Ik lag vorige week met Nathan in het ziekenhuis en moest echt even eten. Ik was 20 minuten weg, heb aangegeven dat ik even weg was en of ze op hem wilden letten maar hij was volledig over zn toeren toen ik terug was. Ik vermoed dus dat dat niet veranderd is. Ik ben daarna niet langer dan 5 minuten bij hem weg geweest en ik vertrouw ze niet. Maar dit was de verpleegafdeling dus ik weet niet hoe het gaat op de couveuse afdeling.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:49 schreef Twinkly het volgende:
Mijn broertje was een huilbaby en die werd door mijn vader bij de buren in de schuur gezet toen mijn moeder even weg was... maar die is ook niet goed bij zijn hoofd...
Ik heb zelf het huilen wel afgeleerd in de couveuse, ze kwamen vroeger echt niet troosten (ik weet niet hoe dat nu is?)
Das een hele goeie wat je daar zegt Twinkly.quote:Maar de meeste vrouwen haken volgens mij af door slechte voorlichting en begeleiding. En dan kan het voor ons wel als een dom excuus klinken, omdat het bijvoorbeeld een fabeltje is, maar is het voor hen een hele legitieme reden omdat ze niet weten dat het ook anders kan.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:53 schreef Fannie het volgende:
[..]
Das een hele goeie wat je daar zegt Twinkly.
Ik was er namelijk zo 1 die MOEST stoppen omdat ik kloven had. Tenminste, zo werd mij dat verteld in het ziekenhuis. Door de verpleegkundige.
Ik werd na 5 dagen aan een kolfapparaat gezet, "zus en zo werkt het, blijf er maar 20 minuten aanhangen en we zien wel wat er uit komt".
En er kwam melk en bloed uit, dus werd er gezegd "tja, dan gaat het helemaal niet meer lukken, op naar de kunstvoeding".
En ik vond het verschrikkelijk, heb gevaagd of er echt geen andere oplossing was, maar "nee hoor, het zit er niet in mevrouw".
Ik heb tranen met tuiten gejankt, wilde zo graag bv geven, maar de verpleging hielp niet mee, van een LK had ik nog nooit gehoord, (internet had ik ook niet) en ik werd gelijk aan de pillen gezet om de bv stop te zetten.
En dat terwijl ik, net als Tico ergens zei, dacht: "tuurlijk ga ik borstvoeding geven, das toch een natuurlijk iets, hoe moeilijk kan het zijn?"
Weliswaar was dit ruim 17 jaar geleden maar het is nog steeds een teer punt bij mij.![]()
Maar Twinkly heeft het goed verwoord.
Daarom denk ik dat het juist belangrijk is dat er niet veroordelend over gesproken wordt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:53 schreef Fannie het volgende:
[..]
Weliswaar was dit ruim 17 jaar geleden maar het is nog steeds een teer punt bij mij.![]()
Ik denk dat iedereen het hier ook wel mee eens is.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:04 schreef stengeltje het volgende:
Ik denk dat de meeste vrouwen proberen om de beste beslissing te nemen voor hun kindje en zichzelf op basis van de informatie die ze tot hun beschikking hebben. Daarom is het jammer dat die informatievoorziening in veel gevallen zo slecht is en dat veel vrouwen niet zelf gaan op zoek naar meer en betere informatie.
Ja dat is zeker jammer.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:04 schreef stengeltje het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat het juist belangrijk is dat er niet veroordelend over gesproken wordt.
Het is voor veel vrouwen toch een gevoelig punt. Mijn moeder werd door haar huisarts verteld dat ze beter kon overstappen op kv toen mijn zusje erg geel was. Ongeveer 30 jaar later kreeg ze van mijn kraam op nogal bitse toon te horen dat dat toch echt erg fout was geweest en dat ik vooral moest blijven voeden toen mijn zoontje nogal lang gelig bleef. Resultaat: mijn moeder voelde zich nog schuldiger en we hebben samen een potje zitten janken.
Ik denk dat de meeste vrouwen proberen om de beste beslissing te nemen voor hun kindje en zichzelf op basis van de informatie die ze tot hun beschikking hebben. Daarom is het jammer dat die informatievoorziening in veel gevallen zo slecht is en dat veel vrouwen niet zelf gaan op zoek naar meer en betere informatie.
Ja, maar dat wordt met sex geassocieerd en dan mag hetquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:06 schreef Ssserpente het volgende:
En dan zien ze wel een stukje tiet, tjongejonge, met een diep decolletee zie je meer.
Hahaha, op het moment dat ik hier thuis net vertelde dat ik hier gereageerd had vertelde manlief me dit bericht van nu.nlquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:00 schreef Vlindur het volgende:
Borstvoeding in openbaar is niet normaal'
Uitgegeven: 28 september 2010 15:45
Laatst gewijzigd: 28 september 2010 15:44
DEN HAAG - Bijna de helft van de Nederlanders (45 procent) vindt het niet normaal dat vrouwen in het openbaar borstvoeding geven aan hun kind. Dat blijkt uit een onderzoek van het Voedingscentrum, dat dinsdag is gepresenteerd.
© Gezondheidsnet
Volgens het centrum vinden Nederlanders het wel normaal dat moeders hun baby borstvoeding geven.
Het Voedingscentrum plaatst de komende de komende weken veertien foto's op het Plein in Den Haag van moeders die hun baby de borst geven.
Het centrum hoopt zo de acceptatie daarvan te vergroten, want borstvoeding is volgens het Voedingscentrum gezond voor baby's.
*bron, nu.nl
Ik vind het een super actie!![]()
17 jaar geleden ik dus niet. En dat is verder ook geen excuus van mijn kant uit hoor, misschien had ik naar de bieb moeten gaan, maar zoals ik al eerder zei, ik dacht (van tevoren) dat borstvoeding makkelijk was.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:28 schreef lily het volgende:
Ik kreeg 10 jaar geleden best wel wat info over bv van de vk. Ik had mezelf ook ingelezen en wist (ook zonder fok) dat het allemaal niet vlekkeloos hoeft te verlopen (en hoe de opbouw van de bv in elkaar steekt).
Na zijn geboorte en flinke opstartproblemen in het ziekenhuis had ik een topkraam die er uren in gestopt heeft om het te laten werken.
Bij de 2de en 3de verliep het vrij vlekkeloos maar dat het wat moeite en gedoe is wist ik ook al natuurlijk.
Bij alledrie had ik na de bevalling wel alle hulp als ik die gewild zou hebben. De verpleging in het zkh, verloskundige en ook kraamhulpen, allen stonden er positief tegenover.
Maar ik kan me ook zo goed voorstellen dat iemand, hartstikke hormonaal en moe en onzeker, niet zo stevig in haar schoenen staat dat ze zin heeft om een 'gewoon omdat ik dat wil' te verdedigen. Dan kan ik me voorstellen dat het makkelijker is om je toevlucht te zoeken tot wat Davinia smoesjes noemt om maar gewoon van de vragen af te zijn.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Een buurvrouw van mij vertelde gewoon eerlijk dat ze geen geduld had voor borstvoeding. Kan ik me wel voorstellen, dat bv niet lukt als je geen geduld hebt, met het fenomeen regeldagen in mijn gedachten...
Ja, dat is ook zo.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:38 schreef Brighteyes het volgende:
Want hoe je het ook wendt of keert, alleen al de vraag 'waarom?' voert de druk al op omdat het hele bv/kv gebeuren zo enorm beladen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |