abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86546086

Na de test kan-hij-tegen-brood deel 2 :)
Lijkt een succes!
Dat zou mooi zijn, dan is tarwe ok O+

(is brood met alleen tarwe gist en water)
pi_86546211
Oh dat zou zeker fijn zijn Free, als Tarwe ok is. (bak je dat brood zelf of kun je dat zo ergens kopen?)
pi_86546240
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:54 schreef happyme28 het volgende:
Oh dat zou zeker fijn zijn Free, als Tarwe ok is. (bak je dat brood zelf of kun je dat zo ergens kopen?)
Natuurvoedingswinkel :) Maar als hij meer gaat eten ga ik bakken :)
pi_86546269
Hij kijkt er wel blij bij, Free. Ik duim voor je mee, brood maakt het leven wel een stuk makkelijker...

Stiemie, nog gefeliciteerd met Esmee. Was ik bijna vergeten.

Takkembah, ikvroeg me al af bij je eerst post van Alexa's val waarom ze niet gebeld hebben. Dat is bij ons standaardprocedure. Niet voor iets kleins, maar wel voor zo'n val!
pi_86546373
Ah ok, hier gewoon tarwebrood van de bakker, maar hij eet nog maar een halve boterham dus dat valt nog mee qua zout.

Hier heeft Daan vanavond trouwens heerlijk van de andijvie met aardappel zitter smikkelen. Hij vindt eigenlijk alles wel lekker dat hij tot nu toe gehad heeft. Toen hij ziek was effe minder, maar nu weer als vanouds lekker smullen.

En nu ga ik 'm lekker naar bed brengen. Kijken wat hij van zijn diepe ledikant gaat vinden.
pi_86546460
Ja, das vast even wennen als je bed er ineens anders uitziet :D

Het kan wel dat er ook zout in zit trouwens, volgens mij kan je vrijwel geen zoutloos brood kopen.
Maar er zit geen melk, ei of soja in en dat is echt zoeken :D
pi_86547772
Ja, daar kan ik me wat bij indenken. Ik had nog een plan om ooit zelf brood te bakken, maar ik heb er simpelweg geen tijd voor (over).

Nou, hij slaapt. Het was ff morren, maar denk ik ook omdat hij zijn middagslaapje gemist heeft (omdat ik 'm niet meer in bed durfde te leggen) dat hij wat overprikkeld was.
  vrijdag 17 september 2010 @ 20:01:20 #108
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_86548454
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:16 schreef Poppedein het volgende:
hmmm Groofs, nu ineens vind ik het overkomen alsof niemand verwacht had dat dit goed zou kunnen gaan..maar mocht je dat zo voelen. Het is écht puur dat ik je benijd om het gemak en de vanzelfsprekendheid die er vanaf lijkt te stralen. Misschien dat jij af en toe best een man in huis mist, maar jullie komen met zn 3en totaal niet over alsof jullie iets missen, je lijkt me een geweldig lieve en enthousiaste moeder en dát is waarom ik je benijd. Omdat ik dat zelf absoluut ook wel ben, maar dat ik dat júist ben omdat iemand dat gewoon af en toe even van mij overneemt. Ik ben er "jaloers" op dat jij het zo heerlijk rooit in je eentje en jullie met zn 3en zo heerlijk warm en compleet op mij overkomen... jaloers is niet het goeie woord, want ik ben heeeel blij met mijn lief en het feit dat ik het niet alleen hoef te doen, maar wel jaloers op t feit dat jij nu gewoon die pluim in je reet mag steken dat het je maar mooi allemaal op een fijne manier lukt en ik me oprecht afvraag of ik dat ook zo zou kunnen, maar dat van mezelf (hopelijk) nooit zal weten ;) (sjongejonge...zwets... -O- )
Haha, ik had nog helemaal geen dubbele gedachten gehad, no worries :* .

En bedankt voor alle lieve reacties die nog volgden O+.

Maar ik voel me weer 'geland' en normaal :P , dus genoeg daarover.
  vrijdag 17 september 2010 @ 20:08:02 #109
313287 Groofsken3
pi_86548684
Jeetje Takkembah, dat is echt wel een flinke buil zeg. Pffff. En gewoon even overleggen met het kdv dat je het fijn zou vinden als ze het even telefonisch melden als er zoiets gebeurt. :Y

Florian en Leander lijken op elkaar, maar Florian is wel meer de Freecell variant :P . Fijn dat het brood goed lijkt te gaan Free.

En dat filmpje van Eva en Fabian vind ik echt geweldig :D . Ik had hem al eens op hyves gezien. Hij gaat zo lekker zijn gangetje en Eva rent maar als een dolle hond heen en weer om alles in goede banen te leiden. "Fayan, foei, sapatos di Eva" O+ . Is het in Spanje Amaranta? Doet me ook erg aan Aruba denken, daar hangt door dat soort tegels toch een beetje dezelfde sfeer in de huizen.
pi_86549259
Takkembah, das een flinke buil :{ Heeft ze er veel last van? Volgende keer maar even navragen waarom ze niet hebben gebeld inderdaad. Ik zou ook wel geschrokken zijn als ik Hannah zo zou aantreffen.

Daan, wat doe je :o Daar ben je nog veel te klein voor o|O

Freecell, fijn dat Florian tegen brood kan *O* Lijkt me best moeilijk als je alles zo nauwlettend in de gaten moet houden qua bijvoeding. Hannah heeft tot nu toe nog nergens een reactie op gehad dus ik ben wat gemakkelijker geworden. Soepstengels zijn helemaal da bomb. Die knaag je weg totdat het laatste stuk in je knuistje verstopt zit :')
Rapley is echt niet zo'n succes helaas. Alles belandt een keer of 10 op de grond en dan is de aandacht weg (tenzij soepstengel of nijntje koek).

Even een vraagje voor de mama's hier die flesvoeding geven: welke speen gebruiken jullie? Ik heb avent flessen met nummer 2 speen, maar het gaat heel erg traag. Ook hebben we 1-2-3 spenen maar daar gaat Hannah in stand 1 zelfs nog van proesten. Volgens mij zuigt ze die helemaal open. Moet ik op zoek gaan naar een nummer 3 speen?
  vrijdag 17 september 2010 @ 20:24:08 #111
313287 Groofsken3
pi_86549349
Ik weet zo niet hoe oud ze is, maar mijn zoon drinkt melk uit een 4-speen en pap uit een I-II-III-speen van Avent. Hij is 9 maanden en een week. :P
pi_86549569
Daan drinkt met z'n 6 maanden en 3 weken de flessen verdikt met 2 schepjes Jpbm uit de Avent 3 speen en de pap uit I-II-III speen.
pi_86551446
Even zonder bij te lezen.
Martje kan niet slapen. Maar hij is zo moe. Hij hoest echt elke 2 min. Het houdt niet op.
Iemand tips? Hebben al neusspray, luuf op z'n borst en rug.
pi_86551537
Even rustig in bad en lekker stomen?
pi_86551646
Hebben we al gedaan om 18u30.
Maar heeft dus blijkbaar niet voldoende geholpen. Ja tijdelijk wel, want hij heeft zijn fles daarna wel goed gedronken. Manlief zit nu bij hem, maar hij blijft maar hoesten. Zo zielig ook gewoon.

Denk dat ik ook nog maar een ui bij zijn bed ga zetten.
pi_86551693
Ymme, voor nu kan je Mart misschien even wat slokjes water aanbieden. Ik heb toen Hannah zo moest hoesten bij de apotheek Thijmsiroop meegekregen. Is mierzoet (helaas) maar het hielp wel. Volgens mij hebben ze dat bij de drogist ook wel.

En even opletten of hij niet gierende ademteugen haalt tussen het hoesten door. Kinkhoest is weer in opmars -O-
pi_86551722
Arm ventje. Hier helpt een badje altijd heel goed. Badje, neusspray, fles en dan tukken :)

O ja en hoofdeinde van het bedje wat omhoog.
pi_86551828
Hoofdeinde staat inmiddels zover omhoog dat hij bijna zit (naja overdreven).
Wat moet ik hier nou mee aan? Huisartsen post bellen :? Of is dat wel heel erg overdreven.
Zitten nu al een aantal dagen met een heel verkouden jongentje en nu dit weer. Vind het gewoon zo zielig!
  vrijdag 17 september 2010 @ 21:20:46 #119
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86551860
Ow wat fijn dat Florian tegen brood kan! *O*
pi_86551926
Hoort er een beetje bij Ymme.
pi_86551983
Tja dat begrijp ik. Maar het is nu al een paar dagen. En nu is hij zo moe, maar kan niet slapen door het hoesten waardoor hij heel zielig gaat huilen. En mijn moedergevoel kan daar niet tegen!
Anders ga ik zo ook naar bed en leg ik hem lekker bij mij neer.
pi_86552254
Nu lees ik op internet dat een hoestsiroop voor baby's slecht is.
Maar ook dat er hoestsiropen voor baby's te verkrijgen zijn.
Nou ja, hopelijk is het morgen niet meer nodig. Zodat ik daar geen vraagtekens bij hoeft te gaan zetten.
pi_86552539
mm ik heb het bij de apotheek meegekregen voor Hannah :?
pi_86553348
Free, wat is hij groot geworden!! Ik had hm echt al een tijd niet gezien, dus voor mn gevoel kon dit F niet zijn :D

Octo: Hier hebben we speen 2 en die gaat nog prima, voor de pap gebruik ik de 123 speen. Misschien 3 eens uitproberen?

Ymme: vervelend voor Mart zeg. Zo te horen hebben jullie al vanalles geprobeerd. Wat voor hoestsiroop is het dan?
  vrijdag 17 september 2010 @ 23:57:45 #125
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_86558680
Haai! Toch nog even langswaaien hoor! Alles k hier?

Ik lees van enige zeer terechte complimenten voor Groofsken! Meis, glunderen van trots zou ik ook doen! Wat goed dat het uitgesproken wordt, want dat is ook precies wat ik lees als ik jouw posts zie O+ U rule! :*

Eh.. Ohja! Die buil van Alexa! :o :o Arm meisje, wat moet zíj hard gevallen zijn zeg! Takkembah, ik vind het idd gek dat ze je niet hebben gebeld hoor.. :*

Ymme, wij hebben hier bisolvon staan, die mag vanaf 3 maanden geloof ik.. Alleen jammer dat het pas 4 uur na innemen werkt :')

Free, je mannetje O+ Wat zou het fijn zijn als het lukt met brood joh!

Twinks, ik hoop zó dat jullie lekker slapen vannacht.. :*

De rest is even kwijt, sorry :*

Wij hebben de hele avond rondgelopen met een heel zielig ventje.. Het is láng geleden dat ik met hem meehuilde omdat hij zo zielig klonk (de laatste keer was nog met datmkrampjes :{ ), maar vanavond ging ik hoor :'( Arme drommel, ik weet bijna zeker dat het een tandje is. Hoop dat het morgen over is, wat een naar iets weer :'(

Iets minder naar: Stef heeft vandaag zijn eerste stapje gezet!! :o :o :o Ik was met hem aan het spelen voor het eten en toen stond hij op zonder zich ergens aan vast te pakken en zette een stap! :o Natuurlijk ging hij wel metéén met de voetjes van de vloer na deze actie, maar ik ben nog steeds in awe.. Mijn baby! Wat doe je?? O+ :'( *O* :X O+

En nu snel slapen, tot morgen lieverds!
3!
pi_86563062
Verder niet gelezen, maar:
STEF WAT DOE JE NU!!!!!!!!!! :o *O* _O_ O+
Haha, Icantrix, jij beweerde toch dat je een onhandige zoon had? :P
Wat zielig dat hij zo'n last heeft van een doorkomende tand :* stomme krengen ook.

Bij Niels gaat het al wat beter gelukkig, hij werd maar drie keer wakker en nu slaapt hij nog. We gaan zo naar de LLL scholingsdag. Spannend! Ik hoop dat hi jslaapt in de doek!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 18 september 2010 @ 08:20:56 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86563232
Stef, wat goehoed! *O*
En wat sneu dat je zo'n last hebt van je doorkomende tanden. :{

Twinkly hoe is het vannacht met Niels gegaan?
pi_86563257
Wow, wat ontzettend knap van Stef! :o *O*

En Alexa ziet er wel heel zielig uit, zeg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86563291
Stef wat goed van je eerste stapje :) Grote jongen.
Hopelijk heb je snel minder last van je tandjes pijn.

Fijn dat het wat beter gaat met Niels. En veel plezier vandaag. :*

Mart is rond 22u00 eindelijk in slaap gevallen. En niet meer wakker geworden tot vanochtend 07u30. Hij is nog steeds snotter snotter en huilierig. Maar heeft nog niet gehoest. Hij kijkt ook zo ontzettend zielig. Hopelijk is hij snel van die verkoudheid af.

En denk dat ik dan toch maar bisolvon in huis ga huilen. :)
pi_86563537
Stef :o wat knap, gewoon een eerste stapje los!! Inca, wel sneu dat hij zo moest huilen, kan me voorstellen dat je even meedeed :'(

Ymme, gelukkig heeft Mart uiteindelijk nog redelijk geslapen. Hopen dat hij snel opknapt.

Fijn Twinkly dat het wat beter gaat met Niels. En heel veel plezier vandaag!

Nou, hier was het vanmorgen zover hoor. Nadat gister dus de ledikant naar beneden ging, gaat dat vandaag met de box gebeuren :o Hij kruipt naar de rand trekt zich op tot op zijn knietjes en dan trekt hij zich op tot staan. Jeetje wat is hij beresterkt. Marky heeft het net opgenomen op video. Echt mooi om te zien.

zaterdag 18 september 2010 @ 09:08:02 #131
95408 Incantrix
pi_86563551
Twinkly, ik hoop dat het ergste leed bij jou toch eeer geleden is nu :* En wat is lll? :@ En haha, nou, met ouders zoals wij zijn kán het haast niet anders :D Hij kan af en toe ook zo raar uitglijden, dan moet ik aan mezelf en mijn moeder denken: 't is net Bambi :D

Ymme, naar om je kind zo te zien he? Die waterige oogjes zeggen alles. Beterschap voor het manneke.. :*

En hihiiii.. Thnx all, ik vind het ook echt heel :o O+ hoor! Was ook wel blij dat één van ons erbij was, het had net zo goed kunnen zijn dat het KDV de primeur kreeg ;)

Ow, gisteravond heeft Stef trouwens voor het eerst zelf met een lepeltje gegeten O+ wij schepten er dan wat yoghurt mee en gaven het dan aan hem en dan duwde hij het in zijn mond. En glúnderen joh! Hij vond het prachtig! En ik weet niet hoeveel dit al zegt, maar daarbij kwam een hele duidelijke voorkeur voor zijn rechterhand naar voren, met links wilde hij de lepel niet aanpakken. Gek kind, een beetje rechts zijn :D (Ik ben links en lief is ambidext ;))
3!
  zaterdag 18 september 2010 @ 09:12:20 #132
95408 Incantrix
pi_86563583
Daan!! :o *O* :o *O* Wat een grote jongen, Happy! En bizar is dat he? Dat ze zoiets dan zomaar ineens kunnen? *O* Hij gaat hard meid! En wat een schátje O+
3!
pi_86563616
Jeetje Daan en Stef :D Knap joh!!

Blijft mijn mannetje dan zo achter?
pi_86563632
Daan :o serieus! Ga liggen man :P
pi_86563649
Daan :D
Wat doe je ;) Je bent nog een baby :)

Echt heel knap van hem!
  zaterdag 18 september 2010 @ 09:22:28 #136
95408 Incantrix
pi_86563688
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 09:15 schreef Meimeltje het volgende:
Jeetje Daan en Stef :D Knap joh!!

Nee hoor :) Volgens het CB hoeven ze pas te kruipen rond de 12 a 15 maanden, dus optrekken, staan en lopen zal dan zeker niet eerder 'horen'.. Gewoon lekker laten gaan (en really, geniet van je rust ;)).
3!
pi_86563719
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 09:15 schreef Meimeltje het volgende:
Ieder kindje ontwikkeld zich anders toch. Misschien is de spraakontwikkeling van Dyon veel sneller of maakt hij ineens een spurt en ontwikkelt hij zich snel achter elkaar.
pi_86564052
Die van mij kan zitten, kwijlen en dweilen. oO<
Maar hij is wel de leukste :+

En Daan en Stef en Harry zijn gewoon echt snel met dingen :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar. Het goede nieuws! Ik werd vanmorgen om 8:00 wakker van TARA die WOW! 8-) zei. En vervolgens om 8:10 van een kletsende peuter die bij ons in bed kroop en om 8:25 :o :o werd Florian nog eens wakker!
Ik zat net te denken of ik niet even moest gaan kijken of hij het nog deed :P
pi_86564671
Freecell ik herkende Florian gewoon echt niet, wat issie groot ineens :o
Fijn dat dit brood goed lijkt te gaan zeg!

Daan, gij snelle :o kan hij dat niet eens hier komen demonstreren aan Wolf?

STEF wil je niet zo eng snel doen?! ook al zo snel zeg
Wat zielig dat hij zo heeft moet huilen

Veel plezier Twinkly

Met Wolf alles best, die ging vanmorgen ineens vanuit buikligging helemaal zelf zitten, had hij nog niet eerder door.Tijgert vrolijk en snel! het hele huis door op ontdekkingstocht.Eet,drinkt en slaapt goed. Kortom; nog steeds een uber makkelijk kind.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86565545
hellow ;)
iets met druk, veel werken, weinig tijd etc etc;
maar ik sluit me eigenlijk volledig aan bij Poppejans; ik heb een makkelijk, leuk, lief en fantastisch kindje...

Evie doet het zo ontzettend goed! lacht nog steeds enorm veel, slaapt goed, eet prima (inmiddels ook de warme hap). en ze ontwikkelt zich zoooo snel.. O+ Mijn kleine baby gaat ontzettend hard en is hard op weg een dreumesje te worden.
(Evie kruipt de hele kamer door, gaat sinds een paar dagen zelf staan, en zitten doet ze ook sinds een maand continu.... niets is meer veilig, want mijn kleine meisje is de wereld flink aan het verkennen O+ :@ )
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_86565755
Mag ik dan ook even mee doen met trotsen :)
Mart zit nu al een 10 min alleen zittend te spelen op zijn kleed. Met de blokkendoos. En hij heeft het zo naar zijn zin. Gewoon zitten zonder om te vallen!
pi_86566893
Wow wat gaan de kindjes hard hier!! Daan en Stef *O* *O*

Ik kom ook even lekker trots doen!! :P Mijn meisje is natuurlijk ook ontzettend leuk en lief! Ze trekt zich nu ook op en gaat dan zelf op de knietjes zitten. Staan probeert ze dan wel maar dat lukt nog niet altijd. Aan de hand wil ze al wel heel graag stapjes zetten! O+
Van de week had ze een oorontsteking en daar was ze even flink ziek van. De koorts is nu weg maar ik heb het idee dat de pijn nog niet helemaal over is. Als ik haar neerleg begint ze soms nog te huilen! :{

Verder ook wat anders. Brood eten gaat nog niet zo super, ze eet 1/4 tot 1/3 boterham, meestal met smeerkaas. Gisteren probeerde ze het zelf te eten dus kwam het op haar gezichtje en ze kreeg ineens allemaal rode vlekjes in haar gezicht waar de kaas had gezeten. :? Kan ze daar dan allergisch voor zijn?
  zaterdag 18 september 2010 @ 12:30:59 #143
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_86567122
:@

Jeetje... gauw wat posten hier voor mijn baby een jaar is!
Eten gaat goed, drinken uit de beker ook steeds beter (dus niet meer zo afhankelijk van mij ivm flesweigering), hele verhalen zonder enige echte woorden maar wel incl. een schaterlach alsof ie een grap gemaakt heeft steekt hij af, los lopen gaat ook al een paar weken helemaal goed, slapen nog steeds erg weinig en verder is het gewoon een heerlijk kind. Ik ben erg trots op mijn enorme knuffelkont <3
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_86567237
Dat klinkt heerlijk Rocka!! :)

Eten gaat hier verder trouwens prima! Vorige week een gerecht met rijst, courgette en broccoli (uit de Opperdepop) gemaakt en dat gaat er prima in. Fruit vind ze ook lekker, met een voorkeur voor Mango! :Y) Wat houden jullie trouwens aan voor avondeten qua hoeveelheid?
pi_86568474
Klinkt goed Rocka :)
En NieuweUser, fijn dat de koorts weg is. En als je het nog niet helemaal vertrouwd maandag even langs de huisarts?

Mart weigerde de fles te drinken. Heeft vandaag dus alleen nog maar de ochtend fles op en 3 happen fruit.

Heb hem om 12u30 lekker in bad gedaan terwijl de de kraan heerlijk stroomde met heet water. Waardoor we een sauna hadden :D Daarna lekker ingesmeerd met Luuf. Bedje in en meteen slapen. Denk dat ik dit vanavond dus maar weer zo ga doen. Rust is het beste medicijn (vroegáh kreeg ik dat alleen maar te horen).
pi_86572760
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 09:25 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ieder kindje ontwikkeld zich anders toch. Misschien is de spraakontwikkeling van Dyon veel sneller of maakt hij ineens een spurt en ontwikkelt hij zich snel achter elkaar.
Hihi, ja ik weet het wel, maar iedereen lijkt hier zo snel te gaan :D Dyon is volgens mij heel gemiddeld qua motorische ontwikkeling....dus ik verbaas me soms hoe snel anderen hier gaan :D
pi_86572800
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:35 schreef NieuweUser het volgende:

Eten gaat hier verder trouwens prima! Vorige week een gerecht met rijst, courgette en broccoli (uit de Opperdepop) gemaakt en dat gaat er prima in. Fruit vind ze ook lekker, met een voorkeur voor Mango! :Y) Wat houden jullie trouwens aan voor avondeten qua hoeveelheid?
Klinkt lekker! ;)
Ik geef Dyon eigenlijk hoeveel hij op kan, meestal is dan niet veel. Soms 5 hapjes en soms wel 30.
  zaterdag 18 september 2010 @ 17:08:51 #148
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_86574037
Een cursus staan voor beginners :)
pi_86574994
Knap hoor Daan! Ik ga het zo aan Dyon laten zien.
pi_86575192
Wauw Daan, wat goed! En wat doet ie het quasinonchalant! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')