abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86495553
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:17 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik vind dat jij jezelf dat ook moet gunnen.
Snap overigens dat het moeilijk is als je verliefd op iemand bent. Dat maakt wat blind.
jij ook bedankt! :*
  donderdag 16 september 2010 @ 13:29:05 #52
318435 audioarchitect
live now, die later
pi_86495803
en hoe je dingen moet loslaten of veranderen, als je dat zelf wil natuurlijk.
Het klinkt wat groots, maar jij bent het belangrijkste in jou leven.
Wees gewoon wie je bent, je bent goed.
Communicatie op welke manier dan ook is belangrijk.
En als er zo'n sfeer hangt als je bij elkaar bent, wil je weten of je gevoel klopt, je wordt er onzeker van, je vraagt je af of jij het wel goed doet, je wurmt je in allerlei vormen die je niet eigen zijn om iets te bereiken maar je loopt steeds tegen een muur.
Nee lieve schat, deze jongen/man moet nog erg groeien in het leven, ik denk dat jij een stukje verder bent.
Je kan hem wel helpen, maar dan stuit je op weerstand, want ontwikkelen is voor sommige mensen een beetje eng.
Slot.. Ga wat leuks doen met jezelf en een paar vrienden/vriendinnen en dan zal je het weer eens echt gezellig vinden..
Je moet zelf aanvoelen wat je wilt doen, maar zo voel ik het.
:)
it will all work out in the end...enjoy.
  donderdag 16 september 2010 @ 13:43:43 #53
318435 audioarchitect
live now, die later
pi_86496291
Ik weet niet alles van jullie, maar je bent geen opgevertje en dat siert je.
Als je verder wil met hem, dan kan je alleen jezelf veranderen en hopen dat hij veranderd dan wel verbeterd.
Maar hoe terecht jij het ook vind, je kan een ander niet je wil opleggen dat werkt meestal averechts, dus laat het een beetje rusten, praat niet meer zoveel over wat jij vind dat je mist en tekort komt en vind dat hij anders moet doen. geef hem de ruimte om jou te missen.
Begrijp dat je op een ander niveau zit dan hem en probeer is iets leuks te gaan doen samen, als vrienden, als de twee mensen die elkaar zo leuk en lief en lekker vinden en dan zonder verwachtingen.
pi_86496318
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:53 schreef Beneden het volgende:

[..]

Deze begrijp ik niet, sorry, ik heb nml nergens beweerd dat hij bepaalde dingen niet mag antwoorden? Hij zegt gewoon helemaal NIETS :')
Ik heb inderdaad zelfs de aanzet gedaan, gewoon bewust ruzie gezocht, mijn mening en gal gespuugd en dan nog komt er gewoon helemaal NIETS...
Jawel, dat heb je wél gezegd , lees je eigen post nog maar door en ook de quotes eruit die ik tot tweemaal aanhaal...
als hij namelijk wél antwoord geeft, wordt jij direkt boos dat hij het 'verkeerde' antwoord geeft en je daarom niet gevraagd hebt:
quote:
Afentoe komt er wel reactie en deze is dan: ik doe dat omdat jij dat ook doet.
Dat vraag ik toch niet!?
Er zijn weinig mensen die compleet stil en non-responsief zijn en helemaal niks zeggen...
wél zijn er een hoop mensen die 'niet veel' zeggen ... maar bij zulke mensen is het ook juist een sterke 'uitwisseling' en als zo iemand treft op iemand die kennelijk veel 'uitgesprokener' is maar die verbaal krachtig is, kana juist de 'verbale kracht' van de ene partner de andere partner des te stiller maken...

Mocht jij verbaal sterk zijn, is het misschien ook een idee om juist daarbij rekening te houden als je een gesprek wilt hebben, dat je jezelf en je 'verbale kracht' dan beter moet inhouden, om een gesprek mogelijk te maken...

Niet dat dat absoluut _moet_, enkel denk ik wel dat je relatie anders écht geen enkele kans heeft...

Overigens wel opvallend en mij een raadsel waarom juist mensen die zélf wel verbaal zo sterk zijn juist een partner uitzoeken die zo 'stil' is en dan gaan denken daarmee een relatie aan te kunnen gaan.

ik bedoel, je merkt juist dat toch ontzettend snel aan een persoon en ook of dat 'klikt' qua 'relatie' ?
alhoewel ik vermoed dat juist die verbale mensen zelf gewoon graag zélf aan het woord zijn en dat ze dat bij relatief 'stille' personen meer kunnen doen, en dat eerst als iets positiefs zien... tot ze na enkele maanden ook de nadelen ontdekken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 16 september 2010 @ 13:44:35 #55
318435 audioarchitect
live now, die later
pi_86496326
succes

en graag gedaan als je er wat aan hebt
pi_86496399
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:25 schreef Maanvis het volgende:
Ja, zo zijn alle mannen en dit is echt een mannending :).
Spreek voor jezelf. Dit is echt niet puur een mannen iets.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  donderdag 16 september 2010 @ 13:51:51 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86496596
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:46 schreef Feitosa het volgende:

[..]

Het was ook meer een reactie op de verontwaardigde dramatiek in de openingspost van TS ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86496892
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Jawel, dat heb je wél gezegd , lees je eigen post nog maar door en ook de quotes eruit die ik tot tweemaal aanhaal...
als hij namelijk wél antwoord geeft, wordt jij direkt boos dat hij het 'verkeerde' antwoord geeft en je daarom niet gevraagd hebt:

je hebt gelijk :D hij zegt afentoe: ja maar jij of iets in die geest.
En het klopt dat is niet het antwoord dat ik wil horen

duidelijk, maar dan een vraag: als ik een antwoord dat ik krijg niet duidelijk genoeg vind. Dit voor mijn gevoel mijn vraag niet beantwoord en ik vraag hier naar. Mag ik dan een duidelijkere uitleg verwachten?
Ikzelf ben iemand die zelf graag duidelijk wil zijn (het niet altijd ben maar dat is een ander verhaal) maar als ik dan de reactie krijg: ik begrijp het niet of dit is niet voldoende uitleg voor mij dan doe ik mijn best het helderder te formuleren, eventueel met voorbeelden.
Ook om misverstanden te voorkomen.
Is dat teveel gevraagd van een ander?

quote:
[..]

Er zijn weinig mensen die compleet stil en non-responsief zijn en helemaal niks zeggen...
wél zijn er een hoop mensen die 'niet veel' zeggen ... maar bij zulke mensen is het ook juist een sterke 'uitwisseling' en als zo iemand treft op iemand die kennelijk veel 'uitgesprokener' is maar die verbaal krachtig is, kana juist de 'verbale kracht' van de ene partner de andere partner des te stiller maken...

Mocht jij verbaal sterk zijn, is het misschien ook een idee om juist daarbij rekening te houden als je een gesprek wilt hebben, dat je jezelf en je 'verbale kracht' dan beter moet inhouden, om een gesprek mogelijk te maken...

Niet dat dat absoluut _moet_, enkel denk ik wel dat je relatie anders écht geen enkele kans heeft...

Overigens wel opvallend en mij een raadsel waarom juist mensen die zélf wel verbaal zo sterk zijn juist een partner uitzoeken die zo 'stil' is en dan gaan denken daarmee een relatie aan te kunnen gaan.

ik bedoel, je merkt juist dat toch ontzettend snel aan een persoon en ook of dat 'klikt' qua 'relatie' ?
alhoewel ik vermoed dat juist die verbale mensen zelf gewoon graag zélf aan het woord zijn en dat ze dat bij relatief 'stille' personen meer kunnen doen, en dat eerst als iets positiefs zien... tot ze na enkele maanden ook de nadelen ontdekken.
ik kan verbaal heel sterk zijn, niet altijd even duidelijk maar ik weet wat mijn probleem is en dat uit ik. Ik begin bijna nooit lukraak uit het niets mijn mening of gevoel te spuien zonder eerst voor mezelf te hebben bepaald wat het is wat me dwars zit.
Dus ik ben dan verbaal sterk omdat ik er direct argumenten bij klaar heb gezien ik er over nagedacht heb.

Mijn vriend kan verbaal heel goed zijn, hij is in gevoelloze situaties heel goed in dingen duidelijk en heler te vertellen in enkele zinnen waar ik het 3 dubbele nodig heb.
Als het om problemen van anderen gaat kan hij ook dingen goed duidelijk maken. Zoals jij schrijft (bv met dat hij dus WEL antwoord) en iemand daar dus op atenderen etc kan hij ook prima.
Maar zodra het aankomt op SAMEN praten klapt hij dicht.

Ik ben niet zo heel praatgraag en altijd een binnenvetter geweest maar heb het geleerd, en als ik dan praat dan zeg ik veel om proberen zo duidelijk mogelijk te zijn :')
Als wij samen een gesprek hebben (onenigheid) dan spui ik mijn gevoel, hij is stil, ik ben klaar en wacht op reactie, die blijft uit, ik wacht nog even en nog langer, ga denken en malen en me ergeren dat hij niets zegt, geef aan dat ik reactie verwacht tussendoor (meermalen) en nog niets.
Dus begin ik maar weer te praten. Niet omdat ik mezelf zo graag hoor praten maar in de hoop toch tot een oplossing te komen. Die ik dan uiteindelijk zelf breng. En dan zegt hij OK :')

Hoe kan iemand die dus best verbaal sterk is, die goed kan relativeren etc. op persoonlijk vlak dat dan zo nalaten? het voelt soms als desinteresse....
pi_86496976
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:43 schreef audioarchitect het volgende:
Ik weet niet alles van jullie, maar je bent geen opgevertje en dat siert je.
Als je verder wil met hem, dan kan je alleen jezelf veranderen en hopen dat hij veranderd dan wel verbeterd.
Maar hoe terecht jij het ook vind, je kan een ander niet je wil opleggen dat werkt meestal averechts, dus laat het een beetje rusten, praat niet meer zoveel over wat jij vind dat je mist en tekort komt en vind dat hij anders moet doen. geef hem de ruimte om jou te missen.
Begrijp dat je op een ander niveau zit dan hem en probeer is iets leuks te gaan doen samen, als vrienden, als de twee mensen die elkaar zo leuk en lief en lekker vinden en dan zonder verwachtingen.
dankje voor je advies
ik ga het bij hem ook even laten rusten
kan hier mijn ei kwijt dat scheelt ook al even

ik wil gewoon graag weer eens een onbezonnen lekker knuffel weekend met hem waarin we gewoon plezier hebben en alleen leuk doen!
nu moet ik nog het geduld opbrengen te wachten tot hij dat ook wil :P

komend weekend niet, het tweede weekend sinds we samen zijn dat we elkaar niet zien (meteen dus 2 achter elkaar) Maar ik ga naar vrienden, goede afleiding dus dat is ook wel fijn *O*
pi_86496994
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:46 schreef Feitosa het volgende:

[..]

het is maanvis maar, die neem je toch niet serieus ;)
(deed ik iig niet!)
pi_86504211
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:19 schreef Beneden het volgende:
Ik doe enorm mijn best, een groot deel van mijn explosieve uitingen komen door lichamelijke klachten (weet ik sinds 3 minuten heb bloeduitslagen binnen *O* ) en daar wordt dus ook aan gewerkt.

:o wat voor bloeduitslagen? wat voor lichamelijks is er mis dat je explosief wordt? Hopelijk wel iets dat weer overgaat :)

misschien komt het daar ook door dat je hoe dan ook wat minder happy enzo bent? ik las net je andere topic, allemaal niet zo fijn voor je!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86514153
Heb niet alles gelezen maar kan je wel een kleine tip geven. Ga niet 'waarom'-vragen stellen. Geheid dat je partner daarmee in de verdediging schiet omdat je weinig anders kunt op zo'n vraag. Probeer het wat meer vanuit jezelf te vertellen, niet 'waarom deed je dat?' maar 'zeg, dat van vanmiddag, ik voel me echt klote daardoor' ga in op hoe het jou doet voelen.

Het is een minieme aanpassing in conversatie maar het werkt echt. Kost wat oefening in het begin maar misschien kun je daarmee wat lullige ruzies voorkomen. Als je er ook op let dan ben je ook wat meer geneigd om op te letten wat je er zelf uitflapt in zo'n ruzie, want vaak is dat meer dan je denkt.
pi_86525330
Vriendje heeft topic gezien...
Ik heb er niet op gewezen maar mijn kloon is bij hem bekend.

Wat hij nu wel en niet gelezen heeft is me niet bekend maar het heeft wel gewerkt *O*
We hebben zowaar een heus echt gesprek gehad mbt het probleem!! Hij heeft me verteld wat hij niet zo fijn vind en dat hij daar dan op een bepaalde manier op reageerd.

Zelf enige verantwoordelijkheid op zich nemen doet hij niet in woorden (komt geen sorry of ja ik had dit of dat anders kunnen doen) maar dus wel in daden.
Nu een gesprek en eerder had ik hem aangegeven dat ik het gevoel had dat hij afstandelijker was en toen merkte ik al snel dat dat minder werd en er weer meer lieve woordjes terug kwamen O+

Verder heb ik gewoon goede hoop dat het snel weer gewoon gezellig is zonder die zeik eromheen puur omdat ikzelf weer snel mijn eigen ikkie ga zijn *O*

Iedereen bedankt voor de bijdragen en ga gerust door ^O^
  vrijdag 17 september 2010 @ 08:15:33 #64
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86525508
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 07:54 schreef Beneden het volgende:
Vriendje heeft topic gezien...
Ik heb er niet op gewezen maar mijn kloon is bij hem bekend.

Wat hij nu wel en niet gelezen heeft is me niet bekend maar het heeft wel gewerkt *O*
We hebben zowaar een heus echt gesprek gehad mbt het probleem!! Hij heeft me verteld wat hij niet zo fijn vind en dat hij daar dan op een bepaalde manier op reageerd.

Zelf enige verantwoordelijkheid op zich nemen doet hij niet in woorden (komt geen sorry of ja ik had dit of dat anders kunnen doen) maar dus wel in daden.
Nu een gesprek en eerder had ik hem aangegeven dat ik het gevoel had dat hij afstandelijker was en toen merkte ik al snel dat dat minder werd en er weer meer lieve woordjes terug kwamen O+

Verder heb ik gewoon goede hoop dat het snel weer gewoon gezellig is zonder die zeik eromheen puur omdat ikzelf weer snel mijn eigen ikkie ga zijn *O*

Iedereen bedankt voor de bijdragen en ga gerust door ^O^
*O* goed zo!!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')