Jaquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Is MBO school?
Guilty as charged, dan. En het was niet eens voor herhaling vatbaar.
Weer verder met de Italiaanse make-up pitch.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik hoef niet eens te lezen om te weten wat er staan. Teuntje toch!
quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:23 schreef Teun_ZHV het volgende:
Jij zeurt ook wel eens en voorlopig studeer jij al jarenlang voor een flink deel op kosten van de samenleving. Ook nog eens een opleiding die in ieder geval economisch nauwelijks geld zal opleveren, maar daar wil ik dan verder, naast het vermelden, weer niet over zeuren.
Niet janken, ook niet knipperen met je ogen, nergens voor nodig. De man vrouw zeurde niet, maar stelde terecht iets aan de kaakquote:
Doe/deed jij het met een MBOert?quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Is MBO school?
Guilty as charged, dan. En het was niet eens voor herhaling vatbaar.
Weer verder met de Italiaanse make-up pitch.
Anniebabs!quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:30 schreef Anniebab het volgende:
Goeie titel!!!![]()
BTW gefeliciteerd Laysa....
Ze bleven even plakkenquote:
quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:30 schreef Anniebab het volgende:
Goeie titel!!!![]()
BTW gefeliciteerd Laysa....
Ik jank om jouw opmerking over educatie.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:31 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Niet janken, ook niet knipperen met je ogen, nergens voor nodig. De man vrouw zeurde niet, maar stelde terecht iets aan de kaak
Gadverdamme! Doe dan ding is in de pan en vlug!quote:
Dat was een reactie op de botte opmerking dat die vrouw niet moest zeuren na 30 jaar werken. Daar kan ik wel om janken, zoveel domheid, tevens hét bestaansrecht van de PVVquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:31 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ik jank om jouw opmerking over educatie.
Ik heb het idee dat mevrouw simpelweg niet de juiste paden bewandeld heeft....quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:25 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk vooral om het verkrijgen van een gratis notebook en daarnaast de constatering dat de dames vermoedelijk gestuurd worden, want niet gemotiveerd.
Die man verdient echt een prijsquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:32 schreef Deisyy het volgende:
En anders pak je de cc van je hubbie gewoon, kan 24 uur per dagquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee joh, moet nog. Maar ik heb tot 21.00 uur. Komt goed!
ik zoek wel ff voor jequote:Op vrijdag 17 september 2010 13:33 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Jammer ben ff naar de kapper, anders had ik een oude lul opgezocht....straks dan maar....
Da's toch een héél rare manier van reageren? Als iemand dus iets zegt wat in jouw ogen dom en onrechtvaardig is counter jij met een soortgelijke opmerking?quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat was een reactie op de botte opmerking dat die vrouw niet moest zeuren na 30 jaar werken. Daar kan ik wel om janken, zoveel domheid, tevens hét bestaansrecht van de PVV
Die was een parafrasering van je eigen opmerking! Dat je uit bent op een rel ok, maar houdt dat tenminste een notitieblokje bij met je eigen argumenten en standpunten!quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat was een reactie op de botte opmerking dat die vrouw niet moest zeuren na 30 jaar werken. Daar kan ik wel om janken, zoveel domheid, tevens hét bestaansrecht van de PVV
Alsof Cc het per ongeluk neergezet hadquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:29 schreef liesje1979 het volgende:
Ja nu weten we het wel hoor Leandra.
Het ging om je inmiddels herstelde quote/edit.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alsof Cc het per ongeluk neergezet had
*zuchtquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:34 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
En anders pak je de cc van je hubbie gewoon, kan 24 uur per dag
Het is wel zo dat er voor nieuwe medelanders beter gezorgd wordt dan voor bestaande. Daar zijn allerlei zaken voor opgetuigd. Vaak ook terecht, want ze hebben niets als ze hier komen (goed gastheer zijn kan nooit geen kwaad). Maar soms ook compleet over de schreef, dit lijkt mij een voorbeeld waarbij je bij de onderkant van de samenleving scheve ogen gaat krijgen en het lijkt mij een bron van ellende waar de PVV dan weer goed garen bij spint.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat mevrouw simpelweg niet de juiste paden bewandeld heeft....
Overigens is de noodzaak daartoe bij het ontvangen van WW ook een stuk kleiner (ook voor het UWV) dan bij het ontvangen van een bijstandsuitkering.
Zeker als degene die WW ontvangt ook een partner met inkomen heeft. WW is immers eindig, en bijstand is dat in principe niet.
Daarbij is het voor mensen met recente werkervaring over het algemeen makkelijker om een andere baan te vinden dan voor mensen die geen of geen recente danwel relevante werkervaring hebben.
Het verhaal zoals het er staat zal op zich wel kloppen, maar het verwijt dat er voor buitenlanders beter gezorgd wordt dan voor Nederlanders is onterecht, het zou voor iedereen die door de sociale dienst op cursus wordt gestuurd net zo gaan, ongeacht of die persoon wel of niet buitenlands is.
Ze kan dus wel aan haar toekomst willen werken en het op die manier makkelijker voor zichzelf maken, en dat is prima, maar dat is wel een eigen keuze, het is niet zo dat ze op voorhand kansloos was en geen andere baan kon krijgen. En dat zal voor degenen die een bijstandsuitkering hebben anders liggen.
Oh, die... ja ik dacht tijdens het wachten op het plaatsen nog een zin te kunnen toevoegen, en toen stond het er twee keerquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:37 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Het ging om je inmiddels herstelde quote/edit.
Huh, die posting van mij over die mevrouw had niets met enige rel te makenquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:35 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Die was een parafrasering van je eigen opmerking! Dat je uit bent op een rel ok, maar houdt dat tenminste een notitieblokje bij met je eigen argumenten en standpunten!
DK stelde dat ze in ieder geval een dak boven haar hoofd had.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:40 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Huh, die posting van mij over die mevrouw had niets met enige rel te maken
Je wisselt je standpunten in als de gemiddelde pokerspeler kaarten?quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:40 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nee, als Annie Jansen met alleen een huishoudschooldiploma in de bijstand zou zitten dan zou ze ook op cursus gestuurd worden zodat ze niet kansloos zou zijn in de huidige maatschappij waar je er met middelbare school alleen niet komt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:38 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Het is wel zo dat er voor nieuwe medelanders beter gezorgd wordt dan voor bestaande. Daar zijn allerlei zaken voor opgetuigd. Vaak ook terecht, want ze hebben niets als ze hier komen (goed gastheer zijn kan nooit geen kwaad). Maar soms ook compleet over de schreef, dit lijkt mij een voorbeeld waarbij je bij de onderkant van de samenleving scheve ogen gaat krijgen en het lijkt mij een bron van ellende waar de PVV dan weer goed garen bij spint.
Een goede uitleg aan iedereen over het hoe en waarom zou op z'n plaats zijn om veel ruis te voorkomen.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
DK stelde dat ze in ieder geval een dak boven haar hoofd had.
Net als jij stelde dat DK en Laysa niet zo moesten "zeuren" want ze hadden toch een dak boven hun hoofd?
Hier idem en ik kan het niet genoeg horen, mijn heldenquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:41 schreef Laysa het volgende:
[..]
ben dr mee dood gegooid vroeger...niet dat ze niet goed zijn...maar toch
Fijn voor je Teun dat andere mensen wel jouw standpunten noteren!quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Net als jij stelde dat DK en Laysa niet zo moesten "zeuren" want ze hadden toch een dak boven hun hoofd?
Ik ben dus niet zo slecht in begrijpend lezen als Teun.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Kom je daar nu pas achter?quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
Je wisselt je standpunten in als de gemiddelde pokerspeler kaarten?
Wel leuk dat we dezelfde naam hanteren voor de voorbeeld-buitenlanderquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, als Annie Jansen met alleen een huishoudschooldiploma in de bijstand zou zitten dan zou ze ook op cursus gestuurd worden zodat ze niet kansloos zou zijn in de huidige maatschappij waar je er met middelbare school alleen niet komt.
Het heeft niets te maken met het feit dat ze buitenlands zijn, maar vooral met het feit dat ze in de bijstand zitten.
En voor je als buitenlander een bijstandsuitkering hebt moet je een permanente verblijfsvergunning hebben, nou maakt het mij allemaal niet uit hoor, of Annie uit de Schilderswijk of Fatima die in Iran geboren is een opleiding krijgt van de overheid, maar als ze dan toch de rest van hun leven in NL zullen wonen dan heb ik eigenlijk net zo lief dat Fatima ook in staat is in haar eigen inkomen te voorzien.
Dan had je dat er maar bij moeten vermeldenquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:40 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Als ze een WW uitkering heeft die minder is dan bijstandsniveau en hij wordt niet aangevuld tot bijstandsniveau voor een alleenstaande (het bedrag dat voor de Iraanse dames genoemd werd) dan kun je er van uitgaan dat nog een inkomen is in dat huishouden, waardoor er geen recht bestaat op aanvulling tot bijstandsniveau.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:37 schreef Ian_Nick het volgende:
Overigens is het ook een manier van denken... Ik weet niet of de vrouw in kwestie rond kan komen (mij zou het lukken van minder dan 800 euro de maand "overhouden") maar in principe is het natuurlijk raar om jezelf te gaan vergelijken met anderen en dán gillen dat je het slecht hebt.
Als je het dan echt gelijk wil hebben ga dan zelf vluchteling zijn...
Maar ik weet nog niet of ik het hier zelf mee eens ben, geef me even
Je gaat maar even teruglezen, DK stelde dat ze niet zo moest zeuren. Bovendien heb ik het niet over Laysa gehad. Maar draaien, keren en er van alles bij verzinnen is aan jou wel besteedquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
quote:Wat zeurt ie nou? Hij heeft toch een dak boven zijn hoofd en te eten?
Ja, wat is dat toch met Teun? Heeft ie met zijn worst per ongeluk tegen de bakplaat gestaan dat ie zo aangebrand is de laatste tijd?quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:43 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik ben dus niet zo slecht in begrijpend lezen als Teun.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:42 schreef Jian het volgende:
[..]
Hier idem en ik kan het niet genoeg horen, mijn helden
Eensch. Maar dan blijft mijn stelling toch overeind dat ze niet moet gaan zeuren omdat iemand anders het zogenaamd "beter" heeft? Als die twee vrouwen er niet waren geweest, had ze dan nogsteeds gevonden dat ze zielig is?quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze een WW uitkering heeft die minder is dan bijstandsniveau en hij wordt niet aangevuld tot bijstandsniveau voor een alleenstaande (het bedrag dat voor de Iraanse dames genoemd werd) dan kun je er van uitgaan dat nog een inkomen is in dat huishouden, waardoor er geen recht bestaat op aanvulling tot bijstandsniveau.
Oeh Oeh Oeh! Vet!quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:45 schreef Laysa het volgende:
[..]
![]()
vandaag ff niet...Misschien morgen weer....ik ben trouwens meer van de aerosmith
Vijf voor een ander concept (kunnen ze kiezen) en dan nog per concept een korte, catchy uitleg in twee delen (een hele korte van twee zinnen voor op de bill boards en een iets langere voor de presentatie).quote:
Hoe groot is de kans dat ik slogans ken die door jou zijn verzonnen?quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vijf voor een ander concept (kunnen ze kiezen) en dan nog per concept een korte, catchy uitleg in twee delen (een hele korte van twee zinnen voor op de bill boards en een iets langere voor de presentatie).
Gaat goed.
Shit, nou kan ik niet kiezen tussen Ozzy of Aerosmithquote:
Ik kan je niet volgen, leg eens uit s.v.p.?quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je wisselt je standpunten in als de gemiddelde pokerspeler kaarten?
Nou, een middelbare scholier kan in NL al amper meer zonder internet, want het onderwijs is dusdanig uitgekleed dat er op school vrijwel niets meer wordt geleerd, dat moet je allemaal maar zelf ontdekken enzo, dus op zich snap ik wel dat het lastig is een opleiding te volgen als je geen mogelijkheden tot internetten hebt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:43 schreef Ian_Nick het volgende:
Bij nader inzien is het eigenlijk sowieso belachelijk dat mensen een gratis notebook krijgen. Of dat nou Fatima of Truus is. Die onzin is helemaal nergens voor nodig, wat ze je ook wijs proberen te maken.
Heel klein, denk ik. Jij geeft niks om kledingmerken toch? En ook al doe je dat wel, dan denk ik dat weinig mensen zich lang de slogans herinneren die ze aansporen om tot die kliek te horen ...quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:47 schreef Ian_Nick het volgende:
Hoe groot is de kans dat ik slogans ken die door jou zijn verzonnen?
Ik had het heul niet over je zeuren ...quote:
Nee, natuurlijk niet. Maar dat is toch logisch? Gelijke gevallen moeten gelijk behandeld worden. In dit geval zitten beide partijen zonder baan en krijgt de ene voor een omscholing meer dan de ander.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:46 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Eensch. Maar dan blijft mijn stelling toch overeind dat ze niet moet gaan zeuren omdat iemand anders het zogenaamd "beter" heeft? Als die twee vrouwen er niet waren geweest, had ze dan nogsteeds gevonden dat ze zielig is?
Ja, of het geeft aan hoe beperkt we beiden zijn als het gaat om het kennen van buitenlanders...quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:44 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Wel leuk dat we dezelfde naam hanteren voor de voorbeeld-buitenlander
Ja, dat ben ik.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Je gaat maar even teruglezen, DK stelde dat ze niet zo moest zeuren. Bovendien heb ik het niet over Laysa gehad. Maar draaien, keren en er van alles bij verzinnen is aan jou wel besteed![]()
[..]
Eensch hoor. En daarom zijn de meeste scholen voorzien van een computerlokaal waar leerlingen voor school aan het werk kunnen. En als dat niet lukt kan je naar de bibliotheek.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, een middelbare scholier kan in NL al amper meer zonder internet, want het onderwijs is dusdanig uitgekleed dat er op school vrijwel niets meer wordt geleerd, dat moet je allemaal maar zelf ontdekken enzo, dus op zich snap ik wel dat het lastig is een opleiding te volgen als je geen mogelijkheden tot internetten hebt.
Nou, ik loop in wat er op dat moment goedkoop is en lijkt op waar ik al in liep, maar ik lees wel 's wat, natuurlijk! Wat is je beste slogan tot nu toe?quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Heel klein, denk ik. Jij geeft niks om kledingmerken toch? En ook al doe je dat wel, dan denk ik dat weinig mensen zich lang de slogans herinneren die ze aansporen om tot die kliek te horen ...
Nee, je had het over mijn wisselen van standpunten. Dat bestempel ik als gezeur, omdat het niet of nauwelijks op waarheid berust.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik had het heul niet over je zeuren ...
Maar je maakt mijn punt wel voor me.
Da's toch gewoon " ' " en " c "?quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, of het geeft aan hoe beperkt we beiden zijn als het gaat om het kennen van buitenlanders...
Als alternatief had ik haar Yasmina kunnen noemen.
Voor namen als Necla wordt het dan weer lastig want ik weet niet waar ik dat haakje onder de c vandaan moet toveren
Wat was je puntquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik.
En neuh, het was inderdaad niet letterlijk hetzelfde en je betrok Laysa er niet mee.
Het punt blijft hetzelfde.
Goeie, daar moet ik even over nadenken. Kom ik op terug!quote:
De een heeft die scholing kennelijk nodig en die ander niet... dat is de reden dat het vergoed wordt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:50 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar dat is toch logisch? Gelijke gevallen moeten gelijk behandeld worden. In dit geval zitten beide partijen zonder baan en krijgt de ene voor een omscholing meer dan de ander.
Dat terwijl de één wel 30 jaar belasting heeft betaald en de ander niet. Daar komt dus gedonder van en dat blijkt.
neuhquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:52 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik zou weer vluchten als ik jou was.
Ja duh, maar nogal onzuiver, dat schiet ook weer niet echt opquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Fijn voor je Teun dat andere mensen wel jouw standpunten noteren!
Nee, dat is dom en egoistisch. Als die twee vrouwen er niet waren geweest had ze het prima naar d'r zin gehad en nu ze er wél zijn is ze ineens zielig. Dat slaat nergens op. Dat is hebberig.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:50 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar dat is toch logisch?
Eensch, daarom stelde ik dat mevrouw de Nederlandse eerst maar eensch vluchteling moet gaan zijn. Dan is het namelijk "gelijk".quote:Gelijke gevallen moeten gelijk behandeld worden.
Oh, die hoge...... `c nee.... dat werkt niet op deze laptopquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:52 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Da's toch gewoon " ' " en " c "?
ç
Volume open en gewoon allebei inruilen voor dezequote:Op vrijdag 17 september 2010 13:48 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Shit, nou kan ik niet kiezen tussen Ozzy of AerosmithEn door elkaar heen geeft ook zo'n raar effect
Ik vind dat dus wel vergelijkbaar. Mevrouw de Jager wil zich omhoog werken, dat doen die twee medelanders toch ook?quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
De een heeft die scholing kennelijk nodig en die ander niet... dat is de reden dat het vergoed wordt.
Als jij morgen werkloos raakt, heb je dan nog kansen op de arbeidsmarkt zonder aanvullende scholing?
Zo ja; dan zul je scholing krijgen, ook van het UWV.
Zo nee; dan is het je eigen keuze als je ervoor kiest je te laten omscholen.
Het zijn geen vergelijkbare situaties, behalve het feit dat ze allebei zonder werk zitten, maar in het geval van mevrouw Jager zou het wel eens zo kunnen zijn dat ze allang weer een baan had kunnen hebben als ze direct was gaan solliciteren, in plaats van zichzelf omhoog willen werken.
Ehm.... volgens mij ontleende je het bestaansrecht van de PVV eraan..... die van de SP zal het in principe niet zijn.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:48 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik kan je niet volgen, leg eens uit s.v.p.?
Ik plaats een stukje tekst en zeg dat onder meer dat een reden voor het bestaansrecht van de SP is. Ik zeg nergens dat ik mijzelf daardoor laat leiden, maar constateer wel enige ongelijkheid in behandeling. Vervolgens doe je het af met zeuren en ik geef aan dat jezelf ook wel eens zeurt over iets dat in mijn ogen ook niet zeurwaardig is.
@ CC, jij zeurt al twee dagen
Godverkut, nou kom ik er helemaal niet meer uit!quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Volume open en gewoon allebei inruilen voor deze![]()
Succes. Ben benieuwd of ik 'm kenquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Goeie, daar moet ik even over nadenken. Kom ik op terug!
Maar nu de rest eerst schrijven.
Justum Lieslquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:55 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat D_K zo reageerde als reply op jouw opmerking laatst over hun urgentie.
Je hebt iig een bericht gehad. En niet gemist! Bob, it's a good day.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:56 schreef BobdeStreamer het volgende:
Ik heb bericht van de pyromaan alleen bij post in je fotoboek kan je een notificatie laten sturen naar je e-mail en niet bij pm![]()
[ afbeelding ]
Jaha, maar wat heeft dat dan met een zogenaamde rel te maken waar D_K het over hadquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:55 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat D_K zo reageerde als reply op jouw opmerking laatst over hun urgentie.
De rek is er wel weer uit, gok ik.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:59 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Jaha, maar wat heeft dat dan met een zogenaamde rel te maken waar D_K het over had
Tja, dat is in theorie een nobel streven, maar de praktijk leert dat het hebben van een computer tegenwoordig onontbeerlijk is qua school. Niet elke bibliotheek is trouwens uitgerust met de juiste software of is het gebruik van de pc gratis. Als je van leerlingen eist dat het werkstuk getypt dient te worden in word-bestand dan blijven er niet zoveel mogelijkheden over.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:50 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Eensch hoor. En daarom zijn de meeste scholen voorzien van een computerlokaal waar leerlingen voor school aan het werk kunnen. En als dat niet lukt kan je naar de bibliotheek.
Er zijn opties genoeg, alleen houden die niet in dat je zélf een eigen pc of laptop hebt. Ik ben nogsteeds van mening dat er niet met volledig gratis notebooks hoeft te worden gegooid.
Natuurlijk dacht ik daar wel aan, maar die situaties zijn compleet onvergelijkbaar. D_K heeft geen 30 jaar belasting betaald en studeert al voor een flink deel op kosten van de samenleving, vandaar ook mijn eerste reactie op hem.quote:
Het is de vraag nog maar of ze bij een schoonmaakbedrijf aangenomen zouden worden... mochten ze bijvoorbeeld in Iran een serieuze opleiding hebben gehad/genoten, dan zou het me niets verbazen als ze niet aangenomen zouden worden bij een schoonmaakbedrijf, of bij McDonalds.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:56 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik vind dat dus wel vergelijkbaar. Mevrouw de Jager wil zich omhoog werken, dat doen die twee medelanders toch ook?
Die twee medelanders kunnen ook gewoon schoonmaakster worden, net zoals mevrouw de Jager dat zou kunnen gaan doen.
Je moet eens leren niet ten onrechte te oordelen over zulke situaties voordat je je mond open trektquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Natuurlijk dacht ik daar wel aan, maar die situaties zijn compleet onvergelijkbaar. D_K heeft geen 30 jaar belasting betaald en studeert al voor een flink deel op kosten van de samenleving, vandaar ook mijn eerste reactie op hem.
Ik snap wat je bedoelt. Maar het lijkt mij toch véél praktischer om openbare lokalen te plaatsen waar iedereen gebruik van goede pc's kan maken dan mensen individueel te voorzien? Ook de meest eerlijke oplossing lijkt me.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Tja, dat is in theorie een nobel streven, maar de praktijk leert dat het hebben van een computer tegenwoordig onontbeerlijk is qua school. Niet elke bibliotheek is trouwens uitgerust met de juiste software of is het gebruik van de pc gratis. Als je van leerlingen eist dat het werkstuk getypt dient te worden in word-bestand dan blijven er niet zoveel mogelijkheden over.
Ja, zo kun je het ook bekijkenquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Je hebt iig een bericht gehad. En niet gemist! Bob, it's a good day.
Niet het absolute bestaansrecht, ik gaf een reden waarom ze er op stemmen en dat ik dat wel begrijp.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm.... volgens mij ontleende je het bestaansrecht van de PVV eraan..... die van de SP zal het in principe niet zijn.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:14 schreef Teun_ZHV het volgende:
Hierom stemmen mensen PVV en ik begrijp dat wel!
[..]
* bam.....gelijk Do re mi in mn hoofdquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:02 schreef BobdeStreamer het volgende:
[..]
Ja, zo kun je het ook bekijken![]()
[ afbeelding ]
BANZAI!quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:03 schreef Laysa het volgende:
[..]
* bam.....gelijk Do re mi in mn hoofd
Lagere school leerlingen moeten al een spreekbeurt maken met een powerpoint presentatie...quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Tja, dat is in theorie een nobel streven, maar de praktijk leert dat het hebben van een computer tegenwoordig onontbeerlijk is qua school. Niet elke bibliotheek is trouwens uitgerust met de juiste software of is het gebruik van de pc gratis. Als je van leerlingen eist dat het werkstuk getypt dient te worden in word-bestand dan blijven er niet zoveel mogelijkheden over.
Ik moet helemaal nietsquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:02 schreef Laysa het volgende:
[..]
Je moet eens leren niet ten onrechte te oordelen over zulke situaties voordat je je mond open trekt
quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lagere school leerlingen moeten al een spreekbeurt maken met een powerpoint presentatie...
Nou vind ik het nogal wat als je niet alleen verwacht dat iedere ouder een PC heeft, maar powerpoint is geen gratis standaard programma dat iedereen maar heeft.
Jij begrijpt juist helemaal niets...dat is het hele puntquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:04 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik moet helemaal niets![]()
Maar ik begrijp dus dat D_K compleet z'n eigen broek ophoudt en nergens geld van ontvangt. Hulde voor hem!
Het gaat om jouw reactie op Laysa vorige week, dat jij vroeg wat haar probleem was omdat ze nog steeds haar trappen op kon komen en dat ideale situaties niet bestaan.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Natuurlijk dacht ik daar wel aan, maar die situaties zijn compleet onvergelijkbaar. D_K heeft geen 30 jaar belasting betaald en studeert al voor een flink deel op kosten van de samenleving, vandaar ook mijn eerste reactie op hem.
Dat kan, zo slim ben ik ook weer niet, maar beantwoord dan gewoon de vraag s.v.p.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:05 schreef Laysa het volgende:
[..]
Jij begrijpt juist helemaal niets...dat is het hele punt
De reden waarom gaat je gewoon geen flikker aan...maar voor de lol is het niet...quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:06 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat kan, zo slim ben ik ook weer niet, maar beantwoord dan gewoon de vraag s.v.p.
Laat maar Deis...meneer denkt alles altijd maar te weten terwijl 3 kwart speculatie is....Jammerquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het gaat om jouw reactie op Laysa vorige week, dat jij vroeg wat haar probleem was omdat ze nog steeds haar trappen op kon komen en dat ideale situaties niet bestaan.
Dat was gewoon lomp.
Ik heb gewerkt zolang ik dat kon en dat ik eerder arbeidsongeschikt werd maakt dat ik minder zou moeten meetellen als mens? Hoe denk je dan over mensen die dermate gehandicapt geboren worden dat ze sowieso niet kunnen deelnemen aan de arbeidsmarkt? Is de mate van kosten/baten-analyse bepalend voor de waarde van een individu aan de maatschappij?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, dat is nogal snel gegaan allemaal.... waar het voor mijn koter nog indrukwekkend was dat hij 10 jaar geleden een werkstuk op de PC gemaakt hadquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:05 schreef Laysa het volgende:
[..]
ja daar was ik ook zo verbaasd over...kally dr oudste moest dat ook....ik was echt flabergasted
Dat het lomp was, dat kan, maar 't was tevens feitelijk waar, dat ideale situaties niet bestaan. Kijk eens om je heen hou ouderen in de stront liggen. En Laysa, 't zij haar van harte gegund, heeft uitzicht op een veel betere situatie. Dan blijven miepen over dat die woning er nog steeds niet is, dat vond ik reden tot het geven van die reactie destijds.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het gaat om jouw reactie op Laysa vorige week, dat jij vroeg wat haar probleem was omdat ze nog steeds haar trappen op kon komen en dat ideale situaties niet bestaan.
Dat was gewoon lomp.
Oh fijn, kunnen we zo overstappen naar de discussiereeks in OUD over het al dan niet laten aborteren van een ongeboren vrucht met Downquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik heb gewerkt zolang ik dat kon en dat ik eerder arbeidsongeschikt werd maakt dat ik minder zou moeten meetellen als mens? Hoe denk je dan over mensen die dermate gehandicapt geboren worden dat ze sowieso niet kunnen deelnemen aan de arbeidsmarkt? Is de mate van kosten/baten-analyse bepalend voor de waarde van een individu aan de maatschappij?
Dan had je dus beter moeten lezen....Ik miep of zeur niet...ik hoop...maar jouw verzuurde blik op het leven maakt blijkbaar dat volgens jou iedereen maar zo is...quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:09 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat het lomp was, dat kan, maar 't was tevens feitelijk waar, dat ideale situaties niet bestaan. Kijk eens om je heen hou ouderen in de stront liggen. En Laysa, 't zij haar van harte gegund, heeft uitzicht op een veel betere situatie. Dan blijven miepen over dat die woning er nog steeds niet is, dat vond ik reden tot het geven van die reactie destijds.
Ik zeg toch niet dat dat er mee te maken heeft?quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:59 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Jaha, maar wat heeft dat dan met een zogenaamde rel te maken waar D_K het over had
Een kosten/baten analyse mag wat mij betreft in sommige gevallen gemaakt worden. Overigens doet met dat in veel, zo niet in de meeste gevallen al. Dat gaat natuurlijk niet op voor bejaarden, zieken, dementen en mensen die terecht zijn afgekeurd, zo ver ken jij mij vast wel. Wat onvermijdelijk is onvermijdelijk en daar moet je je verantwoordelijkheid als samenleving natuurlijk wel nemen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik heb gewerkt zolang ik dat kon en dat ik eerder arbeidsongeschikt werd maakt dat ik minder zou moeten meetellen als mens? Hoe denk je dan over mensen die dermate gehandicapt geboren worden dat ze sowieso niet kunnen deelnemen aan de arbeidsmarkt? Is de mate van kosten/baten-analyse bepalend voor de waarde van een individu aan de maatschappij?
Oh hou op schei uit. Van alle discussies is dat de meest rampzalige ever. Dat zegt toch echt wel wat hoor.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh fijn, kunnen we zo overstappen naar de discussiereeks in OUD over het al dan niet laten aborteren van een ongeboren vrucht met Down![]()
Wat volgens sommige users al zo ongeveer verplicht zou moeten worden gesteld
Neemt niet weg dat hij wel redelijk grof was, en het typisch zo'n opmerking is die je dan beter voor je had kunnen houden, want behalve regelrecht kwetsend was er niets constructiefs aan.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:09 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat het lomp was, dat kan, maar 't was tevens feitelijk waar, dat ideale situaties niet bestaan. Kijk eens om je heen hou ouderen in de stront liggen. En Laysa, 't zij haar van harte gegund, heeft uitzicht op een veel betere situatie. Dan blijven miepen over dat die woning er nog steeds niet is, dat vond ik reden tot het geven van die reactie destijds.
Verzuurdquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:11 schreef Laysa het volgende:
[..]
Dan had je dus beter moeten lezen....Ik miep of zeur niet...ik hoop...maar jouw verzuurde blik op het leven maakt blijkbaar dat volgens jou iedereen maar zo is...
Die heb ik ook zitten volgen.....dat was idd wel de limitquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh hou op schei uit. Van alle discussies is dat de meest rampzalige ever. Dat zegt toch echt wel wat hoor.
ja maar in jou dorp heeft iedereen op wilders gestemd, daar komt niet eens een edammer of mokummer, die worden gewoon weggekeken daar, hoe heet dat ook alweer bij jullie, als een volendammer met iemand uit een ander dorp of stad trouwt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:53 schreef Anniebab het volgende:
Ik ga me ff een coupe Geert aanmeten , is zeer hot hier op t dorp..![]()
Ja de Annies uit de schilderswijken slaan terug.....
Iedereen beleeft zijn ellende en verdriet, daarbij gaat het er niet om wiens ellende erger is, dat zou betekenen dat Laysa nooit eens mag klagen over haar situatie omdat er altijd wel iemand is die het zwaarder heeft dan zjin.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:09 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat hij haar psychisch zo moest slopen en dergelijke. Nou echt hoor, ik had zo de smaak van kots in mijn mond zitten. Wat een helden.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:15 schreef Laysa het volgende:
[..]
Die heb ik ook zitten volgen.....dat was idd wel de limit
Ik lees in je posten een vrij verzuurde mening ja....ik ken je zo niet....en ja ik vind dat jammer, maar gelukkig hoef ik er niet mee te leven.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
VerzuurdSchreef jij zoeven niet dat ik niet mocht oordelen over zaken waar ik niets van wist? Ik ben absoluut niet verzuurd, maar heb meestal best lol in de dingen die ik doe
![]()
Je kunt best pret met mij hebben
Het is idd te triest voor woorden wat je in zulke discussies ziet staan...quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh hou op schei uit. Van alle discussies is dat de meest rampzalige ever. Dat zegt toch echt wel wat hoor.
Handen omhoog die nu pret heeft met Teun?quote:
Ik schrijf nergens dat er sprake was van een reële buitenechtelijke relatie. Sommigen hier lezen niet, niet goed, nog slechter dan ik. Ik verbaas en verwonder mij slechts over sommige zaken en schrijf daarover.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat hij wel redelijk grof was, en het typisch zo'n opmerking is die je dan beter voor je had kunnen houden, want behalve regelrecht kwetsend was er niets constructiefs aan.
Daarbij is het niet iets waar ze voor gekozen heeft....... dat je loopt te sneren over vermeende buitenechtelijke relaties is wat mij betreft al overbodig, maar dat is nog steeds een keuze, als Laysa en DK een keuze hadden dan waren ze liever gezond en hadden ze het liefst 10 hoog gewoond met een kapotte lift, zonder dat dat iets erger was dan alleen vervelend.
Het kan wel zijn dat er in NL mensen in de stront liggen, maar aan de ene kant zit je twee verschillende manieren van werkloos zijn te vergelijken als zijnde hetzelfde, maar als er dan mensen op twee verschillende manieren hun fysieke beperkingen hebben dan mag er niet geklaagd worden omdat ze niet in haar eigen stront ligt te draaien? Ze zijn allebei fysiek beperkt en hebben daardoor zorg nodig.
Heb het idee dat mevrouw niet het hele verhaal vertelt. Maar kan me vergissen natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Die ander is dan een Jasquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:15 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja maar in jou dorp heeft iedereen op wilders gestemd, daar komt niet eens een edammer of mokummer, die worden gewoon weggekeken daar, hoe heet dat ook alweer bij jullie, als een volendammer met iemand uit een ander dorp of stad trouwt.
Ik doe mijn best, maar 't komt van vier-vijf kanten hè. 't Kan dus zijn dat ik af en toe iets mis, vergeef het mijquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:11 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat dat er mee te maken heeft?
Snap je het zelf allemaal nog wel?
Het was wel gewoon een kloon toch, die Hans?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:17 schreef Leandra het volgende:
Het is idd te triest voor woorden wat je in zulke discussies ziet staan...
En dan helemaal als je mensen die zichzelf liberaal noemen ziet posten dat het asociaal is om dan geen abortus te plegen.... keuzevrijheid is kennelijk relatief.
Volgens Yvonne wel....toch?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Het was wel gewoon een kloon toch, die Hans?
Tis al middagquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:21 schreef Jian het volgende:
Tijd voor bezinning, voor diegenen die even rustig hun ogen willen sluiten, een sigaret willen opsteken en/of een goed glas wijn willen nuttigen en even tot rust willen komen op deze stormachtige ochtend![]()
Hit it Willymay he sing forever, where ever!
Mijn spider-senses zegt dat er hier wel meer mensen klaar zijn met Teun en daarmee bedoel ik niet alleen jij en ik.quote:
Yep, en toen was hij er met nog 2 klonen, nadat het kloonverhaal wel duidelijk was (studentje met teveel tijd kennelijk) bleef de reeks open om de discussiewaarde.... waar hij dus vrolijk met zijn verse klonen aan meedeed.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Het was wel gewoon een kloon toch, die Hans?
Fuck, nu slaap ik komende nacht niet, wat doe je mij aanquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Mijn spider-senses zegt dat er hier wel meer mensen klaar zijn met Teun en daarmee bedoel ik niet alleen jij en ik.
Dat roep je zondag maar op de kansel, daar staan wel meer volksmenners.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Handen omhoog die nu pret heeft met Teun?
God, wat stom. Discussiewaarde?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep, en toen was hij er met nog 2 klonen, nadat het kloonverhaal wel duidelijk was (studentje met teveel tijd kennelijk) bleef de reeks open om de discussiewaarde.... waar hij dus vrolijk met zijn verse klonen aan meedeed.
Je weet zelf ook wel dat niet ieder die in NL vertoeft daar onder de meest ideale omstandigheden zit, je beweert zelfs dat het bestaansrecht van de PVV zich daaraan ontleent.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:18 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik schrijf nergens dat er sprake was van een reële buitenechtelijke relatie. Sommigen hier lezen niet, niet goed, nog slechter dan ik. Ik verbaas en verwonder mij slechts over sommige zaken en schrijf daarover.
Los daarvan, er zijn geen twee verschillende manieren van werkeloos zijn. Je bent het of je bent het niet. En nee, als je uitzicht heb op een veel betere situatie binnen afzienbare termijn, dan moet je niet lopen te klagen maar dankbaar zijn dat je in Nederland leeft en niet elders vertoeft
Heb niet begrepen of deze mevrouw zelf voor die opleiding heeft gekozen of "gestuurd" wordt. In het eerste geval is het vrije keus en zal ze zelf de kosten moeten dragen, in het tweede geval zal de uitkerings instantie dat voor haar doen. Het valt haar te prijzen dat ze haar best doet weer aan het werk te komen, maar moet de gemeenschap dan opdraaien voor haar opleiding? Ze had ook eerst eens kunnen kijken (heeft ze misschien ook wel gedaan hoor) of er niet een baantje voor haar was en in haar vrije tijd een opleiding kunnen volgen. Dat valt niet mee weet ik uit ervaring maar als je het echt wilt lukt het.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:38 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Een goede uitleg aan iedereen over het hoe en waarom zou op z'n plaats zijn om veel ruis te voorkomen.
Ja dat heb je wel eens, als je continu naar een paar kanten loopt uit te halen dat het opeens allemaal tegelijkertijd terug komt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:20 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik doe mijn best, maar 't komt van vier-vijf kanten hè. 't Kan dus zijn dat ik af en toe iets mis, vergeef het mij
Ik weet niet hoeveel ze exact klaagt, daar gaat het ook helemaal niet over. Ik plaats een stuk tekst over ongelijke zaken in wat mij betreft gelijke omstandigheden m.b.t. een opleiding. D_K reageert daar zelf op, van mij hadden ze er niet bij betrokken hoeven te zijn op deze manier, maar nogmaals, dat organiseert hij hier zelf.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat niet ieder die in NL vertoeft daar onder de meest ideale omstandigheden zit, je beweert zelfs dat het bestaansrecht van de PVV zich daaraan ontleent.
Neemt niet weg dat er voor Laysa en DK een situatie is waar ze waarschijnlijk nooit (helemaal) uit zullen komen.... en op dit moment zijn ze gewoon gruwelijk blij dat er zicht op verbetering is op het gebied van behuizing, en daar mag ze net zo hard blij mee zijn als dat ze klaagt over haar huidige woning, want ik kan me voorstellen dat voor iemand in haar omstandigheden verre van ideaal is, en gezien ideaal waarschijnlijk nooit meer een haalbare kaart wordt zie ik het probleem niet zo.
Voor iemand die zoveel fysieke problemen heeft klaagt ze sowieso al vrij weinig, vergeleken met het gemiddelde gepiep hier als iemand weer eens een loopneus heeft en daardoor een paar dagen op bed ligt.
Heb jij dat wel eens? Doe eens een linkje?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:27 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja dat heb je wel eens, als je continu naar een paar kanten loopt uit te halen dat het opeens allemaal tegelijkertijd terug komt.
Het was idd niet veel meer dan het bashen van vrouwen met een mening, mensen die een gehandicapt kind hebben gekregen terwijl ze dat hadden kunnen voorkomen, en ik vermoed vooral gebash op het feit dat vrouwen inmiddels al 30 jaar recht op zelfbeschikking hebben, en dat voor sommige mensen dus betekent dat dat recht ook gelijk een plicht is geworden.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:26 schreef Noek het volgende:
[..]
God, wat stom. Discussiewaarde?Het was vol op de man met een gestrekt been, alsof daar nog eer aan te behalen viel. Ik vond het echt walgelijk. Ben opgehouden met lezen toen hij geband werd geloof ik.
Dan had ik gezegd, dat heb ik ook wel eens.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:30 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Heb jij dat wel eens? Doe eens een linkje?
Ik kon me herinneren dat je vond dat ze (of we) in ieder geval teveel klaagde. Dus als je niet exact weet hoeveel ze klaagt, hoe kan je dan wel vinden dat ze teveel klaagt?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:30 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel ze exact klaagt, daar gaat het ook helemaal niet over.
Ah ok, thnxquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:31 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dan had ik gezegd, dat heb ik ook wel eens.
Ik zei, dat heb je, wel eens.
Ben jij nu zo dom of.......quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik kon me herinneren dat je vond dat ze (of we) in ieder geval teveel klaagde. Dus als je niet exact weet hoeveel ze klaagt, hoe kan je dan wel vinden dat ze teveel klaagt?
Dat is een retorische vraag Teun. Ik zet het er speciaal voor jou bij, want begrijpend lezen scheen je nogal slecht af te gaan.
Omdat hij een opleiding volgt en de discussie ook over een al dan niet overbodige opleiding ging mag er persoonlijk gereageerd worden?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:30 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel ze exact klaagt, daar gaat het ook helemaal niet over. Ik plaats een stuk tekst over ongelijke zaken in wat mij betreft gelijke omstandigheden m.b.t. een opleiding. D_K reageert daar zelf op, van mij hadden ze er niet bij betrokken hoeven te zijn op deze manier, maar nogmaals, dat organiseert hij hier zelf.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dat is een retorische vraag Teun.
*zucht*quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:35 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ben jij nu zo dom of.......
[verhaal]
Die tekst over overbodige opleidingen kwam na zijn lompe (want als ik lomp was, was hij dat hier ook) reactie op die mevrouw uit Kampen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat hij een opleiding volgt en de discussie ook over een al dan niet overbodige opleiding ging mag er persoonlijk gereageerd worden?
Okay, dus op het moment dat er een algemene discussie is over arbeidsongeschikten, zwangeren, abortus, demente bejaarden, en een van ons daar (in)direct mee te maken heeft, en meepost in die discussie mag het gelijk persoonlijk worden?
Hmmz.... je weet dat ik je mag, maar ik zou niet weten waarom DK geen mening mag hebben en ventileren over zo'n situatie, dat is geen vrijbrief om de noodzaak van zijn opleiding ter discussie te stellen.
Of kunnen we gelijk door en de stufi die de dochter van heks en mijn zoon krijgen ook gelijk overbodig noemen, want ze kunnen wel kippen gaan vangen of schoonmaken?
Ach Heksje toch!quote:
Oh, ik ben een keer om een antwoord op een retorische vraag de klas uitgestuurdquote:
Valt mee hoor Heksje, hier zijn zeer veel Volendammers met jassen" getrouwd zoals bijna mijn hele familie, dat is allang niet meer zo dat t hier allemaal Volendam is wat de klok slaat.Mijn vader was notabene een Fries.....ze staan hier meer open voor medelanders dan gedacht wordt....en juist vooral Amsterdammers kunnen hier goed aarden.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:15 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja maar in jou dorp heeft iedereen op wilders gestemd, daar komt niet eens een edammer of mokummer, die worden gewoon weggekeken daar, hoe heet dat ook alweer bij jullie, als een volendammer met iemand uit een ander dorp of stad trouwt.
en zo is hetquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:39 schreef Toverheks het volgende:
weet je zit hier gewoon te janken nu, ik weet hoe laysa en D-K naar een nieuwe woning met mogelijkheden verlangen, en wat ze hebben doet er niet toe, ik weet dat laysa zich verdomme de trap op moet hijssen om boven te komen, dat laysa en D-K elkaar steunen en helpen waar ze maar kunnen en als ik een miljoen had gaf ik ze verdomme een huis.
maar ze werden lekker gemaakt door een telefoniste of zoiets en dachten het woningkje al te hebben gekregen en als er achteraf dan komt van sorry jullie staan op de lijst en meer van dat bla bla bla en ja ik heb ook gezegt dan komt er nog een veel mooiere woning voor jullie. maar godver het is oneerlijk verdeelt in Nederland, mensen die het echt nodig hebben mogen blauwbekken en ja een asielzoeker krijgt een heel ingerichte woning etc. en zeg niet is niet zo kan ze aanwijzen hier in mijn straat er wonen er nu al 3 en er komen elke keer meer bij.
zo dat is er ff uit. en kan me niet schelen dat het niks met jullie discussie te maken heeft maar wat zal ik blij zijn als die 2 een woning met aanpassingen krijgen en de rest van hun leven er heerlijk kunnen wonen.
Met het verschil dat mevrouw Jager uit Kampen hier niet post....... en DK wel.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:41 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Die tekst over overbodige opleidingen kwam na zijn lompe (want als ik lomp was, was hij dat hier ook) reactie op die mevrouw uit Kampen.
Noek en Gert doen aan webcamseks, daarom heeft hij zijn laptop meequote:Op vrijdag 17 september 2010 14:44 schreef Jian het volgende:
pfffffff, nou we zijn eruit; We hopen allemaal dat Laysa en D_K snel een toffe woning hebben, waar ze heel
erg blij mee zullen zijn![]()
Goed, hoe zat het nou precies met Noek en Gert?![]()
Ghèhèhè
De laatste tijdquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ach Heksje toch!![]()
Het is Teun die het zegt. Die moet gewoon eens wat vaker nadenken voor hij wat zegt. Hij jaagt nogal wat mensen tegen zich in het harnas de laatste tijd.
Godverdomme, Gert zei dat ik de enige was waar hij dat mee doet.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:46 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Noek en Gert doen aan webcamseks, daarom heeft hij zijn laptop mee
Dat was ook al onderdeel van de discussie op het moment dat het al dan niet noodzakelijk zijn van het volgen van een studie door DK genoemd werd, dat zou zonder stufi waarschijnlijk niet mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:41 schreef Teun_ZHV het volgende:
Overbodigheid van stufi is weer een heel ander onderwerp, waarom je dat er nu weer bij betrekt weet ik niet.
Waarom ik nou weerquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met het verschil dat mevrouw Jager uit Kampen hier niet post....... en DK wel.
Wilders een zak de behanger noemen kan ook gewoon op het forum, Jian in dit subforum een zak de behanger noemen is op de man spelen, en niet nodig.
Ik ben helemaal niet de held van mevrouw de Jager (kijk wel link uit). Ik plaatste een stukje tekst over haar op dit forum en geef aan hoe ik er over denk.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met het verschil dat mevrouw Jager uit Kampen hier niet post....... en DK wel.
Wilders een zak de behanger noemen kan ook gewoon op het forum, Jian in dit subforum een zak de behanger noemen is op de man spelen, en niet nodig.
Je hoeft niet de held te zijn van alle fictieve mevrouw de Jagers uit Kampen, zij heeft Geert om voor haar op te komen, en dat doet hij waarschijnlijk beter dan degenen die voor Laysa zouden moeten opkomen.
oh Noek, vind ik lief van je, ja mijn droomman al mijn hele leven ( raar maar waar, in het echte leven val ik niet eens op zwarte mannen, ook geen gekleurde, en nee is geen discriminatie) marvin, ach en hij bewoog zo soepeltjes met zijn heupen, dank je welquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:47 schreef Noek het volgende:
Heks, niet huilen en vooral niet wakker liggen van iets dat hier gebeurt. We gaan je sexual healen met een blij deuntje.
Veel asielzoekers (je vlucht niet zomaar uit je land) zijn daarvoor jaren op een kamp opgeborgen in Nederland zonder zich te kunnen opleiden/ontwikkelen of te mogen werken. Alle problemen zijn erg maar maak alsjeblieft genuanceerde vergelijkingen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:39 schreef Toverheks het volgende:
.....mensen die het echt nodig hebben mogen blauwbekken en ja een asielzoeker krijgt een heel ingerichte woning etc. en zeg niet is niet zo kan ze aanwijzen hier in mijn straat er wonen er nu al 3 en er komen elke keer meer bij...
zo dat is er ff uit. en kan me niet schelen dat het niks met jullie discussie te maken heeft maar wat zal ik blij zijn als die 2 een woning met aanpassingen krijgen en de rest van hun leven er heerlijk kunnen wonen.
Eigenlijk stond er eerst Pietje, maar die had vandaag al zoveel over zich heen gehad dan ik bang was dat hij zou denken dat ik hem echt niet lief/leuk/aardig vind als ik zijn naam zou posten, en ik heb helemaal geen probleem met Pietje, die vind ik wel lief/leuk/aardig.quote:
Ben je een "Jas" als je als buitenstaander Volendam binnenkomt of ben je gewoon sowieso een "Jas" als je niet uit Volendam komt?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:51 schreef Anniebab het volgende:
En deze Volendammer toppers gaan voor alle jassen t aankomende songfestival winnen....![]()
Heksje van me, rustig maar. Ik denk dat de meesten hier Laysa en D_K liever vandaag naar een leuke woning zien vertrekken dan morgen! Ik in ieder geval wel! Een woning waar Laysa zo even naar buiten kan lopen, waar de muren niet bijna spontaan instorten. Gewoon een gezonde woning.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:39 schreef Toverheks het volgende:
weet je zit hier gewoon te janken nu, ik weet hoe laysa en D-K naar een nieuwe woning met mogelijkheden verlangen, en wat ze hebben doet er niet toe, ik weet dat laysa zich verdomme de trap op moet hijssen om boven te komen, dat laysa en D-K elkaar steunen en helpen waar ze maar kunnen en als ik een miljoen had gaf ik ze verdomme een huis.
maar ze werden lekker gemaakt door een telefoniste of zoiets en dachten het woningkje al te hebben gekregen en als er achteraf dan komt van sorry jullie staan op de lijst en meer van dat bla bla bla en ja ik heb ook gezegt dan komt er nog een veel mooiere woning voor jullie. maar godver het is oneerlijk verdeelt in Nederland, mensen die het echt nodig hebben mogen blauwbekken en ja een asielzoeker krijgt een heel ingerichte woning etc. en zeg niet is niet zo kan ze aanwijzen hier in mijn straat er wonen er nu al 3 en er komen elke keer meer bij.
Ik snap niet dat Leandra dat niet weet, die heeft toch een goede opleiding gehad en daar bovendien van genoten.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:49 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Sowieso is het "lul de behanger".
Prima, dan gaan we het daar nu over hebben. Mijn mening is dat Ian geen stufi moet krijgen als hij een halfzachte opleiding gaat volgen waarna hij aan kan sluiten bij het leger van werkelozen die een gelijksoortige studie hebben gevolgd. Genoeg is genoeg, dat geldt voor iedere beroepsgroep. Dan maar geen kunstenaar of leraar geschiedenis. (als voorbeeld hè)quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was ook al onderdeel van de discussie op het moment dat het al dan niet noodzakelijk zijn van het volgen van een studie door DK genoemd werd, dat zou zonder stufi waarschijnlijk niet mogelijk zijn.
Ja, voor jouw generatie, die van mij zegt nog dingen als "stuk onbenul" en "zak de behanger" een kreet als "huppelkut" is eigenlijk al over de grens van ons vloekvermogen snotaapquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:49 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Schwanz and der Wand Papier Ankleberquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:49 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij zegt er helemaal NIEMAND dat ze hen dat niet gunnen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:52 schreef spuitje het volgende:
[..]
Heksje van me, rustig maar. Ik denk dat de meesten hier Laysa en D_K liever vandaag naar een leuke woning zien vertrekken dan morgen! Ik in ieder geval wel! Een woning waar Laysa zo even naar buiten kan lopen, waar de muren niet bijna spontaan instorten. Gewoon een gezonde woning.
Het is lul de behanger en zak hooiquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, voor jouw generatie, die van mij zegt nog dingen als "stuk onbenul" en "zak de behanger" een kreet als "huppelkut" is eigenlijk al over de grens van ons vloekvermogen snotaap
Stuk onbenul is prima, van "zak de behanger" hebben zowel Google als ik nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, voor jouw generatie, die van mij zegt nog dingen als "stuk onbenul" en "zak de behanger" een kreet als "huppelkut" is eigenlijk al over de grens van ons vloekvermogen snotaap
Fijn dat je dat even bekrachtigdquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:53 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij zegt er helemaal NIEMAND dat ze hen dat niet gunnen.
Rustig maar mensen, niemand zegt dat Laysa en DK onder een brug horen te liggen
Ik ontvang geen studiefinanciering. Mijn studie betaal ik uit eigen middelen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was ook al onderdeel van de discussie op het moment dat het al dan niet noodzakelijk zijn van het volgen van een studie door DK genoemd werd, dat zou zonder stufi waarschijnlijk niet mogelijk zijn.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:53 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Schwanz and der Wand Papier Ankleber
Ja, en kennelijk bevind je je graag tussen de zakken hooi.....quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:49 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet de held van mevrouw de Jager (kijk wel link uit). Ik plaatste een stukje tekst over haar op dit forum en geef aan hoe ik er over denk.
Wat niet nodig is daar ga ik niet over, daar hebben we moderators voor. Ik vind velen op dit forum wel enorme zakken hooi trouwens
Je krijgt toch wel een tegemoetkoming ofzo?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ontvang geen studiefinanciering. Mijn studie betaal ik uit eigen middelen.
Okee, geaccepteerd, als het is om Pietje te ontzien dan begrijp ik 'tquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eigenlijk stond er eerst Pietje, maar die had vandaag al zoveel over zich heen gehad dan ik bang was dat hij zou denken dat ik hem echt niet lief/leuk/aardig vind als ik zijn naam zou posten, en ik heb helemaal geen probleem met Pietje, die vind ik wel lief/leuk/aardig.
Aan jou heb ik ook geen hekel, maar ik wist dat jij het niet erg zou vinden... al was het alleen maar als nawee van ons sparren van vanmorgen
hoop genuanceerd genoeg, en nee scheer echt niet alles over 1 kam. deze 3 die hier wonen een lachertje, de 1 zit in de bak en heeft ( woningbouw weet dat) zijn woning onder verhuurd,aan een junk die snachts leeft, de ander ach is zogenaamde zoon met moeder, mijn reet is gewoon haar neef, en de ander heeft mooie 5 kamer woning en woond boven in zolderkamertje en had nog de gore moed de woningbouw te bellen met het verzoek of er een keuken ook boven geplaatst kon worden.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:50 schreef BobdeStreamer het volgende:
[..]
Veel asielzoekers (je vlucht niet zomaar uit je land) zijn daarvoor jaren op een kamp opgeborgen in Nederland zonder zich te kunnen opleiden/ontwikkelen of te mogen werken. Alle problemen zijn erg maar maak alsjeblieft genuanceerde vergelijkingen.
En wat dan nog alles we dat wel deden? Volgens Teun hoeven we dan toch niet te klagen, want we hebben immers een dak boven ons hoofd!quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:53 schreef Ian_Nick het volgende:
dan hoop ik wel dat die zanger eens een goeie shampoo gaat gebruiken, vind dat haar altijd zo vet eruit zien.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:51 schreef Anniebab het volgende:
En deze Volendammer toppers gaan voor alle jassen t aankomende songfestival winnen....![]()
Omdat je denkt dat die enge Geert zo slecht is als domme mensen je willen doen gelovenquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:55 schreef Toverheks het volgende:
en nee ik stem niet op Wilders, maar op sommige punten heeft hij oh zo gelijk.
ik hou eerder mijn hart vast als Wilders daadwerkeli9jk aan de macht komt maar dat terzijde.
Ach sommigen noemen mensen buiten Volendam vandaan Jassen in t algemeen....maar t slaat eik gewoon nergens op, hier verdienen 9 van de 10 ook gewoon hun brood buiten t dorp en tis een super modern dorp joh,Alleen met bepaalde dagen zoals kermis wordt er wel eens op gereageerd als half Nederland hier naar toekomt en je je nergens meer in kan wringen van de drukte....ikzelf heb er totaal geen moeite mee....quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:52 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ben je een "Jas" als je als buitenstaander Volendam binnenkomt of ben je gewoon sowieso een "Jas" als je niet uit Volendam komt?
Nee.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:55 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Je krijgt toch wel een tegemoetkoming ofzo?
Ah, nog leuker... gewoon ouderwets dus.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ontvang geen studiefinanciering. Mijn studie betaal ik uit eigen middelen.
Nee, dan heb je een brug boven je hoofd.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En wat dan nog alles we dat wel deden? Volgens Teun hoeven we dan toch niet te klagen, want we hebben immers een dak boven ons hoofd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, je hebt hele mooie bruggen tegenwoordig hoor.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:53 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij zegt er helemaal NIEMAND dat ze hen dat niet gunnen.
Nee gekkie dat is zijn style.... ik vind m superquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:56 schreef Toverheks het volgende:
[..]
dan hoop ik wel dat die zanger eens een goeie shampoo gaat gebruiken, viond dat haar altijd zo vet eruit zien.
Mij maakt het niet uit hoor, ik ben mijn hele jeugd een "Jas" geweest.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:57 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Ach sommigen noemen mensen buiten Volendam vandaan Jassen in t algemeen....maar t slaat eik gewoon nergens op, hier verdienen 9 van de 10 ook gewoon hun brood buiten t dorp en tis een super modern dorp joh,Alleen met bepaalde dagen zoals kermis wordt er wel eens op gereageerd als half Nederland hier naar toekomt en je je nergens meer in kan wringen van de drukte....ikzelf heb er totaal geen moeite mee....
Bij ons niet... ik mocht dat soort kreten niet gebruiken. Lul werd gewoon zak.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:54 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het is lul de behanger en zak hooi
zomgquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:51 schreef Leandra het volgende:
Eigenlijk stond er eerst Pietje, maar die had vandaag al zoveel over zich heen gehad dan ik bang was dat hij zou denken dat ik hem echt niet lief/leuk/aardig vind als ik zijn naam zou posten, en ik heb helemaal geen probleem met Pietje, die vind ik wel lief/leuk/aardig.
Aan jou heb ik ook geen hekel, maar ik wist dat jij het niet erg zou vinden... al was het alleen maar als nawee van ons sparren van vanmorgen
Ja, en dat gun ik ze niet! Blijf met je werkeloze kutpoten van mijn bruggen af!quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt hele mooie bruggen tegenwoordig hoor.
Da's wel even Teun zijn gelul onderuit lijkt mequote:Op vrijdag 17 september 2010 14:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, nog leuker... gewoon ouderwets dus.
Dan valt er al helemaal niets over te klagen lijkt me
Ja, ga even delen quoten uit een complete tekst van destijds of van vandaag. Jullie hebben inderdaad totaal niets te klagen, compleet niets v.w.b. zaken die buiten jullie gezondheid liggen. Je hebt onderdak, je hebt voer, er staat straks een aangepaste woning voor jullie klaar. Wtf wil je nog meer?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En wat dan nog alles we dat wel deden? Volgens Teun hoeven we dan toch niet te klagen, want we hebben immers een dak boven ons hoofd!
Op die manier, ach het scheelt maar een paar cm.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij ons niet... ik mocht dat soort kreten niet gebruiken. Lul werd gewoon zak.
Spreek voor jezelf.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:01 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Op die manier, ach het scheelt maar een paar cm.
"Kermishit"quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:02 schreef Anniebab het volgende:
Alhoewel ik dit best geinig vind....vooral omdat de zanger totaal geen ritme heeft....
sommigen hebben zelfs een verwarmd wegdek, dus als ze dan onder die brug met hun handen omhoog gaan staan blijven die nog een beetje warm ook, wat wil je nog meerquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt hele mooie bruggen tegenwoordig hoor.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:58 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Nee gekkie dat is zijn style.... ik vind m super![]()
Dat kan wel wezen, maar de studies waar wel of geen stufi voor gegeven wordt is gewoon vastgesteld, en je kunt het wel nutteloos vinden dat iemand leraar geschiedenis wordt, maar dat betekent in feite dat je ervoor pleit om uiteindelijk de geschiedenislessen op school maar helemaal te schrappen??quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:53 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Prima, dan gaan we het daar nu over hebben. Mijn mening is dat Ian geen stufi moet krijgen als hij een halfzachte opleiding gaat volgen waarna hij aan kan sluiten bij het leger van werkelozen die een gelijksoortige studie hebben gevolgd. Genoeg is genoeg, dat geldt voor iedere beroepsgroep. Dan maar geen kunstenaar of leraar geschiedenis. (als voorbeeld hè)
Ik heb ook niet gezegd dat iemand van mening is dat ze maar onder een brug moeten gaan wonen, ik zeg alleen dat vrijwel iedereen ze SNEL een betere woning gunt!quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:53 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Daarom, ik wist dat een goed argument voor jou voldoende zou zijnquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Okee, geaccepteerd, als het is om Pietje te ontzien dan begrijp ik 't
Leg 's uit waarom?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:53 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Prima, dan gaan we het daar nu over hebben. Mijn mening is dat Ian geen stufi moet krijgen als hij een halfzachte opleiding gaat volgen waarna hij aan kan sluiten bij het leger van werkelozen die een gelijksoortige studie hebben gevolgd. Genoeg is genoeg, dat geldt voor iedere beroepsgroep. Dan maar geen kunstenaar of leraar geschiedenis. (als voorbeeld hè)
Maakt dat wat uit? Zou hij die ineens niet meer hebben als hij de hele dag thuis op de bank zat?quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:03 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
En je hebt ook geen uitkering vanwege je afgekeurd zijn?
Neuh, hij wast t wel met zon gele fles...euh Diamant geloof ik...quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:03 schreef Toverheks het volgende:
[..]
je haar maar 1 keer in de 14 dagen wassen
En wat is de toetssteen of een opleiding al dan niet om in aanmerking dient te komen voor eventuele vergoedingen voor de mensen die deze opleiding volgen?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:53 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Gedoseerd toelaten wat mij betreft. Vraag en aanbod op elkaar afstemmen. Alleen de besten hebben geluk.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan wel wezen, maar de studies waar wel of geen stufi voor gegeven wordt is gewoon vastgesteld, en je kunt het wel nutteloos vinden dat iemand leraar geschiedenis wordt, maar dat betekent in feite dat je ervoor pleit om uiteindelijk de geschiedenislessen op school maar helemaal te schrappen??
Als het op de man spelen was, dan zij dat zo. Ik heb daar dan vermoedelijk vast een reden voor gehad.quote:Er zijn idd voldoende studies die tegenwoordig geen baan meer opleveren, het mag dan van de zotte zijn dat er een opleiding "vrije tijd management" bestaat en dat daar stufi voor gegeven wordt, maar op het moment dat een van ons, of een van onze kinderen zo'n nutteloze studie zonder toekomst wil gaan volgen is dat geen reden op de man te gaan spelen.
Dat kan zo zijn, maar frappant is het wel dat bepaalde opleidingen niet echt hoog scoren en mensen, komend uit zo'n opleiding, regelmatig rond het sociaal minimum vertoeven.quote:Daarbij zullen er genoeg opleidingen zijn die op een bepaald moment door een hoop mensen met gebrek aan toekomstvisie als nutteloos beschouwd werden....
En iemand wordt niet noodzakelijk werkeloos na het volgen van een studie waarin hij geen beroep kan vinden.
frituurvet, zie je wel ik wist hetquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:08 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Neuh, hij wast t wel met zon gele fles...euh Diamant geloof ik...![]()
Ik vraag dat omdat ik er destijds uitgekegeld werd toen ik mij omschooldequote:Op vrijdag 17 september 2010 15:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maakt dat wat uit? Zou hij die ineens niet meer hebben als hij de hele dag thuis op de bank zat?
Frituurvetquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:08 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Neuh, hij wast t wel met zon gele fles...euh Diamant geloof ik...![]()
Euh, mijn broertje doet die opleiding, en dat houdt dus in dat je leert hoe je ándermans vrije tijd leuk in kunt vullen hèquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn idd voldoende studies die tegenwoordig geen baan meer opleveren, het mag dan van de zotte zijn dat er een opleiding "vrije tijd management" bestaat en dat daar stufi voor gegeven wordt, maar op het moment dat een van ons, of een van onze kinderen zo'n nutteloze studie zonder toekomst wil gaan volgen is dat geen reden op de man te gaan spelen.
En als die mensen daar verder zelf voor hebben gekozen, wat is dan precies jouw probleem?quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:10 schreef Teun_ZHV het volgende:
Dat kan zo zijn, maar frappant is het wel dat bepaalde opleidingen niet echt hoog scoren en mensen, komend uit zo'n opleiding, regelmatig rond het sociaal minimum vertoeven.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:11 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Frituurvet![]()
"Kijk eens mam, schone handjes".
Voor de meeste universitaire opleidingen heb je een VWO-diploma nodig... ik weet niet wat het opleidingsgemiddelde is onder de bijstandsgerechtigden, maar op een of andere manier lijkt het me niet dat het gros een VWO-diploma heeft.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:10 schreef Teun_ZHV het volgende:
Dat kan zo zijn, maar frappant is het wel dat bepaalde opleidingen niet echt hoog scoren en mensen, komend uit zo'n opleiding, regelmatig rond het sociaal minimum vertoeven.
En nu ga ik echt, echt, echt even wat anders doen.....![]()
Kusje kroel voor iedereen
Zie eerdere posting, vraag en aanbod, inpassend in lange termijnvisies. Ongeveer op dezelfde wijze waarop men bepaald dat er in 2020 zoveel woningen moeten staan of zoveel scholen of...of....of.....quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En wat is de toetssteen of een opleiding al dan niet om in aanmerking dient te komen voor eventuele vergoedingen voor de mensen die deze opleiding volgen?
Waarschijnlijk dat ze vervolgens uitkering gaan trekken om hun kroost te voeden, op zijn kosten.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:12 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
En als die mensen daar verder zelf voor hebben gekozen, wat is dan precies jouw probleem?
Toevallig als ik vd week een topic van iemand die die opleiding gedaan had, en over het algemeen was ook de mening onder de FOK!kertjes van amper 20 dat het niet vreemd was als je na zo'n pretstudie niet aan de bak kwam.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:12 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Euh, mijn broertje doet die opleiding, en dat houdt dus in dat je leert hoe je ándermans vrije tijd leuk in kunt vullen hèHard werken hoor, hij wordt op iedere denkbare plek in de horeca, op de meest onmogelijke tijdstippen neergestald om mee te werken zodat hij een beeld kan vormen wat mensen leuk vinden. En dat mag hij dan later toepassen, als in een tent waar vrije tijd gespendeerd wordt managen, dat is het doel.
Mijns inziens een erg nuttige studie dus.
Ik zal zijn haartjes persoonlijk wel een keertje wassen , zeep ik hem gelijk helemaal in, zodat ie uit mijn handen floept richting Mokum en daar op jouw balkonnetje landt...kan je ff aan m ruiken.....mmmmm lekker hoor.quote:
En misschien is de verdiencapaciteit van DK ook wel ten goede veranderd als hij klaar is met zijn studie, en dan wordt hij er wellicht ook uitgekegeld.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:11 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik vraag dat omdat ik er destijds uitgekegeld werd toen ik mij omschoolde
En als je studie niet specifiek gericht is op het beoefenen van een bepaald beroep? Bijvoorbeeld wat een beetje de tendens is van het universitair onderwijs? Kijk een vraag en aanbod qua tandartsen kan ik mij wel voorstellen, maar de lange termijn prognose van een studie als astronomie lijkt me lastig plaatsen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:14 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Zie eerdere posting, vraag en aanbod, inpassend in lange termijnvisies. Ongeveer op dezelfde wijze waarop men bepaald dat er in 2020 zoveel woningen moeten staan of zoveel scholen of...of....of.....
Mocht het daarbuiten vallen, dan is het terecht dat de gemeenschap er niet voor betaald en dat men het uit eigen zak betaald.
Ik ga straks voor een medium rare biefstukje.quote:
hahahha vind alles best, zolang hij mijn goddelijk lichaam maar niet gaat betastenquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:17 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Ik zal zijn haartjes persoonlijk wel een keertje wassen , zeep ik hem gelijk helemaal in, zodat ie uit mijn handen floept richting Mokum en daar op jouw balkonnetje landt...kan je ff aan m ruiken.....mmmmm lekker hoor.
En om er voor te zorgen dat er minder mensen met een uitkering blijven zitten doet de gemeente moeite om ze aan bijvoorbeeld een HAVO diploma te helpen om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:14 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dat ze vervolgens uitkering gaan trekken om hun kroost te voeden, op zijn kosten.
Zit wel wat in, vind ik.
We weten genoeg over sterrenbeelden!quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
En als je studie niet specifiek gericht is op het beoefenen van een bepaald beroep? Bijvoorbeeld wat een beetje de tendens is van het universitair onderwijs? Kijk een vraag en aanbod qua tandartsen kan ik mij wel voorstellen, maar de lange termijn prognose van een studie als astronomie lijkt me lastig plaatsen.
oeh lekkerquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ga straks voor een medium rare biefstukje.
Met gepofte erpel!
Het is niet alsof ik genezen ben als ik al dan niet een bepaalde studie heb afgerond?quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
En misschien is de verdiencapaciteit van DK ook wel ten goede veranderd als hij klaar is met zijn studie, en dan wordt hij er wellicht ook uitgekegeld.
Misschien volg je dan de verkeerde studiequote:Op vrijdag 17 september 2010 15:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het is niet alsof ik genezen ben als ik al dan niet een bepaalde studie heb afgerond?
Okquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toevallig als ik vd week een topic van iemand die die opleiding gedaan had, en over het algemeen was ook de mening onder de FOK!kertjes van amper 20 dat het niet vreemd was als je na zo'n pretstudie niet aan de bak kwam.
Dat was de reden dat ik dat als voorbeeld nam.
Verder wordt Economie tegenwoordig nogal eens als een pretstudie gezien, en is de kans groot dat degenen die nu Economie gaan doen straks amper aan de bak komen.
Dat zal het zijn! Een cursus wonderen zal vast vruchtbaarder zijn!quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:22 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Misschien volg je dan de verkeerde studie
Kip Tandoori staat op t menu...quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Met gepofte erpel!
Wat ik er van begreep is het ook gewoon een goede opleiding met mooie vooruitzichten. Maar er worden hier wel meer rare dingen geroepen, imho.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:24 schreef Copycat het volgende:
Is dat die opleiding in Tilburg, Mera? Die heeft een vriend van me ook gedaan en die boert verdomd lekker, met zijn bedrijf.
Ik heb de vragen al weggehaald! Voor je het weet probeert ie ze echt te beantwoorden!quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:27 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik verwacht overigens geen normaal antwoord van Teun.
Met HAVO is idd niets mis, goede basis voor iedere opleiding.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:20 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
En om er voor te zorgen dat er minder mensen met een uitkering blijven zitten doet de gemeente moeite om ze aan bijvoorbeeld een HAVO diploma te helpen om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.
Lijkt mij persoonlijk geen slechte zaak, maar da's ook maar mijn mening
Hij doet 'em in Breda, maar daar schijnen de afgestudeerden ook booming business te doen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:24 schreef Copycat het volgende:
Is dat die opleiding in Tilburg, Mera? Die heeft een vriend van me ook gedaan en die boert verdomd lekker, met zijn bedrijf.
Ik las "ontplofte egel"quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Met gepofte erpel!
jaquote:
Hij bedoelt natuurlijk Tegemoetkoming, dat heet in de volksmond ook gewoon StuFi.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:37 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik heb op het moment voor mijn HAVO te halen en toch werd ik als voorbeeld gebruikt door Teun voor iemand die daar geen financiele hulp voor zou moeten ontvangen.
Dat ik sowieso niet in aanmerking kom voor Studie Financiering, dus dat Teun een volstrekt overbodig punt maakt laat ik dan nog even in het midden.
hoezo HiDi wat is er gebeurd, en als je gaat rammen laat je computertje heel hoor.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:37 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
ja![]()
ik heb zin om dit hele huis kort en klein te slaan
Waarom is dat lastig? Als er daar een paar honderd (noem maar een zijstraat) van zijn, dan is dat toch prima? Volgens mij kun je dat wel incalculeren. Sowieso kun je als land als het gesubsidieerde banen betreft wel bepalen hoeveel je over hebt voor welke wetenschap of andere zaken.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
maar de lange termijn prognose van een studie als astronomie lijkt me lastig plaatsen.
Nee, maar bepaalde dingen kun je wel (parttime) doen als je de juiste opleiding hebt, kom je qua niveau niet verder dan productiewerk dan helpt een studie meestal ook niet, als je echter een opleiding hebt waarbij je een baan kunt krijgen die wel te vervullen is met de beperkingen die je hebt dan kan het dus zijn dat het volgen van een studie meer mogelijkheden geeft, ongeacht het feit dat je dan niet genezen bent.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het is niet alsof ik genezen ben als ik al dan niet een bepaalde studie heb afgerond?
geen idee, voel me al een tijdjequote:Op vrijdag 17 september 2010 15:38 schreef Toverheks het volgende:
[..]
hoezo HiDi wat is er gebeurd, en als je gaat rammen laat je computertje heel hoor.
Stel ze gerust, ik lees het wel terug na het boodschappen doenquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
O ja, Teun is weg hè? Dan stel ik die vragen later wel even!
Vraag ik me alsnog af waarom het een slechte zaak zou zijn op die manier te investeren in een persoon, aangezien je met een HAVO diploma meer kansen op de arbeidsmarkt hebt dan met VMBO en dit er voor zorgt dat je juist níet in de bijstand terecht komt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:38 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Hij bedoelt natuurlijk Tegemoetkoming, dat heet in de volksmond ook gewoon StuFi.
Als er maar genoeg per jaar die opleiding afronden dan is het snel genoeg afgelopen met de mogelijkheden, zeker in de huidige economische crisis'.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:23 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
OkAlhoewel volgens mijn broertje de banen voor het oprapen liggen in die hoek, als je goed bent. Hij heeft al een paar keer iets afgeslagen, waaronder een vet betaalde managementplek op Curaçao.
doe maar rustig, al voel je jezelf al een tijdje boos, het komt wel goed, en blijf in godsnaam van de spullen van je ouders af want anders heb je echt herrie in de tent.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:40 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
geen idee, voel me al een tijdje![]()
en nee, eerst gaan de spullen van mijn ouders eraan
Jonguh, het ging niet over jouw Havo, ik noemde jou als voorbeeld, staat er nog expliciet tussen haakjes bijquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:37 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik heb op het moment voor mijn HAVO te halen en toch werd ik als voorbeeld gebruikt door Teun voor iemand die daar geen financiele hulp voor zou moeten ontvangen.
Dat ik sowieso niet in aanmerking kom voor Studie Financiering, dus dat Teun een volstrekt overbodig punt maakt laat ik dan nog even in het midden.
neem je wel een koekje mee voor bij de koffie * gezellig*quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:41 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Stel ze gerust, ik lees het wel terug na het boodschappen doen
Lees even je bijdragen van je in de vorige twee topics terug en je vindt ze geheidquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:42 schreef Copycat het volgende:
Kom op Cc! Nog één abstract lulzinnetje dat heel wat lijkt!
op een gegeven moment kom je op een punt dat dat je heel weinig boeitquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:43 schreef Toverheks het volgende:
[..]
doe maar rustig, al voel je jezelf al een tijdje boos, het komt wel goed, en blijf in godsnaam van de spullen van je ouders af want anders heb je echt herrie in de tent.
Niet echt een erg goed voorbeeld dan, of wel? Aangezien ik compleet iets anders ga doen dan waar jij je punt over probeerde te maken.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Jonguh, het ging niet over jouw Havo, ik noemde jou als voorbeeld, staat er nog expliciet tussen haakjes bij
Omdat je met VMBO aan een praktijk beroepsopleiding kunt werken, eerder aan de slag kunt en ook eerder ergens aangenomen wordt. Het grote nadeel van iemand die op latere leeftijd nog eens HBO en eventueel ook nog Uni gaat doen is dat degene dus niet aan werkt komt want te oud en te weinig ervaring voor die leeftijd. Economisch gezien is het dus beter om jezelf omhoog te werken in de arbeidsmarkt en eventueel in de tussentijd opleidingen/cursussen te doen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:41 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Vraag ik me alsnog af waarom het een slechte zaak zou zijn op die manier te investeren in een persoon, aangezien je met een HAVO diploma meer kansen op de arbeidsmarkt hebt dan met VMBO en dit er voor zorgt dat je juist níet in de bijstand terecht komt.
doe nou maar niet, krijg je later weer spijt van als de hele bende in elkaar geslagen is, en ouders, ach ze hebben het altijd het beste met je voor hoor, weet niet wat er aan de hand is, maar doe gewoon geen gekke dingenquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:44 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
op een gegeven moment kom je op een punt dat dat je heel weinig boeit
Niet.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
Lees even je bijdragen van je in de vorige twee topics terug en je vindt ze geheid
Nee, de tegemoetkoming is wat anders dan stufi....quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:38 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Hij bedoelt natuurlijk Tegemoetkoming, dat heet in de volksmond ook gewoon StuFi.
IS het niet nee, dat zeg ik.. Maar het wordt in de volksmond wel zo genoemd. Iedere cent die iemand van de IB-groep krijgt of leent wordt StuFi genoemd. Hier in ieder geval welquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, de tegemoetkoming is wat anders dan stufi....
Anders zouden een hoop ouders met 14-jarige kinderen al stufi krijgen, en die krijgen gewoon tegemoetkoming ouders, en voor Vavo is er de tegemoetkoming voor de scholieren zelf, maar het is zeker geen stufi.
Omdat de meeste astronomie studenten niet eindigen in de astronomie, maar in andere hoge posities binnen of buiten de wetenschap. De meeste Neerlandici eindigen niet voor de klas, menig classicus eindigt doorgaans wel voor de klas. Jij wil de toestroom voorafgaand aan de studie bepalen, maar bepaald uiteindelijk niet de markt sowieso de beloning die staat tegenover een bepaald beroep? Hoe wil je van brede studie uiteindelijk het nut bepalen?quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:39 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Waarom is dat lastig? Als er daar een paar honderd (noem maar een zijstraat) van zijn, dan is dat toch prima? Volgens mij kun je dat wel incalculeren. Sowieso kun je als land als het gesubsidieerde banen betreft wel bepalen hoeveel je over hebt voor welke wetenschap of andere zaken.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |