schreef Fixers het volgende:

[..]
je kan best urenlang lezen vanaf een normaal lcd scherm, was daar de mening. (Van de apple fanboys).
Mijn ervaring met de iPad is ook dat een lcd scherm voor mij geen belemmering is om er uren naar te kijken. Misschien wel meer last van spiegeling, maar als je de juiste positie hebt gevonden is dat ook weer verholpen.
Enig nadeel is dat op zo'n lcd scherm meer kan dan alleen lezen. Wat wel een afleiding is voor al die boeken die je nog wilt lezen.
Ik verwacht dat deze ervaring ook voor andere readers met lcd scherm kan opgaan.
  woensdag 19 januari 2011 @ 01:21:18 #217
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91547980
Vreselijk! Het is alsof ik naar een sketch-o-matic zit te kijken dat steeds van pagina verandert. Wel mooi hoor voor een "sketch-o-matic" maarr.. ik vind het een raar gezicht. Het staat gewoon erg autistisch als je ergens zit en je kijkt naar een plat stuk plastic met gebogen hoofd.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 januari 2011 @ 06:46:04 #218
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_91549267
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 01:21 schreef Schenkstroop het volgende:
Vreselijk! Het is alsof ik naar een sketch-o-matic zit te kijken dat steeds van pagina verandert. Wel mooi hoor voor een "sketch-o-matic" maarr.. ik vind het een raar gezicht. Het staat gewoon erg autistisch als je ergens zit en je kijkt naar een plat stuk plastic met gebogen hoofd.
maar dat is jouw eigen mentale tekortkoming, niet dat van een ebook.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_91549306
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 01:17 schreef Miriampje het volgende:

[..]

Mijn ervaring met de iPad is ook dat een lcd scherm voor mij geen belemmering is om er uren naar te kijken. Misschien wel meer last van spiegeling, maar als je de juiste positie hebt gevonden is dat ook weer verholpen.
Enig nadeel is dat op zo'n lcd scherm meer kan dan alleen lezen. Wat wel een afleiding is voor al die boeken die je nog wilt lezen.
Ik verwacht dat deze ervaring ook voor andere readers met lcd scherm kan opgaan.
Eigenlijk raar dat er al niet veel meer readers/tablets met die pixelqi schermen zijn, maar dat terzijde.

Kort lezen van een LCD is op zich niet zo'n probleem. Ik en anderen zitten ook uren of dagen achter een pc scherm. Toch vind ik iets wat geen lamp is net wat ontspannener lezen, ook al moet je dan natuurlijk wel omgevingslicht bij hebben. Maar dat is volgens mij niet de reden om een e-book te nemen.

Voor mij doorslaggevend is dat het compacte apparaatjes zijn met een lange batterijduur. Mijn smartphone houdt het nèt een dag vol met ongeveer 3 uur internet gebruik. Andere reden is dat de e-ink schermen, en variaties, ook leesbaar zijn in het volle zonlicht. Nóg meer licht in de vorm van achtergrondverlichting gebruik ik dan alleen maar om het omgevingslicht te overstemmen. Zelfs het volledig opvoeren van de helderheid is dan soms maar amper genoeg om nog iets te kunnen zien. Juist daar zit het grote voordeel van e-readers.
pi_91552926
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 01:21 schreef Schenkstroop het volgende:
Mijn reader is toch echt afgewerkt in aluminium en glas hoor :o
pi_91569180
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 06:59 schreef Fixers het volgende:

[..]

Eigenlijk raar dat er al niet veel meer readers/tablets met die pixelqi schermen zijn, maar dat terzijde.

PixelQi, minder contrast en slechtere kijkhoek dan Eink, fletse kleuren ivm LCD. Alletwee net niet eigenlijk.
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:20:33 #222
48067 neo2000
pi_91569590
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:21 schreef Textnicolor het volgende:
Hoe dan ook, het winnen van metalen is een bijzonder vervuilende aangelegenheid, hoe je het ook aanpakt.
En toch weet je zelf de edit knop niet te vinden om posts mee te bewerken op een forum. Ergo; topic eerder dicht, eerder een vervolgtopic. Omdat je niet juist gebruik weet te maken van moderne techniek verspil jij met jouw onverantwoordelijke gedrag zo onwijs veel energie (de servers van Fok! draaien hier immers niet op regenboogjes of blije gedachten) dat het gewoonweg schokkend is.

Samenvatting:
^O^
pi_91570750
Ik vind het aan de ene kant wel tempting, zo'n iPad. (zou dat nemen ipv een e-reader omdat je er ook op kan tekenen en zo O+ ) Maar ik lees op zijn minst de helft van mijn boeken in bad. En dat lijkt me een wat mindere combi. :P En ik vind echte boeken ook wel heel fijn om te hebben, eigenlijk. :@

Maar voor op reis is het wel ideaal. Dan neem je 1 boek mee voor in bad en de rest lees je dan op zo'n ding.

Een waterdichte iPad......hmmmmmm....zal ik Steve Jobs mailen? :D
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:50:18 #224
48067 neo2000
pi_91570873
Ik zou 'm gewoon lekker laten uitzieken. Voor je het weet gaat ie overhaast weer aan het werk, waarna een nog langere periode van ziekteverzuim aanbreekt. Als ie dan terug komt zijn de Apple aandelen zo gekelderd dat het bedrijf helemaal geen toekomst meer heeft. Hebbie dat op je geweten. :')
pi_91570984
zo'n e-readertje lijkt me ook wel wat maar ik wacht nog ff tot de gadget genoeg is uitgemolken en dan tik ik er wel cheap eentje op de kop.
.
pi_91573518
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 17:12 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

PixelQi, minder contrast en slechtere kijkhoek dan Eink, fletse kleuren ivm LCD. Alletwee net niet eigenlijk.
Niet onbelangrijk dat, je moet natuurlijk wel in een comfortabele houding kunnen lezen. Fletse kleuren zou ik dan weer wel mee kunnen leven. Ik zou een tablet voor erbij beschouwen. Om te lezen vooral, beetje oppervlakkig surfen of een simpel spelletje komt pas later. Als er maar genoeg contras is.

Zodra die Adam in de winkel ligt ga ik wel eens kijken om het in het echt te aanschouween.
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:28:28 #227
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91579415
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:46 schreef Kolomos het volgende:

[..]

Mijn reader is toch echt afgewerkt in aluminium en glas hoor :o
Plaatje! :o
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_91631549
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
@Rowlf: hoeveel verschil maakt het qua hoeveelheid tekst op een 5" en 6" scherm, als de tekstgrootte gelijk is, en hoe verhoudt zich dat tot de hoeveelheid tekst op een engelse pocket?.

Bij een 5" scherm moet je vaker de bladzijde omslaan. Ik vind dat zelf niet bezwaarlijk, maar dat is ieders eigen afweging. De 5" is wel kleiner en daarmee -vind ik- handzamer.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:32:49 #229
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_91697840
Mijn Sony PRS350 wordt als het goed is vandaag bezorgd O+ *O*

Heeft iemand enig idee of je in Calibre kunt aangeven dat je een boek hebt gelezen? Heb een aantal ebooks die ik ook als gewoon boek heb, en dus al heb gelezen, zou handig zijn als ik dat ergens kan aangeven.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_91698063
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:28 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Plaatje! :o
Degene die ik in handen heb gehad voor een review op de FP
pi_91710604
Bedankt, met dat plaatje kan ik wat :) Als ik thuis ben zal ik er even naar kijken, vergelijken op het scherm van m'n telefoon gaat wat lastig :p
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:00:33 #232
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_91713508
Ik heb sinds vanmiddag de Sony PRS350. Ik vind 'm fantastisch O+
pi_91716796
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:32 schreef Pien85 het volgende:
Mijn Sony PRS350 wordt als het goed is vandaag bezorgd O+ *O*

Heeft iemand enig idee of je in Calibre kunt aangeven dat je een boek hebt gelezen? Heb een aantal ebooks die ik ook als gewoon boek heb, en dus al heb gelezen, zou handig zijn als ik dat ergens kan aangeven.
Je kan er een aparte collectie voor aanmaken in Calibre :)
pi_92087208
Ik heb ook een ereader en ben er erg blij mee! Ik heb een Iriver Storybook.

Bij de bieb lenen hier hier trouwens ook boeken voor je ereader uit. Deze kan je 3 weken lenen! Erg handig.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:18:51 #235
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_92171917
Ik denk dat ik toch voor de Sony PRS-350 ga. Ik vind de PRS-650 mooier, maar een betere afwerking en een groter scherm zijn voor mij denk ik toch niet die 50 euro extra waard. Daarbij maakt de beschikbaarheid de keus makkelijker: de PRS-650 is niet leverbaar, de PRS-350 wel.

Ik ben benieuwd :)
pi_92175477
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 14:18 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik denk dat ik toch voor de Sony PRS-350 ga. Ik vind de PRS-650 mooier, maar een betere afwerking en een groter scherm zijn voor mij denk ik toch niet die 50 euro extra waard. Daarbij maakt de beschikbaarheid de keus makkelijker: de PRS-650 is niet leverbaar, de PRS-350 wel.

Ik ben benieuwd :)
Goede keus :) Ik heb hem zelf ook en ik heb er nog totaal geen spijt van.
pi_92175528
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:01 schreef loezzie het volgende:
Ik heb ook een ereader en ben er erg blij mee! Ik heb een Iriver Storybook.

Bij de bieb lenen hier hier trouwens ook boeken voor je ereader uit. Deze kan je 3 weken lenen! Erg handig.
euh, hoe werkt dat dan? :D
vernietigt het boek zichzelf na 3 weken? :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:35:54 #238
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_92175591
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:34 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Wordt geloof ik na 3 weken geblokkeerd. Boek bestaat nog wel, maar zit zeg maar "op slot" kun je dus niet meer lezen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:37:26 #239
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_92195264
Dat doen ze inderdaad ook met het digitaal uitlenen van muziek. Je krijgt gewoon een licentie voor een x aantal weken.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_92218349
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:35 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Wordt geloof ik na 3 weken geblokkeerd. Boek bestaat nog wel, maar zit zeg maar "op slot" kun je dus niet meer lezen.
ja., dit klopt helemaal.

Het is per bieb wel verschillend wat en of je überhaupt kan lenen.
  woensdag 2 februari 2011 @ 13:10:12 #241
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92218455
Wel gaaf zeg :) Maar kan je dat dan lenen via de website of hoe werkt dat?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_92218991
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:10 schreef Maraca het volgende:
Wel gaaf zeg :) Maar kan je dat dan lenen via de website of hoe werkt dat?
Zoals het hier werkt:

Hoe werkt het?

Stap 1: Maak eenmalig in de bibliotheek (dus niet thuis op uw computer) een gratis account aan via de website www.netlibrary.com. Deze site is gratis toegankelijk via de computers in de bibliotheek. Noteer of onthoud uw gebruikersnaam en wachtwoord.

Stap 2: Log in. Nadat u zich geregistreerd heeft is Netlibrary overal benaderbaar voor u. Surf thuis naar www.netlibrary.com en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

Stap 3: Installeer en registreer het gratis programma Adobe Digital Editions. U kunt dit downloaden op de website van Adobe. Alleen met dit programma kunt u onze e-books offline lezen en naar een e-reader kopiëren. Komt u er niet uit?Op de website van online boekwinkel Studon staan handige instructiefilmpjes over het installeren en gebruik van Adobe Digital Editions.

Stap 4: Bekijk onze collectie op www.netlibrary.com . Klik op eAudiobooks of eBooks onder het kopje In onze collectie in het rechter kader.

Stap 5: Selecteer een titel:
1. Klik op het icoontje van de titel of klik op toon details.
2. Klik op download dit eAudiobook of eBook als u het nu wilt bekijken/beluisteren.
3. Klik op leen&download dit eAudiobook* of eBook als u het materiaal gedurende de leentermijn op uw computer wilt kunnen raadplegen.
4. Selecteer voor een eAudiobook de gewenste kwaliteit.
5. Kies voor opslaan als u de content gedurende de leentermijn op uw computer wilt bewaren.
6. Kies voor openen als u het bestand nu wilt bekijken.

* De eAudiobooks kunnen alleen beluisterd worden met Windows Media Speler en op MP3 spelers die Microsoft DRM ondersteunen. Helaas dus niet op een Ipod.

Inleveren
Het inleveren van een eBook is niet nodig. Na het verstrijken van de uitleentermijn kunt u het niet meer openen. Helaas is het sinds september 2010 helemaal niet meer mogelijk om een eBook vroegtijdig in te leveren op www.netlibrary.com .

Lezen op een ereader?
Als u in bezit bent van een ereader kunt u in Adobe Digital Editions het gedownloade e-book aanklikken en verslepen naar de op de pc aangesloten en in het programma geauthoriseerde ereader.
NB: Dit is alleen mogelijk op ereaders die Adobe Digital Editons ondersteunen.

Als u een vraag heeft kunt u hier verdere uitleg en veelgestelde vragen over eBooks en de ePortal bekijken.

bron
pi_92219041
o, ik zie dus dat je niet meer voortijdig je ebook kan inleveren. Ik heb wel enig idee waarom, maar dat zal ik hier maar niet uit de doeken doen..
pi_92325901
*meld*

Sinds gistermiddag trotse eigenaar van de Pocketbook 902
Kan alleen door de bomen het bos niet zien qua aanbieders van digitale boeken en waar ik in godesnaam engelstalige boeken kan bestellen zonder een post-adres in amerika te hebben. Iemand?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_92326971
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:09 schreef Ceased2Be het volgende:
*meld*

Sinds gistermiddag trotse eigenaar van de Pocketbook 902
Kan alleen door de bomen het bos niet zien qua aanbieders van digitale boeken en waar ik in godesnaam engelstalige boeken kan bestellen zonder een post-adres in amerika te hebben. Iemand?
Daar heeft www.easereader.nl een truukje voor.

http://www.ereaders.nl/25(...)n_b_and_n_ja_dat_kan
pi_92333286
US ip heb ik al via de proxy van m'n werk, dat scheelt... ik ga er eens mee stoeien.
Thanks
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_92368476
Waarom heeft hetzelfde ebook vaak minder pagina's dan het papieren boek?
Heb niet het idee dat ik hoofdstukken mis. Ligt het aan de opmaak? Minder witregels of iets dergelijks?
pi_92371327
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 13:51 schreef Clola het volgende:
Waarom heeft hetzelfde ebook vaak minder pagina's dan het papieren boek?
Heb niet het idee dat ik hoofdstukken mis. Ligt het aan de opmaak? Minder witregels of iets dergelijks?
Ligt deels aan je reader, welk formaat heb je het trouwens over? Want .mobi's zijn helemaal aanpasbaar, daar kun je met een degelijke reader zelfs de font van aanpassen.

En tja in een boek zijn de lettertypes vaak rond de 10-11 en met een 6 inch e-reader lezen gemiddeld mensen met een lettertype grote van 9.

Dus dat scheelt in aantal pagina's.
pi_92372017
Epub bedoel ik. Maar bedoel je dat wanneer je een ebook koopt, het standaard lettertype kleiner is dan in een papieren boek? Want als ik een ebook koop, weet dat bestand natuurlijk nog niet welke reader ik heb. Of denk ik nu helemaal verkeerd?
pi_92373143
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:38 schreef Clola het volgende:
Epub bedoel ik. Maar bedoel je dat wanneer je een ebook koopt, het standaard lettertype kleiner is dan in een papieren boek? Want als ik een ebook koop, weet dat bestand natuurlijk nog niet welke reader ik heb. Of denk ik nu helemaal verkeerd?
Ik weet niet waar je het aantal pagina's ziet? Want ik zie het enkel wanneer ik het in een programma laad, en daar is meestal het lettertype kleiner. Denk hierbij aan Calibre of Adobe.

Voor de rest is het mij ook opgevallen dat een e-book vaak minder witte pagina's bevat. Dus niet tussen de eerste pagina en de inhoudspagina. Wie weet maakt dat ook uit.

Daarnaast moet je rekening houden dat een e-book niet een pagina heeft die maar half is gevuld. Dat heeft een echt boek wel om bv. een hoofdstuk af te sluiten. Zo had ik bij Spanningsveld van Jeffery Deaver meerdere pagina's waar maar 2 zinnen opstonden en voor de rest wit waren en bij de e-pub ging het volgende hoofdstuk er direct onder.
pi_92373431
Ik zie het in voornamelijk op mijn reader zelf, als ik het boek geopend heb. Aantal pagina's komen overeen. In Calibre let ik er niet bij alle boeken op, maar toen ik er bij enkele boeken wel op had gelet waren er weer 'te weinig' pagina's.
Op dit moment lees ik een e-book van 162 pagina's, het papieren boek heeft volgens internet 256 pagina's. E-book geeft wel aan waar hoofdstukken eindigen, dmv half gevulde pagina's. Boek is ook nog niet uit, wie weet mis ik een groot deel.
Maar zo is het me bij meerdere boeken opgevallen. Ik hou het er maar op dat mijn reader niet kan tellen ;)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 17:53:29 #252
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_92376872
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:19 schreef Clola het volgende:
Ik zie het in voornamelijk op mijn reader zelf, als ik het boek geopend heb. Aantal pagina's komen overeen. In Calibre let ik er niet bij alle boeken op, maar toen ik er bij enkele boeken wel op had gelet waren er weer 'te weinig' pagina's.
Op dit moment lees ik een e-book van 162 pagina's, het papieren boek heeft volgens internet 256 pagina's. E-book geeft wel aan waar hoofdstukken eindigen, dmv half gevulde pagina's. Boek is ook nog niet uit, wie weet mis ik een groot deel.
Maar zo is het me bij meerdere boeken opgevallen. Ik hou het er maar op dat mijn reader niet kan tellen ;)
Ik heb het idee dat ePub bestanden op A4 formaat zijn. pagina's zijn langer dan ik een gewoon boek.
pi_92391704
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:34 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Haha! :D Ik moest aan die zelfvernietigende notitiefbriefjes van Inspector Gadget denken. :)

Ik ook ebookert, ideaal deze manier van lezen. ^O^
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_92391784
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:22 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

Haha! :D Ik moest aan die zelfvernietigende notitiefbriefjes van Inspector Gadget denken. :)

Ik ook ebookert, ideaal deze manier van lezen. ^O^
waar vind je zo'n digitale bibliotheken? Want Eindhoven doet daar volgens mij nog niet aan mee?
  zaterdag 5 februari 2011 @ 23:26:39 #255
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_92391920
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:23 schreef Kolomos het volgende:

[..]

waar vind je zo'n digitale bibliotheken? Want Eindhoven doet daar volgens mij nog niet aan mee?
http://www.ereaderclub.nl(...)t-ook-e-readers-uit/ eindhoven doet zeker wel mee ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')