Ik wil niet selectief tekst er uit gaan halen maar ik doe het toch. Ik krijg tussen de regels door namelijk het idee dat je ergens al weet dat het vermoedelijk niet echt gaat werken. Afstand, gedrag, etc etcquote:Op donderdag 16 september 2010 08:18 schreef Beneden het volgende:
En zo gaat het dus elke keer. (eerder met kleinere conflicten, uiteindelijk buig ik en bij hem veranderd niets)
en ik degene ben die er aan onderdoor gaat.
ja dat zie ik dus zelf ook wel in MAARRRRRRRRRRRRRquote:Op donderdag 16 september 2010 08:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik wil niet selectief tekst er uit gaan halen maar ik doe het toch. Ik krijg tussen de regels door namelijk het idee dat je ergens al weet dat het vermoedelijk niet echt gaat werken. Afstand, gedrag, etc etc
En dan vallen deze zinnen op. Hij wil/lkan niet veranderen en jij kan er niet tegen en gaat er aan onderdoor.
Ik neem aan dat je alles wat in je macht ligt al hebt geprobeerd. De schuld vervolgens bij jezelf leggen vind ik dan weer zo een vrouwending. Ik hoor maar 1 kant van het verhaal maar zo te horen doe jij je best en hij totaal niet.quote:Op donderdag 16 september 2010 08:28 schreef Beneden het volgende:
[..]
ja dat zie ik dus zelf ook wel in MAARRRRRRRRRRRRR
is er niet iets waardoor dit toch kan veranderen
nu wil ik niet zijn wezenlijke ik veranderen ofzo
maar hij heeft altijd gezegd dat hij prima kan communiceren in een relatie
misschien klapt hij dicht omdat ik te direct ben of dergelijke
als hij gewoon ook een beetje verantwoordelijkheid zou nemen zou al zo'n verschil maken.....
die uitleg in de OP komt op mij over als juist zo'n typisch 'vrouwending'..quote:Op donderdag 16 september 2010 08:18 schreef Beneden het volgende:
Afentoe komt er wel reactie en deze is dan: ik doe dat omdat jij dat ook doet.
Dat vraag ik toch niet!? Ik vraag waarom HIJ het doet. Ik geef aan welk gevoel dat bij me teweeg brengt en wil dan weten WAAROM hij iets doet en aangezien ik aangeef dat het voor mij niet fijn voelt verwacht ik eigenlijk dat hij het serieus opvat en er wat aan probeerd te doen of het geen ik hem van beschuldig te ontkrachten. (dat het tussen mijn oren zit, ik ben nu eenmaal wel vrouw natuurlijk)
wow! een 'aantal uur' zelfs...?quote:Verder hebben we een fikse 'ruzie' achter de rug, echt ruzie was het niet omdat dat voor mijn gevoel is dat 2 mensen tegen elkaar knallen. Nee onze ruzie bestond uit dat hij me gewoon dagenlang compleet genegeerd heeft.
Hij heeft dat wel eerder een aantal uur gedaan..
Ik ben van mening dat je er naast zitquote:Op donderdag 16 september 2010 11:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die uitleg in de OP komt op mij over als juist zo'n typisch 'vrouwending'..
wél willen 'praten' maar enkel als het dus gaat om de dingen waar de vrouw problemen mee heeft en vooral geen ruimte laten voor een eventueel weerwoord van de man, omdat: "dat antwoord de vrouw niet wil horen, daarnaar vraagt ze helemaal niet!"..
en dan de 'Fikse ruzie' omdat hij haar 'dagenlang genegeerd had, was dus écht serieus was....
[..]
wow! een 'aantal uur' zelfs...?
Serieus, het komt op mij over alsof je wel héél erg hardnekkig die een enorme 'close' relatie wilt opbouwen met 'ieder uur contact', maar misschien is dat niet de opvatting die je partner heeft, heeft die geen behoefte om ieder uur contact te hebben en heeft hij soms ook een paar daagjes niet direkt iets te 'melden'.
Dat kan zo zijn, niet ieder mens heeft exact dezelfee 'behoeftes' qua regelmatig contact...
Vor jou zou dan de vraag moeten zijn of je kunt 'accepteren' dat hij anders is... of je wilt absoluut dat hij zich 'verandert' naar jouw voorstellingen...
in het laatste geval geef ik je weinig kans erg lang samen te blijven overigens... imho is dat een perfecte methode om een prile LAT-weekend-relatie kapot te maken om te denken dat je binnen korte tijd en terwijl je elkaar al weinig ziet je partner al direkt te kunnen 'veranderen'.
quote:Op donderdag 16 september 2010 11:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wél willen 'praten' maar enkel als het dus gaat om de dingen waar de vrouw problemen mee heeft en vooral geen ruimte laten voor een eventueel weerwoord van de man, omdat: "dat antwoord de vrouw niet wil horen, daarnaar vraagt ze helemaal niet!"..
en dan de 'Fikse ruzie' omdat hij haar 'dagenlang genegeerd had, was dus écht serieus was....
[..]
Serieus, het komt op mij over alsof je wel héél erg hardnekkig die een enorme 'close' relatie wilt opbouwen met 'ieder uur contact', maar misschien is dat niet de opvatting die je partner heeft, heeft die geen behoefte om ieder uur contact te hebben en heeft hij soms ook een paar daagjes niet direkt iets te 'melden'.
Dat kan zo zijn, niet ieder mens heeft exact dezelfee 'behoeftes' qua regelmatig contact...
Vor jou zou dan de vraag moeten zijn of je kunt 'accepteren' dat hij anders is... of je wilt absoluut dat hij zich 'verandert' naar jouw voorstellingen...
in het laatste geval geef ik je weinig kans erg lang samen te blijven overigens... imho is dat een perfecte methode om een prile LAT-weekend-relatie kapot te maken om te denken dat je binnen korte tijd en terwijl je elkaar al weinig ziet je partner al direkt te kunnen 'veranderen'.
het is idd haar relatie... en haar probleem.quote:
'praten' die je met je tweee-en en als het kennelijk al teveel moeite is daar ook maar enige moeite zelf voor te doen omdat je de ander maar 'doodvermoeiend' vind ... is dat verder prima, maar kun je direkt al zeggen dat die relatie nooit' gaat werken...quote:In een relatie zou je moeten kunnen praten, zeker als je iets dwarszit... Ken zelf ook zo iemand en dat is dodelijk vermoeiend, bovendien ga je jezelf teveel aanpassen en op je tenen lopen ...(..)
We zitten er nu middenin, in et bgin is het nog een roze wolk, en zolang zijn we nog niet samenquote:Op donderdag 16 september 2010 08:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je alles wat in je macht ligt al hebt geprobeerd. De schuld vervolgens bij jezelf leggen vind ik dan weer zo een vrouwending. Ik hoor maar 1 kant van het verhaal maar zo te horen doe jij je best en hij totaal niet.
En iemand doodzwijgen zeker voor meerdere dagen vind ik persoonlijk totaal onacceptabel. Dat is gedrag voor kleuters en pubers en dan is het gat van de deur snel gevonden.
dan zal hij moeten veranderen...quote:Op donderdag 16 september 2010 08:56 schreef snakelady het volgende:
Je moet bij jezelf nagaan, is hij het waard?
Klinkt heel hard misschien maar als je een relatie wil met toekomst dan zal hij toch moeten veranderen.
Je zou kunnen proberen om er met hem over te praten, wat wel soms helpt bij mensen die gesloten zijn is een brief schrijven en hem vragen om een reactie.
Dan geen verwijten maken maar gewoon je gevoel uitleggen en zeggen/schrijven dat als het zo door gaat je geen toekomst ziet voor jullie beide, dat je hem wil begrijpen en hem wil helpen maar dat hij dat niet toelaat.
als ik op mijn gevoel afgaat dan beteken ik niet genoeg voor hemquote:Op donderdag 16 september 2010 08:57 schreef dikke_donder het volgende:
'Als jij niet verandert en gaat praten dan is dit het einde tussen ons' is een begin
Als hij dan nog stil blijft weet je dat jij niet genoeg voor hem betekent.
Het is dodelijk vermoeiend als je wil praten en de ander reageert niet. Wat je zelf al zegt, voor praten zijn twee mensen nodig en niet maar eentje. Ze probeert het en steekt daar moeite in, hij niet.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het is idd haar relatie... en haar probleem.
als zij zelf degene dis die 'gek aan het worden is' is zij ook degene die moet kijken wat zij kan doen...
het is nutteloos om te gaan roepen dat 'hij degene is die moet veranderen'...
zeker als je daarbij begint te roepen dat jij het te vermoeiend vind om naar een ander te luisteren
[..]
'praten' die je met je tweee-en en als het kennelijk al teveel moeite is daar ook maar enige moeite zelf voor te doen omdat je de ander maar 'doodvermoeiend' vind ... is dat verder prima, maar kun je direkt al zeggen dat die relatie nooit' gaat werken...
Imho is er helemaal geen 'plicht' om een relatie te hebben, en kun je een relatie gewoon uitmaken als die niet werkt , zonder er verder al teveel drama over te maken en moeilijk over te doen...
Dat hele idee dat je je partner kunt doen 'veranderen' is schijnbaar nogal typisch voor veel vrouwen en soms kan dat ook werken... enkel, hier gaat het kennelijk om eeen LAT-relatie en zien de partners elkaar hooguit in het weekend en dan durf ik nu al te snellen dat in _die_ situatie te gaan denken dat je je partner 'kunt laten veranderen' en helemaal aan jouw wensen te doen aanpassen verdomd lastig, zoniet onmogelijk zal blijken te zijn.
Dan heb je de op verkeerd geinterpreteerdquote:Op donderdag 16 september 2010 11:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
[..]
QFTquote:Op donderdag 16 september 2010 10:53 schreef Tja..1986 het volgende:
Een relatie waar je dit soort problemen al na enkele maanden hebt is de energie niet waard.
Wat je nu zegt schijnt nieuw licht op de zaak. Voorheen gaf je het idee dat ie enkel dichtklapte na ruzies.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:12 schreef Beneden het volgende:
[..]
als ik op mijn gevoel afgaat dan beteken ik niet genoeg voor hem
ik heb hem dit ook gewoon gevraagd en aangegeven dat k niet iemand wil die niet van me houd
maar hij ZEGT dat ik de liefde van zijn leven ben en hij zich nog nooit zo gevoeld heeft
en hij zei dat juist door die gevoelens hij zo is zoals hij is....
je hebt gelijk hoor, als hij verder niets in de relatie wil steken houd het op en is het mijn probleem...quote:Op donderdag 16 september 2010 12:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het is idd haar relatie... en haar probleem.
als zij zelf degene dis die 'gek aan het worden is' is zij ook degene die moet kijken wat zij kan doen...
het is nutteloos om te gaan roepen dat 'hij degene is die moet veranderen'...
zeker als je daarbij begint te roepen dat jij het te vermoeiend vind om naar een ander te luisteren
[..]
'praten' die je met je tweee-en en als het kennelijk al teveel moeite is daar ook maar enige moeite zelf voor te doen omdat je de ander maar 'doodvermoeiend' vind ... is dat verder prima, maar kun je direkt al zeggen dat die relatie nooit' gaat werken...
Jammer genoeg verander je dat gedrag niet zomaar even. Dit is iets wat ie waarschijnlijk al vanaf zijn jeugd doet. Probeer niet de redder in nood te spelen, want dan kom je bedrogen uit.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:23 schreef Beneden het volgende:
dat ik hoop dat hij toch zou kunnen leren om zich iets meer open te stellenomdat hij verder ook hele fijne en goede kwaliteiten heeft is toch niet verkeerd?
Opgeven kan altijd nog....
oh het is ook na een 'ruzie'quote:Op donderdag 16 september 2010 12:23 schreef WvdL het volgende:
[..]
Wat je nu zegt schijnt nieuw licht op de zaak. Voorheen gaf je het idee dat ie enkel dichtklapte na ruzies.
Ik heb dan een slechte mededeling voor je..
Hij vind jouw liefde(, sex) en aandacht leuk maar alleen wanneer het hem uitkomt.
Dat hij dit 'verward' met liefde is enkel omdat hij weet dat je weg bent als hij zegt dat ie niet echt verliefd op je is.
"vrouwen kunnen een orgasme faken, mannen een gehele relatie"
actie-reactie ...quote:Op donderdag 16 september 2010 12:19 schreef Beneden het volgende:
Maar ik ben juist iemand die open staat om commentaar te verwerken en er wat mee te doen.
Maar niet als dat commentaar is: ja maar jij.....
Ze zegt juist dat ie niets antwoordt...quote:Op donderdag 16 september 2010 12:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
actie-reactie ...
als jij wilt praten over dingen die je dwarszitten en dus de kans groot dat er een ruzie ontstaat (sterker nog jezelf door bepaalde aantijgingen de aanzet toe geeft misschien), is het bullshit direkt al te gaan roepen dat _hij_ bepaalde dingen niet mag anwoorden...
Ruzie hebben is essentieel een situatie waarin hij ook misschien dingen zal zeggen die jou niet bevallen...
Als je juist je relatie een kans wil geven, zul je ook zelf moeten kijken op welke manier je wél beter kunt communiceren met die partner.
Dit is waar. Alleen schreef je dat je eerder al een serieuze relatie achter de rug hebt met iemand die er emotioneel niet voor je was en nu heb je weer een moeilijk portret te pakken.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:23 schreef Beneden het volgende:
[..]
je hebt gelijk hoor, als hij verder niets in de relatie wil steken houd het op en is het mijn probleem...
maar om nu te zeggen dat je iemand wil veranderen als je verwacht dat er gepraat wordt binnen een relatie dan vind ik dat wel heel cru gezegd en gewoon lukrake onzin
dat ik hoop dat hij toch zou kunnen leren om zich iets meer open te stellenomdat hij verder ook hele fijne en goede kwaliteiten heeft is toch niet verkeerd?
Opgeven kan altijd nog....
En dankzij ZIJN probleem open jij hier nu een topic over wat JIJ moet doen. Wat klopt hier niet?quote:Op donderdag 16 september 2010 12:28 schreef Beneden het volgende:
Verder geeft hij mij het gevoel dat IK het probleem ben en IK alles fout doe (dat kan hij dan wel zeggen) maar zijn eigen mindere kanten erkennen wil niet lukken.
jupsquote:Op donderdag 16 september 2010 12:48 schreef Duimelot het volgende:
murmgaat goed nog met stoplichtje?
Deze begrijp ik niet, sorry, ik heb nml nergens beweerd dat hij bepaalde dingen niet mag antwoorden? Hij zegt gewoon helemaal NIETSquote:Op donderdag 16 september 2010 12:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
actie-reactie ...
als jij wilt praten over dingen die je dwarszitten en dus de kans groot dat er een ruzie ontstaat (sterker nog jezelf door bepaalde aantijgingen de aanzet toe geeft misschien), is het bullshit direkt al te gaan roepen dat _hij_ bepaalde dingen niet mag anwoorden...
Ja precies het is essentieel, maar ontbreekt dus bij ons.quote:Ruzie hebben is essentieel een situatie waarin hij ook misschien dingen zal zeggen die jou niet bevallen...
Juist als je een relatie hebt waarin je elkaar sowieso al weinig ziet en aangenomen dat jullie ook juist al wat ouder zijn en ook misschien 'gewoontes' waarin die relatie nog niet helemaal 'ingepast' is is dat belangrijk (iets dat zeker het geval is bij mensen die al wat ouder zijn en relatief 'onafhankelijk' ten opzichtte van elakar en niet meer zo 'flexibel' om zomaar een nieuwe relatie in te passen).
Imho zal je je ook moeten gewennen aan een bepaalde situatie waarin 'ruzie-maken' verdomd lastig is... iets dat zeker in een weekend-LAT-relatie sterk zal spelen.
Ik ben niet altijd even duidelijk, maar na een aantal keren ben ik dan uiteindelijk toch wel in staat om mijn probleem aan hem weer te geven. Dus gewoon letterlijk zeggen wat me dwars zit zonder de vrouwelijke insinuaties met de hoop dat ze begrepen wordenquote:Natuurlijk zal jouw partner ook zich aan jou moeten aanpassen, maar dat maak je hem op de manier die je nu beschrijft niet duidelijk, en eerlijk gezegd heb ik het ide dat als je doorgaat tegen hem zoals je beschrijft in de OP dat ik nu al kan zeggen dat die relatie geen lang leven beschoren zal zijn...
Je moet nu gewoon een keuze maken wat je precies wilt beeiken, wil je dat hij onmiddelijk zich aan jouw wensen aanpast en zich precies zo gaar gedragen als jij dat wilt... is de kans erg klein dat je dat lukt, zeeker niet op de manier van je huidige aanpak.
Dan kun je jezelf een hoop moeite besparen en die relatie nu al uitmaken...
Als je juist je relatie een kans wil geven, zul je ook zelf moeten kijken op welke manier je wél beter kunt communiceren met die partner.
Mijn vorige relatie daar zei ik dus amper wat, hij ook niet hoor. Daar was er ruzie, werd gal gespuugd, geslapen en dan was alles koek en ei.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:40 schreef Murmeli het volgende:
Als ik je zo hoor klinkt het wel erg bekend voor mij.
ik trek vaak ook meteen mn mond open als iets me niet bevalt. dan zeg ik het wel netjes, maar nog voelt degene tegen wie ik het zeg vaak toch dat ik eigenlijk wel boos ben. en daar klappen heel veel mannen door dicht.
met mijn exen was dit ook altijd zo en daar kwamen we echt niet uit. zij bleven dichtklappen en ik bleef me steeds meer alleen gelaten voelen en knapte uiteindelijk dan op zo'n gozer af.
bij mn huidige vriend spelen deze dingen nog steeds wel, maar met 1 verschil: hij heeft me uitgelegd wat er bij hem gebeurt als ik op mijn manier kritiek op hem geef en hij heeft erbij gezegd hoe hij liever heeft dat ik de dingen die me dwars zitten vertel (dus niet vinger wijzen van jij doet dit en dat fout en dat vind ik niet leuk, maar mn eigen gevoel zeggen zonder over hem te oordelen).
Ik moet je zeggen, dat is niet zo makkelijk, maar het werkt wel. Soms vind ik mn vriend hierin echt te veeleisend, maar vaak heeft hij ook wel gelijk. Dat de dingen die hij soms doet (of nalaat) voor mij niet fijn voelen dat mag, maar dat betekent niet perse dat hij het verkeerd doet. Hij bedoelt het gewoon goed in het algemeen, en het is belangrijk om daar vanuit te gaan in een relatie. naar beide kanten toe.
Dus: probeer hierover eens met hem te praten. vraag hem hoe het voor hem voelt als je je kritiek uit, en evt hoe hij het wel zou willen. Nu heb je totaal geen vertrouwen in zijn gevoel voor jou, dus dan gaat het zeker niet werken. en hij heeft waarschijnlijk ook geen vertrouwen in jouw gevoel voor hem, en blijft dus zo reageren.
dus probeer je in elkaar te verdiepen en ik vrees dat hij niet gaat beginnnen, dus dat zal jij moeten doen.
een andere optie is inderdaad dat het hem geen ruk kan schelen, maar dat dacht ik dus ook altijd en dat was echt niet zo. Dus, probeer het nog even om erover te praten. en wees lief. en geef ook aan dat jij er behoefte aan hebt dat hij lief voor je is, zegt dat hij je geweldig vindt, dat hij je mooi vindt etc.
Als het dan nog niet werkt, dan is hij niet de juiste persoon voor je, dan moet je ff wachten op eentje die wel het geduld heeft om dit soort issues met jou op te lossen.
Bij mij werkt het in ieder geval, de relatie wordt steeds makkelijker, met afentoe nog wel een enorme clash, maar dat hoort er een beetje bij, met 2 lastige karaktertjes
succes!
Ik wil niet met opzet iets van HEM verwachten, eigenlijk verwacht ik iets in de relatie...quote:Op donderdag 16 september 2010 12:42 schreef audioarchitect het volgende:
Oke, dit werkt dus niet, je hebt een bepaalde verwachting naar je vriend waaraan hij steeds niet voldoet.
Of laat je verwachtingpatroon los en houd van hem voor wie die is(als je ervan overtuigd bent dat hij echt van jou houd i.i.g.) Is lastig want dan moet je dingen gaan loslaten, oude patronen van jezelf dus. Maar geloof me als ik zeg dat niet alle mannen zo zijn.
Ik denk dat hij vind dat je zeurt en het wel goed gaat of komt.
Terwijl jij de diepte in wil met hem, je wilt weten wat hij denkt en voelt, wat zijn intensie is en of hij kan en wil veranderen dan wel verbeteren. Soms is het goed om even afstand te nemen en iemand en jezelf weer bij het goede gevoel te laten komen.
Maar soms is liefde ook echt loslaten, je kan dingen niet sturen.
En daarnaast zitten jullie emotioneel niet op 1 lijn, andere karakters en ervaringen.
Ik begrijp je wel...
Zoek iemand die bij jou past. Waar je mee kunt praten en kunt lachen. Dan zul je zien dat je het een stuk fijner zult hebben.quote:Op donderdag 16 september 2010 08:18 schreef Beneden het volgende:
Voor mij erg frustrerend
Ik werd toen dus ook helemaal gek,
Nu begint het me op te vreten,
en ik degene ben die er aan onderdoor gaat.
mja misschien ziet hij jou ook als het probleem, omdat jij de kritiek geeft. (ik zeg niet dat die onterecht is hoor, waarschijnlijk helemaal niet)quote:Op donderdag 16 september 2010 12:56 schreef Beneden het volgende:
[..]
Mijn vorige relatie daar zei ik dus amper wat, hij ook niet hoor. Daar was er ruzie, werd gal gespuugd, geslapen en dan was alles koek en ei.
Gepraat werd er niet.
Nu had ik juist iets van: ik zeg het als me iets dwars zit dan kan er over gepraat worden ipv dat het oppot tot enorme ergernis en het fout gaat.
Gevolg, hij hoort t niet/ wil het niet horen, hoe dan ook er veranderd niets, ik ga me er alsnog aan ergeren en dan in 10voud omdat ik het dus WEL gezegd heb maar er gewoon 0 reactie op terug komt en de keren erna wordt ik steeds harder en grover in het zeggen.
In het begin geef ik het ook altijd vanuit mijn eigen gevoel weer, dat is iets wat ik al heel lang geleden heb geleerd. geen vinger wijzen maar vanuit je eigen ik spreken. Ik voel dit of dat bij zus of zo.
Maar als dan na meerdere malen mijn probleem te hebben duidelijk gemaakt de reactie is: ja maar jij.....
dan werkt dat niet bevorderlijk om nog positief door te gaan!
Ik heb nu vooral het gevoel dat hij vind dat hoe hij doet niet zo erg is en dat ik het grote probleem ben.
Als we gewoon beide weten wat onze zwakkere dingen zijn dan ligt het heel anders, dan is het inderaad wat jij zegt over 2 lastige karaktertjes.
Maar door de gesprekken met hem in het begin: ik ben zo makkelijk, ik kan praten, ik kan dat allemaal wel. Denk ik dat hij echt denkt dat hij zo 'goed' is.....
En tja hoe kan je dan tot iemand doordringen dat als er 2 een probleem hebben er ook 2 schuld hebben!?!?!
ja zoiets is het welquote:Op donderdag 16 september 2010 13:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
Het is lastig als iemand niet naar zichzelf wil kijken.
Hee, ik geef toe, ben best een lastig persoon, maar er valt wel met me te praten.
En dan heb je al geprobeerd op te schrijven wat je voelt, geen beschuldigingen te uiten, maar alleen te vertellen hoe je je voelt, te schreeuwen, zachtjes te praten, niets te zeggen, maar dingen gewoon te laten voor wat ze zijn, gewoon, tot m door te dringen... en dat lukt dan niet. Op geen enkele manier, maar je wil samen blijven, want verder is het zo fijn.. dus probeer je niet meer moeilijk te doen als je je gekwetst voelt door iets, maar dat hoopt zich op en dan ga je er toch over beginnen en dan gaat dat weer mis omdat het op dat moment al te groot is voor jou enz enz enz
Even heel simpel gezegd.
Ik weet niet of het kan werken, ik kan er iig niet mee omgaan
ik had zo gehoopt dat hij diegene was....quote:Op donderdag 16 september 2010 13:02 schreef Stali het volgende:
Beneden. doe wat aan je selectieprocedure.
Je hebt pas een paar maanden een relatie die zich voornamelijk in de weekenden afspeelt. Dan al zulke problemen. Je gebruikt zelf de volgende termen in je OP:
[..]
Zoek iemand die bij jou past. Waar je mee kunt praten en kunt lachen. Dan zul je zien dat je het een stuk fijner zult hebben.
We hebben al een stap terug gedaanquote:Op donderdag 16 september 2010 13:05 schreef audioarchitect het volgende:
Lieve schat,
Wat vind je zelf? vind jij het nog leuk zo?, het kost je wel erg veel energie en eerlijk gezegd denk ik dat hij niet in staat is om op jouw niveau te communiceren.
En doodzwijgen is ergerlijk, maar zoals ik eerder zei, laat hem dan ook maar. en ga niet zwijgend naast hem blijven zitten, maar trek je plan, als je het niet leuk vind en dat hebt aangegeven en er veranderd niks, dan moet jij wat veranderen en ergens plezier gaan maken.
Ik zou voor jou zelf een flink stapje terug doen.
Jullie zijn erg verschillend, maar je bent waarschijnlijk erg gek op hem...toch.
Laat het een beetje gaan en kom tot je eigen rust.
Weet je, liefde is een moeilijk geval, je moet jezelf er niet in kwijt raken.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:00 schreef Beneden het volgende:
[..]
Ik wil niet met opzet iets van HEM verwachten, eigenlijk verwacht ik iets in de relatie...ik bedoel, na geleerd te hebben uit eerdere relaties was een van mijn 'eisen' in een nieuwe relatie daar er gepraat zou worden.
Dat weet mijn vriend dus ook.
Alleen het gebeurd dus niet.
Maar jouw mening is dus : of dit laten voor wat het is en accepteren dat praten er niet in zit of er mee kappen?
dan is mijn vraag HOE doe ik dat![]()
Ik sta best open om dingen te doen/ veranderen etc. maar het is niet zo heel eenvoudig toch!?
Ik vind dat jij jezelf dat ook moet gunnen.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:12 schreef Beneden het volgende:
[..]
ik had zo gehoopt dat hij diegene was....
juist praten en lachen, de 2 dingen die ik wil, verder zeur ik nergens over
zijn probleem met mij is, zover ik begrepen hebquote:Op donderdag 16 september 2010 13:06 schreef Murmeli het volgende:
[..]
mja misschien ziet hij jou ook als het probleem, omdat jij de kritiek geeft. (ik zeg niet dat die onterecht is hoor, waarschijnlijk helemaal niet)
maar nogmaals, probeer hem te vragen hoe hij zich voelt als jij ergens wat van zegt.
Misschien is hij gewend om niet te praten en moe hij daaraan wennen?
ik moet even in overleg... straks verder
ik ben nog niet klaar om om te geven...quote:Op donderdag 16 september 2010 13:14 schreef audioarchitect het volgende:
[..]
Weet je, liefde is een moeilijk geval, je moet jezelf er niet in kwijt raken.
Maar je wordt vaak verliefd op de verkeerde, en zeker na een relatie waaruit je de conclusie getrokken hebt dat je communicatie heel belangrijk vind, en terecht vind ik. Dus eigenlijk weet je heel goed wat je wil, maar dat vind je dus niet in je vriend terug en dat is een teleurstelling, want hij zei van wel...
Het zal een goeie jongen/man zijn hoor, maar jullie matchen niet echt, en ik denk dat hij iemand verliest die echt voor hem wilde gaan, dus ik vind het bijna lulliger voor hem dan voor joukus je bent een gevoelsmens
jij ook bedankt!quote:Op donderdag 16 september 2010 13:17 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik vind dat jij jezelf dat ook moet gunnen.
Snap overigens dat het moeilijk is als je verliefd op iemand bent. Dat maakt wat blind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |