ff blazen tegen E_M was genoeg hoorquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:03 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik lekker naar bed gaan, want dit is duidelijk slecht voor je bloeddruk
En dat bedoel ik niet gemeen, maar oprecht. Het is het niet waard![]()
quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onzin.
Spijt betekent dat je erkent dat je fout zat. Dat is onzin. Je moet erkennen dat andere mensen jou niet begrijpen in bepaalde situaties. Dat is leren ervan en het de volgende keer anders doen.
Spijt is dom.
Dus dan ga je jezelf verloochenen om het anderen naar de zin te maken? Zodat ze je dan wel begrijpen?quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onzin.
Spijt betekent dat je erkent dat je fout zat. Dat is onzin. Je moet erkennen dat andere mensen jou niet begrijpen in bepaalde situaties. Dat is leren ervan en het de volgende keer anders doen.
Spijt is dom.
Spijt is een emotie en heb je niet nodig om fouten niet nog eens te maken. Ratio werkt daar minstens even goed voor.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:01 schreef Yuki het volgende:
[..]
Maar zonder spijt kun je dus niet leren.
Spijt is de emotie die ertoe leidt dat je in een toekomstige situatie iets anders doet om het vervelende van spijt te voorkomen.
Evolutionair heel nuttig enzo
Ik ken het gevoelquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:03 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
het is niet zozeer een vertrouwenskwestie.. Het is gewoon net als vliegangst.. Je hebt het niet meer in de hand en daardoor raak je in paniek
Hahaquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:04 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Niets waar een flesje wijn niet mee kan helpen
ja, erkennen dat je fout zat is wel het domste wat je kunt doenquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onzin.
Spijt betekent dat je erkent dat je fout zat. Dat is onzin. Je moet erkennen dat andere mensen jou niet begrijpen in bepaalde situaties. Dat is leren ervan en het de volgende keer anders doen.
Spijt is dom.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:03 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
TOEN was ik het me niet bewust. Nu wel. Neemt niet weg dat ik er spijt van heb. En uit die spijt haal ik de energie om er wat aan te veranderen.
Fout zitten bestaat niet. Het is jezelf, je eigen gevoel. Daar kan je niet "fout" in zitten. Want jouw eigen gevoel is van jou.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:06 schreef -Engel- het volgende:
[..]
nog een keer... spijt is dom omdat je erkent dat je fout zit.... dan weet je dat toch en kan je daar toch ook van leren ....
alle emoties zijn nuttig.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:06 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Spijt is een emotie en heb je niet nodig om fouten niet nog eens te maken. Ratio werkt daar minstens even goed voor.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:06 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
ja, erkennen dat je fout zat is wel het domste wat je kunt doen
quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
Spijt.. leidt tot berouw.. berouw leidt tot vergiffenis... vergiffenis leidt tot het goede....
Vecht.. nu het.. nog kan!
Maar dan was het toch geen bewuste keuze en kun je er ook geen spijt van hebben.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:03 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
TOEN was ik het me niet bewust. Nu wel. Neemt niet weg dat ik er spijt van heb. En uit die spijt haal ik de energie om er wat aan te veranderen.
Nee, niet jezelf verloochenen. De ander de keuze laten; accept me like I am or not.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:06 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dus dan ga je jezelf verloochenen om het anderen naar de zin te maken? Zodat ze je dan wel begrijpen?
Dat klinkt echt krom.
Wijze woorden van wijze oude man!quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:08 schreef YipYip het volgende:
Leuke discussie weerIk denk altijd maar zo..je wordt geboren en de dood staat vast. Daar tussenin moet je zo veel mogelijk genieten,en teveel achterom kijken heeft weinig nut. Leer van het heden,en geniet vd toekomst
'Ze' bestaan niet heb ik altijd geleerdquote:
ik associeer een relatie met verwachtingen. Ik kan niet tegen verwachtingen. Ik associeer het ook met de controle verliezen en stiekem ben ik best een controlfreakquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik ken het gevoelAlleen dan net op een iets andere manier.
[..]
Haha
Yoda?quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
Spijt.. leidt tot berouw.. berouw leidt tot vergiffenis... vergiffenis leidt tot het goede....
Vecht.. nu het.. nog kan!
Nu zeg je dus letterlijk wat ik een paar pagina's terug zei en waar deze hele discussie door begonquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:08 schreef YipYip het volgende:
Leuke discussie weerIk denk altijd maar zo..je wordt geboren en de dood staat vast. Daar tussenin moet je zo veel mogelijk genieten,en teveel achterom kijken heeft weinig nut. Leer van het heden,en geniet vd toekomst
op zich wel, maar dit is net zo nuttig als over het geloof discussieren vrees ik: beide kanten zijn zo overtuigd van hun gelijk dat ze niet van mening te veranderen zijn.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:08 schreef YipYip het volgende:
Leuke discussie weerIk denk altijd maar zo..je wordt geboren en de dood staat vast. Daar tussenin moet je zo veel mogelijk genieten,en teveel achterom kijken heeft weinig nut. Leer van het heden,en geniet vd toekomst
In een goede relatie heb je die verwachtingen niet en loopt het vanzelf zoals het moet. Is dat niet het geval; dumpen. Geen goede relatie.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:09 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ik associeer een relatie met verwachtingen. Ik kan niet tegen verwachtingen. Ik associeer het ook met de controle verliezen en stiekem ben ik best een controlfreak
Hier spreek je jezelf tegen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, niet jezelf verloochenen. De ander de keuze laten; accept me like I am or not.
ze zijn er wel, maar de kabouters weten zich erg goed te verstoppenquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:09 schreef MissMSX het volgende:
[..]
'Ze' bestaan niet heb ik altijd geleerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |