abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:02:33 #101
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_87945223
Ik zie een Kindle toch wel zitten gezien de features en de gedaalde prijs.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_87945324
Denken jullie dat de prijzen van de Kindle tijdens de feestdagen weer gaan zakken? Want dat was vorig jaar ook toch zo
-géén blogabet, bvd-
pi_87947174
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 18:06 schreef MagicIsland1 het volgende:
Denken jullie dat de prijzen van de Kindle tijdens de feestdagen weer gaan zakken? Want dat was vorig jaar ook toch zo
vind je 'm niet goedkoop genoeg? :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:03:52 #104
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_87947560
Ik lees wel digitale boeken maar dan in PDF formaat op mijn netbook of internet tablet maar moet zeggen dat ik toch liever een papieren versie in handen heb.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:06:18 #105
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_87988776
Ik heb zo juist de Sony Reader Pocket Edition PRS-350 aangeschaft. Verder nog geen mening. Eerst opladen. En eten.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_87994480
Ik ben al een jaar uiterst tevreden met mijn (roze O+) Sony PRS-300, ik kan echt niet meer zonder :)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:15:13 #107
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_87997789
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 20:03 schreef Merel1808 het volgende:
Ik ben al een jaar uiterst tevreden met mijn (roze O+) Sony PRS-300, ik kan echt niet meer zonder :)
Ben er net mee bezig geweest. Werkt goed. Meteen aantal boeken gedownload om te proberen (hoewel ik ook echt van plan ben om legaal boeken aan te schaffen).

Ik vind alleen de Reader Library software onhandig. Ik heb een aantal bestanden geïmporteerd, maar ik begrijp dat hij de bestanden wel gewoon op de originele schijflocatie laat staan. Ik kan echter niet via de e-reader eenvoudig zijn waar het onderliggende bestand staat.
Natuurlijk weet ik nu wel waar ze staan, maar als ik bijv. boeken aanschaf wil ik ook weten waar ze neergezet worden.
Zie ik iets over het hoofd? :?
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_87998843
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 21:15 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]



Ben er net mee bezig geweest. Werkt goed. Meteen aantal boeken gedownload om te proberen (hoewel ik ook echt van plan ben om legaal boeken aan te schaffen).

Ik vind alleen de Reader Library software onhandig. Ik heb een aantal bestanden geïmporteerd, maar ik begrijp dat hij de bestanden wel gewoon op de originele schijflocatie laat staan. Ik kan echter niet via de e-reader eenvoudig zijn waar het onderliggende bestand staat.
Natuurlijk weet ik nu wel waar ze staan, maar als ik bijv. boeken aanschaf wil ik ook weten waar ze neergezet worden.
Zie ik iets over het hoofd? :?
Als je via de bibliotheek een bestand opent (zodat je de inhoud te zien krijgt), kun je bovenaan naast de titel van het bestand op het i-tje klikken, dan staan er allerlei details, waaronder de bestandslocatie. Het is niet de meest handige manier, maar anders weet ik het ook niet.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:40:50 #109
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_87999252
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:34 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Als je via de bibliotheek een bestand opent (zodat je de inhoud te zien krijgt), kun je bovenaan naast de titel van het bestand op het i-tje klikken, dan staan er allerlei details, waaronder de bestandslocatie. Het is niet de meest handige manier, maar anders weet ik het ook niet.
Ah super!
Niet de meest handige plek, maar goed om te weten dat het mogelijk is.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:43:38 #110
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_87999431
Wel jammer dat er toch nog enige spiegeling in het scherm zit als je onder een felle lamp zit. Maar dat schijnt ook enigzins de prijs te zijn die je betaalt als je kiest voor een touchscreen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_87999637
Ik heb de uitvoering zonder touchscreen, en mijn vader die met, maar ik merk wel dat die van mij nét iets lekkerder leest in de felle zon etc. Hij heeft daarentegen wel veel meer opslagruimte en allerlei andere features die ik moet missen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:14:27 #112
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_88015521
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:46 schreef Merel1808 het volgende:
Ik heb de uitvoering zonder touchscreen, en mijn vader die met, maar ik merk wel dat die van mij nét iets lekkerder leest in de felle zon etc. Hij heeft daarentegen wel veel meer opslagruimte en allerlei andere features die ik moet missen.
Ik heb gisteren lekker lang zitten lezen en het valt eigenlijk reuze mee. Alleen bij een bepaalde hoek heb je er iets last van. Ik als op de website van Sony dat ze, in tegenstelling tot de oude reader, bij de 350 ook geen gebruik maar maken van een extra laag over de reader laag heen. Daardoor zou je ook geen last meer hebben van spiegeling. Als ik jouw reactie zo lees is en kijk naar mijn ervaring dan is dat wellicht dus niet helemaal waar. Hoewel ik het zelf niet kan vergelijken met de 'gewone' reader.

Anyways, ben ondertussen bezig in een lekkere thriller en het leest ontzettend goed weg. Het is vooral fijn dat hij zo handzaam is, zodat je probleemloos in elke positie kunt zitten/liggen, zonder dat je zit te stoeien met het boek. Mijn vriendin was meteen ook nogal wantrouwig, en zweert vooralsnog bij echt boeken, maar ze moest wel toegeven dat het net leek alsof het gewoon gedrukt was.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_88017021
Eigenlijk zie ik tot nu toe maar 1 nadeel van het eBook: ik schrijf vaak samenvattingen/recensies, en als je dan iets quote, moet je natuurlijk naar een bladzijdenummer kunnen verwijzen. En die zijn er niet :+ Tenminste niet in de boeken die ik in .epub-formaat gelezen heb. Ik zal er dus altijd de papieren versie naast moeten houden.

Wat lezen voor 'the fun' betreft, ben ik om.
pi_88017446
Mijn e-reader geeft gewoon onderaan aan op welke bladzijde (in ieder geval van het document) je zit, ik weet niet of dat precies overeen komt met het bladzijdenummer uit het originele boek, maar dat lijkt me haast wel.
pi_88017496
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:07 schreef Merel1808 het volgende:
Mijn e-reader geeft gewoon onderaan aan op welke bladzijde (in ieder geval van het document) je zit, ik weet niet of dat precies overeen komt met het bladzijdenummer uit het originele boek, maar dat lijkt me haast wel.
Bij mij echt niet, kan ook niet omdat je de grootte van het lettertype aan kunt passen. Dus dan begint de boel sowieso te verspringen.

Misschien bij .pdf niet, maar bij .epub dus wel.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:26:35 #116
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_88022355
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:09 schreef _Arual_ het volgende:

[..]



Bij mij echt niet, kan ook niet omdat je de grootte van het lettertype aan kunt passen. Dus dan begint de boel sowieso te verspringen.

Misschien bij .pdf niet, maar bij .epub dus wel.
Bij mijn Sony Reader geeft hij altijd de pagina aan. Als je het formaat vergroot betekent het gewoon dat je bijv. 4 pagina's P. 78 krijgt.
Overigens is het wel zo dat hij soms twee pagina's op een pagina laat zien. Dan krijg je dus P78/79 en dan kun je niet zien waar de ene pagina ophoudt en de andere begint.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_88029807
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:26 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]



Bij mijn Sony Reader geeft hij altijd de pagina aan. Als je het formaat vergroot betekent het gewoon dat je bijv. 4 pagina's P. 78 krijgt.
Overigens is het wel zo dat hij soms twee pagina's op een pagina laat zien. Dan krijg je dus P78/79 en dan kun je niet zien waar de ene pagina ophoudt en de andere begint.
* _Arual_ rammelt iPad door mekaar. Maar er verandert niks...
pi_88042991
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:09 schreef _Arual_ het volgende:

[..]



Bij mij echt niet, kan ook niet omdat je de grootte van het lettertype aan kunt passen. Dus dan begint de boel sowieso te verspringen.

Misschien bij .pdf niet, maar bij .epub dus wel.
Daarom moet je maar met bookmarks werken. Die blijven altijd op dezelfde plaats, ongeacht welke font je hebt
pi_88043514
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 22:05 schreef athlonkmf het volgende:

[..]



Daarom moet je maar met bookmarks werken. Die blijven altijd op dezelfde plaats, ongeacht welke font je hebt
Ja, maar daar kan ik in een samenvatting moeilijk naar verwijzen, naar de bookmarks op de iPad van ondergetekende.
pi_88043627
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:13 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ja, maar daar kan ik in een samenvatting moeilijk naar verwijzen, naar de bookmarks op de iPad van ondergetekende.
Dan moet je niet met epubs werken, maar met PDFjes. Die zijn dan natuurlijk wel 1 op 1. Maar... je moet dan wel de juiste druk hebben e.d.

Is het niet veel makkelijker (lees: minder verwarrend) om gewoon te quoten of te refereren naar hoofdstuk "ergens midden hoofdstuk 23" of zo?
pi_88044763
Mag niet, schrijfvoorschriften enzo. Misschien worden die minder streng als het eBook ingeburgerd is...
pi_88045191
Nou, dan maar pagina 679. En dan helemaal in begin van samenvatting: uitgave, epub druk 1, fontsize medium, iPad ibooks, 9,7"

Hun keuze voor starre voorschriften, hun taak om te verifiëren, hun probleem.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 09:57:12 #123
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_88057119
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:26 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]



Bij mijn Sony Reader geeft hij altijd de pagina aan. Als je het formaat vergroot betekent het gewoon dat je bijv. 4 pagina's P. 78 krijgt.
Overigens is het wel zo dat hij soms twee pagina's op een pagina laat zien. Dan krijg je dus P78/79 en dan kun je niet zien waar de ene pagina ophoudt en de andere begint.
Ik heb dat ook met mijn Sony Reader, tevens als ik van pagina wissel in de volle zon verdwijnen er af en toe wat letters tot complete woorden en het geheel wordt wat vager.
Maar daar heb ik nu even geen last van, geen zon te bekennen op dit moment.
"Moord is de meest extreme vorm van censuur." George Bernard Shaw (1856-1950)
pi_88057697
Voor 195 dollar een Sony 350 gekocht in New York! Straks ga ik er boeken opzetten
pi_88064496
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:38 schreef athlonkmf het volgende:
Nou, dan maar pagina 679. En dan helemaal in begin van samenvatting: uitgave, epub druk 1, fontsize medium, iPad ibooks, 9,7"

Hun keuze voor starre voorschriften, hun taak om te verifiëren, hun probleem.
Dan krijg ik de tekst gewoon terug met het verzoek om de paginanummers toch toe te voegen. Ze werken nu eenmaal volgens een bepaald stramien, zo raar is dat toch niet?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:51:38 #126
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_88127625
Ik lees nu een al een tijdje boeken op mijn iPod. Nu zal ik een gewoon boek dat ik uit de kast kan pakken altijd preferen, maar ik zie ook in dat een leesboek op mijn iPod best handig kan zijn op school (veel tussenuren + zware boekentas. Dan ga ik niet óók nog een leesboek in mijn tas doen.)

Ik ben wel om ja denk ik +O
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_88247464
Hoi, ik ben van plan een Kindle 3 aan te schaffen maar is er een mogelijkheid deze in Nederland te kopen? Via Amazon.com kost hij nu zo'n 140 euro incl 20 euro verzending maar dan bestaat er natuurlijk ook de kans dat er nog douane/inklaringskosten bij komen neem ik aan. Verder, is het nodig zo'n EU adaptor erbij aan te schaffen, of werken andere adaptors (zoals die van een iPod) ook?

Thanks :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_88247510
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoi, ik ben van plan een Kindle 3 aan te schaffen maar is er een mogelijkheid deze in Nederland te kopen? Via Amazon.com kost hij nu zo'n 140 euro incl 20 euro verzending maar dan bestaat er natuurlijk ook de kans dat er nog douane/inklaringskosten bij komen neem ik aan. Verder, is het nodig zo'n EU adaptor erbij aan te schaffen, of werken andere adaptors (zoals die van een iPod) ook?

Thanks :)
kindle is enkel en alleen via amazon te verkrijgen.
en je betaalt die inklaringskosten ook al aan amazon.
verder is hij ook via usb op te laden, dat draadje krijg je er bij
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_88247537
Oke Mirjam, ik ga er eens over nadenken :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_88256444
De Kindle is een perfecte reisgenoot :Y

Thuis, gewoon op de bank, lees ik liever een papieren boek, though.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:54:28 #131
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_88266350
Heb de indruk dat het vooral in de States volledig doorgebroken is. Zie het hier in Europa amper. Zelf lees ik te weinig, maar had er onlangs een discussie over met mijn Tsjechische vriendin ( en sta me toe dat kenners te noemen, daar elke zichzelf respecterende Tsjech anderhalve bibliotheek in huis heeft) en die wist me te zeggen dat het in Europa een dikke failure is omdat de aangeboden digitale content extreem ondermaats is. Blijkbaar is het intellectuele aanbod graatmager en is het vooral te doen om commerciele goedverkopende stationsromannetjes (tot hiertoe)

persoonlijk vind ik het ook niets hebben, maar gelukkig zijn de gebruikers nog niet zo zielig dan die Ipad-sukkels in het openbaar :r :r :r :r :r :{
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:04:35 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88266944
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:54 schreef misteriks het volgende:
Heb de indruk dat het vooral in de States volledig doorgebroken is. Zie het hier in Europa amper. Zelf lees ik te weinig, maar had er onlangs een discussie over met mijn Tsjechische vriendin ( en sta me toe dat kenners te noemen, daar elke zichzelf respecterende Tsjech anderhalve bibliotheek in huis heeft) en die wist me te zeggen dat het in Europa een dikke failure is omdat de aangeboden digitale content extreem ondermaats is. Blijkbaar is het intellectuele aanbod graatmager en is het vooral te doen om commerciele goedverkopende stationsromannetjes (tot hiertoe)

persoonlijk vind ik het ook niets hebben, maar gelukkig zijn de gebruikers nog niet zo zielig dan die Ipad-sukkels in het openbaar :r :r :r :r :r :{
Tja, het is een beetje het probleem dat Nederland een heel klein taalgebied is, 95% van de bevolking geen literatuur koopt, hooguit een boek over dieet, tuinen of trendy kookboeken. De 5% die wel literatuur koopt (en volgens mij is die schatting belachelijk hoog of je moet alle thrillers en commerciele goedverkopende stationsromannetjes en harry potter meetellen) de literatuur die wél gekocht wordt zoals Umberto Eco of Mulisch het gros van die boeken wel gekocht maar nooit gelezen worden. Hele stapels VN Boekentoptiens worden gekocht om het in de kast te zetten en mee te kunnen praten, maar niet om gelezen te worden. En dat is niet alleen een NL probleem. Ik meen dat het Sartre was waarvan een boek uitkwam wat geweldige kritieken kreeg en waar heel intellectueel frankrijk het over had. Helaas had niemand door dat de eerste druk een productiefout had en er katernen niet goed inzaten en ook dubbel er in zaten en anderen ontbraken.
Laten we eerlijk zijn, wie heeft de slinger van Foucault niet alleen in de kast staan maar ook gelezen?

En waarom zou je een Ebook kopen als je het niet interessant in de kast kan hebben staan?

Ebooks is volgens mij dat we er achter gaan komen dat de boeken die gelezen worden de Harry Potters en Tom Clancy zijn. Oh, een maartje het hart natuurlijk, maar persoonlijk lees ik dan echt liever Tom Clancy. Maartje is volgens mij vooral zo geliefd bij scholieren boekenlijst lezers omdat zijn werk niet zo lijvig is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_88268434
Ik wil het juist aanschaffen om de aanschaf van een boek te vergemakkelijken. Hoe vaak ik bepaalde titels tegen kom op het internet of in een bepaalde serie op tv die me interessant lijken. Met zo'n e-reader kun je dat dan direct aanschaffen ipv op je wishlist te zetten en er verder niet meer naar kijken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:34:28 #134
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_88268849
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik wil het juist aanschaffen om de aanschaf van een boek te vergemakkelijken. Hoe vaak ik bepaalde titels tegen kom op het internet of in een bepaalde serie op tv die me interessant lijken. Met zo'n e-reader kun je dat dan direct aanschaffen ipv op je wishlist te zetten en er verder niet meer naar kijken.
Dat vind ik inderdaad ook een prettige bijkomstigheid. Helaas merk je dat nog lang niet alle boeken (direct) in digitaal formaat verschijnen. Zo zou ik graag de nieuwe Grunberg aanschaffen, maar die is helaas niet als e-book te krijgen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_88270039
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:34 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]



Dat vind ik inderdaad ook een prettige bijkomstigheid. Helaas merk je dat nog lang niet alle boeken (direct) in digitaal formaat verschijnen. Zo zou ik graag de nieuwe Grunberg aanschaffen, maar die is helaas niet als e-book te krijgen.
Gelukkig lees ik geen Nederlandse Literatuur meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voordeel van een E-reader is echt dat ik me niet meer doodkoop aan sci-fi/fantasy boeken en ook veel klassiekers kan lezen zonder dat ik daarvoor naar de bieb moet om op een wachtlijst te gaan staan.
pi_88270888
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:55 schreef Cudles het volgende:

[..]



Gelukkig lees ik geen Nederlandse Literatuur meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voordeel van een E-reader is echt dat ik me niet meer doodkoop aan sci-fi/fantasy boeken en ook veel klassiekers kan lezen zonder dat ik daarvoor naar de bieb moet om op een wachtlijst te gaan staan.
Inderdaad, vooral klassieke werken lijken me dus ontzettend interessant omdat je ze niet zo snel zou aanschaffen (als ze überhaupt al voor een goede prijs te vinden zijn).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:28:39 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88271527
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 23:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]



Inderdaad, vooral klassieke werken lijken me dus ontzettend interessant omdat je ze niet zo snel zou aanschaffen (als ze überhaupt al voor een goede prijs te vinden zijn).
Krijg je daar niet hele sloten van cadeau omdat daar de rechten van verlopen zijn?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_88271629
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Krijg je daar niet hele sloten van cadeau omdat daar de rechten van verlopen zijn?
Ja ze zijn gratis binnen te halen in vele gevallen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 3 november 2010 @ 08:51:56 #139
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88277038
Heeft ook te maken met de manier waarop je hier ebooks koopt. Heel omslachtig, via een website, je bankpasje, en dan nog gehannes met zo'n zwaar beveiligd bestand met een kabeltje op je reader zetten.De Kindle en de Nook hebben webshops die je vanaf het apparaat kunt bezoeken. Creditcard eenmalig koppelen en een bestelling is in 1 klik gedaan.

Dat, en het schamele aanbod ja.

Ik gebruik mijn ereader niet als vervanging van mijn boekenkast. Ik reis veel met het ov en dan leest een thriller heerlijk weg; ik hoef echt geen 15 Harlan Cobens, Tess Gerritsens of David Baldacci's in mijn boekenkast. Bovendien scheelt het ruimte in mijn tas.

Voor Sinterklaas vraag ik lekker veel 'echte' boeken, niks boven een vers nieuw boek, een kop thee en de bank.
  woensdag 3 november 2010 @ 21:18:38 #140
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_88303469
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:51 schreef Aventura het volgende:

Ik gebruik mijn ereader niet als vervanging van mijn boekenkast. Ik reis veel met het ov en dan leest een thriller heerlijk weg; ik hoef echt geen 15 Harlan Cobens, Tess Gerritsens of David Baldacci's in mijn boekenkast. Bovendien scheelt het ruimte in mijn tas.

Voor Sinterklaas vraag ik lekker veel 'echte' boeken, niks boven een vers nieuw boek, een kop thee en de bank.
Gedeeltelijk herkenbaar.
Ik zie mijn e-reader juist als een mooi middel om mijn uitpuilende boekenkast wat in te dammen. 'Vroeger' had ik heel erg de behoefte om te verzamelen. Als je door de jaren heen een collectie opbouwt dan bouw je immers ook een stukje geschiedenis op. Als ik kijk naar mijn boekenkast en mijn cd-kast, dan zie ik niet alleen boeken en cd's, maar kan ik al die boeken en cd's in een bepaalde tijd plaatsen en er zit een verhaal aan vast.
Tegenwoordig heb ik die nostalgische behoefte tot verzamelen steeds minder. Mijn muziekcollectie is nu grotendeels digitaal, en dat is heerlijk praktisch. In het begin had ik nog behoefte om cd's ook fysiek in de kast te hebben, tegenwoordig heb ik dit amper meer (er zijn uitzonderingen, ik moet eerlijk zijn).
Voor boeken zie ik eigenlijk hetzelfde voordeel. Hoewel je een cd vaker uit de kast trekt, en het praktische nut qua gebruik van een digitale cd-variant dus groter is, vind ik het een erg prettig idee om niet elk boek meer aan te hoeven schaffen als stapel papier. De eerste boeken die afvallen zullen de hap-snap thrillers zijn, maar ik moet zeggen dat ik bij digitale beschikbaarheid van een literair boek hier toch ook snel voor zal kiezen. Ik reis elke dag met de trein en ik vind het echt geweldig dat ik geen lomp boek in mijn tas hoef mee te zeulen.

Althans, zo denk ik er nu over. Een week ervaring geeft nog weinig garanties voor de toekomst.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 3 november 2010 @ 21:48:32 #141
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_88305132
Ik twijfel... zou het de moeite waard zijn om tot na de kerst/2011 te wachten om te kijken of ze nog wat in prijs dalen? Ik vind ze nu eigenlijk nog wat te duur, maar ik ben bang dat ik kan wachten tot ik een ons weeg op een prijsdaling :')
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:38:13 #142
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_88307948
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:48 schreef Pien85 het volgende:
Ik twijfel... zou het de moeite waard zijn om tot na de kerst/2011 te wachten om te kijken of ze nog wat in prijs dalen? Ik vind ze nu eigenlijk nog wat te duur, maar ik ben bang dat ik kan wachten tot ik een ons weeg op een prijsdaling :')
Bol.com gaat rond de feestdagen voor 99 euro een e-reader aanbieden met 10 e-books. Ze hebben nog niet bekend gemaakt welke e-reader. Het zal sowieso een hele basic-reader zijn, maar dat hoeft geen probleem te zijn uiteraard.
http://www.emerce.nl/nieu(...)ief&utm_medium=email
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_88308079
Dat is nu al die actie met die e-reader bij BOL
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 3 november 2010 @ 22:47:09 #144
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_88308463
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:38 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]



Bol.com gaat rond de feestdagen voor 99 euro een e-reader aanbieden met 10 e-books. Ze hebben nog niet bekend gemaakt welke e-reader. Het zal sowieso een hele basic-reader zijn, maar dat hoeft geen probleem te zijn uiteraard.
http://www.emerce.nl/nieu(...)ief&utm_medium=email
Die actie is er al :) Das een ereader die geen gebruik maakt van e-ink, en dat lijkt me niet prettig... Is eigenlijk mijn enige echte eis; e-ink :)

-edit- Of zou e-ink nou ook weer niet zo'n groot voordeel zijn dat het 150 euro waard is?

[ Bericht 4% gewijzigd door Pien85 op 03-11-2010 22:58:20 ]
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:48:09 #145
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_88308522
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat is nu al die actie met die e-reader bij BOL
Volgens het bericht dat jij post wél e-ink... Volgens de actie van Bol niet... nu ben ik in de war :?
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  donderdag 4 november 2010 @ 09:37:37 #146
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_88316446
Nuh, maar je kan je allicht afvragen in hoeverre het nieuwsbericht klopt. Als ik het zo lees, is er eerst een stukje interview met de bol.com vertegenwoordiger, waarna men opeens wat globaler ingaat op e-readers. :P
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  donderdag 4 november 2010 @ 09:42:45 #147
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_88316583
Tis toch jammer dat het met dit soort dingen nooit goed aangepakt wordt. Als je wil dat mensen die dingen kopen moet je meteen zorgen voor een enorm aanbod.

Voor mijn iPad kan ik echt torrents downloaden met duizenden epub-formaat iBooks, dat weegt voor mij wel op tegen het e-ink verhaal. Leuk dat het beter leesbaar is op een ereader, ik HEB tenminste wat te lezen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_88317887
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 09:42 schreef HeatWave het volgende:
Tis toch jammer dat het met dit soort dingen nooit goed aangepakt wordt. Als je wil dat mensen die dingen kopen moet je meteen zorgen voor een enorm aanbod.

Voor mijn iPad kan ik echt torrents downloaden met duizenden epub-formaat iBooks, dat weegt voor mij wel op tegen het e-ink verhaal. Leuk dat het beter leesbaar is op een ereader, ik HEB tenminste wat te lezen :').
:')
  donderdag 4 november 2010 @ 10:36:42 #149
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_88318166
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:27 schreef Cudles het volgende:

[..]



:')
Ja, wat?

het is toch zo? Iedereen klaagt hier over te weinig titels voor hun ereader.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_88318224
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]



Ja, wat?

het is toch zo? Iedereen klaagt hier over te weinig titels voor hun ereader.
Diezelfde titels kun je toch ook gewoon lezen op de e-reader?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')