Je zal vast gelijk hebben.... maar igg... ben ik het niet met je eens....quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Fout zitten bestaat niet. Het is jezelf, je eigen gevoel. Daar kan je niet "fout" in zitten. Want jouw eigen gevoel is van jou.
Het enige dat kan gebeuren, is dat anderen jouw gevoelens FOUT interpreteren.
Ik beweer niet dat het niet nuttig is, ik beweer alleen dat het niet per se noodzakelijk isquote:
De controle uit handen geven vind ik best prettig somsquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:09 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ik associeer een relatie met verwachtingen. Ik kan niet tegen verwachtingen. Ik associeer het ook met de controle verliezen en stiekem ben ik best een controlfreak
Hoezo?quote:
ik weet het, maar het weten en je ernaar gedragen is een tweedequote:Op vrijdag 17 september 2010 22:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In een goede relatie heb je die verwachtingen niet en loopt het vanzelf zoals het moet. Is dat niet het geval; dumpen. Geen goede relatie.
Dat lijkt me knap lastigquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:09 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ik associeer een relatie met verwachtingen. Ik kan niet tegen verwachtingen. Ik associeer het ook met de controle verliezen en stiekem ben ik best een controlfreak
Hier doelde ik dus op.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:06 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Spijt is een emotie en heb je niet nodig om fouten niet nog eens te maken. Ratio werkt daar minstens even goed voor.
1 vd voordelen van mn leeftijdquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wijze woorden van wijze oude man!
Serieus?????quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In een goede relatie heb je die verwachtingen niet en loopt het vanzelf zoals het moet. Is dat niet het geval; dumpen. Geen goede relatie.
Maar is spijt dan nuttig of niet?quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:08 schreef YipYip het volgende:
Leuke discussie weerIk denk altijd maar zo..je wordt geboren en de dood staat vast. Daar tussenin moet je zo veel mogelijk genieten,en teveel achterom kijken heeft weinig nut. Leer van het heden,en geniet vd toekomst
ik deel mijn emoties niet vaak. Vandaag is een uitzondering. Niemand komt dichtbij genoeg om mij helemaal te kennenquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
De controle uit handen geven vind ik best prettig soms![]()
Ik vind het idee vooral eng dat iemand heel erg dichtbij mij komt.
Ja. Dat denk ik echt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:13 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Serieus?????
Nul komma nul zelf iets invullen voor die ander????
Denk je dat echt??????
Dat had ik niet terug gelezenquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:09 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nu zeg je dus letterlijk wat ik een paar pagina's terug zei en waar deze hele discussie door begon
nee hoor, ik ben gewoon Miss Single herselfquote:
Nee,het is leren van foutjes...en spijt is acherom kijkenquote:
quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:15 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
nee hoor, ik ben gewoon Miss Single herself
Je voelt spijt opkomen voor je een fout maakt?quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:12 schreef Yuki het volgende:
[..]
Hier doelde ik dus op.
Omdat je spijt "aan voelt komen" voor je een fout maakt, is het wel degelijk een nuttige emotie. Die voorkomt namelijk dat je de fout maakt. Maar daarvoor heb je wel een leerervaring nodig, ergo spijt uit het verleden.
quote:
Daar is opzich niets mis mee.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:13 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ik deel mijn emoties niet vaak. Vandaag is een uitzondering. Niemand komt dichtbij genoeg om mij helemaal te kennen
Wees blij, ik ben nu juist misselijk van hetgeen ik op hebquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:53 schreef -Engel- het volgende:
Hoi mensen![]()
Ik ben weer thuis![]()
- heb wel iets gegeten dankzij support maar het was niet veel-
Ik ben het met je eens en toch niet.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:15 schreef YipYip het volgende:
[..]
Nee,het is leren van foutjes...en spijt is acherom kijken
spijt is een emotie die je helpt te leren van je fouten.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:15 schreef YipYip het volgende:
[..]
Nee,het is leren van foutjes...en spijt is acherom kijken
Andere mensen begrijpen je niet. Dus je moet iets anders doen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onzin.
Spijt betekent dat je erkent dat je fout zat. Dat is onzin. Je moet erkennen dat andere mensen jou niet begrijpen in bepaalde situaties. Dat is leren ervan en het de volgende keer anders doen.
Spijt is dom.
En hier zeg je dat je niets moet veranderen, want de ander moet je maar accepteren.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, niet jezelf verloochenen. De ander de keuze laten; accept me like I am or not.
spijt is een gevoel en kan dus niet fout zijn begrijp ik.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens en toch niet.
Je leert van ervaringen, niet per se "fouten". Alleen anderen kunen iets "fout" noemen. Gevoelens kunnen niet "fout" zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |