Ik was niet in de buurtquote:Op zaterdag 18 september 2010 14:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Om PSM voor te zijn: ik heb het niet gedaan.
(versperring Roodeschool)
Als de voet van de spoorstaaf nog in tact is en alleen de kop er uit ligt, ziet een spoorstroomloop dat volgens mij ook niet, toch?quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En bij assentellers wordt zoiets juist niet gesignaleerd, bij de ouderwetse spoorstroomloop wel.
Klopt. Als de staaf helemaal door is, zien we dat wel.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als de voet van de spoorstaaf nog in tact is en alleen de kop er uit ligt, ziet een spoorstroomloop dat volgens mij ook niet, toch?
Krijg je een aparte melding als je een overwachte spoorbezetting hebt?quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt. Als de staaf helemaal door is, zien we dat wel.
Zo'n geval lijkt me niet te onderscheiden van iemand die een kortsluitlans in een spoor steekt zonder trein in de buurt. OKee op een enkelsporig baanvak stemt dat wel tot nadenken natuurlijkquote:Op zaterdag 18 september 2010 17:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Krijg je een aparte melding als je een overwachte spoorbezetting hebt?
Klopt, maar op het moment dat normaliter iemand een kortsluitlans in het spoor steekt, hangt ie bij de treindienstleider aan de telefoon om te controleren dat de sectie inderdaad als bezet gemeld wordt.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo'n geval lijkt me niet te onderscheiden van iemand die een kortsluitlans in een spoor steekt zonder trein in de buurt. OKee op een enkelsporig baanvak stemt dat wel tot nadenken natuurlijk
Dat mag je aannemen van wel. Anders kan er sprake zijn van vandalisme.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, maar op het moment dat normaliter iemand een kortsluitlans in het spoor steekt, hangt ie bij de treindienstleider aan de telefoon om te controleren dat de sectie inderdaad als bezet gemeld wordt.
Of van een spoorstaafbreukquote:Op zaterdag 18 september 2010 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat mag je aannemen van wel. Anders kan er sprake zijn van vandalisme.
Of ijzerslijpsel in een ES-las of een muntje of pekelwater of een zeecontainer.quote:
Of een kabelbreuk of kabeldiefstal of een defect spoorrelais of nog 10.000 dingen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Of ijzerslijpsel in een ES-las of een muntje of pekelwater of een zeecontainer.
Lijkt me dat ook daar wel een oplossing voor te bedenken is: een geïsoleerde verticaal zigzaggende draad in de spoorstaaf die als alarm dient.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt. Als de staaf helemaal door is, zien we dat wel.
Wordt het productieproces daar dan niet een procent of 1000 duurder van denk je?quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lijkt me dat ook daar wel een oplossing voor te bedenken is: een geïsoleerde verticaal zigzaggende draad in de spoorstaaf die als alarm dient.
En dan nog kan je lang niet alles afvangen dat gevaar op kan leveren. De kosten zullen daarnaast idd niet opwegen tegen de baten.quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wordt het productieproces daar dan niet een procent of 1000 duurder van denk je?
'Spoorboekloos' bestaat niet: NS wil mensen doen geloven dat ze niet meer in het spoorboekje hoeven te kijken als ze een trein willen hebben.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:50 schreef Fixers het volgende:
Spoorboekloos rijden is inderdaad heel spoorboekloos. Ze laten nu weer een IC vallen ivm "logistieke problemen". Ik voorspel zo dat de conclusie gaat zijn dat het niet haalbaar is om 6 IC's en 6 stoptreinen per uur te laten rijden in een normale spits.
Bij 10x per uur dezelfde treinserie kun je volgens mij ook al wel echt spoorboekjeloos rijden invoeren.quote:Op zondag 19 september 2010 01:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
'Spoorboekloos' bestaat niet: NS wil mensen doen geloven dat ze niet meer in het spoorboekje hoeven te kijken als ze een trein willen hebben.
Ik zeg pas 'Spoorboekloos' als de frequentie hoger is dan 12x per uur. En dan moeten het treinen uit dezelfde serie zijn.
Ik zat de hele dag óf in de stoomtrein óf in de buurt rond het spoor bij Alkmaar voor de stoomtreinquote:Op zaterdag 18 september 2010 16:54 schreef Ascendancy het volgende:
Het moet Greavy geweest zijn. Om de S&V's terug te pakken.
Je zou ze eigenlijk gewoon moeten laten arresteren en even bij oom Agent laten logeren voor een nachtje.quote:Op zondag 19 september 2010 05:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zat de hele dag óf in de stoomtrein óf in de buurt rond het spoor bij Alkmaar voor de stoomtrein![]()
En die kutjanussen van een kutfotografen die denken dat ze alles mogen & alles zijn hebben er wederom voor gezorgd dat er lastgevingen werden afgegeven, sowieso rondom Heerhugowaard en tussen Alkmaar en Alkmaar Noord. Rijden op Zicht iig, met beperktere snelheid.
Klopt. Bij de RET hebben ze dat ook een tijdje geprobeerd, maar het sloeg niet aan. Ze reden ook nog gewoon de laatste dienstregeling van voor de nieuwe schema's, alleen ze communiceerden het niet meer.quote:Op zondag 19 september 2010 01:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
'Spoorboekloos' bestaat niet: NS wil mensen doen geloven dat ze niet meer in het spoorboekje hoeven te kijken als ze een trein willen hebben.
Irritant is dat zeg. Nou ja, ik stond iig op respectabele afstandquote:Op zondag 19 september 2010 05:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zat de hele dag óf in de stoomtrein óf in de buurt rond het spoor bij Alkmaar voor de stoomtrein![]()
En die kutjanussen van een kutfotografen die denken dat ze alles mogen & alles zijn hebben er wederom voor gezorgd dat er lastgevingen werden afgegeven, sowieso rondom Heerhugowaard en tussen Alkmaar en Alkmaar Noord. Rijden op Zicht iig, met beperktere snelheid.
Precies en de gemaakte foto's wissen, zodat ze weten dat het niet loont.quote:Op zondag 19 september 2010 08:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je zou ze eigenlijk gewoon moeten laten arresteren en even bij oom Agent laten logeren voor een nachtje.
Wat voor juridische basis bestaat daarvoor? Dat men andermans eigendommen mag vernietigen?quote:Op zondag 19 september 2010 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies en de gemaakte foto's wissen, zodat ze weten dat het niet loont.
Namaakartikelen worden ook meteen aan de grens vernietigd als ze worden ontdekt, dus blijkbaar zijn er wel juridische mogelijkheden om andermans eigendommen te vernietigen.quote:Op zondag 19 september 2010 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat voor juridische basis bestaat daarvoor? Dat men andermans eigendommen mag vernietigen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |