abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:27:56 #276
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86943446
dank je twinkly! jij zet het wat genuanceerder neer :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:29:50 #277
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86943510
Ik hoorde laatst van een vriendin dat haar oma van de huisarts te horen had gekregen dat je baby's 's nachts nooit mag voeden :') . Dus kind huilde, borsten liepen leeg, maar oma mocht geen voeding geven. Maar dit is ongeveer 60 jaar geleden, toen was het nog zo dat je ALTIJD naar de huisarts luisterde. Het is een wonder dat borstvoeding nog op gang kwam volgens mij.
pi_86943652
Vroegah aten kindjes ook gewoon met de pot mee vanaf 3 maanden. Of zette je de wandelwagen in de bijkeuken 's nachts omdat je dan het huilen niet hoorde...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86943950
Dat laatste gebeurt nog steeds :'(
pi_86944210
Mijn broertje was een huilbaby en die werd door mijn vader bij de buren in de schuur gezet toen mijn moeder even weg was... maar die is ook niet goed bij zijn hoofd...

Ik heb zelf het huilen wel afgeleerd in de couveuse, ze kwamen vroeger echt niet troosten (ik weet niet hoe dat nu is?)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:52:17 #281
259886 pessie
pi_86944302
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:49 schreef Twinkly het volgende:
Mijn broertje was een huilbaby en die werd door mijn vader bij de buren in de schuur gezet toen mijn moeder even weg was... maar die is ook niet goed bij zijn hoofd...

Ik heb zelf het huilen wel afgeleerd in de couveuse, ze kwamen vroeger echt niet troosten (ik weet niet hoe dat nu is?)
Ik lag vorige week met Nathan in het ziekenhuis en moest echt even eten. Ik was 20 minuten weg, heb aangegeven dat ik even weg was en of ze op hem wilden letten maar hij was volledig over zn toeren toen ik terug was. Ik vermoed dus dat dat niet veranderd is. Ik ben daarna niet langer dan 5 minuten bij hem weg geweest en ik vertrouw ze niet. Maar dit was de verpleegafdeling dus ik weet niet hoe het gaat op de couveuse afdeling.
pi_86944328
quote:
Maar de meeste vrouwen haken volgens mij af door slechte voorlichting en begeleiding. En dan kan het voor ons wel als een dom excuus klinken, omdat het bijvoorbeeld een fabeltje is, maar is het voor hen een hele legitieme reden omdat ze niet weten dat het ook anders kan.
Das een hele goeie wat je daar zegt Twinkly.
Ik was er namelijk zo 1 die MOEST stoppen omdat ik kloven had. Tenminste, zo werd mij dat verteld in het ziekenhuis. Door de verpleegkundige.
Ik werd na 5 dagen aan een kolfapparaat gezet, "zus en zo werkt het, blijf er maar 20 minuten aanhangen en we zien wel wat er uit komt".
En er kwam melk en bloed uit, dus werd er gezegd "tja, dan gaat het helemaal niet meer lukken, op naar de kunstvoeding".

En ik vond het verschrikkelijk, heb gevaagd of er echt geen andere oplossing was, maar "nee hoor, het zit er niet in mevrouw".
Ik heb tranen met tuiten gejankt, wilde zo graag bv geven, maar de verpleging hielp niet mee, van een LK had ik nog nooit gehoord, (internet had ik ook niet :') ) en ik werd gelijk aan de pillen gezet om de bv stop te zetten.

En dat terwijl ik, net als Tico ergens zei, dacht: "tuurlijk ga ik borstvoeding geven, das toch een natuurlijk iets, hoe moeilijk kan het zijn?"

Weliswaar was dit ruim 17 jaar geleden maar het is nog steeds een teer punt bij mij. ;(

Maar Twinkly heeft het goed verwoord. ;)
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:56:39 #283
259886 pessie
pi_86944445
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:53 schreef Fannie het volgende:

[..]

Das een hele goeie wat je daar zegt Twinkly.
Ik was er namelijk zo 1 die MOEST stoppen omdat ik kloven had. Tenminste, zo werd mij dat verteld in het ziekenhuis. Door de verpleegkundige.
Ik werd na 5 dagen aan een kolfapparaat gezet, "zus en zo werkt het, blijf er maar 20 minuten aanhangen en we zien wel wat er uit komt".
En er kwam melk en bloed uit, dus werd er gezegd "tja, dan gaat het helemaal niet meer lukken, op naar de kunstvoeding".

En ik vond het verschrikkelijk, heb gevaagd of er echt geen andere oplossing was, maar "nee hoor, het zit er niet in mevrouw".
Ik heb tranen met tuiten gejankt, wilde zo graag bv geven, maar de verpleging hielp niet mee, van een LK had ik nog nooit gehoord, (internet had ik ook niet :') ) en ik werd gelijk aan de pillen gezet om de bv stop te zetten.

En dat terwijl ik, net als Tico ergens zei, dacht: "tuurlijk ga ik borstvoeding geven, das toch een natuurlijk iets, hoe moeilijk kan het zijn?"

Weliswaar was dit ruim 17 jaar geleden maar het is nog steeds een teer punt bij mij. ;(

Maar Twinkly heeft het goed verwoord. ;)
:o

En dat in een ziekenhuis.

Ik heb nooit gedacht dat het makkelijk was. Gelukkig maar, anders was ik na 3 dagen afgehaakt.
pi_86944738
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:53 schreef Fannie het volgende:

[..]

Daarom denk ik dat het juist belangrijk is dat er niet veroordelend over gesproken wordt.

Het is voor veel vrouwen toch een gevoelig punt. Mijn moeder werd door haar huisarts verteld dat ze beter kon overstappen op kv toen mijn zusje erg geel was. Ongeveer 30 jaar later kreeg ze van mijn kraam op nogal bitse toon te horen dat dat toch echt erg fout was geweest en dat ik vooral moest blijven voeden toen mijn zoontje nogal lang gelig bleef. Resultaat: mijn moeder voelde zich nog schuldiger en we hebben samen een potje zitten janken.

Ik denk dat de meeste vrouwen proberen om de beste beslissing te nemen voor hun kindje en zichzelf op basis van de informatie die ze tot hun beschikking hebben. Daarom is het jammer dat die informatievoorziening in veel gevallen zo slecht is en dat veel vrouwen niet zelf gaan op zoek naar meer en betere informatie.
pi_86944853
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:04 schreef stengeltje het volgende:
Ik denk dat de meeste vrouwen proberen om de beste beslissing te nemen voor hun kindje en zichzelf op basis van de informatie die ze tot hun beschikking hebben. Daarom is het jammer dat die informatievoorziening in veel gevallen zo slecht is en dat veel vrouwen niet zelf gaan op zoek naar meer en betere informatie.
Ik denk dat iedereen het hier ook wel mee eens is.
pi_86945652
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:04 schreef stengeltje het volgende:

[..]

Daarom denk ik dat het juist belangrijk is dat er niet veroordelend over gesproken wordt.

Het is voor veel vrouwen toch een gevoelig punt. Mijn moeder werd door haar huisarts verteld dat ze beter kon overstappen op kv toen mijn zusje erg geel was. Ongeveer 30 jaar later kreeg ze van mijn kraam op nogal bitse toon te horen dat dat toch echt erg fout was geweest en dat ik vooral moest blijven voeden toen mijn zoontje nogal lang gelig bleef. Resultaat: mijn moeder voelde zich nog schuldiger en we hebben samen een potje zitten janken.

Ja dat is zeker jammer.
Maar is die informatievoorziening nog steeds zo slecht?
Tuurlijk zit niet iedere aanstaande moeder op Fok! :P , maar bij een vk bijvoorbeeld wordt er verder ook geen info gegeven over bv?
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
pi_86946888
Borstvoeding in openbaar is niet normaal'
Uitgegeven: 28 september 2010 15:45
Laatst gewijzigd: 28 september 2010 15:44
DEN HAAG - Bijna de helft van de Nederlanders (45 procent) vindt het niet normaal dat vrouwen in het openbaar borstvoeding geven aan hun kind. Dat blijkt uit een onderzoek van het Voedingscentrum, dat dinsdag is gepresenteerd.
© Gezondheidsnet

Volgens het centrum vinden Nederlanders het wel normaal dat moeders hun baby borstvoeding geven.

Het Voedingscentrum plaatst de komende de komende weken veertien foto's op het Plein in Den Haag van moeders die hun baby de borst geven.

Het centrum hoopt zo de acceptatie daarvan te vergroten, want borstvoeding is volgens het Voedingscentrum gezond voor baby's.

*bron, nu.nl

Ik vind het een super actie! ^O^

[ Bericht 7% gewijzigd door Vlinder op 28-09-2010 17:05:46 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_86947109
55% vindt het dus wel normaal. *O*

Ach, weet je, volgens mij zijn er maar weinig mensen die het wel eens echt gezien hebben en stellen ze zich iemand erbij voor die midden op een druk terras een uier uit d'r bh ploept en het kind eraan laat hangen. Maar in werkelijkheid wordt het vaak zo discreet gedaan dat omstanders het nauwelijks of niet zien. En dan zien ze wel een stukje tiet, tjongejonge, met een diep decolletee zie je meer. :')
pi_86947192
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:06 schreef Ssserpente het volgende:
En dan zien ze wel een stukje tiet, tjongejonge, met een diep decolletee zie je meer. :')
Ja, maar dat wordt met sex geassocieerd en dan mag het ;)
pi_86947267
Oh ja, want schijten doe je ook niet in het openbaar. :Y)

Hoewel sommige mensen dat ook met se...

Weet je, laat maar. :{
pi_86947296
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:00 schreef Vlindur het volgende:
Borstvoeding in openbaar is niet normaal'
Uitgegeven: 28 september 2010 15:45
Laatst gewijzigd: 28 september 2010 15:44
DEN HAAG - Bijna de helft van de Nederlanders (45 procent) vindt het niet normaal dat vrouwen in het openbaar borstvoeding geven aan hun kind. Dat blijkt uit een onderzoek van het Voedingscentrum, dat dinsdag is gepresenteerd.
© Gezondheidsnet

Volgens het centrum vinden Nederlanders het wel normaal dat moeders hun baby borstvoeding geven.

Het Voedingscentrum plaatst de komende de komende weken veertien foto's op het Plein in Den Haag van moeders die hun baby de borst geven.

Het centrum hoopt zo de acceptatie daarvan te vergroten, want borstvoeding is volgens het Voedingscentrum gezond voor baby's.

*bron, nu.nl

Ik vind het een super actie! ^O^
Hahaha, op het moment dat ik hier thuis net vertelde dat ik hier gereageerd had vertelde manlief me dit bericht van nu.nl :P
pi_86947522
Ik heb er in ieder geval geen moeite mee, heb het eerlijk gezegd ook nooit gezien in het openbaar :D

En iedereen die het niet normaal vind is gewoon niks gewend :+
pi_86947595
Ik heb van de VK een informatieboekje/tijdschrift over borstvoeding mee gekregen Fannie en dat is het denk ik wel. Aangezien ik al veel mee lees in dit topic heb ik wel het idee dat het boekje nuttig is trouwens.
Nu is een bekende van mij lactatiekundige en doet zij aan voorlichting en dat komt ze dus gratis een keertje hier bij ons doen. Maar als je niet inleest is het niet gek dat er zoveel vrouwen zo snel alweer stoppen vind ik.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_86947948
Ik kreeg 10 jaar geleden best wel wat info over bv van de vk. Ik had mezelf ook ingelezen en wist (ook zonder fok ;) ) dat het allemaal niet vlekkeloos hoeft te verlopen (en hoe de opbouw van de bv in elkaar steekt).
Na zijn geboorte en flinke opstartproblemen in het ziekenhuis had ik een topkraam die er uren in gestopt heeft om het te laten werken.

Bij de 2de en 3de verliep het vrij vlekkeloos maar dat het wat moeite en gedoe is wist ik ook al natuurlijk.

Bij alledrie had ik na de bevalling wel alle hulp als ik die gewild zou hebben. De verpleging in het zkh, verloskundige en ook kraamhulpen, allen stonden er positief tegenover.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:34:52 #295
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_86948154
Een buurvrouw van mij vertelde gewoon eerlijk dat ze geen geduld had voor borstvoeding. Kan ik me wel voorstellen, dat bv niet lukt als je geen geduld hebt, met het fenomeen regeldagen in mijn gedachten... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_86948700
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:28 schreef lily het volgende:
Ik kreeg 10 jaar geleden best wel wat info over bv van de vk. Ik had mezelf ook ingelezen en wist (ook zonder fok ;) ) dat het allemaal niet vlekkeloos hoeft te verlopen (en hoe de opbouw van de bv in elkaar steekt).
Na zijn geboorte en flinke opstartproblemen in het ziekenhuis had ik een topkraam die er uren in gestopt heeft om het te laten werken.

Bij de 2de en 3de verliep het vrij vlekkeloos maar dat het wat moeite en gedoe is wist ik ook al natuurlijk.

Bij alledrie had ik na de bevalling wel alle hulp als ik die gewild zou hebben. De verpleging in het zkh, verloskundige en ook kraamhulpen, allen stonden er positief tegenover.
17 jaar geleden ik dus niet. En dat is verder ook geen excuus van mijn kant uit hoor, misschien had ik naar de bieb moeten gaan, maar zoals ik al eerder zei, ik dacht (van tevoren) dat borstvoeding makkelijk was.
Naief wellicht.
Een kraam thuis heb ik 1 ochtend gehad, na de 7 dagen in het ziekenhuis na ks, en die stoof door het huis of alles wel stofvrij was, donderde er een keer een stofzuiger door, heeft manlief uitgelegd hoe het bedje opgemaakt diende te worden :P en heeft een foto gemaakt van ons als gezinnetje O+

Ze was een storm door het huis, erg druk, maar naar aanleiding van wat in de papieren stond heeft ze wel goeie tips gegeven over hoe flesvoeding klaar te maken ^O^
pi_86950025
7 dagen zkh toen (is nu 2 of 3, wat een verschil heh).

Oudste heeft 5 dagen in het zkh gelegen dus ik had nog maar 3 dagen kraamzorg maar zij heeft die uren echt alleen aan mij en het borstvoeden besteedt.
D lag op neonatologie en had al wat flesjes achter zijn kiezen dus we hebben wel even moeten vechten om hem aan de borst te krijgen maar na een kleine 2 weken liep dat vlekkeloos.
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:38:56 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_86952654
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Een buurvrouw van mij vertelde gewoon eerlijk dat ze geen geduld had voor borstvoeding. Kan ik me wel voorstellen, dat bv niet lukt als je geen geduld hebt, met het fenomeen regeldagen in mijn gedachten... :P
Maar ik kan me ook zo goed voorstellen dat iemand, hartstikke hormonaal en moe en onzeker, niet zo stevig in haar schoenen staat dat ze zin heeft om een 'gewoon omdat ik dat wil' te verdedigen. Dan kan ik me voorstellen dat het makkelijker is om je toevlucht te zoeken tot wat Davinia smoesjes noemt om maar gewoon van de vragen af te zijn.
Want hoe je het ook wendt of keert, alleen al de vraag 'waarom?' voert de druk al op omdat het hele bv/kv gebeuren zo enorm beladen is.
pi_86952723
Ik kan best begrijpen dat mensen stoppen met bv vanwege kloven of spruw. Dat is toch ook allemaal super ongemakkelijk en lastig. Als je daar niet op gerekend had, is dat echt wel een tegenvaller natuurlijk. En dat die mensen het dan zo brengen dat ze wel moesten stoppen, dat is misschien ook gewoon wel een beetje goedpraten, naar zichzelf of naar de buitenwereld. Ik kan het best wel begrijpen hoor, er wordt vaak ook wel erg veroordelend gedaan als je geen bv geeft, dan is het makkelijker om een soort excuus rede erbij te vertellen denk ik.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_86952824
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:38 schreef Brighteyes het volgende:
Want hoe je het ook wendt of keert, alleen al de vraag 'waarom?' voert de druk al op omdat het hele bv/kv gebeuren zo enorm beladen is.
Ja, dat is ook zo.
Alleen vraag ik nooit waarom maar krijg ik de "verhalen" of redenen van anderen omdat ik borstvoeding geef en zij er blijkbaar wat over willen zeggen ofzo?

en nogmaals, ik ben nogal gemakszuchtig hoor. Bij enige problemen was ik al lang gestopt. Omdat ik het dan teveel gedoe zou vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')