Spijt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoezo? Waar gaat het over? Ik kom net binnenzetten..
Klinkt als een verbetering, Joe!quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:58 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
dat is het dus niet. dat is een persoonlijke eigenschap van mij ben ik achter gekomen op het moment dat oppotten niet meer werkt. Dat gaat geheel automatisch, ik moet er heel bewust voor oppassen dat juist niet te doen.
Net als dat oppotten trouwens, over m'n problemen praten moet ik ook heel bewust doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Vastgebonden worden is juistquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:58 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
samenvatting: bindingsangst
Niet hebben. Ervan leren.quote:
quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:55 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
nee, ik word nijdig van deze discussie en heb spijt dat ik er überhaupt aan begonnen ben.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:57 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
*aait Joe over het bolletje.. Heb je er spijt van?
ja. Ik ben dus niet heel erg helder vandaag. sorry daarvoorquote:
Alleen dan moet je diegene wel durven vertrouwen en dat is lastig met bindingsangstquote:
Dat het een persoonlijke eigenschap is wil niet zeggen dat het niet bewust is. Je geeft zelfs aan dat je je ervan bewust bent dat dat een eigenschap van je is, dus kun je maatregelen treffen om niet steeds in die valkuil te vallen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:58 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
dat is het dus niet. dat is een persoonlijke eigenschap van mij ben ik achter gekomen op het moment dat oppotten niet meer werkt. Dat gaat geheel automatisch, ik moet er heel bewust voor oppassen dat juist niet te doen.
Net als dat oppotten trouwens, over m'n problemen praten moet ik ook heel bewust doen.
het andere bindenquote:
quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klinkt als een verbetering, Joe!
thnx, ik ga er van uit dat het dat ook is. Maar makkelijk is het zeker niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ow en om van je spijt te kunnen leren, moet je het wel eerst hebben. En dat mag niet wordt hier dus beweerd....
Nu snap ik er niks meer van
I bet I'm helium, I never get chemistry with anyone...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"Unicorns don't whinny, they just open their mouths and Enya falls out" GWS
Maar zonder spijt kun je dus niet leren.quote:
Ah, zo bedoel je. Dan heb je per ongeluk iemand gekwetst dus. ja, daar kan je dan wel oprecht excuses voor maken, maar je hoeft er geen spijt van te hebben.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:58 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Tja, dit gaat over 2 verschillende dingen waar geen verschillende woorden voor zijn... Het spijt me dat ik iemand gekwetst hebt, het spijt me niet dat ik de woorden heb uitgesproken, al zou ik het niet nogmaals op die manier aanpakken. Dus ja, ik heb wel spijt van het kwetsen, maar niet van de actie op zich omdat ik niet wist dat het zo zou uitpakken en het me op dat moment het beste leek om te doen.
Zie mijn reactiequote:Op vrijdag 17 september 2010 22:01 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
thnx, ik ga er van uit dat het dat ook is. Maar makkelijk is het zeker niet.
Ow en om van je spijt te kunnen leren, moet je het wel eerst hebben. En dat mag niet wordt hier dus beweerd....
het is niet zozeer een vertrouwenskwestie.. Het is gewoon net als vliegangst.. Je hebt het niet meer in de hand en daardoor raak je in paniekquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Alleen dan moet je diegene wel durven vertrouwen en dat is lastig met bindingsangst
TOEN was ik het me niet bewust. Nu wel. Neemt niet weg dat ik er spijt van heb. En uit die spijt haal ik de energie om er wat aan te veranderen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:01 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat het een persoonlijke eigenschap is wil niet zeggen dat het niet bewust is. Je geeft zelfs aan dat je je ervan bewust bent dat dat een eigenschap van je is, dus kun je maatregelen treffen om niet steeds in die valkuil te vallen.
Onzin.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:01 schreef Yuki het volgende:
[..]
Maar zonder spijt kun je dus niet leren.
Spijt is de emotie die ertoe leidt dat je in een toekomstige situatie iets anders doet om het vervelende van spijt te voorkomen.
Evolutionair heel nuttig enzo
Als ik jou was zou ik lekker naar bed gaan, want dit is duidelijk slecht voor je bloeddrukquote:
Waarom niet.... ik heb het vaak zat..... maar dan blamen we het gewoon mijzelf..... de fucking rest en door....quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:01 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
thnx, ik ga er van uit dat het dat ook is. Maar makkelijk is het zeker niet.
Niets waar een flesje wijn niet mee kan helpenquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Alleen dan moet je diegene wel durven vertrouwen en dat is lastig met bindingsangst
idd.... dat is het doel van spijtquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:03 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
TOEN was ik het me niet bewust. Nu wel. Neemt niet weg dat ik er spijt van heb. En uit die spijt haal ik de energie om er wat aan te veranderen.
Bestaat dat?quote:
dat zeggen zequote:
Juist. Ik heb geen spijt van de actie op zich, wel van de onvoorziene gevolgen. Maar ik weet niet of "spijt" dan wel het goede woord is..quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ah, zo bedoel je. Dan heb je per ongeluk iemand gekwetst dus. ja, daar kan je dan wel oprecht excuses voor maken, maar je hoeft er geen spijt van te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |