quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:40 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Pantser afweer artillerie?
kan helemaal niets terugvinden over dat wapen..... kun je wat vertellen ?
Die ging het me vooral om, die andere is een 90mm tank of artillerie granaat. Op die Sagger staat 01-75. Volgens Wikipedia werd de Sagger-C (dat leid ik tenminste af aan het nummer op dat ding) gemaakt vanaf 1969. Zou deze dus inderdaad uit 1975 kunnen stammen, en hoe inzetbaar zou dat apparaat dan nog zijn? Is hij niet gevaarlijker voor degene die hem bedient dan voor zijn beoogde doel?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:30 schreef jeroen25 het volgende:
Die raket in die zwarte kist is een AT3 : http://en.wikipedia.org/wiki/9K11_Malyutka
ik denk dat die 90mm om deze gaat: http://www.janes.com/arti(...)-F1-guns-France.htmlquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:47 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Die ging het me vooral om, die andere is een 90mm tank of artillerie granaat. Op die Sagger staat 01-75. Volgens Wikipedia werd de Sagger-C (dat leid ik tenminste af aan het nummer op dat ding) gemaakt vanaf 1969. Zou deze dus inderdaad uit 1975 kunnen stammen, en hoe inzetbaar zou dat apparaat dan nog zijn? Is hij niet gevaarlijker voor degene die hem bedient dan voor zijn beoogde doel?
Denk het wel ja. Ben daaar een paar jaar terug met een boottocht over de Maas langs gekomen. Die sluis rechtonder heeft iets van 15m hoogteverschil.quote:
quote:
Dat dus.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:52 schreef AchJa het volgende:
Zes in de eerste minuut, daarna 4 per minuut.
Dat was de latere versie, maar ik bedoelde de eerst versie, ook de A1quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:52 schreef AchJa het volgende:
Zes in de eerste minuut, daarna 4 per minuut.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:55 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat was de latere versie, maar ik bedoelde de eerst versie, ook de A1
quote:Op zondag 20 maart 2011 23:38 schreef Clan het volgende:
[..]
Nee, die heb ik niet, gezien ik zelf nooit met de M109 heb gewerkt, maar ik lees wel dat ze niet zoveel verschilde met de M114, het was ook de eerste minuut drie maal schieten en daarna was de loop te warm dat je maar 1 per minuut kon schieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |